*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Ricardina: pelastit mut juuri mun yhdeltä "salaisuudelta". Oon miettinyt, että olenko ainoa, joka miettii tämän ketjun porukkaa silloinkin, kun ei palstalla ole hetkeen käynyt. Usein, jos joku sanoo, että tänään on tikutukset tai lääkärikäynti tai jotain, niin mietin lenkillä, että miten meni ja millaisia tunteita mahtavat käydä. Esim. Oodikas mua huolettaa kovasti, kun hänestä en ole kuullut viikkoihin mitään. Mutta en siis ole ainoa, huojentavaa :)
 
Kyllapas on Hironea sulla ollu tapahtumia! Ihailtavaa on kuinka olet ollut tukena appivanhemmillesi.

Sit sita omaa napaa.. tanaan 27/25-28 ei oo menkka olo yhtaan ja yleensa kylla jo paria paivaa aikasemmin alkaa mahassa tuntemaan et kohta alkaa. Tanaan herattiin tekemaan testi ennen ku mies lahti toihin ja aivan selva negatiivinen :( se oli sellanen kaupan oma testi ja mietittiinkin et pitaisko ostaa apteekista vaikka clearbluen testi jos se ois herkempi tai jotain. Sellasta kuvottavaa oloa oli eilen iltapaivalla ja nyt alko kans vahan kuvottaan aamukahvin jalkeen. Lieko vaan kuvittelen nama tuntemukset ku toiveet alkaa nousta. Tai sit vaan yovuorojen jalkeista huonoa oloa mika sekaan ei ois tavatonta. Kai sita pitas malttaa olla testailemmatta pari paivaa, mut mitenhan se onnistuu ;)
 
Keskiviikko 7.5.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Tikru-78...........35v.........kp 9/28-31...........yk3.........luomu
Ricardina..........30v.........kp 11/31-32..........yk5.........lz
Merope............29v.........kp 13/n.30............yk9........ kilppari
Hironea............35v.........kp 14/26..............yk4..........luomu
Handis85..........29v.........kp.18/30..............yk1..........luomu
Mariah33..........34v.........kp 18/28..............yk12........luomu
Miri81..............33v.........kp 20/?................yk2..........luomu
Yritys10...........30 v........kp 22/27..............yk 19........c
Pienestä kii.......31v.........kp 25/28..............yk9..........luomu
kaisaek............32v.........kp 27/25-28..........yk3..........luomu
Haave_ilija........33v.........kp 44/29..............yk1..........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v........yk3..........14.3.
Marjee................30v.........yk8.........26.3.
Nonnna...............31v.........yk3...........2.4
Matahari.............31v.........yk1..........13.4
Jofa

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Keskiviikko "huomenet" naiset! :)

Kiitos lämpimästä vastaanotosta joukkoonne. Tämä on kyllä mukavin ketju, ei siitä pääse mihinkään. On ihana, että pelkän omanapaisuuden sijaan on vuorovaikutusta ja toisista oikeesti välitetään ja halutaan jakaa kokemuksia ja tuntemuksia.

Ricardina: Me ollaan tosiaan aikaisemmin täällä ja toisessa ketjussa törmätty. Mukava olla taas samoissa turinoissa mukana, vaikka toivonkin ettei kauaa tällä palstalla enää oltaisi :) Miten muuten ultra meni??

Merope: Ette te Ricardinan kanssa suinkaan ole yksin! Minäkin tässä ketjussa aikaisemmin olleena mietin ajoittain vapaa-ajallakin, että mitenhän kenelläkin on gynekäynnit tai testailut menneet. Tämä yritys kun on sellaista, että on ihan eri asia jännätä toisten samassa tilanteessa olevien kanssa, kuin mm. ystävän jolla on jo lapsia.

ON: Minulla on menossa tosiaan neljäs ja viimeinen clomikierto. Mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Miehellä simpat hyvät, kierto säännöllinen, tuubat auki, molemmat hoikkia, elämäntavat kunnossa, minulla epäilty kyllä tuhrutuksen vuoksi keltarauhasen vajaatoimintaa, johon sitten clomit otettu (vahvistaa myös kyseistä hormoonituotantoa).

