<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Niin pikkuisen asento.. Pää alhaalla hieman vinossa. Selkä tuossa minun mahan kohdalla, ei kuulemma ihan ideaaliasento synnytystä ajatellen, mutta eiköhän tuo paikkansa löydä. Terkkari siis oli väärässä. :)

Ai joo, mullahan olisi 37 viikkoa tänään tasan, MUTTA tämä lääkäri vaihtoi sen takaisin 36+3, koska marginaali virhearvioinnille on pienempi NP-ultran yhteydessä kuin varhaisraskauden ultrassa taikka Brunon 18 viikolla tehty. Mä sanon kyllä, että voihan persereikä.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
No jopas nyt pukkaa perä-/poikkitilavauvoja! Voi harmitus iitu!

Hö, mä olin hamstrannu tänne vettä sankotolkulla, mut puoliltapäivin jo tuli vettä hanoista. :D Toivottavasti eivät kompensoi huomenna pitämällä poikki pidempään.
 
Ruisleipä ei ole mulle käynnyt sokereiden takia tässä raskaudessa olleskaan.. Ai joo, mulla lisättiin vieläkin sitä insuliinin määrää.. Nyt menee yhteensä 45 yksikköä päivässä ja 3+3 metua..

Tuo jumppapallo on kyllä oiva keksintö.. Oon ihan tykästynyt siihen, tekee niin hyvän olon kun siinä keinuttelee.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Nellille tytöstä ja LilliAnn pojasta!! :heart: Ihanaa!

Hassua, miten täällä elää ihan mukana muiden supistuksissa ja jännäilee synnytyksiä. :D Kun itsellä ei ihan vähään aikaan vielä varmaan tapahdu mitään.

Tinkatar kiitos sinulle kommentoimisesta (jos näet tämän)!! Ja muillekin, jotka asiaa kommentoivat. Tänään ostin rannetuen oikeaa kättä varten (pahempi käsi), kokeilen auttaako yhtään ja jos auttaa niin ostan heti myös toisen tuen. Piti odottaa palkkaa, jotta sai ostettua :| Mulla ei nuo panadolit ja panacodit ole auttaneet yhtään. Nyt ainakin käsi tuntuu ihan ookoolta, toiveet on korkeella, että tämä auttaisi! Olisi kyllä niin iso helpotus oloon.

Vielä omat kuulumiset. Tänään kävin ultrassa paino-arviossa, kun sf-mitta on tipahtanut keskikäyrältä alakäyrälle ja kasvaa hitaasti.

Kaikki on hyvin, poika on tällä hetkellä arviolta 2770g ja vastaa viikkoja. Raivotarjonnassa köllöttelee edelleen.

Myös kohdunkaulalla oli jotain tapahtunut, aikaisemmin ollut ihan kiinteä ja kiinni, nyt oli pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Tiedän, ettei se välttämättä tarkoita mitään, mutta kyllä kieltämättä vähän toivo heräsi, että ehkä se tulisi sieltä jo ennen laskettua aikaa. Toivossa on hyvä elää =)

Linneat 36+3
 
Meillä oli tänään viimeinen kasvukontrolli-ultra ennen ensimaanantain sovittua sektiota. Nyt mennään viikoilla 38+3. (sektio on sitten 39+1)
Kasvu oli kuitenkin mittausten mukaan pysähtynyt. Ei ollu tapahtunu mitään parin viikon takaisesta ultrasta. Painoarvio reilut 2300g. Alakäyrällä on menty koko raskauden ajan, mutta nyt oli jotenki pelottava nähdä se käyrä ja se kuinka tämän päiväinen mittaustulos putosi jo käyrän alapuolelle.

Lääkäri kyllä sanoi, ettei syytä huoleen. Muksu liikkuu vilkkaasti ja tekee "hengitysliikkeitä" ja kaikki virtaukset ja istukka on ok.
Laittoi kuitenkin vielä varmuuden vuoksi sydänkäyrän mittauksen vielä lauantaille. Sektio tehdään edelleen suunnitellusti maanantaina. Eli lääkäri sanoo, ei hätää, mutta itellä vähän karmiva olo.. ei suorastaan pelota, mutta huolettaa. Toivottavasti pikkuisella kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Oi voi, jänniä aikoja!! Sitkeä sissi joutuu vissiin sitkeästi jatkaa kans odottelua, tyylsää.

Ja hyvä, että MiiJanella terkkari olikin väärässä, eiköhän tuosta asennosta vielä sovi toivoa vauvan kääntyvän sitten kun on syntymisen aika?


Tänään oli neuvola, jossa mitattu sf-mitta pompsahtanu 3cm viikossa!! :O Itselle ei silti painoa ollut tullut lisää. Lisäksi lapsivettä enää vähän ja vauva jo kiinnittynyt lantioluihin, th sanoi että lähtövalmiudessa ollaan. Vaikkei siltä kyllä tunnu, yksi ainoa supistus oli toissayönä xD

Sheldon 37+4
 
Jännitystä riittää sitkeäsissi toivottavasti nyt pääset jo tosi toimiin..
Hunajapuulle :hug: toivottavasti kaikki pienellä kuitenkin ok !

Viimeiset neuvola kuulumiset:
Hemppa hyvä, verenpaine hyvä
Sf 34 eli keskikäyrällä mennään hyvin tasaisesti
Paino laskenut n. Kilon - Täh? Kantsii näköjään jatkaa jäätelön syöntiä..:p
Sykkeet hyvät
Lisäksi kyselin terkalta maidon pumppaamisesta - kuulemma voin hyvin pumppailla koska käynnistys jo huomenna, niin ei haittaa vaik synnytys käynnistyisi.. Lisäksi ns. alkumaito, joka tärkeä vauvalle, tulee vasta sitten kun istukka irronnut, joten ei mene sekään hukkaan vaik sieltä jotain jo tulisikin.. Viimeksi maidon nousu kesti 2pv siksi ajattelin nyt sitä jo vähän herätellä..

Nyt mä sanon vähäksi aikaa heipat kaikille, :wave: jollei sairaalasta yleisö pc:tä löydy, niin huomisesta alkaen pääsen tänne vasta sitten kun kotiudutaan sairaalasta käärön kanssa, ellei nyt jotain kummallista käy (kuten ruuhka) ja päättävätkin käynnistää joku muu päivä :O

Kovasti onnea koitokseen myös kaikille muille, joilla huomenna käynnistetään synnytys tai muuten vaan käynnistyy :heart:

Mikaela & Pikkuruinen 38 + 0 :heart:
 
Jatkuva menkka jomotus jatkuu ja edelleen harvakseltaan supistelee... Jospa yöllä sitten.... :)

mikaelalle onnea vauvan hakuun :)
sheldon ei Sullakaan huonolta kuulosta tilanne! :)
hunajapuulle :hug: toivotaan että pienellä tosiaan kaikki hyvin!

Mä jatkan kärvistelyä.....

Sitkeäsissi & muru 37+4
 
Onnea hapsiainen!!

Mä säikähdin jo että nytkö on tosi kyseessä, kun yhtäkkiä ensin tuli kauhea ripuli, sitten alko ihan kunnon menkkakivut, jotka levis selkään asti. Maha kovettui välillä mutta mitään nousuja ja laskuja ei kivussa ollut. Kesti useamman tunnin. Ehdin jo hädissäni laittaa kassin valmiiksi, mutta sitten kivut vaimeni.... Höh!!! Nyt vaan vähän jomottelee enää....

Onneks en ehtinyt soittaa töissä olevalle miehelle. Se ois saanu slaagin :D
 
Kylläpäs täällä nyt tupsahtelee vauvoja! :D Onnea kaikille käärön saaneille! :heart:
Ja tsemppiä kaikille sektioon tai käynnistykseen menijöille...

Täällä vissiin vähän liikaa rehkitty pihalla, kun nyt alaselkä ihan tulessa eikä voi kumartua... : / Alamahaakin jomottelee! :( Mutta jos totta puhutaan, niin en nyt haluais että ihan näillä viikoilla alkaa syntymään. Voi olla ettei vierihoitoon pääse, jos nyt rupeis syntymään... Jos nyt pari viikkoa vielä ainakin menis, mutta yliajalle tämä kuitenkin menee... ;)

Juliet 35+1
 
Onnea Hapsiaiselle pikku pojasta ja Aamukasteelle tyttösestä! :flower:
Ja onneksi Miijanellakin vauvan perätila oli vain väärä hälytys, toivotaan että painoarvio pitää paikkansa nyt. :)

Itsekään en enää millään jaksaisi odottaa poikaa syntyväksi, vaikka vaivoja ei nyt pahemmin olekaan. Nyt vaan stressaa tuo, jos ei poika mahdukaan alateitse. Toivottavasti nyt tälle viikolle vielä saisi sen äippäpolikäynnin. Alatie synnytys ei ehtinyt vielä ollenkaan jännittää, mutta nyt kun erehdyin lukemaan keskusteluja sikiön koon ja lantion epäsuhdasta alkoi mahdollinen sektio sitten jännittämään/huolettamaan. Vaikka toivottavasti ihan turhaan ja toivottavasti siellä vain lapsivesi estää poikaa laskeutumasta..

Ja lisä stressiä tietenkin tuosta jos ei Hyvinkäälle päästäkään ja joudutaan Porvooseen asti ajamaan..
 
onnea hapsiainen ja aamukaste <3
Miijane: huono olo vieläkin,ei oikein mikään mee alas..toivottavasti sulla nyt tuo painoarvio pitää paikkaansa,sun masun koko viittaa kyl isompaan..
täällä käyty neuvolassa 37+1
painoa tullut 200g,sf kasvanut viime kerrasta vain sentin,eli oli nyt 36cm..huomaa että vauva on tullut alemmas aika paljonkin tuosta viime kerrasta..vauvan pää oli ihan lähtökuopissaan eikä saanut liikuteltua..
paineet 94/67
 

Yhteistyössä