<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa



Päivityspyynnöt punaisella tai selkeästi erilleen muusta tekstistä, kiitos!


* Meitä on nyt 106 odottajaa!! *

* 34 tyttölupausta & 25 poikalupausta & 1 poikaveikkaus *

Syntyneet mussukat :heart:

:heart: 15.5 Kristis86, rv 35+5, tyttö, 4070g, 48cm, pipo 33,5cm
:heart: 17.5 Tiuhti, rv 34+3, poika, 2440g, 46cm

LA/NIMERKKI/ IKÄ/ MONESKO LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

28.5.
murkku/24/1./HYS/*poikalupaus*
Eulalie/35/2./?

29.5.
Kesähaave/33/2./?

31.5.
Birre86/25/2./LS/*tyttölupaus*

1.6.
Hattiainen/28/2./PHKS/*poikalupaus*

2.6.
KatsuAmsku--/35/4./TYKS/*tyttölupaus*

3.6.
ToinenToiveissa/35/2./NKL/*tyttölupaus*
Kirsikkabanaani/29/1./NKL
Madrigal/34 /4./OYS/poikaolo *poikalupaus*

4.6.
Naene/30/1./NKL/*tyttölupaus*
Aamukaste77/35/3./TAYS/*tyttölupaus*

5.6.
Kuumeileva äippäx3/30/4./HYS/*tyttölupaus*
LilliAnn/34/2./?/*poikalupaus*

6.6.
rakkauslapsi/?/4./SeKS
Caitlyn/23/1./OAS/*tyttölupaus*
Rockstone/33/2./K-HKS/*poikalupaus*
Mustikkasuu/37/2./PS/*poikalupaus*
Nemonen/?/3./PHKS/*poikaveikkaus*

7.6.
alkusyksy/22/?/?
Kesävauvva/?/2./SeKS

8.6.
ellamariella/23/3./TAYS/*tyttölupaus*
muffi /29/2./SeKS
haavevauva/26/1./TAYS
Niiskuneiti82/31/4./TYKS/*tyttölupaus*

9.6.
ninni87/24/2./kotona?
hunajapuu/25/1./LPKS/*tyttölupaus* (suunn.sektio 3.6)
lindacandy/19/1./?/poikaolo *tyttölupaus*

10.6.
Emppuli83/30/1./LPKS
hiirunhenkäys/30/2./?

11.6.
Sugarmama/24/1./TAYS
nelHM /3/4./KYS
kultakimpale2/?/2./?/*tyttölupaus*
TunA/31/1./TAYS *poikalupaus*

12.6.
LittleOne/28/1./OYS/poikaolo *tyttölupaus*
Ruska79/33/1./KOS/*poikalupaus*
Hööpi/?/1./PS/*tyttölupaus*
Tindis81/31/3./OYS
Oliivipuunoksa/28/1./?
Kotiäiti-88/24/3./KAKS/tyttöolo *tyttölupaus*
*Elba*/27/1./KOS/poikaolo *tyttölupaus*
Mikaela./36/2./K-SKS/*poikalupaus*
*LuNa*/29/3./PHKS

13.6.
safu89/23/2./PHKS
Neminka/30/2./KOS/tyttöolo *poikalupaus*
maikkii/19/1./HYS/*tyttölupaus*

14.6.
Fatu/27/1./TYKS
Ocelot/19/2./SeKS/poikaolo *poikalupaus*
kodehu/29/1./OYS/poikaolo
Kristis86/26/2./NKL/*tyttölupaus*
Tiiiiu/21/1./KOKS/*tyttölupaus*
hapsiainen84/?/3./KAKS/*poikalupaus*
amalia07/?/3./TYKS
Siteäsissi/25/4./NKL/tyttöolo

15.6.
Sheldon/25/1./SEKS
Elselli/37/3./KOS
Miltsu87/26/1./ulkomailla/*tyttölupaus*
Amanda-88/?/2./?/*tyttölupaus*

16.6.
Inkkunen/33/1.TAYS
Terese/33/2./KHKS/poikaolo *tyttölupaus*
häpimama/29/4. & 5./KOKS/*poikalupaus*&*poikalupaus*
Kananugetti/27/2./KOS/*poikalupaus*
Annintähti/32/3./KOS/*poikalupaus*
Hellioz/23/1./OYS/*tyttölupaus*
MelkeinPrinsessa/24/1./SAS

