*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Merope mä en oo vielä uudessa kierrossa, kunhan kirveen viskasin kaivoon menkkaoireiden ja negatestin myötä. Viimeks menkat alkoi DPO 15 eli se olis huomenna. Nyt vaan on se ongelma, et mies on 5vrk reissussa ensi kuussa just oletetun oviksen aikaan, eli toivon että tämä kierto loppuis NYT tai venyisi sunnuntaihin tai jopa maanantaihin että voisin yrittää lääkkeillä ajoittaa oviksen sopivammaksi. Ihan perseestä.
 
Ricardina: No mut jos menkkaoireet ei johtuis menkoista..? Ja sulla hormonit nousis vaan hitaasti.. Sepä vasta olisi kiva! Mutta JOS joutuu uuteen kiertoon niin äh! Onko aina pakko osua reissut ovisaikaan, se ei ny niin kovin pitkä aika ole.. Itse olisin ainakin ihan hajalla, kun menis yksi kuukausi hukkaan. Tää on jotenkin niiin pitkää tää odotusaika. Tosi kurja, kun menee oikeastaan vuosi/vuodet ihan hukkaan, kun kyttää vaan ovis/piina/menkkapäiviä.
 
Ei ole todellista, tuli sellaista tuhrua kun oikein syvältä taas etsiskeli. Miten voi tulla dpo 10 ja kp 28! Ei koskaan oo näin lyhyt kierto (no ok, kaks kertaa ollu 29, mut normisti sen 31). En tietenkä ottanut "sopivia" alushousuja matkaan mukaan kun olin varma et täti kyläilee vasta AIKAISINTAAN ens su.

Ny lähti si kyllä kirveet ja vasarat ja moottorisahatkin kaivoon. Mä en jaksa. Möks. :'(
 
Voi, Jonnis, kunpa olisikin. Kävin sitten uudelleen (asettamassa stringeihin mahdollisimman isoa sidettä, on kyllä mukava olo) vessassa ja kaivamalla saa aikaa tuhrua, muuten ei. Et vielä pitää odottaa. Tänään taidan tietää jo miten käy. Missä vaiheessa kiinnittymisvuotoa voi olla? Erilaiseks tän tekee se, että ny särkee vähän alaselkää, mutta vatsassa ei mitään tuntemuksia, mitä normisti on toisin kuin selässä.
 
Merope, mä oon siitä jonkin verran yrittänyt lukea ja monilla on ollut suunnilleen oletettujen menkkojen alkamisaikoihin, juurikin sellaista ruskeaa tuhrua et pidetään peukkuja! Älä nyt vielä kaikkia kirveitä heitä kaivoon :) monilla on ollut myös dpo 9-10 aikoihin kiinnittymisvuotoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Onks Merope testannut? Täällä jännitetään =) entä tikru ja iitukka, onko oireita?

Täällä alkoi aamulla uusi kierto, vasta DPO16. Sinänsä kiva et ois aikaa kiinnittyä, mut piinailu on tuskaa.. Mulle voi kuitenkin päivittää

Ricardina..........30v.........kp 1/31-32..............yk5............lz

Suurin harmitus meni jo negatestin myötä, nyt vaan toivon et saan siirrettyä ovista niin että tulis aikaisintaan kp16. Peukut pystyssä =)
 
Ricardina: Enpä päässyt testailemaankaan, ne perjantain tuhrut muuttuivat ihan kunnon teurasaltaaksi. Nyt ei kyllä riittäneet dpot ja kierto oli lyhin ikinä (28). Tosi outoa. Aika hieman veti taas masentuneeks ihmisen, mutta ihmeen nopeasti siitä kuitenkin sitten nousi.. Ja tietty sun kyselyt piristi heti päivää! Mutta siis, mennään taas melkein samalla kierrolla. Jee! Ja TOIVOTTAVASTI sun ovis tulee nyt sitten aikaisintaan kp16, sulla onkin paljon jännättävää tässä kierrossa :)

Elikkä, minulle saisi päivittää Merope..... 29v.... kp 3/n.30.......yk9.... kilppari
 
