3-kymppiset esikoisen saaneet

Hurraa (y) Täällä heti kärppänä paikalla.
Tänään taitaa tehdä alaselkäkivusta päätellen menkat jo paluun. Ei ois kyllä tarvinnu.. just että jälkivuodoista lähes pääsin eroon.
Miten te muut ootte palautuneet synnytyksestä. Mulla alkaa alakerta tuntua jo normaalilta ja jälkivuoto on ollu satunnaisia tuhruja enää. Hormoonit on tasaantunu ekojen viikkojen ryöpyistä ja kiloja bout 10 vähemmän. Mullehan ei tullu kun ehkä 5kiloa (3kiloa viimisten viikkojen aikana), mutta vähän oli varaa lähteä muutenki :D. Neiti kyllä ottaa siis äitistä omansa...

Nipsunen ja Neitonen 5vko 4pv
 
Mulla on jälkivuotoa vielä vähän; jossain vaiheessa meinasi loppua mutta alkoi uudestaan (mietin jo, oliko sittenkin kuukautiset mutta tiedä sitä sitten). Sektiohaava tuntuu muttei enää vaivaa pahemmin (tunto palailee haava-alueelle).

Poika on ruvennut kitisemään enemmän, kuin aiemmin, toivottavasti ei nyt pahene. Tuntuu, että vatsaansa huutaa ja annan nyt maksimin Disflatylia; ehkä se ainakin hieman auttaa.

Muuten menee edelleen kivasti :) On se vaan ihana, oma rakas poika <3
 
Meillä on kanssa nyt öisin toi maha vaivannu, mutta en oo sitä lääkinny vielä millään kun neiti saa ähistyä ilmat pihalle. Et yöt ei ole itkusia, mutta ähistään ja puhistaan ja heilutaan. Päivisin hermo on tytöllä pinnassa jos tissi ei ole naaman edessä heti ku silmiä raottaa. Mutta ruuan päälle saattaa hengailla pidempäänkin tyytyväisenä katsellen ja ääniä päästellen. Pari viikkoa sitten tuntu että hää ei oo hetkeekään onnellinen jos ei syö tai nuku :p. Nopeasti prinsessani kasvaa, tiistaina neuvola niin nähdään kuinka paljon on massaa kasvatettu. Rimppakinttuihin on ainakin muodostunut makkarapoimuja ja leukoja on useampi.
 
Jee, kiva että syntyi heti keskustelua. :)

Koen toipuneeni synnytyksestä jo kohtuu hyvin. En kuitenkaan mitään kävelylenkkejä tms. ole tehnyt. Lähinnä pistäytynyt ulkona ja kotitöitä tehnyt sen mitä ehtinyt. Vauva syö vähintään kolmen tunnin välein... Tuntuu ettei oikein ehdi mitään, mutta eiköhän se tästä.

Oliko teillä muilla sellaisia suolikramppeja synnytyksen jälkeen?Ovat tosi inhottavia. Niitä on joskus kuukautisten aikana ollut aikaisemminkin. Vähän taas endometrioosiepäily nousee mieleen. Sitä ei ole diagnosoitu mulla kuitenkaan kun en ole käynyt laparaskopiassa (vai mikä se nyt onkaan). Pitää keskustella tosta viimeistään jälkitarkastuksessa.

Tänään on ollut aika kitinää jostain syystä. Vatsanpuruja taitaa pikkuisella olla. Nytkin pörähtelee tossa vieressä vähän väliä...

Onko teillä muuten nimi jo selvillä? Meillä ei lopullisesti vielä päätetty, mutta pari tasavahvaa vaihtoehtoa mielessä.

Poppie, neuvoivatko tuon Disflatylin neuvolasta?
 
