<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

Miijane minulla on ollut metformiinit käytössä silloin kun raskautta vasta yritettiin. Ei tosin ole niistä kokemusta diabeteksen hoidosta, koska itse söin niitä PCO-syndrooman takia. PCOlaisilla lääke saattaa auttaa painonhallinnassa, normalisoida kuukautiskiertoa ja palauttaa ovulaation, itsellä ei kylläkään kyseinen lääke oikein toiminut ja jouduin turvautumaan clomeihin lisäksi. Mulla ei ensin tullut lääkkeestä mitään sivuvaikutuksia, pikku hiljaa alkoi tulla pientä kuvotusta kehiin ja useiden kuukausien käytön jälkeen mulla yhtäkkiä alkoi kovat mahakivut ja ripuli, joten lopetin käytön siihen. En tiedä johtuiko mahaongelmat lääkkeestä vai jostain muusta, mutta ajattelin että parempi lopettaa lääke, kun on kuitenkin sen verran vahva lääke ja halusin saada mahan rauhoittumaan. Ilmeisesti on kuitenkin hyvin käytetty ja yleensä siedetty lääke diabeetikoilla.

Mullakin on sen (naurettavan) rd-diagnoosin takia vielä yksi ultra joskus viikolla 36 tai jotain, kai siellä sitten vihdoin saa jonkinlaista kokoarviota. Vähän kyllä houkuttelisi mennä jo nyt ultraan, kyselemään tämän hetkistä kokoarviota, tarjontaa ja sen sellaista..

Meiltä on kotoa 2km matkaa TYKSiin, joten aika nopsasti sinne päästään, ainoa ongelma on tuo mun tyttö että mihis sen sitten saa. Että varmaan täytyy pitää tyttä päiväkodissa päivisin sinne saakka, kunnes lapsi syntyy, koska ei meillä ole ketään joka pääsisi päiväsaikaan lapsenvahdiksi. Oma äitini, jonka luokse tyttö luultavasti menee, niin hänkin on kuitenkin päivät töissä, joten ei ole muuta vaihtoehtoa, kun pitää tyttö tarhassa päivät. Mites te muut lapselliset hoidatte tämän kuvion? Onko muita, jotka eivät saa arkisin lapsenvahtia päiväsaikaan?

Linneat 29+2

Linneat: mullakin 2 isompaa lasta (4 ja 2-vuotiaat) tarhassa osan päivästä 4krt/vk ja aattelin pitääkkin tonne synnytykseen asti jos lähtö tuleekin tai joudun esim sairaalaan vuodelepoon tai jotain..alunperin paikat haettiin sen takia kun mulla on toi etinen istukka joka vuoti-vois siis tulla kiireellinen lähtö milloin tahansa..tosin mulla on vielä kuopus ihan kotosalla joka on 1v. sen mä veisin sit naapureille jos lähtö tulisi..mutta äiti asuu esim 20kilsan päässä ja on vuorotöissä että ei siitäkään aina ole apua..onneks tosiaan tässä on ihanat naapurit ja kummityttö perheineen asuu vieressä joten sinne sit jos hätä tulee =)

Sairaala matkasta meillä Tyksiin varmaan vartin matka ja turkulaiset eivät ole ruuhkaa nähneetkään, joten "ruuhka-aikana" matkaan menee varmaan 5 min lisää ;)

isomman lapsen hoidosta Meillä miehen vanhemmat ja sisko asuu parin kilometrin päässä joten tänne saa nopeasti jonkun. Anoppi jää myös vuorotteluvapaalle toukokuun puolessa välissä, saan sitten muutenkin lepäillä loppuajan, ja on hoitovalmiudessa. Muutenkin taitaa noilla muillakin olla paljon lomaa kesällä joten meille on muutenkin paljon apua ennen ja jälkeen syntymän.

