<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

buam, toivottavasti saat hyviä uutisia! :hug:

Tyttö/poikaolosta: Esikoisesta oli selvä poikaolo, joka osui oikeaan. Nyt en oikein tiedä, kun toivon tyttöä niin kovasti, niin voi olla että siksi "tuntuu" että olisi tyttö. Kaikkia vaatteita ja tarvikkeita kun katselen niin automaattisesti niitä vaaleanpunaisia.. Meillä on toiveissa tämän jälkeen vielä yksi lapsi, joten pitäisi kai hankkia kuitenkin molemmille sopivia tarvikkeita. Haluatteko muuten selvittää sukupuolen etukäteen? Mä haluaisin ehkä tietääkin, mut mies ei halua.

ON: Väsyttää. Tuntuu että olisi flunssakin tulossa, olo on ihan vetämätön ja pää jumissa. Onneksi töissä on vähän hiljaisempaa.

Imoen 8+6
 
Mirkulle heipat ja tervetuloa! :)

Janskuliinille onnittelut ultrakuulumista :).

Vauvamasu esikosta taisi kunnolla tulla näkyviin rv 16, Alisa taisi kysellä tätä. Muistelen että noilla viikoilla tuli ensimmäinen selkeä kysymys olenko raskaana. Äippähousuja aloin kyllä muistaakseni käyttää jo hyvissä ajoin, rv 12 ->. Ehkä?! Miten ei muista, vaikkei raskaudesta ole kauaa.. :(

A-L-M perjaintaina kun kävin varhaisultrassa, lääkäri tunnusteli kädellä kohdun/vatsan pintaa (siis ihan ihon päältä) ja sanoi että kohtu on nätisti muotoutunut ja pyöreä. Eli kyllä se sullakin voi ihan varmasti olla vauvamasun alkua :heart:.

buam toivon sydämen täydeltä että kaikki on kunnossa! Toivottavasti kuulemme sinusta piakkoin =).

Johjo hyvä idea!! Oliski tosi kiva nähdä miten meidän arvailut sukupuolesta menee. Mulla on poikaolo. Esikko on tyttö ja joteskin sitä poikaa toivoo :whistle:. Alkuraskaus on ollut täysin erilainen kuin esikosta, joten siitä syystä mulla on poikaolo.

).( Pahoinvointi on helpottanut, tai sitten satsumat ajavat hyvin asiansa ;). Kohdun kasvukipuja on ollut aikausein, taitaa tyyppi tehdä kunnolla tilaa isselleen. Tänään sain varattua np-ultran, 10.11!! Ihan kamalan kauan vielä :headwall:. Neuvola on ensiviikolla, mutta tuskinpa siellä mitään ihmeempää tapahtuu. Ei ainakaan esikosta tapahtunut.

Päivänjatkoja mammat!! :)
 
Pikakuulumisia...

buam Kuulumisia odotellaan, toivottavasti kaikki on hyvin!

Jep, jep... Taas uusi räkätauti puski yön aikana, viimeisin olikin perjantaina... Viides "flunssa" puolen toista kuukauden sisällä... Soitin lääkäriaikaa ja kävin siellä päiväseltään. Eipä tähän muuta ole tehtävissä kuin kärsiä, raskaus alentaa immuniteettia ja tuolla koulussa kun liikkuu vaikka mitä pöpöjä niin ne kaikki on minussa. Seuraavat kolme päivää saikkua, ettei tule mitään jälkitauteja ainakaan. Kiva. :/ Ihan kivasti jään jälkeen opiskeluissa...

Tänään tuli aika np-ultraankin, se on reilun parin viikon päästä, 21.10. Ja siitä seuraavana päivänä on toinen neuvola aika.
Great! huomasin justiin että kun menen torstaina eka kertaa tälle viikolle kouluun niin mulla onki se ylimääräinen ultra ja joudun lähteä jo puolelta päivin ajamaan sairaalalle... :headwall: Meillä on tämä viikko vielä sellaista ainetta jota mun varsinki pitäis harjotella kovasti ja se jää nyt väliin. :/ Ens viikko syyslomaa ja sitte vielä yks viikko tätä samaa ainetta koulussa ja laaja kuvallinen ja kirjalline työ pitäis olla valmiina palautettavaksi... Ja sitä kun ei kuulemma tarvi tehdä kotona ollenkaan kun koulussa ehtii tehdä. Vaan en minä! Ja tällä viikolla opetettaisiin eri tekniikoita mitä tuossa työssä pitää käyttää... Mää vedän niin stressiä nyt tuosta koulusta ja melkein tekis mieli mennä kouluun saikusta huolimatta...

