*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

ricardina: kiitos, sä oot kyl extraihana! ja tuo kuulostaa niin tutulta. täälläkin piti ottaa rennosti.. mutta kas, pieni nipistys vatsassa niin "Ahhaa, raskausoire" :) kunpa nyt olis sun kierto! (vaikka pakko myöntää, etten haluais sua täältä menettää vaikka haluaisinkin. selkeää ;) )

yritys10: ihana, että mies on noin paljon mukana! ja täällä mies on taas ihana itsensä, olen saanut ylimääräisiä suukkoja ja kosketuksia ja ihan anteekspyynnön (joka meni näin. kysyin et mikäs nyt kun mies suukotteli/halaili/kehui/auttoi. vastaus oli et olin eilen ihan kusipää ni täytyy olla taas parempi). eiks tuo oo anteekspyyntö :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Tiistai 20.5.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 2/26..............yk 5..........luomu
Yritys10...........30v.........kp 7/27..............yk 20........l
kaisaek............32v.........kp 14/25-28........yk 4..........luomu
Säihkiss...........34v.........kp 19/28-30........yk 19.........lz
Tikru-78...........35v.........kp 22/28-31........yk 3..........luomu
Ricardina..........30v.........kp 24/31-32........yk 5..........lz
Merope............29v.........kp 26/n.30..........yk 9......... kilppari
Mariah33..........34v.........kp 31/28.............yk 12........luomu
Haave_ilija........33v.........kp 57/29.............yk 1.........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Merope...........10.........24.5
Ricardina.........7.........29.5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, jokohan sitä ois ryvetty taas itsesäälissä tarpeeksi. :) "Onneksi" eilinen oli taas tapahtumarikas niin unohti oman märehtimisensä. Onneksi on lainausmerkeissä siksi, että kierreltiin miehen kanssa apuna näitä meidän kotinurkkia etsimässä kadoksissa olevaa koiraa. En suo kenellekkään sitä huolta ja murhetta, että rakas lemmikki on kadoksissa. Vaikka kyseessä on tuntemattomat ihmiset ja vieras koira niin kyllä multa itku myötätunnosta tuli, kun omistajat kertoivat kohta kaksi viikkoa kestäneestä etsinnästään. Aamullakin oli pakko ajella vielä havaintopaikan ohi jos olis mitään merkkejä karkulaisesta.

Ehkä mä olen nyt vähän herkillä, mutta oikeastaan vähän jopa erikoisen koville otti tämä vieraan koiran katoaminen. Kaipa mä jotenkin nyt typeryyksissäni yhdistän oman kaipuuni tähän näiden hätään. Yökin meni ihan mietiskellessä ja normaalisti mä pidän tosta nukkumisesta niin paljon, jotta mun unta ei mikään häiritse.

Työpaikkagalluppiin vastaus, kun eilen unohtui. Me ollaan molemmat vakituisessa työssä. Miehelle tuli nyt 10v täyteen omassa työpaikassaan ja mä olen nyt ollut 8v samassa pestissä. Mulla on tämmöinen "suojatyöpaikka", ei ylenemismahdollisuuksia, mutta helpot hommat ja vapaat työajat. Oma isä vielä toisena pomona vuoden verran ennenkuin jää eläkkeelle. Eli aika leppoista työskentelyä, tosin palkkakaan ei kovin kummoinen ole. Mä toivoisin myös saavani olla mahdollisimman kauan lapsen kanssa kotona, mutta epäilen että rahallisesti ei onnistu.

Bahaman Me ollaan miehen kanssa puhuttu myös rahasta näiden lapsettomuushoitojen kohdalla. Meilläkään ei tuota ylimääräistä kuukaudessa säästöön jää. Jotenkin varsinkin näin kuukautisten aikaan tuntuu niin epäreilulta, että muut saa helpolla, ihan muutamalla yrityskerralla ihan luomuna ja ilmaiseksi vauvan. Sitten ne oikeasti lasta haluavat ja varmasti maailman parhaimmat vanhemmat joutuvat kalliisiin hoitoihin ja yrittävät kymmeniä ja taas kymmeniä kiertoja. Mulla on niin sydän kaikkien teidän pitkään yrittäneiden puolella. :heart:
 
Hironea: Ei se ole typeryyttä. Sä olet ollut kyllä ihana, kun olet ollut apuna. Merkitsee varmasti koiranomistajille paljon! Mitäs kaikkea pohdiskelit yöllä?

