<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Huh mikä yö.Menin joskus kahden pintaan unille,viideltä nousin vessaan ja sitten pyörisin tunnin jonka jälkeen päädyin "nousemaan" ylös.Eli siirryin sohvalle kattoon telkkaria ja otin siinä torkut.Nyt on olo tosi plääääh.Mutta koko vkon oli jo tosi huonouninen(tai en uninen vaan asentoinen).Joten tää on varmaan tullut pysyäkseen.

Huomenna vihdoinkin taas neuvola.Muistelen myös lukeneeni jostain ettei lymfaa suositeltais mutta kerran mulle terkkari sanoi että jos joskus rupee kauheesti turvottaa niin kannattaa kokeilla,kunhan sanoo että onraskaanaEipä tätä mahaa kyllä voi olla näkemättäkään.

Mies sai kaveriltaan syöttötuolin plus sitterin,ja matkasängyn sekä sellaisen kivan hyppykiikun.Voidaan osa viedä mutsille kun meillä osa jo on.Sitten kummipojan äidiltä saatiin kans rintapumppu,kahenlaiset kantoreput.Tai toinen on sellaine premaxx:in kantoliina.Onkohan jollain teistä kokemusta siitä?

milky 33+3
 
jee!!! mies suostui vaihtaan autoa ja tämä mamma painelee neuvolan jälkeen suoraan autokauppaan siskon kanssa ja alan hieroon kauppoja :D

...ei vaan mies ei anna mun yksin mitään ostaa, mutta saapahan tiedon mitä vanhasta saa..
 
Nonni... nyt kun sai simmut auki niin vois jopa kirjotella enempi..

Usvikselle :hug:

Ziki Mee ihmeessä päivystykseen jos kovasti kipuilee sulla kuitenkin vielä alle 34 viikot.

Mullakaan ei olis mikään kiire saada vaavia vielä ulos mutta nää kivut kyllä alkaa ahistaa jo niin paljon että ei vaan jaksa enään yhtään.. nytkin on vatsalihakset ja selkä niin tohjona kun vaan voi olla ja oksettaa kokoajan. Onneks on sentään liitoskivut hellittäny.

Mä olin ihan :eek: kun kätilö totes mulle että hän ei osaa masun päältä tunnustelemalla sanoa miten päin tää vaavi on masussa. kyllä mä nyt ainakin tolta erotan kumpi on pää ja kumpi peppu vaikken mikään kätilö ookkaan. :whistle:

Nellah ja Toni 36+2
 
Mies se lähti äsken töihin ja sanoi, että kuuden jälkeen voi soitella että nyt lähdetään =)

Nojoo, ei ole kyllä olo yhtään sellainen että lähtö tulisi tänään :saint: Eilen illalla tuli kolme supistusta peräkkäin joissa vähän repi jo selkää, mutten sanonut miehelle mitään.

Mua vähän piristi kun serkun vauva, joka syntyi 36+1 pääsi suoraan vierihoitoon, eli ei välttämättä minunkaan vauvani joutuisi tarkkailuun jos syntyisi. Mä alan olla malttamaton, ihan oikeesti :| Ei jaksa enää, joten perhana jos tämä syntyykin sitten 42++ :whistle: voin kuvitella millainen pirttihirmu olisin viikoista 37 lähtien :D Etten yhtään ihmettele kun taisi maalismassuissa jotkut suunnittelivat dynamiittia että synnytys lähtisi käyntiin viikoilla 41+ :LOL:

jaahassu ja sammo 35+6
 
Hei vaan :wave:

Taas on käyty kontrollissa ja uutiset oli enemmän kuin hyvät =) . Lepo auttanut ja tämän aamun ultralla katsottu kohdunsuu 37mm =) . Viime pe tuo mitta oli 11mm. Eli lepäily jatkuu ja toivottavasti vauva syntyy huhtikuun lopulla. Ensi viikolla saa jo alkaa varovasti liikkumaan.

Viime yö oli tuskainen täälläkin. Hyvää asentoa ei löytynyt millään ja vasen rinta alkoi oikein urakalla vuotamaan :| . Mies jo säikähti, että nyt tuli lähtö mutta onneksi ei sentään.

