*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Iitukka81: Äh.. Varmaan aika pettymys ja suru siitä, että kiertoa ei hyödynnetä.. Vaikka onhan se niinkin, että hyvin ajoitettuna tuo pari kertaa pitäisi riittää. Ystäväpariskunnalla onnistu yhdestä kerrasta (ajoittamaton). Kyllä, yhdestä kerrasta. *huokaus* Ja kurja, jos mies ei vastaa tuollaiseen kysymykseen! Luuletko oikeasti, että empii asiaa? Jaksamishaleja kamalasti!

Meillä on mies kans hieman vähemmän aktiivinen. On kyllä ihana, ja suostuu seksiin jos minä pukeudun mahdollisimman viettelevästi ja ehostan itseni. Mutta sellainen perusseksi on jäänyt täysin. Mutta pakko päästä kerskumaan, tää äijänkäppyrä tilasi itselleen foolihappoa?!?! Hienoa!!
 
Merope,lähinnä jo ärsytys ja kiukku. Kun ei ole eka kierto että näin menee.
Ja tässä vielä sekin,et kun alettiin olemaan yhessä oli selkeenä tiedossa molempien lapsihaaveet ja nyt sit mies on tuommonen. Ja yksi syy aikoinani omaan eroon oli se,että halusin omia lapsia. En nyt ole miestäni jättämässä vaikka laittaisi kapuloita rattaisiin mutta kyllä se aikamoisen myllerryksen saisi aikaan,pitäisi todellakin laittaa elämänarvoja uuteen uskoon. Olisi vaan niin helppoa kun tulisi "vahingossa" raskaaksi,koska tietäähän tuo mies kuitenkin että mahdollisuus on kun kerran ehkäisyäkän ei ole.Mutta ei taida meillä toimia tuo,että pestiin kalsarit samassa koneessa ja nyt olen raskaana.
Tämä oli taas tällaista omanapailua,anteeksi siitä :)
 
Voi harmi Iitukka, toivotaan et kerta tai kaks riittäis. Voisiko olla, että mies ottaa suorituspaineita ja epäonnistumisen pelossa jättää kokonaan yrittämättä? Meillä oli vähän sellaista ongelmaa ennen hoitoihin hakeutumista, ja siellä sit mainittiin asiasta ja saatiin varalle lääkekaappiin "kättä pitempää" lähinnä henkiseksi voimavaraksi miehelle, et tietää et vaikka ois ollut kuinka rankka päivä ja treenit takana ovisplussapäivänä, niin saadaan homma hoidetuksi ilman suurempia sirkustemppuja. Ei kovin romanttista, mutta on siinä mielessä auttanut, että pakkausta ei ole tarvinnut vielä avata =) on kuulemma aika yleistä lapsettomuushoidoissa että miehelle kirjoitetaan resepti varuille, kun on niin ajoitettua hommaa että monella nousee paineet liian korkeaksi muuten.

Kiva että meillä on monta piinailijaa kuun loppuun ja vaihteeseen! Mä kyllä taidan tällä kertaa tippua aika korkealta jos uusi kierto alkaa, on jotenkin ihan sellainen olo :|
 
Keskiviikko 23.4.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Pienestä kii.......31v.........kp 11/28..............yk9...........luomu
Tikru-78...........35v.........kp 23/29-32.........yk2...........luomu
Hironea............35v.........kp 25/26..............yk3...........luomu
Merope............29v.........kp 26/29-31.........yk8...........luomu
Ricardina..........30v.........kp 27/32..............yk4............lz
Haave_ilija........33v.........kp 30/29..............yk1..........luomu
Mariah33..........34v.........kp 34/28..............yk11.........luomu
Jofa.................30v........kp 44/29...............yk1..........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä
Mariah33..........18.........16.4
Hironea............10.........25.4
Ricardina..........12.........26.4
Tikru-78............6...........1.5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v........yk3..........14.3.
Marjee................30v.........yk8.........26.3.
Nonnna...............31v.........yk3...........2.4
Matahari.............31v.........yk1..........13.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Iitukka Voin uskoa miten sieppaa! Tää vauvanteko kun tuntuu olevan ihan riittämiin todellista rakettitiedettä niin ei kyllä kaipais yhtään lisäsäätöä. Ricardinalla oli tosi hyviä pointteja, ehkäpä mies ottaa oikeasti vähän stressiä ja pakenee sitten tilannetta.

Tikru lisäpiinailija lisätty :heart:
 
Tosi jännä, on jotenkin vaikea ajatella tätä miesten kannalta. Kovin tiukassa istuu tuo ajatus itselläkin, että miehenhän pitäisi olla vaan tyytyväinen kun tarjotaan oikein hopea astialta.. Mutta eipä se niin ole. Naisella on helppoa, kun oikeastaan koska vaan on "valmis". Mut sitten vastapainona me taidetaan kuumeilla enemmän ja joudutaan (=saadaan) tarkkailla kroppaa koko ajan..

