<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

emv Ihanaa, että lepo ja lääkkeet on auttanu :hug: Kurjia nuo vti:t, mut onneks sait lääkityksen, joten eiköhän se kohta helpota.

adelade Sullakin jännä paikka tiistaina, ite meen sillon verikokeisiin, josta saadaan vähän osviittaa, että kavsaako tuolla masussa mitään.

Kyyneltenhymy No voi höh :ashamed: Mikään ei oo kurjempaa kuin kunnon oksutauti :x :hug:

Vilhelmiina Millon sulla huomattiin, että tuplat on tulossa? :) :heart:

Johjo Täällä kans yks joka potee huonoa omaa tuntoa, ei vaan haluta niin ei :ashamed:

Eilinen päivä meni hyvin, kun en kerennyt ressailla tätä raskautta ja sitä, että onkohan masussa ketään.. Toivottavasti nää muutkin päivät menis samallalailla.
Millon muuten teillä, joilla on jo lapsia, on vauvamasut pullahtaneet esikoista odottaessa esille? :wave:
 
huomenta..

Olo helpottanut, en oo oksennellu enään.. Mut ei oo kaksista, jos et syö nii on ainakin huono olo ja nyt jos söit nii tökki sillonkin, mikään ei hyvä. :(

Johjo Tääl ei kans sänkypuuhat oo kiinostanu moniin viikkoihin, ei vaan haluta ja en omasta mielestä oo kovin hehkeä kun oksettaa ja väsyttää. Josko ne halut jossain vaiheessa palais ?! :ashamed:

Nii ja tääl eilen mietin että onkohan mahas ketään, jos sydän ei sykikkään.. No tänään olin erimieltä.. Nyt haluan sisustaa ja käydä ostaan vauvan vaatteita :) Hieman ailahtelee tää mieliala.. :D
 
täällä ollaan oltu nettipimennossa, kun netti hajos ja mies ei ehtinyt korjata. ite tietty kävi netissä puhelimellaan...
huomenna oon lähdössä työmatkalle, joten taas tulee sitten monen päivän tauko. ja tietty niin aina haluttaa tulla tänne kattoo kirjottelua :)

Mulla huolestuttaa tää vähäinen pahoinvointi. Selkeästi oon voinut paremmin kuin aiemmissa raskauksissa. 12.10. ois sitten ultra. 15.10. eka neuvola.

Ekassa raskaudessa muistaakseni maha kasvoi joskus 10+ viikolla. Nyt kolmas tulossa ja maha jo pömpöttää.

Tervetuloa uusille! Niin ja mulle vois laittaa pinoon synnäriksi OYS.

lypy rv 7+2

 
johjo se tosiaan ehkä mieltä helpottaa,että melkein kaikilla samasta asiasta saa kantaa huonoa omaatuntoa :/ täällä meinaan sama homma ei oo oikein halut ollu katossa,mutta eiköhän se tästä taas kun alku oireista pääsee... =)

Alisa mulla esikosta tuli masu näkyviin tosi nopeasti,ensimmäinen asiasta tietämätön kysyi suoraan kun ollin viikolla 10,siinä main siirryin myös äippähousuihin. ja se oli tosiaan ihan vauvasta johtuvaa,koska painoo tuli koko raskaudesta 10kg. mulla on ainakin kohtu eteenpäin että vissiin sekin vaikuttaa.
nyt näyttää että mennään samalla kaavalla tälläkertaa. eilen tytön synttäreillä äitini jo sanoi että kyllä se masu on jo ruvennut pömpöttään =) mut ei mua toisaalta haittaa,ens viikon ultran jälkeen on ihan ok,jos joku kysyy...sit uskallan jo sanookin että joo,pieniin päin ;)

vilhelmiina tupla onnittelut :flower: onko teillä jo lapsia? vai esikoisetko on tulossa? anteeksi tietämättömyys... :whistle:

kaikille jaksamista ja masun kasvattelua :heart: huonovointiset,koittakaa kestää :hug: toivottavasti pian helpottaa :heart:

nyt siivoileen eiliset sotkut alta pois ja odotteleen pikku-ihmisiä ja kavereita synttäri kaffelle...sitten on synttärit juhlittu :D meillä oli muuten tyttö eilisistä juhlista niin väsynyt että meinas nukahtaa iltapuurolle ennen seiskaa...eikä tarvinut paljon unta ootella kun sänkyyn päästiin :heart:

cristiina ja masu-asukki :heart:
 
Heipä hei!
Oon tässä jonkun aikaa pysytellyt poissa täältä, enkä ole ihan kaikkia kirjoituksianne jaksanut lukea :ashamed: Väsymys on ollut ihan mieletön! Pahoinvointi on hävinnyt onneksi nyt melkein kokonaan ja ainoat oireet on tuo väsymys ja mankkamaiset kivut mahassa. Viime raskaudessa noita menkkamaisia kipuja jatkui läpi ihan koko raskauden.

