<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Ruttana just soitin naikkarille ja sanovat että jos siellä jotain on niin soittasivat kyllä,ei me keretä kaikkien näytteitä soittelemaan ja vastailemaan että näin..
Jotenkin tuossa tuntuu olevan hoitsun sanomisissa pikkuinen ristiriita. :whistle:
Toivotaan kuitenkin että saat sen selville..
Jospa tosiaan oli paha päivä vaikkei sitä potilaaseen saa purkaa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Joo,ei tuossa mitään.Niin ja sanoi että sitä ei raskauden aikana kuulema hoideta ollenkaan.Ihme juttu kun täälläkin muutama joka saanut lääkekuurin jos oikein muistan.
Mulla oli myös lääkekuuri, mutta ainoastaan kokeiluluontoisesti, josko niihin oireisiin olisi auttanut.

 
Naikkarista en yhtään oo yllättynyt noista tylyistä kommenteista. itse makasin sielä 3 päivää antibiottitiputuksessa esikoista odottaessa niin tais olla peräti yks hoitsu joka vaivautu kiinnostumaan mun asiasta jollakin tasolla muut vaan kävi vaihtamassa tippaa ja katos saman tien paikalta (siis ihan osastolla)

Rintsikoista mä oon jo pitkään käyttäny imestysliivejä, mulla ahistaa kaarituet jo ton palleatyräkin takia. joskus joulunaikaan jouduin vaihtamaan niihin. ja tuntuu että ei kovin pitkään voi päivällä olla ilman liivejä kun rinnat painaa muuten ylämasua, ei olis taas tarvinnu lisää niidenkään paisua :whistle: Nyt on E kuppi käytössä ja sekin meinaa jo ahistaa

Pitäs kohta alkaa lähtee neuvolaan ylimääräseen sykkeen kuunteluun kun kaaduin sillon viikko sitten ja supistelee sen verran paljon niin neukkutäti haluu sitten kuunnella sydänäänet.

Nellah ja Toni 35+6
 
jee täysiaikainen vaavi masussa. voiko tätä enää uskoakkaan :D hurjan pitkällä jo mennään :eek:

ja olo on ollu taas tosi hyvä. siis masun kannalta. ei tää tuu ulos varmaan joulunakaan. (lainaten pinokaverin kommenttia :LOL: )

mut toi turvotus :headwall: :headwall: :headwall: ei puhettakaan et mahtuis yhdetkään kengät jalkaan. sattuu sattuu!!!!! mies hakee halppis kaupasta talvi roksit jos vaan on vielä jäljellä, ni pääsee tää mamma joskus ulkonakin käymään.
kädetkin on kuin ihmenelosten kivimiehellä :LOL: :'( jos ootte leffan nähneet. ja puutumista on tosi paljon. oikealla kädellä ei pystytekee oikeastaan mitään.
 
Heips,

Te joilla on ollut aikaisemmin raskausmyrkytys. Kysymyksiä:
Koska ja miten huomattu ? Tunsitteko itse olotilassa ?
Miten edennyt ? Onko sen takia käynnistetty ? Siis lähinnä kiinnostaa kaikki.
Itsellä siis tuo uhka ja äippäpolillakin vaan totesivat että kyllähän sää tiedät koska tulla takaisin, koska viimeksikin oli. No en tiedä kun oireet olivat just samat kuin nyt. Neuvollassa huomattiin verenpaina + proteiinit -> passitus tyksiin -> seuraavana aamuna käynnistys.

Vuffi + tyypit rv 34+2 :heart: :heart:
 
talvitie äitiysmallia on huppari, hennesiltä tilasin :) miun lemppari paita :D


hani onnea poksumisesta!! :heart: johan se vois syntyä!! :)
en mie mitenkää malttamattomana tääl oottele et pikkuset alkaa ulostautuu!!!! :D

heikku no toivottavasti lääkäri selvittää siun tilannetta sitten.. :hug:

( . )

yöllä heräilin supistuksiin.. ei kiva! :( sen jälkee tuli ihan älyttömän paha olo ja olin ihan paniikissa! mut sit sain onneks unenpääst kiinni ja se helpotti.. kylkeä tuli taas käännettyy n 100 kertaa! |O miun lonkkaparat!! :( HUOH..noh kyl tää tästä.. jos vaikka uskaltais vähä lenkille ku on noi kauhian nätti ilma!!! :)

ziki ja kerttu 33+0! jeee!
 
