<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

huomenta!

iitanen ja tutsa,onnittelut vauvoista!! :flower:  =)

kylläpä te ootte saaaneet taas aikaan vaikka ja mitä :D mulla kyllä supistelee,muttei mitään "vakavampaa"... ja hyvä niin.tää viikko menee rauhassa kotona ollessa.en edes neuvolaan pääse,meilläon tuo 8-vuotias pyörätuolipotilas niin ei sitäviiti ruveta liikutteleen paikasta toiseen ja yleensäkkää autolla mihinkää.ja sitä paitsi olen yksin lasten kans tämän viikon,ku isäntälähti 500km:n päähän työreisulle... :whistle:  :whistle: pikkasen jänskättää miten menee... pitää yrittää saada edes yhelle päivälle apulaista ettäsais kauppareissun tehdä :)

viimeyönä heräsin usiasti vauvan hillittömään möyrintään :D  aamulla maha oli ihan sekasi ja mulla vähän paha olo.no nyt on pari kertaa vessareisuu tehty,liekkö sen möyrinnän takia maha löysällä... :whistle:

viikonloppuna tein jokapäivä tunnin kävelylenkin ja ihan reippasti jaksoin kävellä.joka askel tuntu jossai,mutta nautin täysin siemauksin =) niiiiiin ihania kevätilmoja ollu B)

nyt heräs 2vee jnoka haluu kaakaota :D joten ei muutaku menoksi...

voimia mammat!!

-Pai ja nuppu - :heart: vk:36+6 (huomenna jo 37 :eek: )
 
juu, ehkäpä sitä seksiä sitten vasta jälkitarkastuksen jälkeen :kieh: :kieh:

enkä enää mene nukkumaan ennen kl 23!! jumalauta tuli taas valvottua yöllä kaksi tuntia kun ei väsyttänyt, vessassa ravasin ennen heräämistäni 0320 tunnin välein ja kun nousin käymään keittiössä niin lorahti jotain, kai se pissua vain oli, nyt on uudet housut puhtaat, tosin kun mä kohta nousen niin varmaan valahtaa taas aivan älyttömästi valkkaria, ihan kiva kun sitäkin tulee painovoiman ansiosta koko yön ajalta sitten niin. Aivan nihkeät sormet sain kun koklasin ulkopuolelta yöllä ennen alushousujen vaihtoa. Ja koko yön ja nyt selkä aivan jumissa :kieh: :kieh: Ja kiva oli nukahtaa viideltä kun lapsonen päätti sitten herätä jälleen jo 630..

että good morning sunshine vaan niin.. mä olen varmaan kun persiiseen ammuttu karhu tänään :whistle:

niin sai peiton heiluttelu supistuksia aikaan, mutta hyvin sain nukuttua.. lähtisi sitten käyntiin jo, eikä kiusaisi
jaahassu ja sammo 37+6
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :heart: :flower:

) .) Täällä yks jonka eilinen olikin sit lopulta ihan kamala. Tuli jotenkin tosi huono olo. Siis kipee olo ja sitten olin ihan hirveen pahalla tuulella ja vaihteeks vaan itkin ku en jaksanu muuta.
Nyt sit vaihteeks yks surkeesti nukuttu yö takana ja pitäis kouluun lähteä. Siel olis juttuja yhteen tai kolmeen asti, ihan riippuen kuiin pitkään jaksan vaan olla. Huoh.
Kyl on juhlaa mun äitiysloma. :( Ja mies on edelleen ihan kipee mutta niin se vaan lähti töihin aamulla.

Laala ja Punkero rv35+6
 
Huomenet..

Onnittelut kaikille vauvautuneille!!!
Täällä vielä yhes koos..Ja tuntuu että supistukset ähentyny tai sit en enää jaksa niitä kellotella mitenkään..Niitä kuitenki tulee paljo päivän aikana..
Lauantaina sitten onnistuin venäyttään nivuseni jotenki..Rupesin pihakäytävältä potkiin poikien polkutraktoria edestä pois niin sillon napsahti..Ja hankala liikkua..
Nyt sitten olen vaappunut entistä enemmän.. Lenkillä on käyty joka päivä..
Tuli muuten lauantaina paniikki kun mies siinä otti pari kossupaukkua ja pari kaljaa.. Sitte ku sanoin että mitä jos tulee lähtö tänä yönä niin hokas vasta että ainiin ei varmaan passaiskaan juoda enää.. No mä olin loppuillan ihan paniikissa ja olin varma et nyt just lähtö tulee kun vanhemmatki oli juonu ja mies..
No ei onneks tullu..
Mulla alkaa kans selkä olla kohta ihan lopussa.. Mut jospa tästä pian pääsis posahtaan niin ei ainakaan masun takia olis kipeenä..

Mut nyt pitänee taas rueta valmistautuun kylälle lähtöön..
Taas vähän omaa napaa oli teksti,mut jotenki ei jaksa keskittyä nyt lukemiseen jne..

Mutta onnea kaikille joilla käynnistykset yms tällä vkolla!
Ja muillekkin hyviä vointeja.

Vaavimasu ja napukka 36+5
 
Oi täällähän on vauvoja tupsahdellut oikein urakalla :heart: :heart: :heart: :heart: Onnea kaikille vauvautuneille!!

Tinyangel Tsemppiä viimeiseen työpäivään. Mulla sama edessä. Ihana vihdoinkin päästä mammalomailemaan :)

Huomenna olisi vihdoin asuntokauppapäivä ja loppuviikosta olisi tarkoitus päästä muuttamaan. Mä sain viikonloppuna kunnon tehokkuuskohtauksen ja oon pakannu jo kaiken minkä voi laatikoihin :D Välillä joutu kyllä aina pysähtyä hengittelemään ja lepäilemään.

Nyt sinne töihin. Viimeistä kertaa vähään aikaan :D Hihiii. Ihanaa!!!
 
lorahtelusta Kysäisempä, vaikka on varmastikin väärä hälytys :kieh:

voikohan sperma plus valkkari yhdistettynä saada aikaan aivan vetisen vuodon?? Äsken lorahti, tosin olin juuri menossa vessaan ja kolminkerroin taiteltu talouspaperi meni "toiselta puolelta" aivan nihkeäksi. Pitäisikö se mennä niin märäksi että paperi hajoaa, kuten wc-paperi saadessaan nestettä? ja kuinka paljon tuota lorahtelua oottee sietäneet, ennen kuin ootte menneet näytille? Mulla tuli nyt toisen kerran, mutta kummallakin kerralla olin matkalla vessaan pissalle, ei mua ole aikaisemmin ollut pidätysongelmia, ja kummallakin kerralla on olen ollut pissalla alta puoli tuntia aikaisemmin.

mää en tiedä kun esikoisesta meni vedet vasta kalvojen puhkaisujen jälkeen.. ja millaista se mahdollinen lapsiveden lorahtelu on? voiko olla että tulee lusikallinen silloin ja toinen tällöin?

uskon kyllä tämän olevan väärä hälytys, koska muutenkin ollut kauhean vetistä valkkaria jo muutama viikko
 
millipilli
jaahassu, sitä mä en tiedä voiko nuo saada aikaan tuollaista, mutta sen tiedän että lapsivesi haisee sellaselle makealle, mulla esikoisesta ainakin se haisi IHAN spermalle

Omassa voinnissa ei muutoksia... samaa rataa mennään kuin tähänkin asti. Tänään vietetään esikoisen nimppareita pienimuotoisesti :)

millipilli & Frank 38+1
 
jaahassu miulla on ainaki ihan vettä tää valkovuoto! lääkäri ku otti eile sormen sisältä ku koitti ton kohdunkaulan ni lorahti siinäki siihe pedille :D ja miulla meni eile paperista iha suoraa läpi ja oli sellasta kirkasta..
mut kannattaa se käydä tarkastamassa, koska voi tulla niit tulehduksia jos pääsee tihuttamaan jostain!

ziki ja kerttu 35+3
 
voi vitsi onpa täällä paljon vauvautuneita jo... :eek: onnex olkoon kaikille... :heart: :flower: ite täällä kärsitään aika paljon supisteluista joko säännöllisistä tai vähemmän säännöllisistä.. tietoa ei tosin ole alakerran tilanteesta muuta kuin sillon 30+2 kun olin siel synnäril supistusten takia... :| neuvolakin oli tossa viikolla 34 tasan ja anto mulle ajan neuvolalääkäril vast viikolla 37... :eek: sanoinki sil neukkatädil et toivotaan vaan et tyttö malttaa pysyä matkassa sinne asti.. ja eiköhän se nyt jaksa olla siellä ihan nätisti..:) tietysti oon viimisenä tääl pinos viel kun kaikki muut on synnyttänyt.. :LOL: olo tosiaan aika tukala olo jo et raskaat loppuviikot on edessä... :ashamed: viikonloppuna juhlittii pojan 5wee synttärei ja itel poksahti tnää 22wee mittarii... :p

mamiti87 ja rinzezza 35+2.. :heart:
 
Onnea iitanen!! :flower: :flower:

Seksistä sen verran, et jotenki häiritsee se ajatus että vauvan pää on tossa tyrkyllä. Mut voihan sitä seksiä muullaki tavoin harrastaa ;).

Synttärit mamitille ja poitsulle :)!

Mä tääl yritän bongailla lapsivettä ja limatulppia sekä kellottaa supistuksia. Huonolla menestyksellä :D. Pitäis varmaan vaa rentoutuu ja unohtaa koko lapsen tulo niin sit se tulis rytinällä. Aion varata saunavuoronki jos se sais vauvan tulemaan. En ees tykkää saunasta ja koko homma on varmaa jotain legendaa mut alan olemaan epätoivonen vaikka viikkojaki on nyt vasta se 37+3 :ashamed: .

 
eikö näistä sitten voisi tulla kivuliaita :headwall: :headwall: ?? hieman tuntuu kipeiltä, muttei paljoakaan, jos hetki vielä vartois ja sitten miettisi jos menisi näytille

911,917,923,929,934,941,950,957,1007
 
TSEMPPIÄ JAAHASSULLE!!!! :hug:

tämä lähtee nyt TAYS:iin :eek: ei ollut tullut kirjettä että sinne pääsis käynnisteleen, mutta neuvolasta laittoivat lähetteen r-myrkytyksen takia. kaikki muut oireet siis löytyy, paitsi proteiini pissasta |O toivottavasti sais vähän selkoo asioihin ja pääsis käynnistyksestä puhuun. saattavat ottaa sisälle, mutten usko olo kuitenkin ihan ok, en kuolemankielissä ole :saint:

JJ-t ja Joona 38+3
 
Huomenet tänne!

Ei mitään asiaa :) selvästi täällä on sellainen todellinen odotusmeininki, että kuka tuo uutisensa seuraavaksi, kun monella niin jännät paikat. :heart: Eikös tänään jo ole käynnistyksessä/sektiossa joku?

Minen usko, että tää tuuppija täältä mahasta vielä tulee piiiitkään aikaan. Kiusaa varmasti mammaansa niin kauan kuin mahdollista ja maha venyy loppumetreillä kaksinkertaiseksi :LOL: apua. Mutta niinhän sitä aina sanotaan, että huippumallien bebet otetaan 1kk ennen pois mahasta, ettei venyis nahka niin pahasti. Säde, et säkään yhtään kärsimätön ole, vaikka la:han vielä useampi vko :) Mutta sama siis monella, mullakin.

Aurinkoista alkuviikkoa,

kadak&otus 38+0
 
Isot onnittelu jakautuneille! :flower:

Täällä eilen otettu käyttöön kaikki ässät sen lisäks vielä lenkkeiltykin. Ei vaan tajua tämä täältä ulostautua. Muutaman supparin sain illalla aikaseks, mutta siihen se jäi. Vielä ei kannattais epätoivoon heittäytyä (vielä on aikaa sinne 42+ viikolle..) mutta kyllä tää raskaana olo alkaa nyt ihan pikkuhiljaa riittämään. Olis jo niin kiva päästä tositoimiin ja saada oma nyytti kotiin :ashamed:
 
En ollenkaan näköjään pysy teidän kirjoitustahdissa. Oon kyllä käyny lukemassa juttuja ja suurinpiirtein kärryillä olen tapahtumista, mutta en vaan ola jaksanut itse kirjoitella mitään.. Eilen päivitin kyllä tuon mein meilletuleevauva-sivun, kirjottelin sinne pitkät plörinät siitä Vavu-haastattelusta josta jo aiemmin mainitsin.. sinne jos haluaa niin http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2178

Omasta navasta sen verran että mulla on parina viime viikkona ollut ihan mahdotonta toi painon nousu, yli 800g/vko. :eek: moon suorastaan shokissa sen johdosta, sillä mun paino on noussut tähän asti tooosi maltillisesti. Tällä hetkellä koko aikana on tullut kymmenisen kiloa. Jos nyt ei enää hirveesti nousis.. Ja mulle on kyllä nyt ihan vähän ajan sisällä tullut turvotusta. Yök. :ashamed: Tosi hehkeetä.

Meidän lähipiiriin syntyi tässä kahden viime viikon sisällä neljä vauvaa. Kaikki meni yli lasketun ajan. Parhaimmillaan 10 päivää. Oinaana tiedän, että oinaan kanssa ei neuvotella mutta... Mä olenkin lastani kierompi ja olen suunnitellut hienot päivälliset 5.huhtikuuta pidettäviksi. Meillä on ollut tapana syödä molempien perheiden, lähinnä vanhempien kanssa lammasta aina pääsiäsenä. Nyt nuo appivanhemmat ovat menossa savoon piäsiäiseks niin aikaistetaan se touhu viikolla. Mulla on jo menuut suunniteltu ja rairuohokin kasvamassa :LOL: Se on tosin ohraa ja näyttää ikävästi siltä, että joudun vielä heittää pussin ihan oikeeta rairuohoa sinne sekaan kun on niin harva toi mun ohra installaatio :) Niin, että kyllä mä nyt petyn ihan hirveen paljon jos en saakaan pidettyä tätä ruokailua sitten ;) :D :whistle:

Ou ja kerrottakoon vielä, jos kukaan muistaa kun kerroin niistä verikokeista sitä siskoni sairautta varten. Eli siis jos joku meistä sisaruksista voi toimia sitten aikanaan kantasolujen luovuttajan hänelle. Kukaan meistä sisaruksista ei sovi. :| Hmph. Sille ei vaan kyllä mahda yhtikäs mitään. Ikävää silti.
 
Kadak: juu melkein jopa hävettää, että on niin kiire saada se ulos ku pitäis olla tyytyväinen että vauva kasvaa ja voimistuu siellä vielä :whistle:.

Teppana: voi harmi, mut pidetään peukut pystyssä ja kädet ristissä että jostain luovuttaja löytyy :)
 
Tämäkin käy tänne vähän merkkailemassa..Tulee vaan aina käytyy lukemassa hirveellä kiireellä eikä koskaan saa aikaseksi kirjotettuu tai ei vaan jaksa... :|

:flower: Onnea beibensä jo saaneille joita on tässä alkanu tupsahdella! :)

Hiukan tätä omaan napaa..
Nukkuminen on jääny kyllä ihan kokonaan jonnekkiin piiloon kun kuukauden päivät sitkuteltu 2-4h yö unilla ku joko saa ravata vessas tai sitten muuten vaan särkee.. :kieh: Vklp:n olinkin sitten hyvässä nuhassa kun to ja pe välisenä yönä pukkasi jostain 38 aseteen kuumeen joka loppuie eilen onneksi kun seinään...Tänään ollut sitten ihan terve kun pukki...Niin ja neuvolassakinhan tuota tännään tuli käytyä ja sieltä vähän:
Hb.111
Kg/viikos:+140 (koko aikana tullu jo 25Kg!!!!! :kieh: )
proteiinit +-
Tarjonta:Rt
Liikkeet:++
:heart: :145

Että tälläaista täällä..Jos nyt sais hiukan usiammasti käytyy taas kirjotteleen...:)
Hyvää viikon alkua kaikille mamatsuille ja koitetaan jaksaa näitten huolien ja murheiden kans!! :hug:

Iitu89 ja väpä 37+3
 
Nyt tulee valitusta.

Miksi miehillä ei oo silmiä päässä et mitä kotitöitä pitäisi tehdä. Minä oon sitä mieltä että miehenkin pitäisi jotenkin osallistua kun yhdessä asutaan. Oon merkannu lasten vaatteiden hyllytkin et mihin tulee paidat ja minne housut jne että ukkokin osaa laittaa pyykit tai löytää lapselle vaatteet. Oon yrittäny tehdä kaiken mahdollisimman helpoksi. Nyt sitten kun olin hautaamassa kummitätiäni ja mies oli melkein kaks vuorokautta yksin kotona, niin ei ollut tyhjentänyt edes tiskikonetta! Pyykkejä kuivana narulla ja imuroidakin olisi pitänyt, hyvin tietää että viikonloppuna imuroidaan (+ tarvittaessa viikolla). Oli kyllä saunonu rauhassa ja oluen juonu lauteilla, ja lisäksi minun alkoholittoman siiderin oli juonu. Ja elokuvia oli kyllä kerinnyt katsoa. Ensin vielä kehui et seitsemältä nousi jo sunnuntainakin, mutta yhteen asti yöllä oli valvonut. Ja siis kotona ollut koko ajan.

Että mulla ottaa päähän ja väsyttää. Minun pitää lastenhoidon lisäksi tehdä kaikki työt kotona, ja niin nippailee aina mahasta, ei oikein pysty lastakaan enää pitämään sylissä kun sattuu. Käveleminenkin sattuu. Voisi edes näin loppumetreillä jotenkin auttaa. :'(

Anteeksi en oo kerinnyt vielä teidän kirjoituksia lukea. Pakko oli saada purkaa tätä itkua johonkin. En minä yleensä valita, mutta nyt riitti kun toinen oli yksinään kotona eikä oo pistäny tikkua ristiin. Minun pitää sit lapsen ja pian lasten kanssa tehdä kaikki kotityöt. Ja palkkaa tästä ei tule. Isännällä kevyt sisätyö, oikein kehui vasta et nyt ei oo ollu kiirettä töissä. Luulisi että sit jaksaa kotona jotain auttaa.
 
Ihanaa, vauvoja on saatu lähiaikoina useempikin, onnea oikeen paljon jokaiselle vauvaantuneelle :heart: :flower:

Ja Vuffilla on tänään jännät paikat, ehkä nyt jo vauvat maailmassa :) Jännityksellä odotellaan uutisia :)

Omaa napaa, viime viikolla kävin äpkl:lla ja vauvelin painoarvio tuolloin 3.1-3.3kg. Sanoi, että lantiossa hyvin tilaa, eli no problem nyt näillä näkymin. Laittoi kuitenkin uuden ajan rv 41+0, jos siihen mennessä ei oo käynnistyny itellään :) Jotenkin kiva, että on joku tollanen Deadline, niin jaksaa paremmin odottaa.. Vaikkakin mäkin täälä kovasti odotan, et alkais jo tapahtumaan... Oon varmaan ihan hermo kireellä, jos mennään la:n yli, vaikka normaalisti oon hyvinkin tasainen ja rauhallinen :kieh: Mutta mulla ei ainakaan noi 3S:n konstit oo tuntunu missään, enemmän supistelee, kun ei tee yhtään mitään :headwall: Nyt on kyllä niin kauhee flunssakin iskeny, että ehkä tässä nyt muutaman päivän voi rauhassa parannella itteensä, eikä oo kiirettäkään synnyttämään...

Teppana ja muut turvonneet, täälä kans yks onnekas... Painonnousu ollu tähän asti ihan jees, mutta tänään neuvolas tullut viikossa + 1100g!!! :headwall: Mutta ei sille oikeen mitään voi, ananasta oon kyllä yrittäny syödä jne, mutta ei se kai paljoo täs vaihees auta :( Nyt painoa tullu yhteensä n. 12,5kg, mikä olis mun mielestä jo ihan riittävä.

Voi, että, ihanaa odotella ja jännittää, kun pinossa on vipinää ja vilskettä :) Tsemppiä kaikille loppukoitoksiin ja vaivoihin!

Zukkiz ja Pötkö 37+4

Tässä vielä masukuva rv 37+0

http://www.aijaa.com/v.php?i=3864790.jpg
 
Moi mammat! B)

Äitipolilta kotiuduttu :) ja lähtölaskenta ei oo viä lähelläkään vaikka salaa niin toivoin ;)
Normaali synnytys onnistuu lantion puolesta =) , kohdunsuu kiinni mutta pehmeä elikkäs vielä pitää kärvistellä :kieh:
Pisu puhdas, lapsiveden määrä normaali ja painoarvio 3,0kg.
Paineet 93/127 mut jännityksen piikkiin laittovat alapaineen. Tällä viikolla vielä kontrolli neuvolaan ja mulla on torstaina onnex muutenki normi käynti neukkulas. Ja oli toi paineiden mittaus jotain erilaista ku omas neuvolas, tuntu et se pumppaus ei lopu ollenkaan. Meinasin jo kysyä et hei, silmämunatki pullistuu jo päästä eix tän pitäs jo loppua???? :LOL:
Sikiön sykekäyrä oli vissiin ihan ok, kamala hikka oli vaavilla just ku siä käyrää otettiin. Vähän jäi semmonen hätänen maku koko äitipolikäynnistä, oikeen liukuhihna työskentelyä. Ajanvarauslapus oli et kesto 1-3h ja mä kahlasin läpi 45min, olin kyl ekoja asiakkaita. No olihan sielä ihan mukavasti porukkaa odottelemas aulas ku lähin pois, joten pitäähän sitä vauhtia ollakin
;) ;)

Mutta nyt jään odottelemaan nuohoojaa saapuvaksi että jotkut röörit saadaan puhtaaksi ennen emännän laitokselle lähtöö =)

Voikaahan paksusti :LOL:
 

Yhteistyössä