*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Voi Matahari :( Ei riitä sanat kertomaan, miten pahoillani olen. Onko siellä sun paikkakunnalla yksityista gyneä, jossa voisi asiat hoitaa? Kamalaa odotella noin pitkään. Olen myös kokenut tuon tunteen, kun ultrasa ei löydykään mitään ja sitten jätetään vaan, että odotellaan. Silloin itse pääsin eteenpäin oman lääkärin kautta. Neuvolassa kun sanottiin vaan, että katsotaan viikon päästä uudestaan. Voimia!
Miri, joko olet testannut?
Ricardinalla taitaa ajoitus mennä nyt ihan putkeen, ja mies ehtii kotiin. Hyvä niin :)
Onnistuikos Meropen ovishyödynnykset?
Peukut pystyyn, että me jokainen päästäisiin viettämään seuraavaa äitienpäivää <3
 
Miri voi harmi :hug: älä vielä luovu toivosta, saattaa vielä hyvinkin muuttua!

Iitukka joo hyvältä näyttää, testi edelleen negaa ja mies tulee jo tän vuorokauden sisällä takaisin. Kannatti kyllä laskeskella päviä ja aloittaa napit myöhemmin, kun olin jo kertaalleen kuitenkin ajatellut että tämä kierto on hukkareissu joka tapauksessa, nyt on vielä toivoa =)

Just oli mulla sama ajatus, että voi kun seuraavana äitienpäivänä ois jotain juhlittavaa, edes masussa.. Mun oma äiti kuoli kun olin pieni, joten meillä äitienpäivä on aina kuitattu lähinnä soitolla isoäideille ja mahdollisesti lounaalla isän luona. Olisi kiva luoda omat perinteet sitten, kun sen oman lapsen saisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja Miri81
Tänään olisi dpo 7 ja alaosastolta valahtelee jotain vaaleaa vuotoa. Ja muutenkin on vaan jännät olot ja olen jotenkin kovin hermostunut tai lähinnä olen suoraan sanottuna perseeseen ammuttu karhu :D

Toivottavasti vuoden päästä täällä moni viettäisi jo äitienpäivää <3
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Iitukka: Ovis (vahvin viiva mitä oon ikuna saanut aikaiseksi) hyödynnettiin heti, kun töistä päästiin! En ole itse oikein innostunut ajatuksesta, että pitäisi jäädä odottelemaan vielä lopuksi, ettei menisi pesulle. Miespä oli sitten sitä mieltä, että kaikki keinot käytetään ja jäi tupoksi. Eihän siitä seurannut muuta kuin hillitön naurukohtaus :D Ihan ku koirat :) Ehkää liikaa informaatiota, mutta onneks ei se kerta ainakaan ollut pakkopullaa.

Nyt on takana äitienpäivät ja kuusviikkosen hoitamiset. On ne vaan niin ihania. Kyllä taas tuppasi mieleen ajatukset siitä, kuinka ihana tuollainen jokeltelija olisi. Ja olihan muutamaan kertaan ne kyyneleetkin silmissä, mutta onneksi muut eivät huomanneet. Ja tiettekö, kyyneleihin helpotti se, että mietin, että pääsen teille kertomaan taas näistä haikeista tunteista. Eli täällä siis sellainen seesteinen haikeus. Kaipuu.

Onkos kellään piinapäiviä? Ja arvatkaa, musta on ihana, ku alkaa taas arki. Si te kirjottelette aktiivisemmin :) Olen ihan koukussa teihin, hihi!
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81 ja Jonniss
Merope naureskelin täällä miehesi "päättäväisyyttä" :D mahtavaa silti, että ootte molemmat yksissätuumin tosimielellä liikkeellä!

Ja jännäpäivistä, täällä on menossa juu. Olin aamun negasta enemmän pettyny, ku mitä oisin etukäteen uskonu. Ollut jotenki taas niin kaikenlaista tissien kivistämisestä jysäriin ja alavatsakiristykseen ja häpyluun vihlontaan. Jopa lämmöt olleet koholla! Ilmeisesti mun kroppa vaan toimii näin, että ovulaation jälkeinen keltarauhashormooni pistää melkoset bileet pystyyn meikän sisuksissa :D Tästä päättelen, et sit jos joskus tärppi käy, ni ei varmaan oo oireen oiretta! Mut tokihan tässä vielä toivoa on tässäkin kierrossa, kun menkkojen pitäs vast ke alkaa. Pitää vaan yrittää pysyy viileenä viilipyttynä! (Yeah, right!)
 
Miri: hih, joo! Mies on päättänyt että muksu tulee ja kaikki konstit on käytössä :) hitsi piinapäivät on si kamalia jos on noin paljon oireita! Olen itse kokenut oireisen ja oireettoman kierron joten millainenhan se "the kierto" sit on :) tsemppiä piinapäiviin ja plussapuhuria!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja Miri81
Iitukka81, kiitos tsempistä:) On täällä yksityinen gyne, mutta olisin halunnut omalle, junat kulkee. Päätin kuitenkin jatkohoitaa tämän julkisella (verikoe+jatkot tarvittaessa), opiskelijalle 200€ on iso raha. Mitään kipua ei ole, välillä erinäisiä vuotoja, oman mittakaavan mukaan komeat ryntäät ja saman mittakaavan mukaan vähemmän komea uimarengas. Jos julkisen puolen jälkeen jää kaivertamaan mieltä, suuntaan sitten yksityiselle.

Miri81, minä tunsin tosi vahvat raskausoireet oviksesta lähtien, olin satavarma vauvasta ja hätähousuilin ja petyin ja menetin hermoni odotellessa ja sitten se vaan alkoi ilmestyä, se kaivattu viiva. Jäitä hattuun, sisko;)

Merope, mekin "tulppailtiin", sitten heitin koivet seinälle, hyvä etten päälläni seissyt:rolleyes: Me ansaittaisiin kaikki Vuoden Yrittäjä -palkinnot!

Äitienpäivälounaalle lähtö on kyllä vähän vapaaehtoista kidutusta vauvakuumeiselle / keskenmenon vasta kokeneelle. Vauvoja joka puolella ja onnesta hehkuvia äitejä ja mummeja. Jospa mekin ensi vuonna...
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81 ja Merope
Maanantai 12.5.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 6/25-28..........yk 4..........luomu
Säihkiss...........34v.........kp 11/28-30.........yk 19........lz
Tikru-78...........35v.........kp 14/28-31.........yk 3.........luomu
Ricardina..........30v.........kp 16/31-32.........yk 5..........lz
Merope............29v.........kp 18/n.30...........yk 9......... kilppari
Hironea............35v.........kp 19/26..............yk 4..........luomu
Handis85..........29v.........kp 23/30..............yk 1..........luomu
Mariah33..........34v.........kp 23/28..............yk 12........luomu
Miri81..............33v.........kp 25/?................yk 2..........luomu
Yritys10...........30v.........kp 27/27..............yk 19........c
Pienestä kii.......31v.........kp 30/28..............yk 9..........luomu
Haave_ilija........33v.........kp 49/29..............yk 1..........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Miri81.........12........11.5?
Handis85.....8........18.5
Hironea.......6........20.5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v........yk3..........14.3.
Marjee................30v.........yk8.........26.3.
Nonnna...............31v.........yk3...........2.4
Matahari.............31v.........yk1..........13.4
Jofa

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Huomenta ihanat!

Matahari Viikonloppuna, kun luin viestisi niin sanattomaksi veti. :hug: Pieni kyynel tirahti myötätunnostakin, toivon niin täydestä sydämestäni, että pääset pian uudelleen ja lopullisesti plussanneiden listalle. :heart:

Ricardina :) Mä olen ollut nyt reilut 3v. ilman pillereitä. Alkuun oltiin kovin lapsellisia ja oletettiin innoissamme, että kunhan pillerit jätän pois niin ei kauaa menisi ja olis odotus päällä. Silloin ei tullut mieleenkään testailla mitään oviksia, kun olihan se pikku systeri raskautunut kolmasti pillereiden aikanakin... Niin miksen minä sitten, kun jätän vielä pillerit poiskin. Yrityskertojen rapsahtaessa 10 huonommalle puolelle mä masennuin ja luovutin. Loppuaikoin yritin laskeskella ovistakin ja pari viimeistä muistaakseni jo tikutinkin. Pettymyksen tunne oli kuitenkin niin suuri, että päätettiin miehen kanssa ottaa aikalisä yritykseen. Nyt sitten n. 8kk tauon jälkeen päätettiin tosiaan vielä yrittää luomuna, mutta perehtyen enemmän asiaan. Takaraja on asetettu Juhannukseen. Sen jälkeen alkaa tapahtua oli mies valmis tai ei :D

Miri Toi kiukuttelu on niiiiin tuttua!! Mä kanssa osaan heitellä tavaroita ja riehua kuin heikkopäinen. Onneksi nyt vuosien saatossa olen vähän laantunut ja osaan pitää paremmin raivon kurissa. Nykyään jos ihan tolkuttomasti alkaa viduttaa niin mä pakkaan kamat autoon ja lähden tallille tai sitten pistän juoksukamat päälle ja lähdet repimään itseni näännyksiin muulla keinoin kun kohdistamalla sen ukkoparkaan. Tosin kyllä mä olen edelleen suuttuessani todella suolainen sanoissani.

Elä heitä vielä kirvestä kaivoon vaikka testi olikin vielä nega. Aina on mahdollisuus siihen asti kunnes niegara pääsee valloilleen :D

ON: Mulla oli eilen joku erikoinen alkavan mahataudin häivä. Etoi ja öklötti oikeastaan kaikki mahdollinen. Tavallaan oli kokoajan kamala nälkä, mut oli pala kurkussa ja olo heikko. Ei oikein maittannu anoppilan tai oman äiteen täytekakutkaan. Tosin tälle läskille se ei todellakaan ollut mikään negatiivinen asia! :D Mä sitten otin pari närästyslääkettä ja painelin jo ennen Suomen peliä petiin. Aamulla olo ihan ok, paitsi normaalia valtavampi nälkä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Matahari
Hironea näin muistelinkin, että yritystä oli pidemmältä ajalta kuin nuo listan yk:t. Toivotaan ettei mene juhannukseen asti, ainakin tosi lupaavia oireita nyt! Peukut pystyssä =)

Merope ihanaa että talletukset sujui romanttisissa merkeissä ja mies on noin mukana hommassa :heart:

).( mies kotiutui, ja kuin tilauksesta aamun o-testi näytti tasavahvaa eilisen haamun jälkeen. Melkein jo tulkitsisin plussaksi, mutta teen vielä töiden jälkeen toisen testin ja tänään ja ehkä huomennakin hyödyntämään =)
 
Oi voi, täällä on taas kohta monella jännäpäivät!

Hironea:Huijui, mitäs jos ei olekaan kysymys vatsataudista?! Peukkuja pidellään pystyasennossa täällä!

Ricardina: Uskomatonta, että ovis meni noin loistavasti! Ja ajattele, kuinka murehdit etukäteen! ONNEKSI meni näin! Oikein romanttisia hetkiä ukkokullan kanssa! Voi olla mukavaakin tämä yrittäminen, kun teillä on nyt sitten jonkin verran tullut oltua erossa! Ja juu, mies alkaa olla kovin innostunut. Silloin, kun pillerit jätin, mies ei ollut oikeastaan ollenkaan mukana. Nyt odottaa kovasti testituloksia ja kyttäilee oireita. Ja vahtii etten ota alkoholia tiettyinä aikoina jne. Ja on kovasti pettynyt tädin tullessa kylään.. Niinä päivinä kun täti on saapuilemassa, kyselee ihan rasitukseen asti, että onko merkkejä/tuntemuksia. Suloinen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Taidankin aloittaa oman dpo-oirekirjauksen,sen verta vahvoja ja epämääräisiä oireet nyt ovat.
dpo 7 hermostuneisuutta,holahtelevaa valkkaria
dpo 8 tunneherkkyys;kyynelehdin sotaelokuvaa katsellessa,jännä maku suussa ja kieli on sellainen kihelmöivä. Rinnat on kasvaneet ja nännit pulpahtaneet ulos.

