<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Huomenta!!

Onnittelut kailille vauvan/vauvat saaneille :flower: =)

kivunlievityksiä otan heti vain ku tuntuu siltä,ettei enää jaksa kipujen kans. mulle on annettu 3 kertaa kohdunkaulanpuudute ja se on muullon auttanu hyvin,paitsi viimeksi toiselle puolelle se meni vinkkaan lääkärin kiireen takia... :/ mutta en pelkää ottaa sitä uudestaan.mulla synnytykset olleet suht nopeita sairaalan pääsyn jälkeen,ku kalvot on puhkastu,niinpä en oo tarvinnukkaa sen kummempia puudutteita.

Minä tilasin eilen netistä itselleni imetysliivit. mulla on ennestää kahdet,mutta toiset niistä on aika huonot pittää.
pidän kyllä tavallisiaki rintsikoita.

Mulla ei juurikkaa supistele,ei närästä,ei vedä suonta.mutta yks inhu juttu on ku oikeassa jalassa kävellessä joskus tuntuu se "sähköisku" =) vähän äkäsesti sanottu,mutta semmonen että yhtäkkiä vetäsee varmaanki hermoon painaa tuo vauveliini.. =) pitää sit ravistella jalkaa niin se helpottaa.

aika paljo syntyny jo huhtimasuille vauvoja maaliskuussa!! yleensä menee useimmilla yli lasketunajan.

ensviikolla vasta neuvola,pakko oli siirtää taas viikolla,ku ei saanu kotiapulaista.mies sielä tampereella asti töisä.(me siis oulusta)

-Pai ja nuppu 37+1- :heart:
 
millipilli
Onnittelut vauvautuneille :flower: :flower:

Mä oon tilannut synnytyksen tälle päivälle kun tänään on viimeinen tentti tässä sumassa... sen jälkeen sais tulla :D mutta taitaapa jäädä tulematta.

Mulla ilokaasu ei tehnyt huonoa oloa, mutta supistukset teki... mikäli vatsassa olis jotain ollut olisin oksentanut aivan takuuvarmasti. Esikoisen synnytys käynnistyi aamulla hyvin nukutun yön jälkeen joten vatsa oli tyhjä. Automatkan sairaalaan istuin ämpäri sylissä kun joka supistuksella oksetti ihan järkyttävän paljon.

Tänään neuvolaan...

millipilli & Frank 38+3
 
vuffille onnea tupla-pojista! :heart: :heart:

kivunlievityksestä itse olen todella neulakammoinen, mutta synnytyksen ollessa kipeimmillään olen ottanut ilolla vastaan epiduraalin. sen jälkeen synnytys edennyt todella nopeasti ( vertasivat viimeksi sateenvarjon aukeamiseen ). ennen epiduraalia jännitti ja taisteli kipua vastaan, epiduraalin jälkeen olo rennompi ja paikat aukes vauhdilla :whistle:
samalla kaavalla mennään tod. näk. tälläkin kertaa, nähtäväksi jää.

muutoin ei kummempaa...

iltsu & beibe
 
Isot onnittelut vauvansa saaneille! Lis, voi miten söpö pikkupoika.

Eilisen aikana reisiin oli ilmaantunut outo ihottuma. Ei kai se kieli rm:stä tai vastaavasta? Onko kellään sattunut vastaavaa? Eilen neuvolalääkärissä kaikki oli muuten ok, mutta verenpaine hintsusti koholla (120/86). Yleensä alapaine on ollut 70 luokkaa, mutta mun mielestä 86 kuulostaa vielä aika kohtuulliselta. Lekurin mielestä sitä pitää silti seurailla. Kai se on niin, että loppuraskaudesta vähän itse kullakin kyttäillään noita paineita.

Osan kanssa törmätään sitten Sellossa. Hesarissa mainostettiin Sembalo-alejuttuja, mm. Vagabondin avokkaat saisi 15 eurolla. :kieh: Tukisukat jalkaan ja sovittelemaan...

Hemuli & jälkikasvu 36 ja risat
 
vuffi Paljon onnea kaksospojista!
Tuosta kivunlievityksestä. Neljännen lapseni synnytyksessä kätilö sattui olemaan vyöhyketerapeutti ja hän etsi jalkapohjastani pisteen jota painamalla kivut lievittyivät hurjasti.Neuvoi sitten miehellekin sen kohdan ja niin selvittiin ilokaasulla ja sillä painelulla.se kohta oli pikkuvarpaan ja seuraavan,siis "nimettömän", välissä suurin piirtein.Toinenkin vastaava piste taitaa löytyä tuosta peukalon hangasta muistaakseni.
Miehelle piti kyllä välillä sanoa että elä saatana murra sitä varvasta kun intoutui puristamaan sitä kovempaa mitä tiukempi supisus, vahtasi hänkin supparikäyrää.. :)
Kätilö oli muutenkin ihana,olin jo suurin piirtein luovuttamassa koko homman kun avautuminen tyssäsi 7 cm:iin.Hän ikäänkuin "puhui" minut avautumaan loput 3 cm,rauhoitti minut tasaisella ja levollisella äänellä.Saisinpa hänet nytkin.
 
Heippa!

Onnea kaikille vaavinsa jo saaneille!! :heart: :heart:

Ilokaasusta Me kun käytiin tutustumassa sairaalassa niin synnytysalissa sai kokeilla ilokaasua niin isät ja äiditkin :) Oisin halunnut mutten sitten uskaltanut kun kaikki muut pällisteli siinä vieressä..kun pelkäsin siis just sitä kuuluisaa pahaa oloa.No mun mies tietysti kokeili sitä ;) ja sen kokemukset oli ainakin hyviä :D Ainut mitä siinä kävi oli että se hengitti sitä vähän liikaa ja kätilö sitten sanoikin että se on äitienkin yleisin "virhe" että hengitetään sitä liian kauan kun se vaikutus tulee vähän jäljessä.Ja kätilö sanoi myös tosta mistä millipilli sanoi että supistukset tekee monille sen oksettavan olon ja sitten se yhdistetään siihen ilokaasuun..eli kaikilla paha olo ei johdu ilokaasusta vaan niistä supistuksista.

Säde Mun kaveri on sairaanhoitaja ja ollut keskolassakin töissä.Nyt se on itse raskaana eikä tajua mistään mitään :D Se sanoikin että ihan uskomatonta miten kaikki tieto jotenkin hämärtyy oman raskauden kohdalla.. Eli että ihan hyvä terveydenhoitaja susta varmasti tulee :D

Teksti saattaa olla vähän sekavaa oon niin kipeä et tuntuu et kuolen :| Koko raskauden aikana ei oo ollu edes pientä nuhaa mut nyt ne ilmeisesti iski kaikki kerralla.Kävin eilen päivystyksessäkin,kun olin niin epätoivonen mutta eipä ne mitenkään voinut mua auttaa.Nyt oli pakko vähäks aikaa nousta kun ei toi makaaminenkaan oo niin helppoo :(
YHYYY.
 
Huomenet!
Ja vuffille onnittelut pikku pojista..

Täällä olis sitten 37 vkoa tasan!!!
Sen kunniaksi otin kuvat taas ja huomasin että mullahan taitaa olla eka raskausarpi mahassa..
Ja kahen vkon takasesta kuvasta on maha tipahtanu..
Tänään on neuvola 14.15 joten sitten taas näkee tilannetta,mutta en usko että kohdunsuun tilanne on paljon muuttunut viimekerrasta..

Vielä tosta kivunlievityksestä..
Mä esikosta kokeilin kerran imasta ilokaasua mut en pystyny keskittyyn..Silti olin aika rentona kun siellä vedessä lilluin..Sitten ei paljon ollut rentoudesta tietoa kun alkoi kovat ponnistus supparit ja kätilö käski olla ponnistamatta.. Mutta tokasta sitten lilluskelin altaassa ja sit alko hidastuun homma niin laittoivat tippaan ja heti sen tipan ku sai käteen ja juokseen niin alko tulla supistusta jossa ei taukoa ollutkaa.. Sit otin sen ilokaasun ja keskityin kunnolla sen vetämiseen henkeen niin se autto.. Tipan laitosta meniki varmaan max puol tuntia ku sai jo ponnistaa..Lopussa oli sit ihan et käsiä pisteli ja oli sellanen vähä epätodellinen olo,mut ilokaasu kyllä helpotti ettei tavallaan välittäny siitä kivusta..
Se on oikeestaan ainoo sitte mitä mä aion edes kokeilla jos tarvii,mutta nyt yritän olla vielä kovempi sissi ja pärjätä ilman sitäkään,mutta jos tosiaan tuntuu ettei jaksa niin sit.. Vaikka ei ikinä voi tietää millainen synnytys tulee niin silti ajattelen että jos olen 23 ja puoli tuntia kestänyt kamalaa kipua ilman kummempia niin kai kestän vielä yhen kerran :D Minäkö masokisti..Ehkä pikkusen jotain sellasta vikaa on.. :whistle:

Jahas..nyt soitti neukkutäti että passaisko jos sama sijainen kattos mut taas tänään...Ite tullut lomalta ja sillä oli päivä ihan täys..Kysyin sit et miten se toi kohdunsuun tilanne et voisko sen kuiteski kattoo niin meinas vaan et kyllä se voi sen kattoa se sijainenki...Viimeks sano ettei hän uskalla alkaa ronkkimaan kun ei ole kokemusta niin paljon..No pitää sanoa et ronki vaan kunnolla et käynnistyis synnytys :LOL: :LOL:

Ihania vaavienkin kuvia oli laitettu!!!

Hokasin muuten että mua ainaki pelottaa jotenki eniten se et lähtö tulis yöllä koska oon ollu niin väsyny öisin ja nukun sikeesti lukuunottamatta kääntymisiä ja pisureissuja..
Jotenki tuntuu et en kyllä jaksas yöllä lähtä mihkää,mut tietystihän se yöllä tulee taas lähtö..

Hitto enkö taaskaan saa noita kuvia ladattua tänne..
No eipäs se onnistukkaan nyt..Pitänee yrittää myöhemmin..

Jee eilen kävi kaveri kylässä ja leikkas mun hiukset vielä niin sain mageen tukan ennenku laitokselle joutuu..Sit vielä länttäsin värin illalla päähän niin taas vähän aikaa menee..

Juu mutta jos nyt koittas vielä surffailla tässä uutiset ja sitten kai jo pitäis pihalle suunnistaa..

Vaavimasu ja napukka 37+0 POKS
 
oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower: (mäkin haluan)
lis ihania kuvia :D
kivunlievityksistä...ilokaasua en meinaa tällä kertaa käyttää..viimeksi meinas oksennus lentää..kaikki muut avut kyllä tervetulleita...viimeksi kestin 7cm pelkillä lämpöpusseilla ja sitten sain spinaalin, kun epiduraali ei olis kerenny vaikuttamaan..ja sen spinaalin laittaminen ei tuntunu missään kun supisti samaan aikaan ja vaikutus alkoi heti...

lumi-enkeli+masuasukki 36+1 :heart:
 
Kylläpä syntyy nyt poikia huhtimammoille =) Hurjasti onnea vuffille tuplaihanuuksista ja napille pikkuprinssistä :flower: :heart: :heart: Kiitos vuffille myös synnytyskertomuksesta. Kuulosti aika nopealta toiminnalta ja että vaarallisia hetkiäkin olisi ollut, mutta toisaalta, kai Suomessa lääkärit tietävät mitä tekevät ja kaikki ollut hallinnassa kuitenkin koko ajan.

Lis69 ihana pikkuinen teillä :heart:

kivunlievityksestä lisää, niin tuosta ilokaasusta olen kuullut että nimenomaan pitää seurata milloin supistukset tulevat ja ottaa hieman etukäteen. sitten toimisi. no, saa nähdä. mies kuitenkin kokeili synntysvalmennuksessa ja kehui kovasti :D samoin kokeili akvarakkuloita ja vaikka tekivät kipeää, niin toivat autuaan olon kuulemma myös. miehen sisko otti akvarakkuloita synnyttäessään ja kehui kans, joten siksi mulla varmaan jäänyt päähän että niitä pitää kokeilla. mutta perus epiduraaliin mä luotan eniten, niin moni sanonut että siitä saa lisää voimia, kun lihakset ja sitä myötä mieli rentoutuu ja pystyy taas keskittymään itse asiaan...

misStar täällä myös ekaa kertaa raskauden aika flunssainen olo :| ei mitenkään paha mut vähän väsyttää, paleltaa ja nenä vuotaa. ja huomenna muuten kättärille, jossa päätetään käynnistetäänkö synnytys, et juu olispa kiva olla voimissaan sitten...

tänään onkin viikon ainoa päivä kun ei ole äitipolia tai neuvolaa =) ja suunnitelmissa suunnata päiväks selloon pk-huhtimammoja treffaan (ja jesper junioriin shoppaan ;) ) ja sit miehen kaa leffaan. pitää pysyä liikenteessä jottei ala jänskätä huomista. ja illalla ajattelin jopa vihdoin pakkaa sen sairaalakassin :whistle: :D

aurinkoista päivää ja hyviä vointeja!

t. manna + lilli 39+0 :heart: hui mitä viikkoja tääl poksuukaan :eek: =)
 
Onnittelut napille!! :flower:

MisStar: Nii, siellähän mäki olin tossa hetkisen töissä :LOL:. En oo onneks ainoo, jonka aivot tää raskaus on vieny. Uusia aivosoluja odotellessa :whistle:

Täytyy miettiä sitä Selloon tuloa, ku nukuin ihan älyttömän vähän ja huonosti. En saanu vielä eilenkää niitä labroja niin varmaan niitä tässä oon jännäilly. Yritän kuitenki raahautua :)

Tänään 37+5!
 
Vuffille huisisti onnea!Lis;in vaavi on ihana.

Mulla ensi vkolla toi normi synnytystapa-arviointi neuvolassa,ja sitten vielä lähetteen äippä-polille samanmoiseen;ja pääsen siihen extraultraan :D

Ja parasta on että kun meillä LA 24.4(on perjantai),niin siitä vkl alkaen mies 5vkoa kotona!!!!Eikä joudu käyttään yhtään isyys tai kesälomaa.Mä olen niin onnellinen tosta.Ja samalla toivon että lapsi tulisi ajoillaan jotta saan suurimman hyödyn tosta irti :LOL:

Juttelin eilen nla-tädin kaa että en todella halua luomusynnytystä ja jos vaavi vielä kääntyy perätilaan niin haluan että leikataan.

Vaikka kevättä toivoin niin onhan tuo pirteä aurinkoinen pakkaskelikin kiva.

Voimia kaikille,milky 35+5
 
onnea vuffi :flower: :flower: :flower:

synnytys turinaa, elikkäs vkon kipeiden supistusten jälkeen perjantaina tuntui että ovat laantuneet ja tulivat harvemmin, illalla kuitenkin yhdeksän aikaan alkoivat taas pukata epäsäännöllisinä ja kipeinä 10- 20 minuutin välein.yritin kotona käydä nukkumaan, mutta puolen yön aikaan kivut paheni ja supistukset rupesivat tulemaan kymmennen minuutin välein. kellotin kaksi tuntia ja väli oli 7-8 minuuttia, soitin kättärille yöllä kahden aikaan ja käskivät tulemaan. puoli kolme olin käyrällä synnytys salissa ja supistuksia tuli 5 minuutin välein. mies hieroi selkää, paikat aukeni pikku hiljaa ja kätilö kysyi tahdonko että kalvot puhkaistaan ja joudutetaan synnytystä, sopi mulle. kalvojen puhkaisu sai supistukset kipeemmiksi ja alkoi tulla ponnitamisen tarve, siinä vaiheessa sain ilokaasua mikä helpotti kovasti ja puudutuksen alapäähän josta ei ollut mitään apua.
supistukset kuitenkin hiipuivat ja mies,minä kätilö ja harjoittelija venattiin ja lähes naputeltiin sormiamme.lopulta kätiö kysyi sopisiko että laitetaan tippa. se sitten vauhdittikin supitukset ja pystyin alkaa ponnistaa (samalla sain vedellä ilokaasua :D ).ponnistus vaihe kesti ja oli kipeä. huoneeseen tuli toinenki kätilö ihmettelemään koska vauva "porasi kuin korkki ruuvi" päätään ulos. eli kiersi itseään samalla akselinsa ympäri, tässä vaiheessa en saanut enää ponnistaa kunnolla.sitten kun vauvan silmät ja nenä oli maailmassa alkoi jo poika ynisemään. parkaisu kuului heti kun koko kroppa oli ulkona ja pisteitä tuli yhdeksän.raskausviikkoja oli kasassa 37 +5.

kokemuksena synnytys oli mukavampi kuin edellinen kerta rykäsy, silloin esikoinen tuli alta kolmen tunnin ja oksensin ensimmäisen niistä, koska supitukset oli niin kipeitä. nyt kestoksi laskettiin 6 tuntia 40 minuuttia.

 
AAM
:wave: hauskasti jomottaa tuonne alaselkään.. melkein voisin vannoa että jotai kipusta se oireilee mutta tämäkin sinnikkäästi lähtee Selloa kohti. Muahan ei yks synnytystä edeltävä selkäsärky estä :D :kieh:
Heärsin kans kolmelta semmoi hauskaa ping silmät auki ja ei väsytä oloon.. sit käänsin kylkeä ja panin silmät kiinni ja pakotin itseni nukahtamaan..
luulin jo että oikeesti ko heräsin että oisin nukkunut siinä vaiheessa jo monen monta tuntia mutta alkaa näköjään kroppa kääntämään taas tuota unirytmiä päälaelleen :headwall: i hate it.. kukkua myöhään ja herätä aikasin ja poikkipaskapinossa päivällä |O

tutsalle kiitokset synnytystarinasta.. mitä puudutetta ne laittoi kohdunsuulle onks se sitä paraserfikaalia vai mitäseon ? :xmas: ei siis toiminut sulla?
 
allusmamma ja säde on sit hehkeen näkösii mammoja sellossa :D mäki nimittäin nukuin huonosti TAAS. heräsin ilman mitään syytä jo puol viis (ja sen oon näkönen!!) ja sitte torkuin vähän kunnes puol kasilta kampesin itteni aamupalalle. miksi ihmeessä ei saa nukuttua kun kerranki ois aikaa ja erityisen suotavaa?? :kieh:
 
Täälläkin yks tosi pirtee ja hyvinvoiva selloon lähtijä- unta ei viimeyönä oikein täälläkään kuulunu eikä näkyny.. Silti, pakko nyt mennä kun vielä kohtalaisen helposti pääsee liikkumaan ja kerrankin yksin, voipi olla vika kerta ennen synnytystä.
 
Onnea vuffi ja nappi :flower: :heart:

Mukavaa päivää kaikille ja hyvää Sello reissua sinne lähteville :wave: Täällä ollaan hengessä mukana, mutta olo ei anna myöden lähteä niin pitkälle julkisilla kulkemaan :/

 
onnea kaikille vauvautuneille!!!

neuvolassa käyty, kaikki hyvin, mut terkkari oli vähä sitä mieltä ettei vauva välttämättä mahu tulemaa alakautta ulos :eek: no ens viikolla on sit lääkäri ni saa tutkii sen.. sen takia tuo häpyluu nii helvetin kipeenä ku vauva pitemmän aikaa jo yrittäny saaha sitä päätänsä alemmas mut pomppii vaa siin luun päällä.. :/

ziki ja kerttu 35+5
 
mä en saa teidän juttuja millään kii :ashamed: antakaa anteeksi :snotty:
onnea siis KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE :heart:
täällä eilen käyty neuvolassa, vauva laskeutunut ihan alas lantioon, ja kyllä tuntuukin siltä!! kova tyyppi vielä muutenkin riehumaan, tavoitteeksi otettiin että pääsiäiseen asti pysyisi kaveri masussa ja sitten saisi tämä mamma alkaa eleleen normaalisti, ja vauvakin saisi tulla maailmaan, saahan tuo tulla toki vaikka heti, mutta parempi olisi vielä viihtyä pari vkoa masussa :heart:

niin piti teille tulla kertomani, että mua neuvottiin sairaalassa, että kun supistelee ei saisi hieroa mahaa, lisää kuulemma supisteluja..en ollut kuulutkaan!!

neuvolassa kaikki hyvin:
- paino 57.6kg ( +613)
- turvotus: +/-
- rr: 122/85
- sf: 31cm
tarjonta: rt
:heart: syke +
liikkeet:++

ja vauva on kyllä ottanut kasvua terkkarin mukaan aikalaillakin :hug:

ai niin ja mähän pääsin kokeileen sairaalasta tullessa ton taxilappus-systeeminkin, lääkäri kirjoitti siis matkakorvauslapun, annoin sen taxikuskille ja kirjottelin muutaman nimmarit, ja annoin tiedot, ja kyyti maksoi 9.25e :)

jaksuja mammoille ja mahoille taas..koitan lueskella kiinni juttuja, ja uusimpia tietty kans :)

- nannuli ja tyyppi tänään poksuu tasan 35 vkoa :heart:
 

Yhteistyössä