35+ Lapsettomat

Hei kaikille, Xaara pidetään peukkuja sun testiin. Kovasti aikaselta toi kuulostaa menkkavuodoksi, mutta siinä Lugessa sanotaan ohjeessa et voi tehdä läpäisyvuotoja joillekin. Toivotaan et olis tosta lääkkeestä. Mä sitten inhoon noita Lugeja. Kunpa meilläkin olis niin et sais lopettaa testiin. VL:ssa oli sillai. Mulle tulee kamalaa ahdistusta niistä. Muutenkin olo on vuoristorataa, pääosin alamutkissa. Liisa34 teit varmaan oikeen kun hait saikkua. On tosi tärkeetä yrittää kerätä voimia siihen hoitoon. Viikko on tietysti lyhyt aika, mutta kyllä sitä varmaan jatketaan jos susta tuntuu siltä. Mulla on tosi pitkä sairasloma, joka loppuu kesän alussa. Oon ollut tyytyväinen kun oon saanut kelata näitä juttuja ilman työpaineita, vaikka voi olla etten ikinä saa vakkaripaikkaa tän takia. Meriharakka, käytät sä vielä Lugeja? Miten sulla vasta nyt on soittoaika? Mulla on se ultra ens tiistaina. Kauhulla odotan tuomioo. Välillä mietin et jos peruuttais ajan ja sais olla pääsiäisen vielä rauhassa ja toiveikas, ja välillä en jaksais odottaa mitä sieltä löytyy. Jos siellä ei oo mitään, niin meillä on kai sit vielä pakstealkionsiirto. Välillä on oksettava olo ja itkuinen, mut välillä suht normaali. Eikä kumpikaan oo hyvä. Ja nukkua voisin koko ajan. Täällä on mahatautiakin liikkellä, niin ei tiedä varmaks mistä nää oireet tulee. Mieskin valitteli väsymystään. Hyvää viikkoa kaikille ja kohta se pääsiäinenkin tulee. T. Villiheinä matalapaineessa
 
Seinäkukkanen
Moi kaikki, Villiheinä eikös tuo väsymys ole juuri niitä raskauden ensi oireita.

Chloe, minun verikoe oli ihan perusnegatiivinen, ei mitään yritystäkään :( En tiedä mistä kehittelin sellaisia viivoja...testiajan jälkeen paljon myöhemmin siihen tikkuun oli kyllä tullut ihan selvä pystyviiva, tosin kapea viiva eikä semmoinen paksu kun sen ilmeisesti pitäisi olla, ehkä se oli roskishaamun haamu.

Kyllä tämä tilanne aiheuttaa masennusta ja alakuloa. Ja on varmaan hyvä jos pystyy pitämään sairaslomaa. Minulla on onneksi (joskus se on onni ja joskus tosi stressaavaa) niin
vapaa työ, että pystyn itse paljon säätelemään sitä. Nyt tuntuu hyvältä taas palata arkielämään, ja tehdä töitä kun olin tuon hoidon aikana aika lamantunut ja oli vaikeata keskittyä mihinkään muuhun. Jos yksi hoito oli näin tyhjiinpuristavaa ja stressaavaa, niin ihmettelen, että miten monet teistä usean hoidon jälkeen olette ollenkaan tolpillanne. Minua nyt tällä hetkellä lohduttaa ajatus uudesta hoidosta ja uudesta toivosta, mutta se olisi sitten minun viimeinen mahdollisuuteni, ja se on pelottavaa.

Iines, voi kun saisin tuota samaa tarmoa ja saisin siivottua. Nyt ei ole riittänyt energiaa ollenkaan ja hukun kohta kissojeni karvoihin .

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Tää mun sairasloma on ihan vitsi... joka päivä olen hoitanut jotain työasioita ja joudun ilmeisesti myös menemään pariin kokoukseen. Ehkä mä sitten kesälomalla lepään oikeasti. Silloin on kaikki systeemit aika seis töissäkin. Mullakin on onneksi sellainen työ, että pystyn useimmiten vähän säätämään työtahtia voinnin mukaan. Hyvinä päivinä teen enemmän ja huonoina vähemmän. Rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, että ei masennuspotilaana mitään työn sankari -mitalia ansaitse, mutta onneksi mun tehottomuuttani ei taida kukaan huomata.