Meillä mies toivoo poikaa, mutta musta tuntuu että masussa on tyttö... En tiedä miksi tuntuu näin.

Haave & Helmi-Orvokki 9+2
 
Nyt pääsin koneelle =)

Kaikki oli kunnossa, neuvolan ultralla kun katottiin, niin syke näkyi ja liikkui pikkunen siellä paljon, mutta siitä lääkäri ei saanu näkyvyyttä että tuleeko se veri mistä, joten sain lähetteen sitten oysiin ja käytiin äippäpolilla jossa katsottiin tilanne uusiksi ja siellä selvis sitten että veri ei tule kohdusta vaan sen ulkopuolelta!!
Luojan kiitos siellä oli kaikki ok.
En hoksannu siellä oysissa kysyä lainkaan siitä, että vastasko viikoja tms, mutta ens viikollahan mulla on se np. Sittenhän se selviää. Mutta vilkkaasti se siellä liikuskeli kuitenkin.

Nyt nauttimaan miehestä, kun se on vapaalla pari päivää, ennenko taas lähtee reissuun. Ajaa rekkaa siis, niin ei paljoa ole kotona.

buam 10+5
 
buam
Onneks kaikki on kunnossa! :flower: :heart:


Mä täällä litkin teetä ja yritän selvitä tästä lentsusta siihen malliin et kehtaa huomenna mennä kattoo hääpukua ja sinne neuvolaan.. Äsken kävin koiran kanssa ulkona ja yhtäkkiä iski ihan sikamaisen huono olo ja mahassa muljuaa, en tiiä mikä ihme on että nyt on parina päivänä just tällei loppu iltapäivästä/alkuillasta alkanut tekemään hemmetin huonoa..Tiiä sitten että tuleeko sitä syötyä liian huonosti vai mikä mättää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Imoen:
Haluatteko muuten selvittää sukupuolen etukäteen? Mä haluaisin ehkä tietääkin, mut mies ei halua.

Imoen 8+6
Minä haluan ehdottomasti tietää. Oon kysyny joka kerta. Aina menny oikein.
Mun kaveri halus mut sen mies ei. Ne tuli sellaseen ratkasuun et mun kaveri kysyy mut ei kerro kelleen. No kerto se mulle ja yhelle toiselle kaverille, mut sen miehelle se oli yllätys. Ultraaja oli kirjoittanu lapulle kumpi ja näyttäny sen lapun mun kaverille miehen poistuttua huoneesta.

buam hyvä et masussa kaikki kunnossa!
 
ALM Mulla viikon päästä se ultra j amyös kauhistuttaa kovasti, että miten nyt käy.. Sama paikka, josta kauhujen päivät alkoi.. :/

Cristiina Teidän tytöllä on ollu mittaa syntyessään :D

BTL Täällä kans ummetus vaivaa :x Ihan kramppejakin tulee, kun vatsa niin kovalla. Samoin pönnätessä tuntuu suolistoon tosi ikävältä (sori tarkka kuvaus :D ) Ilmavaivoja löytyy myös.... |O

Imoen Me halutaan selvittää sukupuoli (mikäli sinne asti päästään) :)

Nöpö Nyt tuntuu, että np-ultraan on vielä pitkästi, mut kohtahan se on jo marraskuu ;) :whistle:

Haave Hui, säähän oot alkanu urakalla sairastelemaan :snotty:

Buam Ihana kuulla, että kaikki kunnossa! Säikäytit! :hug: :heart:

Tyttö/poikaolosta en ole asiaa edes uskaltanut ajatella, kun ei tiedä mitä tuleman pitää.. :( Huomenna hcg-mittaus ja tulokset saan puolilta päivin.. Huominen on siis tuomionpäivä, ainakin osittain.. :eek: Pitäkää peukkuja, että arvo olis noussu hyvin.
 
Haave ja Maira :hug: Kurjia nämä syksyn lenssut, toivottavasti teillä pian helpottaa!

buam voi miten ihanaa että kaikki hyvin :flower:

Alisa84 täällä ollaan peukut pystyssä, olen kyllä ihan varma että kaikki on hyvin :heart:

tyttö/poikaolosta Mies puhuu koko ajan nyt pojasta, viimeksi oltiin kumpikin ihan varmoja että tyttö tulee. Tytölle on nimikin valmiina, pojalle on mun mielestä vaikeampi keksiä. Ehkäpä mullakin on ajatukset kallistunut siihen poikaan, mutta kumpikin tietysti on yhtä hyvä! Aiotaan selvittää sukupuoli etukäteen.

Äitiysvaatteista olitte jossain vaiheessa jutelleet... Mä ajattelin parin viikon päästä tilailla äitiysfarkut ja muutaman masutuubin, josko niillä nyt alkuun pärjäis. Mä olen tosiaan aika pienikokoinen muuten, joten vaatekaapista ei kauaa housuja löydy mitkä kävis ja verkkareista en tykkää muuta kuin kotona. Piakkoin on ostettava myös uusia rintaliivejä, kahdet enää menee päälle.. Noo, keskiviikon jälkeen ehkä uskaltaa ajatella näitäkin asioita enemmän..

En muuten pessyt niitä ikkunoita, kun koko ajan sataa... Hyvä tekosyy loikoilla B)

A-L-M 9+4 :heart:
 
buam ihanaa, että kaikki oli kunnossa!

Alisa84 mäkin pidän peukut ja varpulit pystyssä sulle!!! Todennäköisesti kaikki on kuitenkin kunnossa.

Just kun olin ajatellut, että mun pahin turvotus on laskenut ja maha ei näytä kovin pahalta... Menin tänään jalkahoitoon ja se hoitaja huudahti innoissaan kun otin takin pois et "Milloin sulla on laskettuaika?!" :eek: Mä en edes kehdannut sanoa, että vasta toukokuussa vaan vastasin ympäripyöreesti et "keväällä" :LOL: Aika kamalaa... en kai nyt oikeesti niin raskaalta näytä? No, eteenpäin kallitunut kohtu ja edellisestä raskaudesta vasta vuosi, et pistettän sen piikkiin =) Esikoisesta vauvamasu pullahti joskus hieman ennen puoltaväliä.

Odottelen jo niin malttamattomana kolmen viikon kuluttua olevaa np-ultraa =)
 
Heippa!

Mahtuuko joukkoonne vielä? =) Olen lueskellut pinoa aivan syyskuun alusta asti, mutta vasta nyt uskaltaudun ilmottautua mukaan. Taustalla pitkät ja epäsäännölliset kierrot sekä Terolut-kuurit. Yllättäin sitten pitkästä luomukierrosta raskauduin. Jotenkin ollut niin epätodellinen olo ja pelottanut kaikki mahdollinen, että ei oo oikein vielä uskaltanut ilakoida.

Eka neuvola oli jo viimeviikolla ja ultra tänään, neuvolan laskujen mukaan viikkoja ois ollut jo kymmenen, mutta nyt paljastui, että viikkoja 8+2. Sydän siellä sykki ja kaikki hyvin. Nyt uskaltaa jo vähän huokaista =)

Hyvää illanjatkoa kaikille!=)

Sanni 8+2, la 14.5, OYS ja ensimmäistä odotellaan. :heart:
 
Iltaa kaikille

ja Sannille ja muille uusille: tervetuloa mukaan!

Tsemiä kaikille flunssaisille. Mulla kesti flunssa kaksi viikkoa, ja otti kyllä koville. Meinasi jo usko loppua, että ikinä voisi tervettä päivää nähdä. Ihan niin kuin tässä raskauspahoinvoinnissa ei olisi tarpeeksi kestämistä itsessään, sit vielä pitää olla kuume ja yskä siihen päälle.

Meillä on huomenna varhaisultra :heart: Vähän jänskättää!

Mulla pysyi maha piilossa esikoista odottaessani varmaan puoliväliin saakka. Muistan kun tammikuussa kyselin töissä kesälomieni pitämisestä etukäteen, kun olin jäämässä vappuna äippälomalle. Siinä tilanteessa sain selitellä ja viittoilla mahaani, että mihin oikein olen lähdössä. Eivät kaikki olleet mitään huomanneet. Vaatteilla pystyy aika pitkään peittämään.

Jaaha, tilanne päällä, esikko heräsi huutamaan. Täytyy mennä.

Tulen sitten ultrakuulumisia kertomaan...
 
emv
Nopeasti vaan käyn kommentoimassa; buam: huh, ihanaa et kaikki oli hyvin! :hug: oon käynyt tänään useamman kerran vaan äkkiä kattomassa et joko teijän kuulumisia oot päässy kirjottelemaan.

alisa: tsemppiä, peukut on pystyssä täälläkin!

kipeille paranemisia. :hug:

Oma vti alkaa olla ilmeisesti nujerrettu, kivut hellittäneet, antibiootit vielä 3 päivää. Tänään ja eilen sit hammassärky vaivannut, loppukuusta on aika hampaanpoistoon, mut nyt on särkeny toiselta puolelta suuta..täytyynee huomen mennä särkypäivystykseen :| :headwall: ei kiva, hammaslääkärikammo löytyy :kieh: mut nyt tuntuu ettei enää selviä säryn kanssa. Oonpas mä nyt raihnainen kokoaika....sitä se on kun vanhaks tulee, parempi totutella :D

voimia siskot,
emv ja james jessenpoika
 
buam :hug: . Hyvä että kaikki oli kunnossa!

Tervetuloa vaan Sanni :wave: !

Mulla on pahoinvointi hiukan hellittänyt kunhan vaan muistan syödä usein ja juoda tarpeeks. Töissä välillä vaan hirmu kiire että ei meinaa keretä ja sitten tulee öllö olo :x .
Väsymys on sitten sitäkin suurempaa... ei millään meinaa jaksaa tsempata hereillä iltaan saakka. Tänään taidankin vetää päikkärit jos sitten jaksais yheksään saakka valvoa kun näitä kotitöitäkin ois.
Nyt kuitenkin töihin :wave: .
 
Huomenta ja iso iso kiitos kaikille :hug:

On ihanaa kun toisille ventovieraat mutta samassa tilassa olevat jaksaa välittää ja tsempata toisia!
Täällä on pulistu kaikesta mahollisesta, mul on pikkusen kiirus, ni päivällä kommentoin sitten lisää.
Mutta tuohon tyttö-poika-oloon kommentoin että mulla on alusta asti ollu olo et tää on tyttö. Kaikki sanookin mulle et nyt sä teet sen tytön, ku on tää pahoinvointi niin karseeta. Mutta tässä raskaudessa on ollu jo kaikkee mahollista, oksentamista ja jatkuvaa huonoa oloa, närästystä ja ummetusta. MITÄÄN näistä ei ollu esikoisen aikana joka on siis poika. Sillon voin tosi hyvin.

Mut nyt on pakko mennä, ihan äly kiire tulee kohta

buam 10+6

(ai niin, tänään haetaan ne vaunut, sain huudettua huutonetistä brion yhistelmät!!!)
 
Pitkästä aikaa tulin kuulumisia kertoilemaan

Eka neuvola oli viime viikolla. Suurimmaksi osaksi vaan sitä papereitten täyttelyä, mutta kyllä sielä :heart: -ääni löytyi Viikkoja oli siis 9+3.

Viime synnytyksen jäljiltä jäi paha synnytyspelko, joka päivä , ilta ja yö menee synnytystä pelätessä. Ei pysty yhtään nauttimaan tästä raskaudesta Neuvolassa asiasta puhuin, siinäkin menin niin "shokkiin", että en meinannut sanaa suusta saada, ja itkin vain hysteerisenä. Pelkopolille matka käy, sektiota toivon, mut suuri pelko etten sitä saa.. Mies alkaa olemaan ihan lohduton, kun haluais auttaa, ja tukea, ja ymmärtää, mutta ei oikein osaa. Tuntuu, että kukaan ei ymmärrä, miten synnytystä voi pelätä, ja että olen huonompi äiti kun en enää halua alakautta synnyttää.

Sitten taas mukavempiin aiheisiin. Ensi viikolla , päivää en vielä tiedä, on np-ultra Kuulumisia viimeistään sen jälkeen tulen ilmoittamaan! :heart:
 
tuli käytyä pain päivän reissu niin siksi en ole kijoitellut:) noh nyt eletään sitten sitä kauhujen viikkoa kun tällähetkellä 6+2 ja viimeksi kesken 6+5... hiukan jännittää koska ei okseta enää niin paljoa eli alkaako oireet katoamaan pelottaa ihan kamalasti olen yrittänyt itseäni henkisesti valmistaa jos kesken taas tulee mutta en tiedä onnistunko siinä.. hieman on kuukatiskipujen tapaista mikä myös pelottaa.... noh ei auta kun elää päivä kerrallaan ja toivoa parasta :|
 
Buam: hienoa, että siellä kaikki hyvin, kyllä noi vuodot pelästyttää!!!

Alisa: peukut pystyssä sinulle, joko tänään saat tuloksen?

Tyttö82: tiedän tunteen, kun itselläkin km takana.. Eiköhän kaikki kuitenkin hyvin mene, koita sinnitellä tämä viikko, ehkä sitten helpottaa..

Sukupuolesta: haluan kyllä tietää sukupuolen, jos sen selville saa.. mitään tyttö-tai poikaoloa ei oikein ole.. mies on sitä mieltä että 2 poikaa tulee..
 
Pakko purkautua: en tiiä miten olen saanut tälläsen stressin aikaan painonnoususta/turvotuksesta!Tää on ihan kamalaa ja mietin koko ajan miten saan pidettyä kilot kurissa :ashamed: Mulla on siis tullut yli 3 kg kuukaudessa!!!!Toista/kolmatta ym. odottavat:onko normaalia, että turvotusta voi olla näin alussa jo paljon (rv 7+4)? Entä onko se lähtenyt pois eli toisin sanoen voiko kilot tästä vielä tippua ennenkun alkaa taas nousemaan? Odotan siis toista ja eka on vasta 3,5 kk eli varmasti sillä on osuutensa asiaan ja painoakin jäi synnytyksen jälkeen n.6kg ja ylim. oli muutenkin n.10 kg...

ImoenMe ei varmaan kysytä sukupuolta, kun meilläkään mies ei halua tietää etukäteen. Mua ehkä kiinnostais tietää, mutta kaippa mä kunnioitan miehen mielipidettä niinkun ekankin kanssa. Sieltä pullahti sillon tyttö, vaikka oli poikaolo. Taisinkin jo kirjoittaa, että kaippa se on tyttö nytkin, vaikka pieni toive olisi pojasta. Mutta pääasia, että olisi jompikumpi; mulla eka neuvola vasta torstaina ja ultraan menee varmaan parisen viikkoa.

Haavemulla oli kans stressiä koulun suhteen viime vuonna, kun aloin odottamaan esikoista, mutta jotenkin sitä vaan jakso puurtaa, kun tiesi, että mitä ahkerammin tekee hommia niin sitä nopeemmin valmistun. Ja sitten joulukuussa valmistuinkin =) Sulla varmaan eri tilanne, mutta tsemppiä siis :flower:

sanzkulijaksamista pelon kanssa!on varmaan kamalaa, kun ei pysty täysillä nauttimaan raskaudesta sen takia :hug: Milloin sinne pelkopolille pääsee? mulla ei jäänyt traumoja synnytyksestä, mutta jännittää 10 kertaa kauheemmin kun viimeks :eek:

Mahan näkymisestäekassa raskaudessa meni varmaan likemmäs viikkoa 20, kun alkoi vähän näyttämään raskausmahalta. Luulen, että nyt näkyy paljon aikasemmin, paitsi tuossa roikkuu nyt edessä esikon yksiö, niin en tiedä kuinka se oikea raskausmasu sieltä pullahtaa :LOL:

tyttö82 :hug: jaksamista sinne!Päivät kuluu, vaikka varmasti susta tuntuu tällä hetkellä, että liian hitaasti.
 
ennen tällaisilla palstoilla roikkumista oli odotus paljon helpompaa ja vähemmän stressittömämpää, en mä esikoista oottaessa tyyliin ees tiennyt tällaisten palstojen olemassaolosta ja kun se plussa raskaustestiin tuli mä vain totesin, että meille tulee huhtikuussa vauva, en mä miettinyt keskenmenoja, tuulimunia tai mitään muutakaan sellaista.
Nyt sitten kun täällä on kerrottu, millä viikoilla muilla on mennyt kesken, pelkää, että entä jos itselläkin! Netistä lisäksi luin yhdestä jutusta "raskaus viikko viikolta" missä puhuttiin kuudennesta raskausviikosta, että "keskenmenon riski on todella suuri, n. 50% raskauksista keskeytyy" ja jotenkin ite aatteli et kait se olis mennyt kesken jo joskus rv 4-5 jos se olis mennäkseen ja kun sain viikot alkamaan kutosella jotenkin itse helpottui, tyhmää.

No joo, täällä kaikki kuitenkin hyvin :) nyt kyllä yöllä alkoi aivan hirveä räkätauti, heräsin yöllä siihen kun olin aivan tukossa ja aamulla oli pientä lämpöä ja sitä räkää tuli, kurkku ja ontelot aivan täynnä, nyt siis töissä olo mitä hehkein... not!

