<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

AAM
Voi elämä Solina onneks toimi se äidin kuuluisa vaisto :heart: vaikka kohdulle oli melkein käydä huonosti ja kerrankin lääkärit toimi ripeästi ja ei turhia vartoiltu :hug:
oli kyllä itku tulla kun luin kertomustasi mutta ihanastihan tuo meni, kaikin puolin loppujen lopuksi. Nyt ihanaa vauva-arkea ja käy meitä morjenstelemassa kun kiireiltä ehdit :wave:

Koko perheelle vielä vaaleanpunaisia ruusuja :flower: ja :hug:

am & hippunen 37+4 :heart:
 
AAM
nannuli :( voi kurjuus !! eikö teillä ole ketää sukulaishenkilöä lähellä jos apuja tarvii tai ottaa taaperoa hoitoon jos arki käy raskaaksi miehen poissaollessa ? ? koska eihän sitä tiedä missä kunnossa sie sen synnytyksen jälkeen oot ? jos taapero tarvii hoitoa ja sie ja vaava sairaalaan esim joudutte jäämään ?
onpa tökeröä työnantajalta jos ei ymmärrystä heru?
 
solina aivan järjettömän ihana pikkutyttö teillä :heart: kiitokset myös synnytyskertomuksesta. olipa todella onni että lähditte sairaalaan ajoissa! ja mukava kuulla että vauva pääsi heti vierihoitoon ja nopeasti kotiin, vaikka syntyi kuukauden ennen aikojaan ja oli tietysti sitä myöten pienikin.

jj-t mulla syynä synnytyksen käynnistämiseen vauvan hidas kasvu. eilen painoarvio oli 2,7kg kun vkoja 39+1. vaikka vauva on kasvanut sillä -2 käyrällä, lääkäri sanoi että näin loppuvaiheessa kasvaisi paremmin kohdun ulkopuolella, koska istukan toiminta alkaa hyytyä eikä riitä enää kasvun ylläpitämiseen. eli uskoisivat kasvun hidastuvan entisestään, jos vauva pysyisi masussa. lisäksi ilmeisesti myös mun korkea verenpaine vaikutti asiaan (lääkityksellä n. 145/95). siinä lapussa minkä sain käynnistämisestä oli 5 yleisintä syytä käynnistämiseen ja ne olivat: yliaikaisuus, istukan irtoaminen, vauvan kasvun hidastuminen, korkea verenpaine ja insuliinihoitoa vaativa (raskausajan) diabetes. mulla noista kriteereistä täyttyi nyt kaksi.

me saatiin tänään vanha auto myytyä :D juhuu, just sopivaan aikaan kun ensi viikolla tulee uusi! ostaja oli pitempään tiedossa mut pikkasen alko kuumottaa ku kaupanteko kesti lainojen säädön ym. takia 3 vkoa... no, loppu hyvin kaikki hyvin ja oli kiva kun oli vanha auto käytössä näinki pitkään. uuden haussa säätöä riittääki sit taas ku tulee ens vkon alussa kesken synnytystouhujen :|

mulle sais antaa porttarin lindexin vauvanvaateosastolle :ashamed: ja jesper juniorin 1/2-hintaan päiville :ashamed: rohmusin taas läjän 50/56cm vaatteita vauvalle vaikka niitä on jo ihan valtavasti! toivottavasti mies ei huomaa et taas tuli uusia... mut uuden kantoliinan se varmaan huomaa ku katsoo solosta tiliotettaan :headwall:

kovasti suppareita kaikille niitä kaipaaville ja hyvää vointia kaikille! ja kärsivällisyyttä sen operaatio vauvat ulos kanssa, kyllä ne sitte tulee ku haluavat, paitsi tietty jos ulos pakotetaan niinku meiän pieni. en vieläkään tiedä onko se hyvä kun joutuu väkisin tuleen vaikka syyt hyvät kai ovatkin :/

