<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

eka yö kotona takana. On se kumma, että sairaalassa syötiin 5h välein ja eilen illalla kotona syötiin 1-2h välein =) yöllä heräsi vain kaksi kertaa syömään, vaipat kyllä falskasi ja aamulla oli aivan älyttömän märkä vaippa, oli liberot ja kun aamulla laitoin pampersit niin ne istui paljon paremmin, esikoisella oli sama juttu.Housuvaipoissa tosin just päinvastoin. Kestoilua ei olla vielä aloitettu, on tossa meinaan nyt kolme koneellista vaatepyykkiä, mun piti pari koneellista pestä viime viikonloppuna, sitten se siirtyi maanataille, jolloin ei jostain syystä kannattanutkaan aloittaa aamulla pyykin pesua, olisi varmaan ollut eiliseen asti märät pyykit koneessa
Ja miehelle nousi sitten illalla kuume :| Noh, pääsenpä harjoittelemaan jo nyt millaista on ensi viikolla kun mies menee töihin. Toivottavasti ei pieni saa mitään. Mutta onhan se tietty erilaista jos toinen vanhemmista on kipeänä kuin että olisi sen 8 tai 10h töissä ja sitten voisi osallistua kotihommiin yms.



 
onnea hemuli, jaahassu,solina ja nappi :flower: :flower: :flower: :flower:

Voi, nellah, miten ne ei ota sun supistuksia siellä kättärillä tosissaan?mulle oli tosi tuskaa se yksi vkko ja sä olet joutunut "lusimaan" kipujens kanssa jo tosi pitkään.. :hug: koita jaksaa.

AM se alapäähän annettu puudutus oli pudendaali(?) joka ei mulla toiminut tässä synnytyksessä (esikoisessa jeesas), liekö kätilö antanut liian pikkusen satsin, kun ei toosa turtunut toivotulla tavalla.

Ilokaasusta sen verran, että mäkin pelkäsin sitä paljon kuultua pahaa oloa,kun ensimmäisessä synnytyksessä oksensin (johtui liian rajuista supistuksista, käynnistyksen takia,en siis koskenut silloin ilokaasuun), ja sanoin siitä kätilölle, opasti silloin tosi tarkasti ilokaasun käytön ja sain vedellä sitä ihan loppu rutistuksiin asti :D

Manna onnea käynnistykseen.Mulla esikoinen tuli rytäkällä kun käynnistivät, 2tuntia 55minuuttia, mutta yksilöllisiä noi jutut vissiin on.

vauva arki on pikku hiljaa lähtenyt rullaamaan. esikoinen ei vielä pahasti ole reagoinut vauvaan, tahtoo välillä silitellä ja kun vieraita tulee alkaa huomion kerjääminen ja esittäminen, mutta odotettua paremmin on mennyt.
meillä mies on tosiaan ollut ilman duunia, että kotosalla ollaan molemmat, jeesaa tosi paljon.

poika on rauhallisempi kuin veljensä, ainakin näin ensimmäisen vkon perusteella. pissa kaarien kanssa on taas opittu elämään ja eikä lentävät kakka töräyksetkään ole jääneet kokematta :D

neukkutäti kävi torstaina kotona ja punnitsi pojan, painoakin tullut kivasti.maito juoksee ja heruu,pakaste on täyttynyt kovaa vauhtia.

pesukonetta ollaan jouduttu täyttämään melkein puhtailla vaatteilla, kun ei pikkuisen bodyt paljoa tilaa vie, pissa karkaillee vielä vapian välistä, kun poika on niin hoikka ja bodyja ja housuja menee neljät ainakin päivässä.onneksi vaatteita on.

nyt täytyy taas rientää, pikku keisari kutsuu :D
 
onnea kaikille vauvautuneille :flower:

nyt täytyykin sitten koittaa pitää vauva sisällä viikon verran ja sit saa syntyä..
miehellä enää viikko töitä ja sit alkaa 3kk lomautukset.. et näin.. tiukkaa tulee oleen rahallisesti mutta saapahan olla meidän kanssa kotona ja antaa esikolle vähän enemmän huomioo..

vadelmalehtitee onko kellään mitään merkkejä et vaikuttais jotain..
käynnistys mulla esikoisen synnytys käynnistettiin ja se kesti 15h

unicorn ja vaavi 37+1
 
onpas taas tapahtunut =) jaahassulle suurensuuret onnittelut pojasta :heart: :flower: ja hemulille pienestä tytöstä :flower: :heart: :heart: hemuli pääsit kyllä yllättämään, eipä olisi keskiviikkona mistään voinut arvata että parin päivän jo synnytät!

nellah voi kurjuus kun et vieläkään päässyt tositoimiin :( ihme ettei tuollaisten jatkuvien supistelujen ja kipujen kanssa jo päätetä käynnistää. voimia :hug:

unicorn toivottavasti vaavi pysyy masus viel viikon! meillä voi/joutuu mies kans ottaan lomautukset lähiaikoina, mut vaan 2 vkoa ja ajankohdan saa itse valita. voi olla että isyysloman yhteydes ottaa vaikka rahat oiski sit tuplavähis...

tutsa olipa sulla todella rajun nopee se eka käynnistetty synnytys :eek: ehditkö saada edes kivunlievitystä ja millä keinoin ne sulla käynnisti synnytyksen? mulle ei lääkäri sanonut mitään mutta hoitaja puhui että prostaglandiinilla voisivat alkaa. sisko tosiaan 3pv synnytti käynnistämisestä ja mä veikkaan että samaa rataa mennään :whistle: on ollu sitkeesti masussa ainaki nää meidän lähisuvun vauvat ja sanoinki jo miehelleki et turhaan se tulee sinne kättärille heti aamusta mun kanssa ku varmaan 2pv vaan eka odotellaan :LOL: tulkoon sit ku tapahtuu, ja säästyypä isyyslomalle sit sekin päivä ;) mä oon varmaan taas ainoa nainen siellä kättärillä ilman miestä, mutta turhaan se musta siel vartoo jos ei mitään tapahdu ja pääsee tosiaan vartissa paikalle kun tarvitaan...

mukava muuten kuulla kaikkien vauvautuneiden synnytyksistä ja arjesta (voiko sitä vielä ees arjeksi sanoa? :heart: ) kotiin pääsyn jälkeen =) tuntuu niin oudolta että ihan kohta sitä on itsekin samassa tilanteessa :heart:

säde ja talvitie meidän vauvalta sydänkäyrää otettu ainaki viidesti ja syke vaihtelee käyrillä PALJON. keskimäärin n. 150 pinnassa mut laskee 100 tai nousee jopa 190. lääkäreiden mielestä noi vaihtelut on kuitenkin vain hyvästä, kertoo että vauva liikkuu ja voi hyvin.

karsee keli ja ei oo autoa mut ajateltiin silti lähtee hakiksen halliin hakeen herkkuja illaksi. juhlistetaan 2. vikaa vauvatonta koti-iltaa :p

mukavaa lauantain jatkoa ja kovasti supistuksia niitä kaipaaville!

t. manna + pirpuliini 39+3 :heart:
 
Onnea uusille vauvoille!

AM;kyllä mä olen teijän kanssa täällä toukokuullakin vielä,olen aivan varma asiasta.

Tiistaina tosiaan synnytystapa-arvio lekurikäynti ja toivon oikeesti että sanoo että paikat pehmenneet yms...Mulla on nimittäin selkeesti vkon aikana turvotus lisääntynyt,sormus ahistaa yms..Ja painoa tullut tiistaisesta oikeesti melkeen kilo :ashamed: Mutta olen sitä mieltä että on pelkkää turvotusta,muttei kuitenkaan mitään raskausmyrkytyksen oireita sillä muuten olo on ok.Saattais ehkä auttaa jos taas jois enempi jotain,mutta kun unohtuu aina välillä.