17.6.
Kultatiuku/36/5./PKSSK/*poikalupaus*
pieni salaisuus/23/1./PHKS
sonsku89/24/3./SeKS

18.6.
Pele/33/3./TYKS/*tyttölupaus*
evamaria82/31/4./JS/tyttöolo *tyttölupaus*

19.6.
iwi/20/1./PHKS
tillukas/32/3./?/*tyttölupaus*
Dynamite/27/2./PHKS
MiiJane76/36/4./JS/*tyttölupaus*

20.6.
Onnellinen<3/25/1./OYS/*tyttölupaus*

21.6.
Sanuk/31/3./NKL
Janehh/20/2./SatKs
Limperi/29/2./VKS

22.6.
zipuli/34/2./L-PKS
Nicola81/31/3./TYKS

23.6.
Linneat/26/2./TYKS/*poikalupaus*
Kenguruemo/33/2./KOS/*tyttölupaus*
pieni toive/?/2./?

24.6.
Babyfever/27/1./KOKS/*poikalupaus*
Jessina/?/3./TYKS
edma/22/1./KOS/*poikalupaus*

25.6.
wilma79/33/2./?
Piimis/24/1./SATKS
Lilleri82/30/2./K-PKS/tyttöolo *tyttölupaus*
tiuhti_/23/2./PS/*poikalupaus*
Vanilla Tea/32/1./VKS/poikaolo *tyttölupaus*
iitu85 /?/1./ SatKS

26.6.
foibe/21/1./KOS/*poikalupaus*
aronoele/?/2./OYS/*poikalupaus*
tuulentyttö/30/3./KOKS/*tyttölupaus*
Pe/29/4./PHKS/*poikalupaus*
Kärhö/?/1./?/*tyttölupaus*

27.6.
marme/26/2./MKS
Tuisku83/30/2./TYKS/*poikalupaus*
heisu81/32/3./OAS/tyttöolo

28.6.
Brunet82/30/2./TYKS

29.6.
maja12/27/3./?
Mimmii/25/1./KYS/*poikalupaus*

1.7.
emiliainen/18/3./SeKS

2.7
Juliet83/30/1./OYS/poikaolo *poikalupaus*

3.7.
Minix/26/2./LKS

Taustalla
Pökön tyttö


Menetyksen kohdanneet
susupala
seinisipe
Naapurin tyttö
rakkaudesta äiti
Vaelimerkki
Soosoo


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala



Facebook-ryhmästä kiinnostuneet, laitelkaa yksäriä emiliainen.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

En löytänyt toukokuun pinoa vielä ja ajattelin, jos koitan sellaisen turata. Olen sitten melko urpo näissä, en osaa edes nyt tohon mitään kivaa kuvaa näköjään linkittää, mutta meniskö tää toistaseks nyt näillä? Yritän osata päivitellä, tulee varmaan jo synnytyspäivityksiä ;). Laittakaa ed. punaisella päivityspyynnöt. Koetetaan miten yks savolaisnaenen ossoo homman hoetaa :LOL:

Näin ekan "synnytysunen"!!! tai no tuli yksi iso supistus ja mun äiti soitti heti ambulanssin ja kiidätti sairaalaan, no eihän mua siellä enää supistanut :D. No, mutta hyvä alku synytysunille =).
Eilen taas ajeltiin autolla ja sit kävin työkavereiden kaa istuskelee vappua vajaa 2h paikallisessa baarissa, hirveet aaltomaiset vihlonnat sisäreisiin ja nivusiin tuli, ihan uusi oire bongattu! No sain jotenkin nukuttua yön. Tosin mä käyn nykyään 3-4 kertaa pissalla yöllä, tähän asti päässy kertakäynnillä. Synnytys ja vauvan tulo pyörii entistä enemmän mielessä, aikaa ei tosiaan enää ole kauaa :O. Mieskin havahtui yks ilta, että sehän syntyy kohta! Viikot menee tosi äkkiä. Jaksan touhuilla ihan mukavasti, lähinnä kotihommia, tekee vaan mieli tehdä, että ei jäis sit mitään isompaa riesaa siihen, kun pieni syntyy.

Oikein mukavaa torstaita!!