Mulla suurin kammotus ois jos vauva syntyis ennen 38+ viikkoa, mä kun haluan reippaan kokoisen (miel. yli 3500g) vauvan, jota ei tarvitse herätellä syömään ja jonka hoito on "helppoa" ja "stressitöntä". Edellinen meni viikon yli ja oli niiiin tyytyväinen ja helppo "valmis" vauva.

Sori taas oma napaisuus :ashamed: .

M+Hymy 33+
 
miinulainen ei toi 38+ kerro sitä että vauva heräis syömään ite välttämättä. mun esikko syntyi 38+6 ja joka yö joutu laittaa kellon soimaan 4h välein kun toi olis nukkunu vaikka koko yön syömättä :|
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Hei mitens se huominen?? Onko kukaan tulossa tapaamiseen ja monelta se nyt oli ja missä? :D :ashamed:
Yeeees... :xmas:

eli huomenna (10.03.:D ) klo 10 etiäpäin (varauksella että joku ei heeeeti klo kymmenen oli tikkana paikalla) Kampissa siellä 5 krs kahvilassa apaut alkuperäinen osallistuja lista on tuossa 7 sivulla.. :whistle: nyt oon laiska enkä kopsaa sitä tänne.. :D
miinulainen ja mamiti on ainoat muistaakseni jotka on ilmoituksella jääneet pois.. :/ kaikki muut kai on tulossa... ja nou stress tosiaan jos EI jaksa tulla ja ilmoittamatta jätät.. :LOL:
sinua ei julkisesti täällä parjata ja kivitetä :saint: ainakaan allekirjoittanut..

Otetaanko mukaan nimilaput :D :LOL: :whistle: ko meitä on niin helkkaristi siellä niin.. ?? kirjoitan muuten otsaani "AM" :D

) . ) eeeeehana keli ulkona !! kävin pojan kanssa pulkalla tuossa lähipuistossa vajaa kilsan matka ja hyvin sai kiskoa perässä ko ei ollut aura-auto ehtinyt käydä tietä kivittämässä ja lanaamassa :) siellä hihhuloi yhden lähes samanikäisen pojan kanssa ja toinenkin ihanan omenaposkinen kun tultiin takaste sieltä oli muuten mammakin pitkästä aikaa tuulettunut :whistle: :heart: ja ruoka maistui molemmille.. ja yllärinä postissa tänään tuli vielä vaukirjan kirjapaketti toiselle oli ihan tohkeissaan kun sitä avattiin :) ja lueskeltiin toinen kirjoista kun panin tutimaan nokosille.

am & hippunen 35+1
 
nellah joo ei tietenkään kerro. yksilöitähän noi pienetkin on =) . Mulla vaan itelläni esikoinen syntynyt hieman etuaikasena ja alle 3500g painosena ja verrattuna tuohon edelliseen yli 4kilosena syntyneeseen, niin hoito oli tuolla "valmiimmalla" paljon helpompaa. Toki temperamentti ja luonne kysymyksiä myös ;) . Ja sit taas jos vauva syntyy kovin pienenä niin syöttää pitää tiheästi. Toi teidän 4 tunnin väleinhän on ollut luksusta jos vertaa, että kello sois ympäri vrk:N 2 tunnin välein syötön merkiksi :) .

No, nää on näitä mun mietteitä, toivottavasti kukaan ei loukkaannu :( . OOn vaan ite niin helpottunut, että ennenaikasuuden riski oli tänään niin paljon pienempi, kun koko viime viikon sai pelätä.

 
juu meikäläinen synnytti vkolla 39 ja lapsi painoi alle 3kg:a, painoarvio olo heittänyt häränpyllyä, että ei se aina sitä katso että vaikka on täysiaikainen tai jopa yliaikainen että kiloja on yli 3kg..ja ei mun tarttenut kauan herätellä syömään 3h välein, kun vauva itse jaksoi 4-5h:kin ja heräsi syömään, niin se oli ihan okei ja painoa tuli mukavasti!!
 
AAM
jaa niin siis joo lukaisin kuite sen osallistujalistan ja onkohan nyt sit kuitekaan niin että superheppulikaan ei ollut tulossa.. noron takia ? ja eloveena kans perui ihan tässä muutama viesti sitten perhesyihin vedoten :).. no kyllä meitä tuonne siltikin tulee niin runsaasti että muistaminen on kuka on kuka :D *jorisee itsekseen* :whistle: :LOL:

paino ja viikot mulla oli toi pikkuesikoinen vähän yli 4 kg tosiaan ja 41+1 oli viikot veikkas silloi että joku 4½ ois paino mutta eipäs ollutkaan..
 
