*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

pienestä kii, suurensuuret onnittelut sinullekin, ihana juttu! Onnellista odotusta! :)

Ricardina, hyvä kun avaudut täällä, se helpottaa kun ei pelkästään omassa päässä näitä pohdi. Jotenkin luulisin, että olet ovuloinut, kun kerran letrozolit on aiemminkin toimineet. Harva ymmärtääkseni tunteekaan mitään ovisoireita kivusta puhumattakaan eli yritä pysyä positiivisena! :hug:

Merope, aamulla kun luin sun viestin, jäin odottamaan mikä biisi lähtee radiossa seuraavaksi soimaan ja tadaa... Jannan (tms.) "hullu sä et ole mut juuri nyt on vaikeaa..." Tell me about it! :D Eli selvästi toimiva metodi...

Kivaa torstaita kaikille!
 
Ricardina: Minäkään en aina tunne ovista ja siksi myös olen miettinyt ovuloinko ollenkaan tai irtoaako se munasolu. Soitin tästä tosiaan lääkärille ja hän sanoi, että jos kuukautiset alkaa 14 pv päästä oletetusta ovulaatiosta (niin kuin itselläni ain alkaa ja sinullakin näyttäisi olevan säännöllinen kierto) niin ovulaatio ja irtoaminen on tapahtunut. Eli ole huoletta, sitä ei aina vaan kaikki tunne :)

Itsekin olen miettinyt kovasti hoitoja, että millä aikataululla päästään hoidot aloittamaan ja lähdemmekö insemnaatiolla ja montako kiertoa ja sitten jos ei onnistu niin ivf. Nyt on fiilis, että makso mitä makso, niin hoitoihin ja pian.

Bahama: Pahoittelut tädin tulosta kohtalotoveri. Oli sitä yritystä takana pari kuukautta tahi pari vuotta, aina pettymys on kova.

Miri ja pienestä kii: Suuren suuret onnittelut!! Nyt paljon tsemppiä, että raskausaika menee hienosti ja saatte terveet pienokaiset. :heart:

Handis: Todella ikävä mitä olet joutunut käymään läpi. Antoiko ne nyt sulle lisää lääkkeitä vai mitä sanoivat kun lukemat taas koholla? Toivotaan, ettei nyt uusiutuisi!

Hironea: Ihanaa positiivista asennetta! Onnea menestyksestä koiran kanssa sekä painon kanssa :D

Säihkiss: Et sinä tule perässä tälle yrityskymmenelle. Plussaat nyt ja täältä tullaan puolestaan sille puolelle perästä! :) Ja niin kuin Ricardinalle tuossa aikaisemmin sanoin, niin en minäkään ole tuntenut aina ovista saati ehtinyt saamaan tasapaksuja viivoja tikkuun, mutta aina menkat on tulleet 14 pv päästä oletetusta oviksesta... Eli ovis ja irtoaminen on tapahtunut... :)

Pakko vielä pikaisesti itsekin vastata tähän :)

