Heipähei rakkaat naiset!
Ihanaa kun on taas tullut paljon juttua, kiva kun on näin aktiivinen porukka!
Yritys10, varmasti hyvä idea mennä kesätauolla yksityiselle, ettei hermot kiristy liikaa odotellessa
Meillä on myös lähimmälle yksityiselle klinikalle 100 km matkaa ja itse asiassa jos joudutaan inseminaatioihin tai IVF:iin niin ne tuotetaan ostopalveluna juurikin siellä 100 km päässä. Oma keskussairaala ei niitä tee. Oon jo puolikkaalla ajatuksella miettiny, miten handlaan yhtälön työ+ lyhyen varoituksen klinikkakäynnit. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä ja tarvittaessa vaikka kerron pomolle missä mennään.
Bahama kyseli julkisen puolen hoidoista ja hinnoista. Julkisellahan voi alusta asti päästä halvimmalla niin, että hakee tk-lääkäriltä lähetteen, kun vuosi on täynnä ja pyytää ne tietyt labrat sieltä. Me tehtiin alkututkimukset yksityisellä eli sperma-analyysi, joka taisi maksaa jonkun 85e ja mun prolaktiini ja sukupuolitautikokeet, reilun satasen. Gynen käynti, jonka perusteella lähete laitettiin, oli sen vajaan satasen, mitä nyt yksityisellä maksaa. Kilpparirvot otatin työterveydessä eli ne ei maksaneet. Sen jälkeen onkin käyty keskussairaalan polilla pelkillä poliklinikkamaksuilla eli n. 30 e/käynti. Lääkkeet toki maksetaan itse mutta kiitos geneerisen lääketeollisuuden (ennen olin sitä vastaan mut nyt muutin mieleni
) 100 kpl letrozolia maksoi n. 18e kun alkuperäisvalmiste Femar olis aika paljon kalliimpi. Labrat ja toimenpiteet on julkisella puolella maksuttomia, tai siis sisältyy poliklinikkamaksuun ja maksamiimme veroihin
Ymmärtääkseni julkisella puolella tehdään 3 inseminaatiota ja 3 IVF/ICSI-hoitoa ja sitten jos ne ei tuota tulosta niin sitten on mentävä yksityiselle. Ja tosiaan jotkut sairaalat, kuten meillä, ei pysty tuottamaan kaikkia näitä itse ja siksi ostavat palvelut yksityiseltä klinikalta mutta asiakas ei siis kärsi siitä vaan saa ne julkisen puolen hinnoilla. Noissa rankemmissa hoidoissa käytettävät lääkkeet on toki kalliimpia mutta onneksi meillä on tämä suomalaisen yhteiskunnan tuki ja Kelan maksukatto täyttyy aika pian, olisko se nyt jotain n. 700e/vuosi..? Oon lukenut amerikkalaisia keskustelupalstoja ja siellä monet joutuu luopumaan hoitosuunnitelmista kokonaan, jos ei ole vakuutuksia. Siinä suhteessa saadaan kyllä olla onnellisia tästä meidän julkisen terveydenhuollon toimivuudesta, vaikka sitä usein mollataankin.
Iitukalle halusin sanoa, että älä ole liian huolissasi Pronaxenin vaikutuksesta raskautumiseen. Jos käyttö ei ihan päivittäistä ole niin tuskin olet sillä suurta vahinkoa saanut aikaiseksi. Toki kannattaa lääkärin kanssa jutella vaihtoehdoista.
Hankintojen suhteen oon hyvin maltillinen. Mulla on jo pitkään ollut mielessäni millaiset vaunut haluaisin ja niistä kyllä haaveilen ja katson tarkkaan kun joku työntelee semmoisia. Mulla on vaatekaapissa semmoinen haaveiden laatikko, johon kerään asioita, joita haluan elämääni. Vähän niin kuin aarrekartta (tiedättekö mikä on, ootteko tehneet koskaan?) mutta vaan laatikkomuodossa. Siellä on paljon muutakin kuin vauvahaaveisiin liittyviä juttuja mutta siis siellä on niiden vaunujen kuva ja lisäksi pienet sukat ja pipo. Meidän vauvan sukat ja pipo :heart: Mulle siis haaveilu on tosi tärkeää, tai visualisointi tai miksi sitä haluaakaan sanoa. Se ei aiheuta ahdistusta, päinvastoin. Se saa mut uskomaan, että jonain päivänä tämäkin haave toteutuu.
Meropen oireet kuulostaa vähintäänkin lupaavilta, jee! Peukut on pystyssä, että ne tarkoittavat oikeaa asiaa
Ja
Ricardina myös oireettomuudesta huolimatta pamauttaa ensi viikolla kaksi viivaa tikkuun, eikös juu
Täällä on dpo 7 eikä niin minkäänlaista ovulaationjälkeistä oiretta oo ilmestynyt. Viime kierrossa, ekalla letro-kierrolla nännit ja koko rinnat oli dpo 2 alkaen niin järkyn kipeet, että vaatteiden pukeminenkin sattui ja nyt ei sitten mitään. Parit vihlaisut on tuntunut kohdun tienoilla mutta niitäkään hädin tuskin edes huomaa. Eli rauhallista eloa ja oloa, tällä hetkellä hotellikuolemaa työreissulla ja siksi oli hyvää aikaa kirjoittaa (taas) tämmöinen romaani
Iloa loppuviikkoon, nautitaan lämmöstä! :wave: