Cristiina No yksi oli tosiaan tuo imetys, mä kun olin tyksissä oppinut (ja terve järkikin sen sanoo ) että vauvaa imetetään silloin kun sen on nälkä, niin hämeenlinnassa kätilöt sanoivat, että en saa imettää vauvaa kuin 3h välein max 15min/rinta, ja lisäksi joka kerta ENNEN imetystä toivat hoitajat lisämaitoa ja sanoivat, että anna tuo ennenkuin imetät, jos sanoin että en anna, he ottivat vauvan ja veivät sen pois ja syöttivät itse, onneksi sitten tajusin sanoa, että juu juu ja kaadoin lisämaidon viemäriin ja imetin vauvan.
Vauva syntyi perjantain ja lauantain välisenä yönä ja hoitajat ihmetteli että miksi vauva on niin "kärttyinen" ja mä sanoin, et kait se on kun mä en saa sitä imettää (ne oikeasti vei vauvan pois mun luota, etten voinut imettää sitä! ) ja sillä on nälkä, ne sanoi, että multa ei tuu maitoa, totesin siinä et jos nyt kuitenkin punnittais se vauva ja ne oli ihan ihmeissään, et hei "sulta tulee tosi hyvin maitoa, mut kesti kyllä nouseminen tosi kauan" ja silloin elettiin lauantai-iltaa...
Kun sitten sunnuntaina vihdoin sain pitää vauvan vierelläni imetin sitä lapsentahtisesti ja vauva oli tyytyväinen, siitä huolimatta hoitajat kävivät n. puolen tunnin välein varmistamassa, etten vahingossakaan imetä (piti aina raukka repiä rinnasta irti kun ne tuli tarkistamaan ja oven sulkeuduttua imetys jatkui ) Minä ja vauva, etenkin vauva, oltaisiin oltu täysin tyytyväisiä kun olisimme saaneet olla vaan rauhassa tuolta ihme kyttäämiseltä ja säännöstelyltä.
Viereisen pedin äiti sitten taas valitti, että kun hän ei saa apua, vaikka vauva itkee, tuntuu ettei hoitajia kiinnosta ja mua ja vauvaa ne seurasi jatkuvasti. Olisivat kyllä sitä viereistä vauvaa saaneet seurata vähän tarkemmin, sillä se vauva oli todella sairas ja lähtikin TAYSiin vauhdilla kun äiti tarpeeksi kovasti vaati, että hoitajat ottavat hänen huolensa tosissaan. Mut eihän sitä ehdi kun piti kytätä mun imettämistäni.
Jäi niin p*ska maku koko reissusta, että ei enää. Itse synnytys kyllä oli mukava kokemus