Moi Kaikille!
Ihanan aktiivista täällä
Koetan nyt kommentoida suurinta osaa keskusteluista, mutta poika on samalla tissillä, että sori jos kirjoitan höpöjä
Iltarutiinit meillä mennään nukkumaan siinä kymmenen aikaan, eli pestään iltapesut ja vaihetaan yökkärit. Sitten hämärään makkariin syötölle ja siihen yleensä nukahtaa, laitetaan omaan sänkyyn, yleensä kello tässä vaiheessa jo 12 ja nukkuu siellä n. 4-5 asti. Sitten taas syö ja nukkuu 7-8 ja syö ja nukkuu taas n 10-11 ja vielä yleensä nukkuu sinne yhteen asti.
Poikkeuksia on paljon tässä viikonloppuna valvottiin pari yötä lähes kokonaan ja poika ei suostunut omassa sängyssä nukkumaan yhtään. Mutta se tais johtua äitin syömästä lanttulaatikosta
Yöllä tosiaan ei seurustella ollenkaan, syödään hämärässä ja vaippa vaihdetaan vain jos siellä on iso kakka. Unissaan kyllä öheltää, mutta en mene edes katsomaan ennen kuin olen varma että haluaa ruokaa. ei muuten itke öisin muutakuin mahaansa.
mahavaivat eli siis meillä pieru välillä kateissa ja siihen on auttanut kupla-stop tipat. annetaan siis vain tarvittaessa. Lanttulaatikkoa tosiaan erehdyin syömään yksi päivä ja siitä kärsittiin 2päivää.Harmi sinänsä että mä voisin elää lanttulaatikolla, mutta syödään sitä sitten vuoden päästä :/
Töihin paluu ja toinen vauva mä oon suunnitellu palaavani töihin 2014 tammikuussa, mutta toinen saa kyllä ilmoitella tulostaan vaikka jo heti kevät-kesällä. Sellainen luomuihmetoive olisi siis täälläkin
Mulla on ihan hirveä ikävä jo nyt raskaana olemista ja mun mahaa! 2pakkasukkoahan meillä vielä on mutta ne käytettäis vasta varmaan 2015 vuoden puolella jos meille ei sitä ihmettä tule.
kynsien leikkuu mä oon leikannu pojan kynnet nyt pari kertaa, on onnistunut ihan hyvin. Tumppuja pidetään silti, kun raapii naamaansa muuten aika paljon.
Raskausajan vaivat Kaikki vähäiset vaivat on hävinny. Mullahan siis ei ollut paljon mitään vaivoja, suonikohjut on hävinny samoin turvotukset. Kilot jäi laitokselle ja nyt oon jo -4kg raskauden lähtöpainoon. Ainut mikä vaivaa vähän on peräpukamat, mutta toivottavasti nekin häviää pian. Ja niin joo onhan mulla vieläkin verenpaineet koholla, mutta ei kauheen huolestuttavasti neuvolatädin mukaan.
ParisuhdeTota on kyllä vähän jääny hellimiset ja muut, mutta tähän me oltiin kyllä varauduttu. Tarvis varmaan pikkuhiljaa alkaa miettimään miten toista ilahduttaa ja huomioi, vaikka kyllä me koko ajan puhutaankin. Jälkitarkastuskin on jo parin viikon päästä ja sitten varmaan lähestytään taas toisella tapaa.
Vauva hoitoon Mä en vielä usko että pitkään aikaan pystyn olemaan tästä erossa edes paria tuntia, joten vauva kainalossa mennään minne mennään. Vaikkakin hoitajia olisi tässä lähelläkin. Äitini kanssa kyllä puhuttiin jo että jos menisin tekemään sijaisuuksia omaan työhöni syksyllä, niin hän hoitaisi poikaa sen aikaa. Mutta siihen on vielä pitkä aika!
Poika oli kasvanut 3viikossa jo hurjat 5cm! ja painoakin tullut mukavasti jo yli puoli kiloa. Vauvauintiin ilmoittauduttiin ja sinne saa mennä kun on sen 5kiloa.
Hän on alkanut hymyilemään takaisinpäin ja muuutenkin ottaa enemmän kontaktia
Kielijänne käytiin lastenlääkärillä poikkasemassa, kun oli niin kireä ja imetys varmaan juuri tästä syystä hankalaa, nyt sujuu paljon paremmin! Oli kyllä kurja toimenpide, mutta parempi nyt näin pienenä, kun sitten kouluikäisenä puheongelmien takia.
Mä muuten nukutan tissille tai siis ei hän oikein nukahda muuten, vaikka tiedän että tulen tätä katumaan myöhemmin niin en halua huudattaa poikaa, koska se on mun pieni vauva :saint:
Nytkin nukahti tissille
Lotte ja poika 1kk ja 1pv