Pms-oireiden piikkiin tätä ei kyllä voi laittaa,koska pahoja oireita ei kyllä ole ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea ja Miri81
Hei nythän kuulostaa tosi hyvältä vaikka kuinka monella!! Ricardina ja Merope saaneet ovulaatiot just eikä melkeen loistoaikaan ja toinen kerenny jo hyödyntämäänki ja Handiksella ja Hironealla mahtioireet!! Kääk! Täähän menee jännäks! :popcorn:

ON: täällä alko eilen senpäiväset alamahakrampit ja vihlonnat että on varmaan kaikkien aikojen verilöyly tulossa :D Ei silti, mitä oon lukenu, ni monilla on ollu kramppeja raskausoireinakin. Nää on niin tällasia, kun sekä raskaudessa että menkkoja edeltävinä päivinä voi ilmeisesti olla ihan identtiset tuntemukset, että nostin spekulaatioitteni kans kädet pystyyn ja totesin et vuodolla tai testillähän tää sit parin päivän pääst selviää, meikäläisen on näit turha arpoo :)

Lykkyä kaikille pyttyyn!! Josko saatas tähänkin ketjuun plussia oikeen sarjatulella :D
 
Viimeksi muokattu:
Sulla on kyllä Bahama jäätävät hermot! Itekkin tässä pohdein, että jos tässä ajaudutaan uuteen kiertoon, ni sit on kyl keksittävä seuraaville piinapäiville vaikka ja mitä puuhaa, ettei tuu taas tämmöstä settiä! Tyky seteleillä vaikka leffaan niin kauan kuin mokomia riittää :D Tälleen ekaa kertaa pappia kyydissä, niin täytyy kompata, että nää piinapäivät on kyl syvältä!!!!|O
 
Juu, tässä hommassa alkaa kyllä uskomattomasti sekoilla ja laskee ja keksii vaikka mitä!Katoin jääkiekkoa, ja jäällä oli sveitsin joukkue. Välittömästi bongasin yhen punasen pelipaidan selästä isolla pelaajan nimen Pluss! Tottakai otin sen taivaallisena merkkinä ja juoksin silt istumalt pissaamaan purkkiin! Mikä yllätys, että oli edelleen nega :LOL: Kyl mä normaalisti oon ihan täyspäinen ja fiksu... :D
 
Miri ja Bahama;mä voin vain kuvitella miltä piinailu siellä tuntuu,täällä eletään ainakin hitainta viikkoa ikinä. Tältäkö joulu lapsena tuntui?

Mä yritän kiltisti odottaa sunnuntaihin,mutta jos mun röyhtäily,mahanippailut ja kieli on edelleen tälläiset,niin mä saatan ehkä langeta jo perjantaina :D
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Sellaista on muuten pitänyt teiltä kaikilta kysyä, että onko teillä jotain luotto rtestejä, joita suosittelisitte? Entä onko inhokkeja, joihin ei kannattaisi koskea seittemän metrin seipäälläkään?
 
Viimeksi muokattu:
Miri81, oot kyllä ihan hassu!:D On tosi kiva seurata kaikkia jännäilijöitä, kun itte on tälläisessä puolivälijumissa, kun ei oikein tiedä omaa statustaan, kiertopäivistä puhumattakaan. Kaiken todennäköisyyden nimissä pian tällä palstalla tapahtuu ihania juttuja!

On muuten aika mahdotonta suhtautua neutraalisti oviksen bongaukseen, ottaa sitten pupujutut rennosti (hampaat irvessä) ja sitten kattella vihellellen alkaako menkat. Not! Kun löytäisi jonkun tasapainon ja puolivälivaihteen sen himoyltiöyrityksen ja totaalisen epätoivon välillä.

On muuten (ainakin toistaiseksi) rennonpaa, kun mun vanhemmat tietää meidän vauvayrityksestä (tuon keskenmenon takia), saa levitellä vauvalehtiä ihan rauhassa. Kuinka laajalti teidän lähipiirit tietää? Onko ympäriltä kuulunu soraääniä, kommentteja, jotka satuttaa huolimattomuudessaan vai tsemppaako kaikki vilpittömästi?
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Meillä tietää molempien perheet. Ja lähimmät ystävät. En oo koskaan pitäny salailusta ja oon tosi huono kiertelemään, ni aateltiin, että hittoako sitä sitten! Välttyypähän ainakin siltä jankkaamiselta ja jos vaikka kävis tärppi ja tapahtuis pahin, eli km, ku tai tm, ni ainakin ois tukijoukot valmiina. Tosi mukavasti ovat kaikki olleet utelematta "projektin" edistymisestä, eli ainakin tällä hetkellä tämä plääni meijän kohdalla tuntuu toimivan :)
 

Yhteistyössä