neuvolakuulumisia
Tarjonta oli poikittain perätilassa, vähän niinkuin ajattelinkin, kun mitään selkeää ei ole tuntunut. Syke 130
sf 28
paino mulle oli nyt tullut +0,583viikossa ja nyt ollaan siis +/-0 ekasta punnituksesta. Silti mua mietityttää toi yhtäkkinen nopea nousu. Tosin oon yrittänyt syödä vähän enemmän, tosin ehkä muutama leipä extraa on mennyt parissa viikossa. Sitten oon syönyt yhden pussin sipsejä ;) ja kolme hampparia viikossa ;) kerrankin on saanut näin överiksi vetää ;) pyydän anteeksi niiltä kenelle kertyy raskauskiloja kun näkee telkkarissa mäkin mainoksen ;).
verenpaine yms. pissassa ei ollut nyt protskuja mutta verenpaineeksi kirjattiin 120/80 mikä ei kuulema ole huolestuttavaa. Mun lähtötaso on siis n.105/65 usein viime aikoina ollut matalampikin. Olen ymmärtänyt että lähtötasoon verrataan. Mutta sanottiin että raskausmyrkytystä epäillään vasta kun paineet 140/90, tällöinhän mulla olis nousua lähes 40 ja 30 yksikköä.... Että kyllä hieman huolettaa, ja kova päänsärky jatkuu.

Tänään siis 28+5

Meillä on sairaala tossa ihan lähellä, menee autolla 3 minuutissa. Appivanhemmat ovat molemmat eläkkeellä, joten sinne tuo esikko sitten viedään h-hetken tullessa. Tai tulevat sitten meille, jos käy niin että tulee äkkiäkkilähtö ja mies on töissä 50 km:n päässä.

Terese ja pikkutyttönen 30+2

Taidan vetää pohjat sairaalan läheisyydestä: 100 METRIÄ tuosta metsän läpi synnärin ovelle :D Ihan kätevää.

Lasten hoidosta: Päiväsaikaan jos lähtö tulee, niin mennään miehen kanssa sairaalaan ja sit isovanhemmat/kummit/naapurit jossain vaiheessa muksut noutaa täältä. (pojat ovat siis kesällä jo 9 ja 7) Yöaikaan jos tulee lähtö ni sit tilanne on kinkkisempi. Varsinkin tällä syöksysynnytystaustalla. Toisaalta synnäri on niin lähellä, että jos molemmat mennään yöllä sinne ja sit katotaa tilanne ja tarvittaessa soitetaan joku meille istumaan. Mutta tuo yöaikaan lähtö kyllä vähän hirvittää.

Pojat on syntyneet molemmat sillai sivistyneesti virka-ajan puitteissa, mutta tästä tapauksesta en tiedä :heart:

POKS 31+0 ja omanapaisesti vain pikaisesti neuvolakuulumiset:

rr 122/75
painoa 1.1 kg/vko (voihan vatunvatunvattu) :headwall:
turvotus +
pissa puhdas
sf 30.5 (nousi takaisin yläkäyrälle)
rt
syke +
liikkeet ++

Lapsivetä normisti, painoarvio n. 2 kg nyt. Laskeutunut jo ainakin yläaukeamaan ja osittain kiinnittynytkin. Ei osannut varmaksi täysin sanoa, onko ihan kiinni, vai liikkuuko vähän vielä ja laskeutumisesta, että tohon asti ainakin jo laskeutunut.. joe ei jo lähtökuoppiin. Ei kyykkäilyä, konttailua, siivoilua jne.... Todella herkästi yhteys neuvolaan tai synnärille (riippuen kellonajasta), jos supistelee. Ei saa kuulemma odottaa, että itku tulee tai ovat säännöllisiä (niinkuin itsen olen uhonnut täälläkin). Kaikinpuolin hyvä käynti, jäänaisella oli opiskelija, joutui olemaan pätevä ja jututtaan mua.. ja mähän kyselin :D.. olin jopa 25 min siellä!

Sairaalamatkasta Meillä on toisessa kaupungissa synnäri ja matkaa about tunti, mutta kesäkelillä helposti reiluun puoleen tuntiin, kun motaria pääsee jonkin matkaa myös ajamaan ;). Miehen vanhemmat on päivystäviä lastenhoidonsuhteen ensisijaiesti, sit on noita kavereita jne, aina tänne jonkun saa. Mies kieltäytynyt nyt yövuoroista jo, koska sieltä ei lähetäkkään, päivävuoroista vielä pääsee lähtee synnyttään.

Pupuista Eläinlääkäriä konsultoitu, toiselta lähtee pallit ens vkolla ja toinen menee huomenna näytille, 90% varmuudella paksuna. Pakko erotus toisistaan nyt. Mies rakaentanut toista koppia koko helvetin päivän ja penskat hyppii silmille, kun on tylsää. AAAARGH :kieh: . Tämäkin show vielä.. nyt saa vahtia, millo syntyy pennut, kuoleeko ne ja kuoleeko emo. HUHHUH! Mutta kaikkemmehan me heille teemme. Erottaminen tekee pahaa, kun niin rakastaavat toisiaan :'(. Onneksi se on väliaikaista.