Nelli&Rusina 34+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Nelli uudesta pinosta!!! :) On tää kyl niin mahtavaa, että koko ryhmä, yli 100 odottajaa, on selvinnyt jo toukokuulle saakka ilman yhtään synnytystä!! :heart: hyvä meijän sitkeet vauvat!! :D Ensviikolla ensimmäisten vaavit alkaa olemaan jo täysaikaisiakin!! Huh! Nopeesti tää aika kyl menee, ei voi muuta sanoa!!

Myöhästynyttä vappua kaikille :D Täällä alkoi vappuaattona ÄIPPÄLOMA!!! :p jipiiiii!! Kyllä tää on niin ihanaa!! Paitsi et pari ekaa lomapäivää on vaa mennyt säätäessä; aattona siivosin ja paistelin munkkeja koko päivän, sit alkoikin jo 9ltä illalla silmät sippaamaan :D ja eilen tehtiin VIHDOIN ulkovaraston ja leikkimökin suursiivous, kun edellinen omistaja oli jättänyt aika paljon niihin rojua, myös paljon hyödyllistä ja meidäb luvalla, mut on ollut täs tarkoituksena se 1,5 v. mitä tässä ollaan asuttu, ni siivoo kaikki ylimääränen mitä ei tarvita, ni pois! Nyt on sit joku 6 tuntii eilen putkee siivoiltu ja yks iso peräkärrillinen romua odottaa kaatsille menoa :p

Meidän sairaalassa harkan aikana aika monilla ensin aloitettiin Cytoteceillä käynnistää synnytystä ja sit vasta jos ne ei purru, ni siirryttiin siihen ballonkiin! Mut oon myös kuullut kaverilta, et se kerkes ottaa käynnistyksessä 2 Cytoteciä ja sit lähdettii synnyttää, et voi ne myös toimiakin nopeesti ;) Mut useimmiten kyl pitää varautua useampaan päivään... Mut empä kyll hyvää siitä ballongistakaan ole kuullut, kuulemma aika kipeetä tekee, kun sen aluksi sinne kohdun suulle tunkee ja täyttää nesteellä :/ ja kaverilla sekään ei auttanut mitään :( joutui sitten lopulta sektioon..!

Täällä neuvolassa taas käyty ja olin ihme ja kumma laihtunut -380g/viikko :O olisko sit sen yrjötaudin takia, mut kylhän mie oon sen jälkeen suht normaalisti syönyt..!? Outoa! Ja sf-mitta oli kuiteen kasvanut 29,5 centtiin. Hb oli noussut 116 -> 122, jes!! Nyt sekin vihdoin on lähtenyt kunnon nousuun :p Pissa oli puhdas ja rt:ssa oli vielä.

Nyt pitäs alkaa vähän pakkailee, ku lähden parin kaverin kanssa mökille yöksi :p jeejee! Vähä kyl jänskää kuin osaan nukkua siellä...tossa pari viikkoa sitten yö kaverin vuodesohvalla oli varmaan elämäni hirvein yö, kun en osannut nukkua yhtään..mahaa painoi joka asennossa :( parempaa onnea siis ensiyöksi :D

BF & poitsu 32+3
 
En osaa linkittää niitä edellisiä ketjuja tähän nyt, senhän voi tedä joku, jos haluaa, jookosta? Ja kertokee, jos nyt vielä jotain tuohon listaan pitää lisätä/päivittää/korjata, ei oikeesti nyt meinaa lähtee :headwall:. Sain mä sentään nuo värit noihin lupauksiin, wuhuu :attn: :D
 
Hei !

Empä ole pitkään aikaan kirjoitellut kun kiire painoi päälle töissä ja sitten kun sieltä
lomalle pääsin niin kotona odotti kaikki tekemättömät ulko -ja sisätyöt sekä vauva
valmistelut... mutta nyt on hommat suurimmalta osalta hoidettu ja toivottavasti aikaa
keskittyä rauhassa tähän hautomis touhuun loppuaika..:)

Oman napa tilanteen päivitys:
27+0 alkoi jostain syystä supistelemaan napakasti, joten eikun sairaalaan ultraan, onneksi
oli kuitenkin silloin vielä täysi kaula 4 cm ja paikat kiinni. Vaavin painoarvio silloin n. 1200g.
Sen jälkeen jäin joksikin aikaa saikulle ja supistelut loppuivat.

Edellinen neuvola oli 29.4. siellä:
RT
SF 30
Painoksi arvioivat masun päältä kokeilemalla nyt 2 - 3 kg ja käyrien mukaan olisi n. 3,5 kg
syntyessään (jos viikot tulevat täyteen).

Esikoisesta lapsivesi meni 37+4, joten jännityksellä odotan onko tuo minulla vakio
kantoaika vai päästäänkö nyt pidemmälle.. Miten muilla ollut, onko esikoinen
ja seuraava syntyneet about samoilla viikoilla ?

Esikoinen painoi syntyessään 2850g ja oli aika uninen kaveri ensimmäiset viikot
(piti herätellä syömään). Jotenkin toivoisin, että nyt päästäisiin vähän pidemmälle ja lapsi
olisi edes hivenen yli kolme kiloinen.
Kovin isoksi vauvaa ei kuitenkaan voida päästää välilevyjen repeämien takia koska silloin
voi tulla selän kanssa pahoja ongelmia synnytyksessä (ja sen jälkeen). Siksi minulla onkin
ultra varattu vk:lle 37, jossa tehdään vauvan koko arvio ja mietitään onko tarvetta
käynnistää. Uhkailtu on myös, että imukupilla voidaan auttaa ponnistusvaiheessa, jotta
selkää säästettäisiin. TAIDAN siis tilata nuijanukutuksen ennen kuin suostun astumaan koko
synnytyssaliin :headwall:
Esikoisesta minulla on kokemusta oksitosiinilla käynnistämisestä (muita menetelmiä ei edes
yritetty) ja kokemuksesta voin sanoa, että sitä kannattaa välttää - ainakin minulla sai aikaan
luonnottoman kovat supistukset, joissa ei taukoa ollut. Esikoinen syntyikin sitten 3 tunnissa eikä
epiduraalia saanut kun anestesia lääkäri oli kiinni muualla (en tiedä olisiko ehditty antaakaan..)
Toivon siis, että tällä kertaa kuitenkin vältetään tuo käynnistys ja imukuppi ja että selkä kuitenkin
kestää kasassa..

Tulipa paljon tekstiä, huh :whistle:

Mikaela ja Pikkuruinen 34 +1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Tuiskulle ja tuulentytölle sekä naeselle on nyt päivitykset tehty =)

Eipä tännekkään ihmeempiä, nuo sisäreisien ja nivusten ihme aaltomaiset viiltelyt tulleet tänäänkin : /. Jotenkin tuo alakerta on jännän tuntunen ja jännä tunne ulottuu peräpuoleen asti.. Jännää todella :LOL:. Kävin lasten kaa ostelee tutit, vaipat, liivinsuojat, talkit ym. vauvakamat, voi ihanuus :heart:. Rupee olee kaikki.. imetysliivit tilasin netistä, saa nähdä osuko oikea koko lainkaan. Kotahan sitä pääsee pakkaamaan sairaalakassin, kun ne liivit tulee! Töihin meen huomenna, tarjoon äippäloman alkamisen kunniaksi pullat. Äsken kävin tyjentää jo pukkarin, kun eitin miehen töihin. Siellä on kuulemma pitkävedot päällä sukupuolesta ja syntymäpäivästä :D, kivaa. Ollaan miehen kaa samalla työmaalla, niin ovat saaneet päivitystä raskaudesta, vaikka en töissä ole ollutkaan. Nyt kun pari miestä mut näki, niin kuulemma poika tulee, munat näkyy läpi ihan :heart:. On ne ihania ja ikävä tulee!
 
Viimeksi muokattu:
Katos, kiitos uudesta pinosta!!! ITse oon vähemmän tietotekniikkataitoinen vielä jonkin aikaa kun rempan takia ei ole mitään pöytätasoa, läppäriä käytetään sylissä pitäen eikä mitään hiirtäkään tietty ole. Ikä on mullakin tätä nykyä 30, mutten ole viitsinyt vaivata ketään asialla :-D

Tänään oli neuvolalääkäri ja mulle tehtiin lähete ulkoiseen kääntöyritykseen joka on ensi viikolla tai viimeistään sen jälkeisellä viikolla! Katotaan kuinka käy...