Neuvolassa käyty :)

Paino: +200g/viikko
turvotus: ++
RR: 119/72
pissa: puhdas
HB: 121 =) (noussut 114:sta ilman lisärautaa)
Sf: 33cm (+2cm/viikko)
tarjonta: RT
Syke: 141 +
Liikkeet: ++

Eli kaikki oikeen mallikkaasti turvotusta lukuun ottamatta. mutta tokas sitten lopussa että voi olla etten ole menossa ensviikolla neuvolalääkärin luokse tokasin takas että mun tuurilla mä istun täälä vielä 42+ viikolla :kieh:

Limanen vuoto kuulemma saattaa johtua kohdunsuun pehmenemisestä ja avautumisesta.. no saa nähdä että tuleeko se lähtö viikon sisään vai ei

Nellah ja Toni 35+6
 
heikku juu ei kannata olla huolissaan siitä streptosta!! mä oon päivystyksessä ollut rv 16, 29 ja 34 ja joka kerta on sen ottanut koska syynä ollut supparit ja mitään soittoa ei perästä ole tullut. eli ihan rutiinipuuhaa!!

Jouskis :LOL: voi sun miestäs!! uskon kuinka on ärsyttänyt, mutta varmasti mukana oli huumoriakin, mun mehelle tästä mainitsin ja oli se vähän että reilua!! MUTTA mun mies ei olekkaan viitisinyt mun römpsääni koskea ainakaa kukauteen, ei sekääkään kivaa ole :kieh:

seuraava synnyttäjä mä veikkaan että joku näistä: Sanni-Maria, Hani-, Solina tai Jaahassu :saint: itseäni olisin veikannut vielä viime viikolla, mutta nyt tuntuu että pitkälle mennään :headwall:

vuffi en sun kysymykseen osaa vastata, muutakun mulle on ohjeet kotimittauksessa annettu että alapaine yli 90 niin neuvolaan antaan pissanäyte tai polille näytille. mutta ne kolme pitää olla verenpaine, pissa++ ja kolmas vaiva (turvotus, painonnousu, päänsärky, ylävatsakipu)

onnea viikkojen poksumisesta kaikille!! hanille onnittelut täysiaikaisuudesta :heart: täälläkin jo 36+0 :eek:

talvi crocsit on ollut jalassa jo jostain syyskuusta lähtien :D työkenkinä käytin ja aina jäi jalkaan. sitten ne on niin helppo pistää kun ei tarvii kumarrella. laitan jotkut muut vain sillon jos lunta on yli 10cm tai pitää olla ns. hienot vaatteet. SUOSITTELEN!!

(.) yö oli yllättävän rauhallinen. kylkeä sai kääntää taas koko ajan, mutta vessassa kävin vaan kahteen kertaan :eek: mulla on joka kerta kun kylkee käännän niin jonkinlainen supistus menossa, mutta kipeitä ne ei ole :/ illalla supistuksia tulikin 10 min välein ja siihen liittyi kamalia sukkapuikkokipuja. oon huomannut että nää sukkapuikkokivut tulee aina sillon kun vauva liikkuu paljon.. onneksi kivut loppui kun nukahdin, tai en vaan enää huomannut..

tänään mennään mökille :D ihanaa päästä vaihtamaan maisemaa!! ajattelin tässä päivällä käydä ostamassa pari viherkasvia ja piristystä kotiin uusilla verhoilla ja sohvatyynyillä :D aion laittaa omenanvihreetä, se on jotenkin ihanan raikas väri. muten kun meillä on wengeä ja valkoista niin kva saada piristystä. kynttilät veks ja kukkia tilalle, KEVÄT TULEE B)

JJ-t ja Joona 36+0 :heart:
 
Huomenta supistelijat ja vaivaiset ja kaikki muutkin :) :heart:

Juuri, kun eilen pääsin sanomasta, ettei ole herunut tipan tippaa rinnoista, niin eikös eilen sitten vasemmassa rinnassa ollutkin pieni tippa! Hurraa!

Heikku, aina on hyviä ja huonoja kokemuksia niin paikasta kuin paikasta. Varmaankin riippuu tosi paljon siitä, kuka henkilö sattuu olemaan työvuorossa jne. Naistenklinikalla meillä on ollut pääasiassa tosi hyvä palvelu, mutta tosiaan ruuhka-aikaan siellä saa odotella tosi paljon ja voi tuntua, että jätetään oman onnensa nojaan. Mekin, kun käytiin siellä päivystyksessä mun mahakipujen takia, jouduttiin odottelemaan jossain vaiheessa 1,5h kaksistaan ilman, että kukaan välillä kävi katsomassa. Oltiin yhteensä 4h silloin siellä, mutta lopulta asia saatiin hoidettua ja ihan hyvä fiilis jäi...vaikka samalla kun lääkärillä oli ultravehje mun alapäässä, niin otti toisella kädellä puheluita kännykkään vastaan :LOL:

Eilen tuli ekat megaturvotukset sormiin - oikein säikähdin, kun illalla oli yhtäkkiä supernakit sormien tilalla ja käsiä ei saanut nyrkkiin. Nyt on vähän parempi jo, mutta vieläkin aika turbo. Sympatiat myös Hanille, nyt ymmärrän vähän, mistä on kyse...

Voimia!!!!
 
HUpskeikkaa...itellä tuli just täyteen 33.Ja te ootte jo niin pitkällä 36vkojen kanssa :D

Eilen oltiin shoppailemassa miehen kanssa ja ostettiin uusi tv-taso/hyllykkö tsydeemi.Tosi kiva,kunhan kasaan tulis joskus=).HUomenna mies menee hakemaan kannettavan tiatskan ja uuden pesukoneen(vaikka vanhakin ehjä).Joten kyllä siinä sitten palaakin taas 3t rahaa.Hui..
Mutta sitten on tosiaan ihan kaikki tehty ja ostettu ennen vaavin tuloa.

Mä odotan jo kovasti että vaavi tulis maailmaan,nyt on sen verran ahdistava olotila ettei lankit maistu ja kun koko ajan tarttee vessassa juosta.

Mä olen havahtunut että valkovuotoa(luultavasti)tulee huomattavasti enempi ja on aika lailla paksuakin.Mutta se kai kuuluu taas asiaan.

Jouskis;jos mun mies kommentois noin niin mä varmaan sanoisin että muistan ton joka kerta ko tulee seksiä "vonkaamaan".Ei ole kyllä tähän mennes tarvinnut...ennemmin toiste päin :ashamed:

tasan 33
 
milkismulla kans tulee valkoivuotoa tavallista enemmän..vähänkellertävää.

jotenki lohduttavaa että melkein kaikilla on jotain vaivoja ku ite ihan "masis" tämän flunssan takia,ku kestää ja kestää,ei voi mennä ulos ku niin paha´.Viimeyönäsain uuden "taudin" siihen sekaan,ku tuli älytön yskä ja kurkkukipu... :'( suonenvetoa yöllä niin ettei niiden kans taho jaksaa...ei kohtajaksa tätä olotillaa...pohkeet ja reidet jumissa sen takia.

tuo meidän kaksvuotias tulee joka yö viereen ja sen jälkeen nukkuminen on sitä ja tätä,kokoloppuyö nukutaan koiranuntaja kylkeä käännetään satakertaa... =)

no on tässä jotain plussaaki,vauva möngertää paljo,voi olla huoleti että vauva voi hyvin.
ruokahalu on ihan ok onneksi,yritän syödä mahollisimman paljo.

jospa tämä tästä.

rintsikoita on tasan kahet,mitkä vielä on hyvän tuntuset.triumpin urh.liivit.mieletön hyvät.

suppareita tulee sillon tällön.

joop,mut voikaamme hyvin =)

t.Pai ja nuppu 34+3 :heart:
 
Niistä supistuksista Mut passitettiin sairaalaan eilen iltapäivästä, oikeestaan samantien, kun soitin ja asiaa kyselin. Kohdun suu oli auennut ja pehmennyt, sisäsuu vielä kiinni, mutta pehmeä. Supistusten estoon sain lihakseen pistoksena lääkettä, joka ei auttanut yhtään. Lääkäri totesi, että jos on syntyäkseen piakoin, niin siihen ei lääkkeet auta. Kaikki kokeet ja labrat puhtaat, eli ei niissäkään häikkää. Yön aikana supistukset hiukan laimeni, mutta aamulla piirtyi taas ennätysmäinen käppyrä, jonka vuoksi olin vielä aamun seurannassa. Olo kuitenkin hyvä ja kohdunsuulla tilanne ei muuttunut (tosin ei sitä aamusta tarkastettukaan) joten pääsin kotiin. Lääkäri sanoi aamulla, että hyvä jos ei ihan vielä käynnisty, mutta vauva olisi viikkojen puolesta valmis tulemaan. Ja jos on päättänyt tulla, niin kotosalla saan tilannetta seurata. Lyhyt matka sairaalaan.

Ja suoli tosiaan tyhjeni. Aamullakin oli ponnistuksen tarve kakkosesta, mutta ei sieltä enää ollut mitään tullakseen :) On kuulema merkki alkavasta synnytyksestä, sekä se että supistusten estolääkitys ei auttanut.

Jännää. Itsellä olo kuitenkin, että ei tässä mitään aikoihin tule tapahtumaan. Periaatteessa olen kuin ekaa synnyttävä alateitse, koska esikoinen leikattiin. Voi siis kypsyminen olla hitaampaa, mutta lääkärikin oli illalla aikalailla sen oloinen, että synnytys tosiaan käynnistyy. Lähtiessä sanoi, että pian nähdään :)

Mammanen ja vauva 36+0 *poks*
 
huiiii mammasella jännät paikat!!!!! :) ihme et noilla viikoilla anto vielä estolääkettä?? miulle sanottii et ku on 34 täynnä ni ei enää estellä?! :/
Voi vitsi et on ihanaa tää jännääminen!!!! :D kokoajan saa täällä käydä kattelee et joko joko jollai tulee lähtö!! se on aika monella jo niin lähellä! :) itellä ei toivottavasti vielä vähään aikaan, vaikka lääkäri viikko sitte lohdutteli et ei ois vauvalla hätää vaik tulis jo.. mut silti on nii vähä kuitenki viikkoja miulla.. mut teillä muilla kenellä on jo hyvät viikot, hih! :) oon iha liekeissä täällä! :D
piristi tosi kivasti ku sain käytyy lenkillä koiran kaa, ja siivosin ihan ite!!!! :) ei toi imuroiminen kyl mitää herkkuu enää oo! :D

 
Voivoi, nyt on kyllä selvästi liikaa aikaa :) Makoilen vaan sohvalla ja pyörin netissä ja shoppailen kaikenlaista. Toisaalta, isyyspakkauksen tavarat alkaa olla jo valmiina (tai ainakin netistä tilattuna). Olettekos te muut koonneet isyyspakkauksia jo? Muistelen, että ollaan puhuttu niistä joskus jo aiemmin, mutta nyt h-hetki jo lähenee.

Mä ajattelin tehdä sellaisen suht pienen ja sisällöksi seuraavaa:

Tuttipullo
Tuttelia (äidinmaidonkorviketta)
Vaippoja
Pyllypyyhkeitä
Sikareita
Samanlaiset/väriset vaatteet isille ja vaaville (t-paita ja body)
Baby Blues sarjakuvakirja x2
Karkkia
Lasten elokuva dvd

Eilen ostille Jumbosta vauvalle laukun (tai siis itselleni laukun vauvan tavaroita varten) ja uusia koristetyynyjä kotiin. Ja uuteen vielä täysin remontissa olevaan vessaan käsipyyhkeet, jotka sopivat uusiin kaakeleihin. JJt:lle onnea shoppailuun! Meillä päävärinä alakerrassa valkoinen, wenge ja vähän vaaleampi puu ja sitten vihreä :) On vähän roosaakin.

Teidän rintaliivijuttuja lukiessa tulikin sitten tarve tilata netistä parit imetysrintaliivit päivä- ja yökäyttöön eri :) ja ne on nyt matkalla sitten postiin. Toivottavasti olisivat sopivat.

Paljonkohan vielä ehdin tuhlailla tänään..iiks. Pitää varmaan katsoa urheilua telkkarista ja sulkea kone äkkiä!

mammanen, voi sullakin jo niin jännät paikat!

milky ja pai, vuodoista samat sanat, tullut jo pitkään, mutta kuulunee asiaan, vaikka onkin ällöä välillä.

k+o 35+4
 
AAM
mammanen siis nytkin vielä olet lasaretissa ? vai päästivätkö kotio käymään ? :)
no hyvä jos ei leikkamaan "joudu".. tulleepi ihtekseen...

rinuliivit täällä kaarituelliset normi käytössä.. eip ollenkaan oikeastaan painaneet niinko tuosta kuvasta näkyi niin maha valahtanut alas joten daisarit ko on suht normit (c) käytännössä veilä niin nou panic :D ja onhan mul noi vanhat riippaaimetyslättyrät tuolla niin ne saa sit laittaa ko tahtoo... :)

Miinulainen no tuut sitten pk-beibetapaamiseen jos semmoi pidetään :)

Ja samaan syssyyn kerhosta/jatkosta mun piti kysyä että kai me tuonne vauvaantuneisiin tehdää se huhtivaaveleiden pinotus kans ? :| emmie oo henkisesti teistä valmis luopumaan vielä :eek: !!n. neljän viikon sisään :'( ??

valkkari yöks :x on täälläkin semmoi kellertävää/väritöntä.. vähän vaihdellen.. lirtsuja ei oo nyt taas näkynyt :xmas: if anyone cares :D

MUTTA sain sitten ikävääkin ikävemmän seuralaisen alhaalle jälleen !! |O :kieh: miss yeast on jälleen saapunut.. eiku apteekista kapsulit toosendaaleriin ja salvaa päälle.. huoh rassaavaa, pitänee sokereita hillitä ja vaalea leipä heittää banniin :kieh: helkkari ko hiipii niin yllättäen etten edes lähes huomannut ko sit ko oli "liian" myöhäistä..

aamun Neuvolassa ei mtn uutta , kaik jees..
hemppa kivasti 128, lirkki ok, tarjonta rt, syke siinä 160 (joutui herättämään pikkasen raasun torkkui siellä ), mulla paineet 124/71, turvotus +, se oli ainoa muutos, liikkeet ++, painonnousu +906gr /viikko :D (tullut nyt kiloja 13kg!! normi ed rask sama) ja sf oli 33 cm kuten myös ed suht sama..

hmm olikohan muuta ? :/

am & hippunen 34+4
 
Vauvabuumia pukkaa Helsingissäkin:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Vauvabuumi+pakottaa+Hyksin+avaamaan+uusia+synnytyshuoneita/1135244067025

TYKSissähän on puhuttanut henkilökuntapula, taitaa olla samat pulmat vähän kaikkialla täl hetkel. Hyvä tietysti, et jollain tavalla asiaan reagoidaan.

Kuulostakin siltä, että mammanen tais singahtaa vedonlyönnin kärkeen kun seuraavaa vauvautuvaa veikataan! Onnea matkaan sinne! Ja kaikille supisteleville ja muuten vaan 'uhan' alla oleville. Alkaa tosiaan olla äksöniä täällä.

(.) Täällä oli eilen illalla ekaa kertaa jotain ihan uusia tuntemuksia, alavatsaan sattui ja mahaa jäykisteli, jonkinmoisia menkkamaisia kipuja on ollut aina välillä, että josko tuolla jotain alkaa tapahtua jossain vaiheessa. :eek: Täällä kans maha toimii, ärgh, ja lisäks on ilmaa mahas. :/
Viikko vielä seuraavaan neuvolaan, siellä onkin sit lääkäri ja synnytystapa-arviointi samalla. Taas on luvassa uus lääkäri, toivottavasti on helläkätisempi ja mukavampi ku viimeks. Sitä ennen pitää käydä labrassa otattamassa paastosokerit ja hemoglobiini. Saa taas pitkästä aikaa paastota (ja oksentaa), jippii.

Komioita mahoja teppanalla ja am:lla, ja tosi kaunis kuva muuten AM! :flower:

Ja sitten tämä painuu mahansa kans taas syömään. Sulais jo lumet, ettei tarttis liukastella tuolla märässä. B)

ventti + viuhti 35+4
 
helou mammat ja mahat =)
Heikku ei kyllä mitään mieltä ylentävää käytöstä naikkarilta, niiltä taitaa unohtua se tosiasia että odottavalle nämä kaikki ovat tärkeitä asioita saada tietää!! kyllähän täälläkin ä-polilla tuntuu että kiirus on, ja nopeesti vaan sisään makaan, ultraus ja ulos!! kuten mulle se lekuri joskus sanoi ettei heitä kiinnosta niinkään mikä MUN vointi on, katsovat vaan että vauvalla on kaikki hyvin, niin kai sitten juu :/

onpas tosiaan jänskät paikat jo monilla, ja hienoo että vkot poksuu eteenpäin, ja vauvat viihtyy viellä masussa, joillakin jo täysaikaisuus saavutettu, vau :heart:

viime yönä valvoin 2veen kanssa, kova yskä, ja valvottiin 24-03 sitten, ja enhän mä unta saanu sitten kun pieni nukahti! taas kerkes pelätä vaikka mitä,ja miettiä yhtä sun toista!

tyyppi on vetäny eilen illasta asti sellasta rallia mahassa, kunnon möyryjä, peukut pystyyn että kääntyy siellä nyt pää alaspäin, kovasti olen koitannut psyykata :)

huomenna tarttis tehä miehen muuttoa, ja esikko menee ehkä anoppilaan jo tänään siis yöksi!! ei taas kummempia, ihana ilma ulkona, harmi ettei uskalla vielä esikon kanssa lähtee pihalle, kun lämpöilee ja yskä niin kova!!

jaksuja juu taas meille kaikille!!

- nannuli ja tyyppi rv. 32+2-
 
Perjantaina.

Tänään tuli epikriisi siitä mun tiistain äippäpolista. Ihan mielenkiintoista tieto, kun myönnettävä on että taisin vähän järkyttyä uutisista ja osa meni sitten ohi korvien.

Sisätutkimuksessa kohdunsuu pehmennyt ja kanavaa n. 2cm ( eli on sielläkin muutoksia tapahtunut )

Toi kohdun paksuu on 3mm!!!! Tai suoraan lääkäriä lainatakseni.

Arven kohta 3mm ohut. Kuulostaa ainakin itseni korviin tosi ohuelta. En kyllä itse tiedä sitten paljonko sen pitäisi olla....

Ja sektioa olisi hyvä suorittaa mahdollisimman pian. Eli kaippa se on sitten rv 35+ tai 36+ riippuen vauvan keuhkojen kypsyydestä.

Toisaalta tuo lähestyvä lapsivesipunktio jännittää ihan pirusti. Mutta toisaalta odotan sitä mielenkiinnolla.

Keskiviikkona on se äippäpoli ja mulla onkin jo ylhäällä pitkä lista kysymyksiä.


Muuten ei omaan oloon muutoksia, samat vaivat siis jatkuvat. Mutta koetetaan pärjäillä.
Ihanaa kun on viikonloppu edessä, tää mamma aikoo vain laiskotella.

Vauva kyllä myllää ihanasti masussa. Ja tuossa epikriisissäkin sanotaan että virkeä ja hyvinvoiva sikiö. Onneksi ei sentään tartte olla pikkuisesta huolissaan.
Kunhan oma kroppa nyt vain kestäisi tarpeeksi kauan.

Huh huh, telkkarissa just toi meille tuli vauva ohjelma, ja siinä saaneet kolmoset. Mahtaa vilskettä riittää.

Ihana ilma tuolla ulkona. Alkaa jo tuntua pikkuhiljaa siltä että ehkäpä se kevätkin saapuu joskus vielä.

Täällä myös yksi keltä streptokokki näyte otettu. Taitaa tosiaan olla niitä peruskokeita joka otetaan aina jos yhtään epäillään että vauva voisi olla tulossa ennenaikojaan.
Ja niin ne tekee täälläkin päin että soittelevat sitten sairaalasta jos jotain häikkää on. Jos kaikki on kunnossa niin ei kuulu mitään.
Inhottava asenne kyllä Heikun kanssa puhuneella hoitajalla, mutta sellaista se valitettavasti on.

SusseN en yhtään tiedä mistä kaveri tuo Milk Bar paidan ostanut. itselleen joskus 2006 kun heidän kuopus oli vauva.

Kiva lukea taas monen neuvolakuulumisia ja hienoa että kaikki kunnossa.

Koettakaahan jaksaa vaivojen kanssa. Ei tämä enää montaaviikkoa kestä, meistä kenelläkään.