Ei oo jenifer noista krampeista kokemusta. Peräpukaman tosin sain kiusaksi, mutta luulen että sekin on jo selätetty. Vielä ei kuitenkaan niitä povaamiani menkkoja näy, selkä vaan jatkaa juilimistaan.
Minäki olin ne pari ekaa viikkoa melkein sisällä, koiran kanssa mies patisti muutaman kerran pihalle raittiiseen ilmaan. Nyt vaunuilun myötö käydään jo tunninkin kävelylenkeillä. Jumppiin toivon palaavani tässä kevään aikana.
Meillä on nimi ollut jo pitkään tiedossa ja se syntyi ehkä noin vartin aikana kun nimeä mietittiin. Ristiäiset meillä on helmikuun alussa, aika tarkalleen 2kk tulee silloin täys.
 
Eivät neuvoneet Disflatylia, rupesin itse antamaan.
Mulla oli ainakin jälkisupistuksia jonkun verran sektion jälkeen ja sitten sektiossa löytyi pari myoomaa kohdusta, mikä selittäisi kauan vaivanneet runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Jännä ettei just laparoskopiassa niitä huomattu, tai sitten ovat ilmaantuneet myöhemmin. Täytyy katsoa joutuuko niiden poistoon.

Meillä menee vielä 50 cm vaatteet mutta jäävät pian pieniksi. Voi haikeus, poika kasvaa kovaa tahtia. Meilläkin on tiistaina neuvola, niin kuullaan paljonko jo painaa...
 
Hei kiva jenifer, kun teit tän ketjun!

Mulla on synnytyksestä palautuminen varmaan ihan ok vaiheessa, eihän siitä oo kuin se 11vrk. Jälkivuotoa vielä jonkin verran on, ei mitään mahdottoman runsasta. Alkaa vaan ärsyttää siteiden käyttö.. oon vielä syöny panadolia ja buranaa, tosin jomman kumman voisin varmaan ainakin jo pois jättää.

Suolikramppeja tai jälkisupistuksia en kumpaakaan kokenut.
Mä oon koittanu melkein joka päivä käydä ihan edes pienellä happihyppelyllä korttelin ympäri, tyyliin 20min enintään. Virkistää vähän mieltä. Tän viikon lopullahan sitä voi jo vähän alkaa vaunuillakin.

Meillä on kanssa pojulla vähän mahakitinää. Öisin on aika rauhallista, syö, nukkuu ja piereskelee unissaan. Mutta päivät onkin sitten vähän eri maata. Hän haluais olla jatkuvasti tissillä, syö kunnes puklaa, vihaa yli kaiken röyhtäyttämistä ja sitten raivoaa kunnes taas tarjoaa tissiä.. mut ehkä tämä tästä jossain välissä tasottuu. Nyt ei päivisin juuri saa mitään tehtyä kun hän nukkuu pienet pätkänsä vain ja ainoastaan sylissä.
 
Tulenpa kans tänne pyörähtämään! Meillä on kohta jo kolme kuukautta täynnä - ja on muuten aika erilaista pyöritellä tomeraa kolmikuista kuin vastasyntynyttä sirppanaa! Tosi tutuilta kyllä kuulostavat nuo alkutunnelmat. Juuri kerroin ystävälle vinkiksi, mitä kaikkea on kokeiltu mahavaivoihin, ja oli kyllä pitkä lista. Nyt elämä on jo tosi erilaista kuin alussa. Tyttö nukkuu päivisin kolmet hyvät unet ulkona vaunuissa, kun ennen täälläkin nukuttiin pelkästään sylissä ja yleensä pienissä pätkissä. Puolitoista tuntia jaksetaan olla välissä hereillä, sitten taas mennään uusille unille. Hereillä ollessaan tyllerö on yleensä reipas ja hyväntuulinen. Hän tykkää kovasti musiikista ja laulamisesta, viihtyy leikkimatolla ja leluja ihmetellen ja katselee jo vähän kirjojakin.

Itse palauduin synnytyksestä tosi nopeasti, mutta mullahan ei tullut mitään paikkailtavaa. Keskivartalon lihakset vaan on vielä tosi heikot: sen huomaa vauvaa nostellessa ja kanniskellessa. Nyt on kyllä vatsalihakset taas paikoillaan, niin että kunhan tästä kerkeää, pääsisi jo jumppaankin!