Sen olen huomannut että olotila on jo muuttunut,eli alapäässä välillä tosi ilkeää vihlontaa.Eilen ko oltiin kaupoilla niin välillä tuntui ettei pysty seisoon ko sattuu.Ja selkä sattuu kovasti,mutta toispuolisesti.Johtunee varmaan vaan lihassärystä.

Mullahan mies kanssa reissuhommissa.Ja olin todellakin henkisesti varustautunut että olen heti yksin kotona kun vaavi tulee tähän maailmaan,mutta miespä oli yllätykseen järkännyt pekkas- ja vapaaviikkoja tosiaan niin että on heti huhtikuun vikan ja koko toukokuun kotona.Säästyy sitten isyysloma syksyyn/talveen ja onhan sillä sitten elokuulla taasen jo 5vkoa kesälomaa.Olen kyllä onnellinen tästä kun olin aivan varma että elokuulle saan pärjätä lähestulkoon yksin.

milky 36+1

miks tuli taas lunta????
 
Heippa kaikille piiiiiitkästä aikaa! :wave:

En tiedä muistaako kukaan enää mua, itsekkin hämmästyin kun katoin että oon viimeksi raapustannu jotain marraskuussa :ashamed: *noloilee täällä ihan tosissaan*

Ensimmäisenä hirmuusti Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart: :heart: :heart: Täällä vielä omaa odotellaan...

Raskaus on sujunnu ihan omalla painollaan ja töistäkin oon jääny jo helmikuun alussa poies kun rupes ihan tosissaan kypsyttämään se meininki siellä ja istuminen tuntu tosi huonolle. Viimestään aamukympiltä oli niin paho oli ettei tienny mieten päin ois oikeen ollu joten aattelin että parempi jäädä kotiin kun "kitua" töissä jossa muutenkaan ei tunnelma ollu mitenkään katossa.

Kävin tossa taannoin synnytystapa-arviossa edellisen sektion vuoksi ja tulos oli se mitä osisin odottaakkin eli odotetaan josko lähtis ite tulemaan. No sain kuitenkin ajan 8.4. eli viikko la:n jälkeen ja katotaan onko mitään tapahtunnu jos ei niin mietitään leikkaamista.
Ite oisin kyllä ihan sillä kannalla että tulis vaikka heti kun rupee tuo henkinen kypsyysaste olemaan aikasta lailla korkeella vaikka fyysisesti oon paljon paremmassa kunnossa kuin esikosta mikä on musta aika jännää vaikka kiloja on enemmän ja "lähtö kunto" täysin sama ;) No kai se vaan on uskottava ettei näistä yksikään oo sisään jäänny... :p

Kaikille kovasti tsemppiä viimemetreille! =)

PÄ ja 39+3 *huoh*
 
No niin, synnytyskertomusta pukkaa:

Eli meidän pieni Himppu päätti potkaista yksiönsä seinän puhki maanantai-iltana salkkareiden mainoskatkolla ilman minkäänlaisia varoituksia viikolla 38+2. Vedet menivät 19.45 ja supistuksista ei puhettakaan.. Siinä sitten soiteltiin synnärille ja käskivät odotella suppareita ihan rauhassa kotona. Jos ei supparit olis käynnistyny, niin aamu kasiks synnärille kontrolliin ja käynnistykseen. Siinä sitten vettä lorotellen pakkailtiin kasseja ja fiilisteltiin kotona viimeistä kertaa kotona kaksin.

Pikku hiljaa supparituntemuksia alkoi tulla (ei mitään ihan kamalan kipeitä ja aika harvoin, alkoi jo vähän ärsyttää kun käynnistykseen en olis halunnu..) Puolen kahdentoista maissa sanoin miehelle, että haluan käydä varmuudeks käyrällä kun vauva oli aika hiljaa ja vaikka tulla sit nukkumaan vielä kotiin jos päästävät. Vartin yli 12 sit mentiin sairaalaan. suppareita tuli silloin noin neljän minuutin välein, ei kuitenkaan kauheen kipeinä sillonkaan.