Naene 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Terveisiä neuvolasta... Just kun mä ajattelin, että kaikki on mukavasti ja olokin jotenkin parempi, niin kävi ilmi että vauva on perätilassa. Kauhea stressi iski ja heti pitäisi saada vastaus kaikkeen. Lähete lähti kääntöyritykseen, toiv ajan saa mahdollisimman pian.

MiiJane, olipas ihanaa kun heti osui silmään sun onnistunut käännöskokemus! Kyllä vertaistuki on parasta.

Raportoitakoon tähän vielä neuvolakuulumiset, jos niistä olisi jollekulle jotain iloa... :)
RV 36+2
Paino 59,5 (+70 g)
Turvotus -
RR 109/69
Pissat -/-
Sf-mitta 32
Lapsivesi N
Tarjonta PT
Syke 140
Liikkeet ++

Jännä nähdä mitä tämän Vauvan kanssa oikein tapahtuu, olisi ihanaa päästä synnyttämään alateitse. Kaikenlaisia kokemuksia käännöksistä ja pt-synnytyksistä otetaan vastaan! Mieluiten tietty onnistuneita ja positiivisia! ;)
 
Ihanaa, kiitos Nelli uudesta pinkasta!
Kukaan muu ei voi tehdä muutoksia tuohon listaan kun ketjun aloittaja, voisin muuten auttaa :D

Tässä kuvalinkki esim. viime kuun kuvaan
newborns | Flickr - Photo Sharing!

siitä sitten painat kuvan yläpuolelta Share -> Grab the HTML/BBCode -> koko Medium 640 -> täppä siihen BBCode kohtaan ja kopiot laatikossa olevan tekstin tänne :)
Kysy vaan jos tarviit muuta jeesiä :)

Tänään haettiin vaunut :heart:
nyt vaan pitäis alkaa opettelee ajelua tolla kääntyvällä akselilla :D no saa sen lukkoon jos ei onnistu
katso liitettä 18703
 
  • Tykkää
Reactions: muffi ja Naene
Eipäs ole tullut kirjoiteltua tännekään aikoihin, vaikka lähes päivittäin tulee käytyä viestit lukemassa. Aika menee kyllä ihan hirveää vauhtia.

Meillä oli tänään taas tuo rakenneultra ja tällä kertaa näytti siltä, että aivokammioiden mitat on sitä mitä pitääkin. Ja muutenkin kaikki näytti olevan ok. Pikkuisen painoarvio on tällä hetkellä kaksi kiloa. :) Vauvan synnyttyä katsovat nuo aivokammiot ilmeisesti vielä kerran.
 
Nellille kiitos pinkasta!

Täällä makaan hytissä. Eilen nilkka jostain syystä kipeytyi ja tänään Tukholmassa kävely oli yhtä tuskaa. Apteekista yritin ostaa jotain puuduttavaa geeliä, mutteivat myynneet raskauden takia kuin vain kylmägeeliä ja se ei auta. Toivottavasti alkuraskauden tulppa ei uusiudu.

Sitten hieman ikävämpää asiaa. Miehen exhän vainoaa minua. Haukkuu lasten kuullen, kertoo perättömiä juttuja jne. Olen vuosia sitä menoa katsonut sormien välistä. Tänään taas kuulin semmoista huorittelua ym., että mietin oikeasti, kuinka tuommoisen saa loppumaan. Ei riitä varmaan kunnianloukkaussyytteen nostoon nuo jutut, mutta eihän sen akan voi jatkaa tätä terrorisointi entiseen malliin. Aion huomenna kyllä tehdä asialle jotain..

Lapset on nauttineet reissusta, toisin kuin minä nilkkani kanssa..
 
Viimeksi muokattu:
Nellille kiitos uudesta pinosta!

Vappu oli ja meni, munkit ja sima maistui :)

Ultrauksista ollu puhetta.. Mä oon käyny ultrassa nyt.. Öö... Seitsemän kertaa? Ja vielä on äitipolin ultra ainakin tulossa. Oma lääkäri jo toivotteli hyvää synnytystä, hui!

On alkanu synnytys jännittää... Oon niin kipuherkkämet varmaan vaan itken koko ajan!

