<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Alkuperäinen kirjoittaja A-L-M:
Hei, noista vaatteista vielä jos fiksummat kertoisitte....
Eli montako vaatekertaa kannattaa hankkia? Siis ihan että monetko potkuhousut, bodyt jne yms.

Me kävästiin kanssa alennusmyynneissä ja tuntus että alkas oleen jo kasassa ekat vaatteet. Muutama 50cm ja suurin osa sitten 56cm. Meille tuskin isoa vauvaa tulee kun kumpikin on oltu pikkusia, mies 49cm/3kg ja minä 49cm/2,8kg syntyessään. Jotenkin aattelin että toi 56cm menis jonkin aikaakin. Oonkohan ihan hakoteillä??

Uuden vuoden juhlinta menee meillä rauhallisesti niinkuin aina, hirveesti syötävää ja jossain vaiheessa ajellaan kattoon raketteja. Ei olla ikinä tykätty uutta vuotta juhlistaa esim juopottelemalla, vähän pakkojuhlan makua meille :D Mä oon mieluummin rahapäivänä töissä..

Hei, mähän oon oikeen palstaterrori tänään :LOL:
Minä kävin "vähän" shoppaan vauvalle vaatetta alesta. Meni 85? :whistle: .

Mulla on ollu lapset syntyessään 3980-4600g ja 51-53cm. Housuja on ollu kaikilla 50 cm aluksi muutamat ja tuolle hoikimmalle tai mennä muutama 50 cm bodykin jonkin aikaa. Muuten bodyt olleet 56 cm ja menneet ainakin kuukauden riippuen vaatemerkistä. Tykkään ettei hihoja ja lahkeita tarvi kääntää eikä olkapäät näy kaula-aukosta vaan vaatteet ovat oikeasti sopivia. Nyt olen ostanut alesta lähinnä 56 cm ja muutaman 62 cm bodyn. Housut taitaa olla kaikki 56 cm mitä olen ostanut. Lisäks on joitain kuopuksen vanhoja ruskeita, punaisia ja valkoisia jotka käy tytöllekkin. Jotain tulee varmaan vielä hommattua mutta näilläkin varmasti pärjäisi. Housuja ja puolipotkareita koossa 56 vielä parit niin sit kaikki pakollinen eikä heti tarvi lähtee ostoksille. Ja joku mekkokin tietty pitää alesta ostaa tai kattoa huuto.netistä. Ja välikausi tai fleecehaalari. Tässä lista mitä tällä hetkellä on ostettu+kuopuksen jäljiltä tytölle käyvät.

56 cm unihaalareita x 6
50 cm body x 1
56 cm body x 7
62 cm body x 7
56 cm lyhythihainen body x 3 (velourasujen yms. alle)
50 cm housut x 1
56 cm housut x 4
62 cm housut x 5
50 cm puolipotkarit x2
56 cm puolipotkarit x 2
62 cm puolipotkarit x 2
56 cm velourasu x 2
lisäksi on muutaman legginsit, parit sukkahousut, sukkia, jne. 62 cm ostan sit kun tulee kesävaatteet myyntiin kun ei oikein alessa kesävaatteita näkynyt. Tai no H&M:ltä pari lakkia ja yhden t-paidan ostin. Ja sit jos kylmä kesä niin lisää pitkähihaisia ja -lahkeisia bodyja ja housuja.

62 cm en kauheesti pitkähihaisena ja -lahkeisena etukäteen hommaa koska jos tulee kuuma kesä niin varmaan enimmikseen tulee pidettyä mekkoja ja lyhythihaisia ja -lahkeisia. Sit taas loppukesästä ja syksymmällä on koko 68. Tuo meidän kolmonen (keväällä 4v) on syntynyt huhtikuun lopulla (3980/53cm) ja kesällä oli pääasiassa koko 62 ja ihan loppukesästä ja alkusyksystä 68 cm. Luultavasti nyt menee samoin kun mun la 2.5.

En tiedä jaksoitko lukea mut kirjoitinpa kuitenkin kun tein tänään "inventaarion" että tiedän mitä pitää vielä hommata. Mulla on yleensä loppuraskaudessa jalat ja etenkin selkä niin kipee et haluan ajoissa hommata kaiken pakollisen.

Pakko laittaa kuva muutamasta mitä löysin. Vitsit että oli sitten ihania vauvanvaatteita alessa. Kaikki kuvassa olevat oli puoleen hintaan tai -70%. H&M:n lakit 1? kpl ja tossut 3?.


Johjo 22+2
 
Johjo jaksoin lukea :D Meillä on varmaan suurinpiirtein samanverran noita 50-56 cm vaatteita, tosin tajusimpa että yhtään lyhythihaista bodya ei oo.... No, tässä on ruhtinaallisesti aikaa vielä hommata. Löysin yhden kevyen haalarinkin, uskoisin että se menee kevätvauvalla vielä. On siis ihan vaan semmonen tuulenpitävä ilman vuorta.
Mutta on nuo pienet vaatteet niin ihania, tekis mieli koko ajan plärätä tota pinoo läpi :heart: Ne kun ei tällä hetkellä ole missään kaapissakaan kun en laiskana ole vielä raivannut tilaa...

Niin ja toivottavasti tosiaan meidän tyttöepäily pitää paikkansa, sen verran on tuota punasävystä vaatetta... Hirveen vähän muutenkaan kaupoissa sellasia neutraaleja värejä, vai eikö näin talvella löydä esim keltaista/vihreää? Valkosta/beigee kyllä on, ja tietty siniset ja punaset mutta noi iloset värit ois kivoja kesällä.

 
vaateasiaa mä olen vauvalle ostanut tasan yhden bodyn kun maksoi 3? niin tuhlasin sitten siihen, koko 50cm samalla tein inventaarion vauvanvaatteisiin, jotka oli kulahtaneita ja tahraisia (isommat koot) mutta aattelin noilla pärjätä alun.
Tarvii ne pestä ja viikata kaappiin kun joskus on aikaa, voipi olla että menee sinne äitiysloman alkuun asti tuo homma.
Sitten ostetaan joku 50cm kotiinpaluuvaate neutraaleissa väreissä, yhden tosi ihanan löysinkin, mutta ei sitä tullut silloin ostettua, pitäis taas käydä etsimässä :) mutta muita vaatteita en aio ostaa. Ehtii niitä sittenkin, kun vauva on syntynyt.

Meillä esikoinen syntyi huhtikuussa niin häneltä on tallessa sellainen keväthaalari, joka ei pidä tuulta eikä oo muutenkaan kovin lämmin, mut aattelin että kun vauvelin kanssa toukokuun lopulla kotiudutaan niin pitkähihaiset vaatteet ja se haalari varmasti riittää, elleivät ole liikaakin. Sit vaan vilttiä päälle jos on kovin kylmä.

Mulla on rakenneultra 15.1. ja sen jälkeen varmaan ruvetaan pinnasänkyjä enemmän katselemaan :) sit tosiaan jos edulliseen sitteriin jossain törmään niin sellainen varmaan tulee hankittua, mutta sit onkin vauvelin ostokset tehtyinä kun vaunut ja kaukalo tosiaan jo on ostettu.

Supistuksia on tullut aamuisin, mä en tiiä mikä siinä on. Päivisin vaikka tekis jotain "raskaampaakin" maha lähinnä vihloo, mutta sitten aamuisin tulee supistus tai pari, ihan kivuttomia nuo on eikä niitä tuu ees päivittäin joten en niistä sen enempää oo jaksanut murehtia.

Kävin eilen uimahallissa ja siinä pukiessani mä järkytyin mun vartaloa :( mä olen ekaa kertaa elämässäni ylipainoinen :( :( kun miettii, että kun noita kahta odotin niin paino oli suurinpiirtein tämän verran kuin nyt ihan loppuraskaudesta. Nyt on onneksi tuo painonnousu pysynyt kurissa ihan hyvin, mutta joo, otan stressiä jo nyt jos meinaa painoa tulla edes 10kg tän raskauden aikana :(
Sinäänsä ihan jees, että vauveli syntyy kesäksi niin sitten on tuoreet kasvikset ja grilliherkut jne. niin paino tippuu lähes itsestään vaikka saa herkutella hyvällä ruualla. Toivottavasti on kaunis kesä, että pääsee vaunulenkkeilemään, vaikka eka kuukausi varmaan menee aika tehokkaasti sektiosta toipuessa.

tatomira ja itu 18+3
 
Johjo Ihania vaatteita olit vauvalle hommannut! Aivan kateus iski... :whistle: Mää en oo vieläkään "uskaltanut" ostaa mitään! Nää on varmaan näitä lapsettoman pääkopassa olevia vikoja... Meinasin eilen jo katsella jotain kun kävin alennusmyynneissä mutta en jotenki sitte uskaltanutkaan... :/ Ajattelin vain että ehtiihän sitä ja niin ehtiikin, MUTTA meillä ei ole varaa ostaa kaikkia yhden kuukauden aikana. Lahjaksi ollaan jotain saatu, mutta ei niilläkään vielä vauvaa vaateteta... Vaunutkin tosiaan on (Happy Babyt) ja turvaistuin katsottuna mutta siinäpä se. Pinnasänkyä en ole edes ajatellut vielä.

Täällä on nyt kivut ihan kokopäiväisiä, oli pakko soittaa neuvolaan ja käsky tuli olla tekemättä mitään ennen torstaista neuvolaa. Kun mun oma neukkutäti ei ollut paikalla niin tuo sijainen sitten laittoi lähetteen pissatestiin ja katsotaan ettei olisi vain oireetonta tulehdusta. Äsken koirat melskasivat tarhassa niin oli pakko käydä katsomassa oliko niillä joku hätä ja siitähän se taas lähti... Nyt taistelen itseni kanssa, otanko särkylääkkeen niinkuin neuvolalääkäri on käskenyt vai kärvistelenkö ilman... Varmaan se on otettava ja sitten vaan soffalla koko päivä.
Kun minä endolaisena ja päivittäisen kipujen kanssa eläneenä en edes tiedä mistä pitäisi huolestua kun kipu on kuulunut mun päiviin jo kauan ennen raskautta! No melskaamisesta päätellen vauvalla on kaikki hyvin, mamma vain saa kärsiä ja pelätä. :/

Haave & Helmi-Oskari 21+3 :heart:
 
Ja taas poksuu! :heart:

Mä en oo muuten ostellu yhtään tollasia ihan pieniä vaatteita, kaikki mitä oon ostanu on jotain 60cm..Mut ei se mitään, täs on se hyvä puoli et tosi moni kaveri on lisääntyny vuoden sisään niin mua oottaa vähän siellä sun täällä vauvanvaate kasseja... =)
Jahas, jos aamukahvittelis, mä kiskasin sit kevyet 12h yöunet... :whistle:

Maira ja mytty 17+0

Jahas, rakenneultra onkin jo reilun kahen viikon päästä 15: pvä, onko kukaan muu käyny rakenneultrassa 19+ viikoilla?
 
Ja kaikki hyvin, mitat oli ok, muutamalla päivällä LA muuttui eteenpäin eli 16.5, tosin sitä ei muutettu papereihin, mutta mitat vastasivat sitä ajankohtaa. Itseasiassa tiedän millon mulla sillon elokuussa se ovis oli, sen vihlasun tunsin kyllä, joten ite olin laskenu jo laskureilla että LA olis tuo 16.5 eikä 13.5 minkä ne mun menkoista laski, mut mulla on tosi pitkä kierto, eikä se 13.5 sitten täsmää mulla. Sehän sitten loppuaikana voipi heittää se synnytys vaikka kuinka monella päivällä, että ei se nyt niin justiinsa oo..Mutta juu, hirveesti pelotti, sukupuolta ei edes ruvennu kattoo, joten se on sit meillekin ylläri, mut muuten tosi paljon katso sydäntä ja otti päästä muutaman mitan, olka- ja reisiluu ja sisäelimet sekä selkäranka ja toinen vaan nukkua käprötti. Hassua oli, kun ultraaja yritti vähän masua pökkiä aasennon vaihtamiseksi masua, että näkisi sydäntä lisää, niin sintti vaa huito toisella kädellä, ihan ku olis "nyrkkiä heiluttanu" että nyt nukutaan, ei tutkita :). Mutta voi että tuli huojentunut olo, nyt voisi ehkä vähän ostella vauvan vaatteita jo :)....
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Tipsula81 :flower:

Mun piti varata tänään ens viikolle neuvola mut terkka on lomalla ja tulee vasta maanantaina takas, saa sit nähä saanko ajan vasta siitä seuraavalle viikolle, no ei se niin hirveetä oo. Ei vaan jaksais joka viikko jossain ravata :whistle:

Mulla alkanut koskemaan tohon häpyluun tienoille, esim. kun makoilen sängyssä ja siitä lähden nousemaan ja kävelemään niin sattuu ihan vietävästi :eek: Mitäs se on? Kellään kokemusta? En muista edellisistä tommosta mutta todella ihanaa jos tuollainenkin vaiva alkaa jo nyt :kieh: Myös suonikohjut kiristää taas vähän pahemmin, helvetti sentään kun pakkoko on kaikkien vaivojen iskeä tonne alakertaan |O
Ainiin, ja mun mahaan on ilmestynyt sellasta punasta näppyä joka kutisee aivan sikana, Alisa84 nyt onkin sitten pakko rasvata joka ilta vähintään kerran etten raavi ihoa rikki :kieh:
Onneksi vauvojen mylläys tuntuu joka päivä ja iltaisin sitä touhuilua on kiva katsella vatsan päältäkin, en ikinä osaa päättää katselenko vai tunnustelenko, nyt jo jotkut tökkäisyt vihlovat, liekö se se pikkupeppu joka hieroo kylkiä en tiedä.
Pienen valitusvirren jälkeen jatkan kahvinjuontia, kerrankin rauhassa kun mies lasten kanssa uimassa, kivaa vaihtelua B)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 21+2
 
Haave :hug:

BTL tuo masu :heart:

Tipsula81 Onnea hyvistä kuulumisista!

Pikaomanapa neuvolasta, suluissa rv 17 mittaukset

Paino + 331g/ vko (yhteensä tullut 3,5kg)
RR 110/70 (104/64)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb 126 (111, Jes!!)
Sf-mitta 22, yläkäyrällä..
Syke ++ (++)
Liikkeet ++

Kelan paperit saatu ja nyt sitten äitiysavustuksia hakemaan.....
Selkäsäryistä puhuttiin jonkin verran, taidan käydä tk:sta hakemassa tukivyön lainaan. Kunhan saan aikaiseksi :D Kehotti kyllä heti hakemaan saikkua jos siltä tuntuu, mutta vielä oon jaksanu hyvin. Riippuu niin työpäivästä ja työputken pituudesta tuo särky, joka on siis issias-tyyppistä, semmonen tietty kipu"piikki" tuolla on.

Juu, uudet liivit hommattu, herranjumala sentään kokoa 75E :headwall:

Nyt syömään ja päikkäreille, sen verran touhukas vp tässä B)

ALM ja kulta 22+1 :heart:
 
hui nyt on kyllä ollu niin tohinaa ei ole kerenny juuri koneella käydä nytkin kotona vaan pyykkäämässä ja sitten taas menoksi ollaan sukulaisten talonvahtina/lämmittäjinä ja sit vielä käynyt jokapäivä töissä tänään on eks vapaa joulun jälkeen huh huh... en jaksanut ihan kaikkee lukea mutta on teillä hienoja masukuvia mulla jo ihan ärsyttää ku kerron ihmisille että tulee vauva niin ihan kaikki kysyy no missä se maha on! ilmeisesti olen jotenkin kummajainen kun minulla ei maha tule näkyviin ihan ärsyttää :kieh: kuinka monella on niitä ennakkosupistuksia mulla on ja kävin jo keran neuvolassakin mutta kaikki on... ei yhtään kärsi mahalleen nukkua silloin tulee samantien..... liikkeitä tuntuu ja se on kullä ihanaa.. mutta nyt täytyy taas jatkaa... käväisen sit illalla uudelleen....

taapero 18+2
 
Ihanaa, ku niin moni on jo käyny rakenne uä:ssä :heart: Hyviä kuulumisia olitte saanu!

baby dream taidan istua kaverin kanssa iltaa uutena vuotena, ku tuo miekkonen on yön töissä.

Ihanaomena mullakin rakenne vasta 11.1.10.. vielä pitäs pari viikkoa malttaa odottaa :/ Netistä varmasti vaunut tilasitte? Laitatko linkkiä?

hm täälläkin närästyksen tunnetta tai jotain ihme poltetta tuolla ylämasulla, välillä tuntuu, että tuo maha on noussu jo kurkkuun asti :LOL:

johjo voi miten paljon vaatteita, ihania olit löytäny henkka maukalta :) :p

ALM samaa mieltä määkin, että kauheen vaikee löytää neutraalin värisiä vaattetita, oon nimittäin ihan varma, että tää lapsi istuu jalat ristissä rakenne uä:ssä eikä paljasta sukupuoltaan :LOL:

Haave Täällä just samat ajatukset kuin sulla. Lapsettomuushoitojen ja yhden keskenmenon jälkeen en jotenkin ole vielä uskaltanut hommata yhtään mitään.. Ei meilläkään ole varaa ostaa kaikkea kerralla, kun ensimmäinen tulossa. Jotenkin pitäis uskaltaa alottaa vaikka noilla vaatteilla, mut en oo vielä uskaltanu.. Ehkä rakenteen jälkeen. Ite otin panadol 1g parikin päivässä, kun supisteli enemmän. ei ne kyl kauheesti auttanu, mut joku henkinen tuki siitäkin tuli. Ei muutakuin lääkettä nassuun, jos terkalta tullu siunaus :hug:

Misuli Ihana kuva teidän pikkuisesta! :heart:

Tipsula Ihania uä kuulumisia :heart:

BTL oisko nuo liitoskipuja, mitä tunnet häpyluussa. Itellä villteleviä kipuja SI-nivelessä. Johtuu varman siitä, kun hormoonit löysyttää paikkoja. Mulla rasvailut jääny melkein kokonaan, vaikka iho onkin aika kuiva.. :/ Sulla kans niiiiiiiin nätti masu :heart:

ALM Mää tänään töistä hommasin sellasen tukivyön, ihan kivalta tuntu :) Kannattaa noihin issias kipuihin kokeilla paria eri pakaralihaksen venytystä, saattaa helpottaa. Hyviä neuvolakuulumisia sullakin :)

Tänne saapui, ainakin hetkeks, suuri helpotuksen huokaus Lääkäri katso paikat ja ne hienosti kiinni ja kanavat jälellä. Kyllä helpotti! Lääkärikin vain tuumas, että suahan on supistellu oikein urakalla. Tämä lääkäri tekee töitä myös meidän talossa, niinhän sanoi, että aina saa tulla koputtamaan ovelle, jos huoli painaa, niin hän katsoo tilanteen. Ikinä ei ole turha käynti :) Ihanaa, että on noin symppis lääkäri :heart:

Neuvolassakin asiat paremmin, ku hyvin:

Suluissa rv 14+6 mittaukset
Paino 53.9kg (54.4kg)
RR 93/70 (114/78)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb 122 ( ei mitattu viimeks) rautaa ei vielä tarvinnu alottaa.
Sf-mittaa ei katottu
Syke 149 (152)
Liikkeet +

Painoa tullu siis ihan eka käynnin jälkeen vain 200grammaa. eipä ollu sitte joulu meikäläisellä tehny tehtäviään, ihan hyvä. Tänään sitten töitten päälle oikein istuin mässyttämään joulukarkkeja :p :D :whistle:

Kyllä nyt on helpottunu ja onnellinen olo, kun tietää, että ei ne supparit ollu saanu mitään aikaan. Onnenkyyneleenkin tirautin :heart:

RIKS RAKS JA POKS 19+0 :heart:
 
Johjo ihania vaatteita! mäkin kävin tänään shoppaileen alesta meni 50 e :whistle:

vaatehommat alkaa tosiaan oleen nyt kunnossa, ainaki vähäks aikaa :D ostin 50 senttiset housut ja sit velourasun ja pari bodyä 56 cm, toivottavasti nuo kuitenki jonku aikaa menee. 50 senttisiä bodyjä taitaa olla pari jemmassa.