Onko täällä muuten muita, jotka miettii, mitä kaikkea pitäisi ostaa jos vauva tulisi? Vähän niinkuin varautuu jo etukäteen? Onko teillä mitään ostettuna? Mä oon tehnyt jo listan, mitä kaikkea pitäisi ostaa. Ja hankittuna on vain sellainen pehmoalusta, missä on erilaisia juttuja (rapisee, peili jne) ja kaksi pehmolelua. Toinen on vaan niin hykerryttävän hauska, se on iso krokotiili, jonka suussa on perhonen. Sit ku sitä perhosta kiskasee ni se krokotiili oikein tärisee kun se perhonen menee sen suuhun. Huvittaa siis mua luultavasti enemmän ku mahdollista lasta :) Niin ja opettelin tuon "Hush little baby" -kehtolaulun kokonaan, musta se on niiiin kaunis. Ja se viimeinen lause.. Voih.. Ajattelin hakea kirjastosta vielä kehtolaulu cd:itä, että osaan sitten lauleskella kaikkea jo kun pieni olisi masussa. Mutta niin. Jotenkin nämä haaveet hetkeksi auttaa, pysyy jotenkin unelmassa kiinni ja touhussa, ettei murehdi..

Mä haluaisin kans olla lapsen kans mahdollisimman pitkään ja toki pukata toisen heti ku mahdollista.. Mutta rahat tulee vastaan.. Nähtäväksi siis jää.
 
Merope: Täälläkin haaveillaan siitä, että saisi ostaa ja laittaa kaikkea pienokaista varten. Mitään en kyllä uskalla etukäteen ostaa tai edes tarkemmin miettiä. Monesti kaupoissa menen kyllä lasten vaatteiden tai tarvikkeiden ohi haaveillen, kuinka ihanaa olisi kun noita pääsisi hypistelemään. Pysyttelen niistä kuitenkin kaukana vielä, etten liiaksi hurahda niihin ja ettei tämä yrittäminen kasva liian isoksi ajatusten viejäksi.

Meillä on miehen kanssa molemmilla vakipaikat. Ollaan molemmat saatu hyvällä ja ahkeralla työllä puhuttua nyt vastikään palkankorotukset, johon tämä lapsettomuuskin on tuonut lisäpotkua kun on tiennyt, että tulevaisuudessa tarvitaan mahdollisesti rahaa kalliisiinkin hoitoihin.

Lapsen kanssa haluaisin kyllä olla mahdollisimman pitkään kotosalla, mutta aika näyttää.. :) ja toista lasta haaveillaan myös pienellä ikäerolla. Toivottavasti oikea hoitotapa vaan löytyy meille :saint: Me ollaan mietitty, että otettas hoidot rahoituksella, ettei tule kerralla megaisoa laskua maksettavaksi. Eilen ihana anoppi soitti kysyäkseen, että miten lääkärillä meni. Kerroin inseminaatiosta ja siitä että lähdetään todennäköisesti yksityiselle tässä kesällä. Hän niin kivasti totesi, että antakaa mennä vaan! Tuli niin hyvä mieli :)

Bahama: Älä nyt kuitenkaan vielä ajattele pahinta, että teille ei lasta luomusti tulisi! Et ole listalla, kun yritin katsoa monesko kierto teillä on menossa? Meitä pitkään yrittäneitä on täällä vain muutama. Suurin osa kuitenkin saa sen plussan noin vuoden yrittämisen sisään :)
 
Merope Väkisinkin oma samanrotuinen koira kainalossa mietiskelin, että miten se karkuri pelkääkään siellä metsässä yksinään ukkosta. Ja sitä, että miten sitä oma pää kestäis kasassa jos noista kolmesta joku katoais. Tottakai sitten myös sitä, että mitä ihmettä vois tehdä auttaakseen karkurin kiinni saamisessa. Loukkuihin se ei ole mennyt ja tosiaan omistajiaankin karkuun painelee vaikka melkein kosketusetäisyydelle ovat päässeet. Voiko olla jo parissa viikossa niin villiintynyt, ettei kiinni enää saada.

