Toukomurut 2014 ~ Toukokuussa

TOUKOMURUT 2014 :heart:


LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

30.4.
Mary Jane / 30 / 2. lapsi / PS
Arizonared / 33 / 2. ja 3. lapsi / LKS

1.5.
Öllis / 27 / 3.lapsi / MKS tai SKS
Tissa / 31 / 1.lapsi / TAYS
sallaannu / 18 / 1.lapsi / K-PKS
Muruli / 31 / 1.lapsi/ TYKS
Smooth / 23 / 3.lapsi / EKKS
Hannel / 34 / 2.lapsi / KOKS
Naka / 30 / 1.lapsi / KOKS

2.5.
nansku / 23 / 2.lapsi / PKKS

3.5.
LinneAino / 25 / 1.lapsi / SeKS
NuVe / ? / 3.lapsi / SKS[/COLOR]
mipatsu / 20 / 2.lapsi / K-SKS
Sarriina / 33 / 7.lapsi / Oys
Joshu / 23 / 1.lapsi / SeKs
Aniviisu / 35 / 2. & 3. lapsi / ?
Hamu/ 23 / 1.lapsi / SeKS

5.5.
Mimmimiina / 33 / 2.lapsi / JS
laurora / 31 / 3.lapsi / SATKS
Pinkku-84 / 29 / 1.lapsi / TYKS
IiMa / 24 / 2.lapsi / OYS
nino / 24 / 3.lapsi / JS

6.5.
saurus / 30 / 4.lapsi / KOKS
Mustang79 / 33 / 3.lapsi / JS
coffeeBreak / ? / 4. lapsi / ?
henttaliina / 26 / 3. lapsi / SeKS

8.5.
hiippis / 39 / 3.lapsi / MKS
minniriina / 31 / 3.lapsi / ?
Mutsiainestako / 39 / 2.lapsi / LS

10.5.
Tanttara / 29 / ? / KOS
niinnnnii / 23 / 1.lapsi / ?
Tillu79 / 34 / 2.lapsi / KAKS
nya / 29 / 2.lapsi / KOS
betty80/ 33 / 2. Lapsi / KOS
Sannahä84 / ? / ? / ?

11.5.
Taloussuklaa / 31 / 2.lapsi / KOKS
Plitsis / 26 / 1.lapsi / Ulkomaat
Harmful / 20 / 1.lapsi / TAYS
Mymmelintytär / 24 / 1.lapsi / OYS
mammattaa/ 24 / 1.lapsi/ SatKs
Esvt / 26 / 1.lapsi / OYS

12.5.
Onni2014 / 38 / 1.lapsi / NKL
Róisín / 35 / 1.lapsi / KOS
remina / 22 / 1.lapsi / TYKS

13.5.
satsumama / 32 / 4.lapsi / K-SKS
Hyäkkäysvaunu / 28 / 3.lapsi / PHKS
Kanervankukkanen / 35 / 4.lapsi / TYKS
Aunilotta / 26 / 1.lapsi / TAYS
jenni_noora / 29 / 1.lapsi / K-SKS
Taito/ 26 / 1.lapsi / SatKS

14.5.
Euphoric / 20 / 1.lapsi / K-SKS
Jadeline / 22 / 2.lapsi / TAYS
Zugar / 24 / 1.lapsi / EKKS
Dee / 20 / 1.lapsi / OYS

15.5.
Hermione85 / 28 / 1.lapsi / NKL

16.5.
kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS
picipoci / 32 / 2. lapsi / KOS
Myyliini / 31 / 1.lapsi / Kaks
Ziguna / 28 / 3.lapsi / OYS
Lalli88 / 26 / 2. lapsi / TAYS


17.5.
Tintti. / 18 / 2.lapsi / K-HKS
heliplaa / 22 / 2.lapsi / TAYS
Lokakuinen / 31 / 2.lapsi / JS

18.5.
iit86 / 29 / 3.lapsi (miehelle 4.lapsi) / EKKS
Laurajenna/ 40 / 1.lapsi / VKS

19.5.
hiulu / 27 / 2.lapsi / TAYS
jejijaji / 30 / 5.lapsi / KOS
M.K. / ? / 5.lapsi / JS
tiburona / 33 / 1.lapsi / OYS
starwars / 32 / 1. lapsi / KYS
Hannele76 / 37 / 3. lapsi / TAYS

20.5.
Lilli_ / 19 / 1.lapsi / SAS
anskuli82 / ? / 3.lapsi / KYS
aoko / 31 / 1.lapsi / KOS
Eepos / 36 / 1.lapsi / Ulkomaat

21.5.
srz / 32 / 3.lapsi / TAYS
Mama Verde / ? / 2.lapsi / TYKS
Jessica1/ 32 / 1.lapsi / NKL tai KOS
Willanen / ? / 1.lapsi / ?
cheychey / ? / 1.lapsi / K-Hks
Poca / ? / 1.lapsi / ?
Rakkaudella, Hannele / ? / 1.lapsi / ?

22.5.
Joosukka / 33 / 5.lapsi / HYS
ansirda / 25 / 2.lapsi / KOS

23.5.
petram- / 27 / 4.lapsi / PHKS
funkyest / ? / 2.lapsi / PS
miisu78 / 35v / 2. lapsi / PHKS

24.5.
bansku77 / 36 / 3.lapsi / KYS

25.5.
Applepie / 33 / 1.lapsi / KOS
KolmenÄiti-81 / 32 / 3.lapsi / SKS

26.5.
maple / 28 / 2.lapsi / NKL tai KOS
Nienji / 24 / 1.lapsi / K-SKS
Mammaksi85 / 28 / 2.lapsi / K-HKS
Pina / 32 / 2.lapsi / KOS

27.5.
JanitaK / 20 / 2. lapsi / KYS
Minttumaari* / 36 / 1. lapsi / JS
Hannuski / 35 / 2. lapsi / EKKS

28.5.
vanaheim / 34 / 2. lapsi / JS
Leala / 30 / 2.lapsi / MKS

29.5.
Oxalis / 31 / 1.lapsi / TAYS

30.5.
PöllöKala / 28 / 4. lapsi / OYS
Diffi / 28 / 1 / KYS
Kuhuätti / 33 / 2.lapsi / VKS
Tuanni / 28 / 2. lapsi / SeKS

31.5.
Lahopää / 22 / 1.lapsi / K-PKS
Kukkalie / 30 / 2. / KOKS

Veikattu ultrissa 31 poikaa ja 22 tyttöä

Jakaantuneet :heart:
14.04.2014
Tiuli / 35+ / poika / ?, ?
15.04.2014
Liriel / 37+1 / poika / 2885g, 50cm
sannuliina / 36+5 / poika / 2765g, 46cm
16.04.2014
Choco coco / 37+2 / poika & tyttö / 3150g, 49cm & 3060g, 47cm
17.04.2014
TeaPot / 36+4 / poika / 3288g, 49.5cm
20.04.2014
papumamma / ? / poika / 3842g, 51cm
21.04.2014
Nuutti79 / 37+6 / poika / ?, ?
26.04.2014
Mama verde / 36+3 / tyttö / 3400g, 49cm
immense / 38+1/ poika / 3092g, 50 cm
29.04.2014
Juliana3 / ? / poika / 3400g, ?
30.04.
Nitta+masuasukki / 39+3 / poika / 3965g, 52cm
02.04.2014
sallamaria84 / 38+6 / poika / 3580g, 53cm
Mea82 / ? / tyttö / 3230g, 49 cm
05.05.2014
wasabi / 39+3 / tyttö / 3150g, 50cm
06.05.2014
Ollakkovai...? / 39+6 / poika / 3750g, 52cm
Skaardie / 40+1 / tyttö / 48cm ja 3265g
07.05.2014
niinnnnii / 39+4 / tyttö / 3212g, 51cm
08.05.2014
Selma_ / 40+1 / poika / 3818g, 50cm
Marjuska_ / ? / tyttö / 3330g, 50cm
srz / ? / poika / 4100g, ?
09.05.2014
kana / 37+5 / poika / 2295g, 46cm
Milagro / ? / tyttö / 3340g, 48cm
10.05.2014
SaSpa / 40+2 / poika / 3924g, 50.5cm
11.05.2014
Flowerpower85 / 40+1 / tyttö / 4055g, 50cm
13.05.2014
Avantasia / 39+1 / poika / 3152g, 47cm
14.05.2014
mintssi / 40+6 / tyttö / 4210g, 52cm
16.5.2014
Eepos / 39+3 / tyttö / 2500g, 48 cm
17.05.2014
Merge_ / 40+3 / poika / 4055g, 52,5cm
18.05.2014
Kaksihärkää / 40+0 / tyttö / 3490g, 49g
Tuanni / 38+2 / tyttö / 3278g, 48cm
21.05.2014
HyökkäysVaunu / 41+1 / poika / 3050g, 51cm
Myyliini / 40+5 / poika / 4075g, 54cm
22.05.2014
KolmenÄiti-81 / 39+4 / tyttö / 2905g, 48cm
Joosukka / ? / poika / 4200g, 53cm
plitsis / 41+4 / poika / 3870g, 52.7cm
25.05.2014
Hannele76 / 40+5 / poika / 3710g, 50,5cm
27.05.2014
Nienji / 40+1 / tyttö / 3930g, 51cm
30.05.2014
hiulu / tyttö / 4,5kg, 53cm
01.06.2014
aoko / 41+5 / poika / 3000g, 50cm
04.06.2014
Oxalis / 40+6 / poika / 3945 g, 51 cm
Minttumaari* / 41+1 / poika / 3315g, 50cm

poikia 26, tyttöjä 16


:flower: :'( :flower:
Surun kohdanneet
mammuzki
Syssy^^
macy gray
Tuuuli+
Tähtisilmä*
Maikkki
Taikatuike
Väpä


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!

Aikaisemmat ketjut:
Toukomurut 2014
Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa
Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa
Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa
Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa
Toukomurut 2014 ~ Helmikuussa
Toukomurut 2014 ~ Maaliskuussa
 
Viimeksi muokattu:
Meidän kuu :heart: kiitos ketjusta taas!

Verikoe, mulla ja otettiin ylimääräiset rv 37, syynä siihen oli SPR:n jotenkin tiukentuneet suositukset kun oon ollu yli 10 vuotta sitten elinsiirrossa. Liittyi juuri vasta-aineisiin, en kyllä ja hoksannut miten olis tässä muuttunu, esikoisen aikana tätä verikoetta ei otettu.