1. Aamu vai ilta? Ehdottomasti ilta. Olen niin aamu-uninen, että töihin juostaan tukka putkella. Illalla puolestaan herään henkiin ja saan touhuttua vaikka ja mitä :)
2. Kahvi vai tee? Kahvi maidolla avot! ikävä vaan, että se ei tee hyvää raskautta ajatellen..
3. Makea vai suolainen? Ai apua, saako sanoa molemmat? :D
4. Koira vai kissa? Kaikkia eläimiä rakastan, mutta koiria yli kaiken! Meillä kotona viipottaa kaksi pientä karvapalloa, joita ilman elämä olisi niiiiin tylsää!
5. Horoskooppimerkkisi? Kaksonen ja kyllä myös minä osun ja uppoan tämän horoskoopin määritelmään.
6. Anna kolme sinua kuvaavaa adjektiivia? Muut huomioon ottava, sosiaalinen luonnosta nautiskelija
7. Kuvaile hyvin lyhyesti unelmatreffit? Ulkomailla lämpimässä, kauniissa luonnon helmassa, meren äärellä, rannalla hyvää ruokaa ja juomaa, chilliä musiikkia, uimista, auringon ottoa ja toistemme seurasta nauttimista :D
8. Mottobiisi elämässäsi? Yhtä en kyllä nyt tähän hätään keksi, mutta tykkään niin Juha Tapiosta ja hänen sanotuksista. Niissä on jotenkin niin paljon toivoa ja positiivista ajatusta tulevaan.
9. Mihin toivot eniten kumppanisi antavan sinulle suukon? Suoraan suulle! Eikä kyllä tarvitse toivoa, kun suukkoja satelee niin, että hukun miltei niihin :D Meillä mies kun osoittaa enemmän hellyyttä, kuin minä..
10. Kerro jokin erikoinen piirre itsestäsi? Jos menen ostoksille, ostosten tulee rimmata toisiinsa :D Ei tietty ruokakaupan ostokset, mutta en voi ostaa samalla kertaa vaatteita, jotka ei sovi yhteen... :rolleyes:
 
Yritys10 Eilen kävin vain verikokeissa ja tänään sain tulokset, eli leukkarit ei ole mihinkään tuolta 17 laskeneet. Lääkäri yritti soittaa osastolle konsultointipyyntöä ja oli selkeästi tuskainen, kun ei oikein itse osannut päättää mitä tehdä. Mun mielestä ko. naislääkäri ei ole ehkä mikään asiakaspalvelun helmi, koska kysyi, että "etkö sä muka pärjää siihen kontrolliin asti (kesäkuu). Ei kyse ole mun pärjäämisestä vaan siitä, että ihan mielelläni haluaisin saada selville syyn, mikä arvoja nostaa. Ja toki sen, ettei mikään tulehdus kohdussa vaurioita/arpeuta sitä.

Lupasi soitella huomenna ja minä lähdin töihin. Laittaisi nyt edes sitten sen iv-antibiootin, niin tämä yleisolotila tulisi pikkasen pirteämmäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Handis ärsyttävää kun tilanne ei selviä, toivotaan että lääkäri saa huomiseksi konsultoitua asiantuntijaa ja sulle kunnon lääkkeet ja parempi olo. Sairaslomalle kannattaa jäädä jos olo on yhtään sellainen, ei puolikuntoisena työskentelystä ole vielä kenellekään mitalia annettu =)

Kiitos kaikille ihanille rohkaisevista sanoista :heart: niiden jälkeen melkein hävettää kertoa, mitä menin tekemään... :ashamed: Mullahan siis tähän kiertoon puolitettiin letrozolin annos ja ovisplussa ei tosiaan tummunut niinkuin edellisissä kierroissa. Lisäksi mun PCO-munasarjat ovat aiemminkin antaneet tasavahvoja viivoja ja jopa vääriä digiplussia, siksi tämä oireiden (kipu+limat) poisjääminen sai epäilemään, tapahtuiko koko ovista, etenkin kun kp10 ultrassa johtofolli oli vain pari milliä isompi kuin muut PCO-rakkulat. Itseni tuntien (olisin miettinyt asiaa seuraavat viikot) päätin varmistaa asian ja kävin lounastauolla pikaultrassa, kun se kerrankin duunin puolesta oli mahdollista. Helpotus oli suuri, kun vasemmalla näkyi keltarauhanen ja limiskin oli jopa 9,7mm :cool: ainoana negatiivisena asiana 16mm "joku" oikeassa munasarjassa, epäili verenvuotokystaa tai ehkä puhkeamatonta, jotenkin "romahtanutta" follia, mutta sanoi että on joka tapauksessa niin pieni ettei haittaa. Sovittiin lisäksi se inseminaatio seuraavaan kiertoon, jos nyt ei tärppää.

