<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Häpimama Onnea pienistä pojista! :heart: Toipumisia kaikille...
Kotiäiti Paljon onnea pienestä prinsessasta! :heart:

Täällä selän jomottelu jatkuu edelleen ja välillä vihloo tuonne alamahallekin kurjasti... :( Tämä päivä pitää siis ottaa levon kannalta! Täällä onkin ihan aurinkolomatunnelmat, varjossa +28! :heart: Eikun riippukeinuun rötköttämään kylmän juomisen kanssa... :p
 
Hirmuisesti onnea kaikille vauvan saaneille! Teitä on jo niin paljon. Malttamattoman korviin kuulostaa kuin useimmilla olisi jo vauva ja meitä vain muutaman mahakas täällä roikkuisi, vaikka kesäkuu ei ole vielä edes alkanut.

Neuvolassa kävin ja oli tosi mukava sijainen. Vauva hänen mielestään raivotarjonnassa, mutta tosi ylhäällä. Sf-mitta pompsahti yläkäyrän yli, mutta oli eri mittaaja ja vauva eri asennossa kuin aikaisemmin. Hän kovasti vakuutteli, että vauvan asento suurin sf-mittaan vaikuttava tekijä. Tiedä sitten. Mulla esikoisessa oli korkea sf-mitta ja neiti painoi 2,8kg, kuopus oli viistotarjonnassa ja painoi 3,8 kg ja sf meni koko ajan kesikäyrällä. Mulla noi mitat on kertonut ehkä enemmän omasta painotilanteesta kuin vauvan kasvusta tai tarjonnasta.

Mulla oli viikolla 36 ulkosuu sormelle auki ja kanavaa 3 senttiä jäljellä. Normitilanne kuulemma uudelleensynnyttäjälle, eikä enteile synnytystä.

Sitkeällesissille kovasti jaksamista supistusten kanssa! Ehkä olisi hyvä ainakin oman mielenrauhan vuoksi käydä tsekkaamassa tilanne synnärillä.

Tänään taas suht hyvä olo ja eilinen meni ilman närästystä. Olisi kiva tietää, miten tuohon närästykseen voisi itse vaikuttaa, kun samalla tavalla närästystä aiheuttavia ruoka-aineita välttäen syön joka päivä.
 
Elselli Arvaa vaan haluaisinko mut mä en kestä sitä pettymystä mikä tulee jos ja kun pistävät kotiin! Ei varmaan auta ku jatkaa kärvistelyä... Mies oli kyllä jo eilen lähdössä ( tais olla sen näköistä seiniin nojailua) :D
 
Onnea Kotiäidille rinsessasta!

Mä lähden kohta kauppaan täydentämään jääkaappia. Samalla haen miehelle ammeen (siis vauvan) -- ostin kolmella eurolla kaverilta. Tyhmää, kun on kaikkea tuplat, mutta minkäs teet.

Odotan tänne eteläänkin noita kunnon helteitä. Eipä täällä kylmä ole, vaikkakin pilvistä.

Jänskättää se huominen vyöhyketerapia. Olen aina ennen luottanut akupunktioon. Voihan se olla, että käyn vielä sellaisellakin. Siitä jotenkin tulee niin hyvä olo kokonaisvaltaisesti. Ja jalkahieronnasta.. "Haaveilee."

Neiti taas möyryää mahassa, mikä aiheuttaa supistuksia selässä. Epämiellyttäviä, mutta..

Millainen se FB-ryhmä on? Onko siellä aktiivista kirjoittelua? Mietin, pitäiskö liittyä.. Tosin mä tarttisin nimen, jonka etsin, koska mua ei löydä millään hakukriteereilläkään. :D
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä niin paljon vauveleita putkahdellut että toivotan onnea kaikille kerralla :flower: Kummasti juuri ennen kesäkuuta :)

Elba Mulla on se punakantinen ruusu-uutetta sisältävä sokeri. Pitänee kokeilla joskus myöhemmin.