Mulla tänään dpo10 ja ehkä viimeistään torstaina olis täti tulossa. Eilen tein hätähousu negan.
Lämmöt nousi oviksen jälkeen, dpo5 tuli lämpödippi 36,6:sta 35.9 ja siitä sitten noussut taas 37,1. Vatsanippailuja ei ole juurikaan ollut oviksen jälkeen, mutta edellisistä kierroista poiketen dpo8 ja 9 tuli tisseihin järkyttävän kovia viiltäviä kipuja, jotka sattui niin lujaa että piti painaa kasivarsilla tissejä ja mennä kyykkyyn maahan :-/
Tänään ei ole ollut mitään oireilua. Teen seuraavan testin varmaan ti tai ke :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi itku Merope, olisihan tuota toivonut jo plussaa teillekin. Tikrulla vielä onneksi mahdollisuudet plussaan on. Olet nyt meidän toivon pilkahdus :) Mites Bahama, päätitkö tikutella ovista?
Täällä ei kurjuutta kummempaa. Ei siis oloja mihinkään suuntaan, eikä kyllä toiveetkaan ole mitenkään huipussaan. Eli odotellaan menkkoja. Hieman kyllä mietityttää se edellinen kierto. Kun tosiaan oli e hämäräperäinen haamu ja ne menkat myöhässä. Ja kun ne ei oo koskaan myöhässä. Oisko voinut olla joku pikku yritys, mutta mikä meni sitten vikaan. Menkat ei kyllä olleet mitenkään runsaammat tms...päinvastoin ennemminkin kesti aika lyhyen ajan.
Mutta hei nyt kun kelit lämpenee, niin eikös pistetä oikein kunnon plussapuhurit ;)
 
Mulla ei ole yhtään sellainen plussamainen olo, lämmöt oli tänään aamulla 36,6 (laskusuunnassa?), ja valkkari hennon vaaleanpunaista. Tänään oli kyllä kyllä pieniä repäiseviä kipuja alavatsassa aivastaessa ja kun nousin nopeasti tuolilta ylös, mitä mulla ei ole ennen ollut. Jännätään nyt nää viime hetket vielä :)

Tosi harmi ettei plussatuulet olleet nyt suotuisat, niin hyvä joukko oli meitä piinailijoita tuossa!
 
Sitä minäkin olen täällä hiljaa ihmetellyt, että oikeastaan aika vähän noita plussia satelee. Siis kun periaatteessahan tämän pitäisi olla sitä elämän normaalia kiertokulkua, että tullaan raskaaksi ja saadaan lapsia. Että jos tästä sakista pitäisi alkaa tilastoja laskemaan, niin huonolta näyttäisi Suomen syntyvyys. En siis tarkoita loukata ketään ja itsekin tässä näitä tilastoja kasvattelen myös.
 
Tiistai 29.4.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Ricardina..........30v.........kp 3/31-32...........yk5............lz
Merope............29v.........kp 5/n.30.............yk9......... kilppari
Hironea............35v.........kp 6/26...............yk4..........luomu
Mariah33..........34v.........kp 10/28..............yk12........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 17/28..............yk9..........luomu
Tikru-78...........35v.........kp 29/29-32.........yk2..........luomu
Haave_ilija........33v.........kp 36/29..............yk1..........luomu




c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko, Jofa

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä
Tikru-78............8...........1.5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v........yk3..........14.3.
Marjee................30v.........yk8.........26.3.
Nonnna...............31v.........yk3...........2.4
Matahari.............31v.........yk1..........13.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Huomenta. Yritin tässä silmät ristissä päivitellä listan ajantasalle. Viime yö meni valvoessa ja nyt on hitusen zombie olo.

Tikrulle kaikki peukut ja varpaat pystyyn! Täytyyhän meidän saada edes yksi plussa nyt.

Iitukka mä olen mielessäni tiedätkö pähkäilly viime aikoina ihan samaa. Tuntuu, että toi plussa on ihan oikeasti jotain rakettitiedettä eikä mitään normaalia luonnon kiertokulkua. Kovin kovin tiukassa se tuntuu olevan.
 
Hironea: Kuis sä valvoit? Olitko töissä?

Iitukka: Miten se plussa VOI olla niin tiukassa. Välillä iskee "hanskat tiskiin" -fiilis siitä, että yrittää niin kovin elää terveellisesti/rajoittaa hiilarei/lopettaa namit ja alkoholi/syödä hedelmiä ja vitamiineja/urheilla/tikutella ja hyötykäyttää tulos jne. Ja ei, ei mitään. Sitten joku tulee ihan pöllämystyneenä selittämään, että hupsista keikkaa, tais kumi puhjeta. Mun ystävä oli ihan paniikissa kun tuli raskaaksi kun harrasti suojaamatonta seksiä. Siis todellakin ennenkuulumatonta. Mutta vain mulle.

ON: en tiedä olenko jotenkin itse jo luovuttanut, kun kiertoa en seuraa enkä jännäile muuta kun sen viimeisen viikon.. No ovisaikaan oon kärttynen jos ei peittoja tomutella, mutta muuten. Ennen laskin päiviä, luin ihmisten blogeja enkä meinannu pysyä pöksyissä (mikä kai olis tarkoituskin, ehe ehe). No joo, ihan hyvillä fiiliksillä jatketaan, vaikka kaipuu on mitä syvin. :ashamed:
 
Merope Voi kun oiskin ollu yötyö... :'(

Mies unohti tallille lähtiessä juuri ostetun nurmikon kalkkilannoitepurkin lattialle. Kotiin tultaessa paketti oli revitty koirien toimesta atomeiksi ja sisältöä ei lattialta löytynyt kuin murto-osa. Viime yö meni sitten oksettaessa kolmea koiraa sekä oksennusta, kurapaskaa sekä koirien kouristeluja valvoessa. Onni onnettomuudessa oli se, että mä en käytä mitään myrkkyjä vaan kalkki oli 100% kierrätyskalkkia luomu kananmunankuorimurskasta. Silti äkillinen liika kalkki aiheuttaa myrkytysoireita vaikka ei hengenvaarallista koirille olekkaan. Päivystävän ell:in kans tuli juteltua yöllä tovi jos toinenkin... Nyt potilaat nukkuvat suht rauhakseen toimiston lattialla, mutta itte on täysin puhki ja poikki. Mä tottakai säikähdin ja panikoin illalla niin, että tuli ihan järkky riita miehenkin kanssa. Että voikin taas potkia päähän...
 
Viimeksi muokattu:
Hironea: Voi kamala! Tuo kuulostaa ihan siltä, että se ei voisi olla edes totta. Toivottavasti sulla ei ole edessä pitkä työpäivä, että pääsisit koiruleiden kanssa lepäilemään. Ja onneksi ei tapahtunut tuon pahempaa, vaikka olisi saanut tuokin jäädä tapahtumatta! Kyllä sinua nyt koetellaan... :hug:
 
Merope Oli kyllä oikeasti ihan hurja tunne tulla kotiin. Nyt rauhottuneena ja järki vähitellen palanneena niin alkaa ymmärryskin toimia. Tottakai ne varasti sen purtelon... Mulla on kaikki olleet jo kohta 8v raakaruualla ja saavat kananmunaa säännöllisesti ruokaan kuorineen päivineen. Eli se purkki hais syömiselle... Nää ei ole ikinäkoskaan kukaan varastannu mitään pöydiltä, mutta nyt tää pahvitonkka olikin unohduksen takia lattialla tarjolla.

Eniten harmittaa se, että hätäpäissään riehuin toiselle osapuolelle... Ukkoraasu varmasti säikähti ihan yhtä paljon kun minäkin, mutta idioottina minä sitten purin oman paniikkini totaalisena raivona toiseen.
 
Hironea: Niin, totta. Koiraparat ovat luulleet, että jätit heille mukavan päivänviettotavan lattialle. Mutta vahinkoja sattuu ja nyt kaikki onneksi hyvin. Ukko varmasti ymmärtää miksi hermostuit, koirat vaan ovat omistajilleen (ainakin suurimmalle osalle) niin kovin rakkaita. Hemmottele tänään miestä ja pyydä anteeksi niin saat itsellesikin paremman mielen! Mutta todella hurja eilinen sulla totta tosiaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Ja kaikille, eiköös Marilyn Monroe sanonut loistavasti: “I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best

:saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea ja Jonniss
No huhhu Hironea,mikä yöllinen näytelmä teillä ollut. Todellakin onni onnettomuudessa koiruudet on suht hyvässä kunnossa. Reppanat ajattelivat vähän herkutella :) juuh,ja kyllä se mies siitä leppyy. Ja ymmärtää,että hädissäsi hänelle meuhkasit kun ei ole muutakaan kelle mesoa.Sitähän varten ne miehet ovat ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Voi kamala hironea! Onneksi tilanne on jo rauhoittumaan päin ja rakkaat haukut selviävät. Mä todellakin ymmärrän sun kiukun tilanteessa miehelle - aikoinaan meidän silloin 9kk pentu varasti pöydältä miehen ibuprofeiinit ja mä reagoin aivan samalla tavalla... Koira selvisi ja niin myös parisuhde, joten meropen neuvoon yhdyn: pyydä anteeksi ja vähän hemmottele. Kyllä mies varmasti ymmärtää.

Mulla naksahti niska eilen aivan superjumiin, tänään koetin töihinkin mennä mutta ei siitä mitään tullut joten nyt saikulla ison lääkepussin kanssa. Vähän epäilyttää tuollaisen lastin syöminen raskautta yrittäessä, mutta onneksi on alkukierto koska en pysty päätä liikuttamaankaan ilman lääkettä :( tää kierto nyt on vähän tälläinen välikierto muutenkin sen miehen reissun takia. Plääh.
 

Yhteistyössä