Lindexillä oli ihania vaaleenkeltasia kietasu bodyjä, tai olla ihan uutuuksia kun en oo aikasemmin nähny, et mun mielestä oli kivastikkin neutraalin väristä vaatetta.. =)

misuli :heart: :heart: voi että mikä kuva! aivan ylisöpö
 
Ai niin, hupsista tuo Misulin ihana kuva meni ekaks multa ohi. Siis mielettömän tarkka! Ihanan söpöläisen saatte :heart:

Tyttö82 kyllä se maha pompsahtaa, elä huoli. Mulla taas toisinpäin, kaikki taivastelee että miten se maha voi olla niin iso ja olenko varma ettei oo kahta tulossa... Ei sekään hyvä oo, jos yhtään lohduttaa :D

Alisa Hyvä että kaikki hyvin!!!! Onnea poksuista! Sä painat muuten samanverran kun mä ennen raskautta :D

Marjutti Täytyykin kävästä tuolla Lindexillä jahka pääsee "isoon cityyn", täällä maalla on aika huono valikoima...
 
Pitkästä aikaa taas ilmottelen itsestäni. :)
Mulla nyt ei oikeestaan oo mitään sen kummallisempaa asiaa, tai en vaan jaksa kirjottaa.

Haluaisin vaan kysellä teiltä jotka ootte jo aiemmin ollu raskaana ja niiltä joilla jo potkut tuntuu että millasia ne ensimmäiset liikkeet on? Tunteeko ensimmäisen kunnon potkun sit ihan kunnolla? :) tietysti nää on tosi yksilöllisiä, mutta ajattelin vaan kysyä millaisia ne teillä on ollu/on? :)

Mulla on ollu tässä parina päivänä sellasta kuplintaa ja pientä muljahtelua ja aika varma olenkin siitä että pikkuinen itsestään jotain ilmoitti. :heart: :heart:

Meillä täällä rakenne ultra on 11.1 ja kovasti jännittää jos saisi tietää kumpi tulee. Mutta tärkeintähän tietysti on että kaikki on hyvin. :)

Ainiin ja oon unohtanu tohon etusivulle mainita että minun synnytys sairaala on mikkelin keskussairaala. :)

jeps, mutta hyvät uudet vuodet kaikille ja tulen sitten kertomaan jos saadaan tietää kumpi sieltä olisi tulossa. :)

Riikka ja pikkuinen 18+2 :heart: :heart: :heart:
 
Ihania ultrakuulumisia ja poksujille onnittelut :flower:

Uusille tervetuloa :)

Alisa84: Ihana lääkäri teil siel töis! Itte ku oon vanhainkodilla hommissa, niin ei ees tollasta mahistakaan :)
Mä niin ootan meiän muuttoa, että pääsee "paremmalle" julkisen tk:n alueelle.. Tää meiän nykynen on niiiiin kamala paikka, että ei sieltä saa kun raivarin tai itkupotkuraivarin joka kerta kun käy, tai edes tarvitsee sinne yhteyttä ottaa.. "Uus" paikka on tuttu, oon ekat 15vuotta käyny siel, joten jopa tuttuja lääkäreitäkin siellä ja tiiän et vastaanotto on triplasti parempi henkinen ku mitä täällä..

Tänään oltiin sitten rakenneultrassa, jossa oli kaikki hyvin. Rääpäle oli päivää pienempi mittojen mukaan, mutta kun en itsekkään ole mitenkään hurjan kokonen, niin uskon että vastaa ihan viikkojaan :) Ei ollut oikein kuvauksellista tyyppiä, ei oikeen tahtonu antaa kasvoprofiilia itestään, joten hieman "huonoja" kuvia tuli.. Ja sukuopuoltahan ei tahdottu tietää, ja aika jalat ristissä siel oli. Muutaman potkun koetti ultraajalle antaa :D Mitäs tökki ja kiusas toista.