Mä olen tehnyt tiukan päätöksen, että mitään etukäteen en vauvalle osta. Sen verran musta löytyy taikauskoa, että etukäteen juhliminen (tai ennakointi yleensäkin) tuo huonoa onnea. Mä rakastan tehdä käsitöitä, kudon, kehrään ja teen vaikka mitä. Kuolaan ja hypellän kaupassa vauvalankoja, mutta en uskalla edes ostaa odottamaan keriä. Mä haluaisin tehtä kaikki mahdolliset talvinutut, pipot, töppöset, peitot ja muut jo valmiiksi, mutta en uskalla. Nämä käsityöt nyt vielä vois rimaahipoen selittää sillä, että tekemiseen menee aikaa mutta mutta, en ole vielä uskaltanut. Kaupasta en uskalla mitään ostaa ennenkuin on täysin varmaa, että kaikki menee hyvin.

Musta aivan ihana idea tuo kehtolaulu! Mua ei vaan ole siunattu sitten minkäänlaisella lauluäänellä. Äiti aina nauraa, että mun laulu lapsenakin kuulosti 60 vuotiaan viskibassolta siinä hetkessä kun se viimeinen kulaus pullosta on otettu. Nuotit on mulle täysin hepreaa ja sävelkorva on täysin tuntematon käsite :D
 
Juu, ei täälläkään kyllä tuosta omasta laulelusta tule muuta kuin muille päänsärkyä :p mies on onneksi musikaalinen ja osaa soittaa vaikka mitä ja laulaa myös :) se onkin jo puhunut et soittelee ja laulelee sitten vauvalle, mikäli hän tähän maailmaan asti pääsee. Mitään hankintoja en ole minäkään etukäteen tehnyt enkä siis edelleenkään. Odottelen ainakin rakenneultraan asti. Sitten voin alkaa vähitellen harkita uskaltautumaan.

Kamalia nuo koirien karkaamiset :'( en kyllä kestäisi, jos meidän vanha herra joutuisi jonnekin hukkateille :(
 
Jonnis, ,kiva kun säkin olet myös täällä kirjoittelemassa :)

Soitin eilen neuvolaan ja vastaanotto oli jotenkin hmm...tylyhkö?!. Onneksi puhelimeen vastasi eri hoitaja, kuin se, mikä tulee olemaan sitten oma neuvolantäti. Alkoi hermostumaan jo siitä lähtien, kun selitin tätä omaa historiaani ja miten tätä raskautta tarkkaillaan muualla jo ennen neuvolaa.

Tiedän vain siis kyseisen neuvolan toiminnasta sen verran, että siellä osataan kyseenalaistaa tulevat vanhemmat. Eräs tuntemani nuorehkolle naiselle (kuitenkin yli 20v) oli esitetty kysymýs suoraan, että tietääkö hän edes kuka lapsen isä on. Hohhoijaa.

Mites täällä muut kuumeilijat jakselee näillä helteillä?

Täällä ei jaksa keskittyä töihin sitten mitenkään, ajatukset on vain perjantaissa, jolloin saan tietää hormonien todellisen määrän ja sen, että pääsenkö parin vkon päästä ar-ultraan sairaalan kautta. Kaikki oireet on hävinneet, rinnat on edelleen turpeana, mutta missä on väsymys, kuvotus, finnit ja turvotus? Mä olen kuin ihmisen mieli ja iho on parempi kuin ikinä ja energiaa on kuin muille jakaa.



