<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

nyt tulee sitten kunnon purkautuminen...

Mä en vaan jaksa enään... sattui mulle sitten se mulkku lääkäri kättäriltä joka ei puhu mitään eikä sitä kiinnosta mikään ja hän on aina oikeessa. koska mulla ei ole pahoja toksemia oireita ei voida käynnistää ja määräs mulle tramaalia kipuihin. mut eipä se sitä kiinnostanu että miten mä popsin troppeja jotka sekottaa pään ja hoidan 3v lasta samaan aikaan. taitaa jäädä lääkkeet syömättä ja pakko vaan kitua näiden kipujen kanssa :'( ei uutta aikaa koska proteiinit tänään -

paineet aika korkeella mut eipä se kai ihme ole.
 
Voi Nellah, musta on tullut aika lääkevastainen viime vuosina ja uskon, että ärsyttää!!!

Vaavimasu ja muut luomusynnytykseen tavoittelevat, itselläni on kanssa jalo ajatus, että yritän pysytellä erossa kivunlievittäjistä niin pitkään kuin mahdollista, mutten ole täysin poissulkenut kumminkaan esim. epiduraalia, jos tilanne sitä sitten vaatii. Se kyllä pelottaa etukäteen jostain syystä hirveästi. Mä kuvittelen lutraavani suihkussa ja ammeessa ja että mies hieroo selkää ja keinuttelen jne, mutta eihän sitä yhtään tiedä, miten se sitten menee.

Olisi jo kiva kuulla vuffin ja napin kuulumiset ja sorry, jos unohdan jonkun muun, joka on tällä hetkellä tositoimissa! :heart:

ventille onnea uuteen kotiin!
 
AAM
Luomuna yritin minäkin :LOL:
tajus kätilö että raja tuli vastaan kun silmissä meni pimeeks yhdessä vaiheessa ihan huomaamatta ko kysyin ukolta että missä sä olet, en siis tajunnut että olin edes "niin" kivuissa.. (seisoi siis mun edessä silloin sängyn vieres) :xmas:
et jep jep.. mullahan on kans piikkikammo onneks lieventynyt ja sanoinkin kun narkkari tuli huoneeseen että mä en halua nähdä niitä välineitä että ei tule edes niin että hoksaisin, no se oli semmoi nuori nainen sekin ja hyvin diskreetti ja kunnioitti mun toivetta. Kysyi vain että supistaako sanoin että nyt ei sit huikas että nyt sit ihan liikkumatta ja selkä niin kaarelle ko saat ja sip se oli siinä, itikan pistolta tuntui ja se sanoi että kikka on se että osaa rentoutua (ylläri sinänssä ) . mä ajattelin kans että se semmoi HERE COMES THE pain olo ko laittoi niin kappas sehän ei tuntunut missään :) :D olin ihan onnessani ja kiitin sitä ko läks. meniköhän silla 2 minuuttia ko teki jutun, ei sitäkään..
mut kultaakin arvokkaampi oli se kätilö joka mua hoiti.. :heart:
 
olenko mä ainoa joka ei luomuna kuvittele synnyttävänsä?? :eek: tai yritän tietty mutta jos on hirveet tuskat niin miksi ihmeessä ei ottaisi lievitystä jos tarjolla on ja turvallisesti? meille kätilö sanoi synnytysvalmennuksessa että jopa suosittavat epiduraalia jos äiti on kovin kipuinen, koska se rentouttaa ja sitten jää voimia keskittyä itse asiaan, eli synnytyksen. en oo mikään mulle kaikki tropit heti -tyyppi vaan tilanteen mukaan mennään ja vahvasti veikkaan että tilanteeseen kuuluu ainaki akvarakkulat, hieronta, ilokaasu, suihkuttelu ja tarvittaessa epiduraali. älkäähän lynkatko tällasta ei-luomuilijaa :D

neuvolassaki kävin just ja siellä vaihteeks kaikki ok. paineet laskussa (alapaine tosin silti yli 90) ja tätin mielestä vauva kasvaa ihan hyvin. sanoi painoarvioksi käsikopelolla 2,7-2,8kg kun kättärillä saivat ultralla 2,4kg. jännä nähdä mikä on totuus, toivottavasti mun nla-tätin =) on se aika reipas kun uskaltaa sanoa ultraa vastaan :D

nellah voi kurjuus sitä kättärin lääkäriä!! :( oliks sulla semmonen vanhempi mies jonka puheesta ei saa mitään selvää? mulla oli se kerran ja ainoo "huono" lääkäri mitä kättärillä oon tavannu... yleensä kuuntelevat tosissaan ja ovat tosi sympaattisia. no, toivotaan että sulla synnytys lähtisi nyt pian käyntiin sitten ihan luomukeinoin, ei kai muu nyt auta :| voimia :hug:

ventti hurjasti onnea uuteen kotiin :flower: ja noomille ekaan äippälomapäivään :D muistan kyllä itsekin sen autuuden, ehdin kuitenkin tehdä niiiin pitkän työ- ja opiskelurupeaman ennen ä-lomaa että eihän sitä tiennyt miten päin olisi kun yhtäkkiä ei tarvinnutkaan ajatella muuta kuin omaa napaa :)

ainiin, mun vauva vissiin laskeutu ja kiinnitty synnytysasemiin eilen illalla =) tyyppi oli nyt niin alhaalla kuin vaan voi ja eilen illalla kyllä tunsin porautumisen, oli semmonen paineen ja kivun tunne tuolla alhaalla ettei pystynyt muutamaan tuntiin oikein edes köpötteleen. olin oikeasti kuin 90v mummeli, mut hitaampi. ja köpöttelymatka oli siis pari sohvalta veskiin ja takas, hurjat 10m.

mitähän vauvaa hakemaan lähteneille tosiaan kuuluu? taidan ottaa päikkärit uutisia odotellessa...

t. manna + pirpana 38+6 :heart:
 
Manna, Juuri se lääkäri.. kätilö sen jälkeen kummasteli että miksi mä murjotin sielä käytävällä lääkärin jälkeen ja se jopa ymmärsi mua. olis kai pitäny vaan sillon sunnuntaina mennä osastolle sisään kun sitä suosittelivat mutta aattelin sillon että kyllä mä tiistaihin asti kestän.

mun kaatuilemista se lääkäri kommentoi niin ettei vauvalle muka voi tapahtua mitään vaikka mä kaatuisinkin vielä neljännen tai viidennen kerran. ainoostaan kolarissa voi sellasta tapahtua. tohon en usko todellakaan eikai se istukkakkaan loputtomia kestä.

tänään taas supistelut kipeitä mut ei säännöllisiä niin lääkäri totes vaan että ei niillä oo mihinkään mitään merkitystä onko ne kipeitä vai ei. eli mun olo ei kiinnostanu sitä pätkän vertaa. ja oli sitä mieltä ettei lähde helposti käyntiin kun kohdunsuun tilanne on niin epäkypsä (2 sormelle ulkosuu auki ja yhdelle sormelle sisäsuu) vaikka esikoisen kanssa lähti nopeesti heti käyntiin vaikka oli paikat täysin kiinni eikä supistuksia mailla eikä halmeilla.
 
MANNA: No tuskin vaan olet ainoa joka aikoo kipulääkitä itseään! joo sitä voi tehdä vaikka minkälaista suunnitelmaa synnyttämään mennessä, mutta välttis ei ole sit samaa mieltä kuitenkaan kun on tositoimet käynnissä. :LOL: Ei niissä kipulääkkeissä oo mitään pahaa, herranen aika, sitä vartenhan ne on keksitty. Mitään järkeä kitua järkyttävissä tuskissa jos on apuakin siihen saatavilla. Mä otin esikolta ilokaasua ja epiduraalin, ja voin kertoa etten kadu pätkääkään. Ilokaasu oikein ajoitettuna oli tosi hyvä, ja oisin ihan varmaan kuollu ilman epiduraalia!! katoin vaan monitorista että aivan varmaan lähtis taju jos noi supparit tuntisin. Tuo luomuilu on joidenkin juttu, ei tosiaan kyllä minun! :saint:
 
AAM
Kaikki kunnioitus luomuilijoille multakin !
joo siis luomuilla mäkin yritän :D :LOL: :LOL: mutta kuten huomasitte munkin tarinasta.. ei kannata |O ei musta varmaan siihen ole, loppupeleissä kipupiste matala ! mietin kans että miksi ihmeessä kiduttaa itseään ja tehdä tilanteesta enempi epämukava kun mitä se jo todellisuudessaan on.. toosa venyy ja paukkuu.. sori :ashamed:
et jos on lähes harmittomia sivuvaikutuksia pienillä prosenteilla niin turha on itseään rääkätä kun apua on lähellä ja helposti saatavissa usein.
spinaalia mietin kans koska se sitten ei vie sitä ponnistuksen tarvetta pois niiinkuin epiduraali mulla vei.. että harkinnassa on vaihtoehtoja.. :D ja altaaseen en ajatellut mennä (jos en saa pestä sitä ensteks siinä itse ) tuskin :D :LOL:
mutta kuumassa suihkussa läträys on ihan mun juttuni :heart: :heart: toista tuntia olin kun ekaa pukersin ja nautin niin B) :p
 
kivunlievityksestä mulla esikoisen kanssa oli ilokaasu (7,5cm asti) ja sitten epiduraali jonka jälkeen heti hulahti 7,5cm:stä 9cm auki ja lapsen syke romahti. mutta kivut kyllä lähti enkä halua edes yrittää luomuna jo pelkän ilokaasun kanssa oli tuskaa.

muuten.. fiksummat valaiskaa mua vähän että miten mun 3,5v sitten leikattu umppari liittyy mun lonkkaan? se lääkäri oli nimittäin kiinnostuneempi mun umpparista kuin lonkasta :whistle: alko vielä kiroomaan siinä että niitä papereita ei kjust sillä hetkellä löytyny. jäi vaivaamaan et mitä se edes sille kuuluu loppuenlopuksi
 
Hurjasti tullut tekstiä taas!
Onnittelut ja tsemppiä kaikille, joilla h-hetki jo käsinkosketeltavissa :heart:

[/b] Manna Tää ainakin tahtoo kaikki lääkkeet, piikit ja kaasut mitä vaan voi saada :p
Pelkään kuollakseni sitä kaikkea kipua, etten oikeasti ala edes harkitsemaan sankaritekoja! Hatunnosto siis kaikille, jotka ovat "luomutapaan" pystyneet tai edes sitä harkitsevat !!!

Ylihuomenna olisi kontrolliultra, jossa tarkastavat onko vauva kasvanut tarpeeksi. Viime kerralla jäi käyrän alapuolelle, niin vähän jänskää miten asiat nyt :/ Ainakin vauva liikkuu kauheesti, se ainakin plussaa!

Vieraita olisi tulossa, eli täytyy lähtee kipittää kauppaan ja laittaa koti kuntoon!

Jaksuja kaikille :wave:

Mamma-1 37+0
 
Luomuilusta, mulla siis luomuilun takana se, että pelkään niitä kaikkia kemiallisia kivunlievittäjiä enemmän kuin itse kipua...mutta yritän saada itseni siihen moodiin, ettei niissä ole pelättävää ja että otan vastaan, jos tilanne niin vaatii...Jokainen meistä on erilainen ja kaikki synnytyksetkin on erilaisia, joten jokainen tyylillään :)

( . ) vaavi on kääntynyt jotenkin ihan eri asentoon kuin mitä se on ollut pari päivää, toivottavasti ei vaan oo nostanut päätään pois tuolta alhaalta iiks
 
AAM
kadak mulla kans pelkona lähinnä kemiallisiin on se että tulee just joku oksetus vielä siihen päälle.. kun supistuksiin pitäis keskittyä siksi en edes kokeillut ilokaasua kun molemmat hyvät ystävät jotka sitä testas niin sanoi että kunnon kuvotus iski sitä ottaessa.. :xmas: |O *vainoharhainenko*
Kaikista tärkeintä musta on että kertoo kätilölle just miltä tuntuu eri tilanteissa ja mä luotankin tilanteen koettaessa hänen harkintakykyyn sanoi sit että epiduraalia tai ei.. no riippuen omasta olosta :D mut siis hänen suosituksiin, en sillä tavalla yritäkään sooloilla.
*äh mä kun osaan kirjoittaa kauhian kontrolloivasti ei ole tarkoitus :D sori, ei siis ole tarkoitus jyrätä kenenkään mielipidettä, anteeksi jos olen sellaisen kuvan antanut*
 
Nyt tulee vaan omaa napaa.
Neuvola takana.
116/80,Hg 135(viimeksi oli laskenut 126),painoa +200g/vko eli alusta 5,8kiloa,Rt edelleen vaikka välissä uskoin jo vaavin kääntyneen ko muljas itekseen masussa niin paljon.Sf-mitta 31(oli 2vkoa sitten 32 :LOL: ,mutta oli sijainen)

milky 35+4
 
NuuttiKyllikki: Voih ihanuus miten söpö poika!! :heart: *tahtoo kans oman nyytin!* :heart:

Nappi: Onnea matkaan! (vai jokohan mahtaa olla vauva kainalossa tällä hetkellä :heart: )

Kumin käytöstä: minä olen saanut kätilötuttavaltani sellaista infoa, että siemenneste saattaa jouduttaa synnytystä AINOASTAAN silloin kun paikat on jo auki. Eli jos on tehty sisätutkimus että paikat on vielä kiinni ja kenties kaulaakin jäljellä, ei sperman pitäisi millään muotoa kypsyttää paikkoja.

Laala: Mulla on kans massu kipeänä aamuyöstä jos herään, nimenomaan siltä puolelta jolla kyljellä olen nukkunut. Yleensä kyljen vaihtaminen/asennon korjaaminen sitten tuohon kipuun auttaa.

Kiva kuulla tutsa että teillä on vauva-arki lähtenyt hyvin käyntiin! :)

ventti: Ihanaa, onnea uuteen kotiin! :heart:

mamma67: No voihan harmitus :hug:. Toivotaan tosiaan että vauva pysyttelisi vielä massussa niin ettei tarvitsisi sisaruksia eristää toisistaan!

Nellah: :hug: No kylläpä kuulostaa pösilöltä tuo lekuri :eek:

Niitä synnytyskertomuksia olisi tosiaan kiva lueskella teiltä jotka olette jo nyytin saaneet :). Tulkaahan kertoilemaan sikäli kun jaksatte ja ehditte! :wave:


Oma ( . ): Minulla pitkästä aikaa aivan ihana fiilis: takana täydellisen hyvin nukuttu yö, aurinko paistaa täydeltä terältä ja siitä olimme tyttären kanssa nauttimassa aamupäivällä ulkoilun merkeissä. Lisäksi näyttää että olemme molemmat jo täysin toipuneet mahataudista, ruoka maittaa:). Oikein ilolla katselin kun tytär söi piiiitkään ja hartaasti lounaalla - kaikki meni mitä eteen tarjosin!! Eilen värjäsin ja nypin kulmat ja sheivailin sääret ja biksurajat (öhöm, sen minkä pystyin siis:D) ja nyt on senkin puolesta ihanan freesi olo. Tässähän joutais vaikka synnyttämään :saint:.

Talvitie 38+6





 
Hei mammat!

Ja onnea muillekkin jo vauvautuneille :flower:
Kirjoitin sairaalassa viime viikolla koko stoorin ja se hävis hevon kuuseen...

Eli viime tiistaina sitten illalla siellä sairaalassa alkoi supparit kovenee siinä 23 maissa.
En ollut kuin kahdelle sormelle auki ja kanavaa vielä jäljellä joten siinä vaan hengiteltiin.
Kivut alkoi kovenee ja menin suihkuun joskus 1-2 väliin mutta en jaksanut olla kun tuntui ettei oo voimia pysyä ees siinä jakkaralla.
Sitt takas huoneeseen ja sänkyyn ja kätilö tuikkas jotain lääkettä mutta ei siit ollu apua.

Vähän ennen klo 3 mulla oli jo sellaset helvetin tuskat että alkoi jo usko mennä mutta huomattiin että kohdunkaula oli hävinnyt kokonaan joten ei muuta kun soittamaan miehelle että nyt mentiin ja salia kohti.

En pystynyt kunnolla henkeä vetämään kun suppareita tuli 2 min väliin ja jumalauta että teki kipeetä!!! :headwall:
Yhden supistuksen välillä piti nousta ja siirtyä salin sängylle joka sekin teki tosi vaikeeta.
Salissa olin auki jo 7 cm ja sain ilokaasua josta en huomannut mitään apua ainoastaan sen että pystyin keskittymään hengitykseen sillä en halunnut mihinkään huutoon tuhlata voimiani.
kätilö tilas anestesialääkärin ja n.klo 4 sain epiduraalin.
Oli muuten mukava olla selkä köyryssä ja samalla kamalan supistuksen kourissa mutta kätilö ei ollut moksiskaan kun hänen käsivarttaan puristin henkeni hädässä.

Sitten tuli hetkellinen helpotus ja kohta alkoikin jo ponnistuttamaan :p
Sydänäänet heikkeni ja avuksi tarvittiin imukuppia mutta lääkäri ei vetänyt ollenkaan vaan hän vain piti vauvan päätä paikoillaan ettei se sahaa edestakaisin.
Ponnistusvaihe kesti 12 min ja koko synnytys siitä kun mua alkoi todella supistaa 6 h.
(Lapsivesien menosta syntymään 28h)

Verta meni litra ja napanuora oli kiertyneenä kaulan ja vartalon ympärille mutta silti 9 pisteen poika.

Mä pääsin sitt pe:na kotiin ja vauva jäi sinne vastasyntyneiden teholle saamaan antibioottia ja sokeriarvojen tarkkailua varten.
tänään olis ollut mahkuja saada vauva kotiin mutta bilirubiiniarvo oli kohonnut reilusti joten katsovat vielä illalla arvot ja laittavat sinivaloon jos tarpeellista.

Maito on noussut hyvin ja täällä on melkoinen meijeri kotona, maitoa on pakkasessa jo lähes puoli litraa.

Välilihan leikkasivat mutta onneksi olen sen streptokokin takia antibioottikuurilla joten jospa tuo haava parantuis paremmin, jonkin verran tarttee toisella kankulla istua ja tyynyä vaan pehvan alle.

Vauva painaa jo enemmän kuin syntyessään joten hyvällä mallilla ollaan.Kova on syömään, käyn kerran päivässä syöttämässä sillä olen aikalailla väsynyt ja yritän kerätä voimia siihen kun hän tulee kotiin....toivottavasti pian :'(

tsemppiä vaan kaikille tulevaan koitokseen.Voi olla että vähemmän nyt ehdin täällä käydä mutta yiritän käydä lukemassa kenelle niitä vauvoja alkaa "tippua".

Lis69 ja vaavi 6 vrk
 
Voi veljet miten paljon tapahtuu pienessä ajassa. Kaikille jotka on päässy vauvanhakuhommiin, paljon tsemppiä :heart:

Lis69, loppujen lopuksi ilmeiseti hyvä synnytys, kiva kuulla. Rankkaa varmasti kun joutuu kotiin ilman vauvaa, mutta onneksi sekin päivä kohta koittaa :hug:

NuuttiKyllikki: ihana pikkupoika :heart:

Jollakin oli töykeä ja välinpitämätön lekuri Kättärillä...niitä on valitettavsti aika paljon ja itsellenikin on kohdalle tullut tämänkin raskauden aikana. Halit sulle :hug:

Omasta navasta: Ollaan lasten kanssa jossain ihmeviruksessa ku keuhkot rikki ja kuume korkeella (ei tosin mulla kuumetta) ,mutta yöllä ainoa asento on istuma-asento ja eihän sillai kukaan pysty nykkymaan :'(
Yleisväsymys jota tuntuu olevan melkein kaikilla meillä :'(
t
KYSYMYS: Onko kellään tullu alapäähän sellasta JÄRKYTTÄVÄÄ viilävää, kouristuksenomaista kipua joka vie jalat alta? Mä ku tulin vessasta ni se iski täysillä ja mä lyyhistyin lattialle. En pystyny hengittämään ja sitä kesti n.3min. AIVAN KAMALAA. Mä en voinu ku itkeä. Sen jälkeen ei oo tullu ja se kipu tuntu siis ihan tuolla syvällä kohdunkaulan alueella.
Oikeesti edes synnytyssupistukset ei oo niin pahoja ku toi ihme kohtaus.hyi yök!

Mä taidan painua sairaiden lasten viakkuun ja voikkaatte hyvin ja hauskaa tapaamista.
Superheppuli ja "Helena" 37+2
 
Vitsit kun täälä tapahtuu nopeeta vauhtia ja paljon, ei meinaa pysyä juttujen peräs =)

Oma(.) varotus: Eilisestä äippäpolin käynnistä unohtu mainita et tyyppi oli ymmärtäny kääntyä rt:hen, huh sentään toivottavasti pysyis loppuun asti ;)
Ja tänään sit ihmettelin mikä kun toi istuminen on nii hankalaa, no siitä alapään ronkkimisesta seuras sit se et noi pukamat revähti täyteen koko komeuteensa :eek: onnex lääkekaapis sattu olee tota pukamarasvaa et sai het alottaa hoidon, toivottavasti ymmärtävät kadota nopeeta ja pysyä kauan pois :wave:

Mä en aio luomuna synnyttää, tietty niin pitkälle mennää ku hermot kestää mut ilokaasusta ei mulle ainakaa tullu ku oksetuskohtauksia ja epiduraali toi sen autuaan olon =) jonka otan kylä uudemman kerran vastaan mielellään. Toi epiduraalin laitto onnistu ainaki mulle niin hyvin etten tuntenu mitään :x mut katotaan ny mitä ne kerkiää helpotukseksi tekemään....

Kamalasti kyläilykutsuja satelee ja porukat haluis nähä mut kokonaisena, saa nähä monesko paikas kerkiää käydä :D

Mut nyt nauttimaan uudemman kerran ulkoilusta neitin kanssa, kyllähän muuten helpottaa kun isännälle tuli muutama ylimääränen vapari auton hajottua ja se on touhunnu tuola ulkona neitin kans aamusta :heart: :heart:
 
Tylsänä kopioiden kerron neuvolalääkärikuulumiset:

rv 37+4

Paino +817g/vko eli nyt tullu yhteensä 8,8kg jo!
Turvotus +/-
Hemppa oikein hyvä, 126 vaikken oo rautaa enää syöny! =)
Sf 32cm
Sykkeet +, 165
Kohdunsuun tilanne melko tavanomainen. Tavallista pehmenemistä tapahtunu ja kohdunkaula lyhentyny, mutta suhteellisen kiinteä kohdunsuu.
Pissa puhdas
Mutta verenpaineet oli sit 141/94, odottamisen jälkeen 138/99 eli alapaine tykkäs sit noustakin.. Lääkärikin mittas sit viel uudelleen ja yläpaine oli hitusen laskenu, et jotain yli 130 (ei sanonu tarkasti), mut alapaine edelleen yhdeksänkympin yläpuolella. Lääkäri siis sano aika ympäripyöreesti noi tiedot.. Mutta kuulema proteiinien löytyminen pissasta on se pääasia mitä tarkkaillaan, ni ei määränny mitään sit noihi paineisiin.

Eli kaikki hyvin :heart:

Tosin ku kävelin neuvolaan (noin 1km) ni loppumatkasta mulla tuli ihan mieletön kipu etureisiin ja polviniveliin.. Hyvä, et pääsin ees sinne neuvolaan. Oli niin kipeet taas et ei siit kävelystä oikeen mitään tullu. Iha pieniä sipsutusaskelia otin ja nekin ison työn ja tuskan takana. Mut pääasia et sinne pääsin :LOL:
 
moi kaikille! on itseltä tämä kirjoittelu jäänyt vähiin, vaikka päivittäin käynkin ketjua lukemassa :)

nyt siis itsellä menossa rv 36+1 ja eilen oli painoarviokäynti äitipolilla koska mulla oli sokerirasituksessa kaksi raja-arvoa. verensokerit on kuitenkin pysyneet koko ajan hyvinä. vauvan painoarvio oli sitten 2700g eli ihan keskiverto, mut mua kummastutti se lääkäri muutensa. se kun ei olisi tehnyt mulle sisätutkimusta ollenkaan. sit kun pyysin, niin sanoi että voihan hän sitä koittaa. jotain ympäripyöreetä sit sano että kohdunsuu on pehmentyny mut kiinni ja kanavaa on vielä. lantiota ei kokeillu ollenkaan, vaikka oon ensisynnyttäjä. neuvolasta ne nimenomaan sano, että tää lääkäri sit samalla kun ultraa niin kattoo lantiota ja tekee myös sisätutkimuksen, koska äpkl-käynnin takia multa jää viimenen neuvolalääkäri pois.

no, kait se viimestään synnytyksessä huomataan jos ei ota mahtuakseen :) mutta onneksi vauva oli keskivertokokoinen, eikä mitään viitteitä ns. sokerivauvaan ollut. päätä särkee ja ylämaha on kipeä, siks seurataan nyt verenpaineita ja protskuja jotka on toistaiseks ainakin pysyneet hyvinä.

miten teillä muilla, onko aiemmissa raskauksissa kehittyny raskausmyrkytys niin että alkuun oli vain näköhäikkää ja päänsärkyä ja mahakipua, ja protskut ja verenpaineet nousi vasta myöhemmin? voihan tää onneks olla mulla muutakin kuin alkavaa toksemiaa :)

41+3 mennään sit yliaikakontrolliin ja jäädään käynnistykseen jos ei sitä ennen ole tapahtunut mitään :)

tsemppiä ja supistuksia kaikille h-hetkiä eläville! ajatella että kohta se on kaikilla edessä :heart:
 
Morotus!

Laitetaas heti kärkeen neukku kuulumiset, lääkäri sellaiset.

Eli rv 36+2

Paino -200g viime viikkoon, oho!!! :LOL:
RR 124/70 vähän noussu viimeisestä
U-prot -
U-Gluk -
Kohdunpohja 32cm, oli muka viikossa 3cm kasvanu! No, lääkäri mittas löysästi ja joka viikko suunnilleen ollu eri mittaaja..

Tarjonta Rt
Syke 125-130, nukkui kylläkin.

Sit kohdunsuu oli erittäin pehmeä ja ulkosuu reilusti sormelle auki. Vauvan pää kuulemma tuntui tosi selvästi, että alhaalla on kaveri.

Semmottii tänne.

Allusmamma mä en taida huomenna päästä, ei viitsi ottaa kolmea muksua sinne mukaan juoksemaan. Harmi, olisi ollu kiva nähdä!

Nellah tosi kurja lääkäri sulla siellä ollu :/ Varmasti ottaa päästä ja rankasti. Voimia kovasti supistusten kanssa!!

Uusia vauvauutisia kovasti odotellaan :D

Enpäs muista mitä piti kommentoida... Palataan taasen :wave: :wave:
 
Iltaa!!

Manna, mä ainaki otan kaikki lääkkeet ja keinot vastaan mut pelkään et ilokaasusta tulee oksu ku eräälle tutulle näinki oli päässy käymään. No kai sitä täytyy silti kokeilla. Sit kuulin, et ne aquarakkulat sattuu ihan prkl:sti ettei niitä kannata kokeilla.

Hei mulle on tullu tosta seksistä sellanenki juttu mielee, et mitä jos paikat on auki ni voiko sitä spermaa joutua esim. vauvan suuhun :D? Oon varmaa ihan pimee ku ajattelen tälläsiä, mut oon alkanu miettiä et mitä jos sittenki harrastais iha perinteistä tyyliä niin pitäiskö laittaa tän takia kortsu. Ku ei mua se paikkojen "kypsyminen" haittaa mut se jos vauva saa osansa satsista ni se kyllä :D. Ok, huomisessa tapaamisessa voitte sit unohtaa tän kysymyksen :LOL:

Oli kiva kuulla lis:n synnytystooria. Kyllä se pikkanen sieltä kohta kotia tulee
:hug:.

Tääl oli koko aamupäivän sellanen ihme menkkajomotus mahassa, supisteli ja hengitys oli työlästä. Olin jo varma, että tänään tää tulee ulos mut kyllä se sit rauhottu. Kävin jopa kaupungissa syömässä.

Superheppuli:
Mulla oli lauantaina just sellasta lamaavaa kipua alapäässä. Sitä kesti ehkä puoltuntia ja meni ohi. Kai se vauva porautu sinne alas paremmin tms.

Nyt sohvalle! Osan näänki sit huomenna sellossa!

Säde ja poju 37+4
 
AAM
ooti no eip siin mtn.. :) joskus toiste. onhan tuossa kai joku muukin jo syystä jäänyt pois :D ja kolme lasta siinä heidän paikalla pitäminen (muuten kuin lattiaan naulattuna) mission impossible :LOL:

Kissendaal & Zukkiskin :wave: hellou molemmille..

( .) noi lekurit on sitten ihme tyyppejä kyllä välillä, eivät varmaan osa pidä omaa työtänsä tärkeänä tai jtn.. :xmas: luulis nytki ko meillä esim espoossa karsitaan muutenkin toissynnyttjillä näitä terkkakäyntejä ettei ole yhtä paljon ko ykkösten kohdalla niin olis tärkeetä että tutkimukset ne lääkäri varsinkin tehdään huolella just ko niitä on vähän (jos ei o riski tai muute erikoisraskaus).. ärsyttää vaan muitten puolesta...

Mä olen aina miettynyt että miksi sellaiset ihmiset jotka on luonteeltaan just semmoisia ko Toi Nellahin painajaislekurisetä hakeutuu moiseen ammattiin.. :headwall: |O
menis vaikka patologiksi, haudankaivajaks tai puutarhuriksi... ei tarttis ihmisten kanssa jutella, ai anteeks kyllähän kasveille pitää puhua :LOL: heko heko..

 

Yhteistyössä