Hirvittää kyllä, miten noita hoitoja sitten jaksaa... ja etenkin niitä pettymyksiä. Välillä musta tuntuu, että olen masentunut ja uupunut, välillä siltä, että mulla on "vain" lapsettomuuskriisi ja välillä tuntuu, että on molemmat.

Villiheinä Tsemppiä! Kaikki menee hyvin.

ON: Vähän vaaleanpunaista tuhrua. Enteilee tätiä. Ei mitään muita oireita mihinkään suuntaan.
 
negaa näytti testi eli kyllä ensimmäiset tuntemukset olivat ihan oikeita.. :'( En tiedä mitä tämä vuoto oli/on ja mistä se johtuu.. Erikoiseltahan se kuulostaa eli varmaan ajoitus oli tosi pahasti pielessä.. No, aurinko paistaa ja eteenpäin..
 
Chloe millainen vointi tänään? Ne sun tänhetkiset lääkkeet sivuoireineen varmasti lisää sitä huonoa henkistä oloa. Ja se unettomuus vielä pahentaa asiaa. Mut niin mullakin on viimeisin vuosi mennyt, välillä on sukellettu tosi syvälle pohjamutiin, välillä sieltä pääsee ainakin hetkeksi ylös. Nää on tosi rankkoja henkisesti nää hoidot. :hug: ja jaksuja.

Seinäkukkanen nyt mulla tuntuu olevan vähän paremmin voimia touhuta, tosin tänään en sitten ole saanut mitään aikaiseksi, paitsi hieronnassa kävin nauttimassa. Mulla menee ylämäkeä ja alamäkeä tää jaksaminen ja olotila. Olin tosi rikki tossa loppu- ja alkuvuodesta, kun jäljellä olevat kolme huurunenää menetettiin sulatuksessa. Siitä oli tosi vaikea nousta. Toivottavasti huominen lääkärikäyntisi menee hyvin ja pääset uuteen yritykseen mahdollisimman pian.

Liisa voi harmi että sun saikku menee noin, töitä tehdessä. Edelleen olen sitä mieltä, että sun olis tärkeetä saada itses kuntoon nyt heti, ennen sitä mahdollista huhtikuun hoitoa. Mieti vielä olisiko kuitenkin mahdollista olla saikulla ja hoitaa itseäsi? Sinne kesälomaan on liian pitkä aika, tilanne voi siihen mennessä vielä pahentua. :hug: ja voimia.

xaara sulla on mun laskujen mukaan menossa vasta pp9, eli älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Testaa vielä muutaman päivän päästä, jospa sittenkin... d :) b

Relish joko teillä on inssi ollut?
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Sunnuntai 28.3.2010

xaara.........................2.ivf:n 1.pas........siirto 15.3. (testi 29.3.)
Relish 35/38..............5. iui............................22.3. (testi 8.4.)
toivorikas-72 37/46...3.icsi:n 2.pas...... siirto 26.3. (testi 9.4.)
Chloe70 39/42.......... 2.ivf.....................vko 14
Liisa34 35/35............1. icsi:n suunnittelu...huhtikuu
wellamo 38/41.......... 1.ivf:n 3.pas........huhtikuu
pottu70 39/41...........4.ivf.....................huhtikuu
StellaR 38/45..............4.ivf.....................huhtikuu
Iines-74 36/41...........2.ivf.....................vko 17
Seinäkukkanen 45.....2.ivf.....................vko 18
Susanna74 36...........3.ivf.....................kevät
Miisamari 36/36.........4.icsi....................kevät
Vesiheinä 39/43........3.ivf.....................toukokuu
Sharlin 35/42.............3.ivf.....................toukokuu
Rosmariini -7435/36..1.ivf/icsi.................elokuu
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
Anja73 35...................tutkimukset
vilkas75 35.................käyntiaika kesäkuu
sela 40/38.................jonottaa luovutettuja munasoluja
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Cris 36v.....................4.icsi ?
Sitronella 35/41........ 4.ivf ?
Toivoja.......................2.ivf ?
Nipsu72 37................ 2.ivf ?
marigold 35/35..........2.ivf ?
Aurinko-65 45.............3.icsi ?
janetski74 35/35.......2.icsi ?
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Soulmama 36/39.......1.iui?
karmilla 35/40............?
wabisabi 40/40..........1.ivf ?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris....................................... (1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka............................... (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (?1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu..............................................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä.........................................(3.ivf/icsi)


 
Moi Villiheinä! Joo, mun soittoaika siirty viikolla eteenpäin, kun halusin lomailla ihan rauhassa. Mua ahdistaa ihan hirveesti!! Mä en koskaan voinut kuvitella, että tää tuntuu näin pahalta, nyt kun pitäisi olla kiitollinen ja iloinen. Mä en vieläkään vaan pysty ymmärtämään että oikeesti oon raskaana. Missään vaiheessa hoidoissa ei ole tuntunut näin pahalta. Mua pelottaa aivan kauheesti ultra ja varmaan pelottaa vielä pitkään. Kaveri sai useamman keskenmenon juuri viikolla 8, ja mä en tiedä miten selviin koko ultrasta. Mulla on koko ajan kuvotusta , on syönyt tai ei ole syönyt. Kahvia ei saa aamusin alas, joten päätä särkee. Maha on kans kipee, johtunee kuvotuksesta, tai Lugeista. Mä myös inhoon Lugeja!!!! :) Voiko mitään inhottavampaa mönjää olla keksittykkään! Mut kai tää tästä, päivä kerrallaan! Anteeksi kaikille joita kirjoitukseni ärsyttää! Olen toki tosi onnellinen elämäni ekasta plussasta, mutta nyt vaan ei pysty siittä nauttimaan!
 
Hmmmm, pitäisköhän alkaa syömään sitä bataattia? :LOL: Se on kyllä ihan hyvää, ehkä kokeilen jossain vaiheessa... =)

Tuosta oviksen testauksesta vielä, että mulla on yleensä noi liuskat näyttäneet ihan hyvin, nyt vaan ei viime kerralla onnannu. Lekuri sanoi mulle, että testi pitäis aina tehdä aamuvirtsasta. Nooh, katsotaan joskos jossain vaiheessa raskis ostaa sen digitaalisen, jos tarvitsee. Nyt odotellaan Jyväskylästä aikaa. Lekuri lupas laittaa meidän paperit tällä viikolla. Saas nähdä kauan menee, et päästään jatkamaan...

Meriharakka
, yritä rentoutua ja ottaa rennosti. Helppohan se on mun sanoa... :x

xaara, edellenkin, vielä on toivoa!
 
Meriharakka, kuulostaa niin tutulta noi sun olotilat. Mä luulen että Luget pahentaa alkuraskauden pahaa oloa, sekä fyysistä että henkistä. Ainakin pääsin helpommalla viimeksi luomusta. Tää keskenmenonpelko on ihan järkyttävää. Mulla on tiistaina se ultra ja pelkään jo nyt ihan sikana. Jos siellä ei näykään mitään? Liisa, toi sun sairasloma ei vaikuta kyllä oikeelta, mutta hyvä jos pystyt sääteleen tahtia ja ottaan rennommin välillä. Joskus kotona miettiminen voi olla rankempaakin kun töissä on tekemistä eikä ehdi aatella. Xaara, oon tosi pahoillani jos jää negaksi, mutta älä vielä luovuta. Ootko miettinyt jatkoa? Mites Chloe pärjäilee? Milloin sulla olikaan se nollaultra? Toivorikas, sullahan on siirto sit perjantaina. Mitkä fiilikset? Montako siirretään? Soulmama, toivottavasti pääsette pian Jyväskylän lapsettomuuspolille. Varmaan kantsii soitella sinne piahkoin, ettei paperit huku matkalla. Meille kävi näet sillai saman sairaalan sisällä. Onneksi kyselin perään. Terkuin, Villiheinä ultraa piinaillen
 
Iines, kiitos kysymästä, juu käytiin inssissä maanantaina. Puolet siimahännistä meni hukkaan, joten jäin vain noin miljoona, mutta ne sitten siirrettiin. Ovulaatio oli jo tapahtunut, mutta milloin - sitä ei kai mistään tiedä. Pelkään, että ajankohta oli jo ohi. Lauantaina tuli jo sellaiset limat, että olin ihan varma oviksen tapahtuneen silloin. Erikoista itse toimenpiteessä oli se, että tällä kertaa ei sattunut yhtään. Luulin, ettei lääkäri pystynyt tekemään toimenpidettä, kun mitään ei tuntunut. Siis ei mitään! Tunsin ainoastaan sen ensimmäisen metallisen "avaajan", mutta sen jälkeen jäin odottamaan ja ihmettelin vaan, kun mitään ei tapahdu. Kuitenkin neljä edellistä kertaa on sattunut enemmän tai vähemmän. Mies kyllä katsoi vierestä ja vannoi lääkärin sujauttaneen tavarat perille. Joko oli superhyvä lääkäri tai sitten täysi virtsarakko auttoi ;) Outoa oli myös se, että jo inseminaatiossa tuli pientä ruskeaa vuotoa. Lääkäri totesi vain, että älä ihmettele, sieltä jotain pientä vuotoa tulee läpi. Sen jälkeen on nyt joinain päivinä tullut edelleen sitä outoa ruskeaa limaa :x Ei ole ennen tällaistakaan ollut. Yleensä vasta viikkoa ennen tai juuri tädin saapuessa on sellaista välivuotoa tullut. Sovittiin lääkärin kanssa, että tämä oli sitten viimeinen inssi ja seuraavaksi pääsemme IVF-jonoon. Mahtaa olla pitkä ja tuskainen odotus se puolen vuoden jono... Mukavaa lomanjatkoa sinne siistiin, puhtoiseen kotiin :wave:

Xaara - kaikki on vielä mahdollista, jos 9. päivän testistä vasta oli kyse! Malttia ja peukkuja!

Meriharakka ja Villiheinä Miltä Teistä tuntui, kun saitte sen ensimmäisen plussan? Alkoiko ahdistus heti vai vasta myöhemmin? Olen itse ajatellut, että voi kun saisi edes sen plussan kerran nähdä, niin tietäisi, että edes jotain alkaa tapahtua. En missään nimessä vähättele keskenmenon traagisuutta, mutta ymmärtänette, mitä tarkoitan. Kovasti nyt tsemppiä ja voimia Teille, toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Vuoto vaan lisääntyy ja muuttuu enemmän veriseksi eli kyllä testi piti paikkaansa.. Suuri ihme pitää tapahtua, että saisin testistä plussan. Tämä vika hoito oli fiasko alusta pitäen..Olen kyllä viimeiseen asti yrittänyt pitää toivoa yllä, mutta tuo ruumis vain päättää toisin.. Villiheinä meille tämä oli viimeinen yritys, kun pakkaseen ei jäänyt mitään.. Yllätys oli ylipäätään, että pakkaseen jäi jotain..

Mutta hei sydämelliset onnittelut plussaneille ja toivotaan että kaikki menee hyvin ja meneehän se :)

Kävin hiihtämässä sydämeni kyllyydestä ihanassa ilmassa ja samalla päästin pahan olon pois.. Kiitos tuestanne, tämä palsta on ollut tarpeellinen.. Ilmoittelen jos tilanne muuttuu..
 