Tunnustan vähän kateellisena lukevani näitä käynnistyspäiviä ja sovittuja sektioita, viimeksi tänään oon vastannut kysymykseen, että koska vauva syntyy.... En enää osannut vastata ystävällisesti, vaikka kysyjä ei varmasti tahallaan ärsyttänytkään. Onhan meitä paljon, jotka odottelevat ilman lääketieteellisiä toimia, että mitä tapahtuu ja milloin, mut nyt kun haluaisi kovasti jo jakautua, niin tuntuu myös, että aika monella käynnistellään.

Paistettiin munkkeja, pelattiin lautapeliä ja syötiin tacoja oman perheen kanssa simalla skoolaten, ei huonompi Vappu tähän saumaan. Ja esikoisellekin kiva antaa tällaista laatuaikaa, että touhuttiin koko perhe yhdessä tänään kaikki jutut. Toista se on kohta... ;)

Upeita toukokuuta meille kaikille!
 
MEIDÄN KUU :heart:

Ja kiitos Hyökkis jälleen kerran :heart:

sallamaria ymmärrän täysin sun olo tilan tuon käynnistyspäivän kateellisuuden vuoksi :hug: mäkin sain sen painoarvion kontrolli ajan mutta menen kyllä sinne sairaalakassin kans tiistaina että tulin enkä lähde ennen ku kahtena palana :D

mietteitä loppu raskautta ajatelle , olisihan se hienoa jos tämä mun 4.s ja näillä näkymin viimeinen raskaus loppuisi "omin avuin" siis luonnollisesti. mutta mun mielestä tuota luonnollisuutta synnytystä kohutaan liikaa. joo on mun mumma saanut ensimmäisen lapsensa siellä kuuluisan saunan lauteilla mutta nyt eletään jo 2000 lukua. Itse olen jo ihan kypsä näiden olojen kanssa joita on jatkunut jo monta kuukautta. lie sitten 4s odotus 12 vuoden sisään on kropalle liikaa. olen kateellinen niille jotka saavat elää hekumallista loppuraskautta ilman vaivoja ja kipuja. voin sen rehellisesti myöntää =) eipä täs nyt enää meillä kenelläkään ole pitkä aika siihen että saadaan vauvat syliin <3 mutta olisi ihan kiva kuulla muidenki ajatuksia.

vappua on täälläkin laitettu =) tein ne munkit vasta tänään ja sit puhaltelin sen 30 ilmapalloa :D ja vähän serpentiiniä. huomenna sitten vapputorille hakemaan pakollinen karkki säkki :D ostin jotain herkkuja jotta saa sit viettää vähän lasten kans vaa aikaa ilman mitään arjen pakotteita iltapäivän ja illan.

viimeinen neuvola näillä näkymin siis olisi perjantaina. nla täti soitti siis päivällä ja halusin vielä yhden ajan ja menen perjantaina soitto tunnilla mittauttaan vaan vernpaineet ja pissan ja painon pikaasesti. ja samalla otan pissa purkin tiistain poli käyntiä varten, koska tiedän etten pysty sit kyl mitenkään pidättämään siin hässäkäs aamulla.

oireita olisi kiva kuulla muiltakin näin loppuraskaudesta. ja itselläni on ilmaantunut yksi todella kummallinen. uudelleen odottajat ehkä tiedätte mitätarkoitan mutta mun "nenäs tuoksuu vauva" siis ei mikään puklu tai kakka tai mikään tälläinen "perus" haju. vaan VAUVAN tuoksu :rolleyes: onkohan tämä joku ennus merkki?? sitten teitysti nämä perus -vihlonta alapäässä
- supistukset ( JEEEE sittenkin)
- tukala kävellä
- hengästyminen
- närästys
-limatulppaa on tullut paljon


mut nyt mä meen ja yritän nauttia viimeisistä hetkistä :LOL:

Hyvää vappua :wave:

saspa ja tirriäinen tunnin päästä 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: sallamaria84
oireita
-kipeät, säännölliset supistukset (jotka kuitenkin loppuu muutaman tunnin jälkeen)
-piikkisupistukset
-suolen tyhjentyminen
-närästys/pahoinvointi
-ärtymys
nii juu ja se purppuraviiva, mistä jossain luin.

Mä oon malttamaton ja haluun jo eroon tästä ylimääräisestä - mun painokipuraja meni n.8kg sitten, sf on 35 ja raskausmyrkytystä sekä anemiaa epäillään, ensi viikolla tutkittavaksi.

Nyt vasta tajuttiin että varmaan lapsillekkin pitää pakata kassi siltä varalta että lähtö tulee yöllä, ei tartte sitten mummolassa yövaatteissa olla XD
 
Uudesta pinosta kiitos! Meidän kuu, jee :)

Nitta Onnea pienestä pojasta :heart:

Mea28 Tsemppiä käynnistykseen! Mulla on kaksi synnytystä käynnistetty ja ovat menneet hyvin ja nopeasti, vaikkakin hieman kivuliaammin kuin ilman käynnistystä.

