<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Vuffilla joo varmasti komein massu mitä täällä näkyny. :D

Kadakilla nätti tollanen "kiinteän näköinen" maha. :D Näyttää siis siltä että siinä ei varmana oo mitään muuta ylimääräistä ku yks yksiö. ;)

Kivunlievityksistä... Haluan ensin kokeilla akupunktiota ja/tai vyöhyketerapiaa, kun niitä TYKSissä on saatavissa, jos vaan on sopivat hoitajat paikalla... Noista puudutuksista sitten... EN halua spinaalia, koska pelkään että siitä saan sen hirveän päänsäryn mikä on riskinä. Sen sijaan voin haluta epiduraalin. Sit voin haluta sen häpyhermon puudutuksen, vie kuulemma ponnistusvaiheesta kivun, mut EN halua kohdunsuun puudutusta, koska se voi kuulemma vaikuttaa vauvaan (jäntevyyteen tms)...

Njooh olikohan muuta... Niin no omaa napaa ) .) :D
Haettiin eilen se turvakaukalo. :) Se on hieno. :) Oli kyl yks projekti roudata äidin kanssa sekä kaukalo että se järkyttävä laatikko missä oli se telakka Stockalta autoon.. :LOL:
Sit illal mies luki mulle jotain kirjaa englanniks ja mä nukahdin siihen joskus kymmenen maissa ja nukuin aamulla ysiin, joten nyt oon ihan ylipirtee. :D
Ainoo vaan että meidän uinti siirtyi eiliseltä tälle päivälle kun mies oli niin väsyny töiden jälkeen ja nyt just sit katoin aukioloaikoja niin se onkin tänään ollu poikkeuksellisesti vaan yhteen asti auki. :( Hitsi kun voi pienet asiat alkaa suututtaa ja itkettää. :headwall: En oo ku koko viikon odottanu uimaan menoa. :kieh:

Laala ja Punkero rv29+4
 
Vuffi, ilman muuta komein maha, mutta sulla onkin kaksi siellä kasvamassa.

Mua tosiaan mietityttää tuo kivunlievitys, kun aikaisemmilla kerroilla olen selvinnyt ihan ilman mitään tai siis mulle ei kyllä mitään ole tarjottukaan. Nyt vaan ajattelin, että jos helpommalla pääsis, niin ehkä tuo kohdunkaulan puudute voisi olla ok, mutta voipi olla, että luomuna taas mennään.

Virtsarakko on erityisesti istuessa jatkuvassa paineessa ja öisin, eritoten alkuyöstä saa rampata vessassa tunnin välein.

Tänään tuli hankittua lastenvaatteiden alesta kaikkea kivaa tulevalle vauvalle. Ainakin ihanan sinisen kevyttoppahaalarin löysin ja ihanan villatakin. Ostin myös 50-56 senttisen vaatteita, jotka kyllä hetkessä pieniksi jäävät, mutta eipä olleet kalliitakaan. Samalla reissulla tuli itsellekin hankittua pari vaatetta.

mukavaa lauantaita!
mimuli ja poitsu 31+6
 
vautsi vau vuffin masu!!! on sillä kokoa! :heart:

kivunlievityksiä mie en oo niitä ees viel miettiny.. :ashamed: ehkä sitä sitte päättää ku sen aika koittaa et miten kestää ne kivut :D

kävin äske kattoo serkun viikon ikäistä tyttö vauvaa!! :heart: voi että oli suloinen pikkuinen ihana aih!! :D ne pienet sormet ja se tuhina! :heart: mie rakastuin!! ihana aattella et koht on sellane ihan IKIOMA!! :)

ziki ja mimmi 29+1
 
Mä en ole miettinyt kivunlievitystä , en sairaalakassien pakkaamista.
Miedän ostamat sänky ja vaunut ovat edelleen lastentarvikkeessa;ja just sanoin miehelle ettei niitä tartte ennemmin noutaa ennen ko me sairaalasta kotiudutaan.Vaikka meillä ihan erillinen lastenhuone onkin.Mutta turhaa olisivat pölyä keräämässä täällä.

Vuffin
maha on paras=)Muistelen ystävättäreni mahaa kun oli loppusuoralla kaksosten kanssa.Yllättävän paljon kaksosiakin on.Just selvis että meitsin naapurill aon identtiset 5kk vanhat pojat.Ja tuo kummipoika veljineen on kanssa,muttei identtinen kylläkään.
 
Launtaipäivää.... huomenna poksuu sitten viikot tälläkin mammalla ja alkaa ne 3 alkavat viikot. Hui, mutta vain hyvällä tavalla.

Kävin äsken kaupoilla ja jäi kyllä reissu kesken kun alkoi kaupassa alaselkää särkemään ja paineen tunne tuli. Kassankautta kotio ja helpottaa jo. Vauvelikin liikuskelee nyt kovasti kun pääsin istumaan ja lepäilemään.
Pitänee vissiin tosissaa ottaa nyt rennosti että saadaan pikkuinen vielä pysymään masussa.

Kiitos lampaantossunahan rasvausvinkeistä. Ovat nyt oikein uineet rasvassa ja alkaneetkin pehmeämään. Jesh, ehkäpä mie saan ne vielä pelastetuksi.

Iitu89 Kuinka pitkään miehesi on vielä armeijassa? Olettehan tietoisia siitä että kun vauvanne syntyy ja jos miehesi on vielä silloin armeijassa saa kelalta ihan kivoja etuuksia. Ja jos olette naimisissa (tai saattaa muutenkin) voi kelan saada maksamaan jopa vaunut yms. Siis jo nyt raskausaikana ostetut...
Kannattaa kysellä. Ajattelin vain vinkata jos et ole asiasta tietoinen...

Mikäs zikizikin olo on? Hyvä että pääset tarkistuttamaan tilanteen. Ja muista että äippäpolille voi aina soittaa jos yhtään siltä tuntuu....


Mites Jaahassu olet voinut? Hyvä että supparin esto piikki auttoi. Jospta teidän pikkuinen vielä malttaisi muutaman viikon yksiössään.

Mutta onneksi meillä kaikilla alkaa viikkoja olla jo aika hyvin kasassa niin ei enää ole niin suurta huolta vaikka päättäisivät syntyä. Mutta toivotaan silti ettei vielä tässäkuussa pikkuisia syntyisi...

Mukava jos Pietulla oli hyviä äippäpoli kuulumisia ja sait pelkopolilta hyvän mielen.


Radiossa just sanottiin että tuoreen tutkimuksen mukaan äidin paino raskauden jälkeen laskee nopeammin jos neuvolasta annetaan ruoka ja liikuntavinkkjeä.
Ja tällähetkellä keskimääräinen painonnousu raskauden aikana on 14kg kun vielä 60luvulla se oli 13kg
Juups, päivän tärkeää tietoa taas kerran.


Tervetuloa uusille ja ihania masukuvia olette taas laittaneet. Mie koetan huomenna rv 30 kunniaksi kuvata masun.

Hyvä että unicornilla kaikki ok ja onnea pojasta. Ihanan näköisiä koiruuksia teillä.

Alavatsa on nyt kipee. Mutta jospa tää helpottaisi nyt levossa.

Hani, hyvä että ei kuitenkaan käynyt pahemmin miehellesi kolarissa. Vaikka ainahan se säikäyttää.


mammanen, ok, sitten se onkin varmasti aina erijuttu jos on joku perussairaus ja/tai suuremmat riskit ongelmiin.
parashan se on aina valita turvallisin vaihtoehto syntyä. Sekä äidille että vauvalle.

Millipillille paranemisia.

MisStar hienoa että ultrassa kaikki kunnossa. Ne ovat aina mukavia uutisia.

Laalalle onnittelut kaukalon saamisesta.

Meidän pitääkin nyt jo vähän etukäteen opetella tuo kaukalon käyttö ja päästään testaamaan sitä.
Tiistaina tulee ystäväni kylään 3kuisen vauvansa kanssa. Haen heidät junalta niin tuleepa kaukalokin testiin =)
Meillä siis gragon logigo S

Koiruleitten kuvia olette laittaneet. Tässä toinen meidän koirista, Rousku sekarotuinen lapukka 7v sekä Sepi kissa 6v




Muttah, palaillaan taas. Ai niin, vinkki teille jotka vielä olette neitejä. Meidän 4v mietti eilen että pääseekö hän häihin. Sanoin että tietenkin (kun ne siskoni häät ovat 2viikon päästä niin luulin tytön puhuvan niistä) Mutta hän miettikin omia häitään.
Tyttö vastasi sitten että kiva. Mutta hän tarvitsee turvallisen miehen, joka pitää hyvää ääntä.

Eli jos naimisiin meinaa mennä on miehen oltava turvallinen ja pidettävä hyvää ääntä :D Tämä onkin sitten tärkeää.


t: Solina ja Kirppunen rv 29+6
 
KIVUNLIEVITYKSESTÄ mulla oli esikon synnytyksessä epiduraali kivunlievityksenä, ja en olis ilman sitä kyllä pärjännyt. Laittoivat tipalla oksitosiinia ja siinä rytäkässä tuli kohtuunkin repeämä, että hieman sattui. Toisilla se ottaa kipeämpää ku toisilla; ei siinä nyt mitään pahaa ole jos haluaa kivunlievitystä. sitä vartenhan ne on keksitty, right? :LOL:
 
ja viikot taas poksuu.. selkäkipujen saattelemana |O hyvä kun kävelemään pääsee

vuffilla on kyllä mahtavan kokonen masu.

eilen oltiin ukon kanssa ulkona ja no menihän se ilta.. kamala keli oli ja kävellä joutu ihan liikaa, siksi tuo mun selkä vissiin noin vihotteleekin.

kivunlievityksestä Viimeksi mentiin ilokaasulla 7,5cm asti ja sitten kätilö huusi jo käytävällä että äkkiä piikkiä tänne kun on oikeen kipee äiti :D sain epiduraalin ja kivut loppu siihen. ja sen epiduraalin haluan nytkin.

Nellah ja 32
 
Lumien keskeltä tervehdys :)

Eilen tuli siivottua ja siinä samalla yritin pestä pyykkiä. Yhden koneen sai pestyä ja sitten jäi huuhteluvedet koneeseen :kieh: :kieh:

No lopulta sain pyykit lingottuakin muutaman ärräpään säestyksellä. Tänään kone taas pelas kuin enkeli, ja suodattimesta ei löytynyt mitään syytä tohon käytökseen. Tietty se hajoo just sillon kun pitäis oikeen tosissaan alkaa noita vaavelon vaatteita pesemään.

Tänään ollaan tytön kanssa tehty lumitöitä ja kyllä tuntuu kun kahtena peräkkäisenä päivänä hilluu oikeen kunnolla :LOL: . Selkää juilii oikeen makeesti ja välillä kolan kanssa leikitellessä supistelikin, mutta onnex menivät ohi kun maltto huilia.

Nyt uunis ois mokkapaloja tulemas, vielä kun kuorrutuksen saa tehtyä niin alotetaan rennokas viikonlopunvietto :p

Huomenna ollaankin taas tytön kans kahden kun iskä lähtee ralliin, no jos vaikka kyläiltäs jossain.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille mammoille :heart: :heart:

Outokumpu 30+1, wau nyt lukema alkaa jo kolmosella :saint:
 
Morjens mammat!

Mulle saapi tuonne listaan laittaa sairaalaksi K-SKS.

Kiva tuo lista, mitä sairaalakassiin. Itselle lisäsin vielä kynän ja jonkin muistikirjan/vihkon.

Solina83 , asun Palokassa, tai tarkemmin Ritoniemessä.. Jyväskyläähän tää jo on. Esikoisen synnytin Tampereella, joten K-SKS on mulle ihan outo paikka. No, ainakin osaan perille... =)

Neuvolaan olisi vielä 1,5 viikkoa. Tulee tässä 5 viikon väli käynteihin. On vähän turhan pitkä aika...
Taannoin kirjoittelin vatsakivuista, ja olin silloin lääkäriin menossa. Osui sitten kohdalle tosi kiva lääkäri. Nuori nainen, todella kovakourainen. Sen sortin sisätutkimusta toivottavasti kukaan muu ei joudu kokemaan. Oli muutenkin sen oloinen ettei pätkääkään kiinnosta, vatsakivuista totesi että SYÖ PANADOLIA. Ei siis edes arvaillut mistä saattaisi johtua. Itkuhan siinä tuli kun ulos sieltä pääsin.
Kivut on onneksi hellittäneet, mutta ei kokonaan loppuneet. Neuvolassa kyllä aion antaa palautetta ko. lääkäristä. Voisi mennä vaikka kotiin vähäksi aikaa kasvamaan ja tehdä pari lasta, jos sen jälkeen löytyisi hieman inhimillisyyttä.

Tänään kävin ostamassa pari tuttia sekä vaippapaketin. Nyt ei enää tarttekkaan mitään ostaa. =)

Kivunlievityksestä, esikoiselta sain eka ne hiivatin rakkulat alaselkään. Sitten laittoivat puudutteen..kohdunsuulle...? Se ei auttanut yhtään.
Sain vielä epiduraalin, mutta vähän liian myöhään.
Noissahan on kaikissa hyvät ja huonot puolensa, ja tuntuvat vaikuttavan eri ihmisiin eri tavalla..

Nyt raahaan koko komean kroppani saunaan...
:LOL:

Vointeja kaikille!
 
vuffi, joo eri kokoluokassa mennään :) toisaalta oon aika pitkä ja vaan yksi mönkijä mahassa. Laala, zikiziki, musta kyllä tuntuu, että toi mun kuva ei näytä koko totuutta, oon kyllä isompi livenä.

outokumpu, kateellisena täällä luen, kun oot ollu ahkera. Itse en saa mitään aikaiseksi. Tänään tosin tein kaurapaistosta vaniljakastikkeella, mutta siivoamisesta ei tietoakaan...

Voiku tää flunssa jo kohta hellittäis ja sit voisin vaikka sitä sairaalakassia koittaa pakkailla. Oon vaan lueskellut hömppäkirjallisuutta (Sophie Kinsellan pari pokkaria) nyt saikun aikana. Kyllä tuntee itsensä viisaaksi, kun vertaa päähenkilöiden hömppään - hihihh.

Enää 3 viikkoa töitä. Ihmeelllistä. Sitä ei meinaa tajuta yhtään =) Että oikeesti ei tarvi mennä töihin tai stressata mistään työjutuista. Kelan ja vakuutusyhtiön päätökset on jo tulleet. Ilmoitin vähän liian pienet tulot verottajalle tukien osalta, mutta ero on niin pieni, että siitä kärsii varmaan vaan joulukuun kireämmän veroprossan merkeissä.

Vaavi ei oo tainnu olla pää alaspäin ku ehkä kerran niin, että oon tajunnu sen. Yleensä pikku tykkää majailla oikealla puolella perätilassa.

Kivaa lauantai-iltaa!

K&olio 31+5

 
Solina83 tilanne on ihan kiva. Supistuksia tulee muutama päivässä, ei siis sarjoissa. Tänään vihlasi pari kertaa seistessä ikävästi alapäähän, mitä lie olisi ollut. Mutta voin kyllä sanoa, että 1,5 vuorokautta sairaalassa teki tehtävänsä. MÄÄÄ EN ENÄÄ MALTA ODOTTAA VAUVAA kun siellä niitä itkuja kuuli ja muutamia pieniä näki.

Esikoinenkin oli viime yön mummulassa kun häntä sinne pyydettiin ja saatiin vaan nukkua koko aamupäivä miehen kanssa ja kun likka kotiutui kaikki taas hyppi toistensa silmille :ashamed: ja silloin ajattelin vain, että oli muuten sairaalassa ihanan rauhallista torstaina kun melkein koko päivän vaan makasin,luin, nukahdin ja taas uudestaan. Välissä kävi tietty hoitsuja ja söin, mutten ole pitkään aikaan nukkunut noin paljoa mitä nukuin siellä. Ja siitä ajatuksesta tulikin huonoäitifiilis :ashamed:

Mutta jos tässä vaikka muutaman viikon vielä pääsisi eteenpäin niin hyvä olisi.

jaahassu ja Sammo 31+4
 
heippa..

täällä ollut kovaa keskustelua kivunlievityksestä..esikoista kun synnytin, niin aluksi meni hyvin pelkillä lämpöpusseilla vatsan ja selän päällä mutta kun olin 7 senttiä auki halusin jotain vahvempaa..viime hetkellä sain spinaalin (piti laittaa epiduraali, mutta se ei olis kerenny vaikuttaa)..se spinaali oli tosi tehokas eikä laittaminen tuntunut missään:) ja mikä musta oli pääasia niin ei vienyt ponnistuksen tarvetta pois(voi viedä monelta) niin tiesi sitten ponnistaa oikeeseen aikaan :D

nyt tulevaan synnytykseen menen avoimin mielin miettimättä sen enempää noita kivunlievityksiä..katotaan sitten tilanteen mukaan =) jotain tulen luultavasti tarvitsemaan... :D mutta ilokaasua en ota..viimeks koitin ja meinas oksennus lentää..se riitti mulle :x

vuffi ihana masu sulla =)

mutta hyvät illanjatkot kaikille mammoille :D

lumi-enkeli+masuasukki 29+4 :heart:
 
Kivunlievityksestä mä sain esikoisen aikaan jos jonkimoista apua. Ensin olin pelkän lämpösen kaurapussin kanssa kun meikäläisellä on siis niin suora lautaselkä että ei toista löydykkää ja selkäkivut oli pahimmat ku selällään piti vähääkään olla. Sitten ku kunnon toiminta alko, aluksi oli ilokaasu mikä tietty laitto oksentamaan. Ja kun epiduraalin sain olo oli kun taivaas :) Mut siinä oli se huono puoli et pystyin jopa selälläni makoilemaan ja ku piti alkaa ponnistamaan niin selkä oli niin juntturas ja kipee et yks hoitsu sai pidellä mua siinä kähmyrä asennos ;) Ja antohan ne vielä noi aqua-rakkulat tonne selkään just noitte selkäkipujen vuoksi mutta niistä ei ollu kyllä minkäänmoista apua |O

Nyt oon miettiny mimmoses asennos alkais puurtamaan vaavia ulos. Toi selinmakuu tuskin onnistuu nytkään, olis kiva kokeilla tota ammetouhua :D Ja epiduraalin kyllä otan vastaan tälläkin kertaa vaikka se vähän kadottikin noita suppareiden tuntua, hoitsu kyl kerto et mun supparit oli muutenki tosi "laimeita" :LOL:. Et kolmansilla imukupeillahan toi neiti vasta saatiin ulos tempastua, oli tota tukkaa akalla niin paljon et aina kupit irtos :D

Nyt täytyy mennä aamupalalle, mukavaa sunnuntaita kaikille :flower: :flower:
 
sunnuntaita!! piti piristyä ja lähtee kävelylle, mutta lunta maassa ja vettä tulee taivaalta, niin ei oikeen innosta :|

hirveen väsynyt oon ollut ja oikeen kunnolla väsynyt tähän oloon kun mitään ei saa aikaseksi. väsynyt oon miheen ja sen käyttäytymiseen :ashamed: ei taas mene hyvin täällä...mies on koko ajan töissä ja jossain harrastuksissaan. jos ei ole se nukkuu tai pelaa :kieh: mulla ei ole mitään tekemistä ja toivoisin että voitais yhdessä tehdä jotain, niin ei se jaksa kun tehnyt juuri 20 h töitä putkeen. no hyvin jaksoi äskön johonkin helvetin peliin lähteä :kieh:

eilenkin meni nukkuun päivällä kun piti lähteä ruokakauppaan ja mä menin sitten yksin eikä tod tehnyt hyvää kahden painavan kauppakassin kanssa! ostin sitten kasan herkkuja ja mässytin niitä koko illan, nyt hirvee morkkis :ashamed:

mies on kyllä ihana, antaa aina pusun mulle ja masulle kun johkin menee, tai mä meen nukkuun. se ei vaan tunnu käsittävän että mä tarviin sitä ja yhteistä tekemistä!! mitäs sitten kun vauva tulee..? sillä on joka illalle harrastus.. no ei hirveesti haittaa kun yleensä vasta ihan illalla, mutta sitten vauvan kanssa ne illat pitäis olla meidän yhteistä aikaa :( sitten sillä on näitä viikon päivystyksiä, ens viikolla taas alkaa yksi!! sillon ei voi mitään suunnitellla, jos tulee lähtö :headwall:

mä tuun hulluks tähän kotona oloon :'(

vauvalla kaikki hyvin, potkuja riittää ja maha tuntuu taas kasvaneen :D tiistaina jälleen neuvola..eiköhän tää aika tästä mene..

JJ-t ja peukkis 32+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja misStar:
Noista aqua-rakkuloista ei oo kyllä kukaan sanonut mitään positiivista...Tai korjatkaa jos olen väärässä..
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
joo näin mieki oon käsittäny.. ja kuulemma sattuu nii pirusti niitten laitto??? :eek:
Ei mullakaan kyllä kovin positiivista oo niistä, ja todellakin sattu ihan hemmetisti kun ne laitettiin. :kieh:
Tosin se kesti vain hetken, mutta ei niistä niin paljon hyötyä ollut, jotta olis sen arvoista ollut.
Ja tällä kertaa en kyllä niitä halua.
 