Villiheinä: joo, meillä siirto huomenna ja toivotaan kahden siirtoa. Tosin lekuri juuri maanantaina puuttui siihen mun verenpaineeseen, oli sama lääkäri kuin viimeksi siirsi kaksi ja nyt sanoi ettei ollut huomannut mun papereista sitä verenpaine asiaa. Siis sekin on ihan vitsi, olen joskus pari vuotta sitten syönyt muutaman kuukauden yhtä lääkettä ja nyt kun mittailin alkuvuodesta niin se oli ihan normaali, ehkä hyvin lievästi koholla. Työterveyslekuri kieltäytyi määräämästä lääkettä kun ei ole tarvetta ja sanoi että saattoi johtua mun unettomuudesta ne paineet silloin aikaisemmin. Nyt siis tietenkin ne naikkarilla tarttuu siihen. Nää on meidän kaks viimeistä alkiota pakkasesta ja todellakin halutaan että molemmat siirretään, mä en millään usko että huonoin alkio kestää uudelleenpakastuksen- ja sulatuksen. Saas nähdä miten käy. Jos siis edes kumpikaan selviää, kyllä jännittää!
 
Relish tsemppiä piinailuun! Toivottavasti sitä puolen vuoden jonotusta ei tarvita.

xaara :hug:

toivorikas mullakin on joskus ollut verenpaineet koholla, eikä siihen ole puututtu sen kummemmin. Nyt ei kyllä ole mitattukaan vähään aikaan, pitäis varmaan mittauttaa ihan mielenkiinnosta. Onko sulla tietoa millaiset lukemat vaikuttaa näihin hoitoihin ja miten? Toivottavasti saat huomenna kaksi kyytiläistä mukaan.

Mitähän tänään huvittais touhuta...

muoks: Liisa sulla taitaa olla testipäivä tänään, ootko jo testannut?
 
toivorikas, onko siis niin, että verenpaine voi vaikuttaa siirrettävien alkioiden määrään? Teillä on jännät paikat huomenna, toivottavasti saat molemmat hautumaan!

Iines Kiitti tsempityksestä, on tää vaan taas niin piinaavaa. Kuka lie keksinyt tuon "piinapäivät" osui naulan kantaan. Päivät etenee etanan vauhtia. Osaatko muuten sanoa noista testipäivistä? Antoivat nimittäin naikkarilta lapun, missä kertovat soittavansa tilanteestamme vasta 12.4.! Inssistä olisi siis siinä vaiheessa kulunut jo 22 päivää! Ajattelin kyllä testailla jo hiukka aiemmin... Eikös yleensä pp. 14-16 ole sellaisia "virallisia" testipäiviä. Ja totta todellakin soitan itse niille heti, jos täti saapuu, puhumattakaan jos ei saavu ja testi näyttäisi jotain ennennäkemätöntä! :D

Liisa täällä jännätään ja pidetään peukkuja puolestasi b :) d, annahan kuulua itsestäsi!
 
Heissan kaikille!
Nyt n. 10 ovulaatiotestiä viisaampana, näyttää siltä että myöskään tässä kuussa ei ovulaatiota =(
Miehen perustutkimuksen tuloksia ei ollla vielä saatu väestöliitosta, pian pitäisi tulla. Sitten sen pohjalta päätetään mennäänkö yksityiselle klinikalle vai odotetaanko kesäkuista aikaa yleiselle puolelle...

 
xaara :hug: Ihana kun jaksat silti nauttia auringosta! Käsittämätöntä urheutta.

Soulmama Laita palstalle, kun löydät herkullisen bataattireseptin ;) Pitäs varmaan alkaa kokkailemaan bataattia, ainakin oppisi uutta keittiössä.

toivorikas Onnea siirtoon. Niin turhauttavaa, jos lääkäri tuijottaa jotain vanhoja lukemia. Mä muuten hankin just verenpainemittarin kotiin. Kotona saa yleensä matalampia lukemia. Yksityinen lekuri ei todennut mun verenpaineesta mitään, vaikka on parhaimmilaankin sellasta 125/90 -luokkaa. (En tiedä, katsoiko sitä edes mun papereista.) Pahimmillaan gyne mittas 165/115... tais olla vähän paineita ekalla lapsettomuutta koskevalla gynekäynnillä, koska terveydenhoitajan luona lukemat putos tuosta aika rajusti.