t. manna + pirpana 39+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
nannuli :( voi kurjuus !! eikö teillä ole ketää sukulaishenkilöä lähellä jos apuja tarvii tai ottaa taaperoa hoitoon jos arki käy raskaaksi miehen poissaollessa ? ? koska eihän sitä tiedä missä kunnossa sie sen synnytyksen jälkeen oot ? jos taapero tarvii hoitoa ja sie ja vaava sairaalaan esim joudutte jäämään ?
onpa tökeröä työnantajalta jos ei ymmärrystä heru?
no anoppi ja appiukko on, mutta käyvät normaalisti töissä hekin :(

joo mun mies yleni firmassa jossa töissä, samalla lähti vetämään ns. uutta ryhmää toiselle paikkakunnalle, on VASTUUSS YKSIN näistä aisoista ja homman pyörimisestä, siksi kuulemma ei voi jäädä isyyslomalle, ja aivan paskaa mun mielestä!!!!
jotenkin synnytyksen lähestyessä mua on alkanut oikein riepoon koko asia enemmän ja enemmän!! kun aloin odottamaan eihän näistä vielä tiedetty mitään!!!
mä sanoinkin että jos esim sektio tehdään, miehen on PAKKO olla kotona ainakin vkon, ja sekin kun tuntuu nyt olevan ylivoimaista..kaippa se paikkansa puolesta pelkää, mutta silti :'(

 
AAM
Nannuli voi käpy :kieh: kylläpäs on miehes ottanut kovan vastuun työstään.. x:|x toivotaan että kaikki menee hyvin synnytyksessä ja toivut buenosti ja esikoinenkaan ei ois liian hankala.. mut niistähän ei koskaa tiiä.. tuleeks kuite sieltä kotio iltasin ? ettei 24/7 joudu olemaan yksin :eek: ? sehän ois ihan helvetillistä.. !!!

( . ) nyt on osteopaatti varattu ensi viikon tiistaiksi, katsotaan jos nää ihme lonkkakivut sais ees kuriin.. kinkkaus on ainoa oikea etenemistapa.. |O
 
Allusmamma: kun EI TUU :( mä oon vkot yksin näiden kakrujeni kanssa..mies on vaan vkoloput kotona :whistle:
jossain vaiheessa tosin on tarkoitus mennä sinne perässä..mutta kyllä tää alku vähän kauhistuttaa.. :ashamed: toivotaan tosiaan että kaikki menee niinkun pitääkin,ja turhaa tässä märisen..märisen jo synnytyksestäkin, kun en ees tiedä millä menen, ja mies nyt tulee sieltä 400km:n päästä kun kerkee, ja äääääk :kieh:

ja jos mun ns. vuodelepo jatkuu niin pississä ollaan :eek: nyt oon riskillä vaan koittanu tehdä pikkuhiljaa jotain,mutta jos paikoissa tapahtunu muutoksia, tiistaina siis selvii, niin tietää pakkolepoa kirjaimellisesti, jollen jää jo sisään..mua mammat ahristaa nyt :headwall:
 
Nannuli, on kyllä soopaa jos mies ei muka voi pitää isyyslomaa. se on lakisääteinen ja sen saa pitää jos itse haluaa ja mietin jo että miten työnantaja sitten selviäis jos sun mies sairastuu tms eikä pääsekkään töihin? kuulostaa vähän kummalliselle noi perustelut ettei isyyslomaa voi pitää. meillä menee talous vähän tiukemmalle isyysloman takia mutta mies pitää silti ainakin viikon lomaa ja jos näyttää etten jaksa yksin sen viikon jälkeen niin pitää vielä toisen viikon perään.
 
no aivan..mun mies vaan ilmeisesti itse kokee ettei voi jättää firmaa pulaan..vaimon kyllä voi, se kai tässä veetuttaakin ihan kympillä :kieh: juu ei se kenkää voisi sen takia saada että on isyyslomalla, sama firma oli esikonkin syntyessä, ja hyvin onnistui, nyt kun mennyt ja ottanut pestin, josta yksin vastuussa, niin lopputulos on tämä..arvatkaa voiko se pitää kesälomia?!?! :kieh:
mä oon niin pottuuntunut että mietin jo etten ilmoita kun vasta synnäriltä kumpi syntyi :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannuli32:
no aivan..mun mies vaan ilmeisesti itse kokee ettei voi jättää firmaa pulaan..vaimon kyllä voi, se kai tässä veetuttaakin ihan kympillä :kieh: juu ei se kenkää voisi sen takia saada että on isyyslomalla, sama firma oli esikonkin syntyessä, ja hyvin onnistui, nyt kun mennyt ja ottanut pestin, josta yksin vastuussa, niin lopputulos on tämä..arvatkaa voiko se pitää kesälomia?!?! :kieh:
mä oon niin pottuuntunut että mietin jo etten ilmoita kun vasta synnäriltä kumpi syntyi :ashamed:
:hug:
 
onko sun nannuli mahdollista lähtee lasten kanssa sinne miehesi luo? saisit ainakin iltaisin apua ja vähän omaa aikaa. onhan toi kyllä ihan pepusta jos noin yksin jäisit kahden pienen kanssa :(

meil mies on 2 vkoa aluks kotona, viikon talvilomaa ja viikon isyyslomaa. tarvittaessa jatkaa isyyslomaa tai on pakkolomalla 1-2 vkoa, kun niitten firmassa kaikki lomautetaan 2 vkoksi ja ajankohdan saa ite valita huhti-lokakuun välille. tulot tippuu mut onpahan mies apuna.
 
kiitos teille :heart:
juu kyllä on mahdollisuus lähtee, ei ihan heti, mutta aikailailla kuukauden kahden päästä sitten!!

Manna, noi lomautuksetkin kyllä on ihan hanurista..mutta ihanaa kun saat apua, ja mieskin saa aikaa olla perheen kanssa!!
 
millipilli
nannuli, mun mies ei myöskään pysty isyyslomaa pitämään kuten ei pystynyt esikoisestakaan. Eli mies on arkiaamut isänsä huoltiksella toimistohommissa ja sitten päivästä riippuen illat ja viikonloput erilaisissa vuoroissa omalla baarillaan... esim. tammikuussa miehellä ei ollut yhtään kokonaista vapaapäivää. Tänäänkin on mennyt aamulla töihin eka huoltikselle 8-14, sieltä baarille 14-16, sit tulee kotiin ja menee baarille vielä 19-02. Mä en kuitenkaan jaksa ottaa mitään paineita tuosta kun oon koko ajan tiennyt mikä tilanne tulee olemaan...

ja meillä ONNEKSI asuu molemmat mummut kolmen kilometrin säteellä ja molemmat ovat eläkkeellä (vaikkakin vähän puolikuntoisina, mutta nuoria kuitenkin vielä... anoppi 55 ja mun äiti 52)

millipilli & Frank 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannuli32:
niin ja piti rutkuttaa että onko täällä ketään kohtalotoveria jonka mies ei PYSTY pitään isyyslomaa?! mua alkanut ahdistaa tuo asia todella lujaa |O jään heti tänne kotiin pienen nyytin ja 2v kanssa, ja mies joutuu palaan toiselle paikkakunnalle töihin, mua OTTAA AIVOON!!!!! ja en varmaan heti pääse edes vauvan kanssa ulos, ja joutuuko tuo 2v sitten istuu sisällä päivät sen takia..mulla pyörii niin tsiljoona ajatusta päässä ton suhteen!!!!

Meillä mies ei kans "voi" pitää isyyslomaa..Mut lähinnä ollaanki ajateltu et sit pitää sen vkon kun olen laitoksella ja thats it.. Tympiihän se kyllä kun väittää vielä ettei saa pitää..Olihan tuo paniikissa tosiaan työnjohtaja kyselly että meinaako kauan pitää lomaa..Mut mulle toisaalta sama..Kuhan on hoitamassa muksut sillä aikaa kun oleilen laitoksella..
Ja meillä onneksi kans molempien vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla ja mun vanhemmat vieläpä tossa 700m päässä..Ja ovat molemmat eläkeläisiä..Tosin ei nekään jaksa ottaa ku yhen muksun kerrallaan..

Huh huh kun alapää on kipee ja selkä tuntuu että hajoo..
Pojat nukutin päikkäreille niin en tahtonu päästä ylös sieltä ku sattu niin..piti käännellä ja väännellä itteesä ennenku löyty oikee asento tulla pois..On tosiaan se kömmänä niillä et pari rappusta sinne kun on sen verran korkeella..

Luoja etä mulla rupes tekeen mieli pirkkalehdessä ollutta persikka-rahkatorttua...
Ja kauheena tekis mieli vetää rölli suklaamunia kun niissä on niin hyvää se suklaa...
Ostettiin eilen 4kinderiä ja sit sellanen 6pack röllimunia niin oon nyt syöny kaks kinderiä niistä ja kaks röllimunaa ja nyt on kai pakko säästää lapsillekki ja miehelle osa :LOL:
Serkulle tossa sanoin et taidan lähteä rulliksi itte ja sanon ovella että jos ei ole röllimunia niin tulee vitsasta :LOL:

No joo..Täällä tuntuu että supparit on taas väliltänsä pidemmällä välillä,mutta välillä tulee ärtsyjäki..
Voi luoja kun tää nyt syntyiski viikendinä..

Nyt pitää rueta laittaan makaronilaatikot uuniin itelle ja miekkosille..
 
Solina kiitos synnytyskertomuksesta!! :heart: ja on niin söpö tyllerö!!! ihana! :)

Nannuli :hug:

vaavimasu :LOL: mie kävin tänää prismassa, ni kyl porukkaa vähä nauratti ku tälläne pontso jumittu siihe suklaamunahyllyn eteen kuola poskella! :D oi vitsi mie oisin voinu ostaa ne kaikki!! :D
 
onnittelut vauvansa saaneille!! :flower: aivan söpötuo solinan vauva!! :heart:

omaa napsuavähän:

neuvolassa pääsin käymään ku sisko tuli apuun... :)

viikot 37+3

paino +100g/vko
verenpaine:130/82
sf:28
reipas syke

elikkä normisti mennään eteenpäin.th veikkas että laskettuunaikaan mennee ennenku syntyy vauva.olen onnellinen jos niin käy!!!! =) saa vauva kasvaa kolmikiloseksi ainaki.
supistelee edelleen ihan tavallisia supistuksia.kävellessä enemmän ja vähän jo tuntuvia ovat.valkovuotoa ei juurikaa tuu.eli ei mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä vielä.

nannuli :mulla taitaapi olla lähes sama tilanne ku sulla.eli miehellä lähtö muualle paikkakunnalle töihin melkein heti pääsiäisen jälkeen. pakotan sen pitämään muutaman päivän isyyslomaa... ;)

nyt ei ehi kummempia kommentoimaan,mutta jopskus toiste...
voimia...

pai ja nuppu :heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!!

Siitä on sitten varmaan 5 kuukautta kun oon viimeks käyny täälä pinossa kirjottamassa, seurailtuu on tullu kyllä välillä ja hassua kuinka moni on jo pikkusensa syliin saanut, niitten pienten kasvot voi nähdä nyt kuvista kenen kasvuu on seurannu masukuvista ja ultrakuvista, on se ihmeellistä! =)

Onnea kaikille ketkä jo vauvan ovat saaneet! :flower:

Mulla tosiaan kaikki mennyt todella hyvin ja ei oo minkään näköstä vaivaa ollut. Hain myös sinne Bebesin äitiysmalliksi ja olin helmikuussa Kanarian saarilla kuvausmatkalla viikon, kuvii voi käydä kattoon www.bebes.fi .Bebes julkasee myös hyvän info-sivuston lapsimessuilla 3.4. jossa rutkasti tietoo liittyen esim. synnytykseen, kannattaa käydä katsomassa myös ne sitten kun avautuvat www.bebesinfo.fi .. ;) Luulis varmaan et oon sielä töissä kun tällänen mainospläjäys tähän tupsahti, mut kannattaa käydä vilkaseen! :LOL:

Kiva kun ootte keksiny sen kuntoklubin, tuun sinne kanssa niin päästään kaikki yhteisvoimin kesäkuntoon! :D

Niin ja meille on tulossa poika, eli meni veikkaus ihan oikeeseen mulla alusta asti.. :p

guess ja pikkunen 36+4 :heart: ( niin ja edellisessä ultrassa katsoivat et mitat viittais poitsun LA:ks 15.4, että saas nähdä! ) ;)
 
Manna Mun kaveri joutu viime perjantaina käynnistykseen(rv 38+) kun sillä oli jotkut sappiarvot korkeella..No eipä ollu kaveri suostunut syntymään olivat olleet koko viikonlopun sairaalassa.Olisivat muuten joutuneet leikkaamaan mutta oli ne arvot lähteneet laskuun.Naurettiin että menee varmaan reilusti yli kun ei tässä vaiheessa suostu edes käynnistyksellä tulemaan :LOL:

Onneks tosta huonosta työtilanteesta on joo jotain hyötyäkin...Meillä mies nyt kotona ja mä oisin varmaan ihan paniikissa jos joutuisin jäämään yksin kotiin.En tiedä yhtään mitä vauvoille pitää tehdä :ashamed: En oo koskaan edes vaippaa vaihtanut mutta miehellä ennestään lapsi joten onneks se tietää :D

Solinalle ja perheelle paljon onnea tylleröstä :flower:
Ja kaikille muillekin jos on joku jäänyt onnittelematta kun näitä vauvoja pukkaa niin vauhdilla =)
 
sillon ku oli puhetta niistä kiloista mitkä kertyy raskausaikana, ja mähän olin ihan kärkipäässä kenelle oli tullu paljon. ni turha niistä on tosiaan ottaa paniikkia. nyt on viikko aikaa synnytyksestä ja multa on lähteny jo 12 kiloa :LOL:

et tällainen välikommentti...
 
äääh.. nyt supistelee kipeesti ja tiheesti mut oon ihan varma et nää lopahtaa taas kohta.. kolmesta asti on tullu kellotettua. muuttuu kyllä kipeemmäksi kokoajan mut tuntuu et väli harvenee vähän .. toivottavasti tää nyt etenee tässä.. ja just tietty kun miehen lapsetkin on meillä :headwall:
 
jaahas.. kymmenen sivua tekstiä sitten viime käynnin :D

onnea vauvan saaneille :heart: :flower:

POIKA syntyi 24.3 klo 1425 rv 38+0 . pikkumiehellä oli kokoa 3250 gr ja 49,5 cm.

maanantaina ei tapahtunut edistystä, tiistaina puhkaistiin kalvot ja synnytyksen kestoksi tuli 4h 5min.


 
Onnea solina ihanasta tytöstä :heart: :heart: Onnea myös jaahassu pojasta :heart: :heart:

Kylläpäs vauvoja nyt alkaa tulla maailmaan!!

Kukas se tuskaili että mies ei voi pitää isyyslomaa. Meillä vähän sama tilanne. Mies on yksityisyrittäjä ja töissä on oltava silloin kun tilanne sitä vaatii! Toivottavasti silloin olisi hyvä työntekijätilanne, eli ei kukaan sairaana kun vauva syntyy.
Mut ei hän missään tapauksessa mitään viikko tolkulla kotona voi olla vaikka olisikin työntekijöitä..
Ja sekin vielä jännittää, et mulla on LA 19.4. ja mies lähtee Rukalle työmatkalle 20-24.4. väliselle ajalle..
No, jospa se vauveli älyää tulla vähän aiemmin taikka sitten vasta jälkeen. Itse veikkaan kyllä että vasta jälkeen niinkuin kaikki muutkin mukelot =)

Jep, mut eipä ihmeempiä. Huomenna sitten virallinen namipäivä :LOL: (Karkkia kyl menee päivittäin.... :ashamed: )

Vointeja kaikille :heart:

Ooti ja pieni-ihme rv 36+5
 

Yhteistyössä