Synnäreille ajosta. Kättäri n. 20 min, Jorvi 30 min ja Hyvinkäälle ja Porvooseen molempiin n. 50 min. Nuo ajat ovat Eniron mukaan eikä niissä ole huomioitu ruuhkia joten tuo matka Jorviin varsinkin saattaa ruuhkassa venyä aika lailla. Mutta mulla ei siihen synnäriin vaikuta pelkkä matkan pituus vaan se että tykkään Kättäristä (no muualla en ole vieraillutkaan paitsi Naikkarilla) ja se on kodikas mun mielestäni. Enkä väitä etteivätkö nuo toiset olisi mutta Kättäri on tuttu ja turvallinen koska olen siellä ennenkin viettänyt aikaani. Hyväksi havaittu siis.

Täällä ei vieläkään mitään kivuliaita supistuksia. Yöllä heräsin kahdesti järkyttävän kovaan kipuun, ensin juuri oikean lonkan yläpuolella ja seuraavaksi vasemman lonkan yläpuolella. Kipu muistutti suonenvetoa ja kun nousin ylös, se meni ohi. Mitäköhän lienee.

Muoks. Ai niin, kuumuudesta. Mulle sellaiset +20 astetta on hyvä, eilenkin oli ihan liian kuumaa. Ja tämä siis pätee muutenkin kuin raskauden aikana. En pysty toimimaan helteessä ja turvotus varsinkin nyt lisääntyy entisestään. Normaali Suomen ilmasto on hyvä, ei tämä muutaman vuoden ollut liikalumiset talvet vs. hellekesät (paitsi viime kesä ei ollut helteinen).
 
Viimeksi muokattu:
Kotiäiti kovasti onnea pikku tytöstä :heart:

MiiJane mie kans mietin sinne vyöhyketerapiaan menemistä :p selvittelin jo mitä tääl meil päin olis, ni yks hyvä ainakin löytyi ja tunnin sessio maksais 35€. Ajattelin josko tuossa pariviikon päästä menis! Kovasti tsemppiä, että sulla sais saman vaikutuksen aikaan kun Nellillä ;)

Täällä öinen käsikipu/puutuminen loppunut KOKONAAN :p , kun polilla lääkäri neuvoi pitämään tyynyä käden alla, jotta turvotus ei pääsisi kyynärpäästä eteenpäin, ni sehän hitto vie auttoi!!! Stressasin jo kovasti viimisen kuukauden käsihelvettiä, jos tää olis tästä jatkunut ja mahd. pahentunut... Ja onneks pystyn siis nukkumaan selällään, kun siinä asennossa kättä voi pitää koholla (kyljellään aika vaikeeta...)!

BF & poitsu 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Onnea kaikille jo iloisen perhetapahtuman kokeneille (tai parhaillaan asian eteen työskenteleville :) ) ja muille jaksuja odotukseen!

Täälläkin ollaan stand-by -moodissa; eilen tuli ilkeät ekat menkkamaiset tuntemukset, mutta oikeista supistuksista ei tietoakaan. Vielä hetki laskettuun aikaan, nyt vasta 38+2 täynnä.

Ensi viikolla Taysiin tsekkaamaan uudelleen vauvan koko; keskusneuvolassa tsekkasivat viime viikolla, että kaverilla oli jo ohittanut pitkälti 3,5kg rajapyykin. Huh! Ei tule meille siis ihan pientä vauvaa. Lantion pitäisi riittää ihan normaaliin synnytykseen, mutta jospa ei ainakaan yliajalle päästettäisi näillä mitoilla.

Sympatiat muuten kuumuudesta, meilläkin on ihan sikatuskaista vaikka miten koittaisi tuulettaa. Nautin eilen kuumasta päivästä kaupungilla ostoksilla, nimenomaan niissä kaupoissa joissa oli hyvä ilmastointi :D Suosittelen myös elokuvateatterin viileyttä - siis jos vielä pystyy istumaan elokuvan läpi ja muuten perhesuhteiden osalta pääsee leffaan liikkeelle.

Muuten - minäkin haluaisin liittyä teidän Facebook-keskusteluryhmään. Laitoin jo joku aika sitten yksäriä Emilialaiselle, mutta en ole saanut vastausta. Liekö hän lukee viestejään, tai pystyisikö joku muu kutsumaan Facebook-ryhmään...?
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Äitiyspoliklinikalta kotiuduttu ja olipa reissu. Meidät laitettiin piuhoihin ja neidin syke meni ihan omiaan 200 kieppeillä (tosin oli kokoajan liikkeessä) kätilö oli kuulevinaan sivuäänen ja kiireellisesti lääkärin ultraan. (tässä vaiheessa minä jo itkin) Lääkäri ultraili ja ei löytänyt muuta poikkeavaa kun korkean sykkeen ja hämyn ktg käyrässä. (oli ylilääkäri) Totesi, että vauva on hyvänkokoinen 3200g. Mutta laittoivat vielä tunniksi käyrään.