En ole testannut, mutta tulee pientä rusehtavaa vuotoa. Olis yks testi kyllä kaapissa, mutta säästän sen nyt vielä. Vaikuttaa aika selkeesti menkoilta toi vuoto kuitenkin.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
 
Voi ette usko, mitä tänään on työpaikkakuppilassa lounasvaihtoehtona: Bataattikasvispata! Pakkohan se on käydä kokeilemassa, jos vaikka bataatti olisikin juuri se puuttuva ja ratkaiseva tekijä tässä hedelmöittymisen ja kiinnittymisen aikoihin :LOL: Nyt tämä emäntä lähtee testaamaan ihmejuuresta! Mukavaa kevätpäivän jatkoa kaikille ja Liisalle vielä viimeiseen saakka pidän peukkuja.
 
Relish joo yleensä inssin testipäivä on tosiaan toi pp14-16. Tosi outoa että soittavat vasta tuolloin, ellei sitten siellä ole jotain sulkuja pääsiäisen molemmin puolin tms. Ei muuta kun bataatille :LOL:

vilkas :wave:

Liisa täälläkin pidetään peukkuja edelleen.
 
Hei, Xaara olen tosi pahoillani. Ootteko te yksityisellä vai julkisella hoidoissa? Päätittekö jo etukäteen että tää on teidän vika hoito? Jos ootte julkisella, niin teillähän on oikeus vielä kolmanteen hoitoon. Sen varmaan tietää milloin on aika lopettaa yrittäminen. Nää hoidot on niin raskaita ja kalliita myös. Joku kyseli plussaamisen tunteesta. Eka luomuplussa herätti mussa epäuskoa, hämmästystä, iloa ja pelkoa tulevasta yhtä aikaa. Tokalla kertaa hoidon jälkeen olin sanoinkuvaamattoman onnellinen ja olin aavistanut plussan jo olostani. Keskenmenon jälkeen oli pitkään epätoivoinen ja epätodellinen tunne. Nyt tää viimeisin plussa toi hetkeksi ilon ja sitten kovan huolen ja ahdistuksen uudesta keskenmenosta tai tuulimunasta. Ei uskalla samalla tavalla iloita kun viimeksi, kun tietää että plussa on vaan yksi etappi eteenpäin. Se ei tavallaan vielä tarkoita mitään. Raskauksistahan keskeytyy 17 prosenttia yli 35 vuotiailla ja ekat 12 viikkoa ovat ne kriittisimmät.
 
Piristi kummasti päivää kun lueskelin teidän hauskoja bataattijuttuja
:LOL: Täytyy tunnustaa olevani sen verran hullu, että lankean näihin kokeiluihin helposti mukaan mm. greippimehut ja punaviinit kokeilleena... Bataatista olen tehnyt mm. kasvissosekeittoa. Mukaan esim. porkkanaa, sipulia... Ne soseutetaan ja lopussa kaadetaan kevyt ruoka kermaa sekaan ja maustetaan suolalla+oreganolla on kyllä aikamoisen hyvää. Itse olen kyllä vannoutunut kasvisruoan ystävä. Mikäköhän olisi seuraava vinkki :LOL:
 
No nythän mulle selvis miksei tulosta ole tullut, mä en ole lähtenyt mihinkään kokeiluihin mukaan. Punaviiniä inhoan, ajatuskin greippimehusta saa niskavillat pystyyn, bataatti on yök. Eli pitänee alkaa "nauttiin" kaikkia noita :LOL: Siinä voi olla ukko ihmeissään kun irvistelen ja "herkuttelen" :LOL: Ai, nyt huijasin. Tummaa suklaata rakastan :D Sitä syön usein oli hoitoja tai ei.
 
Heips!

Ostin kans tietty heti bataattia ja söin sitä graavilohen kanssa, oli muuten hyvää. Ajattelin, että siitä ehkä sais hyvää muusia? Itse oon kyllä just kokeillu kaikkea mahdollista.. vyöhyketarapiaa, akupisteiden painantaa, Valmariini liuosta, vehnäalkioöljyä, ubikinonia, gelee royalia, punaviiniä/ ollut täysin ilman alkoholia, tummaa suklaata, kaikkia vitamiineja.. välttänyt saunaa, liikuntaa kierron kolmena ensimmäisenä päivänä, lopettanut tampoonien käytön, käyttänyt villasukkia, ollut jalat ylöspäin aktin jälkeen ja mitä kaikkea.. kyllä sitä ihminen voi kaikkeen sortua :LOL: , mutta oonpahan ainakin yrittänyt :)
B-vitamiinistahan on oikeasti olemassa tutkimustuloksia ja sitä lääkäritkin suosittelevat käyttämään.
 
Hei taas kaikki! Ollaan tänään menossa miehen kanssa lääkäriin kuulemaan verikokeiden tuloksia yms. Jännitän kai sitä; heräsin viideltä aamulla ja nyt pää ihan sekaisin. Takana aika raskaita päiviä. Jaksaminen on tosi vaikeeta vaikka yritän koko ajan itselleni hokea että tämä on vasta alussa, ei hätää. Todellisuudessa olen kuitenkin ihan paniikissa, pelkään että olemme ryhtyneet tähän liian myöhään. Yritin etsiä netistä tietoa, jotta asia menisi mittasuhteisiin, mutta se pahensi oloa. Löytyi hirveitä tilastoja yli 35-vuotiaiden hedelmällisyydestä. Lisäksi löytyi Jarkko Tontin teksti ostikolla "Hedelmöityshoidot on kiellettävä". Adoptiota tarjottiin taas ratkaisuksi siinä (kirjoittajalla itsellään tietysti on biologisia lapsia). Itkin sitä sitten aikani ja vähitellen menin jonkinlaiseen häpeänsekaiseen ahdistustilaan. Ajattelin että kauheeta, kyllä mun kai pitää lakata olemasta näin kauhean itsekäs ja harkita sitä adoptiota. Sen mahdollisuuksia selviteltyäni olinkin sitten kahta kauheemmassa kuosissa; totesin että jos meinaisimme adoptoida, päätös pitäisi tehdä nyt koska miehen iän vuoksi meillä loppuu aika kesken. Se taas tarkoittaisi että pitäisi keskeyttää tutkimukset koska niissä ei suositella oltavan samaan aikaan kuin adoptioprosessissa.
No, itkettyäni tätä vähän aikaa tajusin miten hölmöä kaikki oli: en minä HALUA edes adoptoida; ei se ole ratkaisu siihen ongelmaan jos me emme voi saada lapsia. Ja ihan käsittämätön lähtökohta Tontilla, että hoidoilla lasten saaminen olisi hirveän itsekästä kun taas "luonnollisesti" ja adoptoimalla ihan ok!! Missä ihmeessä se raja oikein kulkee? Eikö pitäisi johdonmukaisesti sitten kieltää kaikkia lisääntymästä siihen asti kunnes maailman orpolapset on ensin jaettu haluavien kesken? |O
Äh.. miksi päädyn lukemaan tuollasia?

Eilen juttelin yhden ystävän kanssa asiasta pitkään ja se helpotti; sain puhuttua ääneen asioista jotka tuntuvat hirvittävän raskailta, mm kateudesta, syyllisyydestä ja hirveästä häpeästä jota tunnen kun toinen rakas ystäväni (samaan aikaan "yhdessä" aloittanut projektin) on kohta jo synnyttämässä ja minä "vanhenen vieressä". Hirveitä tunteita, mutta tajusin nyt että jos en sano niitä ääneen jollekin, menee kaikki päin seiniä.
Olen päiväkaudet yrittänyt positiivista asennetta ja tsemppausta, ja se päättyy lopulta aina paniikinomaiseen itkukohtaukseen. Olen niin kauhuissani että tuntuu kuin kaikki menisi säpäleiksi siitä pelosta ja syyllisyydestä. Että entä jos minä odotin liian kauan ja nyt siitä saa maksaa.
Huoh... Kerron mitä lekuri sanoi ;)
Hyvää viikonloppua teille kaikille, ja onnea matkaan!
 

Yhteistyössä