35+ Lapsettomat

Iltaa naiset.

Kyllä Sharlin, tämä aivan fantastinen kirja on just se "Infertility Cure". Harmi ettei sitä taida olla suomennettu, mutta pakko kertoa teille, jotka ette tunne kirjaa, nyt tästä kirjasta kuin ilosanomasta. Kirjoittaja on lääkäri Randine Lewis, joka hoitaa Jenkeissä lapsettomuutta kiinalaisen lääketieteen mukaan eli käytännössä akupunktiolla ja yrteillä. Kirjassa luetellaan erilaisia oireita, jotka merkitsevät kiinalaisessa lääketieteesä tiettyä tilaa (tyyliin liikaa Yiniä tai Yania jne.), ja sitten on hoito-ohjeita. Ideana on se, että raskaaksi tuleminen on useimmille mahdollista vain, jos kroppa ja energiat on tasapainossa. Noin käytännön tasolla mun mielestä tämä on eka opus, jossa annetaan selviä luetteloita "vinkeistä", joita mekin täällä jauhamme. Siitä löytyy esim. tarkat yrtit, joita PCO- tai endonaisen kannattaa kierron missäkin vaiheessa nauttia ja mitä akupisteitä painella. Ongelmallisena pidän esim. itseni kohdalla sen, miten diagnostisoida, mikä kiinalaisen lääketieteen mukaan nyt olisi mun ongelma. Nimttäin jokin juttu (vaikka nyt bataatti), voi olla jossain tilassa suotuisaa, toisessa sillä taas voi olla päinvastainen vaikutus. Sitten kirjasta löytyy todella kattava luettelo ruuista, joita kannattaa joka tapauksessa syödä tai välttää, jos haluaa raskautua.

Uskoo ken haluaa, mutta onpahan ainakin eka kirja tosiaan, jossa on konkreettisia neuvoja. Ja mikäpä siinä on uskoessa, että tasapainoinen fiilis ja tervellinen ruokavalio edesauttavat hedelmöittymistä, tai että jos hieroo tiettyjä linjoja voi esim. tehostaa verenkiertoa kohdussa, jotta alkiot kiinnittyisi paremmin. Kirjoittajan mukaan onnistumisprosentti näiden hoitojen jälkeen (3kk) on yli 75 %.

Suosittelen siis lämpimästi kirjaa :)
 
Chloe, mun on kysyttävä pari hölmöä kysymystä Synarelasta. Mulla siis eka kerta sumuttelu pelissä. Onko menkkojen tarkoitus tulla tässä sumuttelun lomassa ihan normaalisti? Olen alkanut epäillä, koska eikö tässä ajeta koko hormonitoiminta alas...?

Toinen kysymys, jatkuuko tää sumuttelu tosiaan oko pistelynkin ajan?

Mun on soitettava huomenna klinikalle, koska olen jotenkin tippunut kärryiltä.
T: Menkkoja odotellessa 9. pv synarelaa
 
Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta kirjalta. Englanninkielentaitoni ei ole ihan loistokunnossa, taitaa olla aika mahdotonta lukea tai voisihan sitä yrittää. Mitä ruokia siinä suositeltiin ja mitkä ovat kiellettyjen listalla??

Tuli mieleeni vastaavanlainen kirja, jota vyöhyketerapeuttini suosittelee eli Hulda Clarkin Hoito kaikkiin sairauksiin: http://www.kolumbus.fi/lootuskirja/hoitokaikkiin.htm Sen mitä vastaanotolla selailin tuntui tosi mielenkiintoiselta lähinnä elimistön puhdistumisesta ja hyvinvoinnista ja tietysti myös lapsettomuutta käsiteltiin.
 
Hei, vaikuttaa mielenkiintoiselta toi kirja. Löytyykö kirjastosta vai pitääkö tilata jostain? Liisa34 mielelläni kuulisin sun pohdintoja adoptiosta ja hoidoista. StellaR, ja joku toinen pitkällä kaavalla hoidossa oleva: tosi paljon tsemppiä! Voin vaan kuvitella mitä käytte läpi. Oon samaa mieltä, että luomuilu ovistikkujen kanssa ja jatkuvat pettymykset on kyllä tosi rankkoja ja meillä ainakin parisuhde kuormittui hirveesti. Ei olla käyty missään parisuhdeneuvonnassa, mutta olis ollut ihan tarpeen. Jotenkin ei vaan ymmärrä hakea apua ihan kriisin ytimessä. Musta on koko ajan tuntunut että mulle tää sekundäärinen lapsettomuus on ollut paljon vaikeempaa kun miehelle. Hän on aina sanonut että onhan meillä lapsi. Ja toki olen hänestä hurjan kiitollinen. Se vaan ei poista kaipuuta toisesta lapsesta. Varsinkin kun lapsi kyselee että milloin hän saa sisaruksen. Se on pahinta. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu. Kaikki kokonaan lapsettomat elävät tätä surua ihan eri tavalla. Mä toivon sydämestäni että teille kaikille tulee pieni nyytti tänä vuonna tai ensi vuoden alussa! Ja hirveästi voimia hoitoihin! Ajattelin palloilla täällä, koska musta tuntuu siltä että joudutaan vielä pas pian tekemään. Tänään on taas yksi etappi kun on ultra. Hirvittää kuulla mitä sieltä löytyy. Kunpa ei taas sitä hematoomaa. Mä en oikeesti kestä sitä enää uudestaan. Toisaalta haluan tietää pian jos raskaus on keskeytynyt, sillä en halua kantaa viikkoja kuollutta vauvaa sisälläni. Kun mä tunnun olevan sitä tyyppiä ettei vuoda mitään ulos. Viimeksikin menin kaavintaan. Terkuin, pelokas Villiheinä ps. On ihan mahtavaa kun saa purkaa mieltänsä täällä ymmärtäväisten ihmisten kanssa. Kiitos teille kaikille!
 
Villiheinälle ihan hirveästi tsemppia ultraan! Jäämme peukut pystyssä odottelemaan, kun ennätät meille päivittää tilannetta.

Eilen tuli dokumentti "Myrkyttynyt kehomme", missä käsiteltiin ylimääräisten kemikaalien ja hormoonien kertymistä elimistöön mm. vesistöjen ja ravinnon kautta. Sen voi katsoa vielä YLE-Areenasta: http://areena.yle.fi/video/861330. Olen aika shokissa. Huolimatta siitä, että on olemassa aivan veden pitävät todisteet niiden haitallisuudesta mm. hedelmällisyyteen, niitä ei siltikään kielletä. Aikoinaan viranomaistahon tärkein rooli oli taata kansalle terveys ja turvallisuus. Nykyään tehtävänä on riskien hallinta - eli terveys- ja elintarvikeviranomaiset vaan pohtivat minkä suuruisia riskejä voidaan ottaa. Joka tapauksessa niitä siis otetaan.

Nyt täytyy syöskyä töiden kimppuun, palataan astialle!
 
Villiheinä netistä tilasin kirjan.
StellaR Minulla myös oli vaikea tehdä diagnoosia, kun tuntui, että oli kaikkea mahdollista. Nyt tilasin ajan akupunktioon kiinalaisen lääketieteen oppien mukaan, siellä katsotaan myös kieli ja tunnustellaan pulssi. Siinä kirjassa luki, että pienikin määrä alkoholia ivf hoidon aikana voi vähentää onnistumisen mahdollisuuksia 50%. Huima luku. Luin vastaavan tutkimuksen myös jostain muualta. En tiedä koskeeko piinapäiviä, ehkä vaan stimulaatiota. Mutta kannattaa olla nolla linjalla.. Vihreää teetä juon nykyään päivittäin ainakin yhden kupin.
En tiedä haluanko katsoa tuota Relishin mainitsemaa ohjelmaa, tulen ehkä vaan vihaisemmaksi ja vainoharhaisemmaksi :headwall: . Mutta uskon, että kaikkea moskaa kehoomme tungetaan. Itse olenkin yrittänyt siirtyä luomu kosmetiikkaan, mutta kun markkinoinnilla onnistutaan manipuloimaan niin, ettei enää tiedä mikä on oikeasti järkevää..
 