Nelli&Rusina 31+0 :heart:

Viimeksi muokattu:
Neuvolassa kävin minäkin tänään.
Painoa tullut 500g/vko, jospa viimeinen tätä luokkaa oleva painonnousu, hope so.
Rautaa pitää tankata edelleen, hemppa pysynyt lisäraudasta huolimatta samassa. Täytyy varmaan kokeilla syödä appelssiiniä rautatabletin kanssa.
Protskut koholla pissassa, kuten ne aina. Mä inhoan tota neuvolan pissatestiä. Labraan viety yöpissa on aina ollut ok. Taas pari ylimääräistä labrakäyntiä tiedossa. Meillä kun ei ole neuvolan yhteydessä labraa.
Vauva perätilassa viistottain, tunkee päätään oikealle ylös ja sen tuntee.
Asennon vuoksi sain uuden ajan muutaman viikon päähän, vaikkei se neuvolaohjelmaan kuulukaan.

Synnärille on matkaa 15 minuuttia omalla autolla, miehellä saman verran työmatkaa. Appiukko on eläkkeellä, asuu puolen tunnin matkan päässä. Samoin oma äitini, mutta puolentoistatunnin matkan päässä. Tytöt saa kesällä olla varmuuden vuoksi jonkin verran mummoloissa, jos vaikka kävisi niin hyvä tuuri, että pieni päättäisi syntyä juuri silloin.

Viime yö meni pitkästä aikaa valvoessa, olo oli levoton, eikä hyvää asentoa löytynyt. Nyt väsyttää.

Sairaalamatkasta Meillä lähin synnäri naapurikaupungissa n. 35km päässä eli n. 30min menee matkassa eli ei hirveen paha... ;) Sama työmatka mulla nykyään, niin tuttu reitti sinne! :LOL: Lapsivesien menosta mä olen kans ymmärtänyt, että jos perätilassa tai muuten ns. "virhetarjonnassa" pitäisi mennä makuuasennossa sairaalaan... Mutta tuosta en nyt ole ihan varma! :confused: Pitää melkeen kysäistä seuraavalla neuvolakäynnillä, kun olishan se ihan hyvä tietää varmaksi... ;) Ei olis kyllä kiva, jos napanuora sieltä luiskahtais ensin! :O Mun miehen isä syntynyt -48 ja ollut kaksonen, hänen veljensä menehtyi, kun hänen napanuoransa luiskahti ulos ja kärsi hapenpuutteesta... :'( Asuivat onneksi lähellä isoa sairaalaa, että miehen mummo oli siellä synnytttämässä ja tehtiin keisarinleikkaus, ei kuitenkaan tarpeeksi ajoissa kerinneet sairaalaan sen ajan autolla. Mutta onneksi nykyään hoito on kehittynyt ja seuranta on parempaa kaikinpuolin.... :)

Parisuhteesta ollut puhetta... Meillä menee ihan hyvin muuten, mutta sänkyhommat ei kiinnosta kumpaakaan... Luulen, että syynä usean vuoden lapsettomuus ja viimeiset vuodet oli sellaista yrittämistä sillä rintamalla! Vaikka kuinka yritti ottaa rennosti, niin se on helpommin sanottu kuin tehty, kun pientä nyyttiä niin kovasti monta vuotta toivoo... :| Ollaan jotenkin nautittu, että voidaan olla lähekkäin ilman paineita siitä että nyt voisi olla oikeat päivät harrastaa seksiä. On kyllä ihanaa! :heart: Vaikka on mulla nuo raskaushormonit ruvenneet nostamaan päätään ja saataan tiuskia tyhjästä... :stick: Tosin monta vuotta tässä on elimistöön eri hormoneja tungettu, että nämä mun hormoniheilahtelut on miehelle jo tuttuja! :LOL:
Nyt vloppuna pitkästä aikaa piti harrastaa sänkypuuhia ja sen jälkeen on alkanut ne kuuluisat liitoskivut! :ashamed: Voiko johtua tuosta? Onko muilla vastaavaa? Mähän olen aikaisemmin niiltä säästynyt, mutta toki viikotkin on nyt pitemmällä... Tänään töiden jälkeen kävin koirien kanssa lenkillä, niin voi kauhee... Ja vielä kun pitää varoa liukkaita teitäkin! :(

Liikkeistä Mulla viime viikolla alkoi poitsu niin kovasti potkimaan, että koko maha heiluu! :heart: Vielä ei kantapohjia näy, mutta ei kyllä kaukana ole...:LOL: Mullahan myös takaseinäistukka, että johtuisko tosiaan siitä, että niin selvästi näkyy jo nyt...

