<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Puuh, täällä tänään oksennettiin pitkästä aikaa enkä edes kahvia juonu :eek: Mahanesteet tuli ja oli niin ihanaa, onneksi on näin harvoin, pahalta tuntuu teidän puolesta jotka oksennatte koko ajan :x Luulin että kahvin oksentaminen oli kamalinta mutta kyllä noi mahanesteet vei voiton happamuudellaan.

Ja yöt menee kans tosi levottomasti kun pissattaa usein ja viime yönä esikoinen pissasi sänkyyn 4 aamulla ja sanoi heti perään että haluan katsoa piirrettyjä :headwall: Tunti siinä pyörittiin ainakin ennen kuin molemmat nukahdettiin ja kasilta ylös, tänään kyllä sitten taas väsyttääkin! Koko päivän ollu liikenteessä ja nyt kun ehtii vaan olla niin johan unettaa.

Turvotusta on myös mutta paino ei ole noussut sen yhden kilon lisäyksen jälkeen joka tuli siis pari viikkoa sitten muistaakseni, mutta painoa on silti omaan tyytyväisyyteeni liikaa |O Mutta jos se häiritsisi tarpeeksi niin kai olisin tehnyt asialle jo jotain? :saint:

Mahavauva-ajan kutsun vauvaa nytyksi, jäi mieleen esikoisen sairaala-ajalta tuo nimitys sille vauvan peittokapalolle kun mies kutsui sitä nytyksi.

Tervetuloa uudet :flower:

Me ollaan kerrottu mun siskolle ja miehen veljelle ja koulussa kerroin ryhmänohjaajalle.

Onnea ihanista ultrauutisista :heart: *omia odotellen*

Nyt tää lähtee lasten kanssa suihkuun ja sit petiin pötköttelee ja kattoo BB:tä B)

BTL :heart: nytty 7+4
 
lypy yleisemmin tekee tuon varhasen ultran sisäsesti, en oo ees kuullut että kellään voi olis tehty mahan päältä...mut tietty voivat =) esikosta olin ultrassa 7+0 ja sillon sydämmen syke oli nähtävissä että kyllä sullakin se vaarmaan jo näkyy tuolloin kun on jo päälle 8 vkoa :heart:

rikupi toivottavasti kaikki kääntyy nyt parhain päin :hug: nyt kun vaan aika kuluisi ja pääsisit uuteen ultraan...voimia ja jaksamista näille parille viikolle :heart:

selismulla vähän sama homma ton mahan kanssa...ennen plussaa jo farkut mitä olin edellisellä viikolla pitänyt, ahisti ja tuntu epämukavilta.
mulla kyllä maha kasvo nopeesti näkyviin ja viikoilta 20+ sain kuunnella kauhistelua siitä miten se onkaan iso :eek: vaikka painoa koko rasaudesta tuli 10kg...välillä otti aivoon, mikä on sopiva maha...aina liian pieni tai liian iso :kieh: voi tietty olla että iso maha näytti koomiselta kun omaan tän 160 cm mittaa :whistle:

tänään on ollut epäileväinen olo ja vähän pelottanutkin välillä...miettinyt kauheesti sitäettä onko masussa kaikki niinkun pitääkin...menis nyt pari viikkoa niin pääsis siihen ultraan...ainakin viimeks oli rauhaisampi mielisen jälkeen... :heart:
huomenna saan varattua sen ajan...kun gyne on paikalla ja teee listansa ens kuulle.
neuvola onkin jo varattu se on 21.10 =)

no mut nyt iltatouhuille ja nukkumaan, huomenna töihin...

Cristiina ja masu-asukki 5+0 :heart:
 
Kai sitä jossakii välissä pitäs uskaltautuu tännekii puolelle, vaikka raskautta en uskalla ihelleni myöntää ennen ens viikon ultraa (jos uskallan ees varata sitä)
Toinen ois meille tulossa (nyt ehkä 5+2) ja vuoden sisällä ollu 2 keskenmenoa.