Miijane.. Jospa nilkka paranisi, ja exästä sen verran, että ota yhteys poliisiin ja kysy kuinka toimia. Itsellä samanmoinen tapaus menneisyydessä, oma ex vaan puhui pahaa ja soitteli, textaili... Niin poliisin kanssa juteltuani kerroin poliisin sanat miehelle ja se loppui sitten. Poliisi siis kertoi että ensin pitää jutella ja saada vastapuoli ymmärtämään faktat perättömistä puheista, ja että jos ne ei olisi loppuneet niin olisin voinut nostaa syytteen herjauksesta ja hakea jopa lähestymiskieltoa viestien ja puheluiden takia.
Osaa olla ilkeä akka, voimia!
 
Ehtoota kaikille!!

Voi että, piti MiiJanella nyt nilkkain pamahtaa, höh! :(. Toivottavasti alkaa pian tokenemaan. Ja peesaan kähröä tossa ex-naisen jutussa, kuin itekin varman toimisin.

pieni toive Hienoa, että nyt näytti kaikki olevan kunnossa ultrassa pikkuisella :heart:

elba Pitää ajan kaa koittaa tuota kuvan linkittämistä.. tai sitten tää saa mennä ilman kuvaa tää kuukausi. Uskosin, että alkaa päivityksiä viim. loppukuusta tulemaan ;)

(.) Edelleen melko jännä tämä olo. Noihin reisiin tuikkii (kuin puukolla vetäisi nivusista sisäreisiä alaspäin ja tulee aaltomaisesti) sen verran kipeetä, että oon älähdellyt ja säikytellyt täällä kotona muita. Tytöt koko ajan kyselee, joko vauvavesi tulee :D. En tiiä, on ihan sellanen olo, että ei siihen synnytykseen kovin kauaa enää ole, itse veikkaan 3-4 viikkoa. Supistelutkin on jo ihan eriluokkaa, mitä tähän asti, oikeestaan koko olemus enrgioineen ihan uutta ja ed., jännää! Rusinakin ollut niin hiljanen tänään, että ei sille tyypillistä yhtään.

Pupusta :stick:... se heittää sen verran mielenvikast läppändeerusta oikeesti, ett äei tän mamman huumorintaju nyt enää riitä.. rukkasetko siitä pitää tehdä |O?? On ihan mahoton! Hyvä ettei syö sitä veljeään, nylkyttää ja hyppii päällee. Sit kuseskelee pitkin poikin, levittää alusensa kusiastiasta pitkin häkkiä jajajajane :kieh:. Minä olen kyllä sitä mieltä, että ei ole paksuna, ei se ole lihonnut nyt yhtään.. käytös tietty vois sopia ja vois syyttää hormoneja :saint:. Mutta ei tuosta ainakaan mitään järkevää äitiä tule, jos meinaa mukuloita tehdä! Hope not siis. Vielä reilu viikko, sit jos ei synny, niin asia on pihvi (kanipihvi).. no ei. Mutta on tänään mennyt hermo siihen elukkaan sata kertaa eikä yhtään huvittas olla ajtkuvaan siivoomassa sen jälkiä.

Illan jatkoja, pitää lähtee vielä pyykit laittaa.. huoh!
 
Oli tääkin ilta, on niin perhanasti tekemistä kotona ja pitäisi varmaan priorisoida asioita mutta mä nyt huusin baby björnin sitterin netistä, maksoin siitä 95€. Ei se mikään hyvä diili ollut, etenkin kun tuosta ihan vierestä saisin ostettua uuden ihan vaan vähän kalliimmalla. Mutta huusin sen nyt kuitenkin ja sovin hakevani sen jostain faking Kontulasta. No enhän mä mitään aja, eikä ukolla ole korttia, joten soitin isäni kuskiksi että mennään Kontulasta hakemaan sitteri. Autoon pakkautui isäni, minä ja maha, sekä ukko. Me ollaan isän kanssa Espoosta kotoisin, ukko nyt vähän tietää jotain Kontulasta mutta meille muille reissu oli eksoottinen once in a lifetime experience. Isän navigaattori ei ehkä ole mikään maailman parhaista, matka Helsingin keskustasta Kontulaan kesti ehkä päälle tunnin. Perillä Kontulassa me eksyttiin varmaan kymmenen kertaa, kunnes lopulta löydettiin oikea paikka. Ei me sieltä poiskaan löydetty, tehtiin koko illan aika u-käännöksiä ihan kymmenittäin. Koko reissu kesti ihan helevetin kauan. Kun isäni kuuli että me käytettiin koko ilta siihen, että haettiin joku käytetty sitteri pari kymppiä halvemmalla kuin mitä uudet maksaa ihan viereisessä kaupassa, mä vaan räjähdin nauramaan ja hyvä kun en laskenut alleni. Totesin että oisko teillä vai ollut jotain parempaa tekemistä :LOL:

No nyt on remppa edelleen kesken mutta meillä on sitteri. Miksen mä vaan ostanut sitä tosta viereisestä kaupasta, ihan oikeesti... Ja tarvitsenko mä oikeasti sitteriä just nyt. Ei meillä ole edes pinnasänkyä. :LOL:

Nojoo huomenna uus päivä.

Naene 35+2
 
Kiitos Nellille uudesta pinosta:) Mää kans eka luulin,että se olis yli vaikeaa lisätä kuvia tänne...mutta siis yksinkeraisuudessaan se menee suurinpiirtein näin (tai mää ainakin sain näkymään;)) Eka kattelet sen haluamas kuvan. Sitten tallenat sen omalle koneelles. Sitten meet esim. sinne aijaa.com ja lataat kuvan sinne. Sitten kun se on ladannut sen kuvan tulee siihen parikin osote vaihtoehtoa missä se kuva on...niin siitä vaan kopiot sen osotteen ja kopiot sille kohalle mihin haluat kuvan:D Kokeile mistä linkistä tulee parhaimman kokonen kuva:D

Paljon jaksamisia Miijanelle Niin nilkan kun exänkin kaa:/ Onpa surkee muija:/

Mulle vois muuten päivittää iäks 29 on vallan unohtunut...tai siis en halua myöntää,että on vuosi lisää mittarissa;)

Mulla esikoinen uritettiin käynnistää ballongilla,mutta se ei avannut kohdunsuuta kun 1cm lisää jatkettiin cytotekeilla. Ite suosin ainakin enemmän tuota ballongia käynnistykseen. cytotekkeja ehdin ottaa 3 murusta päivän aikana ja synnytys lähti käyntiin kyllä tosi nopeeta ja jossain vaiheessa tuntu,että supistuksia tulee jatkuvasti:(

Jee huomenna olis mammaloman ekapäivä<3 Jospa sitä alkais laittaa vauvalle juttuja valmiiks kun en vielläkään oo mitään laittanut:eek:

Ai niin ja muutenkin sain äippäpakkauksen vasta viimeviikolla kun kelassa oli tullut joku moka:eek: Oli jotenkin pettymy kun siellähän ei ollut kun yks harso:O

omassa olossa ei mitään erikoista. Ihan hyväolo väliin vauveli kyllä punkee itteensä kipeesti tuonne alaspäin,mutta muuten on mennyt ihan kivasti:)

Paljon jaksamisia kaikille mammoille<3 Aivan kohta on kesäkuu (tulis vaan viellä ne kesäset ilmatkin,että ei tarvis toppahaalaria vauvalle raahata laitokselle;))

muffi 34+5:heart:
 
Naene Hahaaaa.. Mullekin Kontula oli tuiki tuntematon, kunnes löysin sieltä itseni töistä.. Espoosta julkisilla sinne töihin ja takas oli kiva työpäivän pidennys, mutta haluan olla mahd.kaukana omien lasten koulupaikoista.. Ja antaahan tietyt alueet omat haasteensa työhön. ;-)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Mulle tuli kans ahaa-elämyksenä tuo hikottelu :D No, parempi myöhään..

Vadelmanlehtiteetä täälläkin alettu juomaan. Joku kyseli, että mistä sitä saa, niin minä ainakin ostin meiän Citymarketista.