Tää on raivostuttavaa. Alkukierto meni ihan siivellä, en muistanut koko kiertoa. Sitten tämä viimeinen viikko (sunnuntaina pitäisi alkaa kuukautiset, huspoismenkää) on ollut y-h-t-ä-o-d-o-t-u-s-t-a! Jos tästä nappaa ni oisin Marjeen kans samiksia, yk8 olisi The yrityskerta. Ääh.. Neljä päivää vielä. Hirveästi ei ole oireita, mutta jos ne oireet onkin olleet kuukautisten oireita ja ny ei ois niitä tiedossa? :saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea ja Jonniss
Oletteko miettineet lapsillenne nimiä? Mun mielestä tyttöjen nimet on jotenkin helpompi keksiä, kaikki poikien nimet mitä olen tässä vauvalämpöilyvuosien aikana haaveillut, ovat tulleet niin yleisiksi, etten niitä halua.. Mutta meillä periaatteessa olisi molemmille nimetkin jo valmiina :)
 
Meillä on ollut jo kaikki nimet molemmille (siis tytölle tai/ja pojalle ;) ) mietittynä kohta kolme vuotta. Muutaman kerran olen mieheltä udellut, että vieläkö on nimiin tyytyväinen vai onko tullut ajankohtaiseksi vaihtaa. Ei ole ollut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Mä oon ihan kamalan utelias, mutta mistä nimet keksitte? Meillä meni niin, että halusin aina pojan nimeksi yhden tietyn, niin mies sitä vähän lyhensi. Toinen nimi pojalle on sitten yhdestä kirjasta. Ja tytön nimi vain jotenkin tuli mulle mieleen ja mies innostu ihan kamalasti :)
 
Nimiä oon ehdotellut useampia, miehen mielestä kaikki ihan kauheita ehdotuksia :D hänen omat suosikkinsa taas ovat kaikki viime vuosien suosituimpien nimien joukossa eikä kumpikaan haluta ihan listan kärjestä valita. Tästä nimiasiasta tulee vielä vääntö, jos sinne asti päästään.. Kokemusta on koirien nimistä, nekin oli tosi vaikea päättää :)

Mulla menkkakivut ei oo alkaneet, rinnat on kipeet muttei kipeemmät kuin eilen. Eilen oli aika vahva tunne et tärppi on käynyt, nyt sellainen epämääräinen epätoivo että ei olekaan ja tuun pettymään niin pahasti.. Testata en uskalla, toivottavasti saan viikonlopuksi kerättyä rohkeutta sitten. On tää aikamoista. Meinaako Hironea testata perjantaina? Ja Merope sunnuntaina? Ehkä mä sit lauantaina...
 
Kauheesti tsemppiä kaikille piinailijoille ja pian testin tekeville! :)

Nimistä: meillä on tytölle nimi valittu, se muodostuu sekä mun että miehen suvuissa olevista nimistä. Pojan nimeä ei vielä ole keksitty, mutta sekin varmaan tulee jostain suvun miehen nimestä/nimistä :)
 
Mäkin ajattelin tulla mukaan nimikeskusteluun :) meillä on etunimet kans aikalailla mietittynä. Ne meni lähinnä niin, että mulla oli ehdotuksia, joista mies sitten sattui tykkäämään :) toisia nimiä ollaan ajateltu ottaa perinteisesti suvuissa kulkevista nimistä. Meillä pienen haasteen nimivalintoihin antoi se, että mies on suomenruotsalainen, joten haluttiin keksiä nimiä, jotka sopii molempiin kieliin, koska molempia meillä tullaan puhumaan sitten, kun meillä toivottavasti on joskus pikkuinen perheenjäsen.

EDIT. AI niin, hirveästi tsemppiä ja onnea piinailijolle! :)
 
Mä täällä jo ootan Ricardinan testiä, testaa jo :D Tottakai muittenkin plusdia. Hirmu jännä loppu viikko. Ei millään malta oottaa :D
Mulla on molemmille tytölle ja pojalle yhdet nimet, jotka haluaisin osaksi nimikavalkadia. Etunimet ovat tulleet vähän kuin vahingossa. Mies sanoi joskus pojan nimen ja minusta se sopii hyvin miehen sukunimeen. Tytön nimi juolahti mieleen nimestä, jolla mies minua kutsuu. Sekin sopii hyvin miehen sukunimeen. Perinteisiä suomalaisia.
Saa nähdä tuleeko noille nimille koskaan käyttöä.
 