Voi ei :'( . En todellakaan tarkoittanut nyt kommentillani mitään pahaa. Sullahan on kumminkin ollut nannuli32 täysiaikainen vauva. Siinä on eroa vaikka painaisikin alle 3kg. Mä tarkoitin, että en halua vauvan syntyvän etuaikaisena :( .
 
Usvis: :hug: Osanotot. Meillä oli viime viikolla isänäidin hautajaiset, oli viimeinen mun isovanhemmistani, mutta oli odotettavissa, eli ei tullut järkytyksenä. Tommoset yllärit on kyl tosi kamalia. :(

Talvitie: ihanat kutomukset!

Allusmamma ja Gardenia: Hyvää loman virallista alkua!

Gardenia: Oon kans samaa mietinyt, et tarvii kirjoitella kaik asiat ylös perjantain lääkäriä varten ei niitä muuten muista siellä ollessa...

Nellah: b:)d toivotaan, että menee tilanne johonkin suuntaan, eli joko sit kunnolla eteenpäin ja vauva kainaloon, tai sit helpottais olo ihan kokonaan, ettei ainakaan tarttis epätietoisuudessa ja kivuissa kärvistellä!

TinyAngel: myös b:)d, että tulokset on hyvät eikä myrkytys uhkaa.

lumi-enkeli ja kadak: tsemppiä remonttiin!

Ruttana: :wave: täällä kans yks, jolla ei oo kiire synnyttämään. Mieluusti sais 2 vkoa pysyä ainakin sisäpuolella. Tosin mulla syynä enempi se, että en enää tähän kämppään halua vauvaa tuoda, täytyy sit loppuaika seistä vaikka päällään jalat ristissä, jotta saadaan kämppä muuttokuntoon ensin. Onhan se toisaalta haikeakin ajatus, että kohta on mahakas aika jo ohi ja siirrytään näin ensikertalaisella ihan uuteen aikakauteen!

Unicorn, :eek: siellähän on oltu melkein tositoimissa jo!

ZZ: hyvä, että pääset tarkastettavaks, ja olo on hiukan helpottanut. Ei sit riehuta siellä!

miinulainen: mukava kuulla, että levosta on ollut hyötyä. Meillä muuten mies kysyy aina kun hiukan hengähdän raskaammin tai irvistän ylös noustessani (eli joka kerta...).että lähdetäänkö synnyttämään? Alkaa jo rasittaa vähitellen... ;)

Pesuaineista ollut puhetta, meillä LV:n jauheita ja ilman huuhteluainetta. Mä en siedä hajustettujen hajua, ja miehen iho kärsii jos jää hiukankin pesuainetta vaatteisiin. Samalla oon pessyt vauvankin vaatteet. Äiskä on pessyt omat hankintansa MiniRiskillä, se kans haisee hiukan oudolle mun nenuuni.

(.) Eilen oli tuskapäivä, kävin kävelyllä ja sitä innostui sit supparien sarja, joka kesti koko illan. Ei mitään varsinaisesti kipeitä, mutta ahdisti kyl, kun ei oikein missään asennossa voi olla, varsinkaan seisten. Tuli sit ruuanlaiton sijasta kudottua ja katsottua Amerikan huippuhurttaa ja Tanssii tähtien kanssa.:ashamed: Nytkin on pientä kipuilua ja polttelua aina välillä, mutta ei nyt mitään megasarjaa onneks, ainakaan vielä. Tähän mennessä ei oo mitään alakerrassa tapahtunut, katsotaan sit perjantaina josko nämä saa jotain aikaiseksi. Tänään jää kyllä lenkit väliin, en lähde riskeeraamaan kun ei tosiaankaan tarttis vielä Viuhdin syntyä. Toisaalta tulis varmaan putkimieheenkin vauhtia... mulla palaa käämit sen kans kun se on veltto p***a eikä saa mitään aikaiseks. Laittais ny ees vessanpöntön toimintakuntoon niin vois ittekin joskus olla työmaalla. :D

Onkos muuten Turun alueen huhtikuisista vielä kahvittelijoiksi? Ei olla mitään puhuttu, mutta tuollahan heitti Allusmamma(..ko?) ajatuksen ilmaan puolestamme. Laalan kans ollaan nähty valmennuksissa, mutta muuten taidetaan olla ihan tuntemattomia toisillemme, tai eihän sitä koskaan tiedä. Emmää kyl mitään paikkoja tiedä ja oon tosi huono lähtemään mihinkään nykyään, mutta kyl mää jos muutkin. :)

ventti + viuhti 36+0 :heart:
 
Moi

Tulen taas pitkästä aikaa ilmoittautumaan pinoon. Olen muutaman kerran lueskellut maaliskuun puolellakin juttujanne, mutta en ole mitään kirjoittanut. Kärppänä olen kuitenkin tulossa huomiseen Kampin-tapaamiseen, jos vain jaksan sängystä ylös kivuta. Sopia nyt kymmeneksi aamulla joku meno... kummallista porukkaa.. :D ;)
Mua nimittäin nukuttais parhaiten yleensä siinä kuuden jälkeen aamulla.

En oikein ole kärryillä viime aikaisista keskustelunaiheista, joten aika vähän niitä tässä kommentoin. Mullakaan ei kuitenkaan ole vielä mikään kiire synnyttämään, nautin mielelläni tästä joutilaasta olosta, kun voi puuhastella kaikkea pientä kotona. En tajunnutkaan miten ole kaivannut tällaista. Olin reilut kolme viikkoa sairauslomalla ennen nyt viikonloppuna virallisesti alkanutta äippälomaa, joten oon jo ehtinyt totutella tähän lokoisaan menoon. Itse asiassa voin nyt paremmin kuin saikulle jäädessä. Kyllähän sitä kolottaa ja supistelee ja nukkuminen ja käveleminen on vaikeaa ja kaikkea sellaista, mutta teen innolla pieniä siivous- ja uudelleenjärjestelyhommia kotona sekä kauheesti kaikkia käsitöitä.

Kävin tänään töissä jättämässä avaimen pois ja tarjoamassa vähän torttua. Nyt sitä on sitten virallisesti jäänyt pois työelämästä. Hassua.

:wave: Huomiseen kaikille pk-seutulaisille. Lyllerrän paikalle punaisessa pörrötakissani ja tunnistan oikean seurueen varmaan helposti seuraamalla isoja kölejä. :D

Tilia 34+6
 
Usvikselle osanottoni ja :hug:

Ilmoitusluontoinen asia: Olen edelleen YRITTÄMÄSSÄ huomista tapaamista, mutta varauksella. Olo meni aika heikoksi sen hiivatin noroloron takia. Voi olla että heikotus on aamulla kuitenkin sen sorttinen etten uskalla lähteä, mutta toivon pääseväni, sillä järkkäsin lapsetkin hoitoon.
Palailen taas kun jaksan enemmän kommentoida. Nyt makuuasentoon...bye bye

Superheppuli ja "Helena" 35+1
 
Heip. Yritän kans lyllertää paikalle kamppiin mikäli vaan sängystä ylös pääsen.. Samaa mieltä Tilia Cordatan kanssa, hulluja nuo jotka tohon aikaan sopivat tapaamisia just kun on loman makuun päässy :LOL: Tänäänkin makoilin sängyssä varmaan sinne kymmeneen asti (valvoinkin kyllä aika myöhään närästyksissäni. Surffailin koneella ja mutustin banaania vatsahappojhen tasoittajaks vielä varmaan yhden maissa).

Nyt on alkanu tuntua täällä jo aika raskaalle ihan perus kotihommatkin.. Ei millään jaksa kovin kauaa riehua kerrallaan. Mittailin paineitakin tänään kun pää oli pikkasen kipee ja noustahan noi pikkasen alkaa. Yläpaine ihan ok, noin 115-120 mutta alapaine huiteli 85:ssa. Levolla sain kyllä senkin laskemaan alle 70:n. Pitää vissiin alkaa vähän jo rauhoittua pikkuhiljaa. Onneks ei oo tullu mitään megalomaanista turvotusta tai muutakaan.

