**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Sunnuntai 20.2.2011



Tunafish-78....32v. ......kp1/28-32..........yk1
Vadelma30.....30v. ......kp6/32...............yk5
Tatja.............34v. ......kp16/26-29.........yk8....... terolut
Sintti-79........31v. ......kp17/23-30.........yk20...dpo 3
Kippi.............30v. ......kp18/27-28.........yk5
Jonesy...........30v. ......kp20/25-35........yk3
Nima.............30v. ......kp23/31-37........yk4.....dpo0
Ronjaliina.......29v. ......kp24/28-29........yk3
anskilia..........31v. ......kp25/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp26/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp27/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp29/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp29/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp30/30-58........yk14
sgt................32v. ......kp32/29-31........yk4
Wanda_81......29v. ......kp32/30-42........yk5 (+ 8kk tjot)
Demuli..........31v. ......kp37/32-36.........yk4
Miimau..........31v. ......kp40/27.............yk7
Sakara..........34v. ......kp48/32-36.........yk2



Taustalla
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!:wave: ...minunkin puolesta =)

Nima, kysyit ovistestin merkkejä, mulla on ollut käytössä Sofi-merkkisiä, netistä tilattuja. Tiedä sitten onko luotettavia...: / Digitaaliset varmasti ois parhaimmat, mutta kovasti vaan maksavat... : /

Kiva lukea positiivisten kokeiden tuloksia! Ja onnea hoitoihin meneville! =) Toivotaan, että tuottaa tulosta!! +++++++

Kiitos tästä vertaistuesta, jota täältä saa roppakaupalla teidän muiden tilanteita ja kokemuksia lukien! =) Välillä tuntuu, ettei mielessä muuta olekaan kun tilanteiden ja oireiden miettimistä; ja eihän ne miksikään siitä "etene" : / Vinkkejä relaamiseen ja muidenkin elämän osa-alueiden huomioon ottamisessa?? :LOL:

...tossa aiemmin kirjoittelinkin viime kierrostani, jossa oviksen löysin kp 6 ja siltikin kierto meni pitkäksi, 39:iin (ka. 32). Tikuttelin ovista kp 2 vai oliko se 3, testiviiva haaleampi kuin kontrolliviiva. Tänään, kp 6 tikutin aamulla, ja kaksi vahvaa viivaa!! Eli jälleenkö näin aikaisin ovis?? :| Jäin miettimään, jos näin varhaisessa vaiheessa tulee, ehtineekö munasolut kypsyä riittävästi? Saati kiinnittymispinnat "muodostua"? Auttakaa te viisaammat...:ashamed: Olisiko hyvä mennä käymään gynellä....?

Joku kirjoittikin jo tuolla aiemmin, että kohta tikut kokonaan pois...:) Mietin ihan samaa, pitäsikö
heittää tikut nurkkaan? :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Jospa tämän illan...yritän miettiä muita juttuja ja...:popcorn: nauttia illasta :)
 
Kippi
Mä oon miettinyt (kuten varmaan täällä olijoista jokainen) Vadelma myös noita relaamiskeinoja ja itselläni liikunta toimii parhaiten. Tänäänkin kunnon hiihtolenkin jälkeen oli niin hyvä olo, että vauvanhaaveilun "tuska" taas hetkeksi helpotti. :LOL: Meidän kaikkien pitäis muistaa pitää ittestämme hyvää huolta, liikkua ja viettää hetkiä läheisten kanssa, hyvä olo lisännee raskautumismahdollisuuksia. :) Mut joo, oliskin aina noin helppoa...

Noista ovistesteistä, mietin silleen että jos seksiä on säännöllisesti 1-3 päivän välein, pitäisi olla ihan hyvät mahikset tärpätä jos ovulaatio tapahtuu koska simpat kuitenkin odottelee useampia päiviä (tai sitten ei, mutta parhaimmassa tapauksessa..). Mutta en vielä oo oikein päättäny ite meenkö ilman testejä vai en. Sitä niin toivois et asiat tapahtuis luonnostaan..

