*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Meillä tietää vain me kaksi. Entisessä elämässä oma äitini alkoi hössöttämään heti plussasta lähtien,oli tilaamassa vauvalehteä yms. Sinänsä ihanaa,mutta turhan aikaista sillä kesken se meni vkolla 9.

Onko teitä muita kolmekymppisiä koskaan syyllistetty siitä,että olette "vasta" tässä iässä heränneet lapsentekopuuhiin? Minua jopa gyne syyllisti,kun kävin tarkastuksessa ja varoitteli siitä,että ei sitä niin helposti raskaudu.
 
Hyvä, että on jännäämistä vähän joka viikolle :D Nyt sitten peukut pystyyn kaikille piinailijoille. Mä odottelen ovista, joka pitäs aika lähelle viikonloppua osua. Jospa saisi synttäreitten kunniaksi mieheltä kyytiä ;)
Meillä ei tiedä kuin pari kaveria vauvahaaveista. Mä en taas jotenkin osaa puhua omista asioista. Edellisessä liitossa tuo salailu ym oli jo todella ahdistavaa. Mutta kun ei saanut suutaan auki niin ei. Mulla taas on huonoja kokemuksia tuosta kertomisesta, siis silloin aikoinaan niistä harvoista jotka tiesi yrittämisestä ja lapsettomuudesta. Esimerkiksi oma äitini oikein hehkutti ja lässytti toisten vauvoista ja huokaili aina perään, että voikun tekin saisitte. Eräs kaverini ei taas osannut puhua yhtään mistään muusta. Olipa kiva olla baarissa rentoutumasa, kun toinen jankkasi vaan asiasta josta edes yhden illan olisi halunnut olla muistelematta.
Mutta nuo on nyt menneitä, onneksi. Nyt on ihanaa, kun kukaan ei kyttää mahaa tai ole aina kyselemässä, että joko nyt. Saa ihan rauhassa itsekseen haaveilla vaikka sekin on välillä tylsää :D
 
Tiistai 13.5.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 7/25-28..........yk 4..........luomu
Säihkiss...........34v.........kp 12/28-30.........yk 19........lz
Tikru-78...........35v.........kp 15/28-31.........yk 3.........luomu
Ricardina..........30v.........kp 17/31-32.........yk 5..........lz
Merope............29v.........kp 19/n.30...........yk 9......... kilppari
Hironea............35v.........kp 20/26..............yk 4..........luomu
Handis85..........29v.........kp 24/30..............yk 1..........luomu
Mariah33..........34v.........kp 24/28..............yk 12........luomu
Miri81..............33v.........kp 26/?................yk 2..........luomu
Yritys10...........30v.........kp 28/27..............yk 19........c
Pienestä kii.......31v.........kp 31/28..............yk 9..........luomu
Haave_ilija........33v.........kp 50/29..............yk 1..........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Miri81.........13........11.5?
Handis85.....9........18.5
Hironea.......7........20.5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v........yk3..........14.3.
Marjee................30v.........yk8.........26.3.
Nonnna...............31v.........yk3...........2.4
Matahari.............31v.........yk1..........13.4
Jofa

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Huaah! Ei tod. ollu mitää tärppioireita vaan ihan kunnon pikalaihari. Töistä kotiin päästyä olo oli aika kehno ja etova. No sitkeästi päätin lähteä kuitenkin hierojalle, kun aika oli. Ajattelin, et jos vaikka jumien helpotettua helpottais olokin. No hieronta meni siinä, että kipristelin ja haukoin henkeä ihan muusta syystä kun, että olis hieronta sattunut. Kotipihaan päästyä piti sit jo ihan juosta, että ehti vessaan asti. Ja sit lähti... molemmista päistä loppuilta ja vihreänä örvelsin kaksinkerroin soffalla. Närästi ja poltteli niin maan pirusti. Löysin vielä koiran jäljiltä Somac Controllin ja nykäsin sen nassuun ja hoippuen valuin sänkyyn. Yöllä heräsin pariin otteeseen siihen, että olin aivan totaalisen likomärkä tuskanhiestä. Vessaan ei kuitenkaan enää tarttennu lähteä, ku maha oli jo täysin tyhjä. Aamulla olo parempi jo. Maha toki aika hellänä eilisen takia ja puntari näyttää 3 kg vähemmän :D :D

Saa nähdä... tänään olis keskimmäisen agitykin kanssa kolme starttia. Vettä tulee kaatamalla ja olo ei oo mitenkään parhain. Ensimmäisen kerran elämässä mielessä pyörii pois jääminen... Jos olis raukka ja jäis vaan kotisohvalle...

Vauvantekopuuhista ollaan oltu ihan hyshys. Vain yksi ainoa erittäin läheinen ystäväni tietää, että haluttaisiin kovasti mutta ei ole vielä onnistunut. Ei muuta. Vanhemmille ei mekään aiota kertoa ennenkuin sitten on varmempaa, että pysyy kyydissä. Mäkään en pystyisi käsittelemään keskenmenoa jälkikäteen jos olisinkin ehtinny kylillä huudella. Muutenkaan tuskin tullaan kertomaan muulle kun lähipiirille. :)

Mulle jo eräs gyne marmatti ennen mun kolmekymppisiä, että pitäis ettiä se mies ja jättää pillerit pois jos haluan koskaan lasta... Olin reseptiä uusimassa pillereille niin gyne oli sitä mieltä, että eikös kannattais harkita ettei uusittaisikaan. Sanoin, että eiköhän se ole ihan mun oma asiani syönkö vaiko en niitä saakelin nappeja. Tän jälkeen vaihtu gyne.
 
Huhhuh, melkosia gynejä teillä! Mä kävin gynellä ihan vaan tarkastuksessa ja kyselin samalla lapsenhankinnasta ni se kannusti ihan kamalasti. Sanoi, että paikat näyttää hyviltä lapsentekoon ja ilman stressiä vaan, että ei ole kiire vielä. Sitten laittoi pitkän e-pillerireseptin ja sanoi, että hae vähän kerrallaan jos lapsi tulee ajankohtaiseksi.

Me ollaan kerrottu mun perheelle, ei muille ja tämä on mun toive. Mies ei kertoisi omalle perheelleen, mutta muutamalle ystävälle haluaisi kertoa. Mun mielestä on kamala puhua asiasta ja koska näillä muilla on onnistunut juur tällä "pesen kalsarit samassa pesukoneessa" ja ne yleensä puhuukin siitä, että miten se muka ny vaikeeta on. Äiti ei taida ihan ymmärtää, kauheasti kannustaa, mutta viime viikonloppunakin lässytti siskon lapselle, että siinä se kummitäti on ja haluaisi kamalasti tällaisen samanlaisen. Joo, niin haluaisin.. Jännä, että tuollainenkin nosti kyyneleet silmiin. Onneks äiti ei huomannut.

Mä näin viime yönä unta, et kävin pikaseen synnyttämässä ja sit sain lapsen kotiin. Mulla ei ollu sille ku yhet vaatteet eikä itselle mitään. Siinä sitten revin urheilurintaliivejä ylös ja alas, että toinen sai ruokaa ja olin ihan hätää kärsimässä milloin mistäkin (etten vaihda tarpeeksi usein vaippoja, etten rasvaa ihoa oikein, että maitoa ei tule ja mulla ei korvikkeita jne.). Toisaalta ihana uni, mutta toisaalta aika raastava :)
 
Hei muuten, mitä mieltä olette julki-imettämisestä? Tämä herättää kamalasti reaktioita ihmisissä ja ihan mielenkiinnosta täälläkin huutelen, kun täällä saa niin ihanan asiallisia vastauksia!