...mistäs tuo hymiö tuohon hyppäs..?
 
iltoja :wave:

Tääl ollaan tänään tämän näköisiä :D =) B) Ostettiin farkku passatti, mahtuu lastenrattaat kyytille ;) Ja veljellä kävin kylässä, siel on parvorokko epäily ollu niin en oo uskaltanu mennä.. Ihana oli nähä kummityttöä joka puhu kun papupata :heart:

Onkos muilla kuukautis kipuja? Mul särkee lonkkia, tai sillain vihloo.. Neuvolas ei ottanu kantaa sillon, onko normaalia?
 
Minä voisin ilmoittautua tähän joukkoon mukaan vielä.

Eli la olisi 10.5.2010 synnärinä OYS ja kolmas olisi tuloillaan.

Tänään viikkoja on 7+4 ja olo vaihdellut lievästi etovasta ihan hyvään. Kahdessa aikaisemmassakaan raskaudessa en ole voinut pahoin lainkaan. Tästä sentään vähän :)

Alkuraskauden ultrassa kävin maanantaina ja sieltä löytyi 1 alkio oikeasta paikkaa. Vastasi viikkoja ja mulla muuten tehtiin se ultra vatsan päältä, mut se olikin tosi edullinen vain 45 ? maksoi =)

Misuli79
 
mulla olisi tänään ultraa jee.. saa rauhallisen olon itselle että kaikki on hyvin.. =) nyt on kyllä aamupahoin vointia en edes kerkee nousta sängystä kun on jo huono olo ekasta ei kyllä näin ollu :x siis toinen on meille tulossa ja kaikki menee hyvin .. viikkoja kasassa 6+3
nyt pitäis näkyy jo sydämmen sykekkin.. en malta millään odottaa jännittää että onko siellä kaikki ok!!!
mulla olis laskettu aika 17.05. ja synnäri on joensuun saikku
 
Heippa

Taidan minäkin viikon taustailtuani tulla mukaan =)
Viime pe tosiaan plussa tuli, aika yllätyksenä kun en sitä jotenkin osannut yhtään tässä kuussa odottaa ja kaikki oireetkin (palelu, turvotus, väsymys), laitoin muuhun piikkiin.
Tänään on ekan kerran ollut selvästi kuvottavaa oloa, aamukahvi jäi puoliksi juomatta. Meille on siis toinen yhteinen lapsi tulossa, miehellä on jo poika ennestään. Esikoista odottaessa oksensin ekan kerran viikolla 5+5 ja sitä kesti viikolle 14. Ja söin just jotain mandariinin/omenanviipaleita, hyvinä päivinä vähän perunaa tai riisiä. Tsempit vaan pahoinvoiville, tiedän tasan mitä se on.

Alkuraskauden ultrasta en vielä tiedä, mulla nyt on viikkojakin vasta 5+2 :D joten ehtii vielä miettiä.

Esikoinen meillä on nyt 1v1kk ja olen kotona hänen kanssaan vielä, no se hyvä puoli että saa päikkäreitä nukkua tarvittaessa =)

Ihanaa kuin joillain niin aikaisilla viikoilla jo kuulunut sydänäänet. Mulla on niin taaksepäin kallistunut kohtu että kuului neuvolassa viimeksi vasta viikolla 14+jotain.

Täytyy taas mennä syömään
mukavaa viikonloppua kaikille
 
Esc
moikka! Ilmottautuisin mukaanne tähän pinoon, eilen alkoi oireet ja tein sitten positiivisen testin. nyt sitten yritän selvitä jatkuvan etovan olon ja huimauksen kanssa.. B)
rv 5 menossa, la 28.5. toinen lapsi siis tulossa, vanhempi on tällä hetkellä huimat 6 kk :)
 
Täällä herättiin jo viideltä ekan kerran pyörin ja pyörin mikään asento ei ollu hyvä... :( ei varsinaisesti okettanu mutta muuten oli heikko olo.. menin sitten olkkariin lukeen reginaa tunnin verran siinä lueskelin kömmin sitten takas sänkyyn... noh kuiten jo yhdeksän jälkeen loppu taas uni... viiden aikaan aamulla ulko mittari näytti -3.9 hiu syksy tuli....

4+5
 
Onnea uudet :flower:

(.)neuvolassakäyty. Mukava se täti siellä, ihanan jalat maassa-tyyppi eikä mitään lässyttäjä :) Eipä tuolla ekalla kerralla mitään järisyttävää tehty, huima pino esitteitä kotiin viemiseksi tuli. Eka ultra on nyt sit kahden viikon päästä, tuolloin käyn myös antamassa pissanäytteen ja ne pakolliset verikokeet. Keskenmenosta keskusteltiin luonnollisesti paljon, se kun tätä odotusta pilaa... Seuraavalla käynnillä lokakuun loppupuolella sitten kuunnellaan jo sydänääniä, joten toivottavasti mies pääsee mukaan :heart:
Paha olo on helpottanut ja pahin turvotuskin (mikä tietysti huolestuttaa), mutta nyt on nukkuminen mennyt huonoksi. Saatan herätä keskellä yötä enkä saa unta enää, mikä on tietysti töissä sitten erityisen mukavaa :kieh:

Ai niin, LA muuttui, kun päivällä pomsahdettiin eteenpäin, eli la olis tällä tietoo 6.5. Mutta eipä tuota kannata tänne muuttaa kun varmaan voi vielä heitellä.

KyyneltenHymy Mulla on noita kipuja, tai oikeastaan vihlontoja. Nivusia ja reisiä vihloo ja jomottaa oikeestaan koko päivän. Mulla ei oo menkkojen aikaan ikinä noita ollut. Toivon ainakin että on ihan normaalia..

A-L-M 8+1 :heart:
 
Kyyneltenhymy samanlaisia kipuja täällä, välillä menkkamaista jomotusta, välillä erilaista kipua alaselässä, alavatsalla, säteilee jomotus reisiin ja nivusiin myös. kai on normaalia ku niin monella on =)

äippäpolilla tehään ultra ainaki täällä vissiin poikkeuksetta alakautta, mut tuonne yksityiselle mihin meen viikon päästä, tehään luultavasti mahanpäältä. ku se täti sano et rakon pitäs olla täys ku mennään niin vissiin se sitä tarkottaa sit.. =)

turvottaaa... :x maha aivan pallo, vois jo masukuvaa ottaa :D

mun tissit ei oo enää kipeet juur yhtään.. :| oletan sen olevan normaalia, et oireet vaihtelee, silti vähän väliä puristelen et olis nyt vähän viel kipeet, se on ollu ainut selvä oire mulla.

uusille tervetuloa mukaan =)

marjutti ja masuvauva 8+2?
 
Tervetuloa uudet, teitä olikin paljon :flower: :flower: :flower:

Mä ostin tänään kolme pussia pääkallo-nameja ku en vaan osannu päättää mitä makuja teki mieli :eek: :ashamed: Tässähän niitä syöpöttelen.. En oo syöny niitä VUOSIIN mutta nyt on lähipäivinä tehny ehdottomasti mieli!!

Mulla rauhallista menkkajomottelua aika ajoittain, veikkaan että normaalia B)

Ja ihan niinku marjutilla niin mä voisin laittaa jo puolivälin mahakuvaa :whistle:

BTL :heart: nytty 7+5
 
*POKS* 8+0 :eek:

En ikinä olis uskonu että näin "pitkälle" pääsisin...

Tänään huomasin ihmeen tapahtuneen! Kävin puntarilla ja paino oli tippunut kilolla! :LOL: Mulla ei mitään varsinaista pahoinvointia ole ollut, iltaisin on vähän ollut öklö olo ja se on varmaan sitte pikkusen rajottanu syömisiä. Hedelmiä ja vähän jogurttia on iltaisin menny. Paitsi eilen. :ashamed: :eek: Eilen söin ihan normisti muuten, kaksi lämmintä ateriaa ja tietenkin aamupalan. Niiden lisäksi tuhosin berliininmunkin ja ison vanilja vanukkaan... Ja siitä parin tunnin päästä kippasin "vaatimattoman" iltapalan vielä nassuun... Kolme paistettua kananmunaa ja annoksen puolukkaruispuuroa. :LOL: :saint: :ashamed:
Tästähän mun maha suuttui ja koko yön sain hypätä vessassa... :ashamed: Ihan oikein mulle.
Musta tuntuu että joku tuolla sisällä (kohtu?) työtää noita mun alamahamakkaroita eteenpäin ja maha näyttää järkyn suurelta vaikka tosiaan paino ei ole noussut ollenkaan. :/ Uskokaa pois, tää ei oo mitenkään kaunista, raskaus masu on asia erikseen. :headwall:


Meillä mies lähti tänään hirvenpyyntiin, tuolla meidän labukkapoika huutaa pihalla iskän perään. :LOL: No nyt tuo pikkupoikakin (siperian husky 5kk) yhtyi kuoroon! Pikkusen koomisen kuulosta! Labukka on tottunut oleen miehen kanssa sorsanpyynnissä ja se pirulainen aavistaa että nyt iskä lähti tekeen jotain kivaa ja jätti minut kotia!