Nyt kun tulin takaisin listalle ja laskin yrityskuukaudet, niin huh huh, 19 kuukautta!! Ja minussa kun on myös ollut aikaisemmin tätä KaikkiMulleNyt tyyppiä, niin tämän myötä on kyllä oppinut kärsivällisyyttä sekä arvostus monia ennen itsestäänselvyytenä pidettyjä asioita kohtaan on muuttunut.

Soitin eilen lapsettomuusklinikalle varatakseni aikaa verikokeeseen, koska olen jo hetken miettinyt, että mitä jos minulla ei irtoa munasolut (syytä kun lapsettomuuteen ei ole, niin niitä yrittää tietenkin karsia). Bongaan kyllä oviksen, mutta olen lukenut, ettei se tarkoita välttämättä, että munasolu irtoaa... No epäilys tyrmättiin, koska bongatun ovulaation jälkeen kuukautiset alkaa aina 14 pv päästä. Toisaalta helpotus, että ei siitä pitäisi olla kiinni. Jostain se silti on ja sovittiinkin jo nyt 2 viikon päähän uusi käynti, jolla suunnitellaan tulevaa hoitoa nyt kun näyttää, ettei nämä clomit ota toimiakseen.

Aurinkoista keskiviikkoa voimanaiset! Ollaan jo puolessa välissä viikkoa!! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Ultrakäynti meni ihan jees, yks 12mm folli kasvamassa ja limis kolmikerroksinen ja follin kokoon sopivan paksu. Pienihän toi folli vielä on, mutta yleensä oon mennyt myöhemmillä kp:illä ultraan ja nyt vielä aloitin lääkkeen paria päivää myöhemmin niin ihan ookoo silti. Ovis saattaa hyvinkin mennä alkuviikkoon, aikaisintaankin varmaan sunnuntaina eli ehdittäis hyödyntämään. Toivotaan niin, pitäkää tekin peukut pystyssä ettei ovisplussaa pärähdä ainakaan ennen lauantaita =)

Ultrauksen lisäksi keskusteltiin lääkärin kanssa jatkosta, ja se toi mulle kyllä melkein pakokauhuisen fiiliksen sitten. Olen jotenkin tuudittautunut ajatukseen, että nyt kun ovuloin, ovat mahdollisuudet samaa luokkaa kuin "tavallisilla" yrittäjillä ja näitä lääkkeitä voi ja kannattaa jatkaa nyt ainakin puolisen vuotta. Lääkäri kuitenkin sanoi, että jos ovulaation induktio on toimiakseen, se toimii yleensä ensimmäisen 3-4 kierron aikana ja jos ei siinä ajassa plussaa kuulu, siirrytään seuraavaan vaiheeseen eli käytännössä IVF:N. Meillä on nyt meneillään jo kolmas OI-kierto, ja jos nyt päästään se hyödyntämään mutta ei tärppää, olisi seuraava jo viimeinen OI-kierto, mihin voitaisiin lisäksi yhdistää inseminaatio. Jos sekään ei tärppää, ei lääkärin mukaan kannata haaskata aikaa ja rahaa useampiin insseihin vaan sitten suunnitella jo IVF. Sinänsä tietenkin hyvä, ettei toimimattomia hoitoja toisteta ikuisuuksiin, etenkin kun olen jo nyt lääkkeistä itkuinen ja päänsärkyinen, mutta oli jotenkin isku vasten kasvoja, että tällä menolla IVF saattaa olla edessä jo kesällä.

Aika samanlaisia juttuja siis kuin Yritys10:llä.. minkälaisin fiiliksin sinä mietit jatkoa? Mies mua eilen lohdutti, etten saisi murehtia etukäteen ja että eletään päivä kerrallaan, mutta mä olin vaan jotenkin toivoton ja pelkään jo etukäteen, ettei näistä seuraavistakaan kierroista tule mitään ja tuleeko IVF:stäkään.. Argh.