Hiulu multa otettiin kanssa tuo verikoe vaikka olen Rh+ ja siksi, että 18-vuotta sitten esikoinen oli valohoidossa. Itse ihmettelin sitä labratädille, että miksi ihmeessä. Labran täti vaan vastasi, että niitä on paljon erilaisia vasta-aineita, jonka vuoksi otetaan. Omat tulokset olivat puhtaat.

Saspa sun oireet kuulostaa lupaavilta :)

(.) Meillä meni vappu ihan rauhaisasti. Tänään juhlitaan sitä vähän enemmän, kun tosiaan eilen olin sen verran väsynyt päivä :D Sain onneksi nukuttua päikkärit poitsun kanssa, mutta ne keskeytyi, kun mies soitteli ja kyseli että otetaanko hänen veljen lapset meille hoitoon. Kyseessä oli 6kk vauva ja 2-v taapero. Oli kyllä ihan pakko kieltäytyä, koska mä en olisi millään ilveellä jaksanut, sillä tosiaan olin herännyt 02.38 aamulla...tai yötä toi kai vielä on :D

Esikoinen tosin lähti juhlimaan kavereidensa kanssa, kun oli ensin varmistanut, että en aio lähteä synnyttämään :D Mies ei ollut kauheen innoissan, jos vaikka lähdenkin synnyttämään. Mutta olisi se aika epäreilua kieltää 18-vuotiaalta nuorelta rilluttelut siksi, että itse olen halunut (ja mies) vielä yhden ipanan :) Ilta päättyikins itten ton esikoisen osalta niin, että oli kaatunut taluttaessa pyörää ja mies kävi yöllä hakemassa neidon kotiin. Ja nyt on toisella vähän huuli turvoksissa.

Masussa on myllätty kovasti eilen ja tänään. Todennäköisesti pieni mies yrittää kääntyä tai kiinnittyä. Toivottavasti tuota ensimmäistä kokeilee :)

Joosukka ja MM 37+2
 
Kiva kun listataan noita merkkejä :) Yritinkin juuri eilen etsiä ketjuja joissa ois listoja, mutta en oikein löytänyt selkeitä mistään.

Täällä
- vauva painunut hieman alaspäin (ehkä?)
- no sen kerran oli maha löysällä
- jotain sukkapuikkotuntemuksia
- silloin tällöin supistuksia, välillä 3-4 peräkkäin mutta loppuvat samantien, ei kipeitä
- närästää, jos syö iltapalan myöhään
- maitotippoja

Mutta nämä nyt on sellaisia mitä voi olla vaikka kuinka aikaisin ja ensimmäiseeni verraten ja moniin teihin muihin - olen tavallaan kateellinen tukalasta olosta jne. - se kertoisi siitä, että syntymä voisi olla joskus edes odotettavissa. eilenkin sain kommenttia "miten sä oot noin pieni, vaikka oot muka loppusuoralla?" Niin, muka loppusuoralla... juuri siltä tuntuukin... Käynnistyspäivistä oon yhtälailla kateellinen, koska ensimmäisen perusteella voisi olettaa, että tämäkin olisi nopea. Eipä tulisi kiire sairaalaan, kun olisi siellä valmiiksi :)

37+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Hyökkis uudesta ketjusta!

Nyt pitäis iloita, että vihdoin se meiden kuukausi alkoi, mutta on niin kurja olo, että ei jaksa. Ihan kuin olisi ollut takavuosien tapaan vappua juhlimassa. Panadolia jouduin ottamaan kaikenlaiseen särkyyn - niin monta eri kohtaa, että tuntuu ihan uskomattomalta. Varsinaiset "oireet" ovat nyt poissa, mutta häntäluuta, rintoja, jalkapohjia, kyynärpäitä, pohkeita ja päätä särkee. Oksettaa, eikä yhtään yllättäisi vaikka kohta olisi ripulikin (silti vatsa on kyllä ihan jumissa). Erityisesti iltaa kohden kivut nivusissa kyllä yltyy: kävely on niin kivuliasta, että ei tekisi mieli ottaa yhtään askelta, kenkiä/sukkia/housuja ei saa jalkaan, sillä erityisesti vasemman jalan nostaminen tekee sellaisen ikävän sukkapuikon. Mutta mullahan oli se pikkuisen kuuloinen vauva ja viikkojakin vasta kovin vähän, että toivoisin, ettei vauva ihan vielä syntyisi. Siksi olin myös tosi iloinen kun se ruskea tuhrukin loppui seuraavaan aamuun mennessä.

Eli täällä edelleen jalat ristissä, ainakin että pääsis täysiaikaiseksi saakka :heart:

:flower: Tuhannesti onnea Nitta! :flower:
 
heippa vain ja paljon onnea kaikille vauvan saaneille=)anteeksi kun en ole mitään itsestäni kirjoitellu :(:ashamed:eek:li tämä 6 raskaus semmonen ettei ikinä..meinas syntyä jo 30 viikolta kun säikähdin et nyt meni lapsivedet mut olikin onneks väärä hälytys ja siitä lähtien olen ollut jalat ristissä ja laukkonut sairaalassa silloin tällöin öitä olemassa kunnes pikkumies sitten syntyi 36+5 15.4.2014 2765KG 46 CMja nyt on jo reilusti yli kolmen kilon ja äipälle jäi kaiken maailman kolotukset mut poika suloisuudella saa net unohtamaan:rolleyes:hyvää vappua kaikille:hug:
 
Onnea Nitta :flower:

Oireita:
-Ärtymys
-Päänsäryt
-Hengästyminen
-Vihlontaa alapäässä sekä alamahalla
-Menkkamaista jomotusta (normaalia kovempaa)
-Tainnut nyt kiinnittyäkkin, kun ei kyljen vaihto enää vaikuta iskujen suuntaan yhtään.

