<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
sillon ku oli puhetta niistä kiloista mitkä kertyy raskausaikana, ja mähän olin ihan kärkipäässä kenelle oli tullu paljon. ni turha niistä on tosiaan ottaa paniikkia. nyt on viikko aikaa synnytyksestä ja multa on lähteny jo 12 kiloa :LOL:

et tällainen välikommentti...
eli miullaki on vielä toivoa päästä sit näistä kiloista vielä joskus!!! :LOL:
täs jo 18kiloo tupsahtanu! :D

jaahassulle onnittelut pikkumiehestä!! :heart:
 
Paljon onnea jaahassulle :heart: :flower:

Raskauskiloista Esikoisesta tuli tosiaan se 25 ja niistä yli puolet jäikin heti laitokselle, eli ei kannata panikoida, aika paljon tulee ns. ekstraa (vettä, verta, suolia... ja vauva :D ), eli kaikki ei ole sitä läskiä mikä jäisi paikoilleen pidemmäks aikaa..
 
pitihän mun vielä tuohon miehen lomien pitämiseen vastata että:
meillä myös mies yrittäjä, eikä silloin pahemmin noita lomia pidetä. olemme olleet yhdessä 9 vuotta eikä kertaakaan ole esim. kesälomaa pitänyt. kyllä sitä pärjää, ei siitä kannata ottaa paineita. kolmosen syntyessä neuvolassakin kehoitettiin oikein ottamaan videot lapsille käyttöön ( joita ei normaalisti suosittele ) koska imetykseen saa varata pienen kanssa aikaa. ja useimmiten imetin lattialla lelujen keskellä :whistle:
meillä toki mies tulee jossain kohtaa iltaa aina kotiin, mutta ikinä yrittäjän päivät ei ole 8-16.
yhteinen valinta aikoinaan ollut yrittäjäksi ryhtyminen, joten en valita ( okei välillä sapettaa kun ystävä pariskunnilla esim. kuukauden mittaiset yhteiset kesälomat ). sympatiat niiden puolella joiden miehet eri paikkakunnalla töissä. olette naisia, kyllä te pärjäätte -miettikää jos miehet olisivat samassa tilanteessa -eihän siitä mitään tulisi :whistle:

:wave:
 
Jaahassulle suuren suuret onnittelut :flower::flower:, ja Solinallekin vielä kunnolliset :heart::flower::heart:!

Ja Laalalle ja AuroraB:lle kiitos kuulumisten kyselyistä :flower:, täällä tosiaan voidaan yhä paksusti. Muuttaminen vaan on sitä itteensä... lukemas olen käynyt välillä (kunhan saatiin tänne verkko toimintaan), mutta ei oo energia riittänyt muuhun.

Lisäks on tämä muuttoruljanssi saanut aikaan sen, että oon aivan raihnainen: jatkuvasti supistelee, mikä on aikamoinen muutos kun ennen ei ollut oikeesti käytännössä mitään. Että ehkäpä tämäkin masuasukki aikoo joskus tulla ulkopuolelle. :D Tässä sit yritän olla avuksi, tai ainakin pois tieltä kun hankitaan vikoja kamoja pois vanhasta kämpästä ja yritän saada tavaraa paikoilleen uudessa.

Tänään saatiin tänne pinnasänky, vaunut ja kauhia kasa vaatetta ym. anopin kätköistä. Hienoja, aitoja 70-luvun kuoseja joukossa. :D Täytyy vielä perehtyä tarkemmin ja laittaa pinnis paikoilleen ja testata vaunuja huomenna. Nyt laitettiin takkaan tuli ja täytyy hiukan ottaa rauhallisesti välillä, paitsi pyykit pitää hakea pihalta. Syrjäisemmän asuinpaikan etuja: ulkona kuivatetut pyykit. :)

Nyt meni tajunnanvirraksi tämä kirjoittelu... toivottelenpa siis illanjatkoa masukeille ja kantajille. :hug:

ventti +viuhti 38+4
 
Täällä kirjattu suppareita ylös kuudesta saakka, mutta niin se vaan väli on pidentynyt.. Tänään ostin vadelmanlehtiä ja huomenna aamulla kyllä hauduttelen ekan kupin vadelmanlehtiteetä. :saint:


Ruttana & Beanie 39+2 :heart:
 
meidän neiti otti varaslähdön ja syntyi tänään ap kättärillä viikoilla 36+5. Ei päästy haikaranpesään... Tyttö on pieni, 2,4 kiloa mutta terve ja ponteva ja vierihoidossa. Lisää juttua kun päästään kotiin. Hemuli ja pikkumyy 11 tuntia
 
Onnea Hemulille tytöstä :flower: saatan tässä yön aikana eksyä sinne minäkin.. lorahtelee aika ilosesti.. supparit vaan ei oikeen haluu olla mun kanssa samaa mieltä. mietin vaan että laitoin tossa siteen päälle paperin ja aloin pohtimaan et mitenhän tuo voi tuntua päältä kuivalle ja alapuolelta olla märkä :whistle: siis sidekin märkä ja paperin alimmat kerrokset mutta päältä paperi ei näytä märältä soitin jo synnärille ja käskivät vaan ootella ja ihmetellä.. en sit tiiä kauanko tässä pitäs oottaa ja ihmetellä kun tulee säännöllisiä suppareita ehkä tunti ja sit lopahtaa ja taas alkaa uudelleen ja lopahtaa..
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Täällä sitä odotellaan, seuraava neuvolakin on vasta ens keskiviikkona, tuntuu että viimekerrasta ois jo pieni ikuisuus (oli tän viikon ma) :D

Mä luulen ettei tämä yksilö synny ikinä. Ei mitään tuntemuksia, ei edes harkkasuppareita, ei pissahätää, ei mitään :/
Esikoisesta makasin viimeset 3 viikkoa ihan tuskissani sohvalla enkä voinut tehdä mitään. Nyt oon kovasti yrittänyt tehdä kaikkea (ihan edes harkkasuppareiden toivossa, mutta ei!) ja vielä pitäis silkkimyssy pestä ja lattiat imuroida ja luututa... sit kaikki oliskin valmista uutta pikkuista varten :heart:

Miten paljon te muuten ootte pakannut vaatetta vauvalle sairaalakassiin?! En yhtään muista paljonko meillä viimekerralla oli. Nyt olen laittanut sinne vasta tumput, pitkähihaisen bodyn ja froteiset puolipotkarit ja toppapuvun(hihallisen toppapussin oikeastaan) ja sit sinne tulee se silkkimyssy. Kai tuohon jotain lisäks vielä tarvitsis?!

Ok, nyt meen lukemaan teidän juttuja tuonne pari sivua taaemmas :)

jotain tuntemuksia odotellessa,
emmie + maha 37+6
 
Nonni, neuvolakäynti takana. Kylläpäs vauva ehti jo hetken aiheuttaa mammalle huolta kun sydänäänet kävivät välillä alle 110 ja loppujen lopuksi neukkatäti lähetti mut naapurikaupungin äitipolille pötköttelemään käyrille. Siellä kaikki kuitenkin ok ja vauvalla kuulemma kaikki niin hyvin kun vaan voi. Näin oma neuvolatätikin arveli, mutta sanoi että parempi tarkistaa asia varsinkin näin viikonloppua vasten. Muutenkin yllättäviä tuloksia tuli neuvolasta, tässäpä tietoja:

rv 39+2
paino -450g/vko, (huom. mun oksu- ja ripulitauti tässä neuvolakertojen välissä! :attn:
paineet 114/64
hemppa112 (madaltunut keskiraskaudesta, nyt pitää napata vielä rautaa)
pissa - - (jee! kunnon vesikuuri ennen neuvolaa sai taas kummittelevat protskut aisoihin! :D)
sf 32,0cm (lisäystä vain 0,5cm, on kuulemma jo toooosi alhaalla)
tarjonta RT
sykkeet104-122-138, käyrillä saatiin tulokseksi sitten115-120-150
liikkeet ++

Hassua, miten hemppa oli laskenut, vaikka tähän asti pysytellyt ihan siedettävissä lukemissa. Ekaa kertaa tässä raskaudessa joudun ottamaan lisärautaa ja vähän ärsyttää kun just vatsa on toiminut nyt tosi hyvin. Toivottavasti ei mene vatsa kovaksi nyt sitten juuri ennen synnytystä. :/

Onnea Usvis ja Unicorn täysiaikaisuudesta! :D

Ja ihana asia että kaikki sujui Solina teillä loppujen lopuksi hyvin! :heart: Ja onnea vielä kerran ihanasta pikku prinsessasta! :heart:

Paljon onnea myös Jaahassulle prinssistä :heart: ja Hemulille prinsessasta :heart:

Nellah ja Ruttana taitavat päästä seuraavaksi tositoimiin, onnea matkaan teille! b:)d






 
Tänään on kotiuduttu sairaalasta ihanan pienen pojan kanssa. Monta päivää on ihmetelty, miten yksi pieni ihminen voi laittaa kahden aikuisen ihmisen ihan sekaisin pelkällä olemuksellaan :)

Synnytys meni hyvin, naistenklinikan hoito oli mahtavaa ja kätilökin aivan ihana. Laitan tarkempaa synnytyskertomusta kunhan selviän tästä euforiasta :heart:

Pienen strategiset mitat olivat 3212g ja 50cm. Kotiutuspainoa kirpulla oli 3060g.

Onnea kaikille muillekin vauvautuneille ja supistuspuhureita niille jotka niitä tarvitsevat!
 
Paljon onnea hemuli!!!!!!!!!! :flower: :heart: Mäkään en tajua että vielä toissapäivänä olit ihan yhdessä kasassa ja et mitenkään puhunu että olis mitään tuntemusta synnytyksen lähenemisestä. Niin se vaan menee, ylläreitä :D Ihanaa, ihanaa, vauvoja satelee :D

Nellahille nyt supparilähetyksiä oikein olan takaa, jospa sinäkin viimein pääsisit tositoimiin!
 
AAM
:wave: ekaks.. Hemulille :hug: ylläripylläri tyttösestä & Jaahassu tempas poikasen ulos kans :hug: myös siitä ... :heart: :flower:

guess hahaa :wave: piiitkästä aikaa! :D arvasin jotenkin jo sä sanoit silloi ikuisuus :kieh: sitten että haet niin varma olin et sä sen saat, oliks siellä edes muita äippämalleja =) ?

3.4.09 aukeaa sivut sit et sit näke.. :xmas: pitihän uteliaan käysä heti lonnismassa,.

Nellah :hug: voikun pääsisit hommiin jo :| samoin Ruttana..

talvitie vesikuuri :D LOL :LOL: no hyvä että kaikki oli ok paitti sullakin toi hemppa laskenut mulla jah ja olinkin ihme :eek: siitä.. no ei muuta kuin tuplamäärä rautajuomaa mulle määräs ja kävin sit samalla hakemassa luumuaktiviaa kaupasta just vatsan takia. ja jumakeuta se fu**ing toimii !! ja nim.om. sen takia mulla on se vatsa toiminut.. :whistle: josta mainitsin ohimennen tässä päivä pari (kiljoona sivua) taannoin.. se perhanan aktivia.. :/ :p

ventille nyt rauhallisempia muuttopurkauspäiviä :hug: :) *ojentaa ruisleipää ja suolaa*
ja emmielle kuule kyllä ne supparit sutkin tavoittaa :kieh: jossain vaiheessa ;)
ja sairaalakassissa mulla on 4 bodya :D pari potkarit riippuen minkä kokoinen pimatsu tulee ja sit se haalari ja vantut ja lakit... ja sukkatöppöset tai jotkut semmoi härpäkkeet jotai söpöstelyä saa :heart: ei oo ainakaan liian vään vaatetta tai pakkovalinta :D

Nappi kuvaa ja stooria kehiin ko euforiasta toivutte perheen kanssa :D

Piin, minä ja SS ja emmie sit vissiin täällä kärvistellään kuun loppuun asti |O korkataan ne vappusimat :LOL:

( . ) taisin mainitakin että osteopaatti on varattu nyt ensi tiistaille eka käynti joten.. jotain olen tehnyt sen eteen että ei olis sinne vappuun asti kohdussa likka ;)

huomenna landelle Riihimäelle puita hakemaan ja samalla Hyvinkäälle ohimennessä "maakuntamatkalle" bodyshopin kautta se perskutan cassis rose tuoksua noutamaan.. :kieh: kirosana kirosana.. *mutinaa* missään muualla Uudellamaalla muka myynnissä enään kirosana kirosana..

am & hippunen 37+4 :heart:
 
Ihanaa, lisää vauveleita taas tullut maailmaan! :heart:

Jaahassu, roppakaupalla onnea pikkuisen prinssin johdosta :heart: :flower:
ja Hemuli, kukkuralliset onnittelut pienestä prinsessasta! :heart: :flower:

Talvitie, onneksi siellä pienellä massussa kaikki hyvin, vaikka sydänäänet matalalla käväisikin.
Ventti ottaa siellä nyt iisimmin muuton jälkeen tämän loppuajan. Jaksuja!
Solinalla ihkuli pieni rinsessa kuvassa! :heart:

Nellahille ja Ruttanalle tsemppiä ja suppareita - toivottavasti saatte pienet kääröt pian viekkuun! :hug:
Ja kaikille suppareita kaipaaville - kyllä ne sieltä ennen pitkää tulee ja mihin vuorokauden aikaan hyvänsä! :D Ja sitten onkin se masukki sellainen ihana tuhiseva käärö viekussa.

Täysaikasia oli tullut lisää - onnea ja haleja! :hug:

( . ) Omanapaa... ens vkon alussa olis taasen neuvola, saapa nähdä onko nasukki suostunu laskeutumaan sitten viime näkemän. Ainaki on painetta ja juilinnantapasta tuntunu enempi tuolla alhaalla ja harkkasuppareita tullut tiheämpään ku aiemmin. Jospa tässä alkas pikkuhiljaa paikat pehmeneen/valmistautumaan *toivossa on hyvä elää :LOL: * Tai sitte mieki korkkailen niitä vappusimoja vielä pallomassuna... :D

Illanjatkoja ja jaksuja kaikille!

AuroraB + nasukki 37+3
 
joopa... kotona taaaaaaaas

suppareita tulee ja niin kipeitä mut mitään ei tapahdu.. :headwall:
Lapsivesitesti negaa näyttää

ja vaavi ei tajuu et miten kiinnitytään joten jos menee vedet niin lanssikeikka edessä. ei kuulemma saa kävellä sen jälkeen yhtään.

lääkäri kätilön kautta oli vaan sanonu että mitään ei muka voi tehdä että kotiin vaan kitumaan. jos lapsivesitesti olis ollu positiivinen niin oisin päässy osastolle..

mä en vaan yhtään jaksa enään näitä kipuja :'(

Jeejee pokspoks 39
 
AAM
Nellah sä sitten et taida päästä vauvasta eroon ihan hevillä.. :/ :hug:

Kadak, tilia ja miinulainen missäs työ lienette ? ei ole kuulunut vähään aikaan.. :) hommissako jo ?

am & hippunen 37+5
 
Koita jaksaa nellah :hug: . Enintään kolme viikkoa kärsimystä! Ok, kuulostaa omaanki korvaan pitkältä ajalta.

Talvitie:
Meillä kans ollu tota samaa sykkeen vaihtelua ja käyrillä on käyty. Välillä käy lähellä 100, mutta korjaa sen sit itestään. Ktg käyrän aikana meni jopa 55, mut lääkäristä se oli joku välilyönti tms., mut hänestä ei mitään selkeitä laskuja ollu. Ehkä meille vaan tulee vahvasydämiset urheilijavauvat :)?

Napille, onnea vielä kerran! Innolla odotan, että itekki pääsee kokemaan tota euforiantunnetta :)

38+1
 

Yhteistyössä