Anteeksi omanapainen avautuminen, mutta oli pakko saada nämä ulos päästä vellomasta. Plussataan kaikki nyt niin ei tartte enää kesällä yrittää =)
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Ricardina: Koskas se mies tuleekaan takaisin? Et osaan pitää ovikselle peukkuja oikeaan aikaan :) Hui, mitä uutisia! Mut toisaalta ihana, että olette jo hoidoissa ja pääsette eteenpäin. Mieti, hyvin suurella todennäköisyydellä olet kesällä raskaana!

Meillähän tulee vuosi täyteen vasta kesän jälkeen. Enkä kyllä saa luottamusta siihen, että plussa saataisiin luomuna aikaiseksi, joten haahuillaan nyt sitten vielä syyskuuhun asti. Mies kyllä tänään aika mukavasti yllätti ja järjesti melkoisen miellyttävän aamusuihkun :p En sitten tiedä mikä kevätpörriäinen siihen oli pistänyt. Mutta tekipähän mut koko päiväksi tosi onnelliseksi! Sanoin, että perjantaina aamulla se täytyy toistaa, koska sit ovis jo kolkuttelee ovella. Ja sunnuntaina, kun lauantaina ollaan reissussa. Mies sanoi siihen vaan, että jaahas. Kai se siis onnistuu. Kyllä tää yrittäminenkin aikas kivaa on. Sillon ku ei ole se aallonpohjakausi, jota pelkään taas. Sitä kohti meinaan tässä mennään kun kp:t lähenee loppuaan..
 
Merope: mies tulee takaisin tooosi myöhään su-iltana, mutta varoitin jo etukäteen et saattaa joutua yötöihin jos plussa on ehtinyt tulla viikonlopun aikana :D

Ja joo, hyvähän se on että hoidetaan mutta kyllähän sitä haluais raskautua mieluummin makkarin puolella (tai miksei siellä suihkussa ;) ) kuin gynen tuolissa jalat jalustimissa.. Pääasia tietty että onnistuis.
 
Ricardina: Asia selvä, pidän peukkuja ovulaatiolle sunnuntaiksi. Tulehan sitten päivittämään miten miehen kans kävi :) Ja totta.. Todellakin olisi mukavampi saada se rakkauden hedelmä aluille perinteisellä tavalla. Pidän ihan extrapaljon peukkuja et tää kierto on the kierto! Oisko hauska tarina lapselle, että meinas tulla vähän kiire :) Ja alku olis si äitienpäivänä!
 
Ricardina täällä myös peukut ja varpaat pystyssä.Onhan se hurja ajatus että seuraava vaihe on sitten ivf.toisaalta hyvä että tarttuvat toimeen,ettei hyssytellä että odotetaan vielä.
Yritys10 mäkin muistan sut,kiva saada takaisin joukkioon.Tää on kyl oikeesti huippu porunna.
Mietinkin,että eikö sovittais että nähdäön koko poppoo vaikka kymmenen vuoden päästä ja vaihdetaan lapsikuulumisia,kun sittenhän meillä kaikilla on ainakin se 3 tenavaa ;) voitaisiin sitten jo naureskella meidän tikutuksille ja olojen tsekkailuille :D
Mites Kaisaek,oletko testannut uudelleen vai onko menkat alkanut?
Mulla alko menkat maanantaina myöhään illalla.Miten muuten lasketteko tuommoisessa tapauksessa kierron eka päiväks maanantain vai tiistain?Jostain muistelen et joku gyne sanoi,että jos alkaa klo 18 jälkeen laskettaisiin vasta seuraavasta päivästö alkamaan.
Taas uuteen kiertoon,mutta minkäs mahtaa näillä on vaan mentävä.
 
