<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Solinalle onnittelut prinsessasta :flower: :heart:

Ja paljon eteenpäin vieviä suppareita niitä kaipaaville!

Mannalle tsemppiä tulevaan koitokseen! Kohta se oma nyytti on jo tuhisemassa kainalossa :heart:

Nukuin viime yön vain yhdellä heräämisellä ja puol kuus kun heräsin olin ihan virkee!! Ihanaa ja outoa =) Eilen tuli taas kierreltyä Sellossa ja osteltua kaikkee pientä tarpeellista ja ei tullu ku pari supparii vaik nelisen tuntii olin reissus! Ihan outo olo itellä ku voi kävellä ilman kummempii ongelmii...
Ostin Novitan uutta cotton-lankaa ja rupesin neulomaan vauvalle myssyä. Ihanan pehmeä lanka :heart:
 
Plääh..
Täällä ollaan vielä..
Suppareiden väli alko sit muutaman tunnin jälkeen piteneen.. Yöllä kuiteski nukuin tosi huonosti kun heräilin suppareihin ja välillä taas näin unta että supisti..Mut aika tiheeseen yölläki tuli ja ihan kivan tuntosia..Joten nyt pitää tänään käydä lenkilläki ja keksiä jotai et alkais tapahtua..
Kyllä mulla nyt on jotenkin sellanen tunne et alkaa olla lähellä et saan vaavin syliin..
Mieheltäki koko ajan kuulemma töissä työnjohtaja kyselee että joko se syntyy :LOL:
Oli jo tän vkon hyppyyttänyt miestä paikasta toiseen tekemässä sellasia hommia mitä muut ei osaa :LOL:
Taitaa mies olla tärkee työntekijä kun on nuori ja osaava.. Mies oli kiusannu että pitää sen kolme vkoa isyyslomaa,vaikka ei todellakaan ole vara pitää ku just se vko..

Voi luoja kun nyt jatkus noi supparit..

Mutta nyt väsään välisä aamupalaa ja yritän olla juuttumatta koneelle että pääsis pihalle ajoissa ja lenkille..

Vaavimasu ja napukka 37+2
 
solinalle onnea prinsessasta! :heart:

jj-t itse myös kyselin alkuviikolla tuosta käynnistyksen "saamisesta", sain hyvin epämääräisiä vastauksia. tapauskohtainen jokainen ja riippuu pitkälti omista puheenlahjoista. mutta ei ole poissuljettu vaihtoehto kuitenkaan.

manna riippuu varmasti paljon tavasta jolla lähtevät käynnistämään. sisarellani 2 kertaa pukastu kalvot ja siitä sitten nopeastikkin synnytys käynnistynyt. ja saman päivän aikana vauva maailmassa. itsellä kolmosesta meni itsekseen vedet, mutta synnytys ei jatkunut ( ei suppareita ) melkein heti pillereillä koitettiin, ei tehonnut mulla. ja seuraavana päivänä tippa. synnytyksen kestoksi laskettiin 2,5h. tipalla ainakin tapahtuu :whistle: onnea maanantaille!

(.) eilen illalla muutama kunnon kipeä supistus, sitten loppui... tänään neuvola ja maanantaina lääkäri.

iltsu & beibe 36+0 ( 37+3 )
 
:flower: Paaaljon onnea solinalle!!!!

Ihana kuulla et jos vauva nyt päättäs maailmaan tulla niin voi päästä suht nopeesti pois sairaalasta! :)

Onko vauvan pieni koko syy käynnistää? Painoarvio oli 34+3 2200g (esikoisella 36+3 3100g) ja tuon http://www.tekay.fi/index.php?option=com_advanced_registration&task=confirm (kohta painon kehitys) mennään aika lähellä alarajaa, ja laskettunakii ois vaan noin 2800g! :snotty:
 
likka-90 meillekki antovat painoarvion viimeisen kerran 34+0 2100g, ja sano että ihan normaali on.. mein pikkunen kasvaa sen n.200g viikossa, terkkari veikkas sellasta 3,3 kilosta meille jos menee laskettuun saakka.. mut et sieki oo aika pikkunen? vaikuttaaha sekin siihen jos tulee pienempi vauva :)

