*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Tiistai 23.8.2011



pipsa79............31v......kp1/28-40..........yk6
Tatja...............35v......kp 2/18-29.........yk13....(terolut)
Joku_raja........29v.......kp 4/27-29.........yk8 (4*clom)
Mandala..........31v.......kp 5/25-35.........yk8
Tunafish-78.....33v.......kp 13/??............yk5 (terolut)
Anskilia...........32v.......kp 13/25-32.......yk4
Neitipippuri......30v. .....kp 13/31-46.......yk3
Avonlea...........34v.......kp 17/27-29.......yk1
Marjutan.........28v.......kp 17/25-30.......yk4
Mansikkalime...31v.......kp 18/30...........yk2
Wanda_81.......30v.......kp 19/28-42......yk11...(luge)... dpo 1
Demuli............31v.......kp 21/14-53.......yk11
Taraolivia........30v.......kp 22/30...........yk1
Sara_78..........32v.......kp 22/33-39......yk7
riesa79............31v.......kp 23/??...........yk1
Ginger.............35v.......kp 23/??...........yk20.... (1kkm)... dpo 9
Ronjaliina........29v.......kp 24/24-29.......yk10
Amanda77.......34v.......kp 24/32-37......yk17
(7*ovulaation induktio) (1km)..... dpo 11
Syksy2010.......30v.......kp 25/28-38........yk10
Neah...............34v.......kp 25/28............yk6
Sanja..............32v.......kp 28/27 ..........yk2
Sissi_81..........30?v......kp 41/28-30.......yk3
Sakara............34v.......kp 69/?..............yk4
Rumor.............34v.......kp 90/31.............yk14
Jonesy............30v........kp 102/25-35.......yk6
Sintu74............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Killiäinen.............30v. .....yk27.....plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3.......plussa 25.7.
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Harmi juttu Tatja että menkat alkoi taas. Ja tuo miehesi välinpitämättömyys. Toisaalta voisin kuvitella, että useille miehille simppanäytteenotto ja siitä mahdollisesti löytyvät 'viat' voi olla kova paikka jo etukäteen ja mielellään haluaisivat välttää sen. Ehkä kannattaa vähän antaa aikaa asiassa ja ottaa asia uudestaan puheeksi? Voihan näytteen kuulemma antaa kotonakin, josta sitten vain kiikuttaa lääkäriin. Ehkä se helpottaisi miestä? Voithan aina itse vähän vaikka auttaa asiassa ;)
Toivottavasti pääsette tilanteessa etenemään pian!

Täällä on hemmotteluviikko käynnissä kun tulee tuossa sunnuntaina yks vuosi lisää. Eilen laitatin uudet kynnet ja huomenna hiukset niin sitten on lauantaina kaunistuneena valmiina juhlimaan frendien kanssa :D
 
Mandala, kiitos kun jaksat päivittää tuota listausta! :flower:
Riesa, tulehan sitten heti kertomaan miten kävi ;)

Tatja;
itsekin olen ihan hypoteettisella tasolla miettinyt tuota että jos pitäisi laittaa vauva vs. parisuhde. Onko naisella oikeus ajatella noin, mitä jos parisuhteen mies ajattelisi noin? Mikä on itsekästä, mutta mikä on terveen itsekästä- nämä on niin vaikeita asioita!


Omaa sydäntä painaa välillä kovasti se, että meillä _minä_ olen se lapseton, koska miehellänihän on lapsi aiemmasta suhteestaan. Etenkin silloin kun meillä on käymässä tuttuja, entisiä lapsettomia, ja he alkavat käydä sitä vauva/lapsiarkeaan mieheni kanssa läpi.. eivät varmaan tule ajatelleeksikaan miltä minusta tuntuu, kun kovasti siinä hehkuttavat miten lapsi on ihana asia ja muuttanut heidän elämänsä niin ihanaksi ja miten elämälle löytyi lapsen kautta tarkoitus..
Kiva siinä sitten hymyillä vieressä että kiva joo kun kaikilla muilla näyttää tässä kaveripiirissä olevan elämällään tarkoitus paitsi minulla.. :'(
 
Marjutan, kyllä lugejen pitäisi tuohon limakalvon paksuuteen myös vaikuttaa. Mulla on menkat nykyään vähentyneet entisestä, eka päivä on runsas ja sen jälkeen tihkuttaa vaan. Aiemmin oli runsaat monta päivää ja viimeiset pari päivää vain tihkutusta. Taitaa olla yhteydessä tuohon ennen menkkoja tihutteluun että sitten on menkat pienentyneet. Limakalvon paksuus mulla kyllä oli hyvä ennen ovulaatiota yhden ultran perusteella. Sitä en sitten tiedä alkaako limis "rappeutumaan" ennen aikoja kun tulee noita tihkutteluvuotoja.