Tosin noi ensimmäiset voi kai johtua tästä siitepöly allergiasta ja tukkosuudestakin..
Tiedä sitten...

Kivaa vappua, kun täällä joka asiasta ärsyyntyy :whistle:

Noh täytyy yrittää jollai tapaa piristyä, edes ton esikoisen mieliksi :)
 
Onnea nitta ja sannuliina <3

Onpa muuten jännä kun lukee oireita niin aikalailla kaikilla samat :-D
Joosukka, oireet on lupaavia omasta mielestä kans mutta turhauttaa kun ei kumminkaan mitään tapahdu konkreettisesti :-/

Ehkäpä tänään torilla kävely tuottaa tulosta ;-)

SaSpa ja tirriäinen 39+0 poks poks
 
Onnea Nitta ja Sannuliinu:flower:

Täällä tehty jo reilun tunnin reipas aamulenkki sauvojen kanssa mäkisessä maastossa, mutta eräs ei vain tajua vihjettä:stick: En tiedä auttaisko, jos heittäytyisin ihan sohvaperunaksi, ehkä tää veijari tykkääkin jatkuvasta liikkeestä eikä siksi aio ulostautua:confused:

Oireita kuiteskin on:
-sahara-olotila muuttunut (yöks)limaiseksi ja luulen, et osa limistä olis jo solahtanut pois
-vatsa on ollut kuralla jo pitkään
-etova olo
-närästys palasi
-supistelee, varsinkin öisin, mut häviävät päiväksi
-julmettu väsymys
-ärsyyntymiskynnys olematon, ihan kaikki ihmiset ja asiat ärsyttää ihan kympillä, pieninkin vastoinkäyminen saa epätoivon partaalle

Tuleeko kenellekään muulle muuten nopeasti pahaolo imelästä? Musta tuntuu, et kaikki imelä, vaikka sitä tekee mieli, aiheuttaa pahaa oloa jo pieninä annoksina, vaikka sokerirasituksesta tuli puhtaat paperit ja normaalisti ei kyllä muutamasta karkista ala yököttää.

Ollakovai...? ja 39+1 (tulis jo!)
 
Meidän kuu, jee :heart:
Mulla on LA jo maanantaina 5.5, mutta mitään isompia oireita ei edelleenkään ole... Jos jotain voi listata, niin:
-alapäätä vihloo vähäsen (aika ajoin)
-maha sekaisin
-kävellessä tulee paineen tunnetta tuonne alas
Supistuksia en ole edelleenkään havainnut, olenkohan jotenkin outo? :confused:
Kovasti toivoisin, että synnytys alkaisi spontaanisti, mutta varmaan menee niin että käynnistykseen joutuu, jos ei tässä mitään ala tapahtumaan.

Onnittelut vauvan jo saaneille ja hyvää vappua kaikille!

Marjuska 39+3
 
Moikka loikka kaikille. Sujuvasti olen tätä ketjua seuraillut mutta kirjoittelu jäänyt omalta osalta melko vähälle. Nämä mobiiliversiot kun näkyy toimivan vähän vaihtelevasti, mut josko nyt taas uuden päivityksen jälkeen :)
hirmu paljon onnea kaikille vauvautuneille ?? Lyhyesti omat kuulumiseni..
Neuvolassa on käyty säännöllisesti ja pari viikkoa sitten oli lääkärineuvola josta olikin suuret odotukset.. piti saada kokoarviota lapsesta, tietoa lantion tilavuudesta yms. Mutta tää tohtori vastaili vain kysymyksiin ja hyvin yleispätevällä tasolla :( kyllä ne lapset sieltä yleensä mahtuu tulemaan ongelmitta jne.. jäi tosi kurja fiilis koko käynnistä. Kohdunsuu oli tuolloin sormelle auki ja kielsivät uinnin loppuraskauden ajaksi.. dääm.. :(

Oireita on hyvin samanlaisia kun muilla
-vihlontaa
-menkkamaista jomotusta
-lonkat kipeytyy yön aikana
-kivuttomia ja lieviä supistuksia säännöllisen epäsäännöllisesti

Raskausaika on mennyt hyvin ja pystyin olemaan töissäkin loppuun saakka. Mutta idiootti pääni pyörittääkin nyt sitten ajatusta että tulee kostautumaan synnytyksessä :eek: ja LA on vielä kaatuneiden muistopäivänä! Olisivat voineet siirtää tätä kyllä päivän aiemmaksi tai myöhemmäksi, mutta kun ei.

olen koittanut saada vinguttua aikaa vielä ultraan ennen synnytystä, mutta sekään ei ole kuulemma tarpeen eikä mahdollista(?) Miten teillä muilla? Jotenki tuntuu niin hölmöltä kulkea tuolla neuvolassa kun mihinkään ei saa oikein kunnon vastauksia, eikä toiveita juuri kuunnella.

