*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Ronjaliina, pahoittelut negasta - vaikka voihan tulos vielä hyvin muuttua! Olit kyllä rohkee, kun teit testin! Mä en vielä uskalla. En tiedä testaanko edes vai odotanko vaan menkkoja. Onko sulla mitään oireita nyt? Kiinnittymiskivut kuulostaa lupaavalta! Tuntuu et kun lukee oireita, tosi monilla on tissikipua/-turvotusta. Mulla ei oo sitä eikä muutakaan! No, vatsa nyt hieman turpoilee tavallista enemmän, mut johtuu varmasti siitä, et oon viime aikoina syöny liikaa. :)
 
Kiitos Amanda myötätunnosta! Mä jotenkin itse en vielä osaa olla huolissani negasta. Huolissaan pitää olla vasta kun täti saapuu, jos saapuu. ;) Aika aikaista kuitenkin tässä vaiheessa olisikaan plussata.

Oireita nyt tuntuis olevan, mutta kaikki on selitettävissä varmaan jotenkin muutenkin. Vessassa tulee rampattua lisäksi varsinkin aamuisin ja aamupäivällä valkovuoto on TODELLA runsasta. Tänään on närästänyt illalla aina välillä ja ollut vilu. Ja joka päivä väsyttää. Ihan kuin vähän ois vatsa turvoksissakin. Lämmötkin ehkä tuntuis olla koholla, en oo kyllä mitannut. Tissikipua ehkä vähän ois myös, jos oikein tutkailee. Mutta kuten sanottua, voi näistä mikä tahansa johtua miltei mistä tahansa. Pitää nyt pitää pää kylmänä ja ainaki varmaan viikonloppuun ootella, että mitä tässä tapahtuu. Toiveita tietty ois, mutta entä jos tässä nyt taas tullaan alas ryminällä pilvistä alas, kuten tähän asti aina ennenkin...
 
Oli pakko testata äsken ja testiin tuli haamu. :) Se tuli ihan testiajan puitteissa. Testasin Davidin tikulla, joten en tiedä miten luotettavia ne on. Viime kierrossa en kyllä saanut edes viivan paikkaa. Noo, en kutsu tätä plussaksi, enkä edes haamuksi, vaan Toivoksi. :) Älkää siis onnitelko tai hyppikö kattoon - parin päivän päästä selviää. Voihan tämä olla kiinnittymisyritys tai ihan mitä vaan. Yhden ku-raskauden kokeneena, oikean plussankin jälkeen uskoisin vasta, kun omin silmin näen. Nyt vaan jännäillään, voisko se muuttua plussaksi. Oireita ei vieläkään ole!
Yritin napata kuvan, mutta se ylivalottui koko ajan, joten en tiedä näkyykö siinä mitään.

Aijaa.com - 8551913.jpg

Ronjaliina, oireet vaikuttaa niiin hyviltä! Saataispa me molemmat nyt se todella kauan kaivattu plussa!
 
Kääk huiiiii Amanda siellä on ihan päivänselvä haamu :heart: :heart: eiku anteeks TOIVO :heart: en onnittele siis vielä mutta hykertelen täällä kyllä itsekseni ;)

Ja mitä itse olen ymmärtänyt niin Davidit voi olla epäluotettavia oviksen testaukseen mutta ei sitä haam... eiku Toivoa tule tikkuun jos ei hormonia pissassa ole!!!

Tsemppiä myös Ronjaliinalle hirmusti!

Jännäääääää!
 
Keskiviikko 24.8.2011



pipsa79............31v......kp2/28-40..........yk6
Tatja...............35v......kp 3/18-29.........yk13....(terolut)
Joku_raja........29v.......kp 5/27-29.........yk8 (4*clom)
Mandala..........31v.......kp 6/25-35.........yk8
Tunafish-78.....33v.......kp 14/??............yk5 (terolut)
Anskilia...........32v.......kp 14/25-32.......yk4
Neitipippuri......30v. .....kp 14/31-46.......yk3
Avonlea...........34v.......kp 18/27-29.......yk1
Marjutan.........28v.......kp 16/25-30.......yk4
Mansikkalime...31v.......kp 19/30...........yk2
Wanda_81.......30v.......kp 20/28-42......yk11...(luge)... dpo 2
Demuli............31v.......kp 22/14-53.......yk11
Taraolivia........30v.......kp 23/30...........yk1
Sara_78..........32v.......kp 23/33-39......yk7
riesa79............31v.......kp 24/??...........yk1
Ginger.............35v.......kp 24/??...........yk20.... (1kkm)... dpo 10
Ronjaliina........29v.......kp 25/24-29.......yk10
Amanda77.......34v.......kp 25/32-37......yk17
(7*ovulaation induktio) (1km)..... dpo 12
Syksy2010.......30v.......kp 26/28-38........yk10
Neah...............34v.......kp 26/28............yk6
Sanja..............32v.......kp 29/27 ..........yk2
Sissi_81..........30?v......kp 42/28-30.......yk3
Sakara............34v.......kp 70/?..............yk4
Rumor.............34v.......kp 91/31.............yk14
Jonesy............30v........kp 103/25-35.......yk6
Sintu74............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Killiäinen.............30v. .....yk27.....plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3.......plussa 25.7.
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Amanda, on se kyllä hyvin selkeä Toivo!!! :heart:
Minäkin onnittelen sitten kun annat luvan, mutta hyvältä näyttää! Täytyy sanoa himotestaajana että ei niitä viivoja niin vaan tikkuihin tule vaikka kuinka toivoisi! Ainakaan sellaista minkä muutkin näkee! :D

Unohdin muuten kiittää ohjeistuksesta lugejen oton kanssa, eli kiitos! Huomenna aloitan pillereiden popsimisen. Itse olen käynyt helsingin lääkärikeskuksessa kun se on paikka mihin työterveydestä lähettävät. Mulla on kyllä sama lääkäri joka on töissä Felicitaksella ja siirrytäänkin sitten Felicitakseen jos ei tulosta synny tässä tai ensi kierrossa. Tuo lääkäri on töissä lääkärikeskuksessa vain kerran viikossa, Felicitaksella kuitenkin joka päivä, haluan käydä samalla lääkärillä kun hän on sen verran mukava. :)
 
Kiitos ihanat ystävät Wanda, Mandala ja Tunafish! :)

Wanda, ole hyvä, kiva jos pystyin auttamaan! :) Liekö meillä vielä sama lääkäri. ;) Mun nimittäin ottaa vastaan muuallakin. Mulla on T.O. - mukava ja riittävän jämäkkä tapaus. Välillä (= usein…) kun hermoilen tai kyselen kaikkea, lääkäri pudottaa sopivasti jalat maan pinnalle ja sanoo, että rohkeasti vaan eteenpäin turhia miettimättä. Jos teillä jollain on siis pelkoa, että lääkärissä käyminen tekee yrittämisestä ahdistavampaa, niin mulla on toisin päin. Osittain saattaa johtua tuosta lääkäristäkin, jonka kanssa parhaimmillaan heitetään mustaa huumoria, kun hommat menee puihin.

Tuo Toivo voi tosiaan olla vaikka kiinnittymisyritys, mut sekin on tässä konkurssissa parempi kuin ei mitään. Karua, mut pakko ajatella niin! Mulle ei noi Davidin tiukut oo koskaan näyttäny vitivalkoista kummempaa. Huomenna olisi aamulla keskustassa palaveri, joten taidanpa poiketa klinikalla verikokeessa… Sittenpähän tietää!
 
Viimeksi muokattu:
Upeeta mahtavaa Amanda:p Eikä täältäkään onnitella ennen lupaa, kunhan vain oli aamun piristys, kun tulee näitäkin uutisia välillä.=) Huominen torstai on Toivoa täynnä!
Ja Ronjaliinalle myös tsemppiä, oireet ainakin lupaavia!!
 
Oi, että oli ihana avata palsta ja nähdä Amandan toivo. Melkein hypin ilmaan tästä tuolista. Toivoa me kaikki nimittäin tarvitsemme. :heart: Heti tuli niin hyvä mieli.

Pipsa79, paljon tervetuloa mukaan! :wave:

Tänään aamulla ovistestin viiva näytti taas hieman vahvemmalta, digi ei kuitenkaan hymyillyt. Taidan tehdä iltapäivällä uuden testin... Jospa se ovis kohta saapuisi =)
 
Viimeksi muokattu:
Amanda voi hitsi, miten jännää. Hirmu peukutukset täältäkin!

Kesällä täällä oli jotenkin hiljaista ja vaisua, mutta nykyään on ihanan aktiivista. Ei vain meinaa pysyä perässä enää mitä kaikkea kenellekin kuuluu. Mutta mukavaa, että on samanhenkistä seuraa ja kaikki jutut tulee kyllä luettua.

Omaa napaa sen verran, että kävin aamulla siellä ultrassa. Iso kivi vierähti sydämeltä, sillä se 16 mm johtofollikkeli oli kadonnut. Lääkäri ei osannut sanoa, mikä se loppuviimeksi oli, mutta ilmeisesti mahdollista, että sisällä on voinut olla terve munasolu. Ovis on joka tapauksessa sunnuntaina ollut, munarakkula ei vain ollut ehtinyt vielä puhjeta, kun ultrattiin. Eli tässä mielessä loppu hyvin, kaikki hyvin. Munasarjat oli normaalit, kohtu vastaanottavassa paksussa kunnossa ja meillä pitäisi olla ajoitus nyt aivan napissa ultrankin mukaan. Eli pari viikkoa nyt sitten odotellaan, ollaanko raskaana vai ei. Maanantaina käyn kuitenkin vielä verikokeissa ja katsotaan keltarauhashormonin arvot ja samalla otetaan varuiksi jo hepatiitit ensi kierron inseminaatiota ajatellen. Masterplaani lähtee siis käyntiin, mikäli ei raskaus ala tästä kierrosta. Hormoonilääkitykseksi sain Femarit ensi kierron alkuun. Onkos kellään niistä kokemuksia?
 
Amanda Ihana kuva! Mä pidän sulle peukkuja kovasti!

Sara78 Hyvä, että homma etenee ja kaikki näyttää normaalilta!

Itse hain eilen Prismasta Pregcheckin tikut. En uskaltanut vielä tänä aamuna testata, mutta ehkä huomenna aamulla. Yhtikäs mitään oireita ei ole ollut. Ruumiinlämpöäkin olen mittaillut ja se on ollut jopa normaalia alempi. Valkovuotoa mulla on aina aika paljon. Ainoa, mikä on poikkeuksellista on se, että iho on jotenkin kosketusarka kauttaaltaan, mutta sekin voi tietysti johtua siitä, että on vaan lopettanut hormonaalisen ehkäisyn. Aamuyöllä herätessä vatsanpohjassa alkoi sellainen menkkojen enteilytunne. No, jotain hyvää sentään siinäkin se, että näkee, minkätyyppinen toi normaali kierto on. Ehkä täytyy alkaa tikutella ovista myös.
 
Tervetuloa Pipsalle vielä minunkin puolestani :wave: Unohtui ihan tuossa Amandan uutista sulatellessa =)

Meillä on Neitipippuri sun kanssa sama kp ja luulen että kierron pituuskin itseasiassa samaa luokkaa. Oon laskeskellut noista (harmillisen harvoista) menkoistani yleisintä kierron pituutta ja se näyttäis olevan tuo 31 päivää. Ovistikutukset siis täälläkin käynnissä! Mulla ei eilen vielä pientä haamulaista kummempaa näkynyt. Toivotaan molemmille vahvaa ovisplussaa!

Peukut myös Ronjaliinalle! Nyt vasta havaitsin että siellähän on myös jännitettävää! Hus paha täti kauas ja pieni toivonpilkahdus sinnekin tikkuun kurkkimaan!

Ja Riesa79 sulla on hitsin lupaavia noi iho-oireet! Peukutukset ja toivonpilkahduksia sinnekin =)

Ja Saralle kans peukutusta että teillä olis ovistärppi käynyt munasolun kummitteluista huolimatta! Niin jänskä lukea teidän hoidoista kun meillä sama lääkäri ja tullaan siinä pari askelta teidän perässä. Oliko sulla ollut terot tai clomit käytössä vai onko teillä ollut ihan luomuyritystä näihin femareihin saakka? Voisin mä tietty selailla tätä ketjua ja tarkastaa asian mutta laiska oon ja kysyn :ashamed:

Hain viime perjantaina tuosta lähimmästä Mehiläisestä mun hormonitestien (alkukierrossa kp4 testattu) tulokset ja nyt sitten on google ollut kovalla käytöllä kun tietty itse pitää koittaa niitä tulkita kun ei jaksa odottaa ens viikolle ja lääkärille saakka :p Näin maallikon tulkinnalla mulla on hormoniarvoissa kyllä jotain häikkää. Muut arvot oli rajojen sisällä, mutta FSH (1,9) ja LH (1,7) ovat molemmat hiukan liian matalia. Suhde oli 1:1 eli PCO:ta ei pitäis olla. V-testo % oli ihan normaaliarvojen maksimissa. Tää selittää sen että mä olen kuulemma niin "helppo" nainen kun en nalkuta ja skitsoile mistään! Katsotaan nyt sitten mitäs se asiantuntija tuumaa noista ensi viikolla... :LOL:

Toivon sellaista plussatsunamia joka huuhtoo meidät kaikki tuonne odottajien puolelle ++++++++++ :whistle:
 
Kiitos ihanaiset tsempityksistä! Nyt tuli paineita! ;) No, kaikki toivon pilkahdukset on tervetulleita tänne ja plussat vielä enemmän! Tulispa se oikea plussa sieltä vielä...

Sara, huippu-uutisia, lupaavalta vaikuttaa!! :) Ihme ja kumma, että se munis keikkui siellä niin kauan saman kokoisena. Mut tuntemattomia on naisen kehon tiet! :) Mulla on ollut Femarit keväästä saakka käytössä ja niiden avulla oon saanu kolme ovista. Nyt tässä vikassa kierrossa ne toimi kaikkein tehokkaimmin, koska sain siis ekan selkeen ovisplussan ikinä! Ei ole mitään huonoa sanottavaa siitä lääkkeestä, koska mitään sivuoireita ei ole tullut. Toivotaan kuitenkin, ettei sun tartte koskaan tehdä niihin lähempää tuttavuutta! :)

Neitipippuri, peukutan että ovisplussa vahvistuu huomiseks! :)

Riesa, jännää! Kerro huomenna testausuutiset!!

Tunafish, mullakin oli FSH ja LH viitearvojen alapuolella. Toisaalta jos FSH olis liian korkea, se olis ehkä pahempi, koska kertoo jotain siitä, ettei munikset kasva kehon kovista ponnisteluista huolimatta (mikä tapahtuu sitten joskus ikääntyessä…). Tietty näissä molemmissa vaikuttaa myös kierron vaihe eikä lievät poikkeamat mun lääkärin mukaan vielä kerro sen kummemmin ongelmista. Matala LH ei välttämättä ole huono juttu, jos se sitten oviksen aikaan jaksaa kuitenkin nousta. Hih, pakko vähän noita spekuloida tän maalaisjärjen perusteella. :) Kerro sit, mitä lekuri sanoi!
 
Tunafish, niinpäs onkin ihan samat päivät! Jännää. Toivotaan tosiaan pikaista ovista ja että saadaan loppukuusta kimpassa jännittää lopputulosta. Ja tietty plussata yhdessä. ;)

Saralle ja Riesalle myös täällä on peukut pystyssä jännäilyn hetkien tiivistyessä!
 
Nyt tää piinailu nousikin potenssiin sata. Ensin ennen lounasta tuli hirvee pahoinvointiaalto. En oksentanu, mut oli lähellä. Äsken sit vatsaa alkoi kouria aika kovasti eikä vieläkään oo laantunu. Vähän sellaisia lihaskouristuksia ilman kipua. Arvaa pelästyinkö et, jos siellä on jotain ollu, se loppuu lyhyeen. Niin, ensin pyysin oireita ja nyt pelkään hulluna, kun niitä tulee!
 
Amandaaaa vaikuttaa niiiiin lupaavalta :heart: jos kelaa sun viimisistä menkoistakin niin nythän sulla olisi jo vaikka kuin pitkällä että varmasti vois alkaa niitä oireita tulemaan kuten huonovointisuutta :heart:
Milloin testaat seuraavan kerran?? jännittää ja ilostuttaa kovin!!
 
Voi että Amanda ihanaa! Sä niin tuot TOIVOA tänne meille muillekin!!
Ja kuten joku jo tuossa aiemmin sanoi, niin ei niitä haamuja kyllä oo täälläkään näkynyt, joten kyllä jotain on tapahtumassa, koska haamun sait!! Peukut pystyssä on täälläki sulle!

Jännäilytsempit myös Riesalle!!

Kiva, että Sara säki sait hyviä uutisia!

Kannatan plussatsunamiaaltoa!!! :)
 
Kiitos kaikille tsemppaajille! Vähän varauksella silti suhtaudun nyt raskautumismahdollisuuteen tässä kierrossa, kun se johtofollikkeli oli niin omituinen. Mutta katsotaan, katsotaan... Pakko kertoa kuitenkin, että jo salaa laskeskelin, että jos nyt tulisi tärppi, niin vauvan laskettuaika olisi äitienpäivänä. Aikas huikeaa :)

Tunafish, ihan luomusti ollaan yritetty tähän asti. Lääkärin mukaan inssiä voitaisiin yrittää ilman hormonejakin, mutta itsestä tuntui paremmalta ottaa apuja vastaan varsinkin tämän kierron episodin vuoksi. Femarit kuitenkin vain tukevat omaa ovulaatiota, joten jospa ne sitten antaisi sen pienen lisäpotkun raskautumiselle.

Riesalla ja Ronjaliinallakin alkaa olla jo jännät paikat! Voi hitsi, kun tosiaan toivoisi tänne vihdoin tulevan plussia oikein ropisemalla. Syksy on mulle aina ollut paras vuodenaika ja jotenkin toivoa täynnä. Olispa tämä syksy meille kaikille se yksi parhaimmista ja naamat näkkärillä viiletettäis Joulua kohti pieni salamatkustaja mukana :heart:
 
Torstai 25.8.2011



pipsa79............31v......kp3/28-40..........yk6
Tatja...............35v......kp 4/18-29.........yk13....(terolut)
Joku_raja........29v.......kp 6/27-29.........yk8 (4*clom)
Mandala..........31v.......kp 7/25-35.........yk8
Tunafish-78.....33v.......kp 15/??............yk5 (terolut)
Anskilia...........32v.......kp 15/25-32.......yk4
Neitipippuri......30v. .....kp 15/31-46.......yk3
Marjutan.........28v.......kp 17/25-30.......yk4
Avonlea...........34v.......kp 19/27-29.......yk1
Mansikkalime...31v.......kp 20/30...........yk2
Wanda_81.......30v.......kp 21/28-42......yk11...(luge)... dpo 3
Demuli............31v.......kp 23/14-53.......yk11
Taraolivia........30v.......kp 24/30...........yk1
Sara_78..........32v.......kp 24/33-39......yk7
riesa79............31v.......kp 25/??...........yk1
Ginger.............35v.......kp 25/??...........yk20.... (1kkm)... dpo 11
Ronjaliina........29v.......kp 26/24-29.......yk10
Amanda77.......34v.......kp 26/32-37......yk17
(7*ovulaation induktio) (1km)..... dpo 13
Syksy2010.......30v.......kp 27/28-38........yk10
Neah...............34v.......kp 27/28............yk6
Sanja..............32v.......kp 30/27 ..........yk2
Sissi_81..........30?v......kp 43/28-30.......yk3
Sakara............34v.......kp 71/?..............yk4
Rumor.............34v.......kp 92/31.............yk14
Jonesy............30v........kp 104/25-35.......yk6
Sintu74............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Killiäinen.............30v. .....yk27.....plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3.......plussa 25.7.
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 

Yhteistyössä