Neuvolakin oli tänään, suluissa 14+1 arvot
rr: 96/55 p.79 (101/56)
paino: 54,4kg (53kg)
hb: 108 (120) mutta rautaa ei ole viel pakko aloittaa, saan itse oman harkinnan mukaan ottaa pienen kuurin jos tahdon.
pissa puhdas
liikkeet +
sydänäänet: 136 (n.140 viimeks)
sf-mitta 15

Pieneen painon nousuun olin ihan tyytyväinen, ku oon sitä niin hermonnu et lähteekö nousee ku samassa pysyny pitkään :ashamed:

Saikulla oon ollu tän viikon, joulusta asti särkeny kovasti alaselkää ja kivuttomia suppareita kenties.. Terkan kanssa puhuttii et meen aamulla tk:n ku siel meiän neuvolalääkäri ottaa vastaan tän viikon, ja saa sit arvioida mun työkunnon yms.. olis pe-su iltavuorot, ja kyllä mä ne aattelin silti tehä ellei ny kovin ärtyynny toi selkä..

Isäntä osti tänään mulle sellasen vehnätyynyn, jota oonkin koko illan ahkerasti käyttäny, auttaa ainakin. Täällä kans yks joka on tottunu kipuiluun, enkä hevillä ota kipulääkettä, ennenku oleminen on jo tuskaa.. Ennen raskautta jo lihakset aika ajoittain selässä tai hartiaseudussa tukossa, venyttelykään ei tepsi kunnolla.. Sitten saakin joka kerta vetästä lihasrelaksanttilääkekuurin. Ja nythän sitä ei sit voi ottaa luonnollisesti..

Täällä kans käyty tänään alemyyntejä katsastaa, isäntä osti pari paitaa mulle ja vohveliraudan meille :whistle: Siskontytölle löydettiin kans kiva collegetakki 7 euroon =)
Lastentarvikeliikkeessä käytiin taas pälyilee ja päätettiin et sielt ostetaan pinnasänky sit muuton jälkeen. Vauvakeinuja (elektronisia) kans ihasteltiin ja naureskeltiin, mp3 saa sellaseenkin nykyään kiinni.. :D
Vauvalle ei viel ostettu mitään, ku tosiaan neutraaleja potkareita yms. tosi vähän, niinkun joku jo toteskin aiemmin.

Lisäilen ultrakuvaa tässä lähipäivänä, nyt ei jaksa säätää :)
Liikkeitä tuntuu entistä enemmän, aamusin ku herää saa vartin verran potkuja, sit viimistää iltapäivästä taasen, ja illalla moneen otteeseen. Yöllä en oo viel heränny vaikka siellä varmaankin riehuu.

Uuden vuoden suunnitelmat vähän muuttu, kun isäntä päättikin pitää saikun, jonka sai jo ennen joulua.. Oli sitten pyhät töissä ja totes että ei se polvi vaan hyvää tykänny.. Meni rikkomaan sen kertausharjotuksissa, ja huomenna saa sit onneks sen maksusitoumuslapun et pääsee varailee aikaa magneettikuvauksiin.. Toivotaan että ei olis mitään vakavaa, ettei vaan leikkauksee joutas :/
Piti mun eka viettää rauhallinen uv siskontytön kaa, ja sit mennä isälle saunomaan. Mut saas nähä tahtooko tuo isäntä lähtee ottelee kuppia kavereitten kanssa, niin että minä kuskin hommissa sitten.. Vai suostusko lähtee mun kanssa mun alkusuunnitelmien mukasesti :) Itteeni ei todellakaan harmita, että jää skumpat juomatta, en niin muutenkaan useesti oo ennen raskauttakaan ottanu vettä väkevämpää. Ja sitäpaitsi onpahan pyhänä hyvä olo ja iltavuorosta sais hyvät lisät ;)

Pitiköhän jotain vielä kommentoida, ei voi muistaa..
Meiän "päivällisaika" taitas olla, kun tulee niin hyvät tuoksut keittiöstä, pippuripihviä ja valk.kermaperunoita. Ollaan niin iltaihmisiä, etenkin isäntä niin siks meillä vasta tähän aikaa ruoka-aika :p Saa sitten vauvan vuoks opetella toiset tottumukset ;)

Ja ainiiiin RIKS RAKS POKS! Vihdoin ja viimein, puoliväli saavutettu. Ihanaa.

Miikulainen ja rääpäle 20 :heart:
 
Mulla on torstaina ultra, sillo 19+6 viikkoi.

Toho vaateasiaa viel seki et mulla on kumma tapa joka päivä vaihtaa lasten vaatteet, aina ei ees tarttis ja vähä koittanu joustaa siitä ku pyykkiähä se tuo enempi =D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Kävin eile ja tänää alennuksissa ja vauva sai kans kaikkee kivaa =)
 
Riikka90 samanlaista kuplintaa ja muljahtelua oli mullakin ekat liikkeet. nykyään pikkupotkuja, muljahteluja ja semmosta *tumpstumps..* =)