On muuten jännä juttu tuo että monella näyttää olevan joku menehtynyt suvusta nyt odottaessa.. "Vanhan" pitää vissiin tehdä tilaa uudelle, vaikka se surullista onkin (en siis tarkoita että kaikilla pitäis käydä tai kävis niin). Mun ukki kuoli kans syyskuussa just muutama päivä sen jälkeen kun olin kerenny kertoa sille vauvasta. Olin onnellinen siitä että kerkesin kertoa. Nyt mullakaan ei enää ole yhtään omaa isovanhempaa :'( .

Mieheltä tuli äsken tekstiviesti, että mun pitää synnyttää joko ens viikolla tai sitten vasta 11.4 jälkeen. Oli saanu jotain työaikatauluja ja oli selvinny että muuten ei oo kuulemma mitään mahkuja pitää lomaa. Päätin sitten että odotellaan tonne 11.4 asti.. ihan niinkun siihen vois vaikuttaa jotenkin :LOL: Noh, kaikilla muillakin meidän suvusta on kyllä menny ensimmäiset yli.. että jospa tääkin sit antais sen viikon odottaa ja tekis vasta sitten näyttävän saapumisen.

Onnea miinulaiselle ja muillekin hyvistä äippäpoli-uutisista!

Ja hyvä ziki että sait aikaa lähemmäs.. eipähän tartte sit miettiä ja panikoida yksikseen.

Tsemppiä myös remontin keskellä asuville. Siellä tais ainakin kadakilla ja lumi-enkelillä olla remonttipuuhat meneillään. Toivottavasti saatte hommat pulkkaan ennen vauvojen tuloa!

Säde tais kysellä pesuaineista : Meillä käytetään kaikkeen pyykkiin joko pesupähkinöitä tai sit Ecoverin pesuainetta. Toi Ecover on pikkasen kalliimpaa kun muut, mutta toimii ainakin meillä hyvin ja on hellävaraista ja luontoystävällistä. Huuhteluainetta en käytä juuri koskaan..

Ihme menkkakipuja ollu täällä tänään.. aiemmin ei oo ollu mitään tällasta.. mitäköhän tääkin nyt sitten on? Ihan sellanen olo kun olis tosiaan menkat alkamassa. Alavatsa ja alaselkä juilii.

Terveisin Nappi ja Himppu 36+2, jotka yrittävät huomenna herätä ja tulla tapaamaan muita mammoja ja masuja.


 
AAM
superi oi mukavaa että norottelusta huolimatta jaksat yrittää tulle :) :hug: *lähetän sulle energiaa* tou tou touhukkaat *hyräilee* :headwall: :D :LOL: :xmas:
mulla on liikaa virtaa taas vaihteeks... :whistle:
Tilia nähdään siellä :wave: *kölejä* tirsk :LOL: MUHAHHAAAA...

*muoks*
mainiota Nappikin tulossa :wave:
 
Kiitokses osanotoista. Ootte ihania.. voi että kun minä oon niin hirveän huono kommentoimaan muiden viestejä vaikka kaikki pyrinkin lukemaan. Ja kun on yleensä niin kiire kun yritän pojan päiväunien aikaan tehdä niin paljon kotihommia kuin suinkin, jää vähälle tämä koneella istuskelu.

Minä luulen että vauvani ei oo enää poikkitilassa.. ainakin hikka tuntui eilen ja tänäänkin ihan tuolla alapäässä. Tuntui aiemminkin yks päivä, en muista kirjoitinko siitä tänne. Ja mulla on nyt ilmaantunut niitä "sukkapuikkoiluja", aiemmin ei tuollaisia vihlaisuja ole tuntunut tässä raskaudessa. 17.3. on neuvolalääkäri, sitten ollaan taas viisaampia.
lumi-enkeli, oliko sinun vauva poikkitilassa? Huomasitko kääntymistä tai huomasitko mitään erilaista kun vauva olikin kääntynyt, niinkuin minulla tuo hikka, ennen tuntui ja näkyi tuossa oikeassa kyljessä. Nyt tuntuu selkeästi alhaalla tai sitten ihan tuossa mahan yläosassa keskellä.

