Täällä on aloitettu Puregon-piikitykset eilen, mikä on helpottanut Synarelan aiheuttamia sivuoireita jo nyt! Synarelaakin jatketaan, vaikka annosta on pienennetty. Näillä näkymin punktio on 8. tai 9. päivä. Hoito tehdään pitkällä viljelyllä blastokystivaiheeseen asti, mikäli saadaan riittävästi hyviä alkioita.
Täällä on ollut aiemminkin puhetta siitä, ovatko hoidot työaikaa vai eivät, mutta haluaisin kysyä asiaa vielä. Eli: meneekö teillä hoidoissa käymiset työajan piikkiin vai ei? Entä oletteko töissä julkisella ai yksityisellä puolella? Onko ketään julkisella työssä käyvää, jonka hoidot ja lääkärikäynnit katsotaan työajaksi? Kysyn tätä, koska olen kaupungilla töissä ja tähän asti on annettu ymmärtää, että hoidot ovat työaikaa, koska käyn siellä työpaikkalääkärin alkuperäisellä lähetteellä. Nyt kuitenkin, kun kysyin asiaa henkilöstöosastolta uudelleen, sain hyvin epämääräisen vastauksen. Ensin sanottiin, että ei kuulu työaikaan, koska kyse ei ole sairauden hoidosta ja tunnit pitäisi tehdä takaisin ja punktiopäivä ottaa palkattomana tai vuosilomista.Sitten kun mainitsin sairauslomapaperissa olevan mainittuna sairauden hoito ja erikoislääkärikäyntien yleensä kuuluvan työaikaan, niin ko. henkilö rupesikin epäröimään, että tulkinta on vaikea. Sitten hän vetosi johonkin tuntemaansa työntekijään, joka oli ollut punktiossa lomapäivänään. En tiedä, mitä ajatella. Siksi kuulisin mielelläni muiden kokemuksia tästä. Harmittaa, ettei lapsettomuutta katsota sairaudeksi. Hitto, paljon tyhjänpäiväisempiäkin vaivoja hoidellaan työaikana, enkä tajua mistä kaikki ne tunnit teen takaisin!
Villiheinälle hyviä ultranäkymiä tiistaina! Olen varma, että siellä sykkii pieni sydän vinhaa vauhtia.
Meriharakallekin voimia ja jaksamista. Kaikki menee varmasti hyvin ja pikkuhiljaa uskosi raskauden olemassaoloon vahvistuu!
Relishille peukutuksia inssin onnistumiselle! Ei kun plussa testiin vaan 14 päivää toimenpiteestä!
Lohtuhalit Xaaralle negan johdosta. Toivottavasti kuulemme susta vielä.
Anjalle jaksamista! Mä olen kanssa huomannut, että välillä on hyvä suojella itseään netiltä ja kaikelta siltä mitä sieltä löytyy, huonoja esimerkkejä ja paskamaisia mielipiteitä ymmärtämättömiltä ihmisiltä. Mieti mieluummin vaikka kaikkia meitä palstalaisia tai niitä julkkiksia, jotka on viime vuosina saaneet lapsen tai tuleet raskaaksi vanhemmalla iällä: Tikru, Maaria, Vaahtokarkki, Tiki, idaliina, Möhkö, Mullu, Auringonkukka, tyhmäblondi, Madonna, Nicole Kidman, Maria Kuusiluoma, Sari Tamminen, Sani, Marita Taavitsainen, Johanna Nurmimaa, Meiju Suvas. mistä noi kaikki tulikin nyt mun mieleen. toistele tuota listaa päässäsi aina kun suhun iskee epäusko. Kokeilkaapa muutkin. Tepsii varmasti!
:kieh:
Toivorikkaalle peukkuja kanssa, toivottavasti saadaan sut tohon plussalistan jatkoksi.
Wabisabi, tervetuloa porukkaan.
Iines, mitä kuuluu?