Itse en tykkää julki-imettämisestä muutamastakin syystä. Mua vaan jostain syystä häiritsee, että yhtäkkiä kiskastaan tissit pöytään. Mutta toinen syy on se, että mun mielestä lapsen imettäminen on niin intiimi ja herkkä hetki, että se pitäisi tehdä rauhassa, ihan lapsen kannalta. Omalta osaltani ajattelin tehdä niin (jos joskus on ajankohtaista) että mikäli julki-imettäminen on pakollista, eikä siihen sopivia tiloja löydy, imetän sellaisen shaalin alla. Lapsi saa olla rauhassa, enkä häiritse kanssaihmisiä. Mua harmittaa ihmisten kommentit siitä, että se on niin luonnollinen asia ja että kaikkien pitäisi siitä jopa suorastaan tykätä ja sit nämä äidit menevät porukalla imettämään kahvilaan ihan tasan vaan ärsyttääkseen ja näyttääkseen, että niin voi tehdä. Miksi ei voida ajatella sitä, että jotkut eivät tykkää.. Niin ja siis en suhtaudu tähän mitenkään intohimoisen kielteisesti, mutta jos saisin päättää niin imettämiset hoidettaisiin rauhallisissa tiloissa niin, että kenenkään siihen ei olisi aivan pakko törmätä :)
 
Merope Mä olen tosta imettämisestä ihan samoilla linjoilla sun kanssa. Mä ainakin olen sen verran itsekäs (?), että haluan pitää sen tilanteen ihan itselläni ja nautiskellä hellästä hetkestä lapsen kanssa. Mulle ei tulis mieleenkään nykäistä ryntäitä esiin keskellä ihmisjoukkoa.

Unista: Mä näin toissa yönä sellaista unta, että oltiin mun lapsuuden kodissani sukupäivällisellä. Oli semmonen toooosi pitkä pöytä minkä ääressä oli paljon ihmisiä. Me istuttiin mieheni kanssa siinä päädyssä ja meillä oli 3 (!) blondia tytärtä!! :) Muistan kun he kärttivät haluavansa läheisen koulun parkkipaikalla olevalle kirpputorille. Mua hävetti kieltää, joten annoin luvan, mutta samalla olin hirveän huolissani että miten selviävät välissä olevan autotien yli. :D Kerroin miehelle unesta niin se kiljaisi riemusta! :D "Nonni! kato nyt! sä jo alitajunnassas olet suostunut ainakin kolmeen lapseen..." :D

Sitä en tiijä mistä me ne blondit rykästään... molemmat niin mustatukkaisia kun olla ja voi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Merope Silloin joskus aikoinaan, kun päätettiin pillerit jättää oli puhetta asiasta. Mies sanoi haluavansa ainakin pari lasta. :D Mä sanoin, että eiköhän mennä ihan yks kerrallaan... :) Ei mulla ole mitään sitä vastaan, että niitä useampikin tulis... tuntuu vaan, että tämä yksikin on niin tiukassa.
 
Hironea: Hih, ihanan innokas mies sulla! Mulle ennustaja on ennustanut kolmea lasta. Mutta mietin (ja pelkään) että niihin lasketaan karvaiset lapset myös.. Kolme kelpais meinaan mulle.. Oletteko puhuneet (kaikille kysymys siis) siitä, että jos eka onnistuu niin alatteko käyttämään ehkäisyä vai saako sit toinen tulla jos haluaa tulla? Me sovittiin, että ehkäisyt on meidän osalta käytetty.
 
Meillä mennään yksi lapsi kerrallaan ja sitten mietitään tilannetta uudelleen :)

Mitä imettäminen tulee niin oon teidän kanssa vähän samoilla linjoilla. Se on äidin ja lapsen hetki ja itse ainakin haluaisin tehdä sen aina vähän rauhallisemmassa ympäristössä kuin keskellä jotain kahvilaa. Joskus tietysti voi olla kiperiä tilanteita, jolloin ehkä sitten haluaisin kans sellaisen imetysshaalin.

EDIT. Anteeksi, kun aina sekaannun teidän keskusteluihin, mutta täällä on mukavimmat keskustelut :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hironea ja Merope
Hei muruset!

meillä yrityksestä tietää molempien vanhemmat ja läheisimmät ystävät. Kerrottiin ystäville heti alkuun ja vanhemmille siinä vaiheessa, kun hakeuduttiin hoitoihin. Mä puhun läheisimmille asioistani muutenkin avoimesti, ja näille kertoisin myös mahdollisesta keskenmenosta, joten siinäkin mielessä oli helppo kertoa. Mun isä jo lupaili osallistuvansa mahdollisen IVF:n kustannuksiinkin, tuli melkein tippa linssiin :heart:

Julki-imetyksestä olen aika samoilla linjoilla kuin te, eli en usko että haluaisin itse rinta paljaana esim kahvilassa istua, vaan käyttäisin sitten vaikka jotain huivia suojana.

Hironea hitsi että oli oireet vatsatautia! Mutta saattaahan sulla olla silti kyytiläinenkin mukana, peukut edelleen pystyssä! Mä tunnustan taas stalkkeriuteni, kävin kisakalenterista tsekkaamassa että missä päin Suomea tänään kisaillaan, anteeksi :ashamed: me oltiin viikonloppuna kisaamassa myös ja sain vihdoin osallistumisoikeuden kesän arvokisoihin toisellekin koiralle. Nyt täytyy toivoa, ettei niille viikonlopuille osu tän vauvaprojektin kannalta tärkeitä päiviä, mies ei kuitenkaan ole lähdössä mukaan.

Meropella aika hurjat unet =) mennäänkö piinailijoihin yhdessä? Mulla varmaan tänään DPO 0 ja testipäiväksi 29.5., koska eilisiltana viiva oli vähän vahvempi kuin kontrolli ja digikin hymyili. Yhtä räikyvää viivaa ei tullut kuin viime kierrossa, mutta kai tähän voi luottaa. Eilen hyödynnettiin, ja vielä tänä iltana olisi tarkoitus =) Testipäiväksi DPO 16 joka on helatorstai, jos sinne asti päästään/maltan. Itseni tuntien testaan kuitenkin heti, kun menkkaoireet alkavat.

Iitukalla tulossa hyvä synttäri-ovis, mitäs muuta sitä lahjaksi sitten enää kaipaakaan :D

Handis tosi lupaavia oireita, toivottavasti on sitä itseään! Kukaan mun gyneistä ei oo syyllistänyt, nykyinen lapsettomuusklinikan lääkäri jopa kehuu että tällä iällä ei oo tosiaankaan iästä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Handis85 ja Jonniss
Ricardina :D Eipä haittaa! Me noustiin vastaikään kakkosiin ja toinen kisa tänään. Sää ei suosi todellakaan mun hienohelmaa. Se saattaa poistua lähtöviivalta jos sataa tarpeeksi kovaa sen mielestä. Se teki sen yhden tokokokeen paikkamakuussakin... nosti mulle sentterin pystyyn ja paineli häntä lurtussa mun ohi oman auton alle sateensuojaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope ja Ricardina
Jonniss: Mun mielestä on hurjan kiva, kun jaksat vielä meitäkin muistaa ja käydä kommentoimassa!

Ricardina: ihana isä! olis kyllä tullut itselläkin tippa linssiin, jos isä tuollaisia lupailisi! Juu, piinailijoihin yhdessä! Eli täällä dpo 3. Eli mikäli täti kyläilee, niin se on varmasti tullut 24.5. Ainakin näin epäilisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Ricardina,toivottavasti olisi sitä itseään,tosin kohta alan epäilemään näitä pms-oireiksi,ketutus on jotain sanoinkuvaamatonta,oikein kihisen. Eilen vetäsin kunnon draaman illalla,kun mies kertoi olevansa reissussa lähes koko kesäkuun. Eli kesäkuu menee ihan satunnaisilla lemminnöillä.
 
Heippa ystäväiseni!