Kiitos ovis-onnitteluista Mandala, Amanda ja Tatja! On se jännä miten olin vielä eilen hyvin optimistinen ja onnellinen mutta iltaa kohden aloin taas masentelemaan. En saanut miestäni uudelleen sänkyyn varmistamaan osumistarkkuutta kun ei ollut mies illalla kotona. Harmitti. Mutta pitäisi kuitenkin olla optimistinen että ovisplussapäivä kuitenkin saatiin hyödynnettyä, ihan hyvät mahikset pitäisi olla! Miksi sitä sitten mieli kuitenkin vetää matalaksi ja pessimismi iskee niskan päälle. huoh.

Tatja, jaksamista ja tsemppiä! :hug:

Marjutan, tsemppiä myös sinulle ja jaksamista ajattelemattomien ihmisien kanssa kanssakäymiseen! Ihan varmasti vielä oman vauvan ja elämäntarkoituksen saat! :hug:

Itsellänikin on noita ajattelemattomia ihmisia liikaakin lähellä, ikisinkkuja jotka eivät voi käsittääkään mitä vauvakuume on. Heidän mielestään olen vain liian pakkomielteinen ja mun pitäisi unohtaa koko asia niin olisin raskaana samantien...
 
marjutan , tiedän tuon tunteen, kun on porukassa ainut jolla ei ole lapsia. Ollaan mieheni kanssa lähipiiriimme ainoat lapsettomat. (Tai no, yhdellä parilla ei ole, mutta viime tiedon mukaan eivät edes halua.) Silloin, kun on useampi pari yhdessä koolla niin lapsistahan siellä puhutaan. Ja olo on ulkopuolinen! Olen joskus kylästä poistunut itkien, kun naisväki vain lapsistaan jutteli. :( Mieheni kyllä ymmärtää tuskani, mutta ei suhtaudu asiaan yhtä vakavasti kuin minä. Lohduttaa vain sanoen "Kaikki aikanaan." Ja niinhän se toivottavasti on. Meillä nyt on vasta meneillään yk 1, joten ei nyt vielä pitäisi meikäläisen edes asiasta panikoida. Mutta minkäs sitä mielelleen mahtaa, ikääkin kun on jo kuitenkin kertynyt. Pidetään marjutan lippu korkealla ja uskotaan, että kyllä mekin vielä!

Itsellä ei nyt mitään normaalista poikkeavaa. Ovis käsittääkseni oli ja meni. Pupuiltiin ahkerasti ja nyt vain odotellaan. Taitaa olla dpo 2.

Voimakkaita plussapuhureita! :whistle:
 
Tatja, oon tosi pahoillani et joudut käymään miehesi kanssa tuollaista vääntöä… Ymmärrän, että sitä alkaa miettimään, mikä lopulta on tärkeintä. Koita kuitenkin jutella miehesi kanssa avoimesti ja näyttää suoraan, miten tärkeää lapsi sulle on ja miten paljon tuo tilanne sua kaivaa. Jotenkin monesti miehet kokevat nämä jutut eri tavalla eikä miehillä usein taida olla kiirettä asian kanssa. Puhuminen kannattaa aina, joten siihen kannustan. Toivon, että asiat ratkeaa tavalla tai toisella ja saatte pian sen oman nyytin! :)

Mandala, ihan viikko sulla meneillään! Ota ilo irti kaikista hemmotteluista ja nauti!! :)

Marjutan, kurjaa että joudut kuuntelemaan noin ikäviä kommentteja. Ihmiset ei kyllä usein ymmärrä, mitä suustaan päästävät. Mutta kai se vain niin on, että toisen saappaisiin on vaikea mennä ja onhan se toisaalta tärkeää, että ihmiset voivat olla onnellisia omasta elämästään. Koita vain pitää mielessä, etä perässä tullaan ja kaikki se, mistä he puhuvat on sullekin pian totta!

Wanda, eiköhän yksi täsmäisku ole parempi kuin sata sinne päin! :) Eli varmasti se oikea ajoitus osui ja upposi. Pidän peukkuja, että tämä oli SE kierto vihdoin ja plussa tulee! :)

Epäilen vahvasti että en ole raskaana… Ei ole mitään oireita, jos ahdistusta/masennusta ei lasketa. :) Eilen olin illan viimeisillään raskaana olevan kaverini kanssa kahvilla ja oli tietty puhe kaikista raskausoireista. Kun ajoin kotiin, itkin valtoimenaan koko matkan - ja pitkään vielä kotonakin. Olin niin varma, etten ole raskaana. Tuli taas ne kysymykset, et miksei mun keho voi toimia oikein?? Miks pitää ensin olla ovulaatiohäiriö, sitten viedään munanjohdin ja vaikka sitten saisinkin sen ovulaation sinne ehjälle puolelle, en silti tule raskaaksi. Tuli hirvee pettymys omaa kehoa kohtaan ja kysymykset, miksi ihmeessä kaikki voi olla niin vaikeaa. Pelkään, etten oikeesti voi tulla raskaaksi koskaan. Ikäkin ahdistaa ja tuntuu, et kaikki vaan valuu käsiin. Aamullakin oli ihan voimaton olo. Ihan kamalaa, että ajatukset pyörii niin paljon tän lapsen saamisen - tai saamattomuuden - ympärillä ja se vie iloa kaikesta muusta. Jotenkin raskaaksi tuleminen on vallannut mun mielen ja odotan vain sitä, että tulisin raskaaksi. Pelot, ahdistukset, oireiden, tai niiden puuttumisten, tarkkailu ja kaikki muu tähän liittyvä vie ihan hulluna energiaa. Eihän tässä oo mitään järkeä! Miten sitä voisi jatkaa yrittämistä ilman näin kovaa höyryä ja henkistä latausta? Nyt vain tuntuu, et kaikki muu on epäolennaista. Kai tänne risukasaankin taas alkaa jossain välissä paistaa ja jostain löytyy vielä usko tähän touhuun. Mies on onneksi tosi kannustava ja eilenkin yritti sanoa, ettei kaikkea ole todellakaan vielä yritetty ja vakuutteli, että onnistutaan vielä. On tää hänellekin varmasti rankkaa, kun itken vähän väliä. Anteeks, että purkaudun teille ja ahdistan niitä, jotka ovat vielä yrityksen alkumetreillä. Älkää masentuko mun kirjoituksista.

Nyt mä hypin kyllä tasajalkaa ja vaadin tänne jaettavaksi plussia yhtä paljon kuin Supermarketin kassalla!!!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos joku_raja ja marjutan vastauksista ovistestiasioissa! Sain eilen aamulla sen digitestinkin normaalisti toimimaan, eli mikä lie häikkä ollut. Mutta ei kyllä tullut hymynaamaa... :/

Kuinka usein te testailette ovista? Itse olen nyt tosiaan testannut joka aamu. Eilen mielestäni oli aamulla vähän tummempi (tai tummin tähän saakka) viiva Pregchekissä, mutta digi antoi sen pelkän ympyrän. Illalla kun testasin, oli PregCheck mielestäni haaleampi (en testannut digillä). MUTTA ovislimoja oli eilen ihan selkeästi ja sunnuntainakin jonkin verran. Tänä aamuna taas vaaleampaa viivaa PregChekiin.

Nyt siis olen ihan pihalla: voiko ovis tulla limoista huolimatta vasta myöhemmin, vai onko se huippu ollut tyyliin noiden testausten välissä (päivällä)? Eli kuinka lyhyt LH-huippu voi olla? Tietenkin mahdollista on myös se, että en edes ovuloi. Sinänsä olen kuitenkin iloinen edes näkyvistä limoista, koska ne puuttuivat viime kierrosta.

No, eipä kai tässä auta muuta kuin jatkaa testailemista ja joka toinen päivä -taktiikkaa...

Aika aikaiselta kuulostaisi kyllä ovis kp 12 tienoilla, mutta voisi tietenkin enteillä kierron lyhenemistä. En mää tiedä, tuntuu että tässä on sitä enemmän pihalla, mitä enemmän kuukausia kuluu. :'(
 
Amanda, älä yhtään pahoittele purkaustasi. :hug:

Mulla käy samantyyppiset asiat mielessä, vaikka ollaan vasta kesäkuusta asti yritetty. Mutta, kun myös tuota "hormonitaustaa" on (aiemmin leikattu endometrioosikysta), niin käy myös mielessä, että entä jos ei koskaan ja se endo estääkin jotenkin kropan toimintaa, ovuloinko ollenkaan, jne. Hirveästi on pelkoja, ja mulla myös ajatukset vauva-asioissa monta kertaa päivässä!

Oikein lämmin tsemppihali!
 
Kiitos Wanda, Avonlea ja Amanda ja muutkin.. pääosin sitä jaksaakin olla onnellinen mm. hyvästä parisuhteesta, ja siitä että on mukava työpaikka, kivoja kavereita, harrastuksia, terveyttä jne. Eihän nekään ole missään nimessä itsestäänselvyyksiä. Mutta tiedättehän, kun on se ikävä sitä kohtaan mitä ei ole niin se on.. :/

Neitipippuri; kun mulla on ollut 2 viimeistä kiertoa n. 26 päivää, aloitin ovistestauksen kp 8. Testasin joka ilta digitestillä, ja kp 15 tuli hymynaama. Kesällä tikutin Davidin tikuilla joka ilta, aina tuli viiva mutta ei läheskään niin voimakas kuin testiviiva. Ja tuolloin tikuttelin viikon verran.

Kummassakaan kierrossa ei ole tuntunut mitään nippailuja tai muita ovistuntemuksia, mutta tässä kierrossa kp 9 alkoi tulla tosi paljon limaa/valkovuotoa.. sitä jatkui noin 2-3 päivää, kunnes "kuivahti", ja siitä sitten pari päivää niin tulikin tuo hymynaama. Mutta siis minkäänlaisia muita oireita ei ole ollut, eikä vieläkään ole.

Vielä yksi kysymys; koska tuo hymynaama tuli sunnuntaina, niin onko nyt dpo 2?
 
Neitipippuri oletko aamupissasta testannut vai 'muuten vain aamulla'? Ainakin testeissä ja muutenkin on sanottu että paras aika kai olisi klo 10-20 olettaen eli ei suoraan heräämisen jälkeen kun LH kuulemma erittyy päivän mittaan pissaan vasta.
Itse olen testannut iltapäivällä, tietty niin että yrittänyt olla käymättä vessassa sitä ennen.

Muutenkin tuosta oviksen bongauksesta sen verran, että kannattaa tutkailla lämpöjäkin. Eli oviksen tapahduttua ne lämmöt tosiaan pitäisi nousta noin puoli astetta, joten jos ovistikut haamuilee tms mutta limat tms kertoisi oviksesta niin kokeilkaas mitata lämpöjä.

Voimarutistus Amandalle kun meinaa ikävät ajatukset vallata mielen :hug: kuten miehesikin on sanonut: kaikkia kortteja ette ole pelanneet vielä niin ei mitään hätää vaikka tästä kierrosta ei nappaisikaan! Mutta eihän tämä kierto edes ole vielä ohi sun osalta, että kuka tietää :heart:
Muutenkin toivon kaikille synkästä ilmasta huolimatta mukavia ajatuksia mieleen ja hurjasti plussaenergiaa!
 
Mandala Kyllä miehelle tuo simppanäyte on jotenkin kovin iso asia. On sen luvannut antaa ja uskon, että lupauksensa pitää. Luulen juuri, että pelkää siitä löytyvän vikaa ja suojelee iseään siten, että ei anna vauvakuumeelle valtaa. Sanoo, että hänelle ei lapsi ole pakollinen. Mies on lähtenyt mukaan kun olen pohdiskellut lapsiasioita esim. kasvatustapoja ja silloin ikään kuin unohtaa, että lapsi ei olekaan niin tärkeä. Luulen, että hänellä on paljon itsesuojelua mukana.

Marjutan Itse pelkään sitä, että jos itse olisin valmis menemään hoidoissa pitkälle ja mies ei. Olisinko sitten loppuikäni katkera miehelle, joka ei tehnyt kaikkea mahdollista lapsen eteen? Nousisiko syyttely joka riidassa pinnalle? Hirveä ajatus.

Wanda Kiitos, halit on tarpeen. Eikös ole niin, että positiivsen testin jälkeen ovis tapahtuu yleensä 12-48h sisään ja munasolu elää hedelmöittymiskykyisenä noin vuorokauden? Eli ei vieläkään olisi myöhäistä varmistella?

Amanda Kiitos, täällä meni nyt itkun puolelle. Ihanaa, kun on tämä palsta mihin purkautua. Lapsellisille kavereille en näistä pysty puhumaan. En edes parhaalle ystävälleni. Sinulla on niin paljon samoja ajatuksia kuin minulla. Pää on täynnä vauvakuumetta ja tuntuu, ettei mikään muu tunnu missään. Mulla myös ikä ja ajan kuluminen tuottaa stressiä. Ihanaa kuitenkin, että miehesi on tukena ja pystyy jopa puhuman asiasta.
Olen nyt kesän ollut aika hiljaksiin miehen suuntaan kuumeen kanssa. Pari päivää sitten muistutin, että vauvakuume kaihertaa edelleen lujaa ja itkuksi meni mulla heti alkumetreillä. Jotenkaan en edes pysty normaalisti asiasta keskustelemaan. Mies tsemppaa minua dieetissä ja tietää, että sillä tavoittelen kropan toimintaa. Kannustaa minua tällä tasolla, mutta puhuminen on niin kovin vaikeaa. Toivon, että tässä asiassa tapahtuu parannusta meidän molempien kohdalla. Miten ihmeessä saan itkemättä asiasta puhuttua. Mies kokee itkun ehkä painostavana?

Nyt koitan kasata päätä ja ajatella positiivisia. Yritän nyt itse ainakin tehdä sen minkä pystyn eli keskityn tähän kiertoon terveellisillä elämäntavoilla.

Plussia tosiaan jakoon KIITOS :)
 
Mandala, olen testannut klo 6 herättyäni. Mulle on niin tuskaista toi pidättely (juoksen vähän väliä vessassa), ja kun juodakaan ei saisi kahteen tuntiin ennen, jne niin pelkään, että "näytteestä" tulisi liian laimea... Lisäksi töissä en viitsisi oikein alkaa testailemaan. Nuo testit väittävät kyllä, että sen voi tehdä mihin aikaan vaan, hmmm, mutta tiedä sitten niistä.. Ja se perhanan kuumemittarikin on nyt kaiken lisäski rikki! :stick:

Marjutan, mielenkiintoista, että sulla siis ovis+ tuli vasta, kun limat loppuivat! Pitäisiköhän nyt yrittää johonkin iltaan vielä "tuhlata" noita digitestejä, vai meniköhän se ovis jo? Hittojen hitto, kun on pohtimista! :mad:
 
Joku uusi oli ainakin tullut tänne kirjoittelemaan, tervetuloa! En aina muista, kenelle olen toivotellut, joten tasapuolisesti kullekin :O

Amanda ja Tatja, teille kovasti jaksamista ja tsemppiä. Noita ajatuksia on täälläkin, vaikka ei mitään mullistavia esteitä pitäis vauvahaaveille ollakaan. Minäkin itkeä tihrustelen välillä, tosin vähän piilossa, kun en kehtais miehellekään kyyneleitä näyttää. Samoin kun yritän puhua näistä asioista vakavammin, niin silmät kostuu:'(. Ja sitten välillä työmatkaa ajellessa, kun ajatukset pyörii, niin voi tippa tulla linssiin. Tämäkin vois tietty olla oire, jos vaan sattuis olemaan edes mahdolliset päivät, että ois raskaana :D

Oviksen kiinni saaneille ja hyödyntäneille jänskäpäiviä. Wanda, kyllähän tosiaan yksikin kerta voi riittää. Ainakin "vahingonlaukauksissa" se onnistuu aina, miksiköhän ei meillä oikeasti yrittävillä??

ON: sain sitten tuloksia niistä kokeista, mitä gynellä otettiin. Joku arvo on ollut hieman koholla, mutta ei muuta suunnitelmia. Eli kaksi kiertoa (aargh, miten pitkältä ajalta tuntuu!!!) pitäis ootella ja sit sinne kontrolliin. Varmistin vielä, että yritystä voi jatkaa ja hoitsu kyllä sanoi, ettei uutta ohjetta ole tullut. Toivon ja toisaalta en, että plussa tulisi nyt. Jos siis joutuu sen kystan tms. leikkaamaan, niin arveluttaa, jos on raskaana. On niitä ilmeisesti leikattu raskaana oleviltakin, mutta kuitenkin... Yleensähän kaikki tapahtuu, kun ei välttämättä tarvitsisi. Eli odottelen plussaa, koska sehän tulee kun on edes pieni este ettei tarttes tulla. Hmmm, menipä sekavaksi...
Muuten alavatsaa vähän vihloo, vasemmalla tuntui aikaisemmin jotain, olisko sitten ovista. En ole nyt tikuttanut, tuo gynekäynti vähän laimensi näitä bongailuja. Odottavan aika on piiiiitkä, niinkuin täällä lienee jo moneen kertaan todettu.

Meillä paistaa onneksi aurinko, joten lähetän sitä teille, joilla on synkkää :heart:
 
marjutan Haleja! Tiedän täsmälleen, miltä Sinusta tuntuu. Itse olen samassa tilanteessa, että miehellä on jo entuudestaan lapsi. Tottakai se on ihana ja kiva, mutta se ei ole kuitenkaan minun lapseni. Hirveän raskasta kuunnella lapsikeskusteluja vierestä ja koko ajan toivoa, että jos joskus minullakin... Minusta tuntuu lisäksi omituiselta puuttua keskusteluihin - toiset katsovat pitkin nenänvartta, että mitä toikin tossa kommentoi, eihän sillä ole lapsia!?
 
neitipippuri: Tosiaan digin ja Pregcheckin ohjeiden mukaan saa testata myös aamulla ja niin olen itse aina tehnyt. Se on yksinkertaisesti kaikkein vaivattominta. Muissa kokeilemissani testeissä on kielletty aamutestaus, mutta nuo kaksi ovat hyvin toimineet aamuisin. Lukemani mukaan on ihan tyypillistä, että limat loppuvat paria päivää ennen ovisplussaa. Itsellänikin on näin eli ei kannata huolehtia. Testaan kerran päivässä ja aina olen plussan saanut kiinni. Kerran olin varma ovisplussasta ja testasin illalla ja silloin plussa näkyikin. Mutta se näkyi edelleen myös seuraavana aamuna eli vaikka olisin testannut kerran vuorokaudessa olisi plussa näkynyt. Yleensä minulla on plussa kestänyt noin vuorokauden eli kerran näkyy testissä ja sitten menee pois, mutta viime kierrossa jostain syystä näkyi kaksi päivää. Joillakin huippu menee ohi niin nopeasti, että testaavat aamulla ja illalla.

Sulla on vasta kp13 menossa, joten älä hätäile. Mulla tulee 28/29 päivän kierroilla plussa kp15/16. Periaatteessa 14 päivää plussasta pitäisi menkkojen alkaa, joten jos sulla on 30 päivän kierto, plussan pitäisi tulla noin kp16.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki! Täältä taustalta huhuilen pitkästä aikaa. Koko ajan olen ketjua lukenut, mutta en jaksanut kommentoida. Tuonne lapsettomuuspuolellekaan en jaksanut liittyä mihinkään ketjuun, kun aika syvällä on tullut käytyä... Nyt kuitenkin asiat vähän kirkastuvat, kun IVF/ICSI aloitus häämöttää syyskuussa. Toivottavasti pääsen vielä joskus tuomaan hyviä uutisia tähän kotiketjuuni =)

Tsemppiä, onnea ja iloa! :heart:
 
Täällä ilmoittautuisi jälleen uusi kuumeilija keskusteluun, mikäli vielä mahtuu! Aloitimme mieheni kanssa aktiivisen yrittämisen viime helmikuun lopulla, kun jätin pillerit pois reilun 10 vuoden käytön jälkeen. Molemmilla meillä siis esikoinen olisi kovasti haaveissa, mutta vielä ei ainakaan ole tärpännyt. Itselläni ikää tulee vuoden lopussa mittariin 32 v ja miehellä sitä on kertynyt 29v. Meillä käytössä kuumeilun tukena vitamiinit ja greippimehu. Gynekologilta sain Terolut -reseptin käyttöön tarvittaessa kiertoja tasaamaan, mutta en ole sitä vielä hakenut, koska ei oikein käynyt selväksi, koska se tarvittaessa olisi... Juuri tänään pyörähti käyntiin yk 6, eli tänään kp 1/28-40.
Nyt juuri ei menkat niin kovasti harmita, koska edeltävässä kierrossa sain selvän ovisplussan kp 21 ja kierto jäi siten viikon verran lyhyemmäksi kuin sitä edeltävä, eli päästiin normaalirajoihin... :) Ei siis muuta kuin uuteen nousuun ja syksyisiä plussatuulia kaikille!!
 
Joku_raja joo tota aina kauhulla mietin kun sanotaan että luteaalivaihe (päivät oviksesta menkkoihin) olisi vakio 14 mutta mulla ei ainakaan ole vaan jotain 9-10 päivää :( Katsotaan mitä tässä kierrossa tulee olemaan mutta ruhtinaallista olisikin jos pääsisi siihen 14 päivään edes lähelle!

Nima kivaa että hommat etenee, toivottavasti olet löytänyt sisäisen rauhan asian suhteen ja menette hyvillä mielin hoitoihin :) Mua jännittäisi varmasti sen takia eniten että tärppi voi olla TOSI lähellä kun noihin hoitohin menee!

Tervetuloa pipsa79, lisäsin sinut tuonne listaan ensimmäiseksi niinku kp päiviesi puolesta pitää. Siitä sitten kierron edetessä tippuu alaspäin. Toivottavasti sun ei tarvitse hirveän montaa kertaa pompahtaa takaisin ykköspaikalle :)

Pöh tajusin just eilen kun sain Raskauskeijusta ovistikut että ne on David:eja. Jotenkin ihan luulin niiden olevan ihan muita. Toisaalta oon kyllä niilläkin saanut vahvat ovisplussat mitkä varmistanut vielä One Stepillä perään joten ehkä noilla just ja just pärjää.
 
Mandala: Joo, en minäkään ole koskaan päässyt tuohon 14 päivään. Ennen clomeja oli 10 tai 11, nyt clomien kanssa noin 13. Mutta tarkoitin vain, että jos laskennallisesti haluaa arvioida oviksen aikataulua, niin ei kannata vielä hermoilla.
 
Kiitos joku_raja :heart:

Ihanaa, kun jaksoit antaa toivoa, että ehkä meikäläinenkin sen oviksen - tai siis ovisplussan - bongaa. Eli silloinhan ovis voi olla limojen jälkeen aika kauankin jälkeenpäin, koska eikös ovisplussasta mene vielä päivä itse irtoamiseen? Silloin tosiaan ovis osuisi jonnekin tuonne päivän 15 tietämille.

Sitä tosiaan ihmettelinkin, kun limat tuli päivä 11 ja 12, että voiko muka tosiaan itse ovis niin aikaiseen osua!

No, meikäläinen jatkaa testailuja! :)
 
Viimeksi muokattu:
Ovisplussasta tosiaan menee noin 12-24 tuntia munasolun irtoamiseen (jos se edes irtoaa). Mutta yksilöllisiä nämäkin asiat. Joillakin irtoaa nopeammin ja joillakin hitaammin. Ovisplussa kuitenkin täällä palstalla lasketaan dpo-1 -päiväksi.
 
Marjutan, Nyt vaan talletuksia kehiin, niin sieltä se plussa voi tulla! :) Tärkeintä on, et sait plussan ovistestiin ja LH-huippu on siis tullu! Limat on kai yleiset, mut onko välttämättömät, sitä en tiedä?

Mä oon muuten laskenut dpo-päivät eri tavalla kuin muut! Mä oletin, että kun ovisplussa tulee päivää ennen ovista, siitä seuraava päivä olisi vasta dpo 0 (days past ovulation). Mutta oon tainnu laskea väärin, jos ovisplussa-päivä on se dpo0. Sekavaa. :)

Mandala, oot oikeessa et luovuttaa ei saisi! Eilen sekin jo synkimmässä vaiheessa kävi mielessä. Mutta eihän tässä voi vielä luovuttaa. Ja tosiaan ei kai tämäkään kierto oo vielä loppuun katsottu. Äsken just syötin googleen ihanan lauseen ”alkuraskaus ilman oireita” ja sieltähän tuli roppa kaupalla kirjoituksia. :) Ai että ne tuntui hyvältä, vaikka tiedän, ettei niistä voi sanoa juuta eikä jaata. Asia selviää loppuviikosta kaikesta huolimatta.

Tatja, meillä on tosiaan samoja vaiheita läpi käytävänä. Onneksi täällä saa purkaa ja sanoa asiat suoraan. Mulla on ihan sama juttu, et itku tulee tosi herkästi, kun puhun asiasta. Miehen vaimollekin puhuessa tuli itku, vaikka kuinka yritin olla reipas. En usko että sun mies kokee itkua painostavana. Sehän on sun surua siitä, että ette ole onnistuneet. Oletko kertonut hänelle, että et syyttäisi häntä, vaikka ”vika” olisi hänessä? Ehkäpä hän pelkää sitä? Ja kannattaa vaan itkusta huolimatta puhua ja koittaa selittää, mitä koet. Uskon, että avoimuus on kaikkein tärkeintä. Mä sanoin miehelle kerran pahimmalla hetkellä, että haluaako hän olla mun kanssa, vaikka en koskaan saisi lasta. Hän totesi, että ehdottomasti haluaa ja sitten vain keksitään muita vaihtoehtoja. Ja elämässä on muutakin tärkeää kuin lapsi. (osaispa itsekin ajatella noin…) Oli tosi tärkeää saada se sanottua, vaikka ihan hypoteettinen ajatus onkin. Sitä vaan yritin kertoa, et haastavia noi juttelut on ja mullekin tulee olo, et mies ei kohta jaksa tätä mun itkua. Mutta toisaalta en suostu sitä peittämäänkään, koska itkun jälkeen tulee aina ilo ja hauskat yhteiset hetket! Tämä vuoristorata on vaan kestettävä!

Demuli, hitsi mikä tilanne!! Joo, nyt se plussa varmasti kurvaa paikalle, kun ei saisi! :) Pidän peukkuja, et kaikki menee hyvin, oli vaihteet mitkä tahansa!