manna joo se voi olla et kaikki 30 pvä syntyneet on tälläsii pikkuisia :D

( . ) tääl oli aika jännä yö, ku harrastettii vähä ässää illalla.. ei hyvä idea!! :D olin iha paniikissa ku aina ku nousin vessaa ni sattu mahaa ihan helvetisti! |O
jos sitä nyt iha kiltisti odottais sen viikon anaski vielä ja alkais sit operaation vauva ulos :LOL:
voi että mie oon huomannu et nää tunteet heilahtelee kyl nii kovin kokoajan :D joka toine päivä kiroilee et tulis jo ulos ja joka toine päivä toivoo et pieni ois vielä pitkään masussa pulskistumassa :D jotenki tosi turhauttavaa :ashamed: hävettää vielä ku itellä viikkoja nii vähä.. voin vaa kuvitella teidän olon kenellä viikkoja enemmän!!! :hug:

ziki ja kerttu 36+0!!!! jee! :)

myö lähetetää kertun kanssa supistuksia niitä toivoville!!!!:D
 
ziki Oon minä "sentään" 166cm :D Esikoinen oli sen 3330g 38+4 ku synty, olin ajatellu että suunnilleen samankokonen tästäkin ois tulossa, mut eipä näköjää B)

Mulla tuntuu ettei tuo ässät vaikuta mitenkää, ehkä hetkellisesti!! Paitsi siivous, ku joutuu kyykkimää yms.
Mut eipä kyllä välttämättä vielä tarviikkaa, samoin ku zikillä et viikon päästä alkais operaatio vauva ulos! :LOL: *voihan sitä yrittää*
 
vaavimasu mulla on ihan sama fiilis kun sulla :hug: illalla olo oli tosi tuskanen ja yölläkin supistukset herätti, piti nousta ylös niin vähän helpotti. nyt aamulla edelleen supistaa mutta ei mitään säännöllistä. maha todella herkkä :/ täälläkin toivotaan että supistukset jatkuisi :saint:

likka ja ziki ymmärrän teitä, koska olin itsekkin jo noilla viikoilla ihan valmis synnyttään ja tällä hetkellä aivan kypsä tähän oloon |O varsinkin kun koko ajan jotain pikku vaivaa ja hulta niin haluaa vaavin pihalle, että pystyy asialle jotain tekeen. nyt jotenkin avuton olo! painosta mä synnyin pari päivää ennen kun veli ja mä olin 3600g ja veli 4400g että kyllä nuo voi samalla synnyttäjällä varmasti vaihdella!!

operaatio vauva ulos :LOL: hyvä nimi!! vinkkejä voidaan ottaa vastaan!! vadelmanlehtiteetä alettu juomaan eilen, tänään taas siivousta ja jos pystyis kävelylenkkejä tekeen..

JJ-t ja Joona 39+0 :heart:
 
muh.. tänään kun kello lyö 18.08 jos asukki on tiukasti masussa kiinni voin sanoo että oon ollu pidempään raskaana kun koskaan ennen :whistle:

mä nukuin viimeyönä :eek: tosin heräsinhän tuota kerran yöllä mut siis vaan kerran :eek: :eek:

nyt masukki sitten nukkuu.. piti oikeen tökkiä sitä että ollaanko sielä järjissään niin tulihan sieltä yks monotus tyylillä "anna mun nyt hitto nukkua"

ukolle soitin aamulla ja sieltä tuli jo ekana että "eikö vieläkään?" :whistle: ilmeisesti alkaa mun valittaminen ottaa jo kaaliin sitäkin :D

Nellah ja Toni 38+6
 
JJ-t
Juu mulla kans jotenki masu hellänä ja alapää kipee..
Mietin kyllä kans et jos kokeilis uudestaan tota vadelmanlehtiteetä,mut taidan pysyä kuiteski nyt näissä ässissä ja lenkkeilyssä :D Mun villi veikkaus itelle olis et sunnuntaina syntyy tai viimestään aprillipäivänä :LOL: Pitääki sit huijata tuttuja jos sillon syntyy.. :kieh:
masu tuntuu sellaselta niinku melkein koko ajan vähä supistais.. Äitikin toivoi että syntyis vkl aikana kun niillä on keskiviikkona ouluun meno niin eivät sitten ole paikalla ammaamassa poikia..
Mutta jospa sitä pääsiski tositoimiin pian ja kaikki menis hyvin..Samaa toivon sulle JJ-t kun sulla noi viikotki on jo sitä luokkaa että tulee vaan!! :D

Muillekkin toivottelen suppareita että päästäis kääröjämme hoitaan..

Vaavimasu ja napukka 37+2 *lähtee kohta pihalle toteuttamaan operaatio "vauva ulos" vaihetta lenkkeily*
 
Täällä kanssa yksi joka ilmottautuu operaatioon vauva ulos :wave: Taidan käydä tuota vadelmanlehtiteetä ostamassa ja siivouspäivä on täälläkin tänään.. Enpä olis uskonu, että näin innoissaan aloittelen siivoamisen :LOL:
Huonosti nukuttu yö taas takana, on semmosia tympeitä pikkusuppareita ja menkkamaista juilintaa, jotka pitävät hereillä.. Tulis vaan kunnon kivut kertarytinällä!!
Mitenkähän tuon käynnistyksen kanssa on, kun neuvolasta sano että yliaikaisuuskäynti tulee olemaan 15.4 ellei siihen mennessä ole mitään tapahtunut. Sillon on viikot 41+5. Niin käynnistääköhän ne automaattisesti sitten vai pitääkö keksiä hyvät valitusvirret, että saa jotain tapahtumaan? Oliko jollain kokemuksia? Jotenkin oon alkanu asennoitumaan niin, että yli mennään että heilahtaa :)
Aamulla taas tympäs herätä ja huomata, että maha tallella eikä sänkykään ollu märkä.. :eek:
[/b]Hanilla melkoinen synnytys :) Mutta onneksi suht koht nopea kuitenkin! Melkoinen suoritus :heart: :heart: Onnea vielä pienokaisesta!
Mutta siis nyt alkaa hillitön siivousurakka!!! Mukavaa viikonlopun alkua kaikille =)
Ja toivotaan jo paljon vauvoja tämän viikonlopun aikana :heart: :heart:

annuli ja kiireetön pikkumies 39+0
 
39+0 :) Mä oon vieläkin niin kipee että toivon ettei tää nyt todellakaan vielä tuu...Mies kyllä rauhoitteli että vauva tietää että äiti on niin kipeä ettei pysty nyt synnyttää mutta ite en ois niinkään varma ei oo meinaa aiemminkaan äitin olot vauvaa paljon kiinnostanut :LOL:
Niin ja mullekin tuli nyt se hemmetin huuliherpes :kieh: Ja miehelle kun valitin että on ilkeen tuntunen niin se vaan huolehti siitä että kuinka kauan se nyt näkyy siinä että saadaan sitten hyviä kuvia synnytyksestä :kieh: :LOL: Uskomatonta!!

 
tääl poksahti täyaikasuus :D :D :D

laitan viel muutaman kuvan, tosin yllätyi et on tullu aika paljon noita arpia vaikka kuinka rasvailen .. :kieh:





napakorukin lähti kolme viikkoo sitten.. aatella et pystyin esikoisesta pitään loppuun asti.. nyt ei toivookaan..

TAYSissa eilen käyty ja sieltä sanoivat et jos verenpaineet lähtee nousuun tai tulee muita rm oireita nykyisten lisäksi niin sitten käynnistetään.. tällä hetkellä oireina päänsärky, näköhäiriöt, huimaus ja proteiinit pissassa..

unicorn ja vaavi 37+0 *POKS* :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
mites muuten te joilla synnytys käynnistetty, kauanko kesti että oli vauva syntynyt? mun sisko nimittäin just kertoi et hänellä kesti 3pv... :whistle: :eek: mut toivosin et pääsis itse vähä nopeemmalla, ainaki mul on paikat jo melko hyvin auki ettei tarttee niitä "kypsytellä", kai, tai pitkään ainakaan. no sen näkee sit.