Me juhlittiin eilen ristiäisiä. Oli kyllä kivat juhlat! Etunimellä on kutsuttu vauvaa jo raskausajasta saakka ihan julkisestikin, mutta toista ja kolmatta nimeä mietittiin pitkään.
 
Niin nimiasiaan, nimi on päätetty ja maistraatille ilmoitettu :)

Meidän poika on ruvennut hymyilemään. Eilen, kun isi höpötteli ja nyt aamulla (aamuvirkku, kuten äitinsä), kun minä höpöttelin ja silitin poskia. Ihanaa <3
Mahtava kyllä seurata vauvan kehitystä ja huomata siinä asioita.
Kovasti liikutaankin, kun vertaa ensiviikkoihin.

Tuntuu, että aika kuluu hirveän nopeasti!
 
Täällä on alkanut ruoka maistumaan oikein kunnolla, mikä saa äidin iloiseksi. :) Lähinnä tuttipullosta syötellään, kun oma maito ei riitä. Välillä toki rinnallakin. Pullo tyhjentyy nopeasti ja selkeästi maistuu enemmän. Oi ihanuutta.

Tosin vatsanpuruja on aika lailla. Täytyy kysäistä tänään neuvolakäynnillä aiheesta.

Ihanat noi ekat hymyt! Milloin tuli eka tarkoituksellinen hymy? Meilläkin muutama hymy bongattu, mutta ovat tässä vaiheessa vielä tahattomia. Suloisia silti. :)
 
Just eilisestä asti tullut, ainakin meidän mielestä, noita tarkoituksellisia hymyjä :)

Käytiin neuvolassa ja kaikki hyvin; painoa nyt 4150 g ja pituutta 55 cm (syntymäpaino 9.12.16: 2852 g ja pituus 50 cm). Eipä siis ihme, että jotkut pienimmät vaatteet kinnaa haaroista.

Meidän äiti katsoi ensimmäistä kertaa poikaa hetken, kun käytiin katsomassa asuntoa.
Voi että mun kanssa; mulla oli koko ajan HIRVEÄ ikävä vauvaa ja raastoi sydäntä sekä mietin, että miten olen koskaan voinut elää ilman tuota ihanaa lasta :D :) Huh sitä sitten, jos on joskus aikojen päästä pidempään hoidossa. Täytyy sanoa, etten vielä tässä vaiheessa ihan mielelläni, enkä usein, ole ollenkaan erossa pojasta...

Toivottavasti jeniferin vauvan mahavaivat helpottaa ja se on hyvä, että ruoka maistuu!
 
Onnittelut Poppie ja poika hienosta painonnoususta! :)
Ihanasti kuvasit tuota ikävää. <3 Itse kävin eilen yksin asioilla ja tuntui tosi oudolta olla ilman vauvaa. En ollut kuin max 1,5 tuntia poissa kotoa, mutta kuitenkin. ;) Isä hoiti sillä aikaa. Voisi vielä olla vaikea antaa jollekin muulle hoitoon. Tarvetta varmaan olisi jatkossa, mutta meillä ei esim. isovanhemmat ole käytettävissä. Muutama ystävä on kuitenkin tarjoutunut avuksi.

Disflatyl meinataan täälläkin ottaa käyttöön masuvaivojen helpottamiseksi. Voi olla tuo D-vitamiinikin, joka vatsaa ärsyttää.
 
Eilinen meni varsin hyvin itkuisuuden suhteen eli sitä ei juuri ollut. Käytettiin pullosyötöissä Ainu Mam Anti-colic -pulloa. Täytyypä jatkaa käyttöä. Ainakin tämän yhden päivän perusteella siitä on apua. :)
 
