<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Häntä koipien välissä tulen tänne pitkästä aikaa teidän seuraan... :ashamed:
Joka päivä kumminkin olen teidän juttuja seuraillut sivusta, mutta jotenkin en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella :x

Mietin, että uskaltaudunkohan tulla edes sinne treffaukseen, kun näin sivusta seuraaja olen ollut...

Mutta, mutta täällä on jo niin odottava olotila..Viikot nyt 34+4 :eek:
Aika on mennyt kyllä tosi nopsaan...Eikä meinaa millään uskoa, että melkein milloin vaan tässä voi tulla jo lähtö pinnistämään!! Kaikki mennyt tähän asti ihan hienosti, mutta nyt on jo niin tukalat oltavat tän kummun kanssa, et huh!! ( niinkuin varmaan teillä muillakin ) Mulle on alkanut parin viikon aikana tulee sellaisia kivuliaita sukkapuikko pistoja tonne kohdunsuulle, et taju meinaa lähtee!!! Oon laittanut merkille, et neiti masussa pyörii samaan aikaan aikalailla..Mut, sattuu vaan niin pirusti..

Oon tehnyt miehelle isyyspakkauksen. Laitoin siihen mm. energiajuomaa, sisuja, Brejk-patukoita, korvatulppia, särkylääkettä, sikarin, viskipullon ja tietty kumiankan. Ja väsäsin vielä hienon kortin pakettiin :D

Nonii, kello on taas vaikka mitä..Vetäsin taas pikku päikkärit, niin uni ei meinaa tulla.
Mutta, huomenna tulen taas seuraanne :) (ainakin sivusta seuraajaksi :D )

 
Eloveena me ollaan samana päivänä 18.3. Haikaranpesässä synnytysvalmennuksessa sen iltapäivän. Ehkä törmätään siellä :) Musta on ihana päästä tutustumaan siellä paikkoihin. Hurjaa, synnytys tosiaan lähestyy :D

Noomi- ja pieni 32+3
 
meillä oli eilen perheilta, katseltiin ariel dvd ja herkuteltiin :p Tuli sitten koko elokuvan aikana vartin välein supistuksia ja yöllä käänsin pari kertaa kylkeä niin vatsa oli aivan kova ja nyt tullut tunnin sisään kolme supistusta.. Eivät ole yhtään kipeitä, painon tunnetta vaan aikas paljon.

Aloin sitten panikoimaan, että kai tässäkin synnytyksessä supistukset sattuisivat? Aloin ihan oikeasti pelkäämään, että mitä jos tulisi parin tunnin ajan supistuksia, jotka tuntuisivat samanlaisilta kun koko raskausaikana ja ykskakaks tulisi ponnistuksen tarve ja vauva pihalla :| sen olen päättänyt, että jos näitä ei sattuvia supistuksia tulee yli kaksi tuntia niin sitten mennään polille näytille, jos vaikka synnytys olisikin käynnissä.. hemmetti kun mietityttää, kaippa se kuitenkin sattuisi enemmän jos synnytys olisi käynnissä

jaahassu ja sammo 35+4
 
JAAHASSU: kyllä ne synnytyssupistukset käy kipeästi, vaikea uskoa että joku lähtis synnyttämään kivuttomilla suppareilla? siellä vaan k ohtulihas harjottelee ahkerasti =) Tulee niitä täälläkin tuntiin aika monta mutta niin on jatkunu jo monta viikkoa...sitten kun alkaa sattumaan niin sit voisin alkaa laskemaan väliä! muistan kun ite olin esikon odotus-aikana ihan paniikissa noista harkkasuppareista, mutta kyl sen todellakin tiesi sit kun oli aika lähteä. Miten sulla siis esikoisen synnytys alkoi? tuomosilla kivuttomillako?


Gardenia ja Kapris 34+5
 
AAM
sanotaan ei näsitä munkaan suppareista ole yksikään ollut niin kivulias että ois ollut "ikävä flashbäkki" :D
et jos johonkin leffaan pystyy keskittymään niin että juonessa mukana pysyy niin sanoisin ettei ole lähdössä vielä mihinkään :) :hug:

mamma-1 tottakai voit tulla sinne ja kukaan ei katso killiin :D tässähän yks jos toinne on hiljaiseloa viettänyt, kukin eri syillä ja siellä ei musta ole väliä :) raskaudet on niin erilaisia ja voimaa vieviä joillakin että ei siitä nyt häpeissään kannata olla jos ei täällä kaikkien jorinoihin ehdi/jaksa kommentoida :D *sori jotai loukkaan :wave:*

musta on ainakin kiva että saa uusia tuttavuuksia ja kovin odotan teitä nähdä :heart:

voi ziki musta tuntuu että on pakko lähteä tuohon espoon keskuksen ikeaan käymään.. :ashamed: toi pinniksen reunakangas oli meinaan aivan järjettömän ihana !! :heart: ja jos siellä oli tuota sarvikuonokangastakin vielä niin pojalle lähtee pussilakanat ompeluun.. aivan ehdottamasti ! :D B)

:wave: nyt touhuihin..

Am & hippunen 34+5
 
Ziki: juu ei tosiaan oo mikää hehkee olo noiden nyppyjen kanssa. Luulen, et ne on jotai hormonihässäköitä, koska toi vichyn normaderm ei auta niihin niinku normaaleihin finneihin. Katotaan sit synnytyksen jälkee jos vaikka katois :whistle:

Onko kaikki jo pakannu sairaalakassin? Mä ajattelin odottaa viel viikon, ku mennään viel reissuunki ens viikonloppuks ni en ajatellu synnyttää :LOL:. Toisaalt supistelee jo niin paljon, et katotaa mitä lääkäri ens viikolla asiasta on mieltä.

Mamma-1: Sinne vaa! Mäki oon nyt taas kahtena päivänä kirjotellu ahkerasti, mut sitä ennen saatto olla pariki viikkoa väliä. Ei vaan jaksanu olla edes koneella kaiken muun ohella. Nähään siellä, jooko?

Mennään tänää Ikeaa ostaa vauvalle ammetta ja meille vähän jotain keväistä sisustusta, jei! Jos taas vaikka vaaville irtois muutaki mukavaa. Kohta ne on täällä! Vauvat :heart:

 
esikoisen synnytys lähti käyntiin niin, että olin menossa nukkumaan, taisin torkahtaa ja heräsin vartin päästä kun selkään sattui, siitä sitten tuli paukuttaen supistuksia kymmenen minuutin välein ja joka kerta selkään sattui aika lailla. sairaalassa oltiin parin tunnin päästä heräämisestä, muistan kuinka vaikeata oli maata käyrillä, selkä meinasi revetä joka supistuksesta. Kun sairaalaan päästiin supistuksia tuli 5min välein ja olin 7cm auki.

Ai miten niin tieto lisää tuskaa?? ja toinen synnytys jännittää enemmänkuin eka?? :whistle: Nojoo, tiedänpä ainakin missä asennossa en tahdo ponnistaa :)
 
AAM
jaahassu täälläkin tää toinen jänskättää enempi.. en tiä miks ? ekan kanssa se oli niin että en osannut " pelätä" mitään kun ei ollut kokenut tai niin sen järkeilin .. tai siis no pelätä ja pelätä. Voi suoraan sanoa että nyt olen peloissani enempi :LOL: jos yhtään järkevältä kuulostaa.. :headwall:

no kyllä mä omaan vaistoon luotan ja just ko ne sieltäki sanoo että sit kun et pysty kotona olemaan niin lähde.. :whistle: siihen luotan nytkin. syntyy tietty jonnekin kylppärin lattialle :D :LOL:
 
Ja huomenta vaan kaikille. :)

Sairaalakassi: Ei oo pakattuna ei. :ashamed:
Vois vissiin olla ihan fiksu ajatus, mutta aina vaan ajattelen että ehtiihän tuota. :saint:

Isyyspakkaus: Alkaa olla viimeistä silausta vaille valmis, kunhan vaan keksis mihin laatiikkoon sen pakkais. Kenkälaatikko, jota meinasin on jänyt jo pieneksi. (ai miten niin paisui.. :xmas: )
Kortti sisällysluettelon kera täytyy vielä väsätä.

Synnytys: Mietityttää kyllä, tosin edellisestä kerrasta on niin kauan aikaa, että olo on kuin menis ensimmäistä kertaa koitokseen.
Tosin jänskättää vielä vauvelin asento, jotta onko oikeesti perätilassa, koska sitten saavat suosiolla leikata. En nimittäin anna yrittää ulkokäännöstä.


Ruttana & Beanie 36+3 :heart:
 
Ja mulla kesti esikoisen synnytys kaikenkaikkiaan 6,5 tuntia, joten ei kamalasti voi jäädä kotiin odottelemaan kun kivuliaat supistukset alkavat. Esikoisesta lähdettiin heti kun soitin synnärille, vaikka siellä sanottiin, että alat pikkuhiljaa tulemaan. Onneksi en jäänyt kotiin suihkuttelemaan, kun kerta kahdessa tunnissa 7cm auki
 
Jostain kumman syystä mullakin on vähän samanlaisia fiiliksiä ettei yhtään tiedä koska pitäs lähteä. just kattelin esikoisen nla korttia ja synnytyksen kestoksi on merkitty 3h 40min ensimmäisestä supistuksesta :eek: jotenki vaan toivoo että tämä lähtis käyntiin vesien menolla niin ei tarttis pitää kauheeta kiirettä.

Jomottaa selkää niin pirusti, vaikee liikkua/istua/maata mikään ei oo hyvä.

meen taas valittamasta :wave:

Nellah ja Toni 36 *pokspoks*
 
Heips,

Liityn minäkin näihin supiksista kärsiviin ja uudelleen synnyttäjän tieto lisää tuskaa oloon.

Eilen alkoi iltapäivällä tulemaan supistuksia jotka olivat heti säännöllisiä väli lyheni jopa neljään minuuttiin. Kipu tuli illalla mukaan ja silloin totesin miehelle että ääk nyt tää muistuu mieleen mitä ne oikein on...
Säännölliset supistukset lopahtivat yöllä, joten ei lähetty näytille. Nytkin kuitenkin kokajan tulee napakoita. Itellä on kaikki synnytykset ollut nopeita ja kivutkin tulleet toden teolla vasta ihan lopuillaan että pitänee lähteä aika ajoissa liikkeelle.

Osa tosiaan toivoo että eilinen ennakoi että vaavit ulkona lähipäivinä osa taas järkeilee että parempi kuin ei tulisi ihan vielä. Haluan vauvat vierihoitoon enkä keskolaan :|

Vuffi rv 34+3 :heart: :heart:
 
Mamma-1, En mäkään mitenkään kauheen ahkerasti oo jaksanu aina kirjoitella ja just eilen mietin, että pitäiskö jättää pk-tapaaminen välistä.. kun jotenkin tuntuu että joillakin muilla on niin paljon enemmän juttua keskenään. Oli ehkä vähän tyhmästi sanottu, mutta kuiteskii.. Päätin sit kuitenkin, että kyllä mä sinne raahaudun jos vaan suinkin kykenen/pääsen. Yritän ainakin tulla.

Tässähän alkaa jännätä jo monenkin puolesta.. mammasella taitaa olla lähtö synnärille lähellä. Ja monella muullakin. Ja muutamalla oli tullu jo täysiaikaiset viikot kuvioihin. Onnea niistä!!

Säteellä on tosi nätti maha. Ja muutenkin söpö kuva toi alimmainen. Ja usviksella on edestäpäin jotenkin samanmuotonen maha kun täällä.. ja poikahan meillekin on ultran mukaan tulossa. Mulle on ainakin huomauteltu tosta "poikamahasta".

Ja tervetuloa Oxford mukaan joukkoon iloiseen!

Täällä poksahti tänään 36 täyteen. Uskomatonta miten aika on menny nopeesti.. Tässähän pitää pikkuhiljaa alkaa asennoitua siihen että vauva voi ilmoittaa tulostaan millon vaan.

Eilen illalla oli taas täälläkin maha pinkeänä ja tonne ihan alavatsaan ja alaselkään "poltteli" jotenkin kummasti.. ja kun itse ei oikein tiedä että mikä on se tila, millon sattuu tarpeeksi siihen että pitäis lähtee näytille. Noh, noi meni taas ohi ja jotenkin mä ajattelen että eiköhän sen sitten tiedä kun IHAN OIKEESTI alkaa tapahtua.

Hauskaa lauantaita kaikille!

Nappi ja Himppu 36+0!
:heart:
 
Huomenia!

Mies lähti just sisaruksiensa kanssa niitten mökille "pilkkimään" ja tulee vasta huomenna.Hui,jännittää olla yksin kotona kun pelkään nukkua yksin :ashamed:
Ukkeli oli eilenkin jossain rilluttelemassa..tuli kyllä kotiin jo vähän jälkeen puolen yön,tosin niin kunnossa että! |O Me sovittiin että nyt tänä viikonloppuna saa vielä kännätä ja lähteä yöksi mökille mut sitten pitää alkaa olee maisemissa jos tulee lähtö.

Sairaalakassin aattelin pakata vasta sitten kun alkaa näyttää siltä että pitää lähteä..Veikkaan että mulla ei meinaa mikää kovin nopea lähtö tule ja vaikka tuliskin niin kyllä mä kerkeen tosta kaiken tarpeellisen napata mukaan.

Mietin muuten eilen kuinka isolta ja "vanhalta" toi tyyppi tuolla mahassa jo tuntuu.Ja miten tuntuu että se osaa jo vaikka mitä ja on kova ärhentelemään...Mutta sitten kun se syntyy niin miten pieni ja avuton se sitten taas on :heart: :)

Misstar 36+1
 
Näit kipeitä (auuuuh) supistuksia tuli joka tunti viime yönä ja varsinkin jos liikahdinkin ja jatkunu siitä lähtien niin et tosiaan tuo väli on suurinpiirtein yksi tunti...hitto jos tää jatkuu 3vkoakin tällasena mut jotenkin on tunne et kai tässä aiemmin lähtö tulee..
 
vuffi mulla kanssa sama, että toivon vauvan pääsevän suoraan vierihoitoon. Vaikka kuinka supistelee tasaisesti ja odotan malttamattomana vauvan syntymää niin kuitenkin toivon että mentäisiin vielä viikoissa eteenpäin ennen synnytystä. vaikka eihän sitä tiedä vaikka vauva joutuisi tarkkailuun vaikka syntyisikin täysaikaisena
 
Moikkaista,

onpas tää jännät paikat monella. Mullakin eilen illalla supisteli taas enemmän ja tuli ekaa kertaa niitä sukkapuikkovihlasuja -ei tuntunu kivalta.... kyllä sitä ekakertalaisena oon ihan paniikis kaikesta kun ei tiä yhtään mitä on eessä.... Nukuin kuiteski suht hyvin, aina kääntyillessä tuli kyllä supistuksia, mut ei ollu kivuliaita.

Mites onko kellään supistuksen tullessa sellanen henkeä ahdistava olo? Kun mä huomaan tietyn tyyliset supistukset eka juur siitä, et rupee kurkkua kuristaa ja sit huomaa et maha on ihan kova ja vasta sit rupee puristaan ja/tai vihloon alhaalta?? En tiä saiko tosta mitään selkoo... Mut oon miettinyt, et ku mulla on myös sitä rytmihäiriö taipumusta,et jos toi tunne onkin sit rytmihäiriöö ku tuntuu vähän samalta..... sekavaa... ja sit pelotta, et kun rupee tuleen niit ihan oikeita kunnon kivuliaita suppareita, et miten sitä lainkaan saa hengitettyä....
Mut eipä sitä etukäteis murehdinta mitään auta, menee sit kuin menee!

Mäkin voisin koittaa tulla sinne tapaamiseen jos vaan huolitte ja olo antaa myöten...
 
AAM
Kaikki pk-seutulaiset lähinnä huhtimahat :whistle: on sinne tiistain tapaamiseen tervetulleita!! of course :D mä tein sen alustavan listan vaan että tiedetään suunnilleen kuinka moni on tulossa ettei kansoiteta jotai liian pientä kahvilaa :)
Eli tuolla vielä paikka ja aika 10.3. klo 10 etiäpäin kampin 5 krs kahvila :D

supparit levossa ei oo taas tänään ollut paljon ollenkaan..
jahas täytynee ukko käydä herättämässä "yöunilta" :wave:

am & hippunen 34+5
 
heips,

nappi ja mamma-1 rohkeesti vaan sinne pk-tapaamiseen, tottakai. kyllä mäkin kelasin että mitäköhän siitä tulee kun nään niin paljon vieraita ihmisiä samaan aikaan, tuleekin paniikki ja pakenen mahoiheni paikalta. :D tai istun hiljaa enkä puhu mitään, hörpin vain juomaa,nyökkäilen ja suupielet väpättäen väkerrän hymyä :D no, olen joka tapauksessa raahautumassa paikalle vaikka nurkkaan tärisemään.

vaaveli-75 mulla on kanssa noita rytmäreitä (ja pumpussa muutenkin joku harmiton sivuääni) ja sitä kautta sitten tuppaan saamaan paniikki kohtauksia :ashamed: nimenomaan just noita milloin tuntuu ettei henki kulje..olen siis saanut "slaagin" ties kuinka monta kertaa elämässäni. :D mutta kun kivuliaat supistukset alko esikoisen synnytyksessä, ei mulla tullut mieleenkään siinä etteikö henki kulje, sattui niin paljon ettei siinä ehtinyt mitään paniikki kohtausta saamaan..(siis en tiedä onko sulla kyse samasta vai loppuuko happi oikeasti..)

eilen illalla mua särki selkään julmetusti niin pisti pitkäkseni lattialle ja pyörittelin alaselkää samalla kun katoin telkkua, mä en tiedä oikein mitä siinä tapahtu, mutta tuli semmonen koppakuoriaisfiilis kun en itse enää omin avuin päässytkään ylös ja jouduin huutamaan miehen avuksi että jeesaa mut kyljelleen.
juup.ei muuta tänne, kivuttomilla suppareilla rullaa tämä päivä eteenpäin..
 
Oi että tuolla on ulkona ihana keli. Tekisi kauheasti mieli lähteä jonnekkin nuotiolle makkaraa grillailemaan. Mutta ei valitettavasti ole tarpeeksi lähellä mitään sellaista paikkaa minne tässä mun kunnossa uskaltaisi mennä. Jokapaikkaan sen verren pisempi kävely kuitenkin...

Sain eilissä aamuna tosi pahan suonenvedon pohkeeseen. Onneksi se sitten helpotti. Pohjavain ollut kipeänä siitä asti. Ärsyttää. Haudon sitä tässä samalla lämpöisellä kaurapussilla. Jospa se vähän auttaisi.

Oxford tervetuloa mukaan porukkaan.

JJ-t kateellinen kun teidän möksällä on sisävessa. Meidän mäkki on rakennette -86 eikä sinne tule edes juoksevaa vettä. Toisaalta ei sitä kyllä kaivatakkaan. Mutta olen mie tilannut mieheltä että nyt kun sinne muutenkin ollaan remppaan tekemässä niin jos kuistiin tekisi pienen laajennuksen ja kuivakäymälä siihen.
Mutta, kunhan tästä raskaudesta nyt ekana selvitään ja vauva vähän kasvaa niin sitten jaksaa taas miettiä mökkeilyä ja käyttää energiaa sen rempan tekemiseen.


Sanni-Maria, ihana =)

Hyvä että Jouskis saitte miehen kanssa asiat puhuttua. Eipä ne aina ajattele mitä suustaan päästävät.



Valkovuotoa, täällä kanssa sellaista ärsyttävää tosi lirua. Eli saattaa olla useampikin tunti ettei sieltä mitään tule. Ja sitten lorahtaa oikein kunnolla että menee pikkarit märäksi. Ja on tosiaan ihan lirua.

Manna. Mulla on muisto tässä vieressä auki ja siihen kirjoittelen ja kommentoin samalla kun luen. Sitten vain kopsaan ja lähetän tän tekstin kaksplussalle. En todellakaan muistaisi muuten kommentoida varmaan kellekkään.

En ole löytänyt mitään vinkkejä siihen mikä kohdun normaalipaksuus olisi.
Mutta ohut se on kerran ne lääkäritkin siitä huolestuivat.

Tutsa, heh kaikkea muutakuin rohkea. Mulle iskee päivittäin paniikkikohtaus tämän asian takia. Ja jos ei olisi jo kahta lasta joita myös on vähän ajateltava niin mä olisin varmaan kieltäytynyt lähtemästä sieltä äippäpolilta mihkään ja vaatinut saada jäädä osastolle loppuraskauden ajaksi.

Oi, ihan ihana mies. Oli just lasten kanssa ulkona ja toivat mulle kukkia huomisen naistenpäivän kunniaksi. Eipä se ole niin justiina. Aivan ihana jokatapauksessa.

Nytkin mietin että pitäisikö tässä lähteä äippäpolille. Tai soittaa sinne kun alamahaa särkee ja pieniä kovettumisia on tullut.
Mutta ehkäpä mä tässä vielä katselen ja juttelen miehen kanssa. Tää on niin hankalaa kun itse ei tosiaan tiedä ja tuntuu että mä olen varmaan yliherkkä. Mutta toisaalta ne käski soittaa sinne herkästi. En tiedä..... olisipa joku fiksu joka tekisi päätöksen mun puolesta.

Ei toi kipu kuitenkaan pahaa ole. Sellaista pientä särkyä ja jomotusta vain.

Eloveena, pitäpääpä pitää mielessä noi henkan ja maukan imetystopit. Meiltä vaan matkaa sinne niin paljon ja tilaamaan en nyt taida jaksaa alkaa.

Monella jo suppareita. Pidetään peukkuja.

Tää on mulla myös just niin ristiriitaista. Oman olon takia toivoisi että vauva voisi jo syntyä. Mutta toisaalta haluaa että pieni voi olla masussa jotta olisi sitten valmis aikanaan syntymään eikä joutuisi keskolaan tai olisi ongelmia vaan saisi pitää hänet vierihoidossa

En tiedä, olis vissiin pitänyt naida lääkäriä joka tietäisi näistä asioista niin ei tarviis itse pähkäillä ja miettiä.


t: Solina ja Kirppu rv 33+6
 
hih Solina, naida lääkäriä vai naida lääkäri? :LOL:

kaikki pk-tapaamisen tytöt, ainahan se jänskättää tavata ihan vieraita ihmisiä, mutta hauskaa tehdä välillä jotain tavallisesta rutiinista poikkeavaa :)

täältä sivulta huuteleva kadak & sen pieni otiainen masussa
 
kadak, ehkäpä kuitenkin naida lääkäri, ei siitä pelkästä naimisesta olisi ollut hyötyä näissä kysymyksistä.
Mutta juups, onneksi niille voi aina soittaa ilman muita epämääräisiä vastapalveluksi :LOL:
On se oma mies kuitenkin paras.

muutenkin näköjään tuli kirjoitusvireitä.

 
Täällä ei ole edes kauheen nätti ilma.. jossain päin Suomea taitaa olla, kun mun äitikin sanoi että Kuopiossa paistaa aurinko B)

Olis kyllä mukava ulkoillakin joskus, mutta arvatkaapa mitä tämä tyttö teki äsken? Pesi ikkunat! Ja taidan ruveta kohta imuroimaan. Kauhee pesänrakennusvietti iski. Mieskin riehu eilen ja vaihteli huonekalujen paikkoja, ei se koskaan normaalisti välitä tollasista asoista.. vissiin silläkin on menny jotenkin pää sekaisin.

Solina, ei välttämättä auttais se lääkärin naiminenkaan, ne on yleensä aivan yhtä pihalla sillon kun ovat itse (tai vaimo on) raskaana. Mullakin on muutama lääkärikaveri jotka odottaa nyt yhtä aikaa ja musta tuntuu että ne on vielä enemmän hysteerisiä koko ajan kuin mitä itse on.. taitaa tieto lisätä tuskaa. Toi on kyllä tosi kurja toi sun tilanne.. Toivottavasti punktiossa tulee hyviä uutisia, sullakin on kuitenkin ihan just 34 viikkoa täynnä :hug:
 

Yhteistyössä