I
 
En mäkään oikeastaan uskalla mitään ostaa (tai kutoa/virkata, sitä siis tehdään myös täällä), ihania ohjeita on katseltu urakalla.. MUTTA nuo, mitkä kaapissa jo lymyilee on hankittu vähän niinku tuttujen lapsille, mutta jäänyt sitten ihan täysin vahingossa kaappiin lojumaan :D
 
Hironea: Mä en osaa edes kuvitella, millainen paniikki omistajalle syntyy siitä, kun koira karkaa! Tosin erikoista, ettei koira halua kiinni, jos kerran omistajiakin juoksee karkuun? Uskallatko sanoa minkä rotuisesta koirasta on kyse? Tiedän, että omani ei karkaisi, hällä kun ei ole mitään muuta viettiä kuin seuravietti. Ja se sitten niin todella vahvana, että vapaanakin törmäilee jalkoihin ja jos uskaltautuu jäädä haistelemaan jotain ja ehdin kävellä pidemmälle, tulee hänelle aivan tajuton kiire. Esim. autosta ulos päästäessä ongelma on saada se tosiaan sieltä ulos ja sen jälkeen kulkemaan. Mutta yhdessä kyllä juostaan. Koirat on vaan niin tosi erilaisia!

Ja hei, mä en osaa yhtään laulaa! Mutta ajattelin, että jos totutan vauvan jo kohdussa ääneen ni se voi silti olla rauhoittava vaikka muut ei siitä tykkäiskään :) Miehen alkaa tulla jo korvista kun samaa biisiä laulan joka ilta ja iltapäivä. Olenpahan saanut hänetkin kiinni sitä hyräilemästä :heart:
 
Merope toi on itseasiassa koirille ihan tyypillistä, että karattuaan/pelästyttyään menevät nopeasti "villieläinmoodiin", jossa pakoillaan ihmistä, niitä tuttujakin, hengissä pysyäkseen, vaikka se tuntuukin kaipaavasta omistajasta järjenvastaiselta. Kiinniottoohjeissa neuvotaankin, ettei kadonnutta koiraa pitäisi nimellä huutaa tai yrittää jahdata, vaan vaikka herkuilla houkutella häkkiin tms. Toivotaan että Hironean nurkilla pyörivä karkulainen saadaan takaisin kotiinsa!
 
Minut voi taas lisäillä piinailijoihin. Dpo ehkäpä 2/3
Kyllä mä taidan jatkaa oviksen tikutteluja sittenkin jatkossa (tai toivottavasti ei tarvitsisi... :) ), nyt on tosi epävarma olo oliko vai eikö ollu ja jos oli niin milloin :D mitättömän pienet vatsanippailut oli la/su ja kananmunalimat loppui su illalla, mutta lämpö taas ei ole noussut lauantain dipistä kun sille tasolle mitä se on menkkojen jälkeen ollut.
No, ei auta kun odotella. Onneksi lähden torstaina pidennetylle viikonloppureissulle, niin tulee mukavasti muuta ajateltavaa :)
 
Merope Sheltti narttu on kyseessä, itsellä kotona samanvärinen uros ja mokoma moppi on mulle niin tärkeä, että huhhuh! :)

Joo, Ricardina on oikeassa, että tää on ihan tyypillistä käyttäytymismallia varsinkin tämmössille tosi pehmeille roduille. Tämäkin kun on säikähtänny nyt monesti niin ei taatusti enää luota yhteenkään ihmiseen. Sen tähden itse miettiikin, että jos kohtaa niin onko siinä oikeasti enää mitään tehtävissä. Huudella ei missään nimessä saa eikä yrittää ottaa kiinni ellei itse tarjoa tulla luokse mitä tämä tuskin enää kelleen tekee.

Handis Mä oon niin kesäihminen kuin olla ja voi! Mä niin rakastan kun on kuuma. Mua niin ahdistaa istua sisällä töissä, kun aurinko paistaa ja olis ihanaa olla ulkona.
 
Oi voi, sheltit on niiiiiin suloisia!

Hei ystäväiseni.. Tietääkö joku millaista se kohtukipu on ku sanotaan et ennen plussaa voi tuntua..? Ja milloin se tuntuu? Nousin tänään sohvalta nopeasti ja vedin iha kaksinkerroin ku kihelmöi/viilsi alavatsasta keskeltä.. Olen vaan ymmärtänyt et se kipu tuntuis yskies tai aivastaessa.. Eli auttakaa tyhmää..?
 