[/b]Räystäspääsky[/b], :hug:

Ja niille ketkä saaneet mukavia ultrakuulumisia, ONNEA! =)

Perjantaina kävin taas ultrassa. Kaikki hyvin :heart: Pieni sydän löi edelleen ja alkio vastasi viikkoja. Nyt sitten vaan kohti np-ultraa, mikä on kolmen viikon kuluttua.

Joku kyseli, että onko mitään oloja kumpi on. Niinku aikaisemminkin jo kirjoittelin, niin mulla on vähän poika-olo. Esikoinen oli tyttö ja olin alusta asti ihan varma, että tyttö tulee. Nyt jotenkin vaan on sellainen olo, että pieni poika masussa kasvaa. Mutta tiedä tuota sit =) Pienen pieni poikatoive kyllä olisi, kun tyttö jo löytyy. Mutta tyttökin siis TODELLA tervetullut. Ei sillä niin suurta merkitystä ole.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!


 
Alisa ja Cristiina: meillä taustalla pitkät lapsettomuushoidot, ja nyt tehty hoito eka kertaa luovutetuilla munasoluilla. 2 alkiota siirrettiin ja alkuraskauden ultrassa näkyi, että molemmat oli kiinnittyneet ja sydämet sykki. Meillä ei aiempia lapsia, ja lapsitoivettakin oli jo pikkuhiljaa haudattu, kun tilanne näytti aika epätoivoiselta.. Toivotaan nyt, että kaikki menisi hyvin. Onhan se aika hurjaa, että kerralla tulisi kaksi..mutta ihanaa..
 
vilhelmiina vielä suuremmat tupla onnittelut :heart: toivon todella että kaikki menee teillä hyvin loppuun asti,teille ja muille pitkään lasta odottaneille ja hoidoissa olleille sitä toivoo enemmän kuin mitään. :hug: vierestä olen seurannut ja tukena yrittänyt parhaani mukaan olla niin hoidot ottaa kyllä todella koville ja odottaminen on rankkaa. ihanaa että teille nyt on vihdoin tullut onnellinen käänne ja voitte ruveta suunnittelemaan tulevaisuutta vanhenpina :heart:
 
vilhelmiinalle onnittelut tästäkin suunnasta! :flower:

Oma napa, mun tissit, mitä hemmettiä mun tisseille on tapahtunu 2pvän aikana!?!?!Mä en pysty enää ees nukkuu kyljeltäni ku ovat niin kipeet! :x Mä justiinsa perjantaina äitille selvitin että kyl on hienoo ku ainoot oireet on turvotus, illalla karu totuus sit paljastukin...
No ei sillä, hyvähän mun on olla kun ei tartte oksennella tms. pystyn vaan kuvittelee mitä se on, joten ehkä rintojen kipeytyminen on aika pieni juttu, mä vaan yllätyin niin hemmetisti että miten ne noin kipeeks tuli noin nopeesti.. =)
Mulla on tiistaina se neuvola ja jännittää ihan simona... :D
 
reilu viikko on neuvolaan, sitä pidän nyt seuraavana etappina =) sillon kuuluu melko varmasti sydänäänetkin jo! :heart: en oo niitä ikuna ennen kuullu niin kovasti ootan sitä =)

huomenna poksuu jo kaksnumeroset! :eek:

marjutti ja masuvauva 9+6 :heart: :heart:
 
vilhelmiinalle onnea tuplista :flower: :flower: !

alisa, mulla näkyi selvästi tosi myöhään masu esikoisen kohdalla. Tosin silloin oli ylipainoa mikä tietty vaikutti asiaan ja masu oli sen mallinen että enempi näytti et oisin vaan hiukan lihonut... Nyt pömpöttää jo iltasella selvästi kun ite tietää :ashamed: .

Maira, täällä sama juttu että tissit on ollu selvästi nyt kipeemmät! Ja mulla ne on kaikenlisäks jo kasvanutkin perhana vie kun omasta takaa oli jo valmiiks ihan tarpeeks isot!!
 
Cristiina Oih, sulla on masu pullahtanu aikasin esille :D

Janskuliini Sullakin ihania ultrakuulumisia :heart:

Vilhelmiina Tekin olette pitkän ja kivikkoisen tien kulkeneet :( Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin loppuun asti :hug:

Tänään käyty pienen vauvan ristiäisissa ja voi elämä, kun oli söpö vauveli :D :heart: Täällä edelleen oireettomuus vaivaa. Tänään ehkä turvotusta, mutta tuntuu, että tuo väsymyskin väistymässä? Nää oireet kyllä aaltoilee päivittäin.. Blaah!
 
Taas yhdestä kyläilystä selvitty, kahvia pystyn kyllä juomaan kylässä sen pari kuppia mutten kotona kyllä juo. Tuntuu se kahvin haju vaan mahdottoman ällöttävälle...

Huomenna ois kukonlaulun aikaan herätys ja jo valmiiks kauhistuttaa miten jaksaa nousta kun väsymys on hirmuinen koko ajan. Onneks nyt oon viikonloppuna saanu nukkuu päikkärit kun mies on ollu kotosalla. Tänään oli myös ekaa kertaa niin huono olo että melkein jouduin halailee vessanpyttyä :x . Esikoisesta en muista oksentaneeni kertaakaan.
 
Huomenta!

Täällä flunssasta selvitty perinteisin keinoin, kuumaa marjamehua ja lepoa.. Ite kun parannuin, sairastui mies ja tässä mennyt nyt elpyessä viikonloppu. Sivukaupalla tekstiä tullut, hetki menee että pääsen taas mukaan juttuihinne :D
Mukavia ultrakuulumisia monellakin, onnea niistä :heart: Itsellä ultra keskiviikkona, jännittää ihan hirveästi.. Jotenkin ne keskenmenon muistot on nyt tosi elävänä mielessä, kun samaan paikkaan pitää mennä ja minkälainen tapahtumaketju viimeksi seurasi. No, täytyy yrittää pitää itsensä nyt kiireisenä ettei jää aikaa stressata asioita joille ei kuitenkaan itse mitään voi.

Tuntuuko muilla kohtu jo?? Mulla on siis maha pömpöttänyt ihan alusta asti, toki selinmakuulla leviää "taikinaksi" eli ihanaa turvotusta. Nyt luulen että ihan tuossa häpyluun yläpuolella on semmoinen kova kohta, joka ihan tuntuu muutenkin kuin painelemalla. Että voiko se olla jo oikean vauvamahan alkua? Ruokahalu on kyllä loistava, että voi johtua siitäkin :LOL:

No juu, ruuasta puheen ollen aamupala kutsuu ja josko olis ahkera ja pesis ikkunat...

A-L-M 9+4 :heart:
 
Oikein hyvää huomenta täältäkin kaikille! =)

Rupesin tossa miettimään kun neuvolan täti ei sanonu mitään kun soitin aikaa, että mihin kaikkeen mun pitäis varautua kun meen neuvolaan?Onko esim. mahollista että mut tosiaan jo ultrataan vai häh? Mä oon ihan pihalla kaikesta ku ekaa punnerretaan ja ihmetyttää ku ei sanottu ees että kuinka kauan pitäis varata aikaa... :whistle:

Oon huomannu että oon alkanu voimaan pahoin autossa, ei oo mitään ongelmaa jos ajan ite, mutta voi luoja kun istuu toisen kyydissä..Ei ollut eilen kaukana ettei olis saanu halailla pyttyä kun tultiin anoppilasta.. :x

A-L-M
Mulla on ainakin niin turvoksissa maha etten oo huomannu mitään sen kumemmpaa tolla, mutta nyt ku mainitsit asiasta niin täytyy alkaa tutkimaan... :)

Kaveri antoi mulle muuten lainaan dopplerin jolla oon joka ilta yrittäny kuunnella josko sieltä jotain vienoo sykettä kuuluis mut mitää en oo kuullu vielä...Voiha se olla ettei ne vielä ees kuulu mut yrittäny oon silti kuunnella koska mua jostain syystä huolettaa ihan kauheesti että onko siellä oikeesti jotain vai kuvittelenko edelleenkin kaiken... :p
 
Huomenta!

Pitäkää tytöt mulle nyt peukkuja, meen varttia vaille kymmenen ultraan kun eilen alko vuoto. Vuotoa ei tuu paljon, mutta tulee kuitenkin ja soitin neuvolaan niin pääsen sit heti käymään siellä ultrassa katsomassa onko kaikki okei....
:'(
 
Maira meillä ainakin ekassa neuvolassa saatiin kasa esitteitä ja helistimen dvd, täti kertoili tulevista käynneistä, käytiin läpi ruokavalio ja vitamiinien tarve, otettiin paino ja verenpaine, katottiin alustava laskettu aika jne. Sitten se kyseli alkoholi-, tupakka- ja liiikuntatottumukset, myös isän. Perinnölliset sairaudet kartoitetaan, kannattaa siis kysellä vanhemmilta jos ei tiedä jo, nämä siis myös isän puolelta. Lisäks otetaan ne pakolliset verikokeet (kuppa, hiv, vasta-aineet ja mitähän muuta, 2 putkee kuitenkin), tuo kai vaihtelee paikkakunnittain ottaako ne neuvolassa vai pitääkö mennä erikseen labraan. Lisäks käydään labrassa antamassa pissanäyte tulehduksien varalta. Meillä ei täällä tuppukylässä ole ultraa neuvolassa, mutta oon käsittänyt että jotkut ovat niin onnekkaassa asemassa että saatetaan ultrata tyyliin joka kerta, riippuu siis paikkakunnasta sekin. Meillä meni aikaa n. 1,5h ja isä tosiaan saa tulla mukaan.
 
buam
Toivottavasti kaikki on kunnossa! :hug: Täällä pidetään sormet ja varpaat pystyssä.


A-L-M
Okei, eli siis aikaa ainakin saa varata paljon..Me asustellaan Jyväskylässä, joten on varmaan sit mahdollista että ultraavat samantien, saas nyt nähä..
 
Täälläkin päästiin vihdoin uusille viikoille, jotenkin tuli sellanen olo eilen, et kyllähän ne viikot tuosta kuluu ja kohta on jo pieni sylissä :)

Joku kyseli vauvamasusta, mulla ekasta näki jotain pientä rv 12 eteenpäin, mut selkeästi tais tulla esille vasta rv 20+
Tokasta sitten pidin ihan omia farkkuja ja kireää paitaa rv 18+ ja eräs kaveri sitten pitkän ajan päästä kysäs kun oltiin kylässä, et joko teille on pikkanen tulossa ja mä sitten vaan totesin, että parikymmentäviikkoa tässä enää menee ja kaveri vaan sano, et hän katto, et vähän on maha pyöristynyt, mut ei millään uskois et oon jo niin pitkällä.

Nyt mulla on maha aamuisin tosi litteä, farkkujen kanssa on pakko käyttää vyötä tai eivät pysy ylhäällä ja muutenkaan ei oo mitään tietoakaan et ois pieniin päin, tosin iltaisin sitten turvottaa aamunkin puolesta, mut kun aamuista tiiän et ei se vielä näy niin en mä osaa iltaturvotuksestakaan juhlia, mä kun haluan sen ihanan vauvamasun jo näkyville :D

buam :hug: toivottavasti kaikki on kunnossa!!

Mulla on poikaolo, sillä raskaus on nyt yhtä oireeton kun oli poikaakin odottaessa, tyttöä kun odotin oli kunnon pahoinvoinnit. Tosin, raskaus on vasta niin alussa, että voihan olla ettei se pahoinvointi oo ehtinyt vielä saavuttaa minua, kun ne millään muista, koska se tytöstä alkoi.

Mulla eka neuvola on reilu viikon päästä, tuntuu et se on hirveän aikaisin, kun siellä ei varmasti oo ultraa niin ei sitä kautta nää ja sit sillon on viikkoja vasta 7+4 niin sydänäänet ei varmasti dopplerilla kuulu joten sillonkin jää vielä epätietoisuuteen. No mutta, siellä varataan aika sitten np-ultraan niin saa sen sitten ees tietää :)

Olipas taas omanapainen, höh...

tatomira rv 6+1
 
Kiva kuulla et muillakin on samoja ongelmia ;)

buam toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa


Pitäskö laittaa tuonne etusivulle näitä poika- ja tyttöoloja? Olis kiva nähdä meneekö arvaukset oikein. Mulla on ollu alusta asti poikaolo. Pahoinvointia on ollu jokaisesta (mulla on 2 molempia) joten siitä ei voi sanoa. Jotenki vaan ollu sellanen tunne.

A-L-M Vau.fi sivuilla lukee rv 11 kohdalla että kohtu on greipin kokoinen. Eli kai se voi jo tuntuu häpyluun yllä. Pitääpä tunnustella tässä ku ehtii ku rv 11 jo alkanu. http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikolta/Viikko-11/

Täällä on tullu lunta niin et enää ruohotupsut näkyy ja meillä on nurmikko pitkä. Pitää lähteä ulkoileen lasten kanssa.

Johjo 10+1
 
buam :hug: toivottavasti kaikki hyvin masussa,pidän kovasti peukkuja :heart:

alisajuu masu tuli eskosta tosi nopeesti näkyviin ja puolestavälistä sain kuulla kauhistelua miten se onkaan iso :kieh: voi olla että näytti vaan kohtuuttoman isolta kun olen niin lyhyt ja kuitenkin tyttömme oli melki 54cm pitkä syntyessään...

tatomira musta tuntuu kans että viikot rupee meneen vauhdilla heti kun pääsee 10 ensimmäisestä viikosta... =) kohta sitä jo tuskaillaan un ei pysty kumartuun kun ahistaa ja kun toinen potkii kylkiluut hajalle :LOL:

).( omassa olossa ei mitään erikoista...VÄSYTTÄÄvaan ihan järkyttävästi |O ja ei auta yhtään että esikoinen on oppinut kävelemään ja se menee uniin ja tekee öistä rauhattomia ja sit viel hampaat kiusaa...eli yöllä saa ravata,millon laittamassa tuttia millon muuten rauhottamassa...rankkaa kun on jo monta kuukautta saanut nukkua yönsä...mut kohtahan se heräily taas alkaa =)

nyt lepään hetken kun neiti päikkäreillä :heart:
 
buam tsempitykset ultraan! kyl siel hyvin menee =)

aamuyöllä oli vähän huono olo mut nyt taas aivan hyvä. masu turvotus on tosiaankin vähän laantunut.. =) tasan viikko niin neuvola =)

ja boksboks poksuu, jo kaksnumeroisiin =) onpa hienoo, tuntuu et olis jo pitkällä :D

 
Syksyistä maanantaita kaikille toukomammoille!
Tulin pikaisesti korkkaan lokakuun pinon, vielä ollaan mukana!! =)
Melko oireettomasti tässä on körötelty, hirveetön väsymys ollut muutamana päivänä ja masun ja rintojen turvotus on valtaisa.. puuh! Hajut haistan paremmin ku ennen ja sen ansiosta oon pystynyt tupakoinninkin melkein jo lopettaan.. se vaan haisee niin pahalle ettei pysty polttaan! Tällä viikolla lopetan siis kokonaan :/
Eka neuvola olisi torstaina, odotan jo innolla!! Meidän kaupungissa alkuraskauteen kuuluu lääkärikäynti, jossa myös ultrataan!! se on varmaan parin viikon sisällä..
Oma olotila kovinkin rauhaisa, kumpa jatkuisikin ilman pahoinvointia...

Mukavaa viikonalkua kaikille ja nautinnollisia odotuksia!!!!

Zara 6+4
 
Buam d :) b !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yyh, mikä olo. En oksentele mut yökin tyhjää vähä väliä. Ja nälkä on koko ajan :(
Paino on tippunut hitusen, 79.7 oli viimeisin punnitus, JEE! :)

Verenpaineet heittelee, nyt oli juuri 102/62 syke 65. Ei kiva olo yhtään näinkään päin, varsinkin kun kuvittelisi että ovat korkealla kun eilen tuli sipsejä ja dippiä syötyä illansuussa... :ashamed: Normaalisti siis elintasopainetta jkv 130/75 vähän heitellen.

Väsymystä ei ole enää niin rajuna, eikä tissitkään ole kipeät juuri. Kuvotus kertoo kumminkin mulle omalla tavallaan että kaikki on ok.. (toivottavasti ei vaisto sano väärin.. )

Vauvamasut mulla ei ole näkyvää sorttia :D oon mahakas läski, eli makkaroihin hautautuu vauvelin alku ainaki tonne 15 viikolle asti. Mikähän viikko se nyt olikaan, kun tammikuun alussa vietin synttäreitä esikkoa odotellessa eikä vieraat huomanneet mitään (väljä paita) ja tyttö syntyi toukokuun puolivälissä :D

Äitiysvaatteet, mitkä äitiysvaatteet :D Nojoo, ehkä joskus joululta ellen pahasti erehdy. Mulla kun löytyy näitä väljiä kotipöksyjä vaikka muille jakaa. Tosin kodin ulkopuolelle lähtiessä voi olla onkelmaa.. No matalalantiomalliset pillifarkut toiminee aika kauan silläkin uhalla että saan epäihailevia katseita makkaroineni :LOL:

Nyt jos sitä lähtisi syömään.. :p
 
lypy:
Mulla tavallaan sama juttu, kumpaakin lasta oon yli vuoden imettäny ja ei oo ollu vaikutusta painon pudotukseen :headwall: Ekan kanssa paino alkoi tippumaan kunnolla vasta kun vähensin imetystä ja tokan kanssa putoili pikkuhiljaa muttei kaikki lähteny vaan jäi extraa noin 6kg :kieh: Että niitäpä tässä sitten kannetaan vielä lisäksi, ja siis molemmissa odotuksissa tullut yli 20kg mutta tokassa oli enemmän turvotusta myö mukana. Ja kaikkialla vaan tolkutettiin kuinka kilot tippuu imettäessä kuin itsestään :xmas:
Ja itsellä kanssa aina ajatuksena laihdutus vasta kun imetys on kokonaan loppunut. Ekan kanssa hermoilin hirveesti ja mun äiti neuvo alkaa heti hirveesti jumppaamaan niin pääsee kiloista ja hirveen jumpan jälkeen huomasin et maito väheni ja kauhistuin niin että lopetin ja päätin jatkaa vasta kun imetys loppunut. Nyt en oo tehny mitään prkl :kieh:

Mulla kans rinnat muhevoitunu, ei oo enää niin rukkaset ku joku aika sit :wave:

Tervetuloa Maira :flower:

Mun suurin vaiva tällä hetkellä on ummetus :| On tosi inhottavaa ja aamuisin varsinkin saattaa krampittaa maha niin paljon et itku tulee. Ja pötnölle ku menee niin hyvä jos saa jotain ulos. Luumuja en jaksa enää syödä eikä ne niin paljon auttanu, pitäis kai juoda paljon enemmän mutta musta se on ennenki menny itellään ohi joten toivottavasti nytkin. Ellei jollain jotain iisiä kotikonstia ole :saint:

Ja myös inhottavia ilmavaivoja kuten emv:llä. Hitto tuntuu että tää alku ainaki täynnä vaan vaivoja enkä haluaisi näistä miehelle valittaa. En oo yhtään oma itteni ja tää kolmas odotus on ainaki alussa pahempi ku kumpikaan edellinen :ashamed:

tyttö82:
mulla kans suun kuivumista ja siinä toinen selvä merkki että täytyisi juoda enemmän, miksi sekin on niin hankalaa?

Tervetuloa mirkku-87 :flower:

Täällä kans makkarin puolella hiljaista mutta mies tuntuu ymmärtävän ja antaa mulle aikaa :) Mulla niin paljon näitä vaivoja ja myös niitä joista en oo sille kertonu esim. ummetus ja ilmavaivat niin ne ei saa mua oikeen syttymään :snotty: Mutta eiköhän sekin asia tästä etene kun päästään vähän eteenpäin.

Kiitos varanikki uudesta pinosta :attn:

Mulla kasvanut kohtu tuntuu selvästi pienenä kumpuna ihan alhaalla ja välissä "kuoppa" jonka jälkeen se maha, eli ne läskit ja se turvotus :D

Yökkäilyä tulee sillon tällön mutta pitkään aikaan en ole oksentanut, jes B)

BTl :heart: nytty 9+1
 

Yhteistyössä