Sairaalakassista oli myös tuolla aijemmin puhetta, joko teillä on pakattuna? Itse olen ihmetellyt kassin kanssa jo piiitkään. Pitäisi pakata, mutta aina kun kassin otan käteen en osaa yhtään päättää mitä sinne pakkaisin.. :D viimeksi tökkäsi siihen kun vauvan kotiutusvaatteet eivät miellyttäneetkään ja siitä seurasikin sitten shopailureissu.. no vaatteet ois nyt ok mut sit se muu tarvittava hmm.. :)

Mukavaa vappua kaikille!

-Kaksihärkää 37+4
 
Laitetaas itsekin oireita :)
-päänsärky
-paine alapäässä
-supistukset kipeät ja kivuttomat
-tänään alkanut alavatsan ja selän repimiskipu/vihlominen
-väsymys muttei pysty nukkumaan?? :O
-rinnat taas kipeät
-olemattomat hermot
-vatsan toiminnan lisääntyminen ja ruokahaluttomuus

Olikohan muutakin, nyt ei liiku ajatus kun painaa alas ja supistaa..uhhuh :/ josko se lähtö tulis tällä viikolla edes :p
Avantasia ja viikari 37+3
 
Terkkuja pitkästä aikaa täältäkin päin palloa! Ja onnittelut uusille äideille :) Monestä toukovauvasta tulikin huhtivauva!! Toukokuu on täällä vihdoin, jiih!

Täällä raskaus on mennyt edelleen hyvin (vaik välil mun mies on toistaa mieltä, se kai sit kokee asiat eri lailla :D). Vointi on hyvä ja pystyn edelleen tekee normaaleja juttuja arjessa. Oon koittanut myös joka päivä mennä vaikka ees 15 minuutin kävelylle ulos ja tiistaina pääsin ihan uimaankin asti, joka meni yllättävän kepeästi. Täällä on viime päivät ollut tosi kuuma ilma ja illat on nihkeitä sen takia, kun uni ei sit tuu niin helposti. Mietin kyllä eilen, että oon tosi ilonen, että ei tartte olla viimesillään raskaana vaikka kesän lopulla, en varmaa meinaa jaksais niin montaa kuumaa päivää!

Ulkomailla kun asun, niin täällä ei oo neuvolaa samallailla. Mun raskauden seurannan onkin tehnyt gyne, joka sit luultavasti myös auttaa pikkusen maailmaan. on ollut kiva, et on ollut sama henkilö koko ajan ja vielä synnytyksessäkin sit se olis. Mut jotenkin haaveilen Suomalaisesta neuvolasta. Se kuulostaa kivalta :)

Lääkäri oli alkuviikosta sitä mieltä, että kyllä mulle varmaan on tullut jo harkkasupistuksia, mut en osaa vaan tunnistaa niitä vielä. Kuulemma justii menkkamainen jomotus, alaselkä-kipu ja vatsan tiukentuminen on niit merkkejä. Eli kai niit sit on ehk tullut.

Oireita:Tällä viikolla mulla on ollut vähän enemmän oireita
- menkkamaista jomotusta
- kramppeja sisäreisissä (johtunee varmaan kun vauvan pää painaa hermoja tms?!)
- närästys jatkunee (pääsispä siit jo ohi)
- varmaan jotain muutaki, mitä en tuu ajatelleeks

b-streppi Mulla otettiin b-streppi pari viikkoa sitten, täällä se on kaikille pakollinen kai. Olin niin yllättynyt, kun se oikeestaan sattu. Mua ei oo koskaan mitkään sisätutkimukset sattunut aiemmi ja siinäki vaa vähän otetaa vanupuikolla näytettä. Paikat on vaa nii arat kai sit loppuraskaudessa, ainakin mulla. Sit vähän kauhulla mietinkin, että mitähän tästä tulee, jos pieni vanupuikko jo sattuu niin paljon.. Mitenhän sieltä pää pitäis tulla. No, kaikki aikanaan.. Ainii ja b-strep tuli takas negatiivisena, mikä oli ilonaihe!

Kommentit: Täällä ihmiset on väähn herkempiä kommentoimaan raskaudesta ja voi kuinka monet tuntemattomat ihmiset onkaan kysellyt ja kommentoinut.. Ja täällä paljon vaikka kysellään myös no tottakai sitä että tuleeko poika vai tyttö.. Mutta myös että mikä nimeks tulee.. täällä nimi tosin pitää antaa jo ennen kun lähtee sairaalasta vauvan kanssa, että pakkohan sitä on ollut miettiä. Mutta ihan kun sitä niille kertoisin! :O Oltiin viime viikonloppuna kaupassa mun miehen kaa ja joku tuntematon aik nuori mies käveli mun ohi ja onnitteli mua. Olin eka, et hmm kiitos mut sit tajusin, että sen puolisokin on raskaana ja raskaudesta se sit onnitteli, toki onnittelin sit takas. Sit se kysy koska on laskettu aika. Ilosena tokasin, että kahen viikon päästä ja mieheltä melkein suu loksahti ja sano vaa et wow. Kysyin sit, et kosk niiillä on ja se sano, että heinäkuussa. Mulla tuli niin voittaja-fiilis.... Oon niin lähellä ja oon niin ilonen, ettei oo enää kolmee kk oottelemista.

