<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Täältä tullaan tiistaiseen kahvitteluhetkeen mukaan :wave:

Täällä on ollut tänään itkupäivä vuorostaan :ashamed: Naama kukkii "kauniisti", eli on taas jotkut megahormoonit jylläämässä!! En olisi koskaan voinut kuvitella, että lähikaupassa käynti voi olla päivän kohokohta...Niin ykstoikkoiselta odottamiselta tää elämä nyt tuntuu :/
Senkin puolesta odotan jo kovasti teidät tapaavani ja ehkä jopa huomaan, etten ole yksin ajatustusteni kera...

On muutaman kerran käynyt mielessä, että miltäköhän me näytetään siellä tapaamisessa kaikkine mahoinemme :LOL:
Mutta, ihania mahoja teillä näyttää olevan :)

Parina yönä on ollut koviakin menkkamaisia kipuja, jotka säteilee selkään ja reisiin..Onko muilla samoja tuntemuksia? En itse oo huomanu masun menevän mitenkään kovaksi, mutta kivut tulee aaltoina ja aina vain yöaikaan...

Mies huutelee syömään ( hemmottelee minua :heart: )

Palaillaan taas!
 
Mä taisin saada jonkun kevätauringonpistoksen pipon läpi kun tekee mieli mennä siivoamaan VESSAA :LOL: :LOL: Taidankin tästä mennä siivoamaan suihkunpuolenkin laatat kun ovat niin sairaan ryönäiset :x

Aivan selvästi jotain vialla nyt kun tekee mieli siivota :LOL: :LOL:
 
Hyvää naistenpäivää mammat :flower:

Täällä myös innokkaana tulossa tiistaina pk-seutulaisten tapaamiseen :wave: Mäkin oon miettiny et miltä kaikki näyttää ja kuulostaa sit luonnossa. Ja jähmetynkö mä ihan hiljaseks niin oudos tilantees kun en oo koskaan nettitreffeillä käyny?? :LOL: Muuten en oo kauheen hiljanen et hyvä jos vähä jännityksestä malttasin nyt pitää suuta kii!!

Ollu tosi ihana päivä, käytiin Aurinkolahdes meren rannalla piiiitkä kävelylenkki =) Sitte pullaa ja kaakaota :p Lisäks haettiin Vantaalta parvekevaunut, jotka (ihme kyllä!) muistin huutaa tänään netistä. On menny ehkä kolmet hyvät vaunut sivu suun kun en koskaan muista niitä sulkeutumisaikoja... :/ Oli viel tosi siistit ja hyvät vaunut, melkein kelpais ykkösiks, mutta on meidän uudet Teukat silti oikeesti vielä paljo paremmat :D Joo, nyt on hyvä olo, vaikka lonkat kyllä huutaa moisesta "urheilusta" ja väsyttää niin, et taidan ottaa pienet päikkärit. Tai ilkkarit paremminki :)

nellah onpa jännät paikat siellä! saa nähdä pääsetkö seuraavaksi meidän pinosta synnyttämään :heart: tsemppii sinne, kuten myös kaikille muille kipuilijoille ja supistelijoille :hug:

tääl ei tosiaan noita suppareita kauheesti oo näkyny :/ muutenki olo melkein vaan paranee koko aika vaikka masu kasvaa ja vauva ei enää niin kauheen "hellävaraisesti" tuol pyöri :heart: tai sit mä oon vaan niin tottunu näihin lonkkakipuihin, närästyksiin ym. vaivoihini ettei enää muuta muistakaan :eek: mut joka tapauksessa luulen et helpolla oon päässy moniin muihih verrattuna. eikä synnytyskään pelota, ainoastaan se onko vauvalla kaikki hyvin nyt ja sitten ku syntyy. eli täälläki vähä huolissaan tuosta vauvan terveydestä, kuten joku muukin kirjoitteli...

hyvää illan jatkoa ja voimia kaikille!

t. manna + lilli 36+4 :heart:
 
Hyvää naistenpäivää munkin puolesta :flower:

Meillä mies ei muistanut edes koko naistenpäivää... Ei sentään, en muistanut itsekään ennenkuin sain vieraalta mieheltä onnittelut ja mies tietty seisoi ihan nolona vieressä :LOL:

Voimia kaikille supistelijoille Meitä tuntuu olevan paljon!!! Mutta tosissaan voin omasta puolestani sanoa, että alkaa kypsyttää jo...

