**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Kippi
Sympatiat Wanda sinne! Mulla oli viime kierrossa sama että tiesin kierron mennen yritysten osalta "ohi" kun molemmat sairasteltiin, mutta silti sitä huomasi toivovansa jos ihme olisi tapahtunut ja vähäiset yritykset tuottaneet tulosta. Menkkojen eka päivä on kyllä ollut viime kuukaudet itselleni yhtä itkua ja alakuloa, toivottavasti kukaan meistä ei joudu niitä päiviä enää montaa kokemaan!

Itselläni on ihan menkkatuntemuksia vatsassa, polttelua ja nipistelyä vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta reilun viikon päästä. Osa musta miettii onko jotain vialla kierrossa ja osa toivoo näitten tuntemusten viittaavan muuhun iloisempaan asiaan... Miksei miehet voisi joutua tähän "oire-tarkkailuun" yhdeksi kuukaudeksi, tasa-arvon nimissä?? ;)

Aurinkoista viikkoa kaikille!
 
Wanda, voi harmitus. :hug: Aina se kp 1 tuottaa pettymyksen, vaikka oliskin varautunut, ettei tärppää. Ehkä se ultra on hyvä juttu, niin saat mielenrauhaa ja varmuuttaa asioihin. Tsemppiä uuteen kiertoon! :)

MR, ihana kuulla, että oot hengessä mukana. :) Positiivisia ajatuksia ja voimia tarvitaan! Mä en oo uskaltanu käydä odottavien puolella... Vaikka kovasti kiinnostaiskin tietää, miten te kaikki tutut siellä voitte ja onhan kaikki hyvin? Mutta niin kauan, kun pysyt(te) siellä, niin uskon ja toivon, et kaikki menee hyvin! :)

Jonesy, hauskaa reissua ja koita jättää pahimmat vauvakuumeilut tänne ja nauttia täysin siemauksin reissusta! :)

Kippi, hauska ajatus, et miehet sais kokea nää kaikki hormonioireilut edes kerran myös! :) Vaikken feministi olekaan, niin kyllä sitä tässä kohtaa miettii, miten paljon helpommalla miehet pääsee näissä jutuissa. Varsinkin kun itse vetää nappia naamaan ja jännää asiaa ihan eri tasolla, niin mies voi ottaa paljon rennommin. Mut ehkä se on vaan hyvä, ettei molemmat käydä kierroksilla. :) Mut vaikeaa on silti selittää oireita miehelle, kun sille kaikki on vierasta. Muutamia hermoromahduskohtauksia lukuun ottamatta oonkin pitäny monet oireet ihan omana tietona. Sitten kun meillä vatsa joskus kasvaa, saadaan onneks kokea myös se kaikki kiva ja ihana lähempää ja voimakkaammin! Sen voimalla siis eteenpäin! :)
 
Kippi
Niin kuin mä väitin ettei musta tule aktiivista kirjoittelijaa ja taas täällä töitteni lomassa itseni löydän :ashamed:... =)

Mä olen Amanda miettinyt samoin että mies tasapainottaa ainakin meillä tätä kuumeilua, kun jaksaa aina tuoda "järjen ääntä" kehiin ja uskoa että tärppi tulee. Mitä siitä tulisi jos molemmat itkettäis ja mentäis ylös ja alas tunteissa hui hirvittää ajatellakin.. ;) Mäkään en oo oireista miehelle hirveesti kertonut, mieluummin kerron kun olisi jotain kerrottavaa eli joskus ehkä ja toivottavasti se plussa... Mutta toihan oli mahtava totuus että me naiset saadaan kokea se raskausaika lähemmin ja voimakkaammin... Sitä odotellessa tosiaan.

Mä kävin tossa kerran lukemassa plussanneiden palstaa... not good. Kai toivoin saavani sieltä lohdutusta että joskus minäkin voisin olla yksi onnellinen plussannut, mutta kyllä mulle ainakin alakulo iski ja haikeus että ei tästä tuu mitään. Ja sitten sieltä suosta taas tsemppas itsensä ylös kuten aina :p

Silti, aidosti toivon onnellista odotusta plussanneille!! Ja hyvää matkaa Jonesy, minäkin oon kuullut näitä raskautumistarinoita lomailun merkeissä eli peukut pystyyn sinnekin..