Salissa laittoivat mut käyrälle ja suppareita tulikin noin neljän minuutin välein, aika laimeita tosin. Tutkimuksessa kaulaa oli vielä jäljellä 1,5cm ja kohdunsuu oli vain sormelle auki. Kotiin eivät mua enää päästäneet, vaan käskivät mennä osastolle ottamaan vauhtia ja miehen kotiin nukkumaan (sanoivat mulle, että luultavasti käynnistävät sit seuraavana päivänä ja poika saattaa sit syntyä vaikka seuraavana yönä tai keskiviikkona).

Puoli tuntia osastolle pääsystä mä aloin olemaan tosi kipeä. Kellotin suppareita kahden-kolmen minuutin välein ja en yhtään pystynyt olemaan paikallani. Soitin kelloa ja valitin oloani. Mulle tuotiin sit kuumavesipullo ja jumppapallo ja käskettiin vaan rentoutumaan ja nukkumaan. Nukkuminen ei ihan ekana tullu mieleen siinä olotilassa. Hetken sit kärvistelin siinä ja sit soitin taas kelloa ja pyysin voisko joku kattoa ton alakerran tilanteen.. Kätilö sitten tulikin ja hämmästyi, mä olin auennu tunnisa neljään senttiin ja kaula oli kokonaan hävinny. Pääsin sit saliin noin puoli kahden maissa ja soitin miehelle (joka oli just kerenny kotona oikasemaan itsensä sänkyyn).

Salissa hengittelin ilokaasua joka oli mun mielestä ihan hyvä kivunlievitys (kipua se ei vienyt pois, mutta kaasua hengittäessä keskittyi hengittämään supistuksen aikana). Kärvistelin aika pitkään pelkällä kaasulla ja sit puoli viiden maissa oli pakko pyytää jo jotain muuta lääkettä. Anestesialääkäri tuli laittamaan epiduraalin ja sanottiin, että puoli tuntia ja pahin kipu on kadonnu.. mutta mun kivut vaan yltyivät. Siinä vaiheessa kun epiduraalin laitosta oli tunti mä olin niin kipeä supistuksen etten enää pystyny puhumaan mitään. mies oli iuhan avuton ja soitti kelloa kun ei enää kärsiny katsoa mun kitumista. Epiduraali ei ollu lähtenyt leviämään ollenkaan, vaan oli patoutunu yhteen kohtaan ja puuduttanu vaan pienen ihoalueen. Epiduraali laitettiin uudelleen noin kello kuuden maissa ja sitten kipu alkoikin vähän helpottaa. Tässä vaiheessa mä olin melkein yhdeksän senttiä auki.. Eli aika pitkään mentiin luomuna.

Yhdeksän maissa sitten en enää pystyny pidättämään vaan oli pakko saada ponnistaa. Ponnistusvaihe meni tosi hyvin (oli kyllä ihan hirveen rankkaa ja kamalaa, ei voi valehdella), mutta 9.20 syntyi maailman ihanin pieni poika joka hurmasi sillä sekunnilla ihan täysin ainakin omat vanhempansa,varsinkin isänsä. Eli ponnistusvaihe kesti 20 minuuttia. Tuloksena oli kokonaiset kolme tikkiä. Olin kyllä ihan pihalla kaiken ton jälkeen ja tuntui vaan omituiselta ottaa vauva paidan alle ensikontaktiin (olin kuvitellu ton hetken niin, että vollotan ja kaikki tuntuu vaan aivan älyttömän ihanalta.. mutta olinkin vaan ihan pihalla).

Pieni mies on aivan älyttömän ihana ja rauhallinen. Osaa kyllä myöskin kiivasti ilmaista mielipiteensä tarvittaessa =) Ainoa pientä hankaluutta aiheuttava juttu on toi imetys, kun maito ei oo vielä kunnolla noussut ja pieni olis ihan hirveän kova syömään ja hän on myöskin kovin kiireinen asian suhteen, baarissa pitäsi olla tavara valmiina heti kun hän niin vaatii. Ollaan sit annettu korviketta oman maidon ohella. Ja ilman rintakumeja en olis pärjänny millään, suosittelen ostamaan omat jo mukaan laitokselle, jos esim. rinnanpäät on yhtään matalat niinkun mulla on. Mutta eiköhän toi maito ala tuolta pikku hiljaa nousta..

Nappi ja Himppu 5vrk
 
hemulille ja jaahassulle perheineen suuren suuret onnittelut pikkuisista!!! :heart: :flower:

nellah voi hitsit kun ei kuitenkaan mitään tapahdu ja joudut kärvisteleen siellä :hug: mulla on vähän sama tilanne. taas koko yön suppaili, mutta unta sain välissä ja nyt aamulla lähes kokonaan loppuneet :kieh:

onkohan ruttana tositoimissa :whistle:

vadelmanlehtitee olen juonut nyt kaksi kuppia kahtena päivänä. supistelee paljon mutta niin on tehnyt ennenkin. nyt ehkä hieman voimakkaammin, mutta onhan tässä viikkojakin enemmän |O

taidan ostaa tänään sitten persiljaa ja lakuja :p

( . ) miehellä alkoi loma ja olisi hirveesti tekemistä kotona. sellasia mitä en yksin ole pystynyt tekeen. olisi siis tietty hyvä jos vauva jaksaisi masussa ensi viikon, mutta toisaalta olis kiva jos miehellä olisi sitten enemmän aikaa meidän kanssa kun nyt viikon talvilomalla..

mulla on lasagne uunissa ja sitten pitäis lähtee parille kaupoille pyöriin, josko se siitä lähtisi tulemaan |O ja nyt supistaa taas niin pirusti :x

JJ-t ja Joona 39+1
 
Lämpimät onnittelut Nappi! Ja kiva kun kirjoitit synnytyskertomuksen :).


Allusmamma: Olipas hyvä vinkki tuo luumuactivia, itse oon nyt hörppinyt luumunektaria (jo ennen tätä rautamääräystä että sais massun kunnolla toimimaan ennen synnytystä :whistle: ). Nektarikin toimii tosi hyvin, syosittelen :wave:


Nellah: :hug: No jospa pian pääsisit oikeasti synnyttämään jo, tuollainen kituminen ei varmasti ole kivaa :hug:


AuroraB, SädeI, manna8: Kiitos lohdutteluista! Pakko tosiaan uskoa että vauvalla on kaikki hyvin. Velimies lohdutteli että sieltä varmaan tulee seuraava Mietaan Jussi kun sydän niin harvakseltaan lyö ;). No enpäs tiedä että mahtoiko nuo lohdutukset auttaa, ensinnäkään Juha Mieto ei varmaan ollut mikään maailman pienikokoisin syntyessäänkään ja toisekseen, meillehän piti olla tyttö tulossa ;).


Jaahassu: no voihan nenä tuon miehesi kuumeen takia :hug:. Toivottavasti ei tarttuisi teihin muihin!


Welcome back Pojan Äiti! :wave:


No nyt sitten kävin minäkin shoppailemassa paikallisessa lastenvaateliikkeessä. Siellä oli sellainen alennus että muutamasta rekistä ja korista sai lappaa vaatetta sankollisen, siis niin paljon kuin sankkoon mahtui, ja sankko maksoi 45 ekua. Ja ihan kivoja vaatteita siellä oli tarjolla, perusbodyja, velourvaatteita, kesäasuja ja jopa Reiman fleecehattuja!! Semmoset 30 vaatekappaletta sain mahtumaan sankkoon, kivoja vaatteita esikoiselle ja tulevalle vauvalle myös :heart:.Latasin sinne sankkoon sekä tyttö- että poikavärejä, epäsopivat voi sitten myydä vaikka huutiksessa ja varmasti saan niistä omani pois :). Sitten ostin tytölle myös uuden välikausihaalarin, herkullisen oranssin värisen LenneActiven ja siihen sopivan hatun :heart:. Ajattelin että sama nyt ostaa kun voi olla etten hirveesti tässä lähiaikoina shoppaamaan pääse *toiveajattelee* :whistle:.