Moi! Tänään ultrassa käyty, ja kaikki hyvin! Nyt jotenkin helpotti tämä pelko, vaikka onhan tässä vielä riskiä matkassa pitkään. Ultran jälkeen kädetkin hakkas niin, etten meinannu pystyy autoo ajaan!! :) Jään nyt pois täältä, ja kiitän teitä kaikki ihanat naiset. Tämä on uskomattoman tärkeä verkko ja tuki. Oman päänsä kanssa oleminen on aivan liian rankkaa!! Toivon teille kaikille voimia hoitoihin, toivoa tulevaan ja ihan kamalan paljon plussauutisia!!!
Oikein munaisaa pääsiäistä ja aurinkoista kevättä!!
Meriharakka 7+2
 
Kiitos kaikille tiedoista koskien poissaoloja hoitojen aikana. En ole vielä saanut kaupungin taholta lopullista vastausta, mikä on kummallista. :/
En ole ehtinyt työkiireiden vuoksi piipahtaa täällä eilen enkä ennen kuin nyt tänään, joten Stella R, sori, kun huomasin viestisi vasta nyt. Kyllä Synarelan aikana tulee menkat tai klinikalla kutsuivat sitä "tyhjennysvuodoksi". Munasarjat ovat lepotilassa, mutta kuukautiset tulee silti. Se on tärkeää, että se vuoto tulee, jos ei tule ennen ensimmäistä ultraa, niin pyysivät soittamaan. Muuten ei kai piikkejä voi aloittaa. Ja Synarelaa otetaan myös piikityksen aikana, ainakin näin alkuun. Ennen piikkejä otin neljä suihketta päivässä, nyt kaksi. Suihkeet kuulemma estää sen, että munarakkulat ei puhkea liian aikaisin. Mulla häipyi sivuoireet heti, kun aloitin piikit ja olo parani. Eli ei enää alakuloisuutta, hikoilua ja heikotusta. Tosin vielä eilen mua aamulla bussissa huimasi istuessa niin, et luulin pökrääväni. Olen muuten utelias, mitä on ne ruoat mitä missään nimessä kirjan mukaan ei saisi syödä? Onko jotain muuta mitä suositellaan ehdottomasti tekemään tai olemaan tekemättä?

Meriharakalle onnea ultranäkymistä! Kaikkea hyvää odotuksele ja tulehan kertomaan kuulumisia silloin tällöin, jooko? Koska sun LA on?

 
Heippa taas!

Mun on ihan ekaks sanottava, et toisin kun Aurinko, mä koen nää hoidot henkisesti aika raskaiksi. Kaikista raskainta tässä ainakin mulle on se, kun joutuu pettymään. Oli se sitten missä vaiheessa vaan, heti alkumetreillä niinkun viimeks tai sitten vähän myöhemmin. Mutta aina se sama jännäys ja lopputuloksen odotus, ja lopulta kuitenkin pettymys. Mulla on niitä pettymyksiä nyt riittänyt ihan joka vaiheeseen. Aina se tuntuu siltä kun joku vääntäisi puukkoa haavassa. Siitä on kova rämpiminen taas pinnalle.

Villiheinä niitä ultra-uutisia odotellaan. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ja joo, olet ihan oikeassa siinä, että tilanne on periaatteessa sama, mut kuitenkin ihan eri sekundäärilapsettomilla, kuin ihan kokonaan lapsettomilla.

meriharakka jos vielä pyörähdät täällä, niin onnea ultranäkymistä :flower:
 
Kaikkea hyvää Meriheinälle! Sinnehän me kaikki pyrimme...