Ainiin oon töissä vielä, koska täällä ei oo äitiyslomia samallailla. Mut siis vaan aina muutama tunti iltapäivisin ja mulla on tosi helppo työ paikallisessa lukiossa. Kuitenkin päätin, etten ens viikolla sinne mee enää, vaan aion ihan vaan olla.

Laskettu aika on äitienpäivänä ens viikonloppuna, saas nähä milloin pikkunen saapuu. Varmaan ottaa oman sulosen aikansa. Mutta ei tässä maksimissakaan oo muutamaa viikkoo enempää oottamista. Eli nyt pitää nauttia näistä huoletommista päivistä, milloin ei oo mitään suunnitelmia ja voi tehä ihan mitä vaan.

Haaveilen kyllä, että ens raskaudessa asuttais Suomessa ja saisin kokea neuvolat, äitiyspakkauksen, äitiysloman yms. niin kun muutkin :)

Sellasta tänne siis. (pitäis varmaa kirjottaa useemmi ettei tulis romaaneita)

plitsis ja bebe 38+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sallamaria84
15.4.2014 2765KG 46 CM
Ompa ollu pojalla kokoa ;) (en voinut vastustaa kiusausta nyt kun listaa päivittäessä yksikkövirheen huomasin)

Sirkuksessa istuminen sai aikaan hyvät supistukset, nyt voiskin suunnata saunaan...
Mietin että kun noi aiemmat on alkanu supistuksilla niin jos vettä tihkuu niin huomaahan sen? Kun tuntuu että jotain valuu välillä, mutta en tiedä mitä vaikka on ollu sidettä housuissa ja mustaa pikkuhousua yms (valkovuodon takia en +1h matkaa lähtis mielellään ajamaan sairaalaan)

sairaalakassissa mulla on neuvolakortti, lompakko, puhelimen laturi, virkkaustarvikkeet vauvan peittoon, välipalapatukoita, migreenilääkkeet, pikkuhousut, imetysliivit ja kestoliivinsuojia, hammasharja, shamppoo ja käsirasva - lisäks sinne tulee vielä pienet paketit vanhemmille lapsille (little pet shoppeja) kun tulevat käymään. Lisäks sitten kaukalosta löytyy potkari, pitkähihanen body, pipo, tumput, sukat ja ohut vanuhaalari ja mulle t-paita ja verkkarit. Jos jotain muuta tarvii niin saa mies sitten tuua perässä (oon tilannu jo sitä tuomaan mansikkarahkaa jota on molemmillakin aiemmilla kerroilla tuonu myös)
 
Hyökkis Jostain luin ohjeen, että siteen päälle kannatta alaittaa vessapaperia. Lapsivesi imeytyy vessapaperista läpi, mutta valkovuoto ei. Sitä en tiedä pitääkö paikkansa.

Ennakoivia merkkejä

- Ulkosuu on auki sentin ja pehmee (jee, ei tarvi nollista lähteä)
- Valkovuoto muuttunut
- Supistukset muuttuneet, eivät ole enää kivuliaita, mutta topakoita
- Maha roikkuu hassusti. Se on laskeutunut lisää nyt muutaman päivän sisään
- Vauvan liikkeet muuttuneet, on aktiivisempi. Yhdessäkään synnytyksessä mulla ei ole ollut vähän liikkuva vauva vaan ovat potkiskelleet vilkkaasti
- Oma liikkuminen käynyt hankalammaksi
- On vaan sellainen omituinen olo :D josta syystä sterilisoin tutit tänään ja heitän ne sairaalakassiin valmiiksi :)

(.) Sairaala kassi pakattu niin pitkälle kun pystytty. Jos tää synnytys lähtee lapsivesien lorahtelulla niin kuulemma se on pakko mennä ambulanssilla ja makuulteen. Täytyy toivoa, että jso näin käy, niin niin käy kotona eikä kaupassa :D Ettei tarvi käytävälle heittäytyä pötkölleen :D

Joosukka ja MM 37+2
 
Kiitos uudesta ketjusta taas!
Meidän kuu, ihanaa!

oireita
Ei oikeastaan, mutta
- ärtyneisyys (ihanaa, että en ole yksin)
- lonkkasäryt öisin (jatkunut jo pitkään)

Uusi vaiva alkoi eilen: ihan hirveä selkäkipu! Ei pysty kävelemään yhtään! En pysty astumaan toisella jalalla ollenkaan! Ei särje istuessa tai makuulla, mutta tulee pitkä toukokuu, jos en pysty ollenkaan liikkumaan!!:O

Poca 37+1
 
Hyökkäysvaunu Itse epäilin lapsivettä ekassa raskaudessa, kun oli runsaampaa ja punertavampaa kuin valkovuoto. (tuo vessapaperitesti ei kyllä mulla toimis, vetistä on muutenkin :D ) Ekalla kertaa kun sairaalaan menin niin testi ei näyttänyt vedeksi, sitten kun supistukset ja vihlonnat vaan yltyi ja vetistä vuotoa tuli edelleen samankaltaisena menin sinne uusiksi ja testi näytti vedeksi -> jouduin lepoon. Luulen, että kyllä odottaja sen sitten osaa epäillä jos vettä on ja että siihen liittyis sitten muitakin oireita, vähintään jotain nipistyksiä... Mutta jos vauva on alhaalla niin lirahdellakin voi pissaakin...