Nyt täytyy keskittyä töihin ja haluais muutenkin saada ajatukset vauvoista pois hetkeksi.
 
Kiitos Kippi ja Amanda! Tänään on taas paljon toiveikkaampi olo ja luottaivaisin mielin uskon tulevaan että kyllä tässä vielä onnistutaan. :)

Kummallista muuten, mulla on koko sen ajan kun on menkat tulleet 14-vuotiaasta lähtien ollut aivan tajuttoman kipeät kuukautiset. Mutta ei nyt? Jo viime kerralla ei ollut ollenkaan pahat kivut, mutta laitoin sen tuon kummallisen pitkän kierron piikkiin. Mutta nyt kun oli normikierto niin en ole joutunut ottamaan kovinkaan monta särkylääkettä, yleensä joudun vielä toisenakin päivänä ottamaan kipulääkettä kun kivut on niin kovat. Mitä ihmettä nyt on tapahtunut?
 
Keskiviikko 23.2.2011



Wanda_81......29v. ......kp2/30-42..........yk6 (+ 8kk tjot)
Tunafish-78....32v. ......kp4/28-32...........yk1
Vadelma30.....30v. ......kp9/32...............yk5
Tatja.............34v. ......kp19/26-29.........yk8... terolut ...dpo 3
Sintti-79........31v. ......kp20/23-30.........yk20...dpo 6
Kippi.............30v. ......kp21/27-28.........yk5
Jonesy...........30v. ......kp23/25-35........yk3
Nima.............30v. ......kp26/31-37........yk4.....dpo 3
Ronjaliina.......29v. ......kp27/28-29........yk3
anskilia..........31v. ......kp28/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp29/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp30/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp32/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp32/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp33/30-58........yk14
Demuli..........31v. ......kp40/32-36.........yk4
Miimau..........31v. ......kp43/27.............yk7
Sakara..........34v. ......kp51/32-36.........yk2



Taustalla
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
sgt.....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut tädistä, wanda :hug: Kaipaisitko muuten joskus päivitysapua, ettei tarvitsisi yksin huolehtia koko pinosta?

MR, kiitos tsempeistä. Olen aina välillä käynyt lueskelemassa teidän plussanneiden pinoa, ehkä vielä jonain päivänä pääsen itsekin liittymään joukkoon. :) Voihan paksusti!

Jonesy, hyvää matkaa! =)
 
Viimeksi muokattu:
Sintti kiitos, kyllähän tätä pinoa voisi tietysti muutkin päivittää. Varsinkin viikonloppuisin olen huonosti koneella joten jos silloin muut päivittäisivät myös? Arkisin pystyn helposti päivittämään listaa kun olen koko ajan koneella! Ja ihan mielelläni päivitän siis. =)
 
Tsemppiä Kippi! Mulla kans iski pieni alakulo, kun sain kuulla et mies lähtee maaliskuun puolella reissuhommiin vuoden loppuun asti... Jos tästä kierrosta ei tärppää, niin voi olla vaikeaa saada ovis osumaan just viikonlopulle. Miehen täytyy vissiin kerran kuussa ottaa "ovislomapäivä" tai jotain : /

wanda mä en uskalla lupautua viikonloppu-päivittäjäksi, kun en välttämättä osaa...

Sintti onko mitään kiinnittymis-tuntemuksia? +++:whistle:
 
Kippi
Hyvä asenne Wanda, uskoa ja toivoa uuteen kiertoon!

Kiitos Nima tsempistä, ja sympatiat miehen työtilanteen suhteen. Omalla miekkosella myös usein viikolla työmatkoja ja kyllä siinä joutuu hammasta puremaan kun ne osuu (oletetuille) ovispäiville. Kunpa voisi ottaa sellasen vauvanteko-vapaan, pari-kolme kuukautta ja keskittyä levänneenä yrityksiin ;) Mutta sulla on kaikki mahdollisuudet tässäkin kierrossa vielä!
 
Hitsi, kirjoittelin pitkät pätkät ja sitten tää sivu heitti mun kirjautumisen pihalle... :mad:

wanda juuri näin mä oon dpo:t ymmärtänyt. Tatja huomasin jo sun aikaisemman kommentin perusteella, että samoissa piinapäivissä mennään. Ovisplussapäivä la=dpo-1, varsinainen ovis tapahtui keskimäärin su=dpo0, siitä sitten dpo1, dpo2 ja tänään ke=dpo3 meillä molemmilla :wave: Mä vain pahoin pelkään, että mun piinailut päättyy ennen sua, kun mun menkat on tulleet yleensä viimeistään dpo12 päivänä...
 
Nima Kiva jännäillä samaan tahtiin. Heti, jos tulee jotakin epäilyttäviä oireita, niin sitten vaan raportointi tänne ;) En tiedä liittyikö ovikseen, mutta mulla oli eilen ja edellispäivänä sellainen olo kuin olisi maha ollut löysällä, vaikkei ollut. Ihan kuin olisin jännittänyt jotakin. Toivottavasti ei ainakaan mitään vatsatautuia ole tuloillaan. Mulla oli viimeisin kierto 27 päivää eli voi olla, että hyvinkin samaan aikaan piinailut päättyy.
 
Heippa!

Minä täällä, 29v. yrittäjä-kuumeilija :) Olen lueskellut palstaanne ja päätin kysäistä, että josko mahtuisin minäkin mukaan.

Yritystä on takana 5 kiertoa (nyt kuudes menossa). Kierron pituus on 26-27 ja nyt on menossa kp 16. Oviksen tikuttelin sunnuntaille ja limoista päättelisin, että on tulossa 26 päivän kierto (tietenkin toivon, että tämä olisi juuri se kierto, josta tärppää =) ).

Meillä tosiaan aloiteltiin syyskuussa sellainen puoliaktiivinen yrittäminen (sillä ajatuksella, että tuskin sitä vauvaa heti saadaan...). Nyt kun tuli lähes puoli vuotta täyteen, niin kävin varmuuden vuoksi gynellä. Ei löytänyt perustutkimuksissa mitään. Lupasi, että puolen vuoden päästä voidaan palata asiaan, jos ei siihen mennessä ole raskaus alkanut).

Tässä kierrossa aloin tuossa kp 9 tienoilla juomaan greippimehua. (kaikkeen sitä ryhtyykin :p). Sen ainakin huomasin, että limat ennen ovista oli aika paljon suuremmat kuin ennen... Joten sitä samaa taikajuomaa taidetaan koittaa seuraavassakin kierrossa, jos ei tästä tärpännyt. Ja ensi kierrossa heti kp1 alkaen. =)

Tällainen tarjokas olisi tulossa joukkoonne, jos sekaan sopii? :)
 
Hyppäänpä minäkin tänne uuteen ketjuun.

Tervetuloa uudet! :wave:

Onnittelut plussanneille! :flower:

Tsemiä muille loppukiertolaisille ja toivoa uuteen kiertoon muille!!

ON: Masentaa... tämä kierto oli niiiin lupaava... viime viikolla tuli vain vähän vaaleanpunaista tuhrua, sitten ei mitään. Vatsa oli turvoksissa ja nyt alkuviikosta vihloi alavatsaa/selkää. Eilen sitten tuli aamulla jo enemmän punaista, päivällä ei mitään. No tänään sitten lienee kuitenkin kp1 taas, eli täti kurvasi kylään, kierto siis venyi 39 pv. En uskaltanut edes testata negan pelossa, nytpä ei tarvitse enää mietiskellä. Olin kyllä tosi toiveikas, vaikka muuten onkin pahin intoilu laantunut. Tuttava sai pari viikkoa sitten vauvan, tahtoo myös :ashamed:
 
Tatja mulla oli eilen vatsa ihan löysällä! Mut toisaalta miehellä on kuulemma tänään ollut löysällä, joten eiköhän se liity johonkin mitä ollaan syöty :p Eilen ja tänään on kyllä pissattanut tosi usein, mutta se varmaan johtuu lämmönnoususta oviksen jälkeen (en oo kyllä mitannut), kun kuumeessakin aina poistuu nestettä elimistöstä. Muita "oireita" ei vielä oo ilmestynyt :D

Kiva kuulla Demulista pitkästä aikaa, vaikka kuulumiset ei olleet toivotunlaisia :hug:

Tervetuloa Tuiskuli, kyllä tänne mahtuu! :wave: Melko samoilla piinailupäivillä mennään, laitetaanko sulle listaan dpo2? Hyvä, että tutkimukset oli ok :)
 
Kiitos =) Nima, laita vain listalle myös tuo dpo ja tosiaan on dpo2. Hyvä, että on siellä sitten ylhäällä, niin on helpompi seurata kiertoa. (hehe, niinkuin se muka jotenkin pääsisi unohtumaan, kun välillä tuntuu, että koko elämä pyörii kalenterin ja tämän asian äärellä :D).

Hei, onko täällä jotain tarttuvaa mahatautia? ;) Mullakin maha ihan sekaisin. Vessassa saanut ravata ja tekee mieli oleilla veskin lähellä, että varmasti ehtii... Töissä oli yks vähän jännittävämpi esiintyminen iltapäivällä ja ajattelin, että sen takia maha meni veteläksi. Mutta jatkuu vaan... :rolleyes:

Jaksuja Demulille!
ja plussatuulia kaikille!
 
Onnea sgt :flower:

Ja pahoitelut kaikille joilla täti kylässä :|

Tervetuloa minunkin puolestani Tuiskuli

Ja kiitokset onnitteuista :)

Täällä on taas tapahtunut niin pajkon edellisen käyntini jälkeen, etten muista enää mitä kaikkea piti kommentoida. Tutkimuksista ja toimenpiteistä sen verran, että kannatan myös lääkärille menoa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ihan oman mielenrauhan vuoksi. Itse ainakin suurentelen aina kaikki asiat omassa päässäni ja välillä ihan turhaan.

ON: Täällä on viimeinkin jotain tapahtumassa. Nännit on tiistaista asti olleet arat. Saas nähdä taas millä aikavälillä täti kurvaa kylään. :| Muitakin oireita on ollut vaikka muille jakaa. Torstaina meni niskat jumiin, alkoi huomaus ja pahoinvonti (+ maha löysällä) joka huipentui lauantain migreeniin. Lauantaista asti olen ollut koko ajan väsynyt ja nukkunut päikkärit tai mennyt parituntia normaalia aikaisemmin nukkumaan. Eiliseen asti teki vielä päivällä pahaa, mutta niin oli niskatkin jumissa. Kauhea jano myös koko ajan. Voi kunpa tämä "kärsiminen" olisi ollut edes hyvästä syystä, mutta maanantaina ainakin testasin negan.
 
Tuiskuli tervetuloa! :wave: Kiinnostaa heti kysyä että minkälaisissa perustutkimuksissa kävit gynellä? Katsoiko hän ultralla munasarjoja tms.? Itse kun kävin syksyllä gynellä niin hän katsoi vain normi papan sekä sisätutkimuksen ja totesi vain ettei vaikuttaisi ainakaan endoa olevan kun kivuliaista menkoista kerroin. Haluaisin mennä jossain vaiheessa ultraukseen jossa katsottaisiin munasarjat ja kohtu että onko siellä kaikki päällisin puolin ok...

Kivuliaista menkoista puheenollen kun eilen mainitsin että mun kivuliaat menkat ei ole enää kahteen kiertoon olleet kivuliaat, niin lueskelin vähän mistä voisi johtua. D-vitamiinin kerrotaan auttaneen kuukautis- ja pms- kipuihin!!! :O
Vähänkö hienoa, mutta samalla hölmöä jos näin on koska viisitoista vuotta olen kärsinyt infernaalisista kivuista ja jos ne pystyy d-vitamiinilla vähentämään näin helposti niin olisin ollut iloinen tuosta tiedosta jo paljon aiemmin...