Aurinko-65, siinä kirjassa on tosiaan hyvin yksityiskohtaisia ohjeita, joten en osaisi suoralta kädeltä sanoa tai lukea sieltä, mikä sinulle esim. tekisi hyvää. Mutta kaikkien iloksi (?) laitan tähän nyt listan, joka on kirjoittajan mukaan yleispätevä suositus:

-Emäksiset ruuat hapokkaiden sijaan, esim. kaikki hedelmät on hyviä paitsi sitrushedelmät. Suositeltavia on vihannekset, idut, vehnä- ja ohranoras, tähkäkimikki, rohtovirmanjuuri, nämä auttavat kuulemma oikean pH-arvon löytymisessä. (Kun taas hapokkaat ruuat, liha, maito, suurin osa viljaa saattavat happamoittaa, ja hapokas lima kuulemma torjuu simppoja). Koska sylkikin voi olla hapokasta, pitäisi ruoka pureksia kunnolla ja olla juomatta ruokailun aikana.

- Rasvoista mieluiten syvän meren kaloja, kalaöljyä, kurpitsansiemen- ja pellavansiemenöljy kylmäpuristettuna, kananmunat, soijatuotteet, pähkinät ja siemenet, tummanvihreät talvikasvikset: esim. parsakaali, kukkakaali, juurekset, kaali, lanttu, ruusukaali.

-Lihaa tosi niukasti, ja silloinkin mieluiten luomua (just siksi että ei-luomussa on kasvuhormoneja, kemikaaleja jne.)

- Ylipäänsä lähes makrobioottista, vältä hiilareita ja prosessoituja valmisruokia.

- Vitamiineista ja hivenaineista ainakin A, C, E ja B, sinkki ja seleeni.

- Mehiläiskuningatarhyytelö ja sinivihreät levät (itse olen ostanut luomutuotekaupasta täysin kasviperäisiä vehnänoras-sinilevä -kapseleita, nimeltään Green-puhdistuskuuri)

- Vältä kuin ruttoa: kahvi, nikotiini ja alkoholi (kuten Sharlin sanoo, kirja mainitsee että chancet tippuu 50 % jos juo alkoholia hoitojen aikana). Vihreä tee ja yrittiteet on ok.

- Vältä turhia lääkkeitä ja erityisesti käsikaupan tuotteita.

- Vältä roskaruokaa ja stressiä, nuku riittävästi, älä urheile liikaa tai liian vähän.

- Lämpimät jalkakylvyt lisää kuulemma verenkiertoa alakropassa.


Tosiaan, ohjeita olisi vaikka millä mitalla sitten yksittäisten diagnoosien perusteella. Itse olen kokenut, että luontaistuotekaupasta kun saa noita ihmeyrttejä niin helposti, ei maksa mitään yrittää...ja vyöhyketerapiassa olen käynyt, kahvin rajoittanut minimiin, alkoholista luopunut ja stressiä yritän pitää kurissa nyt myös hieman enemmän. Kieltämättä kun on hoitojakin takana jo niin kauan, sitä yrittää mitä vaan.

Hyvä hyvä Sharlin. Mäkin ajattelin kokeilla ihka oikeaa akupunktiota tms., koska haluaisin kanssa tuon kieli- ja pulssidiagnoosin, josta kirjassa on puhe. Kovasti koittelin itse zuumailla kieltäni peilistä (sen perusteella voi kuulemma päätellä vaikka mitä syitä), mutta eihän se näyttänyt kuin hassulta :LOL: Jos ehdit sinne hoitoon ekana, kerro ihmeessä kokemukset!
 
Hei, Meriharakka onnea ultrasta. Meillä olikin samana päivänä ultra. Lääkäri sai tutkia kauan kun alkio oli kiinnittynyt ihan kohdun yläosaan ja oli sen verran huono näkyvyys. Yksi syke löytyi lopulta, mutta kalvoista ei varmaksi osannut sanoa voisiko olla toinen ihan vieressä takana eli vielä saa jännittää. Mulla on Taysin ultra ens viikolla torstaina. Toivottavasti näkyis jo paremmin. Mitään ylimääräistä hematoomaa ei vielä ainakaan näkynyt. Toisin kun Meriharakka, mä ajattelin roikkua täällä ainakin vielä jonkun aikaa. Oloni ei kovin paljon luottavaisemmaksi tullut. Tää on tällasta ultrasta toiseen elämistä nyt. Vaihe vaiheelta. Chloehan se oli toinen joka otti Synerlaa. Tsemppiä naiset! Meriharakka oletko jossain toisella palstalla? Olisi kiva kuulla kuulumisiasi. T. Villiheinä 6+1
 
Villiheinä onnea sullekin ultranäkymistä :heart: Jännää, jospa siellä onkin kaksi.

Stella huh, olipas listaa. Mitä tässä kohta enää uskaltaa suuhunsa laittaa :D

Ei vaan, mut kun kerran ollaan tälle kikka-linjalle lähdetty, niin kertokaas plussanneet, mitä kikkoja käytitte plussaan johtaneessa hoidossa? Nyt vaan tänne kaikki villasukka ym keinot :LOL:
 
Seinäkukkanen
Villiheinä ja Meriharakka hirmuisen paljon Onnea teille molemmille!! :flower:

Kuullostavat mielenkiintoisilta nuo kikkakonstit. Ja eiköhän suurin osa noista ohjeista ihan hyvää tee terveydelle muutenkin. Olisi tosiaan hauskaa tietää oletteko plussanneet tehneet jotain erityistoimenpiteitä ??=)
 
Meriharakka ja Villiheinä, olipa ihanaa lukea uutisenne! Oikein monta onnenpotkua odotukseenne, toivottavasti tosiaan annatte kuulua uutisistanne jatkossakin! :flower:

Kaikille rentouttavaa ja munarikasta pääsiäistä toivotellen,

jipsis 9+6
 
Piti vielä palailla, minustakin tosi mielenkiintoinen aihe nämä terveyttä/hedelmällisyyttä edesauttavat syömiset yms. Ihmiskeho on niin monimutkainen järjestelmä, että moni asia voi olla kiinni hyvin pienestä. Tätä korosti myös meitä tutkinut lapsettomuuslääkäri. Kun vinkkejä kaipailtiin, emme tosin ehtineet hoitoihin, mutta jos tästä loppuun asti selvitään, en voi olla laittamatta mitään sen piikkiin, että aloin tietoisesti huolehtia itsestäni. Olen yrittänyt kiinnittää huomiota terveelliseen ruokavalioon (esim. roskaruoasta olen luopunut lähes kokonaan, syönyt mahdollisimman paljon kalaa, vihanneksia ja valkoista lihaa punaisen sijaan + popsinut päivittäin vitamiineja ja kalaöljykapseleita, juonut paljon vettä ) ja aloitin taas säännöllisen liikkumisen. Nyt olen ainakin pidemmällä kuin kertaakaan aikaisemmin, että kenties ovat nämä konstit vetreyttäneet kropan toimintoja, ei näistä haittaakaan ole.

jipsis
 
Niinpä. Hyviähän noi mun välittämät kikat on joka tapauksessa terveydelle. Valitettavasti vaikka syön minäkin nyt terveellisemmin, en kuitenkaan laihdu, kun nämä pirun synarelat todella lihottaa mun mielestä! Mutta joo, niitä plussakikkoja olisi kiva kuulla. Minähän en ole KOSKAAN plussannut, mutta toisaalta keksin sen kirjan ja nää kikat vasta viimeisen hoidon jälkeen... :LOL:
 
Onnea Meriharakalle ja Villiheinälle!!! Ihania uutisia, jotka luo toiveita meihin muihinkin. Olisi tosiaan kiva tietää teidän plussakikkoja:)

StellaR kiitokset listasta! Mielenkiintoisia asioita tuli esille, osa oli ihan uusia kikkoja.

Omista plussakikoista tulee mieleeni pari asiaa: kahvin juonnista vierotan itseni jo hyvissä ajoin ennen hoitoa, särkylääkkeet pois (jopa migreenin olen kestännyt hampaat irvessä ilman lääkkeitä), kosmetiikan vaihdan voiteiden ja rasvojen osalta apteekin perusvoiteisiin, siivotessa varon liuottimia ja pesuaineita kumihanskat kädessä, salaatteja ja kasviksia yritän syödä päivittäin foolihapon ylläpitämiseksi.

Valkaisevasta hammastahnasta luki jossain, että kuuluu listalle joka voi aiheuttaa keskenmenoa. Luin asiasta vasta oman km:n jälkeen ja tarkistin tietysti heti mitä hammastahnaa olen itse käyttänyt, valkaisevaa siinä luki. Eipä paljon naurattanut...
Tuskin se nyt siitä johtui, mutta saattaa olla monien asioiden yhteissumma.
 
Olen ihan poikki: nega taas. Kerran viikossa tulee uutinen että joku ystävä on raskaana. Eilen sain ilouutisen ystävältä, joka on yrittänyt yhtä kauan kuin me, ja jonka kanssa olen jakanut tätä tosi paljon. Olen onnellinen hänen puolestaan mutta nyt tuntuu että en jaksa enää mitään, että ikään kuin viimeinenkin toivo meni jotenkin siinä... että nyt olen todistetusti viimeinen luuseri joka ei pysty mihinkään.
Mä en jaksa ajatella tätä enää ja samalla en voi muuta ajatella. Pelottaa, ahdistaa ja mikään mikä ennen tuotti iloa ei tunnu enää minkään arvoiselta. Musta tuntuu että olen pilannut koko elämäni sillä että aloin haluta tätä lasta. Toivon etten ikinä, ikinä olisi lähtenyt tähän.
 
Anja Hormonit voivat myös lisätä pahaa oloasi nyt. Olisi varmaan hyvä, jos varaisit keskusteluajan ammattilaiselle mahd. nopeasti ja yrittäisit levätä kunnolla. Onhan tämä todella stressaavaa. Sinua olisi kuitenkin harmittanut ja mietityttänyt, jos et olisi tähän ryhtynyt, mitä jos onnistuisikin.. että hienosti olet jaksanut tsempata tähän asti. Voimia!

StellaR: mulla on aika varattu nyt 19.4. sinne akupunktioon. Huomasin sen paikan sivuilla oli ravitsemusohjeita ja siellä lisäksi suositeltiin hirveesti valkosipulia.. Täytyy kai sitäkin koittaa ja syöttää miehellekkin, ettei haista :)

Luontaistuotekaupassa myydään myös Valmarin liuosta, jonka tarkoitus on emäksisöidä kehoa..
 
Anja voimia ja valoisampia ajatuksia sinne :hug: Ymmärrän täysin, että ystäväsi onnistuminen onkin kääntynyt henkisesti Sinua vastaan, mutta kyllä tosiasiassa se vain on todiste siitä, että kannatti hänenkin ryhtyä tähän ja että me kaikki muutkin vielä voimme onnistua, myös Sinä!
 
Voimia Anja. Kyllä näistä ylös noustaan ja sisuunnutaan, eikös. Jos vaan suinkaan kykenet, koita päästä henkisesti mukaan miettimään uusia kikkoja ja uusia yrityksiä. Tiedän, että se on heti negan jälkeen vaikeaa, mutta ei kannata luopua kokonaan toivosta, sillä TOIVOA ON AINA!

Chloe, kiitos siitä synarelavastauksesta. Soitin klinikalle ja siellä sanoivat ihan samaa. Ootellaan kuukautisia - vaan eipä näy :(. Mun aikataulut mene huhtikuun osalta iha mönkään, mutta minkäs teet. Tää menee edelle.

Ja kiitos kaikille uusista vinkeistä. Valmarin liuosta ja valkosipulia siis kehiin. Ja tosiaan, jos vaan viitsitte, lukekaa siitä kirjasta tarkkaan, mitä kannattaisi juoda ennen menkkoja, niiden aikana, niiden jälkeen, luteaalivaiheessa jne.

Hyvää pääsiäistä kaikille! Otan nyt stressiloman!
 