MiiJane Ihana paita! :heart: Sun tilannetta täällä seurannut ja olispa ihana jos uusi lääke auttaisi ja kasvua saataisiin vähän hillittyä! :) Minä tässä kuulin eilen kaverilta, että meidän paikkakunnalta ei pääse painoarvioon... : / Mutta eipä mulla pitäis riskiä ollakaan, mutta olishan se niin kiva tietää suuntaa... Vaikka tiedän, että voi heittää!

Juliet 28+0! POKS! :heart:

• Tykkää
Reactions: Miltsu87
Hui Nelli, ota nyt iisisti sitten siellä kun on noin lähtövalmiina se vauveli siellä.

Meillä kesällä tunnin ajomatka sairaalaan kun nopeasti ajaa. Ekakertalaisena tuskin tuottaa muuta ongelmaa kuin epämukavuutta mulle. Voin vaan kuvitella miten "mukavaa" on istua tunti autossa supistusten kanssa. Ja vauvan on paras syntyä vasta toukokuun puolenvälin jälkeen koska aikaisemmin ei löydy koiravahtia :) Mahdollinen vanhempi lapsi saatais vaikka minne hoitoon mutta koiria ei sitten kenellekään.

Tänään pitäis pakkailla koska huomenna lähtö takaisin jäämaahan. Mukaan tulee ihan mieletön vuori käytettyjä vauvanvaatteita, muutama uusi vauvanvaate ja lisäksi mun hankkimat uudet äitiysvaatteet :heart: Siis miten olen voinut pärjätä ilman näitä ihania vartaloahelliviä vaatteita??

Miltsu mun napaan kiristää todella paljon ja se kyllä myös näyttää siltä, että repeää tai räjähtää kohta. Sitä odotellessa :whistle:

Synnärille meillä matkaa autolla n.15min, joten en osaa huolehtia sinne ehtimisestä.

Kummeja meillä ei tule kun kaksi. Itelle määrää täärkeempi on, että ovat tosissaan läheisiä ihmisiä. Omista kummeista (yhdestäkään niistä) en oo kuullu sanallakaan viimeseen 20 vuoteen.

Parisuhde kyllä voi enemmän ku hyvin. Miehestä kuoriutunu aivan ihania uusia puolia esille. Huolehtii musta minkä ehtii :heart:

Vähän vielä totuttelua tässä saikkuilussa/äitiyslomalla olemisessa. Tottunu elämään niin tiettyjen aikataulujen mukaan. Ei sitä osaa vielä sisäistää, ettei oo töihin ihan heti menossa takas...

Synnärille lähdöstä ja ambulanssista Kysyin mikä sääntö siihen on. Sanoi, että jos vauva ei ole kiinnittynyt ja vedet menee -> lanssilla ja samoiten perätila-vauvan kanssa. Mutta mulle se sanoi kyllä, että jos vedet menee, niin ambulanssi soittaa ja heti synnärille eikä mitää supisteluja jäädä odottelee.

Kauhee päivä ollut, siis ihan kamala v***u /&%#"¤TTF//UU))=?==(/&#"! päivä :kieh:. Isäntä ollut kiinni koko päivän noissa kaninkoppi hommissa ja muutakin touhua oli illaksi muualle sovittu.. lapset oikeesti ihan kierroksilla, kun mä en pysty niiden kaa edes ulos, kun aika herkässä tuo supistelu ollu jo kolmatta päivää.. Hermo meinaa mennä niiden kaa, ja se harmittaa ja on huono omatunto :snotty:. Sitten alkoi masentaa tuo painonnousu, hitto mä oon kauhee läskipossu ihan just ja ärsyttääääääää |O. Pupu- murusetkin aiheuttaa nyt ihan kauheesti päänvaivaa ja rahanmenoa :(. Valivalivalivali! Sorisorisorisori kaikki :ashamed:

Mutta poksumispäivän kunniaksi kuvaa kehiin =)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *Elba* ja Miltsu87
Miltsukohan kyseli navan repeämisestä... mä täällä jo aiemmin kirjoitinkin että mulla on jo revennyt ja oli kyllä niiiiin kipee! Jomotti koko ajan, nyt jo vähän parempi mutta välillä kipuilee edelleen.

