<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Huhhuh, kylläpäs täällä on ehtinyt taas tapahtua. Olen pikaiseen käynyt kerran päivässä taustailemassa ja tuntuu, että joka kerta on monellakin suunnalla tapahtumassa tai tapahtunut. Mutta nyt pikaiseen tekstiä kasaan. Sitten ulos, siellä on niin mahtava keli! :D

Vuffille kahmalokaupalla onnea kahdesta suloisesta prinssikääröstä! :hug: :flower: :heart: Aika vauhdikkaalta kuulosti tuo synnytyskertomus, mutta onneksi kaikki meni kuitenkin loppupeleissä hyvin ja vauvat ok.

Napille myös jättionnittelut pikkuprinssistä! Ihanaa. :flower: :hug: :heart:

Nuuttikyllikki ja Lis, voi että noita kuvia teidän vauveleista! Tippa täälläkin herahtaa silmäkulmaan. Niin lutusia ja pieniä. :heart: :heart: Olispa tää omakin käärö jo kohta viekussa tuhisemassa.

Tositoimissa tai sinne menossa oleville kovasti jaksuja ja tsemppiä! :hug: :hug: Mie en nyt tähän hätään muista ketä kaikkia siellä jo olikaan, joten yhteisesti sitten. =)

Ziki, voi että kun sun pitää tuon mahtumisasian kanssa vielä ruveta jänskättämään loppumetreillä. Jospa se sitten ens viikolla selviäisi eikä sitä ennen kovasti alkaisi tapahtumaan.

(.) Omaa napaa vähän samaan liittyen. Itelläki tässä jäi vähän mietityttämään tutun terkan kysymys tän viikon neuvolasta (joka siis ihan ok kaikkinensa, hemppa vaan vähä laskenu). Halusi tietää, onko tsekattu, jotta vaavi mahtuu alakautta tulemaan, kun oli pää vielä sen verran korkeella jostain syystä. Kahteenkin kertaan on katottu, ja normaali väylä pitäsi olla vaavin tulla. Mut tää masumyllääjä vissiin vaan haluaa vielä jonkin aikaa kiepahdella päälläänki ennen kiinnittymistä... :D Taidan kyl vielä ens viikon neuvolassa kysäistä tilanteesta ja jos vähänkään epäselvää, niin haluaisin kyl lisätutkimuksen varalta. Tällä välimatkalla (n.300km) synnäriin olis kiva tietää jos kaikki ei oo niinko pitäis, jotta kerkiäisi sitten vaihtoehdot katastaa.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! Sekä suppareita niitä toivoville ja liennytystä niille kipuileville, joiden nyyttärät saisivat vielä vähän aikaa kasvaa äidin masussa! :flower:

AuroraB + nasukki (37+1, ohoh, nuin paljon jo - mihin tää aika on kadonnu?! :LOL: )
 
Hurjan paljon onnea vuffi ja Nappi pikkuprinsseistä! :heart:!

Oih, ihania kuvia Lis :heart:!

Kivunlievityksistä on ollut puhetta. Minulla oli esikoisen synnytyksenä apuna spinaali (tosin en ole varma että ehtikö se vaikuttaa, ainakin supistukset tuntuivat muttei liian pahasti :) ) ja ihan loppuvaiheessa taisivat puudutella jotain paikkoja. Niin ja aluksi yritin hengitellä ilokaasua, mutta lähinnä veti pään ihan pyörälle, ilmeisesti en osannut sitä ajoissa siemaista :). Kaurapussia pitelin selässä ennen kuin anestesialääkäri saatiin paikalle ja se oli ihana, autossakin minulla oli sairaalaan mennessä kovissa supistuksissa oma kaurapussi, suosittelen lämpimästi! :)

Vaavimasulle ja AuroraB:lle (oli varmaan muitankin -> kaikille tasapuolisesti! ) onnittelut täysiaikaisuudesta! :)

Hei Allusmamma, täällä vähän samanlaisia tuntemuksia :wave:, vähän jomottelee selkään ja alamassuunkin :). Oon ollut ihan fiiliksissäni että näinköhän tässä päästään vielä vauvaa pusaamaan lähiaikoina :D. Selvisitkö Sellosta kotia vai jatkoitko suoraan synnärille? :LOL:

Kuulostaapa lohduttavalta että muitakin yöllä valvottelee. Tosi rasittavaa kun silmät rävähtävät auki keskellä yötä *räps* ja sitten siinä meneekin kevyesti pari tuntia pyöriessä. Huoh. Luulis että sitä ehtii sitten yöheräillä siinä vaiheessa ihan tarpeksi kun vauva on syntynyt! :kieh:

Talvitie ja tasurit 39+0


 
:flower: Onnittelut vauvautuneille!

( . ) Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Paino oli pikkasen tippunu, onneks! Maha toimii suht tasasesti ja just aamusella ei ollu paljoa turvotustakaan. RR oli ok ja pissa puhdas.
Lääkäri, joka meillä on vielä kaikenlisäksi setä tutki kohdunsuuntilanteen ja teki vähän synnytystapa-arviota, mun lonkat on ok ja vauva vaikuttaa lonkkiin nähden sopusuhtaiselta. Painoarvioksi tuli 3300g :heart:
Mä en enää malttais odottaa!!

Ou ja ne tilaamani carriwellin liivit tuli tänään. Nyt mua kyllä vähän harmittaa että tuli tilattua kahdet, ne ei nimittäin laadultaan vaikuta kuitenkaan mitenkään kovin hyvältä. Mietin vielä jos palauttaisin toiset. Nää triumphit on kuitenki tosi hyvät päällä, noi carriwellit ainakin kokeillessa, tuntu että hirmu helposti aukee :eek:
 
minen pysy taaskaan jutuissa mukana :ashamed:

tää on ihan kamalaa tää loppuaika ja synnyyksen odottaminen. toisaalta haluais että synnytys alkaa NYT mutta toisaalta olis vielä tekemistä. sitten vielä panttaan niitä tekemisiä kun oon asennoitunut että 42 viikolle mennään :headwall:

koko päivän oon netistä lueskellut synnytyskertomuksia ja poppaskonsteja synnytyksen edistämiseen. yksi mitä en ole ennen kuullut on SIIDERI ajattelin sitten että voisi tänään nauttia yhden kylmän kuivan omenasiiderin :p hyvällä omatunnolla voin sen tehdä, edes yhtä siemausta alkoholia en ole raskausaikana ottanut. saunomaankin olis tarkotus mennä ja ajattelin kävellä sitten kuudenteen kerrokseen rappuset :saint:

tänään taas juilinut koko päivän vatsaa ja selkää, mutta tätähän on jatkunut jo kuukauden verran |O vauvalla on kyllä ollut paljon hiljasempi päivä kun yleensä :/

JJ-t ja Joona 38+5
 
JJ-t voitko muute kertoo millä perusteella just siideri auttais? Miksei sit vois ostaa alkoholitonta siideriä? vai onko perusteena just alkoholi? Mä en kyl osaa mieltää tuota ok asiaks.. Siis omalle kohalle. Ku mie tosiaa join keskivälin jälkeen puolikkaan siiderin ni tuli iha kaamee morkkis.. Siitäki siis kaadoin osan pois. Eli juotua tuli noin desi tai vähä yli.. :|
 
Hurjasti onnea Viffille ja Napille :flower:

Alkoholista jostain luin että joku oli jopa tutkinut alkoholin vaikutusta raskauteen ja oli todettu että 3 annosta viikossa on vielä turvallinen mutta ei tarkota sitä että vois yhtänä päivänä vetää 3 kaljaa vaan viikon aikana sen 3 annosta. mä en ole juonut yhtään koko raskaus aikana mutta oon kyllä aatellu että yhden sitä kai tässä vielä uskaltaisi.. mä kun en muutenkaan juo kun muutaman annoksen vuodessa mökillä tms.

Juottihan ne vielä 70-80 luvulla synnärilläkin konjakkia supistuksen estolääkkeeksi ja punaviiniä nostamaan hemppaa :whistle:

Nellah ja Toni 38+4
 
Neukusta palauduttu..
Oli se sijainen ja se sit mun ylläriks sanoki että katotaan vielä tolla ultralla että miten päin on jne..Veikkaan vain et halus vain itekki kokeilla ultraa..
No tietty sit heti sanoin että sit ku tällanen mahis vielä tuli niin kurkkaas haaruksiin,mut ei se oikein osannu sinne kurkkai ja sanoki heti et hän ei kyllä siihen osaa sanoa mitään.. Mutta nyt ainakin näin että kaveri siellä pääalaspäin kelluu ja kädet ja jalat näky hyvin..

Sitten edelleen oli naftisti sormelle auki vain..
painoa tullut +400g viikossa
Paineet 110/68
pisut ok
kohdunpohja 30-31 eli laskenut se on..
Muutenkin kaikki ok..Siinä sit ens tiistaille laitettiin vielä aika mulle ja arvailtiin että tulenko enää sitten..

Hmm..Toi alko kyllä kiinnostaan toi siideri et miksi se ois yks keino..Mulla kun ei ainakaan toi sauna vaikuta mitään eikä liiemmin ole huomannu et siivouksellakaan olis mitään vaikutusta..

JJ-t
joo kamalaa oottaa ja en uskonu kyllä et ite sanosin ikinä raskaana ollessa että haluan jo synnyttää,mutta tää raskaus on saanu mut kyllä valitteleen ja haluaan jo synnärille..
Jospa toi tutkimuskin taas vauhdittais vaikka..Mut tuskin..

Nyt pitää mennä vahtiin pizzoja uunista..

Vaavimasu ja napukka 37+0
 
Mulle äiti sano kans että pitäs juua konjakkia ihan pikkusnapsi et paineet nousis..Sehän on sii sollut jotia hoitokeinoa joskus toi viunaki..

Mä kieltäydyin kans kun äiti sano mulle että otahan pikku hörpyt..
En muutenkaan juo ku kerran vuodessa jos sitäkään niin en sit kyllä taatusti raskaana ollessa juo..
Vaikka tuskin just yhestä siideristä voi kovin haittaa olla..
 
Heip. Kotiuduttu Sellosta. Enkä ostanut mitään!??! En ehtinyt ku AM:n näkemään, kun meni edellisten treffien kanssa niin pitkäksi - paitsi tietty näin teidät sieltä kaukaa :) No on ainakin maha täynnä, ku tuli lounasteltua ja kaffeteltua vielä päälle (ja söin superhyvää valkosuklaakakkua nams). Nyt on kyllä aika rättipoikkiolo.

Alkoholista, ennen on joo suositeltu konjakkia jne. Mun mielestä ei saa ihmetellä / moralisoida ketään, joka alkoholia raskausaikana maistaa niin kauan kun kerta-annos on 1 tai alle. Enemmän juovat onkin sitten asia erikseen. Neuvolasta mulle sanottiin alkuraskaudesta heti, että 1 on ok.

Ihana ilma edelleen ulkona. Ihana kevät. :flower:

Voimia ja jaksuja kaikille!

kadak&otus 38+2
 
mulle suositeltiin esim. keskaria imetysaikana neuvolasta, kun ei meinannu maitoa tulla..ei sitä tosin tullut silläkään, mutta kyllä yks saunaolut/siideri on ihan sallittua ja ok odotusaikana, se ei vahingoita vauvaa mitenkään vielä!! toki nollalinja on paras, mutta esim. itse olen odotusaikana kerran tai kaksi juonut rehellisen keskikaljan saunan päälle (sen pienen tölkin).
 
AAM
:wave: täällä kotona vihdoin !!

jeps eli Sellon part II masutapaaminen meni odotetusti :) supistellessa ja rupatellessa ja karseita kahvilahintoja hetkon ihmetellessä :kieh: kiva oli muuten Funkymamakin tavata todellisuudessa.. noomi, eloveena ja emmie joskus nähdään vielä :wave: :)

sen jälkeen kun muut tytöt rohmusivat ale kenkiä vagabondilta.. :D allekirjoittanut rohmusi vaatetta esikoiselle jesper juniorista mutta vauvalle en mtn.. no ehkä tyttö selviää tuolla kolmella muovikassillisella sen pari ekaa kk :LOL:
kokoja 68--> en ole edes setvinyt vielä pojan vaatteista :| et silleen..

Asiasta viidenteen: Tiiättekö näitä tapauksia ko ihastuu johonkin tuoksuun esim tässä tapauksessa ja sit saa kuulla että kappas sen valmistus on LOPETETTU :headwall: :kieh: tana kele tu !! olin siis bodyshoppiin menossa sellossa iloisena ostamaan cassis rose nimistä edt:tä ja myyjätär siellä sanoi että ei oo enään moneen kk ollut myynnissä |O :'( nyyyh !!! No soitin kuite pitkin bodyshoppeja uudellamaalla ja hyvinkäällä löytyy vielä ko tuoksua joten SINNE lauantaina kun mennään mökille niin peipataan mun takia :D

taas yks pettymys, viimeks huomasin että fazer on lopettanut niitten mässäyx pehmeiden viinikumi palapelipalojen näköisten karkkien valmistuksen ja myynnin.. pärkele ! ja pehmeitä turkinpippuripalloja niitä pieniäkään ei saa enään mistään ko jostai pienistä karkkikaupoista.. höh !!!

on mullakin valituksen aiheet.. :whistle:

Alkon juominen join yhden lonkeron puolikkaan kun oltiin marraskuussa Chicosissa Flamingossa, ja ai että oli hjyvää... :p "iso harmaa" on mun heikkous :ashamed:
muutoin menee alkoholittomalla Copparbergillä sillä päärynä lightilla.. aika kakilta maistuu :(

ainiin tuo lonkkakipu ja juilinta mistä valitin hävisi ihmeesti sitten tapaamisen jälkeen :eek: ?! outoa.. mutta vatsa pitää ihme meteliä.. >:] ?

am & hippunen 37+2 :heart: huomenna neuvolaa aikataulussa..
 
mun piti vielä kysästä että kun toi streptokokki on positiivinen, mullahan se siis on, ja siitä epäiltiin johtuvan ennnenaikaiset supistelut..niin mähän saan antibioottia synnytykseen mennessä, ja kauanko sitä tiputetaan??
 
AAM
Talvitie toivottavasti sun jomotukset tällä kertaa vie pidemmälle kuin mun... en sentäs Sellosta lähtenyt sairaalaan vaan poikaa hakemaan :D :LOL: ja nyt olotila normi.. :whistle:
Rykäise sä ny nyt nyyttis ensin ulos niin mä sit haudon omaani tuonne huhtikuun loppupuolelle ja teen tästä pikkuhärkänaisen oinastytön sijaan :D ;)

tuli vaan aamuisista poltteluista niin joku parin vuoden takainen mieleen että voisin vannoa että jotai tuolla alhaalla varmaan tapahtui edistystä *toivoo*.. :D
 
Tervehdys mammat. :)

Isot onnittelut vuffille tupla-prinsseistä ja napille myös isot onnittelut omasta prinssistä. :flower: :flower:

Tänään oli neuvolapäivä ja seuraavilla kuulumisilla..
Paino: -1700g/vko :eek:
Turvotus: +
RR: 136/80
Pissat: -
SF-mitta: Edelleen 35 (on nyt pysynyt samassa viimeiset 5vkoa)
Hemppaa ei mitattu
Liikkeet: ++
Syke: +145

Huomenna pitää sitten mennä jättämään PLV, koska pissa haisee ihan pitkään roskiksessa olleelta vauvan pissavaipalta. :x
Ja mitä todennäköisemmin penisilliinikuurin takia on hiiva iskenyt elämän ensimmäistä kertaa, joten sekin varmuuden vuoksi hoidetaan pois.

Ei se sitten miehen veikkaus menny oikeaan kun tätä päivää veikkas vauvan syntymäpäiväksi, mutta joskus sitten. :xmas:
Ensi viikolla on se poliaika, joten josko silloin jotain tapahtuisi. :saint:


Ruttana & Beanie 39+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannuli32:
mun piti vielä kysästä että kun toi streptokokki on positiivinen, mullahan se siis on, ja siitä epäiltiin johtuvan ennnenaikaiset supistelut..niin mähän saan antibioottia synnytykseen mennessä, ja kauanko sitä tiputetaan??
Tarkkaan en tiedä tuota, mutta ainakin 4 tuntia ennen pitäisi aloittaa. Oisko se sitten tuo vähintään 4 tuntia. :saint:

 
Heissan mammat!

Hirveesti ootte kirjuutelleet eikä tää pysy vauva-arjen takia enää yhtään jutuissa mukana...

Sen verran muistan että Vuffia ja Nappia piti onnitella vauvauutisista!

Ja toiseksi, olitte keskustelleet kivunlievityksistä. Mie oon kyllä ehdottomasti niiden kannalla! Turhaan sitä kärvistelee kun kerran on keinoja helpottaa oloa ja helpottaa siten synnytystäkin. Uskoakseni monestihan saattaa synnytys jäädä junnaamaan sen takia että kroppa on niin jännittynyt kipujen takia. Toki onhan niitäkin tapauksia että kivunlievitys on sit toisaalta saanut sen junnaamisen alkamaan... Mutta omalla kohdalla epiduraali on tosi hyvä juttu ja juuri oikeaan aikaan laitettu. Eikä sattunut ollenkaan vaikka piikkikammoisena sitä pelkäsinkin. Kehuinkin anestesialääkäriä miun enkeliksi!

Söpö kuva pikkuisesta Lisillä! Yritämpä laittaa tähän kuvan meidän neitosesta...
http://i161.photobucket.com/albums/t218/Cossie2wd/Tytsy/17032009_002-1.jpg

Jaksamisia loppuaikaan kaikille! Niin se vaan odotus palkitaan...

Sanni-Maria ja Tytsy 9 vrk
 
Sanni-Marialla ihana kuva pikkuisesta ja vielä kerran onnea!

Mä äkkiä vaan ilmottaudun elossa olevaksi ja yhdessä koossa...Keuhkokuumeessa lasten kanssa eli toivottavasti ei nyt lähde käyntiin. En jaksais puskee tätä ulos.

Palaan huomenna uudestaan jos olen elossa...
Superheppuli ja "Helena" 37+3
 
Ziki: noo ehkä se terkkari oli väärässä.. ei varmaan olis ensimmäinen kerta :). Toivotaan niin!

Mua supisteli suht kipeesti tapaamisen jälkeen jotain tunnin 5-10 minuutin välein mut sit ne lopahti :headwall:. Ok ei pitäis olla pettyny, ku vauva siellä kasvaa ja voimistuu.

Oli muuten kiva nähä! Toivottavasti sellossa olis teijän jäljiltä vielä jotain jäljellä lauantainaki :D.

Kiitos tutsa stoorista ja sanni-marialle kuvasta :). Ihana prinsessa! Tulee vaan entistä enemmän sellanen olo, että TULIS JO.

Superheppulille nopeat paranemiset vaikka tosta taudista ei niin nopeesti vaan toivutakkaan :/ .
 
kiitos pk-miitistä taas minunkin puolesta =) sädeI ei me muuta varmaan tyhjennetty paitsi et niitä vagabondin 15e avokkaita tais lähtee aika monet :p tän porukan tunnistaa sit keväällä noista vagabondeista :D ja niin, mä rohmusin kyllä 50cm yöpuvut sit vielä jesper juniorista :whistle:

sanni-marialla ihku rinsessa :heart:

supeheppulille pikaista paranemista! toivottavasti ainakin hyvissä ajoin ennen synnytystä.

vauva monottanu koko päivän tasan samaan kohtaan vasemmalla puolella ja alkaa muuten tosissaan olla hellänä siitä, auts. ja jos ei oikein kunnolla potki niin vähintään oikoo jalkojaan siihen. myös rakko kovilla, kun nyrkkeilee siellä suunnalla ilmeisesti sit käsillään... ja sit ihme muljahtelua ja velmuilua taukoamatta. mä en kyllä nuku ensi yönäkään jos sama meno jatkuu. plus että jännään päätetäänkö kättärillä huomenna synnytyksen käynnistämisestä. toivottavasti ei!! sais pikkunen kasvaa vielä.

rauhallista ja uneliasta yötä kaikille ja hyviä vointeja :hug:

t. manna + lilli 39+0 :heart:
 
AAM
Sanni-Marian tytteli, oih elämä ! :heart: kyllä olikin rintressa.. :) :hug: :heart:

Säde dammit ! :kieh: mihin ne sun supparit nyt katos.. |O

( .) täällä se jomotus palasi lonkkaan kun sit tulinkin kotio illemala vain ilmeni taas.. :kieh: mitä ihmettä ? :eek: ehkä tää jalka on allerginen kotielämälle ;) :D :LOL:
plus että äsken heräsin sohvalta ( :snotty: ) jonkun ämmän kälätyksen ja KUULIN NYT KAIKKI SOITTAMAAN JA YRITTÄMÄÄN 15 TONNIA.. joo ei jaksa.. :xmas: vaikka se 15 kyllä kiinnostais kovin mut 1,97 per viesti ei kiinnostanut, äkkiähän se 15000 ois siihen puhelinlaskuun kulunutkin :LOL: jep jos nyt painuis sänkyhommiin.. oikeesti !

natinati

am & hippunen 37+3 :heart: (*kohti 38 :ia* :D )
 
Aaargh vitsi mä VIHAAN tota Ne Salmiset -mainosta tossa sivun ylälaidassa. Vasta pari kertaa meinannu saada slaagin ku tullu tänne sivustolle ja kone alkanu huutaa... :kieh:

Ihania vauvakuvia täällä ainaki Lisillä ja Sanni-Marialla... Oijoijoiiii... :heart:

) .) Äippäpolilta ei oo kuulunu mitään vaikka neuvolassa nimenomaan sanottiin että SIELTÄ otetaan yhteyttä... :/ Samoin Yliopistolta ei oo kuulunu mitään vaikka sanottiin että he koittaa mun anomuksen ratkaista nopeasti. Tosi kiva. Mä siis joudun painaa sitä proseminaaria ihan loppuun asti täysillä siltä varalta että se ei käykään että teen sen ens vuonna. :kieh: En tykkää. No, ei se mitään. Onneks harjoittelu päättyy käytännös huomen aamulla (meen tänään sinne viel kolmeks oppitunniks ja huomen sitten käyn aamutunnin auttamassa yhtä kaveria), niin ei niistä ainakaan tarvii stressata enää. :)

Kymmenen minuutin päästä pitääkin olla juoksemassa jo pysäkille... PItää ensin saada juotua kolapullo tyhjäksi, että saan pantin että on varaa syödä siel koulussa (siel on kyl tosi hirveet ruuat). :LOL: Viehkoa opiskelijabudjettielämää.

Laala ja Punkero rv 36+2
 
Mikä tää MeSalmiset juttu on? mulla sellasta mainosta oo? en kyl varmaan mitään menettänykkään :D ja mulla on kyllä muutenkin kajarit kiinni jos en oo aikeissa kuunnella jotakin. mä en tykkää yhtään siitä et kone alkaa pimputtaa jotain yht äkkiä (esim mese)

Ihana neitokainen sanni-marialla :heart:

Olipahan viimeyö sitten kerrakseen :headwall: poika päätti pompata sängystä 21.30 (oli nukahtanu sohvalle 19 jälkeen) kun kuuli kun isi kokkaili keittiössä :headwall: arvatkaa suostuko herran nukkuu ilman että hänellekkin tarjoillaan. ja sitten ei enään oma sänky kelvannu. oli vähän ahasta 160 leveessä sängyssä 3 ihmistä ja masu.

Noo ei siinä mitään.. mut... heräsin 1 aikaan 2 aikaan ja 4 aikaan hirveeseen ylävatsakipuun en tiiä että oliko se supistus joka otti niin kipeesti vai jotain muuta mut 4 aikaan kipu oli niin kova että iltapalat tuli ylös :( ja sen jälkeen helpotti. mulla on mustelmakin tossa ylävatsassa kun sielä sellossa kävelin ovankahvaa päin :kieh: Noh.. kohtapuoleen neuvolaan...

Nellah ja Toni 38+5
 

Yhteistyössä