Mulla käynnistettiin esikoinen, keskiviikkoaamuna klo 10 reikä reikä sain sen tabletin, vauva syntyi perjantaiaamuna klo 6.10. Epiduraalin kun sain niin silloin nukuin pari tuntia. Pahinta oli väsymys, muuten en pitänyt kokemusta yhtään kamalana. Poika syntyi vasta rv 42+5... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja misStar:
39+0 :) Mä oon vieläkin niin kipee että toivon ettei tää nyt todellakaan vielä tuu...Mies kyllä rauhoitteli että vauva tietää että äiti on niin kipeä ettei pysty nyt synnyttää mutta ite en ois niinkään varma ei oo meinaa aiemminkaan äitin olot vauvaa paljon kiinnostanut :LOL:
..joo, minun äiti synnytti nuorimmaisen oksennustaudissa. :( Oksentamisesta se homma tais käynnistyäkkin.
 
Mikä yö..heräsin siihen kun vasenta puolta alavatsasta yläreiteen sattui niin älysti,ja sitä kesti mun mielestä tosi pitkään.Olo on muutenkin aivanloppu,toivon jo saavani vaavin syliin.

Eilen rupesin miettimään noitten miehen vapaitten takia(pitää lasketusta pvstä 5vkoa,ja siihen ei onneksi sisälly isyys eikä kesälomaa;))että kun tulin raskaaksi heti pillereistä luovuttuani niin mitenköhän se mahtaa olla toi kierto juttu joka siis vaikuttaa LA:aan.Siis että voiko olla ettei se pidä lainkaan paikkaansa ja siirtyykin monella vkolla tai jotain???Hyvä tässä vaiheessa miettiä asioita tältä kantilta.

Tiistaina synnytystapa-arvio ja saan sitten lähetteen sinne ä-polille ultraan ja uuteen arvioon :D

milky 36
 
Synnytyskertomusta pukkaa..... eli tosiaan ne maanantain selkäkivut olivat sitten jotain...

Maanantaina 23.3.2009 rv 36+1 alkoi iltapäivästä särkemään selkää ja alavatsaa. Ei kuitekaan selkeitä supistuksia tullut joten koetin olla välittämättä asiasta.
Kivut vain pahenivat, selkeät supparit kuitenkin puuttuivat edelleen.
Enää en pystynyt syömään kunnolla. Kun gramma panadolia ja kuuma suihkukaan eivät helpottaneet soittelin äippäpolille.

Näytillehän ne käskivät. Edelleen tässä vaiheessa uskottiin että turha keikka tulee.
Otettiin kuitenkin sairaalakassi mukaan. Saatiin lapset hoitoon ja heillekkin otettiin vähän vaihtovaatetta.

Äippäpolilla mentiin ekaksi käyrille. Pientä supistelua siihenkin piirtyi. Ei edelleenkään mitään kunnollista.
Mutta kivut olivat ja pysyivät ja pahenivat vain.
Tässä vaiheessa käskettiin jo ettei saa enää syödä ja juoda mitään.

Pienen odottelun jälkeen tuli lääkäri. Ultrasi että vauva voi hyvin. Hetken mietti ja konsultoi toista lääkäriä.

Ja kello 20.00 me istutaan miehen kanssa synnärin odotushuoneessa ja ihmeteltiin että meille tosiaan syntyy vielä tänä iltana vauva.
Saatiin siis kiireellinen sektiopäätös.

Soiteltiin siinä lapsenvahdeille että voisko muksut sittenkin jäädä yöksi. Onneksi onnistui, olivat vielä niin ihania että hakivat meiltä koiratkin sinne ja tekivät miehelle pedin että sekin pääsee sinne nukkumaan jossainvaiheessa.

Mies lähti autosta hakemaan mun sairaalakassia ja mie menin suihkuun ja vaihdoin leikkauskamppeet niskaan.
Päästiin odottelu huoneeseen missä mulle laitettiin tippa ja katetri. Siinähän se meni sitten odotellessa ja jännittäessä sekä koettaessa tajuta asiaa.

Vaille kymmenen tuli sitten lähtö. Mies ei päässyt mukaan vaan jäi odottelemaan vauvan hoitohuoneeseen.
Mut vietiin leikkuriin. Kytkettiin valvontapiuhoihin kiinni. Laitettiin selkäydinpuudute. jne....

Olo oli kokoajan tosi hyvä, vaikka kieltämättä aika jännittynyt.

Sitten lääkäri aloitti leikkaamiseen. Ja samantien selvisi mistä johtui mun pahat kivut vaikka supparit olivat niin pieniä.

Kohtu oli venynyt jo äärimmilleen. Kohdussa oli sormenpään kokoinen reikä ja sen ympärillä kohtu oli niin ohutta että sikiökalvot olivat näkyneet lävitse.
Oli taas onnea roppakaupalla matkassa ja just oikeaan aikaan mentiin leikkuriin.

Vauveli olisi vielä halunnut olla kohdunsuojissa eikä vapaaehtoisesti tullut ulos. Vaan lääkäri joutui kaksinkäsin ylävatsalta painelemaan jotta vauva pullahti ulos.

ja niin 23.3.3009 kello 22.12 syntyi meille ihana täydellinen pieni prinsessa.


Vauva meni ekana lastenlääkärin tarkastukseen kun sen verta aikaseen kuitenkin syntyi. Ja kun lääkäri oli tarkastanut että TYTTÖ voi hyvin, hengittää itse ja on kaikinpuolin kunnossa tuotiin hänet hetkeksi syliini.
Ehdottomasti sen päivän onnellisin hetki!!

Sitten vauveli lähti kätilön kanssa isukin luokse ja mie jäin paikattavaksi.

Se tuntui kestävän ikuisuuden. Ja menikin siinä tavallista kauemmin. Lääkäri poisti kohdusta heikkoa osaa ja paikkasi sen tavallista tukevammin. Lisäksi mulla oli vuotoja joiden paikkaamiseen meni hetki.
Mutta lopulta se oli ohitse. Lääkäri vielä vaihtoi muutaman sanan kanssani ja kertoi miten leikkaus meni.
Mie voin kokoajan tosi hyvin suurempia ongelmia ollut. Yhdessä välissä tuli vain aika heikko olo, verenpaineet olivat romahtaneet 84/35 mutta lääkityksellä se onneksi korjaantui.

Sitten minut vietiinkin jo herämöön.

Tällävälin vauva oli päässyt isänsä luo. Häntä vähän pestiin ja punnittiin yms. Iskä sai pukea hänet ja pitää sylissään.

Tuoreet mitat olivat 2655g , 46.5cm ja pipo 35cm


Minä voin heräämössä hävyttömän hyvin. Ei tuntunut yhtään siltä että olisi just leikattu. Taisin olla aika lääketokkurassa.... Paleli vain vietävästi ja janotti. Mutta onneksi sain peittoja ja mehua.

Vauvakin pääsi käymään luonani ja heti päästiin harjoittelemaan imetystä.
Ne olivat ihania hetkiä kun sain pienokaisen ekaa kertaa kunnolla syliinsä ja rinnalle.

Hetken aikaa saimme helliä toisiamme ja sitten kun mulla jalat jo liikkuivat niin kätilö lähti vauvan kanssa hakemaan iskää ja osastolle ja käski sieltä tulla hakemaan minua.

Oli kuulema iskälle sanonut että äiti voi siellä tosi pirteesti. Hyvä ettei noussut jo sängystä ylös.


Kaikenkaikkiaa jäi tosi hyvä fiilikset vaikka kaikki tulikin vähän yllättäen. Harmittihan se ettei mies päässyt leikkaukseen mukaan.
Mutta henkilökunta oli tosi ihanaa ja ystävällistä. Minulle kerrottiin koko leikkauksen ajan mitä ollaan tekemässä ja mitä tapahtuu.
Lääkäri oli leikkauksen jälkeen käynyt kertomassa tilanteeni miehellenikin, mikä oli tosi ihanaa.
Kätilö oli tarjonnut miehelleni kahvia ja leipää ja ottanut meidän kameralla kuvia kun mies pukee ekaa kertaa vauvan ja hoitaa häntä.


Osastolla sitten oltiin puolenyön jälkeen. Innolla odotin että saan vauvan luokseni. Mutta valitettavasti tällävälin oli tytön lämpö laskenut 34 asteeseen ja hänet piti viedä lämpökaappiin.
Oli pitkät tunnit odotella häntä yksin osostolla kun miehenkin oli siinä vaiheessa poistuttava sieltä.
Mutta kolmen jälkeen sain tytön viereeni lämpimänä ja hyin paketoituna nyyttinä.