Nyt kysyit Merope niin pahan etten mä ainakaan osaa vastata, ehkä meidän jo plussanneet tietää? Mutta kai ne vihlaisut voi noinkin tuntua, lähinnä kai just äkkiliikkeissä? Voi kun olis sitä itseään, mä kovasti jo odottelen sun testiä :)

Tikrulle tervetuloa piinailemaan! Mä olen kanssa ovistikkujen vannoutunut kannattaja, tosin en sit niihinkään luota jos ei ole aivan räikyvän tumma testiviiva.

Täällä ei mitään oireenpoikastakaan. Toki tosi aikaista niitä miettiä, mutta... Minkäs sitä itselleen voi =)
 
keskiviikko 21.5.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 3/26..............yk 5..........luomu
Yritys10...........30v.........kp 8/27..............yk 20........l
kaisaek............32v.........kp 15/25-28........yk 4..........luomu
Säihkiss...........34v.........kp 20/28-30........yk 19.........lz
Tikru-78...........35v.........kp 23/28-31........yk 3..........luomu
Ricardina..........30v.........kp 25/31-32........yk 5..........lz
Merope............29v.........kp 27/n.30..........yk 9......... kilppari
Mariah33..........34v.........kp 32/28.............yk 12........luomu
Haave_ilija........33v.........kp 58/29.............yk 1.........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Merope...........11.........24.5
Ricardina.........8..........29.5
Tikru-78..........3/4........



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Nimim.hysteerinen odottaja kyselee, että voiko alkuraskaus (plussasin siis 16.5.) olla täysin oireeton, ei kohdun kipuja, kuvotusta tai väsymystä. Alkaa tuntumaan jokseenkin epäraskaana-olevalta. Onneksi perjantaina tulee vastaus tähänkin, kun saan ihan lukuarvoina tietää hormonin määrän, mutta odottavan aika on liian pitkä.

Sorisori, mun ääneen jännäily täällä.
 
Ricardina: Meinasin tulla päivittelemään, mutta ajattelin että kaikkien menee hermo kun omanapailen joka päivä! Mutta nyt mulla on lupa, jee! Eli eilen tuli se ihme kohtaus, joka veti kaksinkerroin hetkeksi. Ei mikään sietämätön kipu, mutta kaksinkerroin meneminen helpotti. Se oli sellaista kihelmöivää viiltelyä. Nyt olen sit (naminami) kaivellut vessapaperilla josko verta löytyisi, mutta ei ainakaan vielä. Oon ollu kerran päivässä (viikon verran) ihan tukossa ja eilen illalla luulin, että sain flunssan kun menin aivan tukkoon, aivastelin ja tuntui, että kuume nousi. Mutta se meni ohi ehkä kahdessa tunnissa. Niin ja on hieman närästänyt, vaikka yleensä ei närästä ikinä. Opin tietämään miltä närästys tuntuu ehkä vuonna 2009. Hmm.. Tänään on ollut vaan etova olo, kerran jo nostin roskakorin työpöydän alta varmuuden vuoksi. Mutta nyt taas ei mitään. Sellainen ihme ahdistus/paniikkikutitus oli päivällä hetken, tiedä sit mitä se meinas. Siihen tehoaa yleensä rankka liikunta, mut seki meni itsellään ohi. Tuskin siis kukaan yrittää matkalaiseksi ryhtyä, toiveet taas herättelee kroppaa tuntemaan kaikkea. Mutta toiveet on kyllä korkealla (ja pudotus sitten tulee olemaan melkoinen)!

Juuri katsoin, että jos ei tätyliä näy niin sunnuntaina testailen. Olis niiiiin ihana testata vihdoin se raskaustestikin. Kuukautiset kun tosiaan on niin kellontarkat normaalisti, että raskaustestejä ei ole mennyt kuin ekassa kierrossa pillereiden lopettamisen jälkeen :|

Mutta Ricardina, mitä siellä? Joko on ihan hurjat oireet? :) Plussataan molemmat, eiks jeh?
 

Yhteistyössä