Heippa!
Koko raskauden olen taustaillut tässä ketjussa, ja vain tuonne raskausajan diabetes-ketjuun kirjoitellut. Hyppään nyt viime metreillä mukaan omallakin panoksellani. Eihän sitä kehtaa enää olla ilmaisematta itseään, kun teidän muiden juttuja olen jo kuukausitolkulla lueskellut
Onnittelut heti alkuun kaikille vauvautuneille :flower: ja tsemppiä meille, jotka malttamattomina omia kääröjämme vielä odottelemme :heart: Kohta varmaan tulee taas uusia vauvauutisia.
Mulla siis nyt vkot
39+0 POKS tänään ja ensimmäistäni odottelen. Ikää vähän päälle 30v. ja synnytys HUSin alueella. Vai että
Hyvinkäällä oli ollut eilen sulku, jopas jotakin. Onko se sitten mentävä Lohjalle tai Porvooseen, koska voisi olettaa että Hyvinkään ollessa täynnä on myös Kättäri täynnä? Pööh, en kyllä minnekään järjettömän kauas mielisi.
Hööpi, mulla ei rd salli syödä kaurapuuroa ollenkaan, ja ruisleipääkin vasta iltapäivällä. Aamut ja lounas menee erittäin maltillisesti hiilareiden suhteen, viljat kokonaan veks tai muuten pompsahtaa heti sokerit. En joutunut insuliineille, mutta onhan tämä ollut aamujen osalta melkoista säätämistä, että mitä voi syödä ja mitä ei. Maitorahka on ollut aamujen pelastaja, joka pitää hyvin nälkää. Tosin sekin purkki syödään aina kahdessa eri osassa aamuisin...
Viikko siis laskettuun aikaan ja voishan sitä vaikka alkaa pikkuhiljaa jotain tapahtumaankin! Raskausdiabeteksen kanssa meinaa tehdä tiukkaa, kun tuntuu, että näin viimemetreillä en hallitse mielitekojani enää ollenkaan. Lipsahduksia on tullut liikaa viimeisen parin viikon aikana, mutta todettakoon, että aikaisilta viikoilta kun tätä alettiin seurata (sukurasite), niin olen koko raskauden noudattanut ruokavaliota ja painoakin tullut vain n. 9 kg lisää tähän mennessä. Ennen raskautta bmi normaali. Vauvakin kasvaa keskikäyrällä, joten sinänsä ei pitäs olla hätää. Ei nyt vaan vaan passaisi alkaa liikaa sikailemaan noiden sokereiden kanssa, kun maali jo häämöttää