<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Houp neuvolassa menee Nellah hyvin kaikki, kyllä kyllä :)

Juu olipas teitä äitiliinit kiva eilen Sellossa nähä :flower: Sai teille kasvotkin ja kuuli ajatuksia ihan livenä :)

Mulla oli eilen kanssa aika heti kun kotiin pääsin, niin mahaprobleemaa. Hyvinhän siellä varmasti jutskat on, mutta ihan tolkuttoman oksettava olo alkoi yhtäkkiä ja samalla sitten aina pinkeytyi välillä masu. Kamalasti käärylekin masussa liikkui. Ajattelin moneen kertaan, että nyt oksennan, tai nyt, tai kohta, kohta, kohta, en kestä enää.. Tosi tunkkanen olo oli kasvoilla, nenässä myös. Kuumeinen olo, välillä tärisyttikin. Oli ihan voimaton olo. No pikkuhiljaa mukamas meni ohi nämä tuntemukset, ainakin lieveni.. Nyt aamulla taas öllö-olo.. Varmaankin aika pitkälti johtuu vauvelin kovasta jumppailusta ja hikasta. Ihana tosiaan olisi jo päästä putkauttamaan beibi ulkomaailmaan, mutta toisaalta saisi luvan vielä kasvaa ja kehittyä. Nythän vauvalle tulee päivittäin painoa n.30g, joten se on jo aika möllikkä, olihan se siellä maanantain ultrassa lääkärin mukaan 2994g jo.. Ja ajatella mikä ponteva tyttö sieltä tulisikaan jos yliviikoille menee :whistle: :D No, kunhan vain saisi sen omin keinoin ulos ilman viiltelyjä. Toive, mutta lopulta kaikki käy, kunhan sieltä terve vauva jotenkin ulos tulee.
:heart:

Huomenna mullakin neuvola, aaah - pääsen sanomaan siitä mulkvistirouvalääkäristä etten sille enää tutkittavaksi halua. Ja ihanaa, saa taas vauvasta ja omasta tilasta väliaikatietoja, tykkään aina mennä neuvolaan. Sitten onkin iltapäivällä TSUBO-hieronta :p Mielenkiintoista. Se on kuulemma raskaana oleville juuri täydellinen "vartaloterapia". Menen Lauttasaareen, paikka nimeltä Valkoinen Norsu. 60min. ja 55e. Tarjoushinta vielä tän kuun loppuun, olikohan muuten 72e our sumtin. Ihana mennä vaan levyttämään, tunniksi, kääk - ilkosillaanhan siinä sitten ollaan (onneksi edes pikkuhousut jalassa) ja joku mies siinä homman hoitaa :LOL:

Höh mun 8.30 vauvaohjelma meni sivu silmieni nyt tässä koodaillessa. No taitaa sieltä tulla se Syödään yhdessä -ohjelma, jota myös tykkään seurata :wave:

Omaan huiviin spagettiruokaa ja heipsan vain kaikille. =)

Kaunis sää, voikaa hyvin, nauttikaa, raskaus on ihanaa aikaa, vaikka näitä tukalia oloja jo meillä monella onkin. Nautitaan vielä loppumetrit parhaamme mukaan!



 
Ihania kuvia täällä pikkuisista :heart:
Tuntuu ihan oudolta, et munkin masusta tommonen pieni käärö sit putkahtaa....

Niin ja kiitos kaikille Sello-tapaamisesta -vagabondit siis täälläkin :wave:

Nellah mua niin nauratti toi sun ovenkahvaan törmäys kun eilen kotona törmäilin jatkuvasti leikkulautaan kun kuvittelin mahtuvani sen ja pöydän välistä.... Nää uudet ulottuvuudet ei oo viä(kään) hallussa ;)

Viime yö kans pyöritty ja vaihdettu kylkee tunnin välein.....
Eilen oli lääkärineuvola ja siä kaikki ok, hiukan oli kohdunsuu pehmennyt. Ja vaaka oli erityiskohtelias (oli eri huone mis yleensä käyn) ja väitti et en oo viikos lihonu kuin 80g!! No ens viikol tuleekin sit varmaan huimat lukemat kun on taas "oma" vaaka..... hope not.....

vaaveli 37+1


*muoks* tuuhan sit funkymamakertoon hierontakokemuksesta. Hoitolan nimi on ainaski loistava :D -kuvaa juuri mun oloani läskeineni, mutta voihan sillä oli jokin hieno merkitys...
 
Huomenet.

Nellah
Meillä on ihan normaalia että 180cm sängyssä nukkuu puolesta yöstä lähtien 4tyyppiä ja joskus koirakin.. Ahasta meinaa olla.. :LOL: :LOL: :LOL:

Noi törmäilyt on tuttuja täälläkin.. Ja kun viime vkl leikkasin miehen ja lasten hiukset niin siinäki tuli pökittyä mahalla koko ajan.. Paidassa on sit sellanen karvakohta kun on saanu hiukset leikattua :LOL: :LOL:

Taas ihania vaavikuvia!!
Kaveri kans sai viime lauanataina pojan ja oli nyt laittanut facebokin kuvia.. Kyllä se ois jo ihana saada itekki filmattavaks tuolta masusta..

Nyt alkaa oll apuuro valmista joten häippäsen koneelta laittaan pojille puurot..

Äiti aamulla mesellä kysy että saako tulla meille siivoaan :LOL: :LOL: Sanoin että ala tulla jo :LOL:
Nyt se tuolla pesuhuoneessa kuurailee suihkukaappia... Meinas vaan et kun et sinä nyt kykene...
Kivahan se..Jos anoppi ois kysyny niin oisin vaan sanonu että saan minä itekki..

Nyt puurolle..
 
Voi onnea vuffi ja nappi pikkukääryleistä :heart: Ja kaikki muutkin vauvautuneet, jos on menny ohi.. On taas tullut tekstiä niin mahottomasti =)
Aivan ihania kuvia pikkuisista :heart: Voi kunpa täälläkin ois jo semmonen paketti :)
Miksihän aina kaikilla odottajilla (ainakin melkein) epäusko valtaa mielen, että eihän tämä synnykkään?! Vaikka mullakin vielä viikko ja 1päivä laskettuun aikaan niin oon jotenki varma ettei tämä kaveri täältä ymmärrä tupsahtaa ikinä =)

Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Käsikopelolla painoarvio n.3,4 kg, ja laskettuna aikana 3,7.. Sanoin terkalle, että varmasti on nelikiloinen niin sekin alko heti muuttaan omaa arviotaan.. Sano että saattaa hyvinki olla nelikiloinen sitte parin viikon päästä.. No saapa nähä, mutta ei mikään pikkumies kuitenkaan oo tulossa :heart:

Aivan mahtava keksintö tuo levolac =) On ollu monta päivää maha niin kovalla, ettei oo yölläkään saanu nukuttua, mutta nyt alkaa toimimaan. Jään varmaan riippuvaiseksi tuohon paskanluistoaineeseen :LOL:

annuli ja pikkunen 38+6
 
siideristä mä selailin kaiken maailman sivuja, mutta en kyllä osaa sanoa mikä siinä olis se synnytystä edistävä vaikutus...ja onhan noi kaikki sunat, seksit sun muut ihan vaan jotain uskomuksia/olettamuksia että ei kannata liian tosissaan ottaa :D

en sitten ostanut sitä siideriä, en jotenkin viitsi, vaikka tiedän ettei siitä ole mitään haittaa sikiölle, kun yhtään en ole alkoa juonut :/ taidan pysytellä "terveellisimmissä" vaihtoehdoissa, kuten lakritsi, vadelmanlehtitee ja kahvi tälläsiä nimittäin myös bongasin..

( . ) illalla ja yöllä taasen kipeitä suppareita, mutta aamulla sai taas herätä pettyneenä siihen että maha on tallella, eikä lapsivedetkään menneet :headwall: joka aamu sama juttu ja varmasti tulee oleen pitkän aikaa |O tasan viikon päästä on se seuranta TAYS:issa. jos paikat on tarpeeksi auenneet niin ehkä saisinkin jotain pientä avitusta pikkuisen ulos tulemiseen :saint:

tuoreet sämpylät odottaan uunissa :wave:

JJ-t ja Joona 38+6
 
Joo..kirjotin sit jo kerran ison litanian tosta vadelmanlehtiteestä,mut muka painoin jotai nappia niin katos koko ikkuna taivaantuuliin...

Niin..Mulla on tosta vadelmanlehtiteestä kokemusta..Samoin persiljasta..
Esikkoa odottaessa kävin ostaan sitä vadelmanlehtiteetä ja neuvoi sitten että kaks vkoa ennen la sais alkaa juomaan ja kertoi vielä että myös persilja on hyvä kypsyttelijä..
No minä sitten tein pari sämpylää joiden väliin pistin persiljaaki ja sitten join n kolme kupillista sitä teetä..No..oiskohan ollu sama ilta vai seuraava niin huomasin illalla 8 että supistukset tuli 5min välein..Sit seurailin ja yöllä soitin laitokselle että tulenko ja käskivät oottaa aamuun..Sit aamulla oltiin n 10 aikaan laitoksella ja sinä päivänä n 2aikaan alkoi kipeet supparit ja sitten seuraavana päivänä syntyi ennen puolta kahta.. en sit tiiä oliko niillä jotai taikaa vai alkoko synnytys muuten vaan.. Toinenkin kuiteski syntyi yhtä aikasin vaikkei mitään poppaskonsteja ollutkaan käytössä..ja jos tuota vadelmanlehtiteetäkin pitäis alkaa jo kaks vkoa ennen juomaan niin jotenkin en usko että ois vaikuttanu,mut tiedä häntä..
Jos tuo mun synnytys johtu noista niin en kyllä välttämättä suosittele..aika rajua oli..
 
vaavimasu HUI!!! ajattelin kyllä koittaa, mutta jos joisi vain yhden kupin päivässä :D Millasta teetä ostit ja mistä..? Onko nää siis ihan luontaistuotekaupasta ja sieltä sitten kysyy myyjältä siitä vai kuinka??
 
heipa kaikille tulin ilmottamaan että yhdessä kasassa ollaan :wave:

eilen tuli vähän kaaduttua tossa pihassa, kun satoi jään päälle lunta..vaavi kuitenkin liikkunut masussa normaalisti, eikä mitään kipujakaan ole.. paitsi noi normaalit liitoskivut... :kieh:

tuli eilen käytyä ostoksilla, mutta sain itseni hillittyä vauvan vaatteiden suhteen ja mukaan tarttui vain hyttysverkko vaunuihin :D olen ylpeä itsestäni..
täällä supistellut välillä, mutta ei mitenkään kipeesti..enemmän vaivaa toi närästys...

vitsi kun on niin ihania kuvia vaaveista täällä, että tahtois jo oman pikkuisen..vaikka parempi kasvaa vielä masussa, vaikka itellä onkin tukala olo...

aurinkoista päivänjatkoa kaikille B)

lumi-enkeli+masuasukki 36+2 :heart:
 
Luontaistuotekaupasta ostin teen..Ja se oli sellasta haudutusteetä.. Kannattaa kyllä juoda vain pikkasen kerrallaan..Tai ainakin vain sitä teetä eikä persiljaa kaveriks :LOL:
Ois toisaalta kiva kokeilla uudestaan et käviskö samalla lailla mut toista noin pitkää synnytystä en vapaaehtoisesti taho.. :D
Ja juu luontaistuotekaupan myyjät varmasti osaa neuvoa..
 
lumi-enkeli hui!! Onneks ei käyny pahemmi vaikka kaaduit! :hug:

JJ-t juu en mie noita nii tosissani otakaa :D Mut tuo vaa kuulosti nii erikoiselta, et sitä ees suositeltais.. Tai jotenki.. Ja sit ku ollu ilma alkoholia (ok, jos ei oteta sitä pientä morkkissiideridesiä lukuun :saint: ) koko raskauden ni kyllä mu mielest parempi olla vastakin. Varsinki ku ei oo enää ku kolme neljä vkoo jälellä maksimissaan :)

Vaavimasu
Ni siula se synnytys käynnisty sit aika voimakkaana? Tosin kyllähä ne vadelmanlehtiteestä sanovat, että sais supistuksista semmoset voimakkaammat ja siten synnytys nopeentuis. Kyl mie mieluummi kärsisin kunnolla pari tuntia kuin olisin löysässä hirressä 20 tuntia :LOL: Mut juu, voiha se olla, et ei sil ees mittää vaikutusta oiskaan. Mut sanovat ainaki, et vahvistavat kohdunlihaksiakin. Ja ei kai siittä haittaakaan oo.. kai..

Täällä edelleen autuaan tietämättömänä mistään supistuksista tai muustakaan :) Jalkakramppeja on ja huuliherpes sit tykkäs paukahtaa tuoho ylähuuleen.. ai että mä tykkään siittä! :headwall:

Tänne ei siis kummosempia!

SS/ mytty 37+6
 
AM Mun käyttämän D&G hajuveden myynti lopetettiin suomessa...Mutta bongasin sen kerran tallinnan stokkalta josta olenkin sitä nyt pari vuotta hakenut :D En mitenkään turhamainen oo.. :whistle: Mutta siis tiedän miten traagista toi tollanen on :D
Ja niitä pieniä turkinpippurijutskia saa täällä ainakin makuunista ;)

Tosta akupainannasta..niin mun kaveri laittaa aina välillä mulle niitä akupunktio neuloja korviin niin se ei oo suostunut laittamaan niitä kaikkia pisteitä kun voi käynnistää synnytyksen ennenaikaisesti.. :whistle: Mä en kyllä henk.koht usko noihin mihinkään vaan uskon siihen että se vauva viestittää niillä hormooneillaan sitten kun haluaa pihalle...
Mutta kyllähän sitä ihmiset alkaa uskomaan jumalaankin kun jotain tarpeeks kauheeta tapahtuu...Ja tää alkaa olla jo kaikkine vaivoineen aika kauheeta :LOL:

 
mä en oo millään jaksanu kirjoitella mut jos lyhyesti pistäis synnytystarinaa.

eli menin sillo to sinne synnärille tutkimuksiin turvotuksen takia. juuri pääsin siihen lääkärin lavitsalle eikä juurikaan ehitty tutkii ku lapsivedet rysähti siihen. paljon tulikin tavaraa. lääkäri sanoi et nythän sun turvotus ongelmakin selvisi, hyvä ettei autossa ollu vedet menny ku tänne tulit.

ilmoitin mammalle ja pojalle et lähtee kotiin ku tää jää tänne ny. soitin miehelle et rupee pistää asioita kuntoonet pääsee tulee paikalle. 10.45 noin meni vedet ja mä oottelin miestä muutaman tunnin ja huilasin ja keräsin voimia.
sitte ku mies pääsi paikalle ni rupesin kävelee ja heiluttelee itteeni ni vauva lähtis kunnolla tulee. aika pian rupesikin tulee kovia suppareita. jossain vaiheessa sit halusin kokeilla sitä paljon puhuttua ammetta ja ihan kiva siellä oli lillua. vei selän puolelta kokonaan kivut supistellessa. aika kauan meni eka puoli, et olin 5 cm auki.
noin seitsemältä illalla alkoi tapahtuu rytinällä. siirryttiin saliin ja mä roikuskelin puolapuilla ja nojailin sänkyyn. kipu oli jo todella kovaa ja aukesin ihan rytinällä. olin suunnitellu et jos tarviin kivunlievitystä niin otan kohdunkaulan puudutteen. no pyysin sen sitte siinä loppumetreillä, mut lääkärillä oli toisessa salissa hengenvaarallinen tapaus niin en koskaan saanut sitte mitään apuja. ELI TÄYSIN LUOMUNA TYTTÖ MAAILMAAN TULI.
onneksi loppu meni 5cm loppuun asti tunnissa ja ponnistin noin 3minuuttia. sitte ulos pullahti ihana tyttö pistein 10 10 10.
kello oli 20.28 jos ziki haluaa listaan lisätä

en tosta synnytyksestä pysty tarkemmin kirjoittaa kun olin hiukan päästäni pyörällä ku loppu oli TUSKAINEN! en ees tunnistanu mukana ollutta opiskeliaa seuraavana päivänä kun tuli mun kanssa juttelee.

mut kaikki tosi hyvin enkä revenny, eikä siis tullu yhtään niitä ikäviä tikkejä =)

ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE :heart: :heart: :wave: :wave:

Hani ja tyttö 1viikko
 
AAM
Hani mahtava suoritus :hug: :) olet aika sissi ! se onkin sit kiva ko puudutusta pliis ja jaa no nyt on kuule tuossa toisessa huoneessa kiinni joku hengessään... öö okei ehkä mä kestän... no siinähän on kestettävä ! Hyvin pärjäsit ja ylpiä voit olla itsestäsi :D

Auttoiko se että et joutunut sit sidotuks sänkyyn tavallaa ko epiduraalin kanssa melkein joutuu ? että se kyykkyasento meininki oli tappavan tehokas avaaja ? pidän vain itse sit mielessä..

( .) kauhialta shopping spreeltä palauduttu hiljattain kotiin vain hörppäämään kuppi kuraa ja teitin kirjoitukset lukemaan.. sitten on tuo neuvola klo 13...
joo siis tuli shopattua kahdet impparintsikat toiset lindexiltä svegmarkin oikein laadukkaat kympillä :eek: ja sattui istumaan niin maan perkeleen hyvin ja sit toiset semmoi vaaleanpunaiset hempeily rintsit :) :heart: ja kalsareita, vois kevään korvalla uusia varastoja.. :whistle: sit miehelle keittokirjoja suomalaisesta (3 x 2,95 suklaa ja pasta ja tapas semmoi minikirjoja tosi näppäriä :p NAM ), anttilasta rautajuomaa alekorista sitä floradixiä 9 eur ei paha ? , vauvalle pari kevät/kesä lakkia alesta nekin, pojalle uusi peitto, saa luovuttaa vauvalle sit äippäpakkauspeiton :D ja blaa kaikkea krääsää.. on tää paha olla äippälomalla :ashamed:

Am & hippunen 37+4 :heart:
 
Meil synnytysvalmennukses ainaki se th (ku eka oli neuvolan juttu ja sit oli myöhemmi synnärin juttu synnytyksestä ) painotti tosi paljon sitä kyykky- tai seisomisasentoa.. Ku siten painovoimakin auttaa siin aukeamisessa. Jos on vaa sängyssä ni sithän kropan pitää tehä enempi töitä, et sais sen lapsen sielt synnytyskanavan kautta pihalle :p Eli mie ainaki koitan viimoseen asti muistaa olla seisoviltee! =)

Hanilla kiva synnytyskertomus! :heart:
 
Äippäpolilta kotiuduttu. Kaikki maksa-arvot yms. laskeneet ja ultran mukaan vauvalla kaikki paremmin kuin hyvin. Painoarvio oli 2,8kg eli ihan pikkusen keskikäyrän alapuolella mennään. Ai että mä oon niin onnellinen kun saankin jatkaa tätä stressitöntä raskautta loppuun asti, tosin viikon välein käyn silti labroissa tarkistuttamassa tilanteen. Mutta siis, terveen paperit saimme :) Maanantaista semmosta muutosta tuolla alakerrassa että sentin verran oli auennut paikat, wuhuu, ehkä tää joskus syntyy =)

Kiitos treffeistä, oli taas mukavaa nähdä teitä kohtalotoverit..

Ai että kun rupes himottaa kokeilla tota vadelmateetä jos vaikka olis jotain vaikutusta synnytyksen alkamsieen.. Ehkä sitte kun on 38 täynnä niin käyn ostamassa, vaikka voishan tuo jo vaikka tänään syntyä.. :whistle:

Hanilla ollu kanssa oikein tapahtumarikkaan kuuloinen päivä silloin synnytyspäivänä.. Mäkin joka kerta kun nousen ylös tai jtn niin odotan että menis noi vedet, mutta eipä ne mihinkään mene. Mä vaan päässäni jotenki romantisoinu ton tapahtuman ja hetken. Oon keskellä ruuhkaPrisman kassajonoa ja saan huutaa, oh my god, my water just broke ja sit hirveellä kiireellä synnyttämää B) Hahaa, ehkä vähän liikaa jenkkileffoja katottuna mut eniveis, hauskaa olis (ainakin niin kauan ku ei satu omalle kohdalle..) :D

Piin 37+1
 
Tää mamma lähtee synnyttään ma 30.3. :D :D :D Eli Kättäriltä kotiuduttu mutta ma klo 8 pitää ilmoittautua uudelleen käynnistystä varten! Kaikki oli periaatteessa suht ok tänään toksemia- ja kasvukontrollissa, mutta verenpaine korkee ja istukka vissiin alkaa veteleen viimosia, niin päättivät vauvan olevan parempi tulla jatkamaan kasvuja masun ulkopuolelle. Oli kasvanut nyt reippaasti, mutta koska on pieni ja lopussa kasvu kuulemma tyypillisesti muutenkin hidastuu, niin käynnistetään. Painoarvio oli muuten jo 2,7kg (sama kuin mun nla-täti sanoi käsikopelolla keskiviikkona!!), kun viime viikon ultrassa kokoarvio oli vain 2,4kg... MIhinköhän luottas? :eek: No, eniveis, vaikuttaa olevan lähempänä 3kg kuitenkin ja pysynyt omalla -2 käyrällään :heart: Ja hyvät mahkut siis saada vauva heti vierihoitoon ja päästä normaaliajassa kotiin jne kaikkee kivaa =) Tietty olettaen että synnytys menee hyvin ja vauva voi hyvin synnytyskoettelemuksesta selvittyään...

Joo, taidan todellakin nyt pakata vkl sairaalakassin valmiiksi ja tehdä viime hetken hankinnat (imetystyyny, rintapumppu ja sitteri). Ja miehen voisin pakottaa siivoon kämpän :D Aika jännä kyllä kun tietää melkein vauvan syntymäpäivän, eli todennäköisesti ma tai ti ja viimeistään ke, joka olisi muutoinkin vauvan LA.

Hanille kiitokset synnytyskertomuksesta! Melkoisella rytinällä tuli sitten lopussa, onneksi (ja ihme?) ettei tullut repeämiä. Toisaalta se nopeus taisi olla hyvä, kun jouduit olemaan ilman kivunlievennystä. Mahtoi kyllä olla varmaan melkoista kipua, en halua itse nyt edes ajatella moista mahdollisuutta, mutta eihän sille mitään voi jos sattuu tuollainen tilanne naapuriin...

Piin hienoo et kaikki hyvin sielläkin ja pääset nauttimaan loppuodottelusta rauhallisemmin mielin!

allusmammalla lositava shoppailukunto :D

Aurinkoista torstain jatkoa ja hyviä vointeja!

t. manna + vielä 3pv masuvauvana majoittuva pikkupirpana 39+1 :heart:
 
mulla on ollu aina niin et suppareitten aikana täytyy ola pystyssä ja siinä sit ite liikuskella ja availla haaroja ja vähä jynnäillä. se auttoi kyllä siinä tilanteessa paljo.
välillä ku piti käydä makuullaan vauvan sydänäänien takia yms. ni sit ku tuli kaamee suppari ni mä huusin et nyt äkkiä pois täältä pedistä ja kätilö oli tulossa auttaa ni mä sissinä siitä melkein lensin ite ylös ja kätilökin toppuutteli et oho oho ku tulit nopeasti. no ei siinä jouda oottaa ku parin sekunnin päästä kipu käytännössä katsoen lamaannuttaa jos siihen jää venailee.

se kätilö jotain hommaili tuolla alapäässä kun ponnistin ja välillä KÄSKI KOVAAN ÄÄNENN et nyt lopetat ja hengität. se sit auttoi varmaan ettei tullu mitään repeämiä. osas asias kyllä kätilö tosi hyvin vaikka olikin nuori.

ja mä ehdin siinä pari kertaa kiroamaan et eikö oo toista lääkäriä.
 
Manna: Nyt yrität sit nukkuu yöt hyvin ja levätä paljon, että jaksat puskea pienen ulos. Ku onki varmaa helppo nukkua ku tietää tulevasta koitoksesta :D. Vähän jännää :).

Kiitti hani tarinasta.. lääkäri pelotteli mua tolla, että lääkäri saattaa olla muissa puuhissa sillon ku mä haluan sitä kivunlievitystä. Ajattelin ettei niin nyt voi oikeesti käydä. Näköjään voi :|.

Koituduin just neuvolasta ja siellä kaikki hyvin. Ei mitään erikoista. No sf oli tipahtanu käyrässä 2 cm. Kuulemma ihan normaalia näin loppuvaiheessa ku lapsi porautuu sinne alas. Ei ollu vieläkään täysin kiinnittyny vaikka ensin oli ihan varma että oli, mut kokeili vähän ajan päästä uudelleen niin eipäs ollutkaan.

säde 37+6
 
mannalle tsemppiä maanantaihin!!!!!! :hug: se on hyvä päivä syntyä, on muutes meikäläisen synttäripäivä myös ;) toivottavasti ei oo yhtä itsepäinen tapaus!! :D

ziki ja kerttu 35+6 (miks noi menee noi hitaaaaasti!!!! ) :(
 
Mannalle tsemppiä koitokseen!!!

Tosta makoilusta tuli mullekki kyllä sellanen et ite en edes pystyis makoileen ja kattonu oon sairaala sarjassaki ku tuntuu et kaikki siinäki aina vaan makaa siinä pedillä et miksei ne kätilöt käske käppäseen..
Esikostaki ku kesti niin kauan niin mulla oli ihan pohkeet löysänä ku kävelin niin paljo rappujaki ja muutenki käytävillä..
En mäkään millään jaksais ja pystyis siinä käyrillä pötköttää..Paljo helpompi on olla pystyssä..

Hani
Mullaki käskivät tietyssä vaiheessa lopettaan puskemisen ja antoivat vähän paikkojen venyä.Ei tullut repeämiä eikä tarttenu leikata..Toivottavasti ois yhtä ihana kätilö nytkin..
 
Allusm: no ei näillä jomotuksilla mihinkään päästä :kieh:. Tainneet vaimeta pienimmätkin tuntemukset :headwall:.

Sanni-Maria: Aivan valloittavan ihana nyytti! Ja ihanan söpö tumma tukka! :heart:

Nellah: kiva yö ollut sulla :hug: Tuo yöheräily on tosiaan RAIVOSTUTTAVAA. Mäkin olen silloin tällöin herännyt siihen että massua jomottaa ja mietiskellyt että voisko muka olla supistus vai vaan huonon nukkumisasennon seurausta. :/

lumi-enkeli: :hug: onneksi taisit selvitä kaatumisesta säikähdyksellä!

Hani: siis tuo sinun synnytyskertomuksesihan kuulostaa ihan täydelliseltä!! (lapsivedet sopivasti sairaalassa, rivakka avautuminen, LUOMUSYNNYTYS, täydet kymmenen pistettä lapselle eikä repeämisiä) :eek::eek:. Tähän siis pyrkikäämme muutkin naiset! :D Onnea vielä Hani hirmuisesti! :heart:

Hyviä uutisia olet saanut manna8. Ja se 30.3 on ihan kohta!! :eek: Joko jännittää?

Niin ja oma olo on tasaisen paksu vaan. Mutta mieli kuitenkin pirtsakka ja virkeä :D

Talvitie 39+1




 

Yhteistyössä