Anja voi sua. Mä tiedän noi sun tunteet, kävin hetken aikaa sitten ihan samoja läpi. Mieti ihmeessä, josko menisit keskustelemaan jonkun ammattilaisen kanssa niistä ajatuksistasi. Mä kävin myös tossa helmikuulla, ja mua se auttoi. Hei, ethän sä ole viimeinen "luuseri" yksin, onhan meitä täällä... Yhdessä koitetaan jatkaa tätä kivistä polkua eteenpäin, toinen toistamme tukien, eiks joo? Voimia sulle ja :hug:

Palailen paremmalla ajalla taas.
 
Hei, mä en voi vielä olla palaamatta niihin kilpirauhassarvoihin, sillä se on mulla ollut tässä hoidossa erilailla. Arvot T3V, T4V on olleet viitearvojen ihan ylärajoilla ja TSH on ollut lähemmäs nollaa. Mulla menee lääkityksenä 5 tablettia sitä 0,25 mikrogrammaa eli yksi isompi 0,1 mg ja sit yksi pienempi 0,25 mikrogrammaa. Mulla lapsettomuuspuolen lääkärit ei uskaltanut nostaa annosta, mut sit kävin näihin asioihin perhetyneellä sisätautilääkärillä yksityisesti ja hän nosti annosta reippaasti. 2,5 kk päästä kävin verikokeissa ja arvot oli tosiaan lähempänä liikatoimintaa, mutta ei liikatoiminnan puolella. Nyt kun kävin ultrassa niin gynekologini sanoi että raskauden aikanakin olisi hyvä että pysyisivät lähellä liikatoimintaa eli joskus joudutaan nostaan lääkitystä raskausaikana. Sain taas lähetteen verikokeisiin. Kyllä sen olossa huomasi kun lääke alkoi vaikuttaa. Se kauhea väsymys loppui. Nyt se on takas mut taitaa kuulua asiaan. Oikeen hyvää pääsiäistä kaikille ja tsemppiä tuleviin hoitoihin. T. Villiheinä
 
Anja73 Niin tuttuja noi luuserifiilikset ja se, että miks mä ikinä ryhdyin tähän. Toisaalta musta tuntuu, että toi "miks mä ikinä aloin toivoa lasta" ajattelu on mennyt ohi sen lapsettomuuden alkujärkytyksen jälkeen. Nyt on jotenkin tyytynyt siihen, että olen lapseton ja tulen aina olemaan. Toivon vaan, että olen joskus lapsellinen lapseton tai ainakin elämään tyytyväinen lapseton. Nyt ei vielä ole sen aika, vaan täytyy elää tätä kriisiä läpi. Ammattiauttajaa mäkin suosittelen, voi sanoa ääneen kaikki kamalatkin ajatukset. Traagisinta on tosiaan se, miten tämä vaikuttaa ystävyyssuhteisiin. Kunpa osaisi olla niin hieno ihminen, että ei kadehtisi, vihaisi eikä katkeroituisi... ja vieläpä itselle tärkeiden ihmisten onnesta. Ainakaan vielä en sitä osaa. Mites ne teidän tutkimukset? Sun arvot oli ok, entäs miehen?

Ihanaa, kun tulee onnistumisia! Onnea ultrassa käynneille! Nämä antavat uskoa, että ei tälle hoitotielle turhaan lähdetä.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Seinäkukkanen
Anja 73 voimia sinulle. Täytyy sanoa, että olisin itse toivonut, että olisin ryhtynyt tähän asiaan tosissani silloin kun olin 35v. Nytkin ryhdyin tähän 45v siksi, että vaikka lasta en sitten saisikaan, tiedän että olen ainakin yrittänyt. Minusta tuntuu siltä, että parempi surra sitä ettei onnistunut kuin sitä ettei yrittänytkään. Sinulla on kuitenkin vielä hyvin aikaa yrittää jos vain tuntuu siltä että jaksat. Itse olen myös käynyt juttelemassa psykologin kanssa ja minua se on ainakin auttanut. Kovasti jaksamista sinulle.

Aurinkoista ja leppoisaa pääsiäistä kaikille!

 

Yhteistyössä