Teillä on poppie kasvettu hyvin! Meillä neiti oli nyt 6vk iässä 55,5cm (49cm)ja paino 4520g (3270g). Melko maltilla kasvettu, mutta hyvin kuitenkin :).
Jenifer täällä on isille,mummille,neuvolan tädille väläytelty viikon verran hymyjä katsekontaktilla, mutta minulle ei! Välillä on semmoinen aavistuksen hymyilevä ilme kun pusuttelen ja pöristelen, mutta ilmeisesti tähän maitobaariin suhtaudutaan melko vakavasti.
Oon huomannu saman tossa erossa olosta. Ihme kiireellä sitä tulee ajeltua kaupasta kotiin :whistle:. Täällä kaikenlisäksi löytyy yleensä sekä isi että tyttö sohvalta nukkumasta.
Tyttö nukkui ennätysunet viime yönä! 23-5 sitte noin puolen tunnin syöttö ja vaipatus ja 5h unta päälle. Minun saunoessa kaikessa rauhassa isukki antoi pullosta 30ml pumpattua+40ml korviketta ja sitten vielä söi tissit päälle. Ilmeisesti voisi iltaisin tämmöistä lisä töräystä harkita. En saa pumpulla kuin sen max. 50ml eli jos joskus olen pidempään poissa niin korvike tulee varmasti muutenkin olemaan käytössä.
Tosta vissiin odotuspuolella jo sanoinkin, että minä oon tuntenu kokoajan kauhean paineen onnistua täysimetyksessä. En oikein tiedä miksi. Itsekin korvikkeilla kasvaneena luulisi tajuavan että siinä ei ole mitään ongelmaa. o_O Miltä teistä on nämä asiat tuntuneet? Minä oon ollu noiden masulääkkeiden kanssa vielä kahden vaiheilla, että onko vielä tarve antaa. Välillä tulee parahdus, mutta usein ne kaasut ähinällä ja puhinalla löytää tien ulos. Pelkään että ne aiheuttavat enemmän kipuja kun niitä ei kuitenkaan kauheasti ole,unet ovat vain levottomia.
Olipa taas sepustus :X3:

Nipsunen ja neitonen 6vk1pv
 
Nipsunen: Wau, teillähän nukutaan jo pitkiä pätkiä. :)
Mulla sama, että pumpulla saan yhteensä parhaimmillaan 50-60 ml. Osittaisimetys siis, enkä ole ottanut siitä stressiä. Hyvä kun edes jonkin verran omaa tulee.

Disflatyl aiotaan ottaa huomenna käyttöön. Tänään ollut hyvin itkuista ja selkeästi ilmavaivoja. Kuinka nopeasti teillä auttoi? Relatipat (D-vitamiini+maitohappobakteereja) otettiin tänään Minisunin tilalle. Toivottavasti helpottaa.

Anti-colic-pullossa mietityttää, että meneekö pullonlämmittimessä vettä pullon sisälle, kun siellä on ne reiät pohjassa... Kaikkea tulee mietittyä. ;)
 
Oon tänään jutellu paljon tosta imetyspaineesta ja tuntuu kun saa sitä pois omasta päästä, niin ehkä saan järjen tähän touhuun mukaan. Teen juuri niin mikä meidän tytölle parhaiten sopii.
Meillä oli ekat tipat niitä reloja, nyt kun se loppui niin nyt eilisestä on ollu maitohappo ja d tipat erikseen. Meillä ne ei ehkä suuria väänteitä aiheuta. Tänään joku kyllä aiheutti semmosen kakkaräjähdyksen, että ei ollu vaan niska kakassa vaan etupuoli myös.o_O
Meillä ehkä myös tiheän imun kautta havaittavissa, kun nyt päivällä tissi on maistunut tunnin välein paitsi tietysti vaunu-unilla.
Vahdin jenifer silmä kovana tuttipulloa kun sitä vesihauteessa lillutin, kun ajattelin että varmasti jostain lirahtaa vettä pulloon. :LOL: Mutta ei ehkä sisältö lisääntynyt milliäkään.
 
Kyllä siinä jokunen päivä meni, että tipat alkoi helpottamaan (annettiin ensin pienempi määrä).

Täällä siirryttiin isompaan vaippakokoon. Tuntuu kyllä, että Pampersit istuisi paremmin ja menisi vielä pienin koko mutta aluksi tykkäsin enemmän Liberoista, niin niitä on nyt sitten. En taida kokeilla tuota äitiyspakkauksenkaan kestoa, että ihan kertakäyttöisillä mennään. Pojan iho kestää hyvin vaipat mutta muuten rasvaan kylvyn/suihkun jälkeen, kun iho meinaa silloin vähän kuivua. Kestoileeko teistä muuten kukaan?
 