Tosiaan, tervetuloa uusille minunkin puolesta! Tuntui tosi hassulta kun kesäkuisille on jo oma pino, vastahan määkin plussasin tähän pinoon?!

Haave & Helmi-Orvokki 8+0
 
Töissä olen ja on niin hiljaista että on aikaa miettiä asioita... harmi.. koska aika menis nopeampaa kun ei miettis asioita vähän on ollut vihlovia kipuja alavatsassa vähän kyllä pelottaa viimeksi tuli kesken 6+5 menis nyt äkkiä tämä aika eteenpäin......
4+6
 
Tänään tulee ensimmäisille toukokuisille 9 viikkoa täyteen, mulla huomenna. Viikko ja on jo neljännes takana. Menis vaan loppuaikakin yhtä nopeesti. No ehkä tuo 8,5 kuukautinen (ja 3v) pitää minut niin kiireisenä etten ehdi raskautta paljon niin miettimään.

Tämä pino on ollut hyvä tuki mulle. Raskaus oli melko järkytys ja aluksi en ollut lainkaan innostunut asiasta. Nyt kun täällä on lukenut teidän juttuja ja kun te olette niin onnellisia on itellekki tullu sellanen fiilis et tää on ihan hyvä juttu :D . Kiitos teille siitä!

Johjo 8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja lypy:
tervetuloa uudet!!

misuli79: missä kävit ultrassa?

-lypy 6+0
Lypy: kävin Merioulun neuvolassa, olen siis oulun seudulla vaikuttava mamma =) Oliko Marjutti86 myös oulusta, joku muukin oli mutten muista nikkiä.

Mulla on muuten kans iltaisin tota turvotusta aivan valtavasti, ihan hyvin vois joku luulla et oon jo puolessa välin menossa :D

Rinnat on kyllä kipeet edelleen, sellaset arat. Mutta se mun vähäinenkin kuvotus on häippässy :( Heti nostaa huoli päätään, vaikka voihan se olla että onnistun tällä tiheällä syömiselläni sen pitämään poissa.

 
Moi!


Marjutti, mulla vähä sama tunne välillä, oireet on "haalistunut". Pikkuhiljaa iho on vähän rauhottunut ja tissikipu kadonnut tässä muutaman päivän sisällä. Toisaalta ällöttelyt on edelleen tallessa.. Viimeksi kävi kurjasti 9+3 joten...

BTL, täällä löytyy kaks KOLME pussia erilaisia karkkeja, kaatissäkki, pantteripussi ja Farein salmiakki mix :D Ukko toi kun sanoin et tuo mulle jotaki hyvää salminakkia :D


Haave, samat on harrastukset mullakin :ashamed: Toisinaan tulee syötyä reippaasti, toisinaan ei uppoa kuin vähän. Puntari myös mulle sanoi joku aika sitten -1kg, katsotaas nyt... Aika samaa näytti 80,8kg :( Ylipainoa on siis mullakin, joten ei mahda vauvamasu erottua kun ehkä vasta tossa maaliskuulla.. :p

Vai että 9vkoa täyteen :D No kai se niin on :heart:
 