Miikulainen onnea hyvistä ultrakuulumisista ja puolivälipoksuista =)

marjutti ja vaavi 22+1
 
Nyt illalla säikähdytti ihan tosissaan! Ihan ku olis tullu supistuksia n. 10-15 minuutin välein ja niin että irveeseen veti naaman. Lisäks tuolla oman arvioni mukaan kohdunsuun tietämillä oli paineen tunnetta. Siinä jo itkua tuhersin ku kävi kipeää ja pelotti ja isäntäkin olis lähteny jo ensiapuun mua viemään, mutta niin ne kivut sitten vaan hellitti. Jos yö menee hyvin ja aamulla ei ole mitään niin odottelen sinne torstain neuvolaan, jos aamulla vielä on kipuja niin soitan sitten lääkärille aikaa. Huomenna joka tapauksessa en tee sitten yhtään mitään muuta kun makaan sohvalla, se on vissi! :/
Helmi-Oskari piti kyllä tässä iltasella sellaiset bileet ettei vauvan hyvinvoinnista ole epäilyksiä! Sen verran kovasti välillä potkaisi, että läskit vain mahalla pölähti! :D

Haave & Helmi-Oskari 21+4 :heart:

Ai niin, syöttekö te muut tosi terveellisesti ja järkevästi ja liikutte kun kaikilla muilla paino pysynyt samassa tai laskenut paitsi mulla!? Torstaina varmaan neuvolan puntari pölähtää kirkuen pakoon kun sille yritän astua. :snotty: :ashamed:
 
Sanse: Meillä kans vaihtaa lapset vaatteet joka päivä. Farkut oikeestaan ainut mitä ei välttämättä sisävaatteista vaihdeta. Tulee niistä päivän pidolla jo niin nuhjusen näköisiä vaikka ei likaisia olis että pesuun menee. Vauvan vaatteet samoin vaihdan päivittäin myös yöpuvun vaikka ei näkyvää likaa oliskaan. En vois kyllä itekkään kuvitella pitäväni kahta päivää samoja vaatteita. Paitsi farkkuja ja koticollegehousuja jne.

Haave: Hyvä et helpotti ettei tarvinu lähtee sairaalaan. Toivottavasti supparit pysyykin poissa vielä tässä vaiheessa.
Eikä ole täälläkään paino enää pysyny samana. Viime neuvolassa (muistaakseni 18+?) oli vielä sama kuin lähtöpaino ja nyt oman puntarin mukaan tullut 4 viikossa 4 kg. Täällä siis ainakin on jouluherkut suklaineen tehnyt tehtävän :ashamed: .

Johjo 22+3
 
Haave : En ainakaan sanois mun ruokailutapoja terveelliseks, tai ei oo ainakaan sieltä "terveellisemmästä" päästä. En kyllä tuu syöneeks sen enempää mitä ennen raskauttakaan, useammin mutta vähän kerralla. Ja mä oon aina rakastanu voita, siiis kunnon voita ja käytän sitä kaikessa mahdollisessa. Suolaakaan en vältä, rakastan mm. maustesilliä. Ja suklaa, nams :p Kyllä salaattia, kurkkua, yms. vihannesta ja hedelmää ruokalistalta löytyy, mut kyllä joku ravitsemusterapeutti vois kiljasta kauhusta, nähdessään mun ruokatottumukset ;)
Niin ja useesti tulee vaan 1 lämmin ateria päiväs nautittua, ja siinä sit päivänmittaan muuta esim. muroja, voikkareita, vanukkaita yms.. Mutta omat kolesteroli, yms arvot on aina ollu hyvät, niin miks niitä tapojakaan muuttamaan :) Ja mun äiteen isoisomummi on aikanaan sanonu, että jos on voita syöny pennusta lähtien, ei sitä tule aikuisenakaan lopettaa tai menee näkö :D Oma lähtöpaino 54kg, ja alussa lähti laskuun, että nyt ei oo lähtöpainoon tullu ku 400g lisää. Itse ainakin oisin tyytyväinen jos paino ei nousiskaan raskauden aikana kuin maks 65kg asti , ja jos painonnousu pysyy vaan tasasena, niin "normaalit" ruokatottumukset säilytän.
Ja mun liikunta on töissä olemista, askelia kertyy ja vanhuksia "nosteltua", sekä oon yrittäny muutaman kerran viikossa käydä pienillä kävelyillä. Siihenpähän se sitten jää..
Ja halaukset :hug: että ei sulla aamullakaan olis suppareita ja saisit rauhassa ootella neuvolaa :)

Miikulainen ja rääpäle 20+1
 
Haave: Hyvä et supparit loppu, tosi inhaa et niitä tulee jo näi aikasiin :(

Painosta: Joulun herkuista puntari näyttäisi tulleen n. 2.5kg eli 4kg ois painon nousu tähä mennes yhteensä. No ihan hyvä koska vaaka näyttää nyt sen 72.5kg eli kiloja on jo omasta takaakin. Töissä ku oon ni ei kerkii syömää ku on se 1-2 12min taukoo (ku harvemmi mulla on yli 6h päivii kaupas ja alle 6h päivään kuuluu vaan 1 tauko =( ), sämpylän vetäsen yleensä. Tosi ärsyttävää kyl ku tulee sit huono oloki herkemmi ja pää kipeeks :(

Mä ajattelin tehä sellasen tempun että pien herkuttoman tammikuun, tipaton se kun jo on =D
Eli siis, ei karkkia, sipsiä, limua, pitsaa, hampurilaisia. Kaikki noi perusherkut pois siis. Kebab riisillä sallittu, rahka vähä rasvaisella rahkalla ok. Kuka lähtee mukaa?
Viime vuonna mulla oli herkuton huhtikuu ja loppuje lopuks meni iha ok, mieskin joutuu samalle linjalle ja sillä tippu painokin useemman kilon sillo =D

En paljon liiku valitettavasti mut koitan siihen muutosta tehä, meinasin et jos alottas taas jumpan kerra viikos. Pacesta tykkään ku voi oman tahdin valita, ja silti saa varmasti hien pintaan sekä hyvän olon.