Noro Voimia siihen kamalaan tautiin. Itse olin osatolla silloin loppuviikosta ja viereisessä huoneessa kuului olevan tarkkailussa norolainen. Kuulin asiasta puolivahingossa, kun labratäti luuli minun siitä kärsivän :/ Sitä siis kuuluu olevan liikkeellä ja raskaana olevia tipassa ja tarkkailussa sen vuoksi.

Milky Kuulostaa kivalle teidän uudet vermeet! :) Piristää kummasti omaa mieltä, kun saa jotain uutta. Vaikkei mikään materialisti olekaan. Mutta ainakin tässä tilassa kaikki uusi on vaihtelua elämään :)

( . ) Itse olen yhdessä koossa. Kaikkien supistusten lomassa. Viime yön valvoin klo 1.30 klo 5 saakka ja kävipä aika pitkäksi. Jotenkaan ei vaan saa unta millään. Saisko näille viimeisille viikoille mitään nukahtamislääkettä? Olo on muutenkin niin tukala ja joka paikkaa kolottaa. Turvotusta pukkaa :( Tahtois vaan saada unta ja levätä. Mies sanoikin aamulla, että kuin olisit jäänyt jyrän alle :kieh: Tosi ihanat naistenpäivä onnittelut siis. Mutta varmaan piti paikkaansa.

Mutta jos jostain voin iloita, niin huomenna pääsen kampaajalle ja aion nauttia kaikin siemauksin. Tiedän, että se on vika reissu ennen synnytystä ja onpahan sitten tukka kunnossa ennen vauvan syntymää (ellei nyt sitten ensi yönä... :whistle: ). Leikkautan hiukan uutta mallia ja otan piristävää väriä päähäni. Mulla on tummat hiukset, mutta tahtoo hiukan vaaleaa, raikastavaa raitaa joukkoon. Ihan kevään kunniaksi.

Täällä on ollut kanssa niin kaunis päivä, että tuli parisen tuntia istuttua auringossa. Jippii B)

Hormoneista Tällä naama kukkii niinkuin viimeistä päivää :'( Tissit on alkanut valuttaa maitoa urakalla ja olivat tänä aamuna niin kipeät, että meinasin itkeä... Piti änkeä liivinsuojat liiveihin, kun lähdettiin käymään kylässä (pakollinen meno). Ja jopa tänä aamuna oksensin suihkussa käydessä. Pitkästä aikaa taas... Kyllä mun synnytys taitaa olla lähellä. Mutta tällaista menoa en enää kovin kauaa jaksaisikaan.

:wave: mammanen ja vauva 36+2
 
hyvvää naistenpäivää!!!

meikäläinen saanut viettää sen synnärillä... aamulla klo 7-8 alkoi niagara vuoto, soitin synnärille -ei muuta kuin näytille. eikös puhelun jälkeen vuoto niukentunut -ihme!
olin sairaalassa n.klo 9 ja pois pääsin klo 15. aikas monta tuntia tuli käyrässä maattua.
vuodon syy ei selvinnyt. beibe voi hyvin. pissa puhdas. tutkivat jopa mahdolliset peräpukamatkin vaikka koitin sanoa että sellainen vuoto ei voi tulla peräpukamista. nooh uskoi vasta tutkittuaan. klo 15 aloin itse puhua pois pääsystä ja tällä kertaa pääsinkin, mutta seuraavalla kerralla tod näk en pääse.
sanoin lääkärillekin että tämä on vihoviimeinen kerta kun olen raskaana, alkaa hermo mennä. aina kun menee vessaan saa jännittää että mitä sieltä tällä kertaa tulee. ja suppareita ollut ihan hillittömästi viime päivinä. ja voi pojat kun ne sattuu selkään ja reisiin, muistuttaa elävästi mikä olisi vielä edessä. mutta kiusaisivat vain kerran sitten kunnolla eikä viikkokausia kestävää toimintaa. äst :headwall:
muut raskaudet olleet niin helppoja ja nyt sitten otetaan takaisin oikein urakalla. :headwall:
tiputtelee yhä, mutta ei mitään aamuiseen vastaavaa joten kattellaan tilannetta.

voikaahan hyvin ja paremmin kuin tällä rintamalla!

iltsu & beibe
 
Täällä yks jos toinenki alkaa kypsyy tähä raskaana oloon. Koittakaa jaksaa vikat päivät/viikot :).

Tääl on nyt kans supistellu ahkerasti tunnin sisällä. Mä oon varmaa just sellanen joka lähtee synnärille viime tipassa ku ei tajua synnyttävänsä. Jotenkaa ei osaa ottaa näitä tosissaan vaikka onki suht voimakkaita ja tiheästi tulee. Kai ne kunnon synnytyssupistukset kuitenki olis jotain ihan hirveetä?

Hei, millä te ootte pessy vauvojen vaatteet? Mietin pitäiskö ostaa jotain erisanin pesuainetta ja hajusteetonta huuhteluainetta? Vai käykö toi meijän serto ja huuhtikseks comfort? Vai onko parempi, että ei käytä huuhteluainetta lainkaan?
Kyl on taas ongelmat :D

Tsempit iltsulle!
 
säde mun synnytys supparit ei ollu mittään hirveitä. yhtäkkiä alkoi tulemaan tasasen tappavaan tahtiin supistuksia ja samalla siinä tein ruokaa ja silitin yms. illalla sitte lähettiin oikeastaan muuten vaa näytille ku oli niin kummallinen tilanne ja kestäny jo koko päivän. noh ihmetykseksemme synnytys oli hyvin käynnissä ja minä 3cm auki, kanava hävinnyt.
no mut siinä 5cm ku oli auki ni rupes kyllä sitä kunnon kipuaki jo pukkamaan et ei mulla sentään ihan kivuttomilla suppareilla esikko syntyny :LOL:
 
haudi!!

täällä ollu kamalan kivulias päivä taas |O
lenkillä koitin käydä ni kaksinkerroin joutu kävelee takas kotia ku koski nii pirun kovin! :( ei oo kivaa! muuteki tosi omituisia kipuja nyt ollu.. voiko se siitä johtuu ku keskiviikkona sanottii et vauva on jo kiinnittynyt?? Ja buubsit vuotaa iha ältsin paljo :D mikää ei oo hyvin nyt!! :D yhes vaihees päivällä jo aattelin et nyt lähetää näytille, mut sit levolla vähä helpotti.. pitäs oottaa vielä viikko et pääsee näytille taas polillle... ja ihmettelen kyllä jos ei oo mitää muutoksii tapahtunu!!

ziki ja kerttu 33+2
 
Naistenpäivän iltaa täältäkin kaikille!

Tsemppiä Iltsulle!

Kovasti monia supistelee, täälläkin pähkäillään että osaako sitä tunnistaa oikeat supistukset. Kipeitä ja kiristäviä tulee kyllä jonkinverran mutta säännöllisesti ei vissiin. Kellotkin on kyllä ihan jossain hukassa... Mutta luulen kyllä että eiköhän ne erilaisiksi muutu sitten kun on tosi kyseessä, hope so.

Säde, mie hommasin vauvan vaatteille erisania ja pesin ilman huuhteluainetta. Pesupähkinöitäkin ostin kokeiltavaksi pienen erän, en oo tosin vielä pessyt niillä kuin pari koneellista.

Mies vei naistenpäivän kunniaksi ravinteliin syömään ja voi että oli makoisaa evästä! Saattaa kyllä kostautua närästyksenä mutta oli se vaan niiiiin hyvää ettei nyt pieni närästyskään haittaa.

Huomisesta tulossa pitkä päivä kun edessä reissu Kuopioon. Meen siskolle harjoitusasiakkaaksi kasvohoitoon. Ihanaa päästä edes pikkusen hemmoteltavaksi ja hoidettavaksi kaikkien näiden vaivojen ja kolotusten keskellä. Tosin saattaahan se olo olla huomenillalla sitten jotain ihan muuta kuin rentoutunut. Onneks oma isukki lähtee mukaan jottei tarvitse yksin ajella. Imetysliivitkin jos löytyisi samalta reissulta.

Viime yönä heräsin kolmelta kattomaan teho-osastoa boxilta kun ei nukuttanut. Joka kerran kun herään vessaan ja nousen sängyltä niin toivon että lorahtaisi vedet mutta ei sitten mitään. Taitaa viihtyä tää tyyppi masussa liian hyvin! :kieh:

Sanni-Maria ja pikkunen 38+1
 
Nonii nyt jännätään Nellahia, jokohan on tositoimiin päässyt?? Tuuppa äkkiä ilmottelemaan jos pääset, ettei tuu uneton yö miettiessä että joko joko :) En mä suinkaan utelias ole :D

Hyvää naistenpäivää kaikille, vielä on hetki jäljellä :flower:
 
Säde Mä olen pessyt vauvan vaatteet LV:n nesteimäisellä pesuaineella, joka sisäsältää saippuaa (eli sitä ei suositella kestovaipoille -> saippuan vuoksi kestovaipan imukyky huononee) tai sitten miniriskin jauhemaisilla. Laitan huuhteluainetta LV:n herkkäihoisille, mutta en päällivaatteisiin. Topat tahtoo nuhjaantua, jos käyttää huuhtista (mun mielipide). Mutta bodyt ja puuvillaiset, ihanan pehmeitä vauvan ihoa vasten huuhteluaineen kera. Pieni määrä riittää tuota LV:n huuhtista. Olen käyttänyt ihan koko perheelle nyt sitä.

Tosta LV:n pesuaineesta jää vaan niin ihanan puhdas tuoksu. Nimenomaan siitä nestemäisestä.
 
naisten päiviä kaikille :flower:

lohduttavaa lukea että muutkin on kuin jyrän alle jääneitä. täällä pukkaa pientä flunssaa, kevyttä hedaria jo kolmatta päivää ja tänään oon ollut ihan kuitti.mies on kattonut poikaa koko päivän ja olen vain maannut ja nukkunut. ja vieläkin on superväsy olo. :| oon hikoillutkin koko päivän olo ei ole mikään helmi.toivotaan huomiseksi parempaa,kiitos.

Piin täälläkin on olo välillä kuin lapsena jouluna, pakko käydä vilkasemassa joko joku olisi synnyttänyt :D on mullakin taas jännä elämä :D jee.
 
HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄN ILTAA!!!

Hertsyykkeli kun osaa olla ähky olo. Lähdettiin perheen kanssa pitseriaan herkuttelemaan. Kebab annoksen sitten ahmin melkein kokonaan ja vielä jäskiä jälkkäriksi.
Tämä tapahtui tuossa neljän aikaan ja vieläkin on sellainen olo etten taida syödä enää ikänä.
Vettä nyt juonut ja otin just satsin närästyslääkettä.
Huomenna neuvola ja painoa varmaan kymmenen kiloa enemmän tuon takia.

Osaapas komentelu väsyttää. Siivottiin tänään vaatehuone perusteellisesti. tai suomeksi sanottuna mies siivosi ja mie istuin sängyllä komentelemassa.
Vähän viikkasi paitoja yms siinä samalla.
Mutta nyt on vaatehuone siivottu ja sinne mahtuu koko perheen vaatteet + ylhäällä laatikoissa säilytyksessä.
Ihanan avara ja raikas sekin pikku komero vihdoinkin.

SädeI Mulla ainakin kävi niin että ne kaikki kauheudet synnytyksen jälkeen tosiaan unohtui. Vaikka siis mulla meni lapsivedet kello 14 vuorokauden päästä käynistettiin. 6cm auki menin ilman lääkkeitä. Sitten repesi kohtu ( jonka voin vannoa olleen helvetillinen kokemus) ja tehtiin hätäsektio.

Niin silti seuraavana päivänä sitä oli sillä fiiliksellä että otetaankos uusiksi? Eli kaikki tosiaan unohtui kun vauvan sai syliin, ja aika kultaa hyvin muistot.
Poika heräsi alussa yölläkin puolentunnin välein enkä liki kahteenvuoteen nukkunut yhtään kokonaista yötä.
Silti nyt odottaan innolla uuttavauvaa eikä se haittaa jos vähän valvottaa ( niin just, mä näin niihin aikoihin jopa unia nukkumisesta )

Mua kanssa tuo synnytyksen jälkeinen kakkaaminen vähän huolestuttaa. Tai kun mulla ollut aina sektion jälkeen niin ettei ekaan viikkoon uskalla tai pysty yhtään ponnistamaan.
Nyt aionkin aloittaa pariapäivää ennen ( jos vain kerkiän ) levolacin jotta vatsa varmasti toimii sitten hyvin eikä tule sen takia ongelmia.

Mua kanssa vähän huolestuttaa että onko vauva kunnossa, jos tulee syntymään rv 35+ tai 36+ niin onhan hän periaatteessa keskonen.
Mutta koetan olla liikaa murehtimatta. Muuten sekoaa pää.... on vain toivottava että kaikki menee hyvin.



Pakkasin muuten sairaalakassiin lautapelin ja pari lelua lapsille. Jospa ne sitten viihtyisivät edes vähän paremmin vauvaa katsomassa. Jos oma vointi sallii niin vois yrittää mennä lauman kanssa sinne telkkarinkatseluhuoneeseen ettei muita häiritä niin.
Onko muut varautuneet näi?

NuuttiKyllikki eipä noista ikänä tiedä. Mun kohdalla nuo lääkärit vain tuntuivat huolestuvan kovasti. Ja tosiaan siihen punktioon nyt menen ja sitten leikataan mahdollisimman pian. Mutta keskiviikkona äippäpolilla kyselen tarkemmin.



Sain muuten eilen kaverilta lainaksi sellainen kunnon sähkökäyttöisen rintapumpun joka tyhjää molemmat tissit kerralla. Hän sen avulla luovuttanut äidinmaitoa.
Ihan varuiksi jos pikkuinen joutuukin keskolaan niin on helpompi sitten hänelle maitoa sinne lypsää.


Kyllä niin monella jo supistelee että luulisi pian alkavan tapahtuvan ja vauvoja tulevan lisää.


Mutta nyt mie syvennyt tuohon hetki sitten alkaneeseen SAHARA leffaan ja koetan nukahtaa josssain välissä.



t: Solina ja Kirppu rv tasan 34
 
Oxford: tuttu nicki, welcome back!

Usvis: Iiiiihana massu! :heart: Minusta sinulla kyllä niin tyypillinen poikamassu kuin olla ja voi :D. Nätti massu myös sinulla sädeI! :heart:

AM:
hihii, sai sitten sinunkin massuvauveli vauhditettua kassinpakkausta ;). Minulla kassi vieläkin pakkaamatta, ja melkein kaikki ostettava on vielä kaupassa :ashamed:. Jospa tässä vaikka ensi viikolla nohevoituis.

Ja yksi mikä pitäis saada myös tehtyä ennen vauvan syntymää on ikkunoiden pesu :kieh:(ainakin Nappi oli jo reippaana saanut omansa pestyä :) ). On nää s aika likaiset ja olisi kiva katsella kevätaurinkoa puhtaiden ikkunoihen läpi.

Jaahassu: mulla saman pituinen esikoisen synnytys kuin sinulla (6h15min taisi olla merkitty synnytyskertomukseen), 6cm olin auki kun pääsimme sairaalaan ja siitä 2h niin tyttö oli maailmassa. Eli aika rivakkaan tahtiin lähdetään täälläkin synnärille. ;)

Nellah: onpas sinullakin ollut esikoisesta nopeaa toimintaa! Joko lähdit laitokselle? Muistahan tulla ilmottautumaan säännöllisin väliajoin jos olet vielä linjoilla ;).

superheppuli: :hug: Voi ei mitä olet joutunut kokemaan :hug: . Maltahan levätä nyt ihan kunnolla, tuosta norosta toipuminen vie ihan normitilassa olevalta ihmiseltäkin varmaan viikon.

