Lokakuun lapset <3

Onkos täällä vielä muita vasta plussanneita joilla laskettu osuisi lokakuulle?
Itse tein positiivisen testin juuri äsken :heart: Olo on todella onnellinen ja kiitollinen:heart:

Toivon vaan kovasti että kaikki menee hyvin.Alottelin viimeksi tänne pinon "kesäkuun kullannuput" kun olin ensimmäisiä plussanneita heissä,mutta rv.8 tipuin porukasta pois kun alkio oli kuollut kohtuun ja se havaittiin ultrakäynnillä.
Olin kyllä vaistonnutkin sen jo noin viikon ajan kun oireet loppuivat.
Sitä surua on surtu pitkään,mutta nyt aijon yrittää olla liikaa stressaamatta ja raskaana ihan täysillä :heart:
Jospa tällä kertaa oireet tulisivat ja pysyisivät vaikka sinne asti että pikku potkut alkaa tuntumaan=)
Olen valmis vaikka oksentamaan tietääkseni että kaikki on hyvin=) Mulla kun näihin muihin raskauksiin(onnistuneisiin) on kuulunut sitäkin.

Nyt oireena on jatkuva pissahätä,pieni huonovointisuus ja vähän arat rinnat,niin ja mahan nipistely.

Mulle tämä lokakuun lapsonen olisi viides:heart: Olen todella lapsirakas ja rakastan vauva aikaa ja tietysti kaikkia lapsen ikävaiheita,mutta tämän viidennen jälkeen on luultavasti aika vaan ootella että sisarukset tekee lisää hoidettavia :whistle: Tämän kun pitäs olla sitten meidän viimenen vauva...

Toivottavasti tänne muitakin lokakuisia alkaa ilmestymään niin saadaan odottaa yhdessä=) Minä en vielä saanut jostain syystä tuota laskuria toimimaan joten en voi laittaa laskettua aikaa tähän,mutta muistelen että se tulisi ihan lokakuun alkuun.Oisko ollut joku 6.10.2013

Rakkaudesta äiti ja lokakuun lapsonen :heart:
 
Liittyy mukaan. Viime sunnuntaina sain "viivanpaikan" ja sen jälkeen ahkerasti testaamalla viiva on vahvistunut ja vahvistunut päivä päivältä :)

LA olisi 1.10., jos kaikki menee hyvin. Tosin esikoinen meni kaksi viikkoa yli, joten uskon, että tämä toinenkin syntyy vasta reilusti lokakuun alkupäivien jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
liittyy mukaan. perjantaina tehty plussa testi ja lauantaina varmistin toisella testillä joka myös oli plussa :)

tämä papunen olisi viides :heart:

kierrot ollu 28-35 pvä joten laskin LA pidemmän mukaan joka olis 2.10 =)
 
Viimeksi muokattu:
Minä liityn myös :) Laskureiden mukaan LA olisi juurikin tuossa syys-lokakuun vaihteessa, mutta mulla on ollu aika pitkä kierto (n. 34), joten varmasti menee kyllä lokakuun puolelle. Myöhäsin laskuri näytti 3.10, joten käytetään sitä, kunnes toisin todetaan :)

Mulla on ikää 27v ja ensimmäinen vauva saatu nyt alulle. Toivon niin, että kaikki oisi pikkuisella hyvin, sillä vauvaa tehtiin aika pitkään ja hartaasti (melkeimpä tasan vuosi). Oltiin jo vähä luovuttu toivosta luomuvauvaan ja lapsettomuustutkimukset oli aloitettu. Joka tapauksessa, nyt ollaan onnemme kukkuloilla. Pelko vaanii koko ajan taustalla ja tämä tärppi tuntuu liian hyvältä ollakseen totta! tein plussatestit (2, kun en yhdellä uskonu) pe-aamuna (dpo17) ja ruutuun pärähti niin mojovat plussat, ettei tulkinnan varaa ollu. Tänään piti vielä tehdä viikkonäytöllinen digi, mutta enpä aamun ekaa pissiä muistanu koko hommaa, no huomenna :)

mites te muut pärjäätte pelkojenne kanssa? ootteko ajatellu mennä varhaisultraan? Kaikille teille hurjasti ONNEA matkaan!
 
Ihana että muitakin lokakuisia jo löytyi =) Onnittelut clearbrook , janskuli83 ja Vilijonkka :heart:

Varhaisultraan varaan ajan heti huomenna ja tällä kertaa otan sen heti sille viikolle kun syke vois näkyä.Viimeksi halusin oottaa kasi viikolle ja sitten kun aloin aavistella että alkio on kuollut niin näin reilun viikon painajaisia ja olin ihan hermona koko ajan.Sitten selvisikin että alkio oli ollut kuolleena jo kaksi viikkoa joten ihan oikein aavistelin.Oli se vaan silti niin kamala paikka että en sitä enää halua kokea.Nyt sitten pelkään varmasti sinne asti että nään sykkeen ultrassa,joten siksikin haluan ultran tosi aikasten niin osaa sit olla vähän huolettomammin mielin.