Mulla iski toissapäivänä yhtäkkiä semmonen olo, että tää syntyy ihan just. Siis tyyliin tänään. Ei mulla onneks mitään erikoisempia oloja tahi oireita oo, mutta jostain tuo kumpus ja tunne oli vähintäänkin masentava. Toivottavasti ei nyt ihan vielä kuitenkaan..

kodehu 34+0 POKS
 
Ultrassa ja alakerran tsekkauksessa käyty, yksityisellä siis. Toissaöiset muljahdukset mahassa oli hyvä juttu; vauva oli kääntynyt rt:aan poikkitilasta. Toivotaan että pysyis kans. Gyne lupas parin-kolmen viikon päästä tsekata tarpeen mukaan vielä uudestaan samaan hintaan. Kokoarvio tällä hetkellä oli noin 2,3kg ja jos loppuun saakka menis niin noin 3,5-3,6kg. Antoi arvion että synnytys saattaa tulla kuitenkin eteen jo rv 36-38 aikana. Eli loppuun saakka ei hänen mukaan välttämättä menis.. Kaikki siis hyvin :-D

Nyt pitäis ottaa itseä (ja miestä) niskasta kiinni ja laittaa kotia kuntoon. Pinnis pitäis hakea varastosta, samoin kaukalo, tuttipullot ja tutit keittää.. Mä oon nyt niin varma, että tässä kuussa tuo tyttö syntyy. Esikkohan siis syntyi 35+6, joten sen vuoksikin olen asennoitunut että vaavi syntyy ennen laskettua. Kun vaan 37 viikkoa tulis täyteen ja 3 kiloa, niin olisin iki onnellinen ?

Terese ja pikkutyttönen 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Kotiuduttu ja nilkka edelleen kipeänä.

Jorvista ovat soitelleet pariin otteeseen. Tosiaan insuliinitkin on pakko taas aloittaa, nyt metujen rinnalle Keskiviikkona on ultra ja diabethoitaja/lääkäri.

Eipä muuta, väsy painaa.
 
Heipsis allihuuppa :D

kodehu Mulle kanssa tullut vaan sellanen olo, että tää vois syntyä ihan tässä kolmen viikonkin sisään.. lähiaikoina, en jaksa uskoa, että menee laskettuun.. tietty vielä juhannuksena kärvistelen kasassa :headwall:

Kävin töissä, oli niin ihana vastaanotto. Ikävä tulee. Mutta nyt on jotenkin sellanen erikiva olo olla kotona, kun äippälomakin alkaa, enkä ole mikään saikkulainen enää. Olo ihan jees, tuikkii, juilii ja supistaa.. normisettiä. Yö meni pätkissä, normisettiä sekin. Maha tyhjentyy ja ihan kauhee ripuli heti aamusta ennen ku ees kerkee kahvia juomaan.. normia sekin mulle, kuyn synnytys lähestyy. Täytyykin lähteä metsästämään kans sitä vadelmalehtiteetä =).

Mukavaa viikonloppua ja jäkikset alkaa, wuhuu!!! :attn:

Nelli&Rusina 34+3 :heart:
 
Ihme on tapahtunut ja energisyys on vallannut tämänkin yleensä niin laiskan emännän. Eilinen 12 tunnin työpäivä ja tuntunut missään. Tänään olen ollut kuopuksen kanssa koko päivän, oltiin töissäkin pari tuntia ja jaksoin keskittyä työntekoon ja hänen virikkeistämiseen hyvin. Kotona vielä piha ja istutushommia pari tuntia.

Jännityksellä odotan tarinoita käännöksistä tai niiden yrityksistä. Itse olen varma, että mulla mahassa vielä heiteillään kuperkeikkaa. Hikka tuntuu välillä alhaalla ja välillä ylhäällä. Kyllähän sen myös tuntuu, kun toinen kääntyy. Maha sen jälkeen vähän aristava jonkin aikaa.

Miijane, mä ottaisin kyllä yhteyttä poliisiin, jos tuollainen häirintä exän puolelta jatkuu. Mahdollista tulevaa lähestymiskieltoa ajatellen on hyvä, että on hakenut pidempään apua. Poliisi osaa ainakin kertoa, että riittääkö käytös ylittämään rikosilmoituksen tai lähestymiskiellon kynnyksen. Jalalle pikaista paranemista!

Nellille kiitokset uudesta pinosta ja hyvää äitiyslomaa!

Te pohditte vauvan syntyymää. Mä odotan äloman alkua, että voin lukea pinon kirjoja ja jos sitten kesäkuun alussa alkaisi laittaa vauvan tavaroita kuntoon. En osaa ajatellakaan, että tämä ennen laskettua ainakaan syntyisi.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä