<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Moi!

Haave Kyl mulla ainakin on painoa tullut ei niin paljon ku edellisissä raskauksissa,mut kerkiihän sitä vielä tulla. En mä ainakaan syö mitenkään hirmu terveellisesti ja säännöllisesti :ashamed: yhden lämpöisen aterian päivässä mut välillä en sitäkään :ashamed: Sitä tulee sit syötyä leipää ym... Liikuntaa harrastan sen verran et pojan kanssa käyn päivittäin ulkoilee 2 kertaa ja koiraa lenkitän.

Riikka Meillä sit on sama synnäri :D

Mut nyt pojun kanssa ulos vaikka siellä tulee lunta taivaan täydeltä B)

Ainiin vielä et Sanse mä lähden kyl mukaan :D

baby dream ja masuasukki 19+3
 
Huomenet!


Rassailin pinoa taas =) Alisa, montas meitä on? :D

Pauna, Hammaslahdesta B)

Vaatekerroista, noh mulla on nyt iso muovikassillinen kokoa 60-68 joten olen hieman huono sanomaan.. :whistle: Nämä on siis joko huutiksesta tai lahjoituksena satuja ihania ja ei-unisexejä vaatteita laidasta laitaan =) Ei juuri enempää tarvitsekkaan näin aluksi. Onhan tuossa nyt ainakin neljä yökkäriä, bodyjä yli kymmenen ja housujakin erimallisia lähemmäs parit kymmenet :D

Lähetän ja muokkailen, oon lukemassa sivulla 16 :D

Tatomira, et ole ainoa joka jaksaa järkyttyä kropastaan. Onhan tässä nyt selvä vauvamaha jo, mutta se ylimääräinen joka roikkuu joka puolella sen päällä... :ashamed: :( En takuulla ikinä ota yhtään vaatettamatonta kuvaa tästä kerroksesta, vaikka ne kuin kivoja muistoja olisivat. Saati että mihinkään pinoon niitä laittais.. Sais helposti kuuden sivun haukkumaketjun ajoiks mitäsnytillä :'(

Haave, ei kivaa ei :( :hug:
En syö terveellisesti, ihan tavallisesti ja herkutellen. Tosin tiettyjä ruokia vältän, koska närästää ja koitan keskeyttää ahtamisen ennenko tulee ähky (joka tuleeki yllärihelposti jo ) :D Ainoa lisä on tuo 10mg Minisun.

Maira, ei mullakaan ole yhtään noita alle 60cm, tai no on, yksi paita, yhdet potkarit ja yksi body, jotka sain esikoiselle aikoinaan, ja jotka ovat nyt nukeilla leikeissä :D Pitänee rosvota ne lainaan jos tarvii.. Ne on Embian laatua, ei juuri käyttöä näe. Äkkiähän sitä laittaa jonkun läheisen kauppaan JOS tulee tarvetta ihan pikkiriikkisille vaatteille, säästää muutaman kympin pahan päivän varalle =)

Tipsula, muutanko LA:n etusivulle? :wave:

BTL liitoskipuja, oih ihanaa... :kieh: :hug: Ja ihana massu :heart:

Tyttö82, tulee se sieltä esille, tuli mullakin :D

Alisa, hyvä että paikat kiinni! Saat ainakin tovin olla rauhassa. Jos noi supparit jatkuu, niin tiedätpä tosiaan että sun tapauksessa kumollaan on parempi kuin jaloillaan =) Tässä just kummipoijan odotus oli äireellään loppuaika sänkyssä lötkötellen, joten kannattaa jo ajoissa hidastaa jos vaan yhtään voi. :hug: :hug:

Riikka, mulla ekat potkut oli semmosia jänniä hipaisuntuntuisia ja sitten ihan kunnon tupsauksia. Nyt jo moksauksia ja kohta pamauksia :LOL:

Sanse, hullu :eek: Herkuton tammikuu, nou vei!! |O ;) Ehei, en ala. Mulla on 7.päivä synttärit joten kieltäydyn EHDOTTOMASTI alottamasta herkkulakkoa :D Helmikuu mulle kävis hyvin kyllä B)

Nyt ei ehdi enempää, toivottavasti mitään tärkeetä ei jäänyt huomiotta :attn:

Ulos ->

VN & Rääpylä edelleen 22 viikolla :D :heart:
 
Haave voi kurjuus tuota sinun kipuilua :hug: :hug: Nyt vaan rauhakseen niinkuin itsekin totesit. Syömisistä, mä syön tasan mitä haluan ja koska haluan :D Liikuntakin jää tuohon työssä liikkumiseen, hoitoala. Joo, herkkuja menee välillä liikaakin, mutta hitto soikoon kun ei oo muutakaan tekemistä :D

Maira Olikohan supistus? Säikäyttää tuollainen, hyvä kun meni ohi. Voihan harmistus, vai huomenna tännepäin tulossa? Mä oon töissä joten ei taida ehtiä kahvitteleen :( Pidetään mielessä jos kävis joskus toiste paremmin! Inhottava uni sulla, ihan kylmät väreet meni!

Kukas se kyseli miltä liikkeet tuntuu... Niinkuin muillakin, mäkin kuvailisin niitä ekoja semmoisiksi kutittaviksi kupliksi, niin hentoja ja nopeita että vähän jäi miettimään että olikohan toi ja sit kun olis kuulostellut tuleeko vielä niin eihän niitä tullut. Ihan vainoharhainen olo oli.. No siitä sitten vähitellen voimistui ja alkoi tuntumaan päivittäin, ja herkkäuninen kun olen niin öisin sitten jo herään kunnon muljauksiin ja potkuihin. Mutta mukavalle ne vielä tuntuu, kun ei ihan ole niin paljoa voimaa että sattuisi.

Miikulainen Pääsisitkö työpaikkalääkärille? :hug: :hug:

Herkuttomasta tammikuusta Ei tulis onnistuun, kestäisin varmaan viikon ja sit isäntä jo hakis nenän eteen kaikki mahdolliset kun ei jaksais kattoo kiukuttelua :LOL:

Mä oon vakaasti sitä mieltä että mun kroppa harjottelee yöherätyksiä varten... Taas kun nousin vessaan kolmen aikaan (juu, nyt ne näköjään alkaa taas nuo vessareissut), en saanut unta, ihan pirteenä. No, onneksi vp tänään, nousin sitten miehen kanssa yhtäaikaa kahville ja sainkin sitten sohvan ja tv:n voimalla nukuttua muutaman tunnin. Jännä vaan, että normaalitilassa mä olisin ihan kuollut tämmösten öiden jälkeen (kun niitä on useampi viikossa) mut nää ei oikeesti tunnu missään. Päätä särkee hiukan unenpuutteesta mutta ei muuta. On se luonto ihmeellinen!

Jahas, lisää kahvia että jaksaa.. Kuinka paljon juotte muuten kahvia? Mä olin ekoina viikkoina (ehkä n. rv 15 asti) tosi tarkka siitä paljon join, mutta täytyy myöntää että nykyään silloin tällöin tuo suositeltu 3 kuppia unohtuu... Ei siis paljolla mutta kuitenkin. On se vaan niin hyvää. Kahvi maistunut mulle koko aikana ihan normaalisti, ja ennen joinkin sellasen 6-8 mukia päivässä.. Siitä toki vähemmän nyt.

ALM 22+2 :heart:

P.s. ekat tuskastukset KELAn papereihin, murrrr
 
Jep, herätessä oli edelleen kivut tallella ja kamala paine tuolla alakerrassa niin soitin sitte neuvolaan. Onneks mun neukkutäti on niin ihana että se heti laitto ajan mulle tälle päivälle niin nähdään mitä tuolla mahassa oikein tapahtuu... Helmi-Oskarikin on ollut tosi hiljanen tänään, ihan muutaman pikku muksahduksen olen saanut, kun normaalisti meillä on kovat jumpat aamuisin ja menoa riittää. Iltapäivällä olen sinne neuvolaan menossa ja TOIVON NIIN että olen väärässä ja nämä on ihan vaarattomia kipuja tai että joku tulehdus vaikka löytyy jonka voi hoitaa ja sillä menis nää kivutki ohi.

Aamulla herätessä keräsin kauan rohkeutta että kiipeän kotona puntarille ja katson kuinka paljon olen onnistunut haalimaan painoa, mutta onneksi siivosin jouluna niin tehokkaasti etten löytänyt puntaria mistään! Viuh! :whistle: :LOL: :D No luultavasti tänään pääsen sitte neuvolassa sen näkemään... Maha ainakin on kasvanut hurjasti, mutta on kamalan vaikea arvioida onko naamaan ja käsiin esim. tullut lisää läskiä.

No, hetken vielä löhöän sohvalla ja sitten lähden kuuntelemaan tuomion neuvolaan :/

Haave & Helmi-Oskari 21+4 :heart:
 
A-L-M Kaffia menee n. 3 kuppia päivä, joskus vähän enemmän joskus vähemmän. Minä myös pidän kahvista kovasti mutta liikaa jos juo niin kamala närästys, yök! :x

Mää oikein odotan että pääsen täyttelemään noita kelan lappuja kun kerrankin siitä olisi jotain hyötyä että olen ollut kelalla töissä... Noitakin lappuja on tullut "muutama" täytettyä silloin töissä ollessa... Tosi moni kohta on ns. turhaa meille "normiodottajille" mutta ymmärrän että "maallikolle" ne laput on yhtä hepreaa.
Mullahan tuo 22 viikkoa tulee täyteen lauantaina, pitääpäs kerjätä seuraava neuvola aika mahdollisimman pian niin saan minäkin sen raskaustodistuksen ja pääsen äitiyspakkausta odottamaan! (Huomaatteko, positiivinen sävy! Helmi-Oskarilla on kaikki hyvin ja meille tulee vauva toukokuussa! Näin olen päättänyt)
 

elikkä rakenneultrasta rv 20, muut kuvat olivat viel epäselvempiä..

A-L-M joo tarkotus olis mennä työpaikkalekurille ens viikolla jos olo ei helpota, näin sovittii pomon kanssa. Oli kans tosi ihmeissään kohtelusta.. noo nyt on osoite mihin valitus lähtee kun saan vaan kirjattua kaiken ylös..

ja kysyit kahvinjuonnista, join ennen raskautta sen 4-10 kuppia päiväs, sit rv 9-14 ei tehny ollenkaa mieli, ja pelkäsin närästystä. Join sitten teetä jonkin aikaa, sitten rv 17 uskaltauduin ottaa taas kahvia, ja nyt sit uskaltaa taas juoda sen 1-4 kuppia päivässä. Joskus en kyllä juo yhtään, jos ei kahvihammasta kolota :)
 
Mulla kanssa närästystä :x Ja suonta alkaa myös jaloista vetämään nyt helpommin :kieh:

Niin, onko ne sitten niitä liitoskipuja vai? Mä en tiedä kun ei aiempaa kokemusta :| Ei onneksi vielä tunnu koko ajan, mutta lähinnä pötköttelyn päätteeksi. Miehellekin jo sanoin että kun kuopus öisin pyytää luokseen niin ei enää huvita mennä kun kipeetä tekee :/
Ja tosiaan, nyt rasvailen joka ilta kaks kertaa kun kutisee noi näpyt niin paljon, eikä se siltikään hyödytä kutinaan, lähinnä just siihen ettei iho mene rikki.
Ja painat sen verran ku mitä mä haluaisin painaa :LOL:

Mä vaihdan lasten vaatteita sitä mukaa kun näkyy jotain tahraa tai sit jos ollut useamman päivän sama paita tms. Tiettyjä vaatteita ei vaan millään raaski vaihtaa joka päivä kun alkaa muuten kulumaan :ashamed:

Haave:
En syö terveellisesti enkä liiku tarpeeksi ja siksi paino nouseekin :D

Sanse:
Lähtisin mielelläni mukaan mutten kykene :ashamed: Mä niin tykkään herkutella :D Iltapala on se mun heikko kohta, aina jotain pitää syödä joskus 22 jälkeen :whistle: Uunileivät on ollu mun ehdoton suosikki :D

Miikulainen89:
Halit terveyskeskuskäytöksestä :hug: :hug: Mä niin vihaan niitä |O Joka kerta jaksan mennä sinne hymyillen ja kohteliaana ja aina se palkitaan paskalla töykeällä käytöksellä ja joutuu lähtemään itku kurkussa |O