 
Sellosta kotiuduttu ja taisitte tosiaan nyhvästä kaikki vagabondit :D. Olis vaan pitäny sillon keskiviikkona ostaa :headwall:.

Mä nyt ihan infona kerron, että tänään aion harrastaa seksiä ja nostaa sen jälkee lantion ylös :LOL:. Luin tosiaan jostain helistimen palstalta sellasen vinkin, että pitää seksin jälkee nostaa jalat ylös. Oli jopa toiminu useammalla. En mä kauheen epätoivonen tän vauvan ulos saamiseks oo :whistle:.

Talvitie
: juu toivotaan, että vähän kauniimpi ja vähemmän karvanen yksilö sieltä masusta tulso :D

Napille kiitos stoorista. Mietin sitä, että tiesitkö oliko vauva jo kiinnittyny sillon ku vedet meni? Ku mua stressaa se, mitä tehä jos vedet meneeki ku ei oo kuulemma vielä täysin kiinnittyny.
 
AAM
Kadakilta viestiä :)
heillä syntynyt poitsukka tänä aamuna 28.3.09 klo 7.44, kahden vuorokauden käynnistelyn jälkeen.. eli meidän ke sello reissun jlk lähti vedet aamuyöllä ja pieni mies oli mitoiltaan 50cm ja 3200 gr. Molemmat ovat tällä hetkellä antibiooteilla mutta lisää tarinaa kun kotiutuvat.. :)
 
Ompas Napilla on sutjakas alku avautumiselle.. ihan käy kateeksi :whistle:

kiitos lohdutteiluista :)

kaipa tämä tästä.. taas tänään on supparit vaivannu mut ei säännöllisesti. eilen vielä automatkalla ja kättärin alaovella oli pahimmat supparit niin etten pystynyt liikkumaan ja tuntu että yks supistus olis kestäny 7min mut veikkaan että tuli ainakin kolme niin putkeen ettei kerenny ees hellittää kunnolla välissä. sit kun pääsen makaa käyrille niin pientä nippailua ja se siitä.. käytiin kåävelemässäkin ja se toi taas suppareita mut ylläri käyrille kun mentiin niin kaikki katoo.. tää vaavi tuntuu inhoovan salia eikä haluu sinne....

no kovaakin kovempia suppareita ootellessa/vesienmenoa.. ja kummassakin tapauksessa kuulemma mentävä ambulanssilla.

mä aloin jo pohtimaan että onkohan toi vauva liian iso eikä siksi laskeudu tarpeeksi alas vai onko se muuten vaan tajunnu tän jutun juonen vähän huonosti.

Nellah ja Toni 39
 
AAM
Jumakauta kai se on munkin haettava sitä vatunlehtiteetä-- :kieh: yleisen painostuksen alla :whistle: ;) mut seksiin en miestä varmaan saa.. |O

Talvitie missäs päin asuittekaan jätitkö rekkiin muille mtn :D ?