Hyvä että Teppanan kystä on kadonnut. Harmillisia kuitenkin ne kivut.

Napillakin oli hyviä äippäpoli kuulumisia. Hienoa

Talvitie, vai että teidänkin vauvelilla on samanlaisia harrastuksia ;)

Mä en ymmärrä, mulla piti olla koko maaliskuu ihan vain kotosalla oloa lasten kanssa ilman mitään ohjelmaa.
Mutta ei ihan onnistunut. Melkein jokapäivälle jotain menoa tai vieraita. Toisaalta kiva niin saapahan seuraa ja aika kuluu nopeammin.

Tänään onneksi laiskottelupäivä. Huomenna kaverin pojan 3v juhlisssa käydään. Ja sitten sunnuntai saa taas laiskotella.

Hanille onnittelut täysaikaisuudesta.

Muistakaahan kovasti turvotuksesta kärsijät että se on yksi raskausmyrkytyksen oire. Hyvä tarkistuttaa neuvolassa pissa ja verenpaineet jos kovasti meinaa turvottaa. Varsinkin jos tulee muita oireita mukaan ( päänsärkyä, ylävatsakipuja, näköhäiriöitä )
Mulla muuten on turvotusa ja päänsärkyä. Mutta kaippa se edelleen vain uhkailee kun pissa puhda ja verenpaineet lääkityksen ansiosta ok:t 135/89 just mittasin.

Vuffi. Raskausmyrkytyksestä. Esikoisesta alkoi paineet nousemaan rv 20 muita oireita ei kuitenkaan ollut.
Rv 30 aloitettiin verenpainelääkitys.
Aina välillä olin yön, pari osastolla seurannassa. Mutta kaikki kuitenkin ok. Rv 36+ lääkitys annos tuplattiin. Pissaan tuli proteiinia.
Jouduin taas osastolle. Sitten se huomasi jo olossakin.
Söin albetolia 2x3 päivässä ja paineet olivat siitähuolimatta 170/110 proteiineja pissassa. Olin niin turvoksissa etten voinut edes kirjoittaa yms
Seuraavana päivänä sitten tehtiin sektio. Rv 37+1
Kakkosesta alkoi paineet taas nousta rv 20 rv 33 aloitettiin lääkitys. Ihan lopussa tuli pissaan proteiineja ja muitakin oireita alkoi olla.
Myrkytys ei kuitenkaan päässyt niin pahaksi kuin esikoiselta ja poika syntyi sitten rv 40+4 käynistettynä kun lapsivedet olivat menneet itsekseen.

Nyt ovat koko raskauden nämä paineet seilanneet eestaas. Nyt kuitenkin olleet alapaineet useasti yli sadan niin aloittivat taas tuon verenpainelääkityksen. Turvotusta ja päänsärkyä on. Mutta pissa edelleen puhdas ja paineet ok.

Vuffi, olehan tarkkana oman olosi kanssa ja soittele herkästi äippäpolille jos yhtään siltä tuntuu. Mielummin siellä käy turhaan kun sen yhden kerran liian vähän....

Mukavaa mökkireissua JJ-t:lle Mie en ole siellä koko talvena suostunut käymään. Ihan vain sen takia kun joutuu montakertaa yössä käymään vessassa ja siellä on ulkohuussi. Eipä ole suuremmin innostanut.
Ja enää uskallakkaan tai haluakkaan lähteä mihkään kotoa. Synnärille korkeintaan.

Onnea ekoista maitotipoista niitä saaneille.

Mammanen, pidetään peukkuja. Sulla taitaakin olla synnytys tosi lähellä. Ihanaa =)

Juups, ehdottomasti nähdään sitten syntyneiden puolella. Tehdään sinne vaikka oma lista niille keillä oli huhtikuussa laskettuaika. Niin ei eksytä toisistamma maalis, huhti ja toukokuun pinoihin.


Ohops, tulipas taas pitkä kirjoitus vaikka piti muka vain nopeasti kirjoittaa parille kommentteja.


Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille. Voikaahan paksusti :D


t: Solina ja Kirppu rv 33+5 Nyt mä muuten sen tajusin. Kun ultrassa näytti siltä että vauvan pää on suurinpiirtein mun virtsarakossa kiinni. niin enpä pahasti erehtynyt, melkeinpä se onkin jos siinä välissä kerran on vain 3mm kohtua + virtsarakko joka ei liene kovin paksu ole.
 
eipä mullakaan muuta elämää ole tällä hetkellä ku notkua ihan koko ajan täällä kaksplussassa katsomassa et joko olis taas tullu lisää tekstiä. onneks tää meijän pino on niin vilkas et melkein jatkuvalla syötöllä joku kirjoittelee.

on mulla sit tietty toi esikoinen kotona mun kanssa täällä et sitä hoidan tässä samalla. rupee vähä kyllä tympäsemään tää elo. ku ei mitään taphdu minään päivänä. noh sitte ku vaavi syntyy niin ei tarvi ainakaan vuoteen taas miettiä mitä tekis ku on kädet täynnä töitä noitten pienten kanssa.

juu tosiaan mammanen meni munkin veikkauksessa kärkisijoille :wave:
 
Hei huhtikuiset :wave:

Olen kirjoitellut vain tuolla KM:n jälkeen plussanneiden pinossa, mutta nyt äippälomalla olen alkanut seurailla tiiviimmin teidänkin kuulumisia. Ehkäpä siis innostun tännekin kirjoittelemaan.

Jännät ajat monilla menossa ja on mukavaa lukea about samoilla viikoilla menevien juttuja! Odotan jo kuumeisesti tietoja syntyneistä ja synnytystarinoita.

Harkkasupistuksia ollut kovasti ja 33+0 todettiin ultrassa vauvan jo kiinnittyneen (masua on vahdattu kovasti, sillä sf-mitta on koko ajan liian pieni, nytkin jotain 27). Mut siis lääkärin mukaan vauva on jo iso ja saa syntyä jos tahtoo. Mut ei kyllä vielä, kiitos! Kaikki valmistelut on ihan kesken. Eilen illalla tuli sitten ensimmäiset vähän kivuliaammat supparit kolmen sarjana, tuntuivat lähinnä selässä ja vikan kohdalla jo huohotin tuskaisena. Yöllä ei mitään, mut aamulla oli selkä niin kipeä, että oksetti :x Luulen kuitenkin, ettei tyyppi ole vielä viikkokausiin syntymässä, jotenkin on sellainen luottavainen tunne.

Tänään on pyykkipäivä ja koneessa pyörivät vaipat sekä pikkuruiset vaatteet, eipä ole pyykinpesu koskaan ollut näin mukavaa ja onnellista!

Oxford 34+2 :heart:
 
Mä innostuin tänään ja laitoin yhelle henkarille sitten kaikki vaavin kotiutusvaatteet,samoin pläjäsin omat vaatteet.Ja laitoimpa vaippoja yläkerran vessan kaappiinkin ja näin.Pikkuhiljaa nimittäin rupeaa tuntumaan aika todelliseslta tää meininki.Vatsa kasvaa ja painoa tulee :LOL: Ja silti oon syönyt melkoisen terveellisesti.

Tiistaina olisi sitten neuvola,katotaan milloin saan varattua sen extraultran ja synnytystapa-arvio lekuri kerran.Ne kun tulee tässä seuraavassa jo oleemaan.

Unet ovat tosi katkonaisia ja illalla(yöllä) rupee jo ahsitaan ko tietää et täytyy nukkumaan mennä kun se on niin vaikeeta tuo sängys oleminen.
 
tervetuloa oxford joukkoon :flower: itseasiassa minäkin olen plussanut km:n jälkeen, tulin suoraan raskaaksi ja näin on käynyt molemmissa odotuksissani! mutta olen pitäytynyt vaan täällä huhtimahoissa, niin aktiivisen mukavaa sakkia etten ole edes kerennyt vilkuilla muita osioita :heart:

mulla on kanssa huolehdittu neuvolan toimesta tuosta liian pienestä sf-mitasta, tai noh, kun ei ollut reilussa vkossa kasvanut kun 1cm..sf oli siis vkoilla 31+ 28cm. nyt ensi tiistaina saan kuulla ä-polilta varmasti painoarviota tarkemmin.
pääasia on että vauva kasvaa, eikä kaikki tee isoja vauvoja, nimim. yksi pienten vauvojen tekijä...

:D :D =) :D
 

Yhteistyössä