Misuli79: minä olen myös Oulusta.
Oulu se on kyllä mahtava paikka ku peräti yhden ilmaisen ultran saa (niskapoimu). Viimeksi kun odottelin tuota poikaa (synt 01/09) niin neuvolassa sanottiin että ens vuonna sitten onkin jo 2 ultraa ja nyt kun olen raskaana niin eipä ole vieläkään rakenneultraa. Pitänee käydä Gynekossa taas ja maksaa ite. Haukipudas ja Kiiminkiläiset pääsee Oysiin 2 kertaa ja meillä on yks ultra ja sekin niillä surkeilla Kontinkankaan laittella. Tai nythän se paikka muuttaa Maikkulaan. Sori tämä tilitys mutta ottaa päähän ku näin iso kaupunki ei pysty järjestään vieläkään kahta ultraa.
Minä pääsen toisen kerran kun ensimmäisellä kerralla raskaus olikin aiemmassa vaiheessa kun pahoinvoinnin perusteella luultiin. Mutta rakenneultraa ei ole. Ja loppuraskaudessa pääsen kokoarvioon kun edellinen käynnistettiin koon vuoksi 38+2 ja oli 4600g. Mut rakenneultra olis kuitenkin tärkeä "mielenrauhoittaja". Siksi sinne yksityiselle ehdottamasti aion.
 
emv
Heippa!

Mulla poksahti 7+0 tänään :) Huomenna kokeilen palata töihin (rajun pahoinvoinnin ja siitä tulleen heikon olon vuoksi olin saikulla) ja vähän jännittää. Tänään en ole juuri muuta kuin nukkunut. Väsy painaa ekaa kertaa näin totaalisesti. Kaveri tulossa, pitäis siivota, vaikee motivoitua. Maanantaina sit Naistenklinikalle käymään.

-emv ja james jessenpoika 7+0
 
Johjo: Oulussa on kyllä todella huonosti ultra-asiat. Esikoisen aikaan oltiin vielä kaupunkilaisia ja silloin kaupunki tarjos vain rakenneultran. Np-ultran kävin sitten Väestöliitossa. Vieläköhän siellä ultraillaan muitakin kuin heidän hoidoissaan olleita?
Nyt tosiaan täällä naapurikunnassa ja kaks ultraa saadaan käydä OYS:ssa :)
Alkuraskauden ultran maksan nyt kuitenkin ite vielä 8 viikolla Gynekoon... Ihan vain mielenrauhaa hakemaan... Misuli79: minäkin harkitsin Merioulun neuvolaa, mutta ajattelin sitten kuitenkin mennä lääkrärille, joka tekee ihan päivätöikseen ultrauksia OYS:ssa.
 
vaikee keskittyä töihin kunniin kovastia haluas jo kattella kaikkee... tiedän todellakin että on hyyyyyvin aikasta mutta ku mieli ei tottele minua.....tänään ekaa kertaa vähän yökkäytti olen jo niitä oireita odotellu että tuntus vähän todellisemmalta tää raskaus...
4+6 ahistus kaikki muut on jo paljon pidemmällä :ashamed:
 
emv
tyttö82 Emmäkään alussa pystyny oikeen muuta ajattelemaan...kun on vielä esikoinen tuloillaan niin on niin paljon kaikkee mistä ei tajuu ja mitä ei ymmärrä. Ihan kysymysmerkkinä monen asian suhteen, nyt jo tajuu vähän enemmän. Mut aika kuluu silti yllättävän nopeasti, jopa saikulla.

Eniten mua pelotti antaa ittelle just lupa olla täysillä onnellinen raskaudesta, pelkäsin liikaa et asiat ei suju hyvin. Sit mä päätin et ei kyllä tää pieni tyyppi mun masussa kaipaa kaiken mun rakkauden ja onnellisuuden ja ei mun stressaamista. Ja nyt oon vaan ollut onnellinen täysillä ja päättäny alkaa stressaa vasta jos siihen tulee oikeita syitä. Mut luokitellaan kuitenki heti alusta asti riskiodottajaksi ja -synnyttäjäksi ton 1-tyypin diabeteksen vuoksi. Riskit tiedostan, mut ainakin toistaiseksi kaikki on ihan hyvin.

Kysyin mun mieheltä et mitä jos jokin ei sujukaan hyvin ja sit en kestä sitä, kun oon ollut niin onnellinen ja täynnä rakkautta tota pikkutyyppiä kohtaan. Se sanoi, et sit meijän odotus on vaan jonkin verran pidempi. Se vähän helpotti, siis et toinen suhtautuu noin rauhallisesti.

-emv ja james jessenpoika :heart: 7+0
 

Yhteistyössä