Minusta ei ois kestoileen. Oon liian laiska pyykkäämään, niin meillä haisis kakkaiset kuivikkeet jossain nurkassa. Ja meillä niitä menis ku joka vaipassa on joku märkä pieru vähintään. Olishan se kestoilu säästöä näillä kulutuksillä. Meillä testailtu eri merkkejä. Eniten ollu muumia ja nyt taitaa olla pamperssit (2 kokoa käytetty tovi)
 
Meillä ei kanssa kestoilla, oon vähän liian laiska, eikä miehellä oo siihen mitään motivaatiota, niin ei oikein kiinnosta yksinkään sitä alottaa. Ja pikkusintti käyttää vielä 1-koon vaippoja. Mä oon tykännyt joko Liberon, Muumin tai Natyn vaipoista (haalin ilmaisnäytteitä aika paljon), Muumi kotimaisuutensa puolesta tietty plussaa.

Meillä ollaan nyt täysimetyksellä, muutama pullo korviketta tuli varuiks hankittuakin, mutta maito näyttäis riittävän varsin hyvin. Maidonkerääjiin valuu myös imettäessä melko hyvin maitoa, pumpulle en oikein heru.

Mahavaivat on meillä tullut nyt riesaksi.. käytössä on maitohappobakteerit ja Disflatylit, en tiiä onko vielä ainakaan ollut apua. Mä vähän mietin vyöhyketerapiaakin kokeiluun. Tuo kipuitku on niin sydäntäraastavaa. Ja iltapäivät ja illat on aika raskaita. Onneks yöt hän nukkuu vielä varsin hyvin.

Musicro + 'Viljo'
 
Nipsunen: Nauroin ihan ääneen tuolle kakkaräjähdykselle. :D Jotenkin voin niin kuvitella tilanteen. Täällä ei ihan vielä niskassa asti ole ollut, mutta selässä kylläkin.

Ei kestoilla, olen liian laiska siihen. :/ Vaipoista ollaan käytetty Liberoa, Pampersia, Natya ja Muumia parin näytevaipan verran. P & L eniten käytössä, niistä näkee kätevästi onko pissa tullut vai ei.

Disflatyl-päivä nro 2. Jostain syystä eilinen meni aika hyvin eikä ollut niin itkuista. Toivottavasti sama meno jatkuu!
 
Nauroin jenifer itekin :LOL: kun neiti istu vaan sitterissä tyytyväisenä ja jotain pikku kiljahduksia vaan päästeli parin paukun päätteeks ni en ees osannu varautuu moiseen ylläriin kun hänet nostin.
Meillä on nyt kyllä selkeesti alkanu myös toi maha enenevässä määrin vaivata. Vaihdettii pari päivää sitte toisiin d-tippoihin ni pidetää välipäivä et oisko se syynä..
Minkä merkkiset korvikkeet teillä muuten käytössä? Meillä näyttäis ehkä tuuti sopivan parhaiten, tai sit se on saannu vatsan pahaksi (n). Semper ja Arlan oma eivät tuntuneet käyvän. Nan kokeiltiin ekana niin sitä en muista enää miten siinä kävi.
 
Korvikkeista Nan käytössä. Sitä oli myös sairaalassa, joten tuli siksi hankittua sitä. Välillä kokeiltiin Arlan omaa, mutta siitä tuli kakka vihreäksi eli ilmeisesti ilmavaivoja. Valion korviketta on pari purkkia kokeilematta. Piti eilen käydä kurkkaamassa niistä parasta ennen -päivä, kun luin eilen lehdestä, että 12.5. erääntyvät Valio vetää takaisin, kun ilmeisesti ilmaa on päässyt purkkeihin. Kannattaa tsekata toi päiväys.
Linkki: https://www.valio.fi/yritys/media/uutiset/valio-poistaa-myynnista-eran-valio-tuuti-aidinmaidonkorvikkeita-ja-vieroitusvalmisteita/
 

Yhteistyössä