<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Ihani kuvia nuuttikyllikin pikkuisesta :heart: Ihan meinas itku tulla kun oli niin herkkiä :)

Nappi Tsemppiä :hug: Mullakin on siis vielä toivoa saada joskus vauva vaikka ei mitään tuntemuksia synnytyksestä tai sen lähenemisestä ookkaan.. Tais ne sun ässät kuitenkin auttaa, pienellä viiveellä tosin :D

Manna Me kanssa harrastetaan seksiä kortsun kanssa, ettei vaan vahingossa tulis ulos ainakaan enneku 37vk täynnä. Olis vissiin vaan pitäny ottaa se äippäpakkaus, mua nimittäin hävettää ehkä maailman eniten kun kortsuostoksille lampsin ton 1-veen kanssa ja maha pystyssä :D Vielä ei oo myyjät mitään huomauttanu, mutta ilme kertoo kaiken ;) Mullakin on torstaina se äippäpoliaika, 10.30.. Mihinkä aikaan sä oot menossa?

( . ) Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki hyvin, vauva kiinnittynyt ja ultrallakin kurkisteltiin pikkuista. Kohdunkaulaa 2cm jäljellä, kiinni oli, mutta hiukan pehmenny nuo paikat. Yläpaine huiteli aluks 147 mutta laski vähän päälle 130 kun uusiks mitattiin.. Sf 33 ja pissa puhdas. Painoa tullu melkeen 10kg koko raskauden aikana, viimeisimmässä viikossa noussu melkeen kilon :ashamed: Turvotuksia ei kuitenkaan ole.

Eipä tänne taaskaan kummosempaa..

Piin 36+5
 
Voih, kuinka jännittäviä aikoja on monilla menossa! =)

Onnittelut kaikille vauvatuneille :flower: Ja kylläpäs NuuttiKyllikin poju oli uskomattoman söpö :heart:

Olen käynyt päivittäin (montakin kertaa päivässä) lukemassa näitä tekstejä, mutta kun itsellä ei ole oikein mitään kommentoitavaa... Mitään ihmeellistä ei kuulu, mutta eihän näillä viikoilla vielä pidäkään kuulua. Viime perjantaina tosin saatiin neuvolassa sen hetkiseksi painoarvioksi 2,45 kg, mutta se oli ihan käsikopelolla tehty arvio.

usvikselle ja myös kadakille :hug: Itse olen siitä onnellisessa asemassa, että mies kyllä tekee enemmänkin kuin osansa kotitöistä. Viimeksi eilen kun pyytelin anteeksi omaa laiskuuttani, hän vain totesi, että minun tehtävä on tällä hetkellä vain kasvattaa vauvaa :heart:

teppanalle :hug: Voi harmi, ettei kukaan teistä sisaruksista käynyt luovuttajaksi. Minua harmittaa vietävästi, ettei käsittääkseni tällä hetkellä Kätilöopiston sairaalassa voi tehdä tuota istukkaverenluovutusta :( Jos olisin ollut tästä tietoinen jo alkusyksystä, niin olisin valinnut sairaalaksi Naistenklinikan. Toivottavasti tästäkin pinosta mahdollisimman moni siellä asioiva luovuttaa istukkaverta, mikäli vain mahdollista!

Eipä tällä kertaa muuta kuin tsemppiä kaikille vauvojen noutoon ja siihen noudon odotteluun!!

Tinkatar ja Pikkiriikki 35+2
 
Ainakaan naikkarille ei lähdetä lanssilla jos vedet lopsahtaa.. meidän käskettiin ihan rauhassa pystyasennossa (auttaa laskeutumista) odotella suppareita kotona. Jos ei ala, niin kasiks aamulla käynnistykseen. Nyt niitä pikkuhiljaa alkaakin sit tulla. Edellinen väli oli 7min.. Vähän jännää :heart: Kohta meillä on vauva. Mies on ihan pihalla ja mittasin paineet äsken, niin taidan mäkin jännätä aika paljon.. 160/100 :LOL:
 
Ihania kuvia NK :heart:. Tuli entistä kiireempi saada toi meijän vauva ulos :whistle:

Nappi: Vähän laitto naurattamaan ku tänään päivällä valittelit ettei mistään ässistä yms. oo apua ja olis hinku vauva saada jo ulos. Tais vauva ymmärtää äidin ahdingln :). Tsempit koitokseen!

Mua alko nyt illalla jännittää ku saan varmaa huomenna tietää sainks sen sytomegalotartunnan duunista vai en. Aiemmin selvis, että vasta-aineita ei ainakaan oo... Vihaan jännittämistä :kieh: . Tuskin mulla mitään ees on, ku muistin kuitenki käsihygieniasta huolehtia mut jotenki jännittää koska se saattaa olla aika paha juttu jos se sit oliski.
 
nappi onnea matkaan :hug:

noomi ja tinyangel nytkö teil oli viimenen työpäivä? kovasti onnea ä-lomalle, olette kyllä olleet superahkeria!!

piin heh, kivoja ostosreissuja :D ja voin lohduttaa ettette menettäneet paljon ä-pakkauksen kortsuissa. ne on semmosia monta millii paksuja super-mega-turbo-ehkäisijöitä, ei kauheen nautittavii... mäki oon miettiny et ostas toisia, saa kyl mies sit lähtee ostoksille :D

t. manna + pirpana 38+5 :heart:
 
Voi että, NuuttiKyllikin poitsu niin sulonen, että!! Aivan ihana pikkunen :heart:

Ja Jaahassulle tsemppiä koitokseen sekä samoin Napille, jännää jännää :)

Kadak, ei munkaan mielestä toi oma masu ainakaan sivusta mikään megaiso oo, mutta kummasti ihmiset sanoo, et onpas sulla jo komee pallo :/ Omasta mielestä se tuntuu ihan normikokoselta.. Neuvolas tänään sanoi, et profiili on jo muuttunu viime viikosta, maha laskeutunu :) Ja äpkl:llakin kyllä sanoi, et pää on jo hyvin matalalla =)

Sekstailusta, mulle on kyllä inspiraatio iskeny sen suhteen uudelleen pitkän hiljaiselon jälkeen. Ei siis pelkästään siks, et synnytys käynnistyis, vaan ihan oikeesti on uutta intoa ;) Olisko ne nää hormoonit, jotka saa aikaan tällasia mielitekoja :D
 
Ihana poitsu teillä NK :heart: Kiitos paljon kuvista :)

Napille onnea vauvan hakuun!! Niin se tilanne vaan äkkiä muuttuu.

Jaahassulle myös tsempit! Taitaa sielläkin vauveli kohta nähdä päivänvalon :)

Ja teppanalle :hug: :hug:

Usvis, täällä myöskin samoja ajatuksia tuosta miehestä... Kumma kun sitä oma-aloitteisuutta ei sitten ole yhtään kotihommia kohtaan!! Ärsyttää aina sanoa samoista asioista. Ja välillä tuntuu että se oikein vasiten jättää tietyn asian tekemättä tai puolitiehen kun mä motkotan asioista. Mut toisaalta mä olen kyllä aika tarkka miten siivota ym. pitää täällä tehdä, niin ehkä se vaan on parempi että hoidan isommat siivoukset itse ettei sitten tarvitse toiseen kertaan tehdä perästä!
No juu, mutta sellaista.
Tinkatar sulla kyllä ihana mies ja noin ihanasti sanonut sulle :heart: Ei meillä vaan osata mitään kohteliaisuuksia jakaa tai muutakaan mukavaa.. :/
Ehkä tämä on mennyt jo niin arkiseksi tai sitten ei vaan enää jaksa ku kolme mukeloa vie mehut aika mukavasti.. Vaikka kyllähän se pitäisi jaksaa ottaa toinenkin huomioon, tiedetään..