Pyykinpesusta ootte täällä puhuneet, minä käytän allegron pesuainetta, mutta serto on kuulemma vähintään yhtä hyvä ellei parempi. Siis minä kun oon herkkäihoinen niin pitää olla tarkka pyykinpesuaineiden valinnassa. En ole sit raskauden aikana uskaltanut vaihtaa jos tulee iho-oireita, mut joskus pitää kokeilla sitä sertoa. Myös pesupähkinöitä minulla on, mut niitäkään en ole vielä kokeillut. Huuhteluaineena on LV:tä. Koko perheen pyykit pestään samoilla aineilla.
 
Usvis :hug:

Mä olen menossa sinne lymfaan keskiviikkona ja kysyin siltä tätiltä että voinko tulla kun olen raskaana ja hän sanoi että jos on normaali raskaus niin ei ole mitään estettä.

Tää Saimi Nousiainenhan kävi läpi raskauksiensa ja synnytyksen jälkeen lymfassa.....

meillä vauvan ja esikon pyykit pestään samalla aineella mitä muunkin perheen pyykit eli lähinnä Arielilla.Huuhteluainetta en juuri käytä muuta kuin liinavaatteisiin ihan vain tuoksun takia kun meillä on toi kuivausrumpu (jossa ei suurinta osaa lasten vaatteita edes saisi kuivata B) ) ja se tekee pyykit sileiks ja pehmeiks =)

Oltiin aamupäivällä vähän aikaa kaupungilla ja voi härre guud että selkä huusi hoosiannaa, siis mä olen ihan invalidi :'(

No nyt jännäillään sitä perjantaita ja synnytystapa-arviota,iiks!

Päivänjatkoja kaikille kipuilijoille!

Lis69 35+3
 
Onkin pitänyt kysellä.. nyt diagnoosia peliin: mulla on navan ympärillä iho ihan valkoinen, välillä jopa sininen, eli siinä ei ikäänkuin kierrä pinnassa veri kunnolla. Semmonen rengas tossa navan ympärillä, kaikkiaan ehkä 5cm halkaisijaltaan. Onko muilla vastaavaa? Olisko teorioita mistä johtuu? Onkohan se vaan jotenkin niin pinkee se iho? Lisäks se iho on siitä kuumempi kuin muualta, mikä on hieman outoa, koska yleensähän jos veri ei kierrä niin iho tuntuu viileämmältä. :eek: Tarttis muistaa kysellä perjantaina neuvolassa/lääkärissä, mutta nyt kun muistin, niin kysyn teiltä.

ventti.
 
Pk-tapaaminen taitaa jäädä haaveeksi mun osalta. en taida uskaltaa lähtee ton poitsun kanssa niin kauas kaksin. vaikka mies kyllä siinä lähellä onkin töissä. piti saada pojalle hoitaja mutta mummi sairastui eilen illalla, yksin olisin voinutkin tulla. mut katsotaan aamulla ny sitten...
 
usvis eilen illalla kävi kamala remuaminen masussa ja pari ikäväntuntuista liikettä tuli, joten luulen että silloin on kääntyny..ja nyt kohtukin korkeemmalla.. kun oli perätilassa oli sf-mitta 24cm ja nyt on 27cm..nyt siis painaa tonne kylkiluihin aikasta kivasti... :D

mutta nyt takaisin remppaan ja kohta lenkille..

p.s. meillä käytän pesuaineena omo pikkujättiä koko poppoolla ja pesin sillä myös vaavin vaatteet..

lumi-enkeli+masuasukki 33+6
 
miinulainen nou hätä, en pahoittanut mieltäni, enkä tarkoittanut pahalla siis kommentoida!! tosin mullahan joskus lääkärikin totesi, että esikko on keskonen, kun tuijotti vaan mittoja, eikä vkoja jolloin synytynyt. nyt on ä-polilla ihan saneltu, että potilas tod.näk.tekee pieniä vauvoja, itsekkin pienenä ja sirona ihmisenä, ja viittaus esikon mittoihin täysaikaisena!!

ja juu ymmärrän, itsekkin toivon ettei vauva halua tulla ennenaikoja maailmaan =)
 
Tapaamiseen EI sitte tosiaan me päästä huomenna vaikka niin olin sitä odottanu.. Hyvässä FLUNSSAssa täällä ollaan pojan kanssa ja mulla meinaa jo tulla uudestaan kurkku kipeeks et ei millään selviä terveeks huomiseks.. :(
 

Yhteistyössä