Sakara tsemppiä jännäilyyn ja toivottavasti oireet olisivat jostain muusta kuin menkoista johtuvaa! +++:whistle:

Demuli voi harmitus! :hug: Onnea uuteen kiertoon! ++++:whistle:
Ymmärrän hyvin tunteesi vauvan haluamisestasi. Kävin eilen veljeni vaimon ja neliviikkoisen kummilapseni kanssa kaupoilla, sain työnnellä kärryjä ja pidellä lasta sylissäni. Oli vähän tyhjä olo kun tulin kotiin. Toki olen erittäin onnellinen kummilapsestani, mutta niin sitä vain omaa kaipaa...
 
Torstai 24.2.2011



Wanda_81......29v. ......kp3/30-42..........yk6 (+ 8kk tjot)
Tunafish-78....32v. ......kp5/28-32...........yk1
Vadelma30.....30v. ......kp10/32..............yk5
Tuiskuli.........29v. ......kp17/26-27.........yk6.....dpo 3
Tatja.............34v. ......kp20/26-29.........yk8... terolut ...dpo 4
Sintti-79........31v. ......kp21/23-30.........yk20...dpo 7
Kippi.............30v. ......kp22/27-28.........yk5
Jonesy...........30v. ......kp24/25-35........yk3
Nima.............30v. ......kp27/31-37........yk4.....dpo 4
Ronjaliina.......29v. ......kp28/28-29........yk3
anskilia..........31v. ......kp29/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp30/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp31/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp33/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp33/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp34/30-58........yk14
Demuli..........31v. ......kp41/32-36.........yk4
Miimau..........31v. ......kp44/27.............yk7
Sakara..........34v. ......kp52/32-36.........yk2



Taustalla
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
sgt.....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Sintti Onko minkäänlaista oireilua kohdun suunnalla?

Demuli :hug:

Wanda Tuntuu, että tuo d-vitamiini on varsinainen ihmeaines ;) Kuinka paljon otat sitä päivässä?

Tuiskuli ja muut uudet tervetuloa joukkoon!
 
Tatja nyt on mulla käytössä 35 mikrogrammaa. En tiedä kuinka paljon sitä uskaltaisi ottaa. Lisäsin tuota määrää jossain vaiheessa kymmenestä. Ohjeistusarvo taitaa olla 10 mikrogrammaa mutta se on vissiinkin edelleen liian alhainen. Onko sulla tullut mitään havaittavia muutoksia tai tuntemuksia d-vitamiinin käytöstä? Mites muut? Havaintoja d-vitamiinista ja sen hyödyistä, onko kellään muulla esim. juuri kivut vähentyneet?
 
Monissa paikoissa mainitaan, että 50 mikrogrammaa on turvallinen yläraja. Itse tosiaan popsin 75 mikrog + monivitamiinin 5mikrog. Ajattelin popsia tuota määrää nyt ainakin jonkin aikaa. Jos raskaudun, niin sitten alennan määrää. Minkäänlaisia tuntemuksia ei mulla ole ilmaantunut. Epäilen tosiaan, että mulla d-vitsku auttoi ovulaation tuloon. Viimeisin ovistesti ei kyllä ollut niin selkeä kuin taannoiset(ja sitä edellisessä ei testeillä ovista löytynyt), jolloin noudattelin myös hiilarien rajoittamista. Ajattelin seuraavassa kierrossa keskittyä myös hiilarien määrään.
 
Sakara kiva kuulla susta ja tsemppiä!

Sintti, Tatja, Tuiskuli onko mitään oireita? Mä oon jo kahtena aamuna herännyt ennen kellonsoittoa, kun on kova pissahätä ja päivisin pissittää kans usein. Ei kuitenkaan mitään tulehdusta ole havaittavissa, mutta toisaalta liian aikaista raskausoireeksi..? Blääh :headwall:
 
Ai niin, D-vitamiinia mä saan LadyVita-paketista 7,5 mikrogrammaa päivässä ja välillä (ehkä joka toinen päivä) otan lisäksi toiset 7,5 mikrogrammaa toisesta purkista. En oikein uskalla syödä enempää, kun ei oo lääkäri tms "määrännyt" : /
 

Yhteistyössä