Nimalle iloa makkarin puolelle ja plussatuulia, samoin Sintti hyvältä kuulostaa!
 
Tunafish, onnea uuteen kiertoon ja yk ykköseen. Siitä se lähtee...! :D

Onnea myöskin Nimalle ovisplussan löytymisestä!

Kippi: siimahännät pysyvät kuulemma hengissä useamman päivän, jos laadussa ei ole mitään häikkää, joten sinänsä säännöllisen pupuilun pitäisi riittää. Itsekään en ole kovin paljoa noita ovistestejä harrastanut, oikeastaan aloin testata vasta siinä vaiheessa kun aloin miettiä voisiko meissä olla jotain "vikaa". Oli jotenkin mukavampi mennä tutkimuksiinkin, kun oli jotain käsitystä siitä, ovuloiko vai eikö. Ja olihan se ihan hyvää harjoitusta hormonikokeita ja inssiä varten...

Tunafish, inseminaatio on sinänsä tosi simppeli toimenpide, siinä vain ruiskutetaan esikäsitellyt simpat sellaisella isolla pipetillä suoraan kohtuun. Meillä tehtiin inssi ihan luonnonkierrosta ilman mitään lääkkeitä, kun mulla ei löytynyt mitään vikaa ultrassa tai hormonikokeissa ja kierto on muutenkin suht säännöllinen. Siksi tuo munasolusaalis oli vähän yllätys... Mulla oli inssissä eri lääkäri kuin yleensä, ja hänen täytyi ihan kysyä olinko käyttänyt jotain lääkitystä tai onko meillä suvussa taipumusta monikkoraskauksiin. No eipä ole sikäli kuin minä tiedän...

Olin toki käynyt pari päivää ennen inssiä kontrolliultrassa, ja jo siinä näkyi kolme johtofollikkelia, mutta silloin oma lääkärini arveli että yksi niistä olisi kysta. Nyt tämän toisen lääkärin mielestä kuitenkin näytti siltä, että mulla olisikin irtoamassa kolme munasolua... :O Onneksi oltiin sentään saatu vähän ennakkovaroitusta, niin että olin ehtinyt mainita miehelle kaksosraskauden mahdollisuudesta ennen inssipäivää. Ei tarvinnut täysin omin päin tehdä ratkaisua siitä, uskalletaanko kokeilla hoitoa kaikesta huolimatta.

Mitä tulee siihen siemennesteen laatuun, elämäntavoilla saattaa olla ainakin jotain vaikutusta. Aloimme popsia syksyllä monivitamiineja ja D-vitamiinia ja jätimme kahvin melkein kokonaan pois, mies on lisäksi aloittanut ahkeramman liikunnan ja korjannut ruokavaliotaan terveellisemmäksi. Muistelen lukeneeni jostain, että elämäntapamuutokset alkaisivat näkyä muutaman kuukauden jälkeen, joten ehkä se selittää osaltaan tuota paranemista. Tosin kuulemma laatu voi muutenkin jonkin verran vaihdella - sen takia meillekin ehdotettiin uuden näytteen antamista, niin että nähtäisiin onko inssiin mitään mahdollisuuksia.

Johan tuli taas paljon omaa napaa... :ashamed: Hyvin kyllä huomaa, että kuumeilen taas ihan eri lailla nyt kun pitkästä aikaa "tapahtuu" jotain. En millään malttaisi odottaa sitä kahta viikkoa, jonka jälkeen saadaan tietää onnistuiko hoito vai ei. Alussa olin todella toiveikas, kun saatiin niin paljon parempia uutisia kuin olin odottanut, mutta sitten menin tyhmyyksissäni lukemaan noita lapsettomuuspuolen ketjuja ja tajusin etteivät ne inssin onnistumisprosentit ole mitään kovin suuria... Noh, ei kai tässä muu auta kuin odottaa ja toivoa parasta. :headwall:

Kovasti plussatuulia kaikille - voikaahan hyvin! +++++++ :whistle:

MUOKS. Ai niin, piti vielä Vadelmalle sanoa, että tuo kp 6 kuulostaa ovisplussalle hieman varhaiselta... mutta en ole kyllä mikään asiantuntija. Ehkä gyne tosiaan osaisi sanoa asiasta jotain...? : /
 
Viimeksi muokattu:
Sintti, mahtavaa kuulla, et inssikäynti oli lupaava! :) Oliko ne kaikki munarakkulat muuten saman kokoisia? Mullahan oli siinä ainokaisessa oviksessa yhden johtofollikkelin (22 mm) lisäks yks vähän pienempi (18 mm), mut mulle lääkäri sanoi, että vain se isompi lähtee irtoais. Mulla sama juttu, että välillä tulee lueskeltua noita lapsettomuuspuolen juttuja, mut sit kynsin hampain haluan pitää kiinni siitä ajatuksesta, etten vielä sinne kuulu... Ja aika rankoissa hoidoissa siellä on monet. Pidän hurasti peukkuja, et sulla siellä nyt kaksi (tai neljä...) solua kohtais ja kaikki menis toiveiden mukaan!! :)

Vadelma, mulla on tosi vähän kokemusta ovistestailusta, joten en ehkä oo viisain kommentoimaan... Mutta luulen, ettei ovistestejä kannata ihan ehdottomana totena ottaa. Entä jos ne ei olekaan täysin luotettavia? Kuka tietää? Mullahan testit näytti plussaa, vaikkei ovista ollut! Kun ilmeisesti LH oli koholla, vaikkei munis kypsynyt riittävästi. Mut tosi pienillä kp-luvuilla ei tosiaan uskois ovulaation olevan mahdollinen? Lääkäriltä kuulin, et munarakkula kasvaa max 2 mm/pv ja sen tulis olla yli 20 mm irrotessaan. Mut en sit tiedä onko mikään kiveen hakattua. Kohdun limakalvo tietty pitäis ehtiä paksuuntumaan myös riittävästi, mut en tiedä, miten monta päivää siihen vaaditaan. Jos sua alkaa mietityttämään, gynekäynti ei varmasti mitään haittaisi. :) Oon aiemminkin täällä puhunut lääkärissä käynnin puolesta. Jos saat "puhtaat paperit" niin voi sit rennommin mielin jatkaa yrittämistä. :)

Tunafish, kiitos tsempistä! :) Kevätaurinko tekee tosiaan hyvää ja pitää mielen iloisempana! Ottakaa vaan rennoin mielin yrittäminen, ettei seksistä sitten tuu mitään pakkopullaa... Eiköhän se tärppää pari kertaa viikossakin sänkypuuhastelulla. Ja jos oviksen bongaat, niin sekin tietty auttaa!
 
Amanda, mulle ei kerrottu mitään mittoja, mutta molemmat lääkärit varoittelivat monikkoraskauden mahdollisuudesta ja kyselivät, uskalletaanko yrittää silti. Ilmeisesti siis aika isoja olleet kaikki. Mutta jos niistä edes yksi lähtisi...

Ei tästä tyhmyydestä näköjään pääse millään eroon - kävin äsken vielä katsomassa VL:n sivuilta inssin onnistumistodennäköisyyden, vaikka tiesin sen olevan huono idea. Huimat 10-15%. :headwall: Nyt ei taas tiedä miten päin olisi. Pitäisi varmaan lähteä täältä palstalta pyörimästä ja mennä vaikka lukemaan kirjaa, niin saisi ajatukset käännettyä vähän muualle...
 
Äh, nyt meni usko siihen, että munasolu tosiaan irtoaisi, koska digitesti hymyilee mulle jo kolmatta aamua peräkkäin :headwall: Vahvimmat viivat oli kyllä eilisessä testissä, mutta... :confused:

Uutta kiertoa odotellessa... Nyt on pakko aloittaa se laihdutus, hiilarit vähiin jne. :|
 
Nima älä nyt vielä kokonaan epäuskoon vaivu. Kyllä se munasolu silti saattaa irrota useamman päivän plussasta huolimatta. Itsekin luin netistä samaisesta pitkästä ovisplussasta ja jossain sanottiin että joillain hormoonitasot vaan on pidempään koholla vaikka ovulaatio tapahtuukin, joten hyvin yksilöllistä tuo. Tsemppiä ja onnea piinaviikoille! ++++:whistle:
 
Maanantai 21.2.2011



Tunafish-78....32v. ......kp2/28-32...........yk1
Vadelma30.....30v. ......kp7/32...............yk5
Tatja.............34v. ......kp17/26-29.........yk8....... terolut
Sintti-79........31v. ......kp18/23-30.........yk20...dpo 4
Kippi.............30v. ......kp19/27-28.........yk5
Jonesy...........30v. ......kp21/25-35........yk3
Nima.............30v. ......kp24/31-37........yk4.....dpo1
Ronjaliina.......29v. ......kp25/28-29........yk3
anskilia..........31v. ......kp26/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp27/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp28/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp30/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp30/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp31/30-58........yk14
Wanda_81......29v. ......kp33/30-42........yk5 (+ 8kk tjot)
Demuli..........31v. ......kp38/32-36.........yk4
Miimau..........31v. ......kp41/27.............yk7
Sakara..........34v. ......kp49/32-36.........yk2



Taustalla
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
sgt.....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Pikavisiitti...

sgt Isot onnittelut plussasta! :flower: Toivotaan, että tämä on plussa-aallon alku :)

Sintti[/B Tsemppiä. Toivotaan, että sinä kuulut tuohon sakkiin, joka inssissä onnistuu.

Täällä piinaviikot alussa. Lauantaina saattoi olla positiivinen ovistesti ja sitä hyödynnettiin la ja su ;) Terolutit aloitin eilen.
 
Ihanaa sgt! Paljon onnea! :heart: Saatiinhan me se plussa helmikuullekin =)

Yk4 on näyttänyt olevan kovassa kurssissa viime aikoina, jospa minäkin... Kiitos toivonkipinästä wanda! Tatjan kanssa piinaillaan siis samaa tahtia, tsemppiä! :popcorn:
 
Netti, paras ystäväni :p Pitkästä ovisplussasta löysin sen verran tietoa, että joku oli soittanut clearbluelle ja kysynyt miksi digiovistesti hymyilee monta päivää peräkkäin. Sieltä oli vastattu, että ensimmäinen ovisplussa on se oikea ja joillakin (kuten minulla) se LH-hormonin poistuminen elimistöstä vain kestää useamman päivän. Eli ovis vissiin tapahtui eilen ja toivottavasti huomenna digi ei enää hymyile. Seuraavaa hymyä erilaiseen testiin odotellaankin sitten 2 viikon päästä :D

sgt olisiko sinulla antaa mitään vinkkejä tai poppaskonsteja, joilla plussa tulee? Tai oliko erityisiä oireita tässä plussakierrossa? =)
 
Helou!

Mä olen ollut niin työstressin ja flunssan uuvuttama, etten ole jaksanut edes täällä pyöriä, mutta hyvä kun tulin sillä täällähän on tapahtunut vaikka mitä!

Ensiksikin, onnea sgt!!! Mahtavaa että saatiin helmikuulle plussa, koitetaan me muut nyt ottaa susta sit mallia. :D Sintti, täällä on peukut pystyssä sun puolesta!

Wandalle kiitos uudesta pinosta ja muutenkin päivityksistä ja kaikille uusille tervetuloa! :wave:

Täällä lähestytään kierron loppua ja en kyllä jaksa uskoa että nytkään olis tärpännyt. En saanut ovistakaan selville vaikka yritin tikuttaa, en sitten tiedä oliko sitä edes. En edelleenkään jotenkin tunne tuota kroppaani, ainoat tuntemukset on mahan nipistely vasemmalla puolella, mutta se on siis samalla puolella joka kierron yhteydessä... eli tuskin merkki mistään. Mut meillä otetaan seuraavaksi vanhanaikaiset konstit käyttöön: kolmen viikon loma miehen kotipuolessa Ausseissa. Mun kavereista ja sukulaisistakin moni on tullut raskaaksi juuri lomalla, joten luotetaan nyt sitten vaikka rentoutumisen voimaan. :D

Meillä on muuten mies nyt jo muutamaan kertaan ihan ääneen sanonut, että hänellä on vauvakuume. :) Ihan kiva kuulla se ääneen sanottuna, vaikka yhdessä tätä projektia suunniteltiinkin. :)

Plussapuhureita kaikille! ++++++++:whistle:
 
Jonesy rentouttavaa lomaa! (Australia :heart: , huokaus... kävin sydneyssä pari vuotta sitten ja sinne jäi sydämeni...)

Täällä kp 1 yk 6. Kumma kun sitä on silti pettynyt vaikka tiesin ettei ole tärpännyt. Ainakin pitää olla iloinen että kierto oli normaalein 33 päivää. :)
 
Tiistai 22.2.2011



Wanda_81......29v. ......kp1/30-42..........yk6 (+ 8kk tjot)
Tunafish-78....32v. ......kp3/28-32...........yk1
Vadelma30.....30v. ......kp8/32...............yk5
Tatja.............34v. ......kp18/26-29.........yk8....... terolut
Sintti-79........31v. ......kp19/23-30.........yk20...dpo 5
Kippi.............30v. ......kp20/27-28.........yk5
Jonesy...........30v. ......kp22/25-35........yk3
Nima.............30v. ......kp25/31-37........yk4.....dpo2
Ronjaliina.......29v. ......kp26/28-29........yk3
anskilia..........31v. ......kp27/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp28/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp29/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp31/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp31/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp32/30-58........yk14
Demuli..........31v. ......kp39/32-36.........yk4
Miimau..........31v. ......kp42/27.............yk7
Sakara..........34v. ......kp50/32-36.........yk2



Taustalla
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
sgt.....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
wanda pahoittelut uuden kierron alkamisesta :hug: Aiotko vielä jatkaa tutkimuksia niiden verikokeiden jälkeen?

Jonesy pitkä loma kaukana poissa kuulostaa ihanalta! :cool:

Itse olen lähdössä vain pitkän viikonlopun viettoon juuri jännäpäivien ajaksi. Ovisdigi ei onneksi hymyillyt mulle enää tänä aamuna, johan sitä LH-huippua kestikin 3 päivää. Nyt vaan sormet (ja jalat) ristiin :)
 
Kiitos Nima! En ole ihan päättänyt vielä menenkö käymään ultrassa vai en. Ja sitten olisi s-prog verikokeessa käynti. Kallistun ehkä kyllä sille menemisen puolelle. Saisi mielenrauhaa siihen onko kaikki ok vai ei.

Tsemppiä piinailuun! :)
 
Hellou!

Onnea plussanneille ja tervetuloa kasvattelemaan mahaa tonne odottaviin.

Sintti: ilahduin kovasti kun näin sun "palanneen" palstalle. Muakin ihan jännittää sun puolesta.
Amanda: sun kuulumisia stolkkaan kanssa aina välillä ja olen hengessä mukana.

Voikaa hyvin ja plussapuhureita!!! +++++++ :whistle:

Huishuis! :wave: MR 17+6
 

Yhteistyössä