Vauvanvaatteiden pesusta: minä pesin ihan samalla millä pesen kaiken muunkin pyykin, hajusteettomalla OMOlla ja LV:n hajusteettomalla huuhteluaineella.

Epistä. Mun mies ei muistanut mitenkään erikoisella tavalla tänään. toivotti vaan hyvää naistenpäivää (kun kuuli aiheesta radiossa). Mä niiiiiin tykkäisin jos saisin kukkia... huoh.

Tänään sain valmiiksi vauvalle tumput ja sukat :heart:. Laitanpa tähän kuvan niistä :). Tuossa toisessa kuvassa on vauvalle tuleva vuorellinen fleecepuku, jonka värin innoittamana päädyin neulomaan tumput ja sukat vihreästä langasta--> hyvin rimmaa mielestäni :heart:. Vielä meinasin ehtiä tehdä vauvalle kietaisunutun ja villahousut :).







 
Meni varmaan tunti kun noita kirjotuksia lueskelin, oliko 4 sivua :D
Melkei ainoo asia oli joka päähän jäi ettei kukaan oo tunnustanu vielä vauvaa saaneensa ;)

:wave: Kivuttomilla suppareilla synnyttämään lähtenyt Niitä tuli noin 16 tuntia 15min ja sitten 10min välein, ja sairaalassa 10-5 min välein vielä noin 8 tuntia ilman kipuja :D Et ei mikään nopee synnytys kylläkään!! :D En muista mikä oli kohdunsuun tilanne ku sairaalaan päästiin, enkä jaksa lähtee sitä kansioo penkomaan missä paperit on...

Minua pelotti pissiä ihan hirveesti synnytyksen jäljeen, epparin tekivät ja tikkasivat. En edes uskaltanu koittaa. Kyselivät aina osastolla "Joko oot pissillä käyny" minä että en en en... Sitten alkovat katetrista puhumaa niin kyllä alko pissi virtaamaan :D Eli ei tarvinnu kun vähä "pelotella", eikä kyllä edes tehny kipeetä, kun samalla suihkutteli. Ei se kakkaaminen varmaan hirveestä ollu ku ei mieleen oo jääny :LOL:

Jaksamisia kovasti kipuileville!!!! :hug: Ja naistenpäivä :flower:
 
Minun kummitätini kuoli eilen äkillisesti sairaskohtaukseen täysin yllättäen.. terve ja melko nuorikin vielä. :'( En ymmärrä mikä laki se on, että aina uuden elämän tieltä pitää lähteä yksi pois. Meidän suvussa näitä tapauksia on ennenkin sattunut. :'( Pahin oli kun enoni kuoli nuorena myöskin sairaskohtaukseen ja kolmen päivän päästä hänen vaimonsa synnytti ihanan tyttövauvan. Ne hautajaiset olivat jotain aivan kauheaa. :'(
 
Usvis Suuret pahoittelut täältä ja iso halaus :hug: Nää on just sellasia asioita joita ei aina voi ymmärtää. Mun serkku kuoli muutama vuosi sitten kans äkillisesti 26-vuotiaana ja hänen vaimonsa synnytti viikko hautajaisten jälkeen. Ne oli kans vaikeet hautajaiset.. ei yhtään tienny miten olis voinu auttaa tai mitä olis voinu sanoa.

Mä kukun täällä hereillä kun en saa unta.. tulin koneelle että edes toinen meistä saa nukuttua mun pyörimiseltä. Niskat on aivan jumissa ja pää kipee varmaan sen takia. Mahakin on ollu iha pinkee ja kova koko päivän.. kaikenkaikkiaan vaan on vaikee olo nyt. Ei siis supista vaan tuntuu että vauva on vaan jotenkin "pinnassa". Vähän vaikee selittää.
 
Huomenta kaikille! :wave:
Tänään oiskin sitten taas neuvola. Hieman jänskättää
minkälaisen "tuomion" saan kun on tätä turvotusta tullut niin
pelkään että sen myötä myös paino noussut liikaa...:whistle:
noo kahdeksalta sekin selviää...

Talvitie ihania söpöjä vaatteita! :heart:
 

Yhteistyössä