<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Minut myös voi poistaa listalta. Viikon verran on ajoittain tullut pyyhkiessä verta paperiin ja alaselkä on ollut kipeä. Eilen kävin ultrassa tarkistamassa ja raskaus oli keskeytynyt. Tai ei tuo ollut oikeastaan lähtenyt kunnolla edes alkuun, eli muutama viikko sitten oli jo keskeytynyt. Olo on tietysti pettynyt, mutta eiväthän nämä asiat ole meidän omissa käsissä, joten nyt vaan nauttimaan noista jo olemassa olevista vesseleistä!

Huomenna otan kotona tyhjennysläkkeet ja sitten kuukauden päähän verikoe ja sitten kohti uutta yritystä! Toivottavasti saa jännätä kahta viivaa nopeasti!

Toivottavasti muilla menee kaikki hyvin loppuun asti ja saatte palkaksi kainaloonne ne ihanat tuhisijat :heart: !
 
Unnukalle voimia :hug:

Wilhelmiinalla onkin tuplasti onni potkaissut :flower:

Sain juuri varattua ton neuvola ajan ja se on sitten 8.10. Ihan hassua kun se täti siellä kovasti onnitteli, kun teki vaan mieli sanoa, että eihän sitä nyt vielä kannata kun ei tiedä, että onko siellä mitään. Käski myös varata ajan Jorviin ultraan. Täytyy se tehdä kohta kun soittoaika oli 13-15. Miten tää nyt ei oikein tunnu todelliselta koko juttu! :eek:

Mahasta: mulla alko selvästi näkyä jossain viikolla 20, vaikka potkutkin alko tuntua jo paljon aikasemmin. Mä tein sillon satunnaisesti opiskelujen ohella muuttomiehen hommia, enkä tietysti sillon kehdannu työkavereille kertoa raskaudesta kun eihän ne olis mun anatanu tehdä mitään. Mut 20 viikolla sitten lopetin ne kun aattelin että nyt ne kyllä jo varmaan huomaa.

Ei olla vielä kerrottu muille kun mun yhdelle kaverille ja periaatteessa en haluais kertoakkaan ennen sitä ekaa ultraa. MUTTA saas nähdä millon sen ajan sinne saan, kun 17.10. olis mun 30v synntärit joihin oon jo kutsunu porukkaa ja kehunu, että sit on kunnon bileet. Esikoinenkin on lähdössä ekaa kertaa mummolaan viikonlopuks. Niin kyllähän nyt kaikki HETI arvaa mikä on meininki, kun en omilla synttäreillä sitten juokkaan mitään! Eli parempi vaan heti kertoa kaikille kun astuvat ovesta sisään. Toivottavasti sais sen ultra-ajan ennen sitä.

Äh, vois painua päikkäreille tuon pojan kanssa, mutta täytyy kai odottaa siihen klo 13.

Tiitu 7+4

(Kai? se neuvolan tätikin ohimennen sano, että laskettu aika tulee tonne toukokuun alkupäiville!!! Mä oon kyllä ihan sekasin näitten kanssa!!!!)
 
Voi ei ViolaRose :( :hug: Mutta kuten iso osa meistä jo tietää, itse ei voi kohtaloaan määrätä :( Toivotan sulle nopeaa ja kivutonta tyhjennystä ja vielä nopeampaa uutta tärppiä joka menee sitten kans loppuun asti, eli kainaloon :hug:

Mulla on elopainoa myös liikaa, joten eipä tämä raskaus näy muualta kuin naamasta, joka kukkii kuin perunapelto komeimmillaan.

Kerrottu ei olla kuin kahdelle henkilölle, ( KM:stäkään ei tiedä kuin juuri nämä kaksi ) sekä satunnainen lukijakunta eräällä palstalla voi aiheesta vähän tietää.. ;)

 
ViolaRose :hug:

Piti vielä tulla takasin kertomaan jotain tosi tärkeetä :LOL: Kun joutessani tässä tein kokeilin jotakin toista laskuria niin samoilla tiedoilla la pysyi samana 14.5. mutta viikkoja onkin 6+5!

Mitä ihmettä?
 
Unnukka ja Violarose ISO :hug:

Uusille ONNEA :flower:

Useammille onneva ihanista ultrauutisista!

Rokotuksesta, en tosiakaan vielä tiedä, mitä sen suhteen teen. Mie varmaankin perehdyn aiheeseen paremmin sit ku se tulee ajankohtaiseksi.

Kertomisesta, ollaan kerrottu vanhemmille ja parille läheiselle ystävälle. Mie myös kaipaan kyllä kuuntelevia korvia ja lohduttavia sanojakin, jos ikävästi käy.

Masusta, en kyllä muista milloin alkoi edellisessä raskaudessa näkymään....mut nyt kyllä pömpöttää jo aamusta asti ja napit paukkuu....tietty tuota pläskiäkin on tuossa vyötäröllä ja masussa....normihousut alkaa jo ikävästi painamaan. En muistais et näin aikaisin ois edellisellä kerralla :whistle: .

Tiitu, ihmettelin myös noita nettilaskureita. Olin olevinaan viikon jäljessä laskureiden mukaan, ennen ku ultrassa lääkäri kertoi todelliset viikot.

Pilkkuliini 7+5
 
Morjens.. :wave:

Unnukka ja violarose :hug: :ashamed:

Tääl ollaan unen pökkyrässä, muutama tunti heräilin vasta. Ei yövuoro oikeen sujunu, silmät lupsu pääs.. Niin ja mahaan koski oudosti, siis otti tosi kipiää oik. alamahasta :| Nyt masu on kipiä, johtuneen varmaan et mulla ei maha oikee toimi kun yös oon ja turvotus lisääntyy..
Tässä oottelen et mies jaksaa heräillä päikkäreiltä (pian herätän) että hakee meille jotain syömistä, aina menee yövuoron jälkeen päivä horroksessa.

Ainiin, en tehny sillon eilenkö se oli niitä lättyjä.. Anoppi oli laittanu miehen mukana mulle kaks pannari palasta ja vauvalle kaks palaa kans :D ja hyvää oli :p
 
:wave: , uusi ilmottautuu joukkoon =) .

Toinen ois tulossa ja TYKS ois synnärinä. Tätä lasta on hartaasti odotetu jo lähemmäs kaks vuotta ja olin jo luopunut toivosta. Nyt se plussa kuitenkin pärähti testiin. Menkoista laskettuna laskettuaika ois 23.5.

Oireita on tässä jo hiukan ollutkin, mutta en osannu ees toivookkaan mittään tällästä. Etovaa oloa on ollu pisin päivää ja kahvi ei oo aina oikeen maistunut. Oon ollu myös äärettömän väsynyt, mutta oon pistänyt sen muuttuneen työtilanteen piikkiin :LOL: .
 
Ultrassa käyty 1 kaveri löytyi ja oikeassa paikassa :heart: Ikää hällä on 6+0 =) Helpotus on suuri kun tietää et kaikki on ok. :heart: Sykettä ei kuunneltu mut eiköhän se ala puskuttaan lähipäivinä, sen kuulee sit neuvolassa. =)
 
Huomenta!

Pikaiseen tulin piipahtaan. Pahoittelut kaikille tippuneille, jos en ole siitä jo maininnut ja onnea kaikille jotka ultrassa on käyneet.

Täällä pahoinvointi jatkuu ja oksennellaan käytännössä joka päivä.
Samoten on tullu sitten väsymys uudelleen kuvioihin. Tai sit johtuu tästä pahoinvoinnista. Ota ja tiiä siitäkin sitten.
Maanantaina onkin sitten jo ensimmäinen neuvola!!!!
Sitä odotellessa, mut nyt poikaa herättään jotta saa sen laitettua koulutielle.

buam 9+1
 
Moikkamoi!

Oireita ei edelleenkään ihan hirveästi ole. Väsyttää kyllä kamalasti ja nälkä yllättää nopeasti jos ei säännöllisesti syö. Toisinaan on hetkiä että on hirveän heikko olo. Ei nyt suoraan okseta mutta vatsassa velloo ja on sellainen hutera olo.

Yöt oon saanu jo pidempään nukkua hyvin :) Enää ei siis unettomuus vaivaa. Viime yönä näin unen poikavauvasta ;) Timpaksi sitä kutsuttiin :D Oli aika sellainen jykevä ( ei pullea mutta sellainen kiinteän ja lihaksikkaan näköinen ) ja hymyili jo vastasyntyneenä :) En tiedä oliko vastasyntynyt, tuossa läheisessä puistossa me oltiin ja mies häntä kantoi :heart:
Tuo uni sai jotenkin tämän tilanteen tuntumaan enemmän todelliselta :) Oli ihana uni :heart: Nyt minulla on vahva tunne että kaikki on varmaan ihan hyvin.
Olisihan sitä kai tullut jo jonkinlaista kipua tai vuotoa kun viikkojakin jo ihan kivasti kuitenkin :)

Tänään koetan aloittaa huushollin siivouksen iltapäivällä. Esikoisen synttärit lähestyy enkä jaksa yhdessä päivässä kaikkia hyllyjä ja kaappeja siivota ja ikkunoita pestä. Teen niitä sitten pikkuhiljaa :)

Alavatsa jo pömpöttää kun makaa selällään mutta housut mahtuu edelleen ihan hyvin jalkaan, ei purista ja vyötäkin farkkujen kanssa pitää käyttää ( siis farkkujen joiden kanssa käytin vyötä ennen raskauttakin ). :)


:hug: ja voimia kaikille ikäviä uutisia kohdanneille :(
Ja onnitteluja ultrassa pikkusta kurkkaamassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille :)


ce-bra ja pikkuruinen 7+5 :heart:
 
väsy, muutamana iltana oon laittanu jo tosi aikasten nukkuun, eilen puol 10 :eek: minä joka yleensä kukkuu puoleen yöhön.

tänään tuli ekat kunnon yököttelyt ku yritin aamulla hampaita pestä, ei oksua vielkään! en usko et mulla tuleekaan, oon varmaan sit vähemmän pahoinvoiva tapaus, pitäs kai olla hyvillään =)

nyt haluttaa ihan sikana hesen juustoateriaa :p pari päivää siitä jo unelmoinu, voi olla et tänään pakko hakea. nälkä on jo vaik oon aamupalaleivät syöny..

neuvolassa ei kuulunu sydänäänet.. en oo ainakaan viel kauheen huolissaan ku tosi harvalta ne näin aikasin kuuluukaan. ja viel minun reippaasti taakseppäin kallellaan oleva kohtu ja neuvolan vanhat laitteet niin tuskin on ihmekkään et ei kuulunut.

tottakai vähän jännittää et jos taas on joku pielessä, viikon päästä ultra siel päästään näkeen tilanne, kunhan vauva olis kasvanu ja on hengissä!!

me ollaan kerrottu miehen vanhemmille, muille ei viel. viikonpäästä ku ultrassa varmistuu onko kaikki ok ( pakko olla ) nii kerron sit omille vanhemmille ja sisaruksille, iiks!


marjutti ja masuvauva 8+1

 
Huomenta tyttelit :wave:

Tervetuloa Selis :hug:

Mulla uusimpana oireena matalat verenpaineet :O On suorastaan paha olla kun niin laskee, yläpaine oli eilen illalla pahimmillaan 101 ja ala 65 ja mun normit on 120/75 kärsinyt joskus joka korkeista paineista...

Päivi1980 hieno juttu =)

Marjutti, en minäkään ole oksentanut kertaakaan, tyhjää yökin vaan :) Eikä mullakaan kuulunut sykkeet, vilahti vaan näytöllä kuulema hetken..

Ja ruuanlaittoon kirmaa hän, tosin jättää sipulin edelleen käsittelemättä ja laittaa vain kilon jauhetta ja kuivattua sipulia :x |O :D

VN& Salaisuus 8+5

:wave:
 
emv
Täällä sen sijaan ympärivuorokautinen pahoinvointi vaan jatkuu ja pahenee, nyt saikulla sen vuoksi. Sunnuntaina taas töihin kokeilemaan joko nyt paremmin onnistuis. Lista alkaa kasvaa mitä ei voi syödä kun oksentelusta jääny pahat fiilikset eri ruokien suhteen. Nyt pannassa ainakin omenat, tomaatit, ruisleipä, raaka sipuli ja kaikki rasvaiselta maistuva. Tämän hetken suosikkeja on vähän kirpeä punaviinimarjamehu, valion play-kaakaojuoma ja vesi. Hedelmiä tekee paljon mieli.

Maanantaina meen ekaa kertaa naistenklinikalle, sitä kyllä jo odotan. Mulla ollut ton pahoinvoinnin vuoksi vähän haastetta verensokerin tasaisena pitämisen kanssa (olen insuliinipumppuhoitoinen ykköstyypin diabeetikko) ja siihen tartten kyllä jeesiä diabeteshoitajalta. Saa nähdä missä vaihessa ne kieltää multa noi yövuorot kun nyt ne on osoittautuneet aika hankaliksi.

Hei welcome Selis joukkoon! Onhan meitä jo aika pino! Nyt tää lähtee lepäilee...haluan lenkille kunhan tää yökkö olo vähän laantuu..laantuuhan se? kyllähän se laantuu? :eek:

-emv ja james jessenpoika, 6+5 rv
 
En sit saanu sitä ultraa ennen synttäreitä, kun on vasta 23.10. No ei voi mitään.