Täällä alkanut nyt tuo pienokainen päänsä kanssa painaa. En tiedä pystynkö enää töihin kun tuntuu välillä että alapää räjähtää, etenkin kun potkii niin pää jyskyttää kunnolla tonne alas. Muutenkin paineen tuntu aikas suuri. Mieskin kysyi että voiks se vauva olla jääny kiinni päästänsä sinne kun ollut jo kuukausia pää tuolla häpyluun alla kaikissa tarkastuksissa ja ultrissa.. :D

Täällä ei ihmeellistä. Tyttö perätilassa edelleen ja mulla ihan kamalat liitoskivut. Kävelystä ei meinaa tulla mitään, konttausasento tuntuu luntevimmalta ja silloin ei kolota mitään paikkaa. Järjetöntä! :D

Vähän on pinnankireyttä ilmassa.

Edelleen toimii tuo lääkitys, illalla olo on ok. Ylihuomenna tuplaan annokseni.

Torstaina ultraan ja lääkärille.

tääl on kans toi maha nyt niin kireellä että ihan itkettää =/ tartteisin lisää ihoa/läskiä äkkiä..repee liitoksistaan kohta =/ miten voi ihan yhtäkkiä ollakkin näin hankalaa..hyvä kun kauppaan pystyin kävelee ku tuntui et masu ratkee keskeltä kahtia,painaa ihan jumalattomasti jo nyt..=P (olin kyl unohtanut laittaa sen hyvän tukivyön kun kävin kaupassa ja voi vinde mikä ero..ja sit kun otin kummatkin tukivyöt pois niin maha roikkuu kintuissa asti ja painaa sikana ) naapuri luuli että oon ihan viimisilläni,mutta joo vielä 10vk laskettuun =P tänää rv 30+0 poks

Tänään taitaa olla muillakin hehku kaukana raskaudesta :D.. Mulla kans pinna niin kireellä ja henkisestikin raskas päivä, lisää vaan supistelua. Mulla on lonkat, reidet ja alaselkä tulessa. Supistaa tosi tiheään.. Mä en tiiä onko kaikki supistuksia, kun paljon vihloo kohdunsuulle ja samalla vähä joka kohtaan.. ei niinku sillai perus harkkasupparikovettumista. en tiiä mitä on mutta sattuu ja vähän huolestuttaakin. Pitää koittaa lähteä nukkumaan.. jos ei anna nukkua, sit pitää miettiä suunnitelma B ja varmaa ottaa yhteys johonkii : /.

Paljon jaksamista meille kaikille loppuviikoille.. ei tämä ainakaan tästä helpota. Pessimisti ei pety :D

POKS 30 + 0 ! Huikeeta! Loppusuora enää jäljellä! :)

Lääkärillä käyty selkää valittamassa ja saikkulapun kanssa sieltä lähdin kotiin. Mulla siis sairaslomaa kesä/äitiysloman alkuun asti, olis kyllä alkanut jo 26.4 joka tapauksessa. Joten nyt sitten pitää alkaa totuttelemaan ajatukseen, että töihin palataan ehkä joskus 2014 elokuussa. :)
Mulla nyt pohdinnassa esikoisen päiväkotiin vienti. Toukokuun alusta poika olis joka tapauksessa jäänyt pois päiväkodista, mutta nyt tuntuu, että oon ihan paska äiti, jos vaan ite saikutan kotona ja vien pojan tarhaan... Ehkä kolmeks päiväks per viikko vois pojan viedä tarhaan, siitä ehkä selviin ilman pahempia omantunnontuskia ;)

Selkä on kyllä ollut tosi paskamainen. Ei siihen oikeen mikään tunnu auttavan, ehkä kaikista vähiten sohvalla makaaminen! Jotain pientä jumppaa ja lämmintä kauratyynyä meinasin koittaa.