  • Tykkää
Reactions: Yritys10
Iitukka: Kannatetaan treffi-ideaa! Mutta laitetaanko ajaksi 5 vuotta, sitten meidän kaikkien vauvat olisi aika suloisen ikäisiä! Ja joo, koitetaan arvailla kuka on kuka :) Mä voin ainakin kokkailla jotain meidän tapaamiseen! Juu, en oo innokas!
Tuosta kuukautishommasta en tiedä, itse merkkaan aina sen päivän ku ne alkaa ni ekaks. Mut toisaalta, mun ei koskaan ala illalla. Aina yön aikana tai viimeistään klo 15. Jännä juttu. Ja tsemppiä muru. Toivottavasti ei ole ihan hirmupettymykset menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Ei voi kun nostaa hattua teille tosiyrittäjille!! Ihailen kyllä Merope, Ricardina ja Yritys10suunnattomasti teidän hermoja ja kykyä kohdata ja selättää näitä lapsen yrittämisen takapakkeja :heart: Toivon kyllä ihan koko sydämestäni, että tän kevään aikana teidän sinnikkyys ja pitkäjänteisyys palkitaan sillä kaikkein rakkaimmalla palkinnolla :heart:

Ricardina, kuulosti tavallaan hyvältä tuo lääkärin jämäkkyys ja suunnitelma. Ei jää asiat leijumaan, vaan on selkeä "sotasuunnitelma"! Lippu korkeella vaan!

Merope, niiiiiiin ihana kuulla, että teidän parisuhde voi hyvin ja hellyyttä ja spontaaniutta riittää! Antaa itsellekin rohkeutta ja uskoa tulevaan:heart:

ON: täällä ois vissiin dpo 7, jos fiilistelin tuon ovulaation oikein. Tuo rinkallinen raskaustestejä kaapissa on ruvennu polttelemaan, mutta en ihan henkeäni pidättele, sillä fyysiset tuntemukset on melko samaa lajia, kuin tuossa viime kierrossa oviksen jälkeen migreeniä myöten. Onko täällä muuten muita migreenistä kärsiviä? Jos on, niin miten ootte näin yritysaikana lääkinneet? Mä en oo oikeen mitenkään uskaltanu, ja sekös se vasta lystiä on ollut :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Merope ja Yritys10
Kiitos lämpimistä tervetulotoivotuksista! Ihana palailla tämän asian tiimoilta taas tälläiselle foorumille. Aikanaan roikuin paljon Nuoret äidit-forkalla ja ikinä en tuolloin olisi uskonut,että tulen kirjoittamaan ja kuumeilemaan tänne kolmekymppisiin ekakertalaisiin. Elämänilanteet muuttuu ja nyt voin kyllä sanoa,että elämää ja kokemusta on tarttunut sen verran jo matkaan,että oikeastaan vasta nyt on oikea aika antaa pienelle mahdollisuus tulla.

Ovis oli sunnuntaina ja sitä kyllä hyödynnettiin koko mennyt viikko ????. Tällä hetkellä kohtu tuntuu jotenkin turvonneelta,päivisin paleltaa,mutta silti hehkun ihan kuumana. Hieman pelottaa keväällä sairastettu kohtutulehdus,miten sillä on sitten vaikutusta lapsen saamiseen. Tuo kohdun/masun turvotus on vain siltä ajalta taas tuttua,ei meinaa housut päälle mahtua. Jännäoireista vielä lisäksi on nenän tukkoisuutta ja maanantaina vihloin varmaan tunnin verran oikealta muniksen kohdalta.

Pitäisi nyt vain malttaa hillitä päänsä "oireiden" kanssa ja jatkaa arkea.Itse olen ollut nelisen vuotta sitten raskaana,mutta km tuli viikolla 9. Siksi jotenkin ärsyttävää,kun tietää miten raskaus kroppaan vaikuttaa. Toki,raskaudethan on todella erilaisia luulisin.
 
Hei ihanat naiset!

Saisikos tämäkin taustailija palata hattu kourassa takaisin listoille..? Suurimman osan kanssa ei olla tuttuja mutta viime vuoden ajan täällä siis aktiivisesti kirjoittelin ja loppuvuodesta tuntui, että on pakko ottaa etäisyyttä tähän palstaelämään mutta nyt hoitojen alettua huomaan, että vertaistuki olis enemmän kuin tarpeellista. Olen harkinnut liittymistä noihin lapsettomuus/-hoito -ketjuihin mutta enhän mä niihin osaa mennä kun tämä on kuitenkin se "kotiketju" :)

