Minä kävin "vähän" shoppaan vauvalle vaatetta alesta. Meni 85? .Alkuperäinen kirjoittaja A-L-M:Hei, noista vaatteista vielä jos fiksummat kertoisitte....
Eli montako vaatekertaa kannattaa hankkia? Siis ihan että monetko potkuhousut, bodyt jne yms.
Me kävästiin kanssa alennusmyynneissä ja tuntus että alkas oleen jo kasassa ekat vaatteet. Muutama 50cm ja suurin osa sitten 56cm. Meille tuskin isoa vauvaa tulee kun kumpikin on oltu pikkusia, mies 49cm/3kg ja minä 49cm/2,8kg syntyessään. Jotenkin aattelin että toi 56cm menis jonkin aikaakin. Oonkohan ihan hakoteillä??
Uuden vuoden juhlinta menee meillä rauhallisesti niinkuin aina, hirveesti syötävää ja jossain vaiheessa ajellaan kattoon raketteja. Ei olla ikinä tykätty uutta vuotta juhlistaa esim juopottelemalla, vähän pakkojuhlan makua meille Mä oon mieluummin rahapäivänä töissä..
Hei, mähän oon oikeen palstaterrori tänään
Mulla on ollu lapset syntyessään 3980-4600g ja 51-53cm. Housuja on ollu kaikilla 50 cm aluksi muutamat ja tuolle hoikimmalle tai mennä muutama 50 cm bodykin jonkin aikaa. Muuten bodyt olleet 56 cm ja menneet ainakin kuukauden riippuen vaatemerkistä. Tykkään ettei hihoja ja lahkeita tarvi kääntää eikä olkapäät näy kaula-aukosta vaan vaatteet ovat oikeasti sopivia. Nyt olen ostanut alesta lähinnä 56 cm ja muutaman 62 cm bodyn. Housut taitaa olla kaikki 56 cm mitä olen ostanut. Lisäks on joitain kuopuksen vanhoja ruskeita, punaisia ja valkoisia jotka käy tytöllekkin. Jotain tulee varmaan vielä hommattua mutta näilläkin varmasti pärjäisi. Housuja ja puolipotkareita koossa 56 vielä parit niin sit kaikki pakollinen eikä heti tarvi lähtee ostoksille. Ja joku mekkokin tietty pitää alesta ostaa tai kattoa huuto.netistä. Ja välikausi tai fleecehaalari. Tässä lista mitä tällä hetkellä on ostettu+kuopuksen jäljiltä tytölle käyvät.
56 cm unihaalareita x 6
50 cm body x 1
56 cm body x 7
62 cm body x 7
56 cm lyhythihainen body x 3 (velourasujen yms. alle)
50 cm housut x 1
56 cm housut x 4
62 cm housut x 5
50 cm puolipotkarit x2
56 cm puolipotkarit x 2
62 cm puolipotkarit x 2
56 cm velourasu x 2
lisäksi on muutaman legginsit, parit sukkahousut, sukkia, jne. 62 cm ostan sit kun tulee kesävaatteet myyntiin kun ei oikein alessa kesävaatteita näkynyt. Tai no H&M:ltä pari lakkia ja yhden t-paidan ostin. Ja sit jos kylmä kesä niin lisää pitkähihaisia ja -lahkeisia bodyja ja housuja.
62 cm en kauheesti pitkähihaisena ja -lahkeisena etukäteen hommaa koska jos tulee kuuma kesä niin varmaan enimmikseen tulee pidettyä mekkoja ja lyhythihaisia ja -lahkeisia. Sit taas loppukesästä ja syksymmällä on koko 68. Tuo meidän kolmonen (keväällä 4v) on syntynyt huhtikuun lopulla (3980/53cm) ja kesällä oli pääasiassa koko 62 ja ihan loppukesästä ja alkusyksystä 68 cm. Luultavasti nyt menee samoin kun mun la 2.5.
En tiedä jaksoitko lukea mut kirjoitinpa kuitenkin kun tein tänään "inventaarion" että tiedän mitä pitää vielä hommata. Mulla on yleensä loppuraskaudessa jalat ja etenkin selkä niin kipee et haluan ajoissa hommata kaiken pakollisen.
Pakko laittaa kuva muutamasta mitä löysin. Vitsit että oli sitten ihania vauvanvaatteita alessa. Kaikki kuvassa olevat oli puoleen hintaan tai -70%. H&M:n lakit 1? kpl ja tossut 3?.
Johjo 22+2