Samalla tutkivat pissan, jossa proteiinit koholla, ottivat maksa-arvot, koska käsiä oli raavituttanut eilen. Sen jälkeen lääkäri kyseli mun omaa sydän-historiaa ja koska mulla on ollut sivuääni syntyessäni, koska vauva on hyvänkokoinen ja ktg:ssä jotain "vibaa" aluksi, niin ottivat eritysseurantaan, seuraava aika maanantaina käyrille ja sitten torstaina 6.6 lupailivat käynnistystä, koska vauva hyvänkokoinen ja äitinsä semihysteerinen.

Nyt istun kotona ja ohjeena tarkkailla liikkeitä. Tulee varmaan kohtuu pitkä viikko, mutta jos käynnistys toteutuu ja onnistuu niin olisi kyllä hyvä.

Tuulentyttö ja Pompula 36+1
 
Onnea kotiäidille!

Ei täällä tapahdu mitään. Kuuma on koko ajan, yötä päivää. Uusin vahinkoinnovaatio on kohmeiset ananaspalat. Pilkoin eilen tuoretta ananasta ja laitoin sen liian lähelle jääkaapin takaseinää sillä seurauksella, että palat on nyt ihan kohmeessa. Viilentää, vie makeannälkää ja jos se vielä tähän turvotukseenki auttaa, ni haen kyllä kohta toisen ananaksen kaupasta ja pistän suorilta pakkaseen :D

Minäkin saattasin olla kiinnostunut fb-ryhmästä. Ootteko miettiny, että jatkettasko tässä kirjottelua synnytysten jälkeen?

kodehu 37+6
 
Heips! Mä en jostain syystä pysty vastaamaan tuolla yksäri puolella viesteihin. mut kun laitatte oman nimen sinne että haluutte FB-ryhmään niin laittakaa samalla vinkkiä minkälainen profiilikuva teillä on. Elselli muunmuassa laitakko kuvasta tietoo :D mun täytyy eka hyväksyy teidät kavereiksi et saan lisättyä tuonne ryhmään! Ja tosiaan tervetuloa mukaan kaikki halukkaat kesäkuulaiset, meillä on siellä sellasta mukavan vilkasta ja suorasukasta keskustelua :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: tuulentyttö
Paljon onnea vauvautuneille! Toivottavasti supistelijat pääsevät pian perässä, ja sitten kaikki muut.

Tääl myös neuvolakäynti takana. Kaikki hyvin, sf 35, vauva rt, alhaalla, muttei kiinnittynyt. Siinä kai ne tärkeimmät.

Tääl myös harkkasupparit tihentyneet, lähinnä edelleen "rasitukseen" liittyviä (=kyljen kääntö tai sohvalta nousu). Jotkut ovat napakampia, en nyt muista oliko illalla vai yöllä sellainen pidempi veemäinen suppari, mutta aamulla tais tulla taas osa limatulppaa.

Mä tossa kans kävelin neuvolasta himaan, noin 2h mulla kaikkiaan siihen taapertamiseen meni, välillä piti vähän seisoksia ja odotella tiukimmat kiristelyt mahalta pois. Mut kyllä raikaa hoosiannat niin että korvat soi, liitokset kiittää..

Ei mulla silti kiirettä ole, vauva tosiaan tuntui sirolta ja hoitsu veikkas, et olis edelleen alle 3kg.

Että poks vaan 38 ja tj 14! Seuraava neuvola laskettuna päivänä, ehkä sinne ei enää tartte mennä?
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Onnea kaikille käärönsä jo syliin saaneille, kylläpä uutisia alkaakin tulla oikein urakalla!!

Mua ainakin kiinnostaisi kirjoittelu myös kesäkuun/synnytysten jälkeen, oliskohan se mukavampi sitten täällä kaksplussalla vai FB:ssä? :)
 

Yhteistyössä