Oikeasti mietin kerronko koko käynnistä kenellekään, sen verran hysteeriseltä kuulostan omaankin korvaani :D sitten ajattelin, että omatpa ovat rahani, ja koska mieli parani heti noin miljoonalla, niin ehkä se oli sen arvoista =) nyt sitten lääkärin vahvistuksella piinaillaan, jee!
 
Lämpöiset onnittelut, pienestä kii! :flower: Parhainta vointia sinulle ja pienelle:heart:

Ricardina, aivan loistavia työsuhde-etuja sulla! ;) Juoksisin hippulat vinkuen samanlaiseen ultraan, jos tilaisuus tarjoutuisi nyt! Ens keskiviikkoon saakka riudutaan epätietoisuudessa... onko HCG laskenut vai ei? Vasta sitten pääsee taas yrittämään, ellei jouduta mitään kohdusta putsaamaan. Handiksella varmaan samanlaisia viboja; hirmu työhalut, mutta työkalut epäkunnossa. No ei ollu nätisti sanottu, mutta symppaan sua :)
 
Ricardina; Mähän olen syönyt suunkautta kahta eri antibioottia yhtä aikaa, se vaihdettiin toiseksi ja sitten vielä tiputettiin osastolla yhden päivän ajan 6h välein ja tuolla iv-antibiootilla leukkarit saatiin laskeen 24h sisällä yhdeksään tuolta 17.
Sairaslomaahan lääkäri ei edes kaupannut ja ihan terveeksi mä itseni periaatteessa koen, vähän enemmän väsyttää kuin normaalisti ja paino on viimeisen kuukauden aikana laskenut kolmisen kiloa. Aion kuitenkin pysyä kovana asian suhteen, koska nyt on kuitenkin kysymys mun lisääntymiskyvystäkin. Äitiyspolin lääkäri sairaalassa sanoikin, että jos aiotaan säästää sun sisuskaluja niin ehdottomasti tiputukseen, silloin kk sitten ja tämä polin lääkäri ei sitten tee mitään.

Bahama, kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan kyllä.

Matahari oikein kuule osuvasti sanottu :D

Ai niin, mulla taitaa olla dpo11 tänään, mennyt ihan ohi kaikessa lääkäritohinassa. Nälättää koko ajan ja tissit on ihan järjettömän kipeät. Rintsikat sattuu.

On täällä kyllä ihanaa porukkaa ja kaikki tuntuu jotenkin niin tutuilta=)
 
Viimeksi muokattu:
Handis tsemppiä, ja samoin Mataharille! Kyllä ne teidänkin työkalut vielä kuntoon saadaan =)

Bahama mä olen miettinyt kanssa että esim. julkisen terveydenhuollon suositus vuoden yritykseen ennen tilanteen tsekkausta kuulostaa mustakin aika pitkältä jos onnistumisprosentti per yrityskerta on se noin 20%. Tosin onhan näitä hieman pitemmänkin yrityksen jälkeen luomuna plussanneita, että voihan se olla vaan huonosta tuurista kiinni.

Matahari en mä yleensä kesken päivän pääse omia juttujani hoitamaan, mutta nyt olin koulutuksessa tuolla "ytimessä" ja peruutusaika sopivasti lounasaikaan omalle lääkärille, en voinut vastustaa :D ja siis omasta pussista maksellaan kaikki, ei toi työnantaja ihan noin hyviä etuja tarjoa. Mutta joo, ymmärrän hyvin Yrityksen "maksoi mitä maksoi" -mentaliteetin. Mä en jotenkin osaa verrata hoitokäyntien hintaa mihinkään muihin asioihin koska ei lapselle voi hintalappua laittaa. Siinä mielessä tiedän olevani onnekkaassa asemassa, että ylipäätään pystyn yksityisellä ainakin toistaiseksi käymään, mutta ei tässä paljon ole viime aikoina sitten muuta tuhlattukaan =)

Meropelle unohdin aiemmin laittaa kiitokset kauniista sanoista :heart: etköhän säkin ole ovuloinut, kun yleensäkin sun kierrot on suhteellisen säännölliset ja viivakin oli niin vahva. Malttia piinapäiviin!
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Handikselle tulin vielä huutelemaan erikoistsempitykset, että saat kropan kuntoon tai edes nyt ihan ekaksi selvyyden siihen mikä leukkareita pitää koholla. Ja tsemppiä myös noiden ajattelemattomien lääkäreiden kanssa. Toivottavasti saisit asioida jatkossa vähän miellyttävämpien tapausten kanssa... Toisaalta noi sun oireet kuulostaa kyllä hyvältä joten mistäs sitä tietää mitä uutisia sieltä vielä viikonlopun aikana kuullaan ;)

Ricardina, hyvä kun kävit selvittämässä asian niin saat hengitellä rauhassa loppukierron. Se "joku" vois hyvinkin olla surkastumassa oleva follikkeli, kun monestihan letrozoli kasvattaa kaksi tai joskus harvoin kolme mutta vai yhdestä irtoaa munasolu, jos ei pistetä irrotuspiikkiä (tän opin polilla viime kuussa :)) Silloin ne jäljelle jäävät surkastuvat pois kun häviävät kisan ja jäävät turhiksi.
 
Perjantai 16.5.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Yritys10...........30v.........kp 3/27..............yk 20........c
kaisaek............32v.........kp 10/25-28........yk 4..........luomu
Säihkiss...........34v.........kp 15/28-30.........yk 19........lz
Tikru-78...........35v.........kp 18/28-31.........yk 3.........luomu
Ricardina..........30v.........kp 20/31-32.........yk 5..........lz
Merope............29v.........kp 22/n.30...........yk 9......... kilppari
Hironea............35v.........kp 23/26..............yk 4..........luomu
Handis85..........29v.........kp 27/30..............yk 1..........luomu
Mariah33..........34v.........kp 27/28..............yk 12........luomu
Haave_ilija........33v.........kp 53/29..............yk 1..........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Handis85........12........18.5
Hironea..........10.........20.5
Merope...........6.........24.5
Ricardina.........3.........29.5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v........yk3..........14.3.
Marjee................30v.........yk8.........26.3.
Nonnna...............31v.........yk3...........2.4
Matahari.............31v.........yk1..........13.4
Jofa....................30v.........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9..........8.5
Miri81.................33v.........yk 2.........14.5


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Ricardina Tää lapsenteko on sen sortin rakettitiedettä, että jos vähänkään on omia epäilyksiä niin ei todellakaan ole hullua käydä ultrissa yms. :heart: Mut mistähän me saatais tähän maahan järjellä toimivia lääkäreitä enemmän. Joskus oikeasti tuntuu, että asiakaspalvelu on nykyaikana niin pohjamudissa kun olla ja voi.

ON: Tissit alkaa taas kiristää ja alavatsa vihlaisut on tulleet kuvaan. Aivan kellon tarkasti taas ja päivälleen muutamaa päivää ennen kuukautisten alkamista. Huoh... jotenkin nää tutut ja aina täysin samalta tuntevat tuntemukset kertoo jo, että ei osunut mun kohdalle taaskaan. Noh, juhannus lähestyy vääjäämättä :)
 
Huomenta tytöt! Nukuin tyylipuhtaasti pommiin ja arvatkaa mitä,tein jostain hetken mielijohteesta pc:n testin ja siihen tuli haamu,jota ei todellakaan tarvinnut tihrustaa. Dpo nyt 12.
Eli olisiko korkeat leukkarit ja väsymys nyt kuitenkin oireita raskautumisesta?
Lähdenpä tästä kädet täristen töihin!
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss ja Miri81
Hironea,onhan tämä melko absurdia tulla ekasta kierrosta raskaaksi! Lääkäri soittaa tänään ja tottakai ilmoitan tästäkin asiasta.
Lähetin testin kuvan ystävälle ja hänen mielestään se mikään haamu ollut vaan plussa :D

Tehdäänpä tästä oikein plussien toukokuu!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja Hironea
Handis85: Onnea! Sä et kauaa meidän seurassa viihtynyt! Ja missä meille kuvaa :)

Ricardina: Musta on tosi hienoa, että menit gynelle! Mä olen melkein kateellinen! Olo varmasti helpottuu tosi paljon, kun ammattilainen rauhoittaa mieltä!

Hironea: ÄläÄlä vielä luovuta! Ja tosiaan, juhannus on nopeammin kuin uskommekaan!

On: Täällä alkaa taas tää olemattomien oireiden etsimisajat. Eli eilen oli kaksi tippaa verta alushousuissa (siis oikeasti kaksi TIPPAA), niin tietenkinhän se oli kiinnitystippoja.. Ja joka aamu nyt ollut nenä tukossa muutaman tunnin aamulla. Mutta se selittynee allergialla. Vaikka jännä, että se helpottaa muutaman tunnin jälkeen. Aivastuksia tähän on liittynyt myös, mutta nehän menevät myös allergiakategoriaan. Ja mikä väsymys! Mun on pitänyt lukea mielenkiintoista kirjaa iltaisin (tai katsoa jääkiekkoa), mutta en pysy hereillä kuin puoli kymmeneen.. Aamulla herätys on ihan kamalaa, makoilen sängyllä vähintään vartin kellon soimisen jälkeen. Ja koko ajan on nälkä, mitkään ruoka-annokset ei tunnu riittävän. Siinä ne. Raskaana selvästi. (Tai si vainoharhanen allergiasta kärsivä, ruokavaliomuutokseen tottumaan yrittävä..)
 
  • Tykkää
Reactions: Handis85
Handis vauuu, noille DPO:ille ihan selvä plussa! Ihanaa, onnea :heart:

Meropen oireet kuulostaa kanssa tosi lupaaville, oon ihan varma että säkin plussaat, mies kuitenkin tulppasi :D Mä mietin että yritän itse olla tän kierron seuraamatta oireita, kun ne ovat olleet niin vaihtelevia että ei niistä mitään selviä kuitenkaan =)

Hironealle jäitä hattuun, saattavathan ne hyvinkin olla myös raskausoireita. Ja jos ei, niin juhannus on lähellä, tsemppiä!

Missäs muuten Iitukka, ei oo pariin päivään kuulunut? Mä jo ikävöin =)
 
Ricardina: Haha, joo. Jos tästä kierrosta plussaan ni kaikki kunnia miehelle! Meinaa pakotti sen ovistestinkin tekemään! Tosin en todellakaan usko raskautumiseen, vaikka sitä niin toivonkin!

Mä oon kans miettinyt missä Iitukka piileskelee! Ei täältä saa olla päivää kauempaa pois ;)
 
Mulla on näköjään tänään tosi tylsää ja vähän haaveilin siitä meidän tapaamisesta, missä kaikilla on se pieni lapsi mukana.. Oltaisko me niin rohkeita, että uskallettais vähän paljastaa mistä päin kirjotellaan? Eli ei tarvitse sanoa kaupunkia vaan jotain sinnepäin? Mä voisin aloittaa ja mä kirjoittelen Etelä-Suomesta.
 
Täällä toinen Etelä-Suomen ihme :wave:

Säihkistä unohdin aiemmassa viestissäni kiittää "jonkun" mahdollisen olomuodon selventämisestä. Mulla oli niin kiire takas töihin, etten itse sen tarkemmin kysellyt noista vaihtoehdoista mutta kotona sitten mietin että voihan rotta jos kystia pukkaa, joskus on sellainen isompi puhjennut ja se muuten sattui! Surkastumassa oleva folli kuulostaa loogisemmalta ja sopii kierron vaiheeseen, valitsen sen =)

Mulla on viikon paras hetki meneillään, eli perjantai-iltapäivä kun olen töistä ehtinyt kotiin ja istun hetken sohvalla kahvikupin ja koirien kanssa ennen miehen kotiintuloa ja viikonlopun menoja. Kyllä elämä on sittenkin ihanaa, ja me kaikki saadaan se oma käärö kainaloon vielä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Minäkii kirjottelen Eteläisestä-Suomesta.

Mulla on kans viikon paras hetki käsillä. Juuri kotiuduttu treeneistä. Koirat väsyneenä pötköttää jaloissa, isäntä keittelee itselleen kaffetta ja mie rönötän soffalla ja katson telkusta esteratsastusta.

Mä löysin tänään itseni kattelemassa youtubesta ihmisten plussatesti videoita, niistä sit eksyin sujuvasti kaksplussan videoihin, joista kattelin 4D ultravideoita... Määki tahon!!
 
Valtavasti onnea kaikille plussanneille :heart: toivottavasti toukokuun taika jatkuu ja lisaa plussia tulee ropisemalla!

Mahtavan aktiivinen palsta, ensimmainen jolle elamassani olen kirjoittanut ja tuntuu et kun muutamaan paivaan ei ehdi lukea, on kommentoiminen melko haastavaa. Kovasti olen elanyt mukana kaikkien kohdalla vaikken ole aktiivisesti kirjoittanutkaan.

Kiitokset myos kaikille tsemppauksesta. Kylla taalla taas uutta kiertoa elelty ihan samoin odottavin ja toiveikkain tuntein kuten aiemminkin.

Kovasti toi tyopaikka aiheuttaa harmaita hiuksia ku naisvaltaisella alalla on toissa ja ikaa alkaa olla ni ne vauva-utelut on lahestulkoon paivittaisia. Kun ei sita joo koko maailmalle haluais kertoo et joo haluttas mekin se oma nyytti saada mut viela ei oo ollu meidan aika. Siskolle ja parille lahimmalle kaverille oon kertonu ja mieskin parille kaverilleen. Lisaa mietintaa aiheuttaa taa meidan elamantilanne. Asutaan talla hetkella UK:ssa ja paluumuutto Suomeen ollu mielessa. Sit jos se onni kohtaa et vauva ilmoittaa tulostaan ni sithan se ei olekaan enaa niin helppoa vaan irtisanoutua ja lahtee tyonhakuun Suomeen. No aika kaiketi nayttaa mita tuleman pitaa.
 
Pakko huokaista helpotuksesta,että pääsenkin vielä gynepolin kautta tarkempiin tutkimuksiin eli vkon päästä määritetään tarkka raskaushormonin määrä,eli eteneekö prosessi oikeaoppisesti. Se mun epähomogeeninen kohtu tarkoitti sitä,että limakalvo on eripaksuinen eri kohdista ja lääkäri miettikin,että mihin kohtaan kiinnittyminen on tapahtunut. Eli hyvissä käsissä olen.

Mut voisi laittaa tuonne plusanneiden listaan 16.5. Punaiseksi tätä en nyt saa,kun puhelimella datailen. Pitääkö mun nyt oikeasti hylätä teidät ja siirtyä tuonne plussanneiden puolelle?
 
Ihanaa Handis, sieltähän tuli uutisia jo ennen viikonloppua :) Lämpimät onnittelut ja peukut pystyssä että kaikki menee hyvin!

Mä oon myös Etelä-Suomesta. Kaupunginkin olen joskus vuosi sitten täällä paljastanut eli kunnon stalkkerit selvittää sen edellisestä ketjusta... ;) Meitä oli silloin useampia samasta kaupungista ja vaunutreffit sovittiin mut mä oon nyt meistä ainoa jolla ei ole vielä vaunulenkkejä näköpiirissä :|

Ihanaa viikonloppua kaikille ja nyt pitämään peukkuja että Sveitsin Pluss tekis tässä matsissa maalin, se jos mikä olis taivaallinen merkki meille kaikille. Tosi epäsuomalaista toivoa näin mut hyvän asian puolesta... :p
 

Yhteistyössä