Pipsa, tervetuloa tänne vauvahullujen sekaan! :) Ja ethän tee käynnistäsi maratonia vaan pikamatkan!
 
Mä oon muuten laskenut dpo-päivät eri tavalla kuin muut! Mä oletin, että kun ovisplussa tulee päivää ennen ovista, siitä seuraava päivä olisi vasta dpo 0 (days past ovulation). Mutta oon tainnu laskea väärin, jos ovisplussa-päivä on se dpo0. Sekavaa. :)
Mun mielestä sä olet ymmärtänyt ihan oikein (jos minä taasen ymmärsin tekstisi oikein) ja noin minäkin olen laskenut. Eli ovisplussan testipäivä on dpo-1, ovis tapahtuu oletettavasti seuraavana päivänä eli dpo0 ja siitä eteenpäin.
 
Täällähän on ihan hirmusesti kirjoiteltu parin päivän aikana. Kävin kyllä eilenkin lukemassa kaikki, mutten ehtinyt vastata.

Pipsalle tervetuloa!

Toi ihmisten ajattelemattomuus on kyllä oma rotunsa ihan kokonaan. Mullakin mm. työpaikalla ihmiset heittää herjaa aina välillä siitä, että oonko raskaana tai että eikö ois aika jo jne. Tekis mieli sanoo, että kuule nyt on kierto menossa tässä kohtaa, ovulaatio meni jo ja kattellaan, ei tässä oo ku kohta vuosi ooteltu sitä haikaraa saapuvaksi, mutta IHAN varmasti mä TÄÄLLÄ teille kyllä sitte HETI kerron ku on plussapärähtäny tikkuun! Jotenkin itse ainakin yritän ajatella niin, että henkilö itse kertoo, kun on kerrottavaa. Ellen sitten ole niin läheinen, että voidaan avoimesti asiasta keskustella ja muutenkin jutella.

Miehet puolestaan on oma lukunsa myös. Meillä mun oma mies ei tästä vauvaprojektista ottanut mitään paineita, ei edes suunnilleen ajattellut, että yritetään, ennen kuin sitten itkin hälle, että miten on epäonnistunut olo, kun ei edes raskaaksi saa omaa kroppaansa ja että miten raskasta on kun koko ajan tulee raskaus ja vauvauutisia joka puolelta. Tämän jälkeen on meilläkin asioista puhuttu rohkeammin ääneen ja mies on ehkä myös vähän oppinut ymmärtämään tätä naisena olon tuskaa ja ihanuutta!


Amanda älä tosiaan luovuta vielä! Niinhän täällä aina toistellaan toisillemme, että niin kauan on toivoa, kun tätiä ei näy.

Osaan kyllä samaistua sun tuohon piinaavaan odotteluun! Kun on se olo, että ois raskaana ehkä ja haluis varmistuksen, mutta ei kuitenkaan saa sitä, vaan yrittää vaan seurata, että tuleeko oireita tai onko niitä ja sattuuko johkiin vai eikö jne. Sitä niin kuvittelee jo oireita, sielläkin missä niitä oikeasti ei ole. Mulla itellä on se tilanne, että sain sen komeen plussan ovistestiin, sitten viikko ovisplussasta tuli sunnuntaina aivan valtavat viiltävät kivut alavatsalla. Sitä ennen jo ja edelleen, noin viikon ajan ainakin on ollut todella runsaat valkovuodot, mitä ei oo ikinä ennen kyllä ollu. Mä oon täällä kans ihan hulluna googletellu kiinnittymiskivuista ja runsaista valkovuodoista raskauden ensimerkkinä jne jne jne. Kovasti tietysti taas toivon ja luulen, että nää ois sitä itteään, mutta miten korkeelta tipunkaan taas jos huonosti käy. Tänään jo olin vähän yli-innokas ja tein raskaustestin, mutta negaahan se näytti niin negaa kuin nega voi nega olla. Tosin tein testin iltapäivällä, enkä ees tiiä, että miten herkkä se testi oli. Joten ei auta ku ootella, että kuinka tässä käy.


Tsemppiä alkukiertolaisille oviksen bongailuun, oviksen bonganneille puputteluun ja meille loppukiertolaisille malttia! Kannatan minäkin sitä, että tänne alkais ropista plussia kuin kaupan kassalla!! Jo olis aikakin taas! Edellisestä plussastakin on taas jo kuukausi aikaa!

Tsemppiä naiset meille kaikille!!!!
 

Yhteistyössä