Meillä ei myöskään ole seksistä tietoakaan!! Varmaan joskus alkuvuodesta viimeksi harrastettu.. :ashamed:

Huomenna olisi lääkärineuvola, jänskättää kuulla että mitä se sanoo!!

Olikos se unicornilla iso vauveli tulossa? Onhan hällä sitten jo kokoa jos noilla viikoilla jo reilu 3kg :D Mulla veikattiin että LA:n tienoilla olisi n. 3kg. Eli pikkuinen on tällä hetkellä.

Mut nytten koisimaan että jaksaa huomenna taas nousta.

Hyvää yötä :wave:

Ooti ja pieni-ihme 36+1
 
Paljon taas onnea uusille vauvautuneille!!! ja Tsemppiä hakureissulla oleville ja tällä viikolla sinne lähteville..!!!!! jännittää mikä on tän viikon vauva saldo taas..

Meil ei mies uskalla enää seksiin lähtee ettei vaan ala se synnytys.. voi kunpa saiskin toivoa vauvaa syntyväks ennen laskettua aikaa mut EI! Ei kyl seksin takii vaan ihan oman tuskasen olon..

Hei semmonen kysymys olis varsinki kättärille meneville..!! Ootteko täyttäny jotain lappuu sinne mis kysytään esim. hätäkastetta.. viimeks vaasan sairaalaan täytettiin semmonen joku papru mis kyseltiin vaik mitä ja nyt ei oo semmosia näkyny.. mietin vaan et kait se aika tärkee olis ja oonko vahingos jääny siitä paitsi vai eiks tääl vaan oo..

Nyt pitää päästää ukkeli koneelle.. mut jatkoa joskus myöhemmin...

Elov. & Hose 36+1
 
AAM
Napille kans tsemitykset matkaan.. B) tais olla apuja tosiaan ässistä.. :whistle:
pitänee vissiin mies laittaa täällä puolipakolla hommiin kun normivihjailu auta :kieh: :ashamed: :(
joo siis meillä on niin ritukuivaa sillä rintamalla saharassakin on kosteampaa.. :| :whistle:

NK aivan liikuttavia kuvia :heart:

teppana :hug: :( voi ikävä ettei kukaan sisaruksista nyt sitten "kelvannut" luovuttajaksi ? mikäs ny on meininki sitten seuraavaksi.. ei kai lopun alkua?

usvikselle kans voimahaleja.. no ehkäpä suorasanainen ilmaisu jo olisi paikallaan tässä ajassa.. VINK VINK KÖLI pikkasen iso imurointiin :kieh: :whistle: |O ( . )
tai sit alat kiroilemaan kettu ko saa kenkiä jalkaan tai "hei voitko oikeesti tulla auttamaan.. yms siinä ja siinä kun en saa ilman että supistaa niin perkeleesti".. meillä auttaa :)
tosin onneks seksin puutteen korvauksen alla on toi huomioinut kyllä muutoin just imuroinnilla ja luuttuamisella.. pyykkäyksellä, joo se niitten laittaminen narulla on tosi työlästä mutta ärsyttävää :kieh:

:wave: Kadak Ympärysmitta ei mulla koskaan palautunut takasin samaan (75) joten sain heittää vanhat hepenet harakoille ekan raskauden jälkeen :( se jäi siihen 80-85 arealle... mutta henk.koht. taas :)

Manna voimia rm:n kanssa ! ja jj:t :hug: no onneks ei mtn sit ollut kuite.. jos tulee yhtää niin ---> viuh sinne vaan uudelleen..


Vikat työpäivät alkaa olemaan lähes kaikille :wave: koettakaas jaksaa puristaa sinne asti :hug: :heart: kohta saatta rentoutua.. kai :D

Am & hippunen 37+0 täällä pikkanen hiljentynyt liikkeet ovat hitaampia ja harvemmin tulevia mutta sitäkin voimakkaampia.. ? :| olipas epäselvästi ilmaistu :LOL:
 
Eloveena En ainakaan minä ole täyttäny minkään laista lappua kättärillä. tosin oon jo uudelleen synnyttäjä samassa sairaalassa mutta en muista että olisin esikoisenkaan kanssa mitään hätäkaste lappua kyllä täyttänyt.

