Olen ajatellut, että käyn ainakin itsekseni vauvan kanssa uimassa kun tulee 4 kk täyteen. Olen vähän erakko, siis enkä viihdy missään laumoissa, joten mulle olisi mieluisampaa mennä vain itsekseni, mutta tuleekohan siitä mitään? Ehkä kaverin neuvoillakin (joka siis käy vauvauinnissa) voi jo polskittaa vauvaa?
Sain kaverilta sellaisen cd:n jossa on vauvalle sopivia leikkilauluja, ja siinä mukana tuli vihko jossa on liikesarjoja joita voi vauvan kanssa tehdä. Se on ihan kiva, kun ei todellakaan muista enää paljoa laululeikkejä, eikä edes tiedä kovin laadukkaitakaan. Tulee vaan mieleen jotkut täti Moonikat
. Sellaiseen muskariryhmään mietin että jos vaikka osallistuisikin.
Haaveilija, kissat (niitä on kaksi) ovat ottaneet vauvan tosi hyvin, haistelevat vain nätisti joskus ohi mennessään, mutta eivät koskaan edes koske, saati häiritse vauvan nukkumisia. Ainoa vain, että meillä vauva saa jakaa sitterinsä, kaukalonsa ja pinnasänkynsä kissojen kanssa
. Tosin vauva ei pinnasängyssä itse nukukaan. Lääkärikin sanoi eilen, että anna mennä vaan, niin voi aiheuttaa sen ettei vauvalle tule allergioita (en nyt osannut muotoilla tuota paremmin).
Aivan ihanan kuuloinen tuo teidän koira :heart:. Koirat taitaakin olla vähän enemmän kiinnostuneita kaiken kokoisista ihmisistä. Kissat kun ovat jotenkin erilaisia, etäisempiä muiden suhteen kuin niiden jotka heitä palvelevat
.
Mä oon myös miettinyt, että viime tammikuussa ei olisi vielä uskaltanut uneksiakaan että saisi vauvan jo täksi jouluksi! Tavallaan aika on mennyt tosi nopeasti siitä kun sitten loppujen lopuksi tuli raskaaksi, vaikka kesällä tuntuikin ikuisuudelta.
Ihan käsittämätöntä (vieläkin!!) että tässä ollaan, kohta jo pari kk ikäisen vauvan kanssa, kun alle vuosi sitten tuskin uskalsi tästä tosissaan unelmoida. Nytkin tulee välillä sellaisia oloja, että olenko nähnyt unta, vai onko tämä kaikki tosiaan tapahtunut. Nyt kun ei edes enää ihan tarkkaan muista raskauden tuntemuksia. Jos katsoo kuvia, niin sitten tulee mieleen, mutta muuten, ei ole mikään "synnyttänyt" olo. Kummallista. Ja miten sitä onkaan voinut aikaan saada niin ihanan vauvan!
Me järjestetään muuten ihan perinteiset ristiäiset, mutta ne menee tammikuun puolelle. En jaksa nyt miettiä sellaisia tässä joulun tienoilla, ja eipä meillä ole vielä nimeäkään "keksitty" : /.
Mäkin muuten ostin vauvalle jouluvaatteet. Kävin pyörien ja kaukalon varassa shoppailemassa, ja hyvin meni koko pari kolme tuntia. Ei tullut yhtään itkua sen aikana, ja kun kävi päivällä, niin ei ollut niin kauheaa ruuhkaakaan ettei sekaan olisi mahtunut. Vauallekin tuli ostettua muutama joululahja :xmas:. Saako teidän vauvat jo tänä jouluna paketteja?
Onkos teillä jotain erilaista nyt suunnitteilla jouluksi kun on uudet perheenjäsenet talossa? Me mennään perinteisesti aatoksi anoppilaan. Ollaan siellä joka joulu joko aatto, tai joulupäivä. Kannattaisikohan ottaa sitteri mukaan..
.
Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!