Pakko kommentoida Chloelle. Nuo tuntemukset ovat aivan ymmärrettäviä, ja täällä jos jossain tunteitasi ymmärretään.
Jos ihan suoraan sanon, kyllä sitä itsekin joutuu koko ajan keksimään jotain uutta, joka antaisi (muka) toivoa. Siksi olenkin tarttunut esim. siihen kiinalaiseen lääketieteeseen ja yritän muuttaa tavoissani j-o-t-a-i-n, koska vaihtoehto olisi vaipua masennukseen ja itsesääliin. Olen samaa mieltä kuin Pottu, hoitojen suunnitelu ja alku vie jotenkin edes eteenpäin, vaikka tulos pelottaakin.
Onneksi työni antaa paljon, mutta toisaalta ilman lasta sekin alkaa tuntua niin turhalta. Minullakin kiloja vuodessa lähemmäs 10 lisää!! Ja muistan kun ennen näitä hoitoja yritin laihduttaa lievät liikakilot pois, nyt en enää edes yritä, kun vaikka kuinka terveellisesti eläis, läskiä vaan pukkaa. Mut se johtuu näistä hormoneista!
Muista Chloe, että sinussa ei ole mitään vikaa tai väärin. Synarelan piikkiin saat kyllä aika lailla laittaa myös mielialan muutokset, äksyilyt ja muut.
En oikeastaan ole yhtään kukaan antamaan optimistisia vinkkejä tai voimia, mutta tämän tiedän:
- Sinulla on "vasta" toinen IVF tulossa, keskimäärin täällä palstoilla ja yleensäkin 2. tai 3. ivf tai niiden pas onnistuu. Mahdollisuutesi ovat aivan hyvät.
- Positiivinen mieli auttaisi, sanoo lääkärini ja täällä myös plussanneet. Ymmärrän, että se ei ole helppoa, mutta yritä olla ajattelematta koko juttua ja katso vaikka jotain hauskaa leffaa, naura, hemmottele itseäsi (mene hierojalle vaikka). Syö tummaa suklaata, siinä on serotoniinia ja se kuulemma auttaa kiinnittymisessä...
- Anna itsellesi anteeksi, että olet nyt semmoinen kun olet, koska se johtuu hormoneista ja hoidoista jne. Varmasti miehesikin ymmärtää. Jos onnistuisit olemaan syyllistämättä itseäsi siitä, ettei ole voimia olla positiivinen tai että olet lihonnut jne., tuntisit itsesi ehkä vähemmän lyödyksi.
Sorry, ei ollut tarkoitus astua neuvoilla varpaille, vaan ihan mietin, miten tosiaan saisit kerättyä voimat tähän uuvuttavaan hoitoon. Mulla on ihan duuninkin puolesta vähän tällaista yrittäjäainesta, vaikka sitten en itse olekaan hoidoissa onnistunut.
Ajattele miten hienosti olet selvinnyt siitä kamalasta synarelaepisodista! Voimahali!