Ihan tosi outo olo nyt =) Niin epätodellinen kuin olla voi ja heti kun ei tunnu sitä pientä huonoa oloa niin alkaa mietityttää.....
Voiku nuo oireet nyt vahvistus.
Välillä pitää käydä kurkkiin aamulla tekemääni testiä että tuntuu todemmalta:D

Nyt sain yhen laskurin toimimaan ja sen mukaan mun laskettu ois 6.10.2013
Mullakin varmasti menee yli lasketusta kun kaikki muut raskaudet menny,paitsi esikoisen joka syntyi täsmällisesti laskettuna päivänä.

Meillä on syntynyt ensin kaksi tyttöä kahden vuoden ikäerolla ja sitten kahden vuoden päästä poika ja taas kahden vuoden päästä poika.Nyt sitten tulee 3v ikäeroa pienimpien välille jos nyt vaan kaikki menee hyvin.Eli nyt lapset tytöt 9v ja 7v ja pojat 4v ja 2v
Miten teillä muilla joilla on lapsia?

Saa nähä nouseeko suru taas jossain vaiheessa pintaan tai enempi pelkoja,ku muistissa on lähes päivittäin että mun pitäs olla jo niin pitkällä raskaana että vauvan liikkeetkin tuntus.Mutta nyt on vaan hirmu onnellinen olo tästä raskaudesta :heart: Toivottavasti psytyn nauttiin raskaana olosta viimestään ultran jälkeen.

Rakkaudesta äiti ja lokakuun lapsonen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lily-rose
Paljon onnea kaikille :heart:

mulla kans pientä pelkoa takaraivossa kun olen 2 tuulimuna raskautta kokenut.
Ajattelin mennä varhaisultraa huomenna se pitäis varata ja myös neuvola :)

mun lapset on 10.v, 5.v, 4.v ja 2.v

mistä päin suomea te muut olette? oletteko synnytyspaikkaa jo miettinyt :)

janskuli83 ja papunen
 
Lokakuisiin liityn minäkin :heart: tänään plussattu ja olisi siis rv 4 + 0 menossa vasta. Kolmas olisi tuloillaan. Oviksen mukaan laskettuna la olisi 5.10. Mukva kun meitä on jo näin monta, toivotaan lisää väkeä mukaan! Mä voin katsoa jos alkaisin apupäivittäjäksi täällä. Jonkinmoinen listaus tehtäis siis, mitä tietoja sinne halutaan? :)

Ja me asutaan Vihdissä.
 
Kivaa että meitä on jo näinkin monta paikalla, vaikka vasta lokakuun alkuun on pystytty plussauutisia kuulemaan. Meille on tulossa siis toinen, esikoinen on kaksi vuotta, ei ihan kerkiä pikkuveljen tai -siskon syntyessä täyttämään kolmea vuotta. Asutaan Kanta-Hämeessä, joten Hämeelinnassa tarvinnee synnyttää (ihan hyvä paikka noin yleensä, mä en vaan tykännyt tietyistä asioista siellä viimeksi).

Jos teitä ei haittaa, että päivitys ei tapahdu aina joka päivä (ja kun tapahtuu, niin näin iltaisin), niin voin miettiä sitä vastuuta helmikuun alusta, kun silloin varmaan laitetaan pystyyn oma pino helmikuun viesteille. Nyt kannattanee varmaan vaan kirjoitella tähän, ja katsoa paljon meitä ilmoittautuu mukaan tänä aikana.

Kauheasti teksisi jo mieli kertoa kaikille, että viimein tärppäsi, mutta tällä hetkellä tietää vain mies ja kaksi parasta ystävää. Heidän kanssaan jännitin tämän viikon tuota viivojen vahvistumista. Pitänee kuitenkin muutama viikko vielä malttaa, ennen kuin kertoilee laajimmalti tätä ilouutista :)
 
Heips liityn lokakuu joukkoon :) olen 24v minulla oli plussatesti jo muutaman päivä sitten. Minulla on kolme lasta poika kohta 4v, tyttö kohta 3v ja tyttö 1,5v sitten on keskeytynyt keskenmeno rv15+3 viime marraskuun 29 päivä synnytin pienen kämmenen kokoisen pojan joka oli kuollut :( . Se niistä ikävistä.. Nyt olisi neljäs tuloillaan, toivotaan että jaksaa pysyä matkassa <3 .laskettuaika olisi 8.10. Jännittää ja tahtois olla jo pitemmällä että näkis ultrassa ja kun tuntisi potkut <3 Ihanaa että tärppäsi, vaikka mies oli sitä mieltä että ei tehä vielä ja ehkäisynä käytimme keskeytettyä yhdyntää, silti mies sanoi että jos se on tullaksee niin sitte saa tulla ja samalla tässä vastaus kun ihmiset miettii ja pui voiko touhutipoista tulla raskaaksi niin näköjään voi onnekseni :) olen nyt rv 4+0 ja onnen kukkuloillaan. Onnea teille muillekkin ! :)
 
Niin itse olen Kokkolan alueelta, ja synnytykset eivät ole mennyt yli koska, ensimmäisen kohdalla käynnistettiin rv 39+jotain raskausmyrkytys, seuraava käynnistettiin samoihin aikoihin ja taas raskausmyrkytys, kolmas käynnistettiin 37+6 raskausmyrkytys taas. Nyt jos se raskausmyrkytys ei tulisikaan olisi kiva kokea luonnollisesti käyntiin lähtevä synnytys. Tiedän että kohdallani raskausmyrkytys riski iso kun aiemmissakin ollut nyt toivoahan saa. Minulla ei vielä muita oireita kun pissattaa ja aamulla jos ei syö meinaa huono olo painaa päälle, väsyttää.. Kaikki oireet on erittäin tervetulleita ja toivottuja, että tietäisin paremmin kaiken olevan kunnossa :)
 
Oi oi oi,Rakkaudesta äiti onnea hurjasti:heart: Kaikki varpaat ja somet pystyssä että matka jatkuu koko 9 kk :hug:

Pikkusia nuhteita täytyy silti antaa,tänne karkaat näin salaa:D

Lokakuu on ihana kuu saada vauva,mulla 2 kpl lokakuussa syntyneitä:heart:

onnea kovasti kaikille lokakuun vauvaa odottaville:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
LOKAKUUN LAPSET




Omien tietojen lisäys/muutokset näkyvällä värillä omaan viestiin. päivitykset tulevat muutaman päivän välein.

Lokakuisten odottajat
(Päivitetty 28.01.13)


01.10.2013
clearbrook ??v / 2. lapsi/ ??

02.10.2013
janskuli83 29.v / 5. lapsi / NKL /

05.10.2013
Maana-mamma 29v / 3. lapsi / KOS / tyttöolo :D

06.10.2013
rakkaudesta äiti 33v / 5. lapsi / OYS /

08.10.2013
äiti3lasta 24v / 4. lapsi / kpks

09.10.2013
Hopeakissa 24v / 1. lapsi / OAS /



Laskettu aika ei tiedossa / ilmoitettu:



Tulossa:(täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listan ylläpitäjät:

Maana-mamma
clearbrook
 
Viimeksi muokattu:
Nyt se panikointi sitten mun kohalla alkoi.Aamulla kun heräsin niin ei ollut raskaana oleva olo ollenkaan ja siitä sitten kehittelin itelleni taas ajatuksen että varmaan taas käy samalla tavalla ku viimeksi Soittelin sitten heti aamusta neuvolaan että kuin aikasten hediän ultrallaan voisi nähdä elävän alkion niin kuulemma vasta joskus ysi viikolla jonne sainkin neuvola ajan,eli maaliskuun alkuun(sinne on ikuisuus!!!).Sitten soitin yksityiselle varhaisultraan aikaa ja oisin saanut sen jo rv.6+4 mutta päätin kuitenkin ottaa seuraavan viikon maanantaille,koska mulla rupes huolettaan että jos tuollon 6+4 ei pakosta näy syke niin sitten vasta huolestunkin.Eli varhaisultra on kolmen viikon päästä rv.7+1 Tuonkin odottaminen tuntuu nyt jo tuskalta ja varmaan jossain vaiheessa oonkin taas ihan hädissään jos nuo oireet ei ala vahvistua.

petronella09 kiitos <3 Toivottavasti sinullakin on mennyt kaikki hyvin <3 synnytykseenkään ei ole enään pitkä aika :)

Maana-mamma Onnittelut ja tervetuloa :)
Minäkin eilen plussasin,mutta nyt tuntuu että siitä ois jo enempikin aikaa.Niin paljon tunteen myllerrystä on mahtunut näihin pariin päivään.Kiitos päivittelystä ja ihanan kuvan olit löytänyt.Meinas tulla kyyneleet silmiin kun näin tuon vauvan kuvan ja ajattelin että nyt minä saankin syksyvauvan <3 ,samassa hetkessä alkoinki sit pelkäämään että kuitenkin taas menetän tämänkin pienen... voi että ku menis tää kolme viikkoa hujauksessa ja näkis elävän alkion ni vois alkaa nauttia ja lopettaa tän hillittömän pelkäämisen.

mulle voi laittaa listaan rakkaudesta äiti/33v/viides/oys/6.10.2013 :)

Kiva että päivitys taitosia ilmaantui :)

äiti3lasta Onnittelut ja tervetuloa :) Pahoittelut nuin pitkällä sattuneesta keskeytyneestä keskenmenosta :/
Meillä on kans yksi lapsista saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä,mutta oli tosi iloinen yllätys koska tuon kierron jälkeen (josta raskaus sai alkunsa) oltiin aijottukkin alkaa vauvaa yrittämään :)
Toivotaan että sinulle ei tällä kertaa tule raskausmyrkytystä!

rockstone kiitos kovasti <3 te kesäkuun kullanuput olette olleet paljon mielessä,mutta en oo pystynyt enään käydä lukeen keskusteluja kun se pienen elämänalun menetys sai mut niin surulliseksi ja yhesti ku kävin lukeen juttuja tulin tietysti vielä surullisemmaksi ku tajusin että mullakin pitäs olla raskaus jo nuin pitkällä ja en ollutkaan vielä edes raskautunut uudelleen.Mutta nyt tilanne on toinen niin tulen kirjottamaan kuulumisia vaikka ekan ultran jälkeen :)

Hopeakissa Onnittelut ja tervetuloa :)

Ihana kun on jo näin paljon lokakuisia kasassa.Toivottavasti me kaikki täällä pysytäänkin lokakuulle asti ja sen jälkeen vois keskustelu jatkua syntyneissä :)

Rakkaudesta äiti ja lokakuun lapsonen <3 rv.4+1
 
rakkaudesta äit, tsemppiä, syviä hengityksiä javtoivotaan että puskee hirveet raskausoireet päälle että pysyy hyvä tunne raskaudesta. Ja pudetään peukkuja että kaikki menee premmin kuin hyvin! Hyvä että meet varhaisultraan, aina parempi jos on iso huoli että käy tarkistamassa tilanteen eikä väkisin yritä sinnitellä np-ultraan. Mulla on molemmat aiemmat raskaudet olleet ns, hitaasti syttyviä, kunnon oireet alkanu vasta 12 viikon kohdalla. Tsemppiä kovasti!!
 
rakkaudesta äiti Kaikkea hyvää nyt, voimia, jaksuja ja onnen hippuloita! :heart: Varhaisultraan pääsy on kyllä hyvä juttu. Saa rauhoittua, kun näkee paljain silmin, että pieni asukas siellä pesäänsä rakentaa.

Itsekkin pääsen jo 13.2. kurkkaamaan, että varmasti pieni on kyydissä. Tuolloin on tasan rv 6+0. Takana on kuitenkin 15 kuukautta yritystä ja olo on siten hyvin epäuskoinen, että nytkö onni sitten potkaisi viimein. En ole saanut aiemmin yhen yhtä plussaa. En edes "vääriä" positiiviseen vivahtavia haamulaisia tai muuta. Viime kierron ja tämän plussa-kierron ajan olen syönyt clomifeneja ovulaaation varmistamiseksi ja annostus olikin tarkoitus tuplata tuleviin kiertoihin. Viime torstaina kontrolli-ultrassa löytyikin 4,5cm kysta vasemmmasta munasarjasta ja oikeassakin oli pientä rakkulaisuutta edelleen. Toivo laski hetkeksi ja paha mieli täytti kokonaan minut. Mutta KAIKKI tuo on nyt kuin pyyhkäisty pois. Minä viimein plussasin ja PYSTYIN tulemaan raskaaksi! Uskomatonta. :heart:

Ihanaa, että meitä on jo näin monta. Kiitokset suuret päivittäjille! Kuva on suloinen! :)

Hopeakissa rv3+5
 
Heippa, mulle voisi päivitellä

Vilijonkka 3.10, 27v, ensimmäinen ja KOS

Hopeakissa Kylläpäs kuulostaa tutulta, meillä siis oli yritystä 12kk eikä sinä aikana haamun haamun haamuakaan...nyt sitte tärppäs kun olin ihan luovuttanu asian tiimoilta. NIIN epätodellinen olo!!! tsemiä sinne ja kovasti onnea plussasta!

Pahoittelut teille ikäviä kokeneille :hug:. Pidetään peukkuja, että kaikki sujuu tällä kertaa meillä kaikilla hyvin :)

Mä varasin tänään ajan neuvolaan 11.2, iik! Jännää!

Vilijonkka rv 5+3
 

Yhteistyössä