sairaalamatkasta Meillä on n.40 km matkaa sairaalaan naapurikaupunkiin, sinne ajaa sen reilun puoli tuntia. Esikoinen viedään mummolaan, joka on meidän kodista parin kilometrin päässä. Jos sattuu, että lähtö tulee arkipäivänä, kun isovanhemmat on töissä, niin pitää kai viedä toiseen mummolaan mun äidin luo, jossa kyllä haisee aina ihan tupakalle. :( Parvekkeella kyllä polttavat, mutta silti haju on kauhee!
Kesäkuussa kyllä vietetään tosi paljon aikaa kesämökillä ja siellä on noi "mieluisammat" isovanhemmat kesäkuun kesälomallaan, joten sit ois vaan helppo jättää poika sinne jatkamaan mökkeilyä kun miehen kanssa mennään synnyttämään. :) Kesämökiltä on matkaa Lahteen synnyttämään ehkä 70 km.

Onko täällä muuten joku, jonka mies ei ole lähdössä mukaan synnytykseen? Meillä ei tulis kuulonkaan, että yksin sen kestäisin, raahaisin miehen sinne vaikka väkisin. Onneksi lähtee ihan mielellään mukaan.

Dynamite ja pikku-Telle rv 30+0 :heart:

Moikka !
Ei oo tullu hetkeen kirjoteltua ku naamakirjas mut päivitetään nyt tänneki :). Elikkä koksis maannut viime ti asti. Kotiin pääsy evätty kahdesti. Nyt tilanne se et sisäsuu aukeaa painosta eli jopa vessassa ja pikaisesti suihkus saa käydä. Ei muuta. Supistelee joka päivä vaikka menee estolääkitys kolmesti päivässä. Muutaman kerran ku pahemmin yltyn on sitte laitettu piikkiä käteen ja toista pillerit napaa. Kortisonit sain viime viikolla. Viikonlopun aikan oli hävin sentti kohdunkaulast. Vauvojen painot ei ollu pahemmin noussut parin viikon takasest mittauksest. Jospa ois taas vaa joku mitta hässäkkä. Useammin niitä kun ei kannata mitata.

Mutta tälläinen oma napa päivitys tähä. Tsemppiä kaikille :)
30+3

tsemppiä ja voimia Häpimama <3 ja muillekkin kärvistelijöille tsempit <3
Dynamite: mulla ei mies ole tulossa mukaan synnytykseen/käynnistykseen koska se vahtii noita mun 3 pientä kersaani kotona sen aikaa,voi mies parkaa-mitenköhän hän selviää siitä =P taidan pyytää mummon avuksi =D
mulla tulee siis hyvä ystävä mukaan synnytykseen joka oli viimeksikin mukana..viime kerral oli myös mun äiti,mulla oli silloin käynnistys joka kesti yht.1h17min että ei kauheen kauaa joutuneet olemaan sairaalassa =D itekkin kotiuduin seuraavana aamuna...tällä kerralla en pääse heti pois koska mul se streptokokki b ni tarkkailevat äitiä ja lasta sen pari vuorokautta =/

Heipsistäkuukkuu :wave:

Häpimamaa Olenkin muutamaan otteeseen miettinyt, kun ei ole mitään kuulunut. Voimia ja jaksamista sairaalassa makaamiseen (ei pitäisi itsensä valitella, kun kotona saanut olla) :hug:. Toivottavasti vauvelit pysyisivät masussa kasvamassa vielä vaikka pari vkoa ainaskin!

Mies lähtee mukaan synnytykseen! Tää on hänelle eka lapsi (ja tällasen kamalan kokemuksen saa heti raskausajasta : /.. ). Se nyt on melkee jokaisen neuvolankin jaarannut mukana, mikä on kyllä tosi ihanaakin. Ex-mies ei käynyt yhdessäkään neuvolassa ja vihasi raskausaikaa ja pisti omat pillinsä poikki heti, kun poika syntyi, vaikka kuinka yritin estellä.

Vanhempien lasten hoidot Tytöthän mulla koulussa jo, mutta 5v. tarhassa. Tosin kun on kotona, niin en ole aikoihin sitä tarhaan vienyt. Nyt ajattelin, että vien loppuviikoksi ja sitten seuraavilla viikoilla kun on kotona, joiksikin päiviksi.. Lähinnä ajattelin sitä, että äiti on pikkasen tylsä, kun ei jaksa ulkoilla ja huidella puistoissa ym.. Saapahan ulkoilla tarhassa edes, jos mieskin sattuu iltavuoroon. Toukok. puolessä välissä otan tarhasta pois kokonaan. Ja pidän kotona niin kauan, kun lähden töihin takasin.

(.) Mieliala vähemmän kiukkuinen tänään :saint:. Tosin tuo alamahan paine ja kuumotus ja kohdunsuun vihlaisut jatkuvat ja supistaa herkästi.. Oisko se tää stressi vähän kaikesta? Sunnuntain Ikea-neitsyyden menettäminen ainakin painaa ja ehkäpä vkl sekstailukin voinut oman osansa tehdä. Pitää nyt yrittää ottaa iisimmin.. Tai pakko, koska nää vetää ihan linkkuun ja pistää hengittelee huolella välillä, ei kaikki onneksi.

Aurinkoista päivää =)!

Nelli&Rusina 31+1 :heart:

Häpimamalle tsemppiä sairaalassa makoiluun, ja toivottavasti supistelut vielä jossain vaiheessa helpottavat.

Sairaalamatkaa meillä on reilu puolisen tuntia. Eilen ajettiin tuo reitti ensimmäisen kerran ja voin vaan kuvitella kuinka tuskainen olen, kun koko mataka on 40-60km/h teitä, pikku pätkä 80km/h. Niin siis eilen yritettiin mennä synnytyssairaalaan tutustumaan, mutta muuta kilometri aiemmin huomasinkin, että olin katsonut tutustumispäivät väärit, joten huomenna uusi yritys :)

Meilläkin mies lähtee mukaan synnytkseen, esikoinen kun on niin tarvitsee vain koirille saada hoitajat. Onneksi meillä tässä lähellä heille riittää innokkaita hoitajia. Perhehuone meillä olisi toiveena, mutta pitäisi varmaan ensin varmistaa, että koiria jaksaa joku sen kolme päivää hoitaa ja mielellään olla yötäkin täällä.

Täksi päiväksi jäin sairaslomalle, stressasin illan ja yön töihin lähtöä niin paljon ettei nukkumisesta mitään tullut. Ja ehkä parempi että jäinkin kotiin, pieni päänsärky ollut eilisestä asti, mutta vielä ei ole tarvinnut kipulääkettä ottaa. Huomenna pitäisi vielä kokeilemassa miten työt sujuvat ja huomenna myös neuvola. Kieltämättä tekisi mieli jäädä viimeiseksi viikoksi sairaslomalle, kun nyt viimeviikosta joka aamu on joku töistä ilmoittanut että on sairaslomalla ja ensiviikolla meitä on muutenkin aivan liian vähän töissä.. Onneksi tuo nykyinen neuvolatätikin on tehnyt kotihoidossa töitä ja on itse joka kerta muistuttanut että sairaslomallekin voi tarpeen mukaan jäädä ja että raskaus on kuitenkin niin lyhyt aika työurastakin..

LittleOne taisi jäädä sairaslomalle sen alapään painontunteen takia, oliko se kipu kuinka pahaa? Täällä myös eilisen päivän koko ajan tuntunut kuin pikkuinen puskisi itseään itseään alas, ensimmäistä kertaa raskauden aikana tuli myös menkkamaisia jomotuksia. Nuo tuntemukset ei nyt kuitenkaan ollut niin pahoja ettei töitä olisi pystynyt tekemään (tosin tulivat heti työpäivän jälkeen kun kävin ruokakaupassa). Mutta mietityttää silti voivatko nekin jo jotain muutoksia aiheuttaa, eilen myös avokki huomasi että koko vatsa oli ihan pinkeänä, eli taisi tulla harjoitussupistus jota en itse edes huomannut (kuten viime neuvolassakin).

Murkku ja pallero 33+1

Viimeksi muokattu:
Häpimamalle voimia ja tsemppiä, toivottavasti pikkuiset pysyisi vielä ainakin hetken masussa. Ja noi ultrat vaihtelee oman käsityksen mukaan aina lääkärin vaihtuessa, eli toivotaan, että mittausvirhe kyseessä.

Mä en voisi kuvitellakaan lähteväni synnytykseen ilman miestäni. Alkuraskaus, jolloin kaikki oli aika sekavaa, itkin juuri tuota asiaa. Minulle se on niin henkilökohtainen juttu koko synnytys ja en haluaisi ketään muuta sinne, kuin oman mieheni.