Aamulla yhdeksältä pyysin jo kätilöltä apua että voisin nousta sängystä ylös. Totesin sitten voivani jo niin hyvin että samalla poistettiin katetri ja menin suihkuun.
Tämän jälkeen heivasin vauvaltakin vaatteet pois ja otin hänet vaippasiltaan paitani alle ja peiton alle.
Pysyi tyttö ainakin lämpimänä sen jälkeen.

Oma vointi oli kokoajan ihan hävyttömän hyvä eikä olisi uskonut että toivuin leikkauksesta. Ja olenkin toipunut siitä aivan uskomattoman hyvin.

Verensokereita seurattiin pari päivää mutta hyvinä pysyivät kokoajan. Imetys lähti heti käyntiin ja vauva oli vierihoidossa kokoajan, nukuttiin samassa sängyssä tyytyväisinä.

Olisin jo keskiviikkona ollut valmis lähtemään vauvan kanssa kotio mutta lastenlääkäri halusi seurata tyttö vielä yön yli. Kun syntyi kuitenkin kuukausi ennen laskettuaaikaa. Ja vihjattiin mulleekin että on sektion jälkeen hyvä olla edes 3 yötä osastolla....

Torstaina sitten kun kaikki oli kunnossa saatiin lupa lähteä kotio.

Tytön paino tällähetkellä 2.5kg eli vähän laskenut mutta normaalisti.

Ja ihanaa on nyt olla kotona. Isot sisarukset ovat aivan innoissaan pikkuisesta eikä vielä ainakaan ole mustasukkaisuutta tullut.

Tyttö syö, nukkuu ja kakkaa. Miulta tulee hyvin maitoa ja leikkauskivutkin helpottavat pikkuhiljaa.

Pikkuhiljaa tässä siis aloitellaan yhteiselämää ja opetellaan tuntemaan toisemme vauvan kanssa.

Suloinen ja hurmaava pikkuneiti kaikinpuolin.



t: onnellinen äiti ja pikkuneiti prinsessa



 
Onpas solina kaunis pikkunen :heart:. Kiitti tarinasta. Oot ilmeisesti toipunu leikkauksesta poikkeuksellisen hyvin.

Milky: On ne varmaan aika tarkkaan niissä ultrissa pystyny sen iän määrittämään. Mullaki oli se tilanne, että ei ollu pillereiden lopettamisen jälkeen missään vaiheessa kierto normalisoitunu. Ajattelivat, että oon viikolla 10 ku olinki jollain viikolla 6, mikä selvisi sit ensin varhaisultrassa. Varhaisultran jälkeen laskettu aikaistettiin viikolla ja sama laskettu päti 4D:ssä. Ei silleen, että mä en olis miettiny onkohan toi nyt oikeesti ton ikäne :whistle:

Tänään poksuu 38! Josvauva tulis vaikka torstaina niin voittaisin vedossa :D. Vauvan kummisedät ja mun kaverit on lyöny vetoa, koska vauva syntyy. Kuulemma nyt potissa on 120 euroa.. Lupas toi kummisetä tuhlata sen vauvan ristiäislahjaan jos voittaa :).
 
solina ONNEA ONNEA PIENEN JOHDOSTA :heart: ai kun nuo pienoikaiset on sitten suloisia!! tippa linssissä kuvia kattelin!!

täällä selviää tiistaina mikä on tilanne, hui kamalaa!!! :|
supistelut ne vaan jatkuu, ei onneksi niin kipeinä kuitenkaan!! mahaa särkee yöt, mistähän sekin johtuu, vauvan kasvustako?!

vointeja taas kaikille, ja kyllä on jänskättää jo :D

-nannuli ja tyyppi rv. 35+2 :heart:
 
niin ja piti rutkuttaa että onko täällä ketään kohtalotoveria jonka mies ei PYSTY pitään isyyslomaa?! mua alkanut ahdistaa tuo asia todella lujaa |O jään heti tänne kotiin pienen nyytin ja 2v kanssa, ja mies joutuu palaan toiselle paikkakunnalle töihin, mua OTTAA AIVOON!!!!! ja en varmaan heti pääse edes vauvan kanssa ulos, ja joutuuko tuo 2v sitten istuu sisällä päivät sen takia..mulla pyörii niin tsiljoona ajatusta päässä ton suhteen!!!!
 

Yhteistyössä