NK Oih kun suloinen teidän pikkuinen :heart:

Tänään äitipoli saa nähdä tulenko yhtenä kotiin.. meinaan kyllä sanoo kovan sanan sille lääkärille jos meinaa laittaa mut vielä pitkäksikin aikaan kotiin kitumaan.

taas supistelee kipeesti mut ei tarpeeksi säännöllisesti välillä 3min välein ja sit välillä pomppaa johki 12-15min

Nellah ja Toni 38+3
 
Voi ihanaa täällähän satelee vaaveja!!! :D :flower: :flower: :flower: Tsempit mukaan kaikille lähdössä oleville!

Huomenna tulee itelläkin se 37vkoa täyteen ja jos tämä kaveri pitää samaa linjaa kuin veljensä niin viikon sisään olis meilläki vauva..
Olis se jo ihana saada syliin..
Onko muilla tullut hirveetä pelkoa jo synnytyksestä..?
Mä en ymmärrä miten mua näin paljo pelottaa se kipu vaikka olen sen kaks kertaa kestäny jo.. Jotenkin vain hirvittää..

Seksistä..
Kyllä mullaki vähä on haluja palannu et ei ole vain sen kypsyttelyn takai harrastettu..Nyt onki taas ollu pari pv väliä,mut pitäis kyllä taas vähän touhuillakki..

Am täällä myös liikkeet vähentynyt ja hiljentynyt mut sit tulee tosi teräviäkin potkuja kun tulee..

Valkovuoto tuntui ainakin aamulla että ois lisääntymään päin taas ku nvälillä oli jo et ei sitä ihan valumalla tullu vaikka pikkarit oliki puoleen pv mennessä valkoset..
Kummallista tuokin kun ei ole aiemmissa raskauksissa ollut tollasta toi valkkari..

Unista
Mä nään oikeestaan joka yö jotai vaaviunta..
Nytki olin muka jo laitoksella ja sit yhtäkkiä vain jo synnytinki ja se lapsi ei vaan alkanu itkeen..NEUVOLATÄTINI sitten siinä oli avustamassa ja kattoi ja sanoi ettei se hengitä ollenkaan.. Siihen heräsin sitten ja heti tunnustelin liikkeitä et onko se elossakaan.. (äidin kolmas lapsi kuoli masuun aika lopulla) Eli painajaisiaki näkee.. Mut mä siiän unessa välillä olin jossai liikkasalissa ja vesisotaa jonku muun naisen ja george clooneyn ja brad pittin kaa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Mullako sairaita unia...

Mut nyt ei taas oikein keksi mitään muuta kommentoitavaa..
Pitänee kohta lähtä pikku ukon kaa jo pihalle kuhan saadaan syötyä eka..
Esikko tipahti mummolaan yöksi kun eilen käytiin lenkillä siinä.. Eli täällä nautitaan rauhasta kun ei ole meteliä niin paljon kuin sillon kun molemmat kotona :D

Tsempit siis vieläkaikille koitoksen edessä oleville ja vointeja myös kaikille muille!!!

Vaavimasu ja napukka 36+6
 
Iiks täällähän on vaan enemmän ja enemmän tositoimia! :D
Tsempitykset tosiaan Napille ja jos jollain muulla on tosipaikat käsillä (toivon mukaan tosin nappi olis jo siel salissa kun illal jo noin hyvältä kuulosti). :D

) .) Mä olen varmaan viimisenä täällä pallomahana. :LOL: Pienintäkään viitettä mihinkään supistusten suuntaan ei taaskaan ole ollu, eilen tasan kerran huomasin edes että supisti, mut sekin oli kivuton... Muutenki olo sitä ihanaa ja hyvää mitä keskiraskaudessa, paitsi että alkuraskauden väsymys on tullut takaisin (ja välil ne nivuset prakaa ja jotain pientä, mut ei tänään muisteta sellasia). :LOL: Ainoo mistä esim tänäänki erottaa ettei oo alkupuoli menossa enää, niin siitä että oikeesti on MAHA ja että nuo liikkeet on kyllä aika jänteviä!
Pitäis raahautua kouluun taas kohta. Kymmeneltä viimeistään pitää olla siellä, ku menen erityisopetusharjoittelua tekee. Viel yks tunti sitä tänään ja yks huomenna niin sit saan erikseen merkinnän että oon suorittanu sellasenki harjoittelun. :D Sit huomisen tai torstain jälkeen viimeistään on tällä tytöllä nuo koulussa roikkumiset ohi! :) (taisin sitä jo eilen kyl hehkuttaa)... Mutta siis vauvakin on kohta täysiaikainen niin hyvä jos sitä ennen ainakin ehtis äitiysloman aloittaa. :LOL: Ja nythän voin sen kohta jo aloittaakin hyvillä mielin, kun tuli tänään viimeisestä tentistä tulokset ja olin päässy läpi! :) Yks ainoo tentti odottaa mua ens vuonna. :)

Kipeytyyks muilla maha nukkuessa? Mulla on ongelma kun aamuöisin herään niin maha aina sattuu. Sit tuen sitä jotenki tyynyllä niin saa taas aamuun asti nukuttua... Mut aika ikävän tuntuinen se usein on...

Meillä kans kotityöt on edelleen 100% mun harteilla, mut toisaalta justpa hehkutin omaa oloani... :saint: Mut kengännauhat mies kyllä solmii mulle jos tajuan vaan pyytää. :) Vähän tosin ärsyttää ne kotityöt ku nytkin on peukalo halki kun leikkasin vähän sipulia, ja tiskit kiltisti odottaa että mä saan ne tän peukun kanssa tiskattua... Mut ei se mitään... Aika pientä tuo.

Laala ja Punkero rv36+0 *poks*
 
nk ihana pieni mies teillä :D

eloveena ei täytelty mitään hätäkastepapereita.

nellah kumma etteivät ole vielä varanneet sulle käynnistys aikaa, kun viikkoja on noinkin hyvin kasassa. mulla olisivat käynnistäneet tämän vkon perjantaina jos ei olisi lähtnyt itsestään käyntiin ja silloin olisi ollut kasassa 38 +4. sanoi lääkäri silloin perjantaisessa kontrollissa, että ihan turha kituuttaa noin kipeillä supistuksilla äitiä pidempään kun paikatkin jo valmiina. toivottavasti saat käynnistys ajan. mulla oli se vika vkko ihan kauhea kipuilu.

säde me kanssa miehen kanssa arasteltiin loppuvaiheessa seksin kanssa kun lapsi oli niin alhaalla, pelättiin että lapsi parka syntyy silmät mustana :LOL:

omaa napaa, sen verran, täällä on alku lähtenyt mukavasti käyntiin, esikoinen suhtautunut tähän asti hienosti ja käy välillä kurkkimassa vauvaa ja tahtoo silittää. poika hamus tissin heti suuhun synnytys salissa ja on oikein hanakka syömään. laitan synnäri stooria myöhemmin. :)

Nappi ja jaahassu onnea :flower:
 
No hyvä sit jos ei sitä lappuu oo tääl olemassakaa.. ..

Meillä tuo mies on kyllä tosi reipas kaikissa kotihommissa.. Välillä itellä on syyllisyydentuntoja et pitäs tehä enemmän.. eiköhän sitä sit taas ku on pikkusen paremmis voimis..

Tosi raskasta täälläkin toi nukkuminen.. ihan sama mihin aikaa menee nukkuun niin ennen 12sta ei saa unta.. Vauvaki yleensä möyrii ihan sen pari tuntii siinä tosi voimallisesti.. sit se ihan selvästi nukahtaa ku yhtäkkiä mahassa ei enää tunnu yhtään ainutta liikettä tai kosketusta.. sit vasta pystyy nukahtaan.. onneks yöl ei munkaa tartte pisulla käydä vaik muuten vaan sitä heräilee kylkee kääntään.. aamul maha on sit aina tosi korkeella ja pinkee, ja ku pääsee pissalle niin se masu ihan silmissä laskee taas alas.. Tosi mahtavaa ku meidän pikkumies on vaan tykänny viimeaikoina taas heräillä 6n aikaan.. pitkät unet tulee mut saapa viel onneks nukkuu sit parin tunnin päiksyt..

Kyllä mullakin toi masu aina välil vaatii makuulla tukee.. nukun muutenki jo 4n tyynyn kans mut oon huomannu et kylkiasento on nyt kääntyny vähä masun suuntaan et varmaan se tuki tulee sit patjasta..

Mitenkähän sen Napin yö on tosiaan menny.. ja kuka tänää lähtee..

elov. & hose 36+2

 
nuuttikyllikki aivan ihana teidän poika :heart: onnea vielä kerran!!

jaahassu ja nappi tsemppiä koitokseen!! :saint: onkohan jaahassu jo saanut pienen syliinsä..?

(.) eilen ja yöllä olin tosi toiveekkaana että tulis lähtö, mutta kaikki kivut ja supparit hävis taas töllä :kieh: lääkäri tarkotuksella sorkki sinne lujemmin että vähän auttais. toisaalta kyllä mä tän oloni kanssa pärjään ja kotona olis paljonkin siivottavaa yms.. ehkä pitäis nyt vaan osata nauttia :saint:

tänään menen katsomaan pientä poikaa, kuulemma vauvan itkukin voi pistää hormoonit hyrräämään niin että synnytys käynnistyisi :saint:

JJ-t ja Joona 38+4
 
voihan himpulan pimpulat -tsemppiä kovasti kaikille vauvan haku reissulla oleville! :flower:

ihana vauvakuva tuolla sivun alussa...! :heart:

kuinkas ollakkaa -käväsin sitten jälleen eilen tyksissä ... pöksyt märkänä täällä oleilin ja sitten kipeytyi vatsa. soitin sinne ja sanoin kyllä että tod.näk vetistä valkovuotoa, ja sitähän se sitten olikin. paikat kuulemme hyvin märät mutta ei ole vettä. beiben painoarvio 2740g. kohdunkaula hävinnyt ja paikat pehmeät :whistle: viime yönä tuntui sellaista hassua paineen tunnetta lantiossa, oiskohan beibe sitten ängennyt itseään alemmaksi!?!

iltsu & beibe
 
huomenta mammat :)

täälläki yöt käy yhä vaan tuskaisemmiksi. vasen lonkka ei kestä yhtään painoa joten sit jää tasan oikea kylki millä köllötellä ja sekin puutuu/kipeytyy paris tunnis :/ sitte taas vaan ylös köpötteleen ja istuskeleen ja uus yritys nukkua. ei että mä alan olla väsynyt |O unet sen sijaan käyny aika villeiksi, meinaan oon alkanu näkeen seksiunia 9kk vauvaunikauden jälkeen => mikä ihme mua vaivaa??? :eek: :D

jj-t mäki oon menos tänään katsoon vauvaa, tän meidän beiben serkkua :heart: ei toisaalta haittais jos pistäs synnytyshormonit hyrrään mut toisaalta edelleenkin ois parempi vauvan kasvaa masussa et yritän hillitä itseni.

nellah toivottavasti pääset pian tosi toimiin ja pistävät sut kättärillä ä-polilta suoraan synnytysosastolle!

piin mulla on to se kättärin aika ysiltä mut päivystyspuolelle kun ei ä-polilla ollu aikoja. mulla noita aikoja niin usein (2krt/vko) ja määrätään niin nopeella syklillä etten juurikaan oo päässy ä-polin aikataulutetuista ajoista nauttiin. päivystyksessä siis ajat täysin viitteellisiä, ottavat joka tapauksessa saapumis- ja kiireellisyysjärjestyksessä ja aina menee puol päivää.

tutsa ja muut synnyttäneet, olisi tosiaan kiva lukea synnytyskertomuksia! pistäkäähän kokemuksia palstalle, jos vaan suinkin jaksatte. ja vauva-arjesta myös :heart:

mua ei synnytys pelota vielä yhtään. mut luulen et kun tosi paikka tulee meen semmoseen shokkiin ja paniikkiin et on miehel ja kätilöllä isoin työ tän mamman rauhottelussa :whistle: :D eniten mua jännittää se kipu koska en ole koskaan kokenut minkäänlaista isoa kipua.

joo, klo 10 neuvolaa ja vauvauutisia odotellessa poistun hetkeksi taka-alalle... voikaahan hyvin!

t. manna + meiän pirpana 38+6 :heart:
 
Pikainen MOI! Ja suuren suuret onnittelut kaikille tuoreille vauvautuneille + perheille! :flower:

Perjantaina viimeks käynyt täällä, joten sivuja oli sen verran, ettei ihan jäänyt kauheesti asiaa mieleen...

me ollaan täs välis muutettu ja eilen saatiin uudes kodis verkko toimintaan. Osa tavaroista on vielä vanhas kämpäs ja kuun vaihteeseen asti aikaa tyhjentää se. Kolme yötä on jo nukuttu uudessa, ja sunnuntaina kävin saunassakin (omassa!) ekaa kertaa sitten heinäkuun. :D On tää vaan hienoo!!!

Muuttamisen, pakkamisen ja purkamisen seurauksena (?) on jonkun sortin supparit tihentyneet ja ne on hiukan ahdistavampia, mutta varsinaisesti kipeitä ei oo ollu. Alas vihloo jatkuvasti kun kaveri liikahtaakaan, ja sehän liikkuu kyllä. Kolmen tunnin välein suunnilleen herään yöllä vessaan ja syömään, muuten olo on ihan ok. Elämää rajoittaa hiukan vielä se, että meillä ei ole täällä minkäänlaisia verhoja vielä, eli hiukan pitää miettiä mitä tekee missäkin päin kämppää. :LOL:

Täytyy ruveta järkkäämään neuvolajuttuja, kun sekin nyt sit vaihtuu ihan loppusuoralla, ellei Viuhti päätä tällä viikolla jo tulla... ja sit pitää pyyhkiä vielä pari keittiön kaappia, jotta saan astianpesukoneen tyhjennettyä. Ei tarvi käsin pestä kaikkea enää, jippiiiiii.

t: uuden kodin hurmiossa oleva ventti ja viuhti 38+1
 
Onnea kovasti kaikille jo vauvan saaneille tämänkin mamman puolesta.
Taidankin olla sitten ainut joka toivoo että menisi reippaasti yliaikaiseksi tämä oma raskaus.. :/ näyttää nimittäin siltä että meidän 11-v. tytölle on tulossa vyöruusu.Ja vyöruusu tartuttaa vesirokkoa.Jos vauvan syntyessä vyöruusu on vielä päällä niin lapset pitää eristää toisistaan; joko vauva pitää sairaalassa tai iso likka lempata kotoa...Tuleva isosisko kyllä itkee silmät päästään jos ei saa olla vauvan kans tekemisissä..lastenlääkäri kuulemma sitten katsoo tilannetta kun se on ajankohtainen.
Toivotaan että kaikki halukkaat pääsevät pian synnyttämään!Minä koitan sit pidätellä.

mamma67 ja vauva 36+2
 
Eloveena kyselit 'hätäkaste ym'-lomakkeesta. Me ei olla ainakaan vielä täytetty tai kuultukaan siitä. Kättärille Haikaranpesään ollaan menossa synnyttää.

Manna8 ja Allusmamma Kiitos eilispäivän tsemppauksista. Täällä fiilistellään ensimmäistä äippälomapäivää. Ihanaa. Kohta lähdetään tekemään asuntokauppoja ja saadaan sekin asia eteenpäin. Ihan huippufiilikset ja kevyt olo. Vuosiin ei ole ollut tällästä tilannetta, ettei työasiat kummittele jossain taustalla mielessä :D Minkälaisin fiiliksin Tinyangel? Saitko työt eilen pakettiin?

Ihana lueskella vauvauutisia ja monella alkanut tapahtumaan, niin että pääsevät heti kohta tositoimiin. Tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen. Itsellä h-hetkeen tuntuu olevan vielä ikuisuus. Olen asennoitunut, että toukokuun puolelle mennään :D Vointi on vielä niin hyvä, ettei kiirettä luopua masusta. Olo ehtii kyllä varmasti muuttumaan vielä tässä lähiviikkoina :D:D

Synnytyspelosta Mua pelotti alkuraskaudesta synnytys ihan hirveesti. Mutta nyt, kun olen lukenu paljon synnytyksistä ja erilaisista kivunlievitys keinoista (vaihtoehtona epiduraalille tai muille piikeille), niin pelko väistynyt ihan täysin ja odotan jopa malttamattomana sitä millanen kokemus se on. Mun pelko siis loppuen lopuksi johtui mun älyttömästä piikkikammosta. Kuulostaa varmaan oudolta ja oon saanu kuulla jo monelta, että niissä synnytystuskissa piikkikammo on mun pienin huoli. Mutta vaikka kuinka järjellä ajattelisi näin, niin piikkikammo ei väisty - hyvä vaan jos siellä itse synntyksessä väistyy :) Itse synnytyskipua en osaa etukäteen pelätä. Ja lähtökohtasesti olen suunnitellu synnyttäväni "luonnonmukaisesti". Aika sitten näyttää millä dropeilla loppupeleissä mennään :D :D

Nyt koirien kanssa ulos ja nauttimaan ensimmäisestä äippälomapäivästä :)

Noomi- ja pieni 34+6
 
ooti meille joo tulos iso vauva.. jotenkin vaan mietityttää et miten se on yhtäkkiä noin iso ku viikolla 34 paino arvio oli 2400 joten miten se nyt yhtäkkiä noin iso on.. ja esikoinen oli syntyessään 3430g (syntyi 40+2) ja tähän asti oli tämäkin vauva menny samoilla käyrillä kuin esikoinen meni.. ja nyt yhtäkkiä noin iso ei ymmärrä.. sais lopettaa kyl kasvamisen..

unicorn ja vaavi 36+4
 
Noomi
Joo mulla kans toi piikki kammo on ja joskus otinkin tatskan alaselkään siksi etteivät vois epiduraalia laittaa,mutta se ei ois ilmeisesti haitannut koska yrittivät ekassa niitä tyrkytellä..
Minä haluan kans mahollisimman luonnollisesti synnyttää edelleen,mutta jos itsestä sitten siltä tuntuu niin sallin esim ilokaasun itselleni,mutta niin kauan kuin kantti taas kestää niin ilman mitään..
Ja mua rupes pelottaan seki et jos joutuuki leikkaukseen niin eikös sekin tehdä nykyään epiduraalissa...? Saiskohan siinä sanottua että ennenmmin nukutuksessa.. :whistle:
Hyi kauheeta..
Mä en voi ajatellaakkaa et antaisin jonku törkätä hirveen toran mun selkärankaan !!! Ei ikinä..
Ennemmin kestän ne kivut ihan ilman niitä..
Mutta kukin tavallansa..
Tiedän etä helpollahan siitä pääsis kun antais vaan törkätä sen piikin mut en mä halua siitä niin helpolla edes päästä..Mun luonto vaatii luomua :LOL: :LOL:

Mut ainaki tiiän että jos ei pysty olla niin helpotusta on olemassa..
 

Yhteistyössä