Täällä kans yks jota inhottaa katsoa peiliin :ashamed: esikoisen jälkeen sain itseni vielä hyvänpainoiseksi, 56kg ja olin tyytyväinen, kroppahan on pilalla joka tapauksessa ilman kirurgin veistä :whistle: Mutta kunhan näyttäis edes vaatteet päällä hyvältä niin olisin tyytyväinen :D Tiedän että taas tulee kiloja ja vielä edellisiäkin raskauskiloja oli alla useampi joten kahdet ylimääräset odottaa pudottajaansa ja vielä ku tällänen mukavuuden haluinen herkkuperse ku oon niin :kieh: Onneksi näiden kaksosten jälkeen on koko loppuelämä aikaa pudotella kiloja ja miehelle oon sanonu ettei anna mun paisua lisää ja lisää :saint:

Mä juon kahvia sellaset 2-3 kuppia päivässä.

Mä oon nyt niin väsyny että oikeen odotan et pääsen kömpimään petiin. Heräsin aamulla jo 8lta kun piti varata kuopukselle aikaa lääkäriin joka olikin sit 9:50. Pojan jouduin myös herättämään kesken unien joten hänkin nyt jo vetelee sikeitä :D Ummetus vaivaa pientä ja oli pakko käydä lääkärissä omien hermojen takia, en kestä kun toinen vaan itkee kun yrittää kakata eikä mitään tule ulos :'(

Mut nyt, unten maille :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 21+3
 
Alisa Hyvä että oli kaikki kunnossa :)

Haave- Toivottavasti sielläkin kaikki ok. db

Miten sitä niin jännittääkin muiden puolesta ja tulee iloiseksi hyvistä uutisista jne, vaikka ei edes livenä tunne ketään :D

Vaatteista - Meidän kuopus käytti 56 senttisiä vaatteita ainakin pari kuukautta. Syntyessä oli 49cm pitkä. Että meillä ainakin oli pienille vaatteille käyttöä.
Kovin paljon meillä ei ollut vaatetta, kun ostettiin kaikki itse. Yhden vaatepaketin ostin huutiksesta ja muut uutena. Kuopus ei pulautellut ollenkaan, joten meillä riitti hyvin vähempikin vaate määrä.

Paino mulla on noussut jo aika paljon :whistle: Herkut maistuu vähän turhankin hyvin. Ja mehua pitää käydä usein juomassa keskellä yötäkin. Mulla on joka kerta noussut paino aika paljon, mutta onneksi oon myös päässyt niistä raskauskiloista aina eroonkin.
Kahvia en oo oppinut koskaan juomaan, mutta cola lightia meni monta vuotta. Nyt on pitänyt sekin lopettaa, että pysyy hampaat tallella. No onneksi on suklaa. Ei sitä nyt kaikista paheista viitsi luopua :p Herkuton tammikuu ei kyllä onnistu millään :D

Mä näin viime yönä unta, että synnytys jouduttiin käynnistämään. Ja rupesin itkemään etten halua käynnistystä. Toivottavasti ei ollut mikään enneuni, kun tosiaan haluaisin synnyttää ihan normaalisti. Jännä miten sitä käy unissaan läpi näitä omia tuntemuksia.

Meillä on muutto isompaan asuntoon maanantaina. Hirvee stressi kun ei itse oikein pysty tekemään niin paljoa. En pysty yhtään nostelemaan, kun heti alkaa sattumaan ja supistelemaan. Oon nyt yrittänyt joka päivä pakkailla, että ei jää sitten viimeselle päivälle hirveesti hommaa. Tosi mukavaa puuhaa, kun on tuo 1v tuossa mukana touhuilemassa :LOL:
Kuopuksen nostelu alkaa olla tosi rankkaa, mutta sille ei oikein voi mitään, kun on sen verran pieni vielä. Koko ajan pelkään, että tämä vauva ei pysy mukana tarpeeksi kauan :ashamed: Menis nyt vaan viikot nopeesti eteenpäin.
Miten te muut kenellä pieni lapsi jaksatte nuo nostelut?

Ensi viikon torstaina on vihdoin ja viimein se kauan odotettu rakenneultra :) Viikkoja silloin 19+6.

Hauskaa uutta vuotta mammat! :)

zizilisko+nuppu 18+5
 
Joo meillä poika nukku tunnin päikkärit :kieh: ei äiti kerenny ite nukkuu |O Tais nuo unet jäädä pojalla noin lyhkäsiks,ku aamusta asti tossa meidän tiellä on hiekka-autot ajaneet ees taas :kieh: Ja toi tie menee ihan tos meidän ikkunoitten alla melkein. Mihi lie ajaavat tonne pururadalle hiekkaa :/ Jos ne hiekottaa latuja :LOL: :LOL:

Taas tulee lunta taivaan täydeltä välillä oli taukoa.

Miikulainen Hieno kuva pienestä :heart:

Mulla on nyt alkanut taas kahvi maistua ja menee päivässä 1-3 kuppia mut välillä on päiviä et ei mee yhtään. Mulla on joka raskauden alussa kahvi tökännyt ja sit tos viikolla 17-18 on alkanut taas maistua.

Mut nyt pojan kanssa leikkimään.

baby dream ja masuasukki 19+3

Muoks. Onnea zizilisko uuden asunnon johdosta :flower: Mulla on ainakin vielä ton nuorimmaisen 1v.8kk. nostelut menny hyvin. Mut ei sitä onneks enää tarvii hirveesti nostellakkaan.
 
Sanse: mää lähen ehottomasti mukaan herkuttomaan tammikuuhun! ihan pakko! perse leveää nyt samaa tahtia mahan kanssa :( Oon lähdössä helmikuussa Atlantin toiselle puolelle ja ois kiva olla siellä matkalla ihmisen mitoissa. Jaksaiskin paremmin, kun ei ois läskiä vauvan lisäksi kannettavana....
Maanantaina ois ultra, sitä odotellessa! Hyvät uudet vuodet! Nyt taitaa tulle muutaman päivän tauko, ettei eden lukemaan ehdi teidän juttuja, kun tulee kaveriperhe kyläileen. Sitten taas urakalla lukemista, että pääsee ajantasalle :)

lypy 19+3
 
JIIIHAAAA!!!!

Kaikki oli hyvin! Hiivaa terkkari epäili, otti näytteen, mutta uuden vuoden ja viikonlopun takia tulos tulee vasta maanantaina. Siihen asti täydellinen liikuntakielto. Silmämääräisesti kohdunsuu näytti olevan kiinni, mutta ei viitsinyt ruveta sorkkimaan. Varasi mulle neuvolalääkärille ajan ja se on 13.1. Ehdottomasti kuulemma oli supistuksia nuo eiliset kivut, mutta niin kauan kun kohdunsuulla ei tapahdu mitään niin ei tarvi liiaksi huolestua.
Ja se suurin yllätys... : Meille tulee POIKA! :eek: Olin siis niin väärässä ja mies oikeassa! Terkka ultras ja vaikka on aatamin aikaiset ultralaitteet niin eipä niistä kulkusista voinut erehtyä kun itsekkin ne huomasin. Tällä kertaa lapsi oli pää alaspäin ja oikein esitteli haaroväliään.
Oon nyt niin helpottunut, että kädetkin tärisee.

Kaikki muut oli ihan ok, verenpaineet sun muut mutta se paino... :ashamed: Yli 87 kg jo mittarissa.. :whistle: :snotty: Ei terkka siihenkään vielä mitään sanonu, n. 6kg on tullut nyt raskausaikana ja lisää varmaan tulee jos tämä liikuntakielto jatkuu. No ihan justiinsa sama vaikka minkälainen sotanorsu olisin, kunhan tämä lapsi nyt tajuaisi pysyä massussa vielä monta viikkoa.

Edelleen on kipuja ja painetta alapäässä, vähän helpottaa kun tietää ettei se ole kohdunsuulle vielä mitään tehnyt. Mutta oon nyt niin onnellinen että leijun varmaan 10 cm maanpinnasta!

Haave & Oskari 21+4 (edelleen)
 
Helou naiset!