Säde thanks for the info :wave: ainakin somebodys getting tonight.. :p :)

Napille kiitokset kertomuksesta aika kämmi melkein niille kävi sun epiduraalin kanssa mutta hyvä kun mies oli fiksuna :hug: Onnea vielä ! :flower:

( . ) ei sit lähdettykään landelle tai hyvinkäälle tuosta kelistä johtuen :( ukko sanoi että niin paljon törppöjä liikenteessä ettei sinne uskalla lähtiä.. mukaan luki minut kai :D :LOL:

am & hippunen 37+5 :heart:
 
mulla on joku ihme hinkuvinku päästä mökille.. ukko vaan totes että joo hän ei ihan haluu tuskasen naisen kanssa ajaa keskellä yötä kovalla kiireellä 50km lähimpään sairaalaan. kotiinkin 200km sit matkaa.. mut mä vaan niin paljon kaipaan näihin kipuihin puusaunaa ja takkatulta :'( tuntuu että hermotkin ihan hajalla jo.. lapset keksi sitten hajottaa miehen esikoisen sängystä patjan, repi kankaat patjasta kun olivat pienen reijän löytäny :headwall: mä en ees jaksanu suuttua vaan sanoin miehen kuopukselle että meneppä heti kertomaan isille miten kiltti poika olet ollut.
 
Whaaaaaaaaat??? Miks kaikki ensisynnyttäjät saa vauvan ja me uudelleensynnyttäjät kärsitään saletisti vielä vappunakin :D :D Paljon onnea kadak :flower: :heart: :heart:

Am Munkin oli pakko laittaa sisko vadelmalehtiteekauppaan kun niin kova kateus iski :whistle: Tulee ihan malttamattomaks kun täällä on alettu poksumaan ihan urakalla..
 
kadak paljon onnea pojasta! :heart: :flower: taitaa olla noi meidän pk-miitit tehokkaita kun yks jos toinen ylläripoksunu heti niitten jälkeen :D ja mäkin pääsen liittymään vauvautuneiden jengiin ylihuomenna :heart: tai ti tai ke jos ei tyyppi helpolla tuu ulos... :whistle:

nappi kiitos synnytyskertomuksesta :flower: hurjan nopee avautuminen sulla :eek: kuulosti vähän kivuliaalta ja ikävä kun se epiduraali ei heti toiminut, mutta eikös sitä sanota että vauvan syliin saadessaan tosiaan unohtaa kaikki kivut ja niin taisi sielläkin käydä? :)

seksi meil on mies ottanu nyt "kunnia-asiakseen" et vauva pitäs saada luomuna vielä ennen maanantaita ja hirvee vonkaus päällä nyt koko aika :LOL: mua ei vaan kauheesti hotsita ku on paikat melko auki ja se kohdunkanava hävinny ja lääkäri toissa päivänä totes et vauvan pää tuntuu täs jo sisätutkimusta tehdessään... mietin vaan et eiks se mies töki sitä vauvaa? :whistle: *häipyy noloileen kysymyksiään* mut ehkä säde sentään ymmärtää näitä mun kysymyksiä ;) ja ainahan voi syyttää myös raskautta joka vie jotain vähintään 99% aivokapasiteetista :D

vointeja mammat!

t. manna + napero 39+3 :heart:
 
AAM
manna ei muutankin mies asialle ja prostaglandiinit peliin.. ei pelkoa että hänen heppinsä olis nyt semmoi halko joka vauvan pään tohjoksi rikkoisi, eipähän tartti käynnistelelä sitten ainakaan.. :xmas: ellei teille oo jtn kieltoa ? tuskin olis.. voithan soittaa aina ja kysyä kättäriltä :D " do you mind me having sex ? " B)

 
AM: joo ei täs mitään, ole hyvä vaan ja nyt muuten odotellaan jo tuloksia :D

Joo manna mä ymmärrän :D. Mä taisin tosta samasta joku aika sitte kirjottaa ja sit kysäsin perään vielä jotain ääliötyhmää :LOL: :LOL:. Mäki ton saman syyn takia aristelin seksiä, mut ajattelin sitte et jos lääkäri sano mulle että se on ok vaikka pää onki niin alhaalla ja täällä kaikki seksiä harrastaa niin ehkä mä sit uskallan kans.

Mäki jo mietein, et onkohan kadak päässy synnärille ku ei oo tädistä mitään kuulunu. Onnittelut sinne ja toivottavasti pääsevät kohta antibiooteilta kotiutumaan :)

 

Yhteistyössä