Omia vaatteita kyl pien useemman päivän. Farkkui ei esikkokaa vaiha kovin usein, eikä kyl muitakaa vaatteita jos ei vahtimalla vahi. Meni kesäleirille viikoks ja tuli melkeestä samois vaatteissa takas.. et silleen vaikka kassi oli täys vaihtovaatetta.
 
Haave Mulla ainakin on paino noussu koko ajan, syön ku sika... :ashamed: Mun on pakko syödä ainakin 2 lämmintä ruokaa ja välipaloja tai muuten tuntuu et kuolen nälkään ja iskee paha olo...Ja mä syön melkein mitä sattuu mieli tekee, eli ei voi sanoo et olis mitenkää terveellistä...

Riikka Mulla tuntu ekat liikkeet kuplintana, nyt on alkanu tuntuu sellasta kutittelua, ihan ku joku kutittelis mua mahan sisäpuolelta niin että välillä oikein naurattaa.. :) Sitä kunnon potkuttelua odotellessa... :heart: Kaveri nimesi aikoinaa kaksosensa silliks ja silakaks kun ainoa tapa millä se osas liikehdintää kuvata oli se että ihan kun mahassa olis kala jonka pyrstö kutittelee välillä.. =)

En tiiä mikä iski eile illalla, syötiin, tein pannarin uuniiin ja istahdin koneelle, yhtäkkiä alko viiltää mahaa, siis koko mahan leveydeltä, meni ohi, nousin ylös ja eikö alkanu uudestaan niin että olin silmät kiinni polviltani maassa kun sattu niin..Mullei oo hajuakaan mitä se oli, mut isäntä passitti mut samantien sohvalle, eikä niitä sen jälkeen tullu. Vähän oli sellanen kaiveleva tunne mahas kyl loppuillan mut viiltoo ei tullu.. :/ Säikähettiin vaan pirusti kun ei oo kokemusta tästä raskaana olosta et mitä se olis voinu olla. Toivottavasti kaikki on kunnossa..
Yö meni sit heti perään susille kun sain sellasen loppumattoman painajaisen, näin karmeeta unta jossa puoliso oli jostain syystä kuollut, heräsin siihen että itkin, valvoin hetken ja nukahdin niin eikö se prkl jatkunu uudestaan siitä mihin jäi..Ja taas tunnin päästä itkien silmät auki, oli sit pakko nousta ukon kanssa ylös samaan aikaan et sai sen ikävän tunteen pois. Jestas miten onkin painajaiset elävän oloisiks muuttunu näin kun on raskaana.. :eek:
Josko tästä päivästä tulis sit vaikka mukavampi kun yöstä. :)

ALM Tuon huomenna aamulla isännän sinne töihin ja varmaankin oottelen sitä, joten kahviseura kelpais! ;)

Maira ja mytty 17+1
 
Huomenta..
Kyllä taas raivostutti ja itketti. Miks menin edes kuvittelee että tonne tk:hon vois yrittää päästä sen neuvolalääkärin juttusille.. Aamulla menin tk:n ilmoittautumiseen ja sanoin mitä neuvolan terkka oli sanonu. Enköhän saanu sellasta tekstiä taas vastaan, että huhhuh. Olen kuulemma ihan hullu kun kuvittelen pääseväni ilman ajanvarausta lääkärin pakeille yms. Vaikka just eilen se terkkari sanos, että vois onnistuu.
Nyt riitti mun kohalta oikeesti, mä en enää jalallanikaan astu kyseiseen terveysasemaan ja aion laittaa palautetta ylimmille tahoille.
Lykky että muutetaan..

Laitoin sitten omalle terkalle mailia, kun sillä hänet saa parhaiten kiinni, että ketuiks meni koko homma. Lupas onneks eilen että kirjottaa tänkin päivän saikkua jos ihan reisille menee toi tk homma. Loppuviikon saakin olla sit ku on muutenkin vapaata, ja ens viikon seison vaikka päällä töissä jos ei muu auta. Ihan turha valittaa kivuista, parempi että vaan sietää ne, niin tuntuu pääsevän helpommalla..

anteeks purkautuminen, oli vaan niiiin potutusmittari täynnä taas.. Huoh, jos sitä kaappais vaikka muroja suuhun ja painelis takas sänkyyn..

Miikulainen ja rääpäle 20+1
 

Yhteistyössä