Haave Onneks siellä oli kaikki ok :hug: Nyt muistat levätä siellä!!

Ultrassa käyneille, paljon onnea! Ja ihania kuviakin oli tullut! :heart:

Vaatehankinnoista, on ollut puhetta. Mä kävin eilen hakemassa kaverilta kolme kassillista vaatteita. Muutama 56 vaate siellä oli ja sit loput oli 60 cm ylöspäin. Eli tässä kun niitä alan pesemään, perkkaan ne samalla ja laittelen pienimmät hoitopöydän laatikkoon ja isoimmat sit vaatekaappiin. Joudun sit siirtään tonne vaatehuoneeseen pojan vaatteet, kun tää vaatekaappi jää vauvanhuoneeseen, sit laitetaan samalla toi yks lipasto vielä vauvalle, et ensialkuun selvitään kyllä hoitopöydän laatikoilla ja lipastolla. Mutta siis yli yli ihania vaatteita ne oli. Poikien vaatteitahan nuo tietty on, mut lähinnä ihan sinisimmät ja autoisimmat jätin sit ottamatta.
Paljon oli myös meidän esikoisen vauvanvaatteita siellä ollut lainassa, en edes muistanutkaan miten monia. Oli niitä sit haikee samalla katella, kun oli nii tuttuja =)

Täällähän monella supistelee, jaksuja niiden kanssa. Samaa rataa täälläkin mennään. Nytkin päikkäreille menin esikoisen kanssa, ku ittiäkin nii poltteli ja pakotti. Eli supparit täällä ainakin jatkuu. Inhaa...

Nyt esikoisen kanssa pelaileen ku se nii kärttyypi..

buam ja myy, poksuu 23+0!
 
Rakenneultrassa käyty täälläkii. Viikkoja vastas päivälleen ja kaikki oli niinku pitikii.
Hyvin onnistu lääkäri (meijjän pyynnöstä) väistelemmään jalkoväliä, et jottai jännitettävää jäi vielä toukokuulle :)

Nappula& Iida 19+2
 
Haave mulla ei todellakaan oo sama paino ku raskauden alussa, painoa on tullu melkeen 10 kiloa. eli 70 lähenee. ihan suht normaalisti syön, yhen lämpimän aterian päivässä ja välipaloja, välillä terveellistä esim. ruisleipää, rahkaa, hedelmiä, välillä sitten napostelen myös epäterveellistä nyt joulun aikaan on menny torttuja ja suklaata.

herkut jätän nyt keväällä vähemmälle et paino ei ihan samaan tahtiin loppuun asti nouse, oisin aikamoinen norsu kun pituutta ei paljoo oo :ashamed:

vajaan viikon päästä on neuvola, pikkusen jännittää sanooko täti jotain tästä parin viime kuun nopeesta painonnoususta.. :|

 
mun ei oo tehny yhtää pahaa nostelu, nuorin on päälle vuoden ja painaa n. 11.5-12kg.

Mä tässä louskutan pitsaa, viime hetket käsillä =D Jotain pientä lipsahusta varmaa tulee tammikuussa, siis yksi kerta ku vauvan tulevalla kummitätskyllä on syndet. Onneks en oo perso kakulle et aika vähää jää =)

Aamulla ultraan <3
 
Mun varmaan pitäis tuohon herkuttomaan tammikuuhun lähteä mukaan... Juuri kuulin veljeltäni että heillä on häät kesäkuussa ja mielellään en siellä heilu 30 raskauskilon kanssa. Jos nyt opettelisi olemaan herkuitta kun liikkuakkaan ei saa, niin raskaus ei jättäisi hirveästi lisäkiloja näiden jo olemassa olevien lisäksi. Meillä onkin kiireinen kesä kun ensin oman lapsen ristiäiset, sitten anopin 50 vee juhlat, veljen häät ja loppukesästä sukulaisen 40 -vuotis juhlat... Eli 1.1 alkaen ei roskaruokaa, pullaa, karkkia, sipsejä eikä muitakaan... Täytyykin miehelle jo puhua ettei yritäkkään houkutella mua sitten tuhmuuksiin!

Minkälainen sf mitta teillä muilla on ollut rv 21 tienoilla? Mulla tänään mitattiin ja se oli sen 21. Onko ihan "normaali"? Oskari painoi 430g ja pitkä jalkainen poika kuulemma kun reisiluu vastasi viikkoa suurempaa. Nyt sitten tuli kamala hinku ostella vaatteita, käväsin jo huutonetistä katsomassa vaatteita ja olishan siellä kaiken näköistä. Täytyy vähän paremmalla ajalla perehtyä.

Haave & Oskari 21+5
 
Vaatteista - meillä niitä on ihan liikaa, siskoilta viiden lapsen vanhat, esikoisen vanhat, enkelipojalle hankitut ja myös mun ja mun siskojen vanhoja (ihania 70-luvun vaatteita :)). Nuo vaatteet ei mahdu edes lipastoon kaikki. Suurin osa lähtee 60:stä, mut on siellä jonkin verran pienempiäkin. Eli mitään ei kyllä hankita.

Esikoisella pyykkiä kyllä tulee, hän ei siedä minkäänlaista likaa. Monesti saa suurennuslasin kanssa katsoa vaihdettuja vaatteita, että en minä kyllä näissä mitään likatahroja näe... Syödessä pitää kädetkin käydä välillä pesemässä jos ne osuu ruokaan. :)

Katsu ja Pömppis rv21+1
 
todellakin taka-alalla oon ollut varmasti koko kuukauden,aina tuntuu että on niin kiire ettei kerkee kirjottamaan...mutta tänään päätin herätä 5.00 vuoden vaihteen kunniaksi...ei sitten uni tullut millään :kieh: joten nyt on hetki aikaa kun muut vielä nukkuu :D

ihanasti oli sydämmet lisääntyneet tuolla etusivulla :heart: onnea kaikille ultrassa olleille :heart: meillä viikon päästä...sitä ootellessa =)

täällä kans on aateltu tuota herkutonta tammikuuta...mies alottaa paaston ens vkon loppuna niin aattelin "tukena" olla kans kevyemmillä eväillä...ärsyttää kun en taaskaan voi ottaa osaa paastoamiseen,vuosi sitten kun oli imetys päällä...

ummetuksesta siitä täällä varmaan joku muukin kärsii :LOL: ootteko sihen keksineet jotain toimivaa apua??? lähinnä ruokavalioon??? kuitu pitoista ruokaa kyllä syön mut se ei juuri oo vaikuttanut ja noit apteekin litkuja kun en haluis ottaa (esim.levolak) sitäkin kokeilin kyllä mut ei ollut apua... :ashamed:

Oikein nautinnollista vuoden vaihdetta kaikille :heart: :wave:
ja jos sitä olis taas ensi kuussa aktiivisempi myös täällä :LOL:

cristiina ja masukki 19+1 :heart:
 
Huomenta!

Haave kyseli sf-mitoista. Mulla se oli 21+5 neuvolassa 22,5, eli reilusti yläkäyrillä menee. Terkka ei vielä siihen sanonut mitään, sanoi vain, että seuraava on lääkärineuvola, että katsotaan mitä siellä sit sanoo ni lääkäri päättäkööt mitä tuleman pitää. Ja toisesta sokerirasituksestahan tuo puhu...

cristiina kuitupitoinen ruokavalio on yleensä se, mikä auttaa ummetukseen, mutta muistathan juoda paljon vettä? Koska samassa tuo kuitupitoinen ruoka lyö ummelle, mikäli ei muista kunnon nesteytyksestä. Tai oikeestaan kaiken a ja o on ummetuksessa riittävä nesteytys.

Tänne ei kummempia, julmettu lonkkasärky vaivaa. Pahenee päivä päivältä.
Ja yö yöltä....
Eli ei tarvi paljon rentouttavia yöunia nukkua. Jotenki nii itkunen olokin tulee, kun ei saa levättyä.
Mut nyt jatkaan kahvittelua..

Oikein hyvää vuoden vaihdetta kaikille!

Buam ja myy 23+1
 
zizilisko:
Kuopus 1v9kk painaa varmaan joku 13kg ja jonkun verran tarvii vielä kanniskella. Mutta esim. rappuset ylös on jo aika tuskan takana :D Mutta kaikenlaiset 'ylimääräset' nostot pyrin välttämään, esim. sillon jos mies on paikalla ihan vaan ton mun selän takia kun rasittuu ilman ylimäärästä nosteluakin.

Haave:
Onnea poika-uutisista :heart:
Mulla oli 19-viikoilla nyt sf-mitta 24 mutta esim. esikoisen odotuksessa se oli 21+1 21, mulla aina ollut isohko maha ja esikoisesta povattiin nelikilosta vauvaa ja oli syntyessään 3kg pikkanen :heart: Kuopuksen odotuksessa jouduin sokerirasitukseen ja painokontrolliultraan suuren sf-mitan takia ja poika oli 3760g syntyessään eli ihan normaalikokoinen. Mulla ilmeisesti kropan malli sellanen että maha kasvaa =)

Onnea Sanse ultrauutisista, ihana kuva :heart:

Meidän uusi vuosi taitaa vaihtua sisätiloissa, esikoisella jonkun näkönen mahatauti :x Toivottavasti on vaan joku tavallinen eikä sellanen mikä oli keväällä :'(

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 21+4
 
Päiviä, täälläpäin on oltu sydän kurkussa tänä aamuna! Lähin oma lähipiiri nyt onneks soitettu, että kaikki kunnossa .. Sairasta!

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1845821&pos=hl-ko-1

4 on ainakin kuollut.. :eek:

Sydänpomppii vieläkin..
 
riikka Meillä samana päivänä rakenne uä :)

miikulainen puoliväli poksuonnittelut! :heart: Olipas tylyä toimintaa. tosi kurjaa :hug:

haave mää kävelen koiran kanssa päivittäin 1h-2h, se on sellasta suht rauhallista kävelyä, ei tuu hiki. Töissä tulee myös oltua melkein 8h jalkojen päällä, ku saa mennä osastolta osastolle. Ruokailutottumukset on samat mitä ennen raskautta. Syön aika säännöllisesti yl. 2 lämmintä ateriaa päivässä, mut nyt oon joutunu pienentään ruoka-annoksia, ku mahaan ei mahu enää niin paljoa :D Karkkia ym. muita herkkuja menee kyl päivittäin, varsinki nyt, ku niitä kaapit pursuaa. Nuo supparit on kyl tosi inhottavia ja pelottavia, voimia sulle! :hug:

sanse tuo ois kyl hyvä tuo herkuton tammikuu, mut en taida kyetä siihen :D

kahvia täällä ei mee ollenkaan, ei vaan tuu ikinä juotua, vaikka maku on ihan ok.

BTL täällä kans suonta vetää jaloista helposti, ei kiva! Hommasinkin nyt magnesium lisää itelle.

Haave mahtavaa, että kaikki hyvin ja onnittelut poika lupauksesta!! :heart:

cristiina täällä kärsitty ummetuksesta koko raskausaika, eikä mitään keinoja oo löytyny.. En kyllä hirveesti oo edes kokeillu. Yritän syödä mahd. kuitupitoista ruokaa, juoda paljon, liikkua, mut ei auta ei.. terkka sano, että ostaa kaupasta luumuja (niitä mitä on pussissa ja ne ons ellasia limasia) ja laittaa yöksi pari luumua likoon veteen ja juoda aamulla se vesin ja syödä ne pari luumua. Sen pitäs olla toimiva keino.

Onnittelut kaikille hyvistä rakenne uä-kuulumisista! :heart:

Unista mulla on ollu jo pitempään sellanen kausi menossa, että näen montakin unta joka yö. Toissayönä näin unta, että meille synty tyttövauva :) Heti synnytyksen jälkeen lähdin jäähallille ja jätin vauvan mummin hoitoon :eek: Olin myös unohatnu ilmottaa kaikille kavereille, että vauva on syntyny :LOL:

sanse ihana kuva mussukasta :heart:

Täällä ekat mammahousut ostettu.. mietinkin, että pitäskö käydä vaihtaan vielä koko isompaan, että mahtusi koko raskausajan. Nää on kuitenkin aika kireetä mallia.. No pitää kattoa.

*Muoks. Varanikki Meitä on nyt 104 odottajaa :wave:
 

Yhteistyössä