Noista mielihaluista, nyt aika monet asiat ällöttää ja ne vaihtelee ihan koko ajan. Kun kaupassa tekee jotain mieli, niin kotona se sitten saattaakin jo oksettaa. Ekassa raskaudessa ei mikään ällöttänyt, mutta nektariineja söin ihan hulluna. Ja voi sitä kurjuutta, kun ne syksyn tullen loppui kaupoista! Sit loppua kohden halusin koko ajan rouskutella jääpaloja! :eek: Ne muka maistu niin hyviltä! Ja kun sit synnytyksen jälkeen maistoin, niin joopajoo, hirveen herkullisia :$

Jospa nyt taas menis päikkäreille tuon esikoisen seuraksi :wave:
 
emv
Ei pystykään olee makuuasennossa...vielä pahempi olo! buam mäkin kyllä elän siinä toivossa et tää loppuu, vaikka onhan niitä toisiakin tarinoita. Kaveri oksensi 8kk ja sit vikan kuukauden närästi silleen ettei pystyny olemaan makuuasennossa...mutta eihän meille käy niin, eihän? sinnekin suuntaan voimia ja :hug: piristi kyllä kun ukko tuli äsken kotiin kukkien kans...oli vähän vielä nupuilla ja selityksenä se et nyt kun oon useamman päivän saikulla kotona niin saan ihailla miten nuput aukeaa... :) :heart: :heart:

-emv ja james jessenpoika, 6+5
 
voi kun tuntuu mahtavalta että voi taas olla täällä..... keskenmenosta( viime toukokuussa) toivuttu ja kaikki taas erittäin hyvin paitsi että kauhee flunssa iski..... noh kyllä se tästä
voi tätä riemua kun on taas raskaana... 4+4
12.10 eka neuvola :heart:
 
Unnukka ja Violarose :hug: Olen pahoillani :(
Rikupi, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!

Minä nyt varasin kuitenkin ultraan ajan. Se ois 8+3 ja sen tekee yliopistollisen sairaalan joku ylilääkäri tai vastaava. Tietävä tyyppi siis pitäis olla. Tulee maksaa kai jotian 70 euroa, mutta jos sillä saa mielenrauhan kuukauden ennen np-ultraa, niin mielellään maksan. Mulla ois ultran aikaan viikkoja 8+3. Jospa jo sydänäänet kuuluis. Tehdäänkö se alkuraskauden ultra sisäisesti?
-lypy rv 5+6 ja ei mitään oireita....
 
lypy yleensä alkuraskauden ultra tehdään alakautta. Jotkut lääkärit kokeilee vatsapeitteiden kautta ja jotkut ei ollenkaan, vaan suoraan tehdään sisäkautta ultraus, näin saa muutenkin tarkemman kuvan piiperosta.

Pahoittelut tosiaan kaikille tippuneille ja Rikupille kovasti tsemppiä sinne!!
 
rikupi :hug: , toivottavasti olis myöhemmästä hedelmöittymisestä kyse. Pitkät kaks viikkoa tulee olemaan, voimia :hug: .

Täällä on uutena oireena ollu tänään päänsärky :kieh: . Todella inhottavaa ja mulle ei muut lääkkeet siihen auta kun burana, ollaan nyt kärvistelty kokopäivän. Etovaa olo edelleen ajoittaa, se tulee ja menee miten sattuu. Nyt osaan oikeen kiinnittää enemmän huomioo siihen kun tiedän mistä johtuu, se on koko viikon jatkunut.

Maha on aikalailla turvoksissa, paino ei oo yhtään kuitenkaan noussu niin turvotusta sen on oltava. Jännittää miten nopsaan alkaa näkymään kun nyt oon huomattavasti hoikemmassa kunnossa kun esikoisen odotuksessa. Tuntuu että heti se on plumpsahtanut esiin kun ennen plussaakin ihmettelin iltaisin miten maha on kuin jalkapallo :LOL: .

Tarkotus olis olla kertomatta muille ennen ekaa ultraa, saapi nähdä pystynkö salaamaan niin pitkään vaiko alkaako näkymään ulospäin. Juur oon saanu urheiltu itteni sillain ettei kauheesti oo mahaa niin helposti siitä muut sit huomaa. Tarvii vaan pitää löysähköjä vaatteita.

Selis 5+4
 

Yhteistyössä