<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Onnea kaikille jo lapsensa saaneille ja jännittäviä hetkiä hapsiaiselle =)

Eilinen päivä meni oksennustaudissa ja täytyy sanoa että ei mitään mukavaa puuhaa.. Mietin jo että pitääkö tämän päivän neuvolalääkäri peruuttaa, mut nyt jo lipitän mustikkakeittoa. Olis luultavasti jääny sit kokonaan lääkäri välistä kun täällä ei niitä aikoja oikeen saa. Ihania kramppeja iski mahaan kun kontillaan oksenteli vessanpönttöä haleillen. Jos nyt loppuajan pysyiskin kunnossa.

Eloveenatyttö 37+2
 
Tsemppiä Hapsiainen ja Naene! Kohta siis lisää vauvauutisia, jee.

Täälläkään ei vaihteeksi uni maistu. Tänä yönä ei oo kutissu kuitenkaan, mites kävi sen joka alko eilen kutiseen? Nimi unohtu jo, niinku sata muutakin asiaa :/ Onneks päikkärit on keksitty..

kodehu 37+5
 
onnea Nelli ja LilliAnn !! =)
täällä edelleen vatsataudissa kolmatta päivää,tai en nyt sit tiiä onko tää vaan tällästä loppuajan pahoinvointia..noh paska lentää,tosi huono olo ja oksettaa..tälläst on ollut mulla aina se vika viikko ennen synnytystä,saas nähä..37+1 nyt ja neuvolaan pitäs raahautua
 
LilliAnn ja Nelli paljon onnea pienokaisista :flower:

Hapsiaisella ja Naenella jännät paikat. Ihanaa, lisää vauvoja pian :heart:

Eilen oli neuvola, paino huiteli tähtitieteellisissä lukemissa... Tullut alusta lisää 24kg. Ihme kyllä terkka ei ole kertaakaan huomauttanut siitä. Sf-mitta oli kuitenkin maltilliset 33cm. Ai niin, eikä vauva taidakaan olla viistossa <3 Ihanaa, ei siis huolta siitä. Pissa oli jälleen puhdas vaikka vähän kokeilin ja söin jätskin noin tunti ennen testiä. Turvotusta on vielä jaloissa paljon ja sormuksetkin otin pois eilen sormesta kun vielä saa :D

No mutta, nyt vaan odotellaan bebéä syntyväksi. Alkoi ahdistaa se kun th neuvoi että kun on mennyt kymmenen päivää lasketun ajan yli, pitää soittaa synnärille ja siitä kahden päivän päähän saa ajan johonkin yliaikaiskontrolliin. En mä niin kauan ajatellut olla enää raskaana! Mutta kai se on siihenkin varauduttava kun ei ole vieläkään mitään tuntemuksia.

Eipä siis mitään erikoista, kunhan lätisen.

37+6 (37+4)
 
Ui että, lisää vauvoja! Onnea vauvautuneet Nelli ja LilliAnn, ja hurjasti tsemppiä ainakin Naene ja hapsiainen! Ja kaikille muillekin tietysti, on tosiaan niin vilkastunut ketju, että ehkä joku unohtui.

Mä olin taas varsin välkky itseni. Pirpana ollut ummella viimepäivät, niin ostin sitten luumupilttiä ja iskin koko purkillisen ruispuuron sekaan. Söi 2-3 teelusikallista ja vartin päästä ihanat tahmamousset vaipassa.. Ei siinä muuten mitään, mut kun meil on se vesikatkos, ja just eilen toivoin, ettei mitään paskasirkusta just tälle päivälle tulis. :D Eli toivottavasti tuo maha ei tuosta entisestään löysty, ainkaan sitä luumua en anna lisää ennen perjantaita. :D Pääasia tietenkin, ettei pienen tarvitse naama nutturalla kakkaa enää vääntää.

Onks huomenna taas poksupäivä? Hui!

Nemi 37+6, ilmeisesti...
 
Heipä hei pitkästä aikaa!
Täällä edelleen odotellaan, nyt viikkoja 38+2 joten viimeisiä viedään. Olo ollut ihan ok, mitä nyt liitoskivut ihan karmeita ja tuo liikkuminen on tosi vähäistä ja vaivalloista. Selkä meinaa pettää ja vappuna jouduinin oleen yön sairaalassa kun tuli selkään kaikkien äitien kramppi joka ei helpottanut kun kiputipalla..

Maanantaina oli neuvola ja kaikki hyvin, pissat ja yms ok. terkkari möyri mahaa siihen malliin, et jos saataisiin pikkuinen heräilemään ja ulos tulemaan.. Toissa maanantaina meillä oli synnytystapa arvio ja pötikkä arvioitiin noin 3,2 kg kokoiseksi ja nythän laskettuun on toi vajaa kaksi viikkoa.. Saa nähdä minkälainen pötikkä sieltä tulee. 10.6 on laskettuaika ja sinä päivänä uusi koko ultra, jos kilot lähenee neljää tai yli en suostu sairaalasta enää poistumaan :D mulla kun nasahti sokerirasituksessa, mut kotiseurannat ollut kuitenkin ihan ok.

Täällä nautitaan (kärsitään) näistä helteistä mitä jatkunut jo kohta kaksiviikkoa, nytkin jo hiki valoaa.. Ja paikat turpoo! Vetänyt ananasta niin että suupieletkin jo auki, kun tuntuu olevan ainoa asia mikä tuohon turvotukseen auttaa :D kävin jalkahoidossa niin tyttö totes et missähän sulla täällä nuo nilkat olis :LOL:

Pikkuhiljaa meinaa alkaa jännittämään koska se lähtö tulee, toisaalta toivoo et heti, mut toisaalta pelottaa!

Ja hurjasti onnea kaikille jo jakautuneille ja valtavasti voimia meille jotka malttamattomana odotamme tulevaa! :heart:

Emppuli&Pötikkä 38+2
 
Ihanaa vauvoja!!! Onnea paljon Nelli ja Lilian :flower:

Kovasti zemppiä myös Hapsiainen jaNaene!!!

Uutisia odotellaan.... :)

(.)
Tänne ei mitään kummempaa... Supistelut jatkuu... Harvoin mutta tiukkoja tulee.... Tää on nyt varmaan kolmatta päivää tällästä juupas-eipäs juttua! Kohta meen synnärille ja sanon että pois en lähde ennen ku vauva on ulkona vaikka väkisin!! Alan olemaan jo niin väsynyt tähän valvomiseen, ja epäsäännölliseen supisteluun....

Tällainen valitusvirsi tälläkertaa:headwall:

Sitkeäsissi & muru 37+4
 
NELLI JA LILLIAN , isot onnittelut teille ihanuuksista ja kiva kuulla että kaikki sujunut hienosti!!!!!! jännää, näin niitä vauvoja poksuu tänne pinoon =)

itellä neuvola perjantaina ja huomenna poks 36 rv. tällä viikolla masu tyhjentynyt parina päivänä enemmän kuin hyvin vaikka ummella olen muuten ollut kuukaisitolkulla ja ilman isoa päivittäistä levolax annosta ei ole pelannut mikään. eikai se jo nyt ole ajatellut syntyä =) välillä supistelee napakasti ei kummosempia sitten muuta. no, perjantaina ollaan viisaampia. pinna on todella kireällä ja ei jaksais noiden tenavien natinaa yhtääön..kuuluu kai asiaan..
 
Mä taas mietin yks päivä, mitä kuuluu hiirunhenkäykselle.

Eilen kun oltiin pirpanan kanssa pihalla, kysyi naapurin rouva, milloin on laskettu. Oli sitä mieltä, että mun maha näyttäis laskeutuneen. Vähänkö olin onnellinen! :D Vaik toisaalta hirvittää.. Iisimpää tää elämä kuitenkin näin on, että pallero on viel mahassa. Kunhan muistaa ite ottaa iisisti.
 
Paljon onnea Nelli ! mun ennustus taisi sitten mennä nappiin, tiistaina syntyi :) Jos toinenkin ennustus osuu oikeaan ja Miijane synnyttää perjantaina niin lupaan vaihtaa alaa.. Perustan teltan meidän nurtsille ja alan myymään synnytys ennustuksia :D

Hapsiainen ja Naene tsemppiä ! ja uutisia odotellaan heti kun koneiden ääreen taas ehditte..

Torstaina onkin nyt sitten jo kolmella meistä käynnistys. Olen kyllä törppö kun en tajunnut lääkäriltä yhtään kysyä et miten käynnistetään, olin vaan niin ulapalla silloin jo siitä tiedosta et minä päivänä h-hetki on, niin en tajunnut mitään kysellä..pöllö :headwall:

Nyt kiireesti neuvolaan, jonka unohdin perua :ashamed: Luulisin et sinne ei ois enää nimittäin tarttenu mennä kun huomenna se käynnistys mut mennään nyt sitten.. Yleensä tää muistin menetys alkaa mulla vasta kun vauva on syntynyt ja pari yötä valvottu oikein kunnolla mut nyt se alkaa näköjään jo etuajassa :LOL:

Mikaela. & Pikkuruinen POKS 38 + 0 Ihanaa näin monta viikkoa toivoinkin täyteen ennen synnytystä :heart:
 
Onnea Nelli! Ja tsemppiä Naenelle ja hapsiaiselle. Toivottavasti Sitkeäsissikin pääsisi pian tositoimiin.

Mulla räjähti eilen sokerit, en näköjään voi mitään enää syödä kun kotimittari menee sekaisin. Tosi kiva. Loppuviikot sitten kaurapuuroa ja ruisleipää. Tänään tulee varmaan neuvolassa satikutia. :O

Hurjaa lukea näitä vauvauutisia. Ei sitä oikein tajua, että jakaantuminen voi tapahtua milloin vaan. :)

Hööpi ja kinkku poksuu 38
 
Onnea Nelli!! :flower:

Täällä neuvolassa käyty. Kaikki muuten ok mutta painoa tullut vkssa +1700g!!!!! Turvotusta tosi paljon, varpaatkin kauheet pötkylät. No nyt sit alko ananaskuuri täälläkin. Typykkä laskeutunut ja erittäin alhaalla, terkkari sanoi ettei tunne enää kun niskaa/kaulaa että pää menee luiden taakse.

POKS 38+0!!!! Apua mihin tää aika on menny?!?

Muoks. Ruskalle vielä tuosta sokeroinnista. Onko sulla käytössä mikä sokeri? Itse en tykännyt siitä herkälle iholle tarkoitetusta, en vaan jotenkin saanut sillä hyvää koostumusta. Se punakantinen normaalille iholle on ollut hyvä. Itse olen mikrossa pitänyt purkkia ihan hetken että saan vaan otettua kokkareen eikä mene liian löysäksi, toi venyy kuitenkin. Sitten otan hieman lämmintä vettä palloon ja venyttelen ihan hetken vaan. Heti kun alkaa tarttua karvoihin niin alan käyttää, siinä se sitten notkistuu käytössä eikä mene liian löysäksi. En kyllä tiedä miten jalkakarvoihin tarttuu kun en itse saanut sitä onnistumaan kun niin ohuet karvat.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvautuneille! :heart: Nyt ei oma pää tahdo toimia, niin en lähde edes muistelemaan ketä kaikkia teitä oli.

Tänään taas viikottainen neuvola ja kuten viime viikolla jo terkkari ajatteli niin nyt lähti taas lähete äitipolille. Tällä kertaa että pääsee tarkastamaan mahtuuko tuo poika alakautta tulemaankaan. Pää on nyt häpyluuhun nähden liian korkealla, lohdutti tosin, että voisi jotua myös siitä jos lapsivesi estää pään pääsemisen luiden väliin. Mutta tarkistetaan nyt kuitenkin. Siro poika pitäisi kuitenkin olla tulossa, että se on sitten omassa lantiossa vika jos ei alakautta nyt onnistu. Ainiin ja ensiviikolla sitten soittelen yliaikaiskontrolliin aikaa, jos ei poika sitä ennen synny. Korkeintaan kolmeviikkoa enää odotusta jäljellä :)

Sf-mittakin oli nyt taas ottanut pienen harppauksen ylös päin, kun on pitkään ollut lähellä alakäyrää niin nyt oli noussut keskikäyrälle. (Sf-mitta tänään 34cm). Lähetettä lukuunottamatta kaikki kunnossa, mitä nyt painoa tullut taas 800g/vko ja terveydenhoitaja sanoikin, että nyt turvotuksen näkee jo kasvoistakin (en kyllä itse vielä ole sitä huomannut)..

Ainiin ja pyysi varautumaan siihen, että joudutaankin lähteä pidemmälle ajamaan synnyttämään. Eilenkin Hyvinkäällä ollut sulku ja kuulemma ennen puoltapäivää oli syntynyt jo 11vauvaa. Jorvissa puolestaan oli ehtinyt syntyä vain 2. Se seuraavaksi lähin meillä onkin sitten Porvoo, Kätilöopisto voisi tietysti olla vielä yksi vaihtoehto, mutta epäilen että sielläkin on sulku jos Hyvinkäällä.. : /

Murkku & pallero 40+1
 
Do diin.. Meidän neiti on käsikopelolla ja ultralla tasan 3 kiloa (36+3). Eli näyttäisi siltä, että insuliinit ja metut ovat purreet ja saisin ns.normaalikokoisen vauvan syliini.

Joudun ensi viikolla sinne uudestaan, koska mun paineet on hurjassa nousussa. Käynnistyspäivää ei vielä määrätty.

Perjantaille varasin vyöhyketerapeutin.

En usko synnyttäväni ennen kesäkuun alkupuoliskoa.

Tämmöinen palloposki olisi tuloillaan.
 
Onnea kaikille vauvan saanneille, täällä kaksi pitkää yötä ennen omaa vauvanhakua, tuntuu että perjantaihin on ikuisuus, nyt vaan ollaan ja nautitaan tyttöjen kanssa ilmoista ja uimisesta omalla pihalla ja otetaan rauhassa :D kohta muuttuu arki kun lapsia onkin kolme ! Huiiii

Tsemit kaikille, kyllä se päivä koittaa muillakin pian ! =)

Nemonen ja tyyppi
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Heippa!

Koko raskauden olen taustaillut tässä ketjussa, ja vain tuonne raskausajan diabetes-ketjuun kirjoitellut. Hyppään nyt viime metreillä mukaan omallakin panoksellani. Eihän sitä kehtaa enää olla ilmaisematta itseään, kun teidän muiden juttuja olen jo kuukausitolkulla lueskellut :D

Onnittelut heti alkuun kaikille vauvautuneille :flower: ja tsemppiä meille, jotka malttamattomina omia kääröjämme vielä odottelemme :heart: Kohta varmaan tulee taas uusia vauvauutisia.

Mulla siis nyt vkot 39+0 POKS tänään ja ensimmäistäni odottelen. Ikää vähän päälle 30v. ja synnytys HUSin alueella. Vai että Hyvinkäällä oli ollut eilen sulku, jopas jotakin. Onko se sitten mentävä Lohjalle tai Porvooseen, koska voisi olettaa että Hyvinkään ollessa täynnä on myös Kättäri täynnä? Pööh, en kyllä minnekään järjettömän kauas mielisi.

Hööpi, mulla ei rd salli syödä kaurapuuroa ollenkaan, ja ruisleipääkin vasta iltapäivällä. Aamut ja lounas menee erittäin maltillisesti hiilareiden suhteen, viljat kokonaan veks tai muuten pompsahtaa heti sokerit. En joutunut insuliineille, mutta onhan tämä ollut aamujen osalta melkoista säätämistä, että mitä voi syödä ja mitä ei. Maitorahka on ollut aamujen pelastaja, joka pitää hyvin nälkää. Tosin sekin purkki syödään aina kahdessa eri osassa aamuisin...

Viikko siis laskettuun aikaan ja voishan sitä vaikka alkaa pikkuhiljaa jotain tapahtumaankin! Raskausdiabeteksen kanssa meinaa tehdä tiukkaa, kun tuntuu, että näin viimemetreillä en hallitse mielitekojani enää ollenkaan. Lipsahduksia on tullut liikaa viimeisen parin viikon aikana, mutta todettakoon, että aikaisilta viikoilta kun tätä alettiin seurata (sukurasite), niin olen koko raskauden noudattanut ruokavaliota ja painoakin tullut vain n. 9 kg lisää tähän mennessä. Ennen raskautta bmi normaali. Vauvakin kasvaa keskikäyrällä, joten sinänsä ei pitäs olla hätää. Ei nyt vaan vaan passaisi alkaa liikaa sikailemaan noiden sokereiden kanssa, kun maali jo häämöttää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Miijane, missä asennossa vauva oli? Hienoa, ettei rd ole vaikuttanut vauvan kokoon. Luultavasti myös läpäisee sokeriseurannan ja pääsette sen puolesta normisti kotiin.

Mullakin tuota pahoinvointia ja heikotusta on ollut tällä viikolla riittämiin. Hajut ja tietyt maut tekee pahaa samala tavalla kuin alkuraskaudessa. Pomppaako hormoonimäärät vielä nyt, en muista tällaista muista raskauksista. Eilen oli tosi tuskainen kampaajakäynti, kun hikeä pukkasi ja pyörrytti. Välillä tuntui, etten pysty enää istumaan.

Nemosellakin perjantaina vauva kainalossa. Tsemit sinnekin. Mitenhän Hapsiaisen päivä on edennyt?

Illalla pitäisi vielä jaksaa lähteä esikoisen kanssa passikuviin ja kenkäostoksille. Kaippa noille hoitotädeillekin jotain muistamista pitäisi kehitellä.

Huomenna räjäyttämään neuvolan vaaka. Mä olen tehokkaasti tyhjentänyt jääkaappia kuopuksen synttäreiden jäljiltä kahvin kanssa. Se ei voi olla näkymättä.
 
( . ) Terkkuja kokoarvio-ultrasta. Masussa kaikki hienosti, kokoarvio nyt 2,7kg eli normaalista hiukka pienempi. Mullahan oli rakenneultraan asti klexane käytössä ja sen "haittapuoli" on pikkuisen pienempi vauva. Tämä nyt kuitenkin normaalin ja pienen siinä välimaastossa, eli hätää ei ole. Mutta: Mulla oli jo sinne mennessä olo että mitenköhän päin tuo matkustaja tuolla mahassa nyt on. Jotenkin kaikki on maanantaista alkaen tuntunut niin erilaiselle ja ainakin kerran bongasin että oli poikittain. Noh, siellä ollaan sitten perätilassa ja vielä pää taaksepäin kallistuneena, joten kääntöyritystä ei voida tehdä. Seuraava ultra-aika ensiviikon keskiviikkona ja peukut pystyyn, että olis kääntynyt oikein päin tai minimissään edes kääntänyt sen päänsä eteenpäin, jolloin voitaisiin koittaa kääntää.

Täällä suositellaan sektiota perätilaan jokatapauksessa, mutta jos pää on tuossa asennossa niin he ei mielellään edes anna synnyttää alakautta.

Mä olen kokoajan laskenut, että meillä mennään yliajalle (niinkuin kaikki suvussani). Mutta tämäpä riiviö on keksinyt sellaisen asennon, että sektio rv39 on enemmän kuin mahdollinen. a p u a.

-iitu 36+1
 

Yhteistyössä