Täällä on puunattu miehen koti kuntoon ja vauvan pinnasängyn väri valittu. Meillä siis käytössä miehen luona miehen oma pinnasänky vuodelta 1967/8. :)

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille.

29 poksuu tänään.. Ja sen kunniaksi sitten kokoarvio ultrassa. Pimu oli taas kasvanut ihan mukavasti, miltei 1600g on nyt arvio. Uusi on 36 raskausviikolla, ei lähtenyt lääkäri arvailemaan vielä syntymäpainoa, mikä on ihan hyvä, koska minimissään se olis nyt 4350g, siis jos kasvu pysyisi maltillisena. Jos painoa tulisi sikiölle se 300g viikossa, tiedossa olisi 5 kiloa vaaleanpunaista iloa.. :heart:

Saa nähdä mitä arvioita tulee sitten kuuden viikon päästä. Typsy oli myös raivotilassa, mitä vähän arvelinkin, koska oma olo on helpottunut hengittämisen ja olemisen suhteen noin yleensä. Ja potkut tuntuu enimmäkseen sivuille. Mitään ei ollut kohdunsuulla tapahtunut, vaikka supisteleekin välillä ilkeästikin. Sen toisaalta arvasin, mulla ei oo ilmeisesti taipumusta saada vauvoja etuaikaisesti.. Kaikki menee reippaasti yli jos ei käynnistellä.

Tsempit kaikille supistelijoille ja voimia töihin heille jotka vielä siellä ovat. Itse meinaan olla vaikka hampaat irvessä vielä sen 6 viikkoa, vaikka ei jaksais enää yhtään. Meillä makaa muutenkin koko perhe mahataudissa paitsi minä. Että sitä ootellessa sitten. Toivottavasti ei tartu.

Istukkakontrolliultra ei ollut mikään riemujuhla. Marginaalinen istukka oli kasvanut kahdessa kuukaudessa reunaltaan etiseksi, uusi kontrolli 35+0. Lääkäri ei suostunut kommentoimaan, onko sektio vai alatiesynnytys todennäköisempi, kertoi vaan, että alatiesynnytyskin muuttuu keskimääräistä helpommin sektioksi, kun kohdunsuun avautuessa istukan reuna lähteekin repeämään irti, vaikka ei enää etinen olisikaan.

Eli syytä on ottaa rauhallisesti, ettei kohdunsuu lähde aukeamaan tai lyhenemäänkään. Ja aika todennäköiselle kuulostaa, että tulemme tietämään lapsen syntymäpäivän. Sektiovaihtoehdossa tietystikin päivämäärän tietäisimme, mutta kun tosiaan tuota matkaa laitokselle on se tunti eikä piipaa-autolla perillä olla sen nopeammin, kun sen auton on ensin tultava tännekin, taitaa marginaalisella istukalla ja nopealla synnyttäjällä olla turvallisempaa vaatia käynnistys valvotuissa oloissa.

muoks. Ilmiselvä tyttö siellä kohdussa istuksi. Perätilassa oli isompi siskonsakin aika tarkkaan 36 viikkoa täyteen eli siitä asiasta en osaa huolestua. Painoarvio oli 1500g eli puolisen kiloa enemmän kuin nuoremmalla siskollaan samassa iässä. Pitänee siis vähentää herkkuja ;)

Viimeksi muokattu:
Hei kertokaas nyt taas noviisille (urpolle) että miten noi sairaalajutut menee. Mua kun alkoi epäilyttää kun te puhutte lastenhoitajista ja koiravahdeista. Mä kuvittelin, et ukko ajelee kotiin aina välillä kusettamaan koiria ja nukkuu yönsä himassa... Mutta siis ilmeisesti ei välttämättä? Ja perhehuoneessa se mieskin sitten sais asua 24h?
Meiltä on synnärille matkaa 25km..

Hööpi ja kinkku, poksuu 31

Hyvinkäällä ainakin on perhehuone käytössä, tosin niitä taitaa olla juurikin vain yksi.. Ja siellä nimenomaan mieskin saa olla yötä sairaalassa :) Jos ei saada perhehuonetta niin klo 8.30-20.30 saa isä olla paikalla. Meillä ainakin toiveena olisi että päästäisiin perhehuoneeseen, saisi samantien avokinkin mukaan lapsen hoitoon, täytyy vain toivoa että käy tuuri ja perhehuone on vapaana silloin.

• Tykkää
Reactions: Hööpi

Yhteistyössä