Onneksi buam kaikki oli kunnossa! :)
 
Huomenia.. :)

Tääl selvittiin örkkä taudista ja huomen pitäs mennä töihin.. :/ :) Eilen jaksoin ekan kerran aikoihin meikata enemmänkin kuin ripsaria ja käytiin kauppoja kiertämäs. Ostin pari paitaa, toinen jo mamma puolelta.. Mietin tuos et joulukuus alan vetää tiukkoja vaatteita päälle jos masu on kova, kuka tietää näkyykö raskausmaha vaiko kovettuneet läskit :LOL: Ennen raskautta kun oli tarkotuksena et laihutan että saan sitten mahan näkyviin mutta ei sinne asti jouduttu :D

Tääl on kans pahoinvointi ja väsymys hellittäny, mutta valmisruokia en voi kaupassa kahtoa vieläkään yökkimättä..

Ja meil mies haluaa poikaa ja mul on jotenkin pääs koko ajan että se on tyttö. Mutta me nähään sit kun pikkunen syntyy että kumpi siellä on, ei oteta selville aikasemmin (ainakaan näil näkymil, mieli vaihtuu koko ajan).
 
Iituska83 En tiedä koska sinne pääsee, neuvolassa sovittiin,e ttä ensimmäisen ultran yhteydessä varaan sinne ajan. Mahdollisimman pian teitysti koita päästä, et saisin nautittua tästä ajasta, enkä vain pelkäisi ja stressaisi koko ajan..
 
Kiitos kaikille peukuttajille! :) Ensiksi tylysti omaa napaa: Kävin aamulla verikokeessa ja soitin juuri tuloksista. Hoitaja oli oikein iloinen tuloksesta ja sanoi sen olevan yli 10 000 (niinkuin gyne silloin sanoi, etät pitäisi olla). Kysyin, että paljonko yli, niin hän snaoi, että sitä ei tiedä, vastaus on vain, että yli 10 000. Tällä hetkellä voin päästää pienen huokauksen ja tuulettaa ihan pienesti :) Kuitenkin lopullinen tuomio tulee viikon päästä ultrassa. Toivotaan toivotaan! :heart: Tietääkö kukaan miten hcg käyttäytyy tuulimunissa? Nouseeko normaalisti? Ilmeisesti tuo arvo ei kuitenkaan sitä poissulje :ashamed:

ALM Vesisade on oikein hyvä tekosyy aina loikoiluun ;) :D

Janskuliini Hihiii! :D Niin se massu alkaa näkymään ;)

Sanni Tervetuloa mukaan! :wave: Mukava saada vielä lisää porukkaa :)

Tiktu Onnea ultraan!! :heart:

emv No jopas ottaa nyt lujille! :hug:

Buam Vaunuista sitten kuvia meille :D

Sanzkuli Onnittelut ihanista neuvolakuulumisista! :heart: Hyvä, että pääset pelkopolille jutustelemaan!

Tyttö82 :hug: Täälläkin eilen ollut melkein koko päivän menkkakipuja, koko ajan sai ravata vessassa, että joko on lorahtanut.

Iituska Määki kyllä stressaan painoa, ku nyt on herkut ym. maistuneet, kun välillä on näitä työttömiä päiviä, joten jää liikaa aikaa herkutteluun :p
 
Mä oon vahvasti sitä mieltä että kaikki keskustelu palstat ja vauva lehet pitäis kieltää raskaana olevilta, mäkin oon nimittäin saanu sellasia painajaisia kun on juttuja lueskellut että huh huh..Sillä esimerkiksi pelkään ekaa neuvolaa, pakko pyytää kuuntelee kuuluuko sydänääniä koska oon ihan "varma" että mun kohalle just osuu kaikki karikot... :ashamed:
Mä kävin äsken katsomassa hääpukuani ja rakastuin siihen ihan totaalisesti, en malta odottaa että pääsis jo käyttämään sitä! :) Oli ihan hyvää vastapainoa käydä ensin touhottamassa hääjuttuja, sai sopivasti ajatukset pois 2 tunnin päästä häämöttävästä neuvolasta... :whistle:

Sukupuolesta, mä en halua tietää sitä, ollaan sovittu että ei kysytä, sivusta vaan seurannu kun on kysytty sukupuoli, hankittu tavarat ja vaatteet ja sitten onkin selvinnyt et hups, se ei ollutkaan ihan se luultu... :heart:
 

Yhteistyössä