Toivottavasti Miri jaksat pysyä positiivisena negoista huolimatta. Toi Pluss-pelaaja olis kyllä munkin mielestä ollut ihan selvä merkki :D Mäkin bongailen esim. autojen rekisterikilvistä mitä ihmeellisimpiä merkkejä: HCG (hyvä merkki), IVF (huono merkki) jne jne. Voi elämä tätä vauvakuumeisen naisen mieltä :)

Meillä lähipiiri tietää yrityksestä, ovat tienneet jo kauan. Kukaan ei painosta eikä kysele mutta hulluksi olisin tässä puolentoista vuoden aikana tullut, jos en olisi tästä voinut kenellekään puhua. Puhun yleensäkin avoimesti ystävieni ja tiettyjen sukulaisten kanssa ja kertoisin myös keskenmenosta, joten näin on hyvä meillä. Ja jos joku kaukaisempi tuttu kyselee vauvahaaveista, sanon että jos Luoja suo ja kovasti sitä toivotaan. Mies käyttää noille ei-niin-tutuille sanontaa "kumitta pannaan", suotakoon se hänelle (toimii erityisesti miesten keskuudessa paremmin kuin nuo Luojan suomiset :D)

Julki-imettämisestä olen teidän kanssa ihan samoilla linjoilla. Kaverilla oli semmoinen itsetehty "imetysessu" jos oli pakko imettää julkisella paikalla ja itsekin aion turvautua huiviin tai muuhun näkösuojaan, ehdottomasti.

Meillä lapsiluku jää melko varmasti yhteen, onhan tulevalla lapsella jo kaksi veljeä olemassa. Ymmärrän miestäni siinä, että hänelle kolme lasta on riittävä määrä ja itsekin olen jo pitkään nähnyt itseni yhden lapsen äitinä. Siitä ei ole siis tarvinut edes vääntää sen kummemmin. Tosin oon kyllä nyt alkanut miettiä, että kun tätä "meille vain yksi lapsi" -mantraa on tässä hoettu niin eiköhän hoitojen myötä sieltä pullahda kaksi kerralla... No, niin on sitten tarkoitettu vaikka ajatus kyllä hirvittää :)

Handis, mulla gyne teki tavallaan aloitteen tälle meidän vauvaprojektille. Ei syyllistämällä vaan niin, että totesi perustarkastuksessa mun limakalvojen olevan aivan rutikuivat ja tosi heikossa kunnossa ehkäisylaastarin käytöstä. Eli ehkäisy oli vetänyt mut niin vähähormoniseksi että suositteli lämpimästi sen lopettamista. Siitä sitten lähti keskustelut kotona ja aiheutti pienen kriisinkin, kunnes mies teki lopullisen päätöksen, että lapsi saa tulla. Hän siis vähän epäröi haluaako enää lisää lapsia vaikka oli alusta asti tiennyt, että se on mun suurin haave ja tavallaan ehto sille, että yhdessä voidaan olla. Tästä kriisistä on nyt lähes kaksi vuotta ja nyt on kaikki hyvin :)

Hironealle toipumisia taudista tai mikä se sitten olikaan, kuulosti hurjalta joka tapauksessa : /

Nyt on kyllä niin paljon jännäilijöitä, että on oikeasti tilastollinen mahdottomuus, ettei kukaan plussaisi toukokuun aikana. Mä liityn jännäilyseuraan tän viikon aikana, ovulaatio on luvassa suunnilleen torstaina. Tänään aloin tikuttaa kun alkoi tuntemukset olla sen suuntaiset ja huomenna aamulla luulisin olevan plussa.

Joku muuten kyseli hyvistä testeistä, olisko ollut Miri. Yhteenkään raskaustestiin en eläissäni ole saanut kahta viivaa mutta luotan Pregchekin liuskatesteihin niin ovulaation kuin raskaudenkin testauksessa. Ainakin ovisplussa on niin selvä kuin vain voi olla, en ole koskaan plussan kohdalla joutunut arpomaan. Aika hyviä kommentteja olen niistä lukenut muualtakin, myös raskaustesteistä. Ja ne on ennen kaikkea halpoja ja saa tavallisista kaupoista. Olen ajatellut että sitten kun jonain päivänä saan Pregchekin raskaustestiin plussan niin sitten käyn apteekista hakemassa muita testejä varmistamaan asian.

Iloa ja valoa viikkoon kaatosateista huolimatta! :heart:
 
Ricardina aivan ihana isä sinulla! Ja ihanaa, että voit jutella ystäviesi kanssa! Siksi minäkin kerroin omille ystävilleni:) Olen myös ajatellut niin, että jos se plussa joskus ruutuun pärähtää, aioin olla onnellinen jokaisesta tunnistakin, jonka saan olla raskaana. Minulla on kokemusta menetyksestä, ja mikään ei pienennä sitä surua. Siihen ei vain pysty varautumaan, vaikka kuinka mielessään hokee, miten suuria nuo keskenmenoprosentit ovat ja miten normaalia se on. Siispä ajattelinkin, etten hukkaa sekuntiakaan suremiseen. Sitä saa tehdä aivan tarpeeksi silloin, jos pahin käy.

Tämä on toki niin yksilöllinen asia, että jokaisella on varmaan oma tapansa "suojella" itseään. Ja hyvä niin! Pääasia, että tuntee itse itsensä :) Siksi onkin ollut erityisen hienoa lukea teidän kaikkien kertomuksia siitä, kenelle olette kertoneet vai oletteko pitäneet salaisuutena. Kukaan ei ole kritisoinut ketään, vaan ainoastaan kaikki ovat kertoneet, mikä on itselle hyväksi havaittua :)

Säihkiss olin todella hojentunut, etten ole ainut, joka tiirailee hulluja ennusmerkkejä :D Ja kiitos muuten testi-näkökulmasta! Noudatin vinkkiä ja kävin hakemassa pregcheckejä sekä yhden tuommoisen clearbluen digitaalisen, jonka aion käyttää sitten kun pc:ssä jotain näkyy.

Tsemppiä Hironealle vatsataudin selättämiseen sekä tulevaan testailuun! Iitukalle onnittelut tulevasta "synttärilahjasta" ja :D

Koko kuulle riittää jänskäiltävää!! Tsemppiä ja pitkää pinnaa ihan kaikille!
 
Onpa tullut hyvin juttja :) En nyt millään pysty vastaamaan kaikille kun kännyllä yritän osua nappuloihin,mutta pakko kommentoida tuota imetystä. Olinkin ihan unohtanut että se on yksi mun paasaus kohteista numero yksi :D Siis mä en voi käsittää julki-imettämistä. Minusta kun se on tissi vaikka kuinka voissa paistas. Eräällä kaverillani on tapana vetästä tissi pöytään aina kun mennään kahville. Kyllä mulle tulee vaivautunut olo mun miehen puolesta. Enkä voisi kuvitella esitteleväni omaa tissiäni isäni tai veljieni nähden,vaikka kuinka se olisi tarkoitettu syöttämiseen. Jotenkin muutenkin kammoksun imettämistä, en ole koskaan tykännyt että rintoihini kosketaan. Eli vaikka kuinka imetyksestä puhutaan ja olen itsekin sen puolestapuhuja,niin saa nähdä miten onnistuu jos joskus joudun imettämisen ihmeelliseen maailmaan.
 
Iitukka: Hahaa, vaikka voissa paistais :D Mutta olen samoilla linjoilla. Ja lisäksi tuo rauhallisuusnäkökulma. Mun mielestä ei ole kivaa katseltavaa kun äidit näpyttelee kännyköitään (tai muuta) ja vauva koittaa rauhassa syödä/seurustella. Ja tosiaan, voisi ajatella kanssaihmisiäänkin. Mä en myöskään halua repiä tissejä esille perheeni lähellä, vaikka ollaan käyty kyllä aikuisiällä porukalla saunomassakin.

Mutta nyt kyllä yllätyin taasen tästä porukasta, täällä ei taida olla niitä perusvohkaajia ollenkaan? Kaikilta, oli mielipide mikä tahansa, tosi asiallisia ja perusteltuja kommentteja. Mää oon meistä niin ylpee :)
 
Hitto, pakko pikaisesti vaan kertoa että meinat tullas kahvit näppikselle Säihkiksen miehen "kumitta pannaan" -vastaukselle vauvauteluihin :LOL: Toi on loistava, täytyy alkaa käyttämään yliuteliaille ja sekaantuville kysyjille, ilmeet olisi varmasti näkemisen arvoiset ja jatkokysymyksia tuskin tulisi :D

Myös Hironean sadetta sietämätön koira sai nauramaan, mun omat on enemmän kuin gremlineitä, kastuessaan muuttuvat aivan pitelemättömiksi ja kierrokset nousee tappiin =)

Ja vielä, sama kuin Meropella tuli mieleen: hirveen järkevää ja aikuista porukkaa meillä täällä! Jee, siksi mä tästä ketjusta niin tykkäänkin :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea ja Matahari
Voihan prkl! Kävin ihan kontrolliverikokeissa ja samaan pakettiin kuului raskaushormoni,eli se siitä jännäpäivän odottamisesta,kun vastaus tulee jo nyt. Koska kaiken järjen mukaan verestä pitäisi näkyä. Ultrassa näkyi myös "epähomogeeninen" limakalvo ja yksi iso follikkeli,joka ei oviksen aikaan ole irronnut vaikka oviksen kyllä tikutin.
 
Handis samaa kyselen mäkin, että selittikö tarkemmin lausuntoaan? Kohdun limiksen kuuluisi olla kolmilehtinen, eli ei normaalistikaan ole yhtä, homogeenista massaa mutta en ole kuullut että normaalia rakennetta noin kuvailtaisiin... Entäs puhkeamaton folli, oliko siellä kuitenkin jotain irronnut vai ovis jäänyt tulematta? Ei kai ne sentään ole sekoittaneet follia ja keltarauhasta keskenään..?
 
Ricardina,itse jäin kovin suureen epätietoisuuteen,että mikä sen koko tilanteen tulos edes olis. Siis vahvan ovisplussan tikutin 9päivää sitten ja kyllä oli ihan ovisoireetkin limoineen. Kovasti se siellä ultrasi,tutkaili kohdun limakalvoa ja totesi sen olevan homogeeninen eli sen mielestä epätasainen. Ja follista se puhui. Minullahan oli ärhäkkä kohtutulehdus ja siksi tätä nyt kontrolloidaan julkisella puolella,koska olin sairaalassa. Torstaina mulle soittaa oma,yksityinen gyne,joten hän varmaan sitten tilannetta paremmin tulkitsee.

Äsken tein pc:n testin dpo 9(miten niin hätäinen)?! Ja negaa näytti. En tiedä sitten mitä verikokeen tulokset näyttää.
 
Kaveriiit, ihanat sellaiset! Suostuisitteko täyttämään tällaisen kyselyn (olen kamalan utelias ja olis kiva tietää teistä enemmän)! Mun vastaukset on kysymysten perässä!

1. Aamu vai ilta? Aamu. Olen kyllä kova nukkumaan, mutta mikään ei ole niin kaunista kuin hyvin varhainen kesäaamu merellä.
2. Kahvi vai tee? Tee, vihreä tee!
3. Makea vai suolainen? Suolainen ehdottomasti.
4. Koira vai kissa? Koirat, aina.
5. Horoskooppimerkkisi? Jousimies. Ja vastaan hyvin Jousimiehen kuvausta, niin hyvässä kuin pahassa.
6. Anna kolme sinua kuvaavaa adjektiivia? Eloisa, rehellinen, kärsimätön.
7. Kuvaile hyvin lyhyesti unelmatreffit? Järvi- tai merimaisema. Hyvä ruoka. Molemmat läsnä. Paljon läheisyyttä; haleja, suukkoja..
8. Mottobiisi elämässäsi? Always look on the bright side of life. Tiditidittidittidi!
9. Mihin toivot eniten kumppanisi antavan sinulle suukon? Niska. Hrrrrr :)
10. Kerro jokin erikoinen piirre itsestäsi? Mun vatsaan ei saa kukaan koskea, vihaan sitä! Ja jos olen tosi surullinen/masentunut, laitan musiikin soimaan aivan täysillä, hypin ja itken. Helpottaa! :)

Tein näihin vastaukset ja kysyin mieheltäni, että hänen tulee vastata mitä mä ajattelen. Ei hemmetti se tuntee mut hyvin. Rakas :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81 ja Jonniss

Yhteistyössä