Iitukka en mä oikeasti vielä kykene, haluan elää vielä hetken siinä ajatuksessa et ehkäpä.. Epätoivo iski äsken, kun tuntui sellaiset vaimeat menkkatuntemukset vatsalla. Ei mitään selkeetä kramppaamista, mutta kuitenkin :| ei kauheen lupaavaa, vaikkei toisaalta vielä "kirves kaivoon" -kamaakaan. Huominen kertoo paljon, viimeks DPO13 oon kirjoittanut et "tosi selkeet menkkakivut, odotan vuodon alkavan huomenna".
 
Torstai 24.4.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Pienestä kii.......31v.........kp 12/28..............yk9...........luomu
Tikru-78...........35v.........kp 24/29-32.........yk2...........luomu
Hironea............35v.........kp 26/26..............yk3...........luomu
Merope............29v.........kp 27/29-31.........yk8...........luomu
Ricardina..........30v.........kp 28/32..............yk4............lz
Haave_ilija........33v.........kp 31/29..............yk1..........luomu
Mariah33..........34v.........kp 35/28..............yk11.........luomu
Jofa.................30v........kp 45/29...............yk1..........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä
Mariah33..........19.........16.4
Hironea............11.........25.4
Ricardina..........13.........26.4
Tikru-78............7...........1.5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v........yk3..........14.3.
Marjee................30v.........yk8.........26.3.
Nonnna...............31v.........yk3...........2.4
Matahari.............31v.........yk1..........13.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Meillä me vaan silloin alkuunsa, kun alettiin vauvasta ensimmäisen kerran haaveksia niin heiteltiin kivoja nimiä ilmoille. Tytölle on itseasiassa 3 eri variaatiota aika samantyylisenä sekä toinen nimi valmiina. Pojalle molemmat nimet vaan jotenkin napsahti melkolailla heti kohdalleen. Rimmaavat yhteen hyvin eivätkä ole ihan niitä suosituimpia, muttei kuitenkaan mitään erikoisiakaan. Meidän sukunimeen, kun ei sovi mitkään Christofit tai Meridat vaikka kivoja ois nekin. Perisuomalaisilla mennään ja varsinkin tytön nimi on joskus ollut mun isoisoisotädin etunimi. Tosin sen muistin vasta jälkeenpäin, kun sukulaisen hautajaisissa tuli tädistä puhe.

Ricardina Mä oon vähän kahden vaiheilla ton huomisen testaamisen kanssa. Mulla on nyt viimeaikoina noi kiertopäivät olleet aikalailla tarkkaan tuon 26 päivää. Mutta toisaalta jos ovistesti osuu kohdalleen niin oviksesta olis vasta se 11 päivää... Mitään menkkaoireita ei ole, edes tissit ei vielä arista. Toisaalta jos tekee testin niin eipä elättele turhaan mitään toiveitakaan. Tosin onhan tässä tätä päivää vielä jäljellä, että ehtii se täti kurvata vielä moneen otteeseen.

Sen verran on tosiaan oireetonta oloa, että aamusella unohdin täysin mahdollisen tädin. Yleensä varaudun aina vähintään pikkuhousunsuojalla. Nyt tempasin "vääränlaiset" pikkaritkin aamulla jalkaan, mistään suojista puhumattakaan. Onneksi on kassissa aina hätävaraa matkassa jos tuntuu että se täti sieltä saapuu. Kuulostellaan ja odotellaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Ricardina: Mä yritän jättää testaamisen maanantaiaamuun. Tädin pitäisi tosiaan kaiken järjen mukaan vierailla sunnuntaina, mutta on mun kierto kestänyt sitenkin, että täti tulisi vasta torstaina! Tosin kierto kesti niin pitkään heti ku lopetin e-pillerit, sen jälkeen on aina ollut lyhyempi. Voi miten toivon meille kaikille sitä plussaa. Mä aina haaveilen siitä, miten aamulla nousisin ylös, syöttäisin vauvan, keittäisin miehelle kahvin ja veisin koiran lenkille. Sit tulisin takas ja mies lähtis töihin ja mä saisin nauttia ajasta vauvan ja koirulin kanssa. *huokaus*

Iitukka81: Nimille tulee taatusti käyttöä, lyökää ne lukkoon vaan! Mä juur kyselin, että miten voi kestää näin kauan niin terveydenhuollon ammattilainen vastasi, että joskus se vaan vie aikansa. Ja täytyy muistaa, että luonto poistaa aikaisessa vaiheessa ne versiot, jotka eivät tässä kylmässä maailmassa pärjäisi. Meillä on vielä aikaa, eiks jeh?

Jonnis: Koska saat tietää kumpi sieltä tulee? Joko sulla on ihana masu? Mä ajattelen sua usein ja pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin!
 
Nyt on ollut niin kiireisiä päiviä etten oo yhtään ehtinyt tänne päivittelemään että joo tulla tupsahtihan se noita-akka sieltä pääsiäisenä. Nyt on jo kp 5.

No uusi kierto, uusi mahdollisuus. Ja nyt taas kiiruhdan... Tsemppiä kaikille! :wave:
 
Merope, voi kiitos! Vasta heinäkuussa on tuo rakenneultra, jos sinne asti päästään :) ensi tiistaina on eka ultra niin saadaan tietää, onko siellä edes ketään :) Välillä on kaikenlaisia pelkoja ahdistuksineen ja sit taas toisina päivinä miettii, milloin saa ostaa kaikkia vauvajuttuja. Vuoristorataa mennään siis! Tästä raskaudestahan ei tiedä vielä kukaan, paitsi te, eli ultran jälkeen ois sit tarkoitus vanhemmille ja lähimmille kertoa, mikäli kaikki on hyvin. Mitään masua mulla ei vielä ole, mutta turvotusta sen verran, ettei kyllä tiukemmat housut mene päälle. Viikkoja on vasta se 11+0 niin ihan hyvä hyvä, ettei vielä oo näkyvissä :LOL:

Täällä on monella niin jännät päivät käsillä, että on pakko joka päivä käydä lueskelemassa! Nyt vaan plussatuulia kaikille oikein superisti! Pidän teille peukkuja ja varpaita pystyssä! :hug:
 
Joo, kirjoitin eilen et huominen kertoo paljon ja niin se valitettavasti teki. Aamusta asti ihan tutut menkkakivut, ja niistä pettyneenä varmistin sen, minkä jo arvasin: niin tyylipuhdas nega kuin vaan voi olla. En ymmärrä kroppani temppuja, ainoa selitys mikä tulee mieleen näille kahdelle täysin erilaiselle kierrolle on se, että tässä kuussa folleja irtosi kaksi. Eikös silloin tule myös kaksi keltarauhasta, ja ehkä ne saivat aikaan voimakkaat rintojen kivut ja menkkajuilintojen pysymisen poissa tähän asti? Mene ja tiedä, mä painun nyt vähäksi aikaa nuolemaan haavojani.

Toivottavasti te muut piinailijat saatte onnellisemman lopun!
 
Voi Ricardina :(oli varmasti odotukset korkealla kun kierto oli niin erilainen. Eipä tähän paljon sanoja ole.. kyllä teidän aika vielä tulee. Vähänpä se nyt taitaa lohduttaa..

Mä tulen sitten ensi viikon alussa perässä uuteen kiertoon.
 
Perjantai 25.4.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 2/26...............yk4..........luomu
Mariah33..........34v.........kp 6/28...............yk12.........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 13/28..............yk9..........luomu
Tikru-78...........35v.........kp 25/29-32.........yk2..........luomu
Merope............29v.........kp 28/29-31.........yk8...........luomu
Ricardina..........30v.........kp 29/32..............yk4............lz
Haave_ilija........33v.........kp 32/29..............yk1..........luomu
Jofa.................30v........kp 46/29...............yk1..........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä
Ricardina..........14.........26.4
Tikru-78............8...........1.5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v........yk3..........14.3.
Marjee................30v.........yk8.........26.3.
Nonnna...............31v.........yk3...........2.4
Matahari.............31v.........yk1..........13.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Ricardina :hug: tiedän niin tunteen...

Mä sitten en pääse edes testaukseen asti. Turpiin tuli taas ja listan nokkaan kolahdettiin. Tais olla jonkinmoiset menkkakrampit yöllä, kun näin unta että olin sairaalassa hoidettavana vatsakramppien takia. Hoitaja yritti juottaa mulle vettä ja syöttää vaivoihin semmossia kämmenen kokoisia ruskeita kuitutabletteja, joista törrötti heiniä, olkia ja multaa jne...

Merope Elä ota meistä mallia! ensi viikon alussa testailet ihanaisen plussan :heart: saatais mekin pientä lohtua :)
 
Hironea: Ei kai sinullakin? : / Mutta melkoiset unet sulla! Ja kiitos, kunpa olisikin niin! Ei ainakaan vielä menkkaoireita, niskat vaan pärähti täysin jumiin. Ilman mitään syytä? Siis kaikki kurottaminen ja kaikki tekee kipeää. Enkä ole edes kipuherkkä.

Ja jos nyt joudun uuteen kiertoon niin jään kamalasti teistä jälkeen, ihan mälsää, yhteiskierto on paljon mukavampaa!
 

Yhteistyössä