Minäkin oon miettinyt tota, että mitäs jos menee vedet julkisella paikalla? Sellaisesta ei koskaan puhuta, mutta tuntuis jotenkin nololta lorauttaa vedet jonnekin julkiselle paikalle, vaikka nehän menee sitten kun menee ei voi mitään...

plitsis minusta ois oikein kiva jos ois sama gyne koko raskauden ja vielä synnytyksessäkin mukana :) Täällä jotenkin tuntuu, että neuvolan th on kauhean arka näkemään mitään mistä vois lähettää eteenpäin ja lääkäri on joka kerta ollut eri, joista ensimmäinen oli ainoa hyvä, toinen tympeä ja kovakourainen, kolmas ihan ok otteiltaan, mutta ei sitten kertonut mitään ja epäröi jopa mittauksiaan... Viime raskaudessa sama neuvola, oma th oli äitiyslomalla itsekin ja sijaisista toinen huomas sf:n huiman nousun viikkoa ennen synnytystä, mutta ei käskeny mennä tarkistukseen tms. ja sitten kun vettä/tulehdusta epäilin ja soitin oman th:n puhelinajalla niin puhelimeen vastasi "en minä tiedä, minä olen sijainen".
 
Onnittelut Mama verde, immense ja Nitta+masuasukki (ei enää masuasukki) ja sannuliina :heart::heart::heart::heart:

Saspalle kiitokset halista, tuli tarpeeseen... ihme ketutus vaivannut tänään :ashamed:

Oloja täällä:
- ärsyttää kaikki
- yöllä max 2 tunnin pätkissä nukkuminen lonkkakivun takia
- vaikea kääntyä, kun maha on niin pinkee ja tarvin tyynyn tukemaan kun oon kyljelläni
- aamupäivän touhuilu kostautuu, iltapäivät oon tosi väsynyt
- ihme "sukkapuikkokipuja", ei ollut ekasta sellaisia ollenkaan
- epämääräisiä supistuksia (jo vkolta 20, että ei ne nyt paljoo lohduta)

Mulla on neuvola ja 5.5, milloin on sairaalan mukaan laskettu päivä. Neuvolan mukaan 10.5. Meinaan nyt pyytää että se muutetaan 5.5, että saan mahdolliset yliaikaiskontrollit ym tuon päivän mukaan. Viisikin päivää liikaa tätä ajoittaista helvettiä on kestämätön ajatus. Enää en edes pelkää sitä, että vauva on paljon esikoista isompi, sekin ehkä kertoo, että nyt on olo, että tule saakeli ulos ihan miten hyvänsä! Mulla on kolme kaveria ollut samaan aikana raskaana, osalla la ennen ja osalla mun jälkeen ja kaikilla on nyt jo nyytti sylissä... äääääh. Lopetanpa tähän, tulee muuten vain lisää marinaa tänään. Onneksi on tämä ketju, pääsee välillä vähän tuulettelemaan!
 
Onnea uusille jo nyytin kainaloonsa saaneille :)
OLOJA:
-järkky pahoinvointi nyt toista päivää, aamulla jouduin jopa taas oksentaan et helpotti se kuvotus
-kuka vei mun hermot? Kaikki ärsyttää ihan sairaasti! Ja itkettää...
-pienikin jaloillaan olo ja liikunta aiheuttaa supistuksia
-myös öisin alkanut supistaan
-kipua lonkissa, reisissä ja alaselässä
-runsas ja vetinen valkovuoto, välillä oli jo veristäkin mukana
-ylösnoustessa istumasta tai makuulta tuntuu et tulee pissat housuun kun painaa jo niin alas tää kaveri
-törkee väsymys vaivannut pari päivää
-vauva rauhoittunut alkuviikosta, tosin tänään punkenut jaloilla itseään alaspäin ahkerasti.
- verenpaineet tänään koholla o_O koko raskauden ollut 120/65 luokkaa mut tänään 139/84

Huomenna onkin neuvola pitkästä aikaan! Viimeksi ollut neuvolakäynti 33+2 ja nyt on tosiaan menossa jo 38+5...

Pitkää pinnaa kaikille :)

Flowerpower85 ja Möttönen 38+5
 
hiulu mietti vesienmenoa julkisella paikalla.
Mullahan alkoi synnytys vesienmenolla, ei onneksi ihan julkisella paikalla mutta ei kotonakaan. Olin kaverin luona kylässä ja katsoimme leffaa porukalla kun tunsin mahassa kummallisen napsahduksen ja sitten alkoi vettä tulla. Sitä ei tullut mitenkään tihkuttamalla vaan ihan rehellisesti valui kunnolla, jos olis ollut jalassa vaaleammat housut niin kyllähän niistä olis näkynyt että ovat märät nilkkoja myöten. No, onneksi en ollut sillä hetkellä lähijunassa matkalla jonnekin tms, olis se ollut aika hankalaa.
 

Yhteistyössä