Taustasta sen verran, että meillä on uusperhe eli miehellä on kaksi lasta edellisestä liitosta ja yhteisen vaavin yritys on aloitettu syksyllä 2012. Tämän vuoden alusta hakeuduttiin julkiselle puolelle tutkimuksiin. Tai alkututkimukset (miehen osuus sekä mun papa ja parit labrat) tehtiin yksityisellä mutta sen jälkeen oon ollut enemmän kuin tyytyväinen julkisen puolen palveluun. Käytetään nyt maksettuja veroeuroja hyväksi kun ei juuri tähän mennessä ole ollut tarvetta... Odottelua ei ole ollut oikeastaan missään vaiheessa vaan aika ensikäynnille tuli kuukauden sisään ja siitä heti kierronkartoitus aukiolotutkimuksineen ja seuraavasta kierrosta söinkin jo letrozoleja.

Mitään muuta ongelmaa ei meistä ole löydetty kuin se, että kohdun limakalvo on ollut melko ohut, mitä oon niukkojen menkkojen takia epäillytkin. Letrozolit auttoivat heti ekalla kierrolla siihenkin joten mitään estettä ei pitäisi enää olla etteikö voisi vauva tulla. Oon jaksanut olla ihan super-positiivinen sen suhteen, että vielä jonain päivänä olen äiti mutta täytyy myöntää, että varsinkin näiden lääkkeiden mukanaan tuomina masis-hetkinä usko alkaa olla koetuksella. Luojan kiitos letrozoli häviää kropasta nopeasti ja haittavaikutukset sen mukana :)

Oon ihan varma siitä, että tilastollisen todennäköisyyden takia tästä ketjusta alkaa pian ropista plussia kun viime aikoina on ollut hiljaisempaa. Kyllähän meidän ikäiset vielä keskimäärin kuitenkin tosiaan raskautuu kohtuullisen hyvin. Onko teillä muuten, jotka olette jo tutkimuksiin lähteneet, otettu AMH-arvo eli siis se munasarjojen "reservistä" kertova arvo? Mulla otettiin ja lääkäri ihanasti totesi, että rouva voi vaikka torille lähteä munasoluja myymään, niin paljon niitä vielä on jäljellä :D Kunpa niistä yksi kasvaisi vauvaksi asti..

Ricardina, meillä myös neljän letro-kierron jälkeen lähdetään miettimään rankempia hoitoja eli kesän yli menen näillä ja elokuussa sitten totuuden hetket käsillä. Ekalla kierrolla muuten kasvoi kaksi isoa follia, 18 ja 24 mm ja oli kyllä elämäni ovulaatio :) Nyt menossa kakkoskierto.

Yritys10, kiva kun tulit takaisin, se oli oikeastaan yksi sysäys mullekin palata tänne. Voi kunpa tää viimeinen clomikierto toisi toivotun tuloksen eikä tarvisi miettiä jatkoja. Pidän sulle extrapaljon peukkuja!

Iitukka, ihanaa kun saat toivoa uskosta. Mulla on vähän samantapaisia kokemuksia vaikka en varsinaisesti uskossa olekaan. Tai ehkä jonkinlainen enkeliuskovainen olen ja kyllä täytyy sanoa, että monia lohduttavia asioita olen sen kautta kokenut.

Nyt tulee jo sen pituinen romaani, että pitäisiköhän lopettaa :) Olen siis lukenut teitä lähes joka päivä tässä talven ja kevään aikana ja tuntuu että tunnen teidät jo hyvin mutta tutustutaan tässä nyt lisää molemmin puolin. Ja juu, minä myös mietin palstakavereiden kuulumisia usein. Myös niiden jo synnyttäneiden, joiden kanssa tultiin tutuiksi aiemmin (Milk@ jos luet tätä niin erityisesti sun kuulumisia kaipailen :heart:)

Jos vielä tämän hyvin paljon omaa napaa sisältäneen viestin jälkeen suostutte ottamaan mut listoille niin rimpsu olisi tällainen (olen pahoillani kun padilla en saa väriä)

Säihkiss......34v.......kp 6/28-30.......yk 19.......lz

Positiivisia ajatuksia kaikille, onnea ovisten hyödyntämiseen ja kärsivällisyyttä piinapäiviin! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Säihkiss, huippua saada sut takaisin :) Suamoonkin välillä miettinyt, että miten menee. Ja tosiaan Milk@ myös, hänetkin muistan. Eli oon tainnu jo aika kauan täällä palstalla notkunut.
Mä oon vähän kade Merope teidän hellille hetkille ;) meillä kun tuntuu, ettei miestä tunnu pätkääkään kiinnostavan mikään sekstailu. plääh!
Mutta pieni onnenhetki tuli koettua äsken tuolla mökin rannassa, kun istuskelin ja katselin tyyntä järven selkää. Ystävääni lainaten, että aika kultasuoneen olen iskenyt. Nyt siis ihan vaan näitä maallisia asioita,että on kiva työ, ihana mies, talo ja mökki. Hyvähän täällä on olla, vaikka sitä omaa perhettä kaipaa :)
 
Voi vitsi kun ootte tänään jotenkin ihan tavallistakin ihanampia, mulla on tullut tippa linssiin useampaakin viestiä lukiessa! Lämpimät tervetulotoivotukset myös sinulle Säihkiss ja toivottavasti tärppää letrozolilla kesän aikana, mieluiten tietysti heti :D mulla oli viime kierrossa kaksi follia ja sekä ovis että valeraskausoireet olivat melkoiset, samoin tietenkin pettymys negatestistä :( AMH-arvoa ei oo testattu eikä edes mainittu, täytyykin kysyä ensi kerralla. Ihan kiva, että meitä on nyt useampi samassa tilanteessa oleva, vaikka mä nyt olen yrityskiertoja laskiessa ihan noviisi vielä.. Nostan mäkin hattua teille säihkiss ja yritys10 että olette jaksaneet ainakin suurimman osan ajasta positiivisina pysyä, kun tuntuu että itsellä heittelee mielialat jo nyt.

Iitukka nuo rauhan ja onnen hetket on tooosi tärkeitä, nauti :heart: mietin samaa viime viikonloppuna mökillä, että pitäisi muistaa arvostaa sitä, mitä kuitenkin on, vaikka se oma lapsi (vielä) puuttuu. Sekin tulee sieltä vielä, usko pois!

Handikselle tsemppiä piinailuun, voisit kyllä nostaa meidän plussaprosenttia tässä kuussa =)

Miri ja kaikki muutkin peukkujen pitäjät ja tsemppaajat: KIITOS! Nyt on jo parempi mieli, oon lukenut ketjuja IVF:stä ja nyt melkein jo odotan sitä innolla, miten niin tuuliviiri :stick: Ja sitä paitsi, onhan tässä vielä puolet lääkekierroista käyttämättä, mähän saatan plussata jo tässä kuussa! Siitä puhuen, nyt taitaa olla aika lähteä miestä vokottelemaan, että olisi edes pieni mahis jos ovis tulee liian aikaisin ;)

PS. Iitukka ja Merope, mä oon mukana treffeillä! Ja just niin vielä, ettei esitellä itseämme ennen kun arvaillaan kuka on kuka :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 8.5.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Säihkiss............34v.........kp 7/28-30..........yk 19.......lz
Tikru-78...........35v.........kp 10/28-31.........yk3.........luomu
Ricardina..........30v.........kp 12/31-32.........yk5..........lz
Merope............29v.........kp 14/n.30............yk9........ kilppari
Hironea............35v.........kp 15/26..............yk4..........luomu
Handis85..........29v.........kp 19/30..............yk1..........luomu
Mariah33..........34v.........kp 19/28..............yk12........luomu
Miri81..............33v.........kp 21/?................yk2..........luomu
Yritys10...........30 v........kp 23/27..............yk 19........c
Pienestä kii.......31v.........kp 26/28..............yk9..........luomu
kaisaek............32v.........kp 28/25-28..........yk3..........luomu
Haave_ilija........33v.........kp 45/29..............yk1..........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Miri81.........8........?
Handis85.....4........?
Hironea.......2........20.5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v........yk3..........14.3.
Marjee................30v.........yk8.........26.3.
Nonnna...............31v.........yk3...........2.4
Matahari.............31v.........yk1..........13.4
Jofa

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Säihkiss tottakai olet ehdottomasti tervetullut listalle! :heart: Toivon silti, että saan sut pian listalla siirtää tuonne alimpaan kategoriaan ;)

Miri81 ja Handis85 laittelin teidät piinailijoihin ;) oletteko pähkäilleet, että milloin ehkä uskaltais testailla? Saadaan me muutkin kytätä ja jännittää teidän puolesta.

Iitukka ja Merope Mäkin oon niiiin mukana treffeillä!! :D :D

Ricardina Hyvä, että mieli parempi jo :hug: Tottahan se on, että parempi se on edetä hoidoissa eteenpäin jos tuloksia ei synny.

ON: Mulla tosiaan meni tän kierron oviksen tikuttelut ihan plörinäksi. Oletan oviksen olleen tässä juurikin nyt sillään, joten laittelin itsenikin piinailemaan oletetulla ovispäivällä. Testin otan tuonne vähän pidemmälle niin jos ei ihan oviksen kartoitus ilman tikun dippaamista onnistu. Hyödynnetty ollaan nyt joka ilta eli yritystä silti vaikka tikut jäikin kaappiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Säihkiss: Hehei!! Kylläpä sydäntä lämmittää nähdä teitä vanhoja palstalaisia taas pitkästä aikaa :) Vaikka kuinka sydämeni pohjasta toivoisin teidän poistuneen toisille foorumeille plussien kera.

On "mukava" kun täällä on nyt useampi tässä samassa tilanteessa, pitempään yrittäneenä. Samassa veneessä olevana tietää mitä tunteita tällainen 19 kk yritys tuo tullessaan. Pakostakin tunteet yrittää välissä viedä maahan, mutta itse olen järkeillyt sen niin, että en voi antaa negatiivisuuden nostaa liian usein päätään. Tätä tilannettahan jos lähtee miettimään, olisi aihetta niin moneen surulliseen tunteeseen, mutta siitä ei olisi kuin haittaa. Päinvastoin yritetään kääntää nuo tunteet positiiviseksi. Miten tämä meitä kasvattaa, vahvistaa ja luo meihin entistä vahvempaa arvostusta perhettä ja lasta kohtaan. Itse en missään nimessä ole luovuttanut. Uskon, että jollain keinoin joku päivä meillä on lapsi. Minulle kävisi mikä tahansa keino, olisi se sitten lakanoiden välissä taikka jalat levällään gynen edessä, kunhan vaan tulisin raskaaksi. :D

Miri81: Kiitos kaunnista sanoista :heart: Minulla on myös ollut ongelma pääsäryn ja muutaman kerran migreenin kanssa. Kävin kerran pääkivuissani apteekissakin kysymässä, että saanko syödä särkylääkkeitä, johon he vastasivat, ettei ole suositeltavaa. Kipristelin sitten kivuissani, mutta nyt kun raskautta ei ole pitkästä yrityksestä huolimatta tapahtunut, en ole enää viitsinyt kärsiä kivuista, vaan ottanut lääkkeitä. :)

kaisaek: Malttia testailuun :) Kuullostaa hyvältä tuo seesteinen olo. :D Usein kuulee raskautuneiden sanoneen, että jollain ei ole mitään tuntemuksia raskaudesta saati tulevista kuukautisista, vaan ainoastaan todella seesteinen olo.

Ricardina: Ihana kuulla, että ultrassa kaikki hyvin. Kuullostaa ihan normaalilta koolta tuossa vaiheessa kiertoa. Pidän peukkuja, että ovis koittaa vasta aikasintaan sunnuntaina! :) Kysyit, että mitä tuntemuksia nuo hoidot ja tämä yritys minussa herättää. Niin kuin tuossa ylempänä jo intouduin avautumaan, niin vaikka välissä tuntuu epätoivoselta, että mikä helvetti tässä nyt mättää kun en tuu raskaaksi ja kun joka kuukausi saa pettyä, niin silti jotenkin pakko tsempata sitä positiivista fiilistä päähän :D Sitähän hitto muuten pimahtais! Hyvä, että sulla on fiilis jo hieman muuttunut tuota ivf kohtaan. Ihana, että teillä on jo sotasuunnitelmaa tehty ja asiaan puututaan järeämmillä keinoilla mikäli tämä lääke ei tuota tulosta. Pidän kyllä teille megapeukkuja pystyssä, että plussa pärähtäisi pian tikkuun!!!

Iitukka, Merope, Ricardina ym. Täällä ollaan myös niiiiin mukana tapaamisessa!!! :D Olispa ihana nähdä joku päivä ja tiedä miten kallisarvoisia ystävyyksiä sitä voisi solmia :heart:

Tulipas tässä itselläkin taas pitkät pätkät kirjoitettua. Hirmusesti tsemppiä kaikille! Oli sitten yritystä takana kuukausi tai vuosia, toivon teille kaikille tasapuolisesti PALJON PIKAISIA PLUSSIA!!!:kiss:
 
Hironea,koskahan sitä uskaltaisi edes ajatella testaamista? Mä olen vielä amatööri tässä hommassa. Jotenkin sitä peruspessimisti ajattelee,että eihän se nyt ekalla kerralla voisi edes tärpätä,mutta kaipa se on mahdollista.

Kyllä mä täällä ainakin kuvittelen,että masussa on jännä tunne,suussa maistuu pahalle,janottaa ja on kierrolle epämääräistä kirkasta limaa. Mies eilen kysyikin,että "oletko sä nyt raskaana",en siis vielä mitään halaistua sanaa ole oireista puhunut ja pakko sanoa,että tarkkaa ovispäivää hän ei edes tiennyt,koska alunperinkin puhuttiin,että tätä lasta ei tekemällä tehdä vaan se sitten vaan tulee.

Perehdyn vähän teidän muidenkin tilanteeseen,kunhan pääsen työkoneelle,puhelimella tämä on pirun hankalaa. Ei mene sitten ihan vain oman navan tuijotteluksi.
 
Handis85 Se testaaminen on ihan omasta tuntemuksesta ja aikataulusta kiinni :D Mä ite testaan yleensä sit niinku seuraavana tai sitä seuraavana kun olis tädin pitänyt kurvata. Tosin siis herkät testithän kyllä kertoovat jo muutamaa päivää ennemminkin. Mä vaan en nuukana viitihe tuhlailla niihin, kun pessimistinä tiedän sen tädin saapuvan kuitenkin. :p
 
Huolisitteko mutkin sit tapaamiseen mukaan? :D Vaikka just täällä ehdin vain vähän aikaa ainakin toistaiseksi kirjoitella niin joka päivä käyn täällä lueskelemassa teidän fiiliksiä ja piinailijolle ja jännäilyjä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Mun oli kanssa pakko tulla vilkuttelemaan Yritys10:lle ja säihkikselle :heart: Ootte kyllä niin kaikki palstalaiset ajatuksissa, ja niinku oon sanonu, kyllä mä melkee joka päivä luen teidän kuulumisia... :) Tänään ilahduttaa erityisesti Ricardinan ultrakuulumiset; toivottavasti tosiaan ovis siirtyy alkuviikkoon asti! (oon vähä pöhkö mutta jännänyt asiaa :D ). Joskus se voi myös omalla tavallaan rentouttaa ajatus siitä, että asiat lähtee etenemään, jos ei perinteisin keinoin onnistu. Meillä puhuttiin tosi paljon jo selvittelyihin lähtemisestä, ja aloin olla psyykkisesti jo aika varautunut, ettei meillä tuu onnistuu luomusti, kun sitten onnistikin :)

Ja mä kyllä sitten kanssa änkeen mukaan tapaamiseen! Ihan varmasti :D

Täällä alkuraskauden pahat olot helpottuneet kovasti, alkuraskauden ultrassa nähty sykkivä sydän ja seuraavaa ultraa jännätessä...

Kaikille hirveesti tsemppiä ja teitä jokaista ootellaan tuolla toisella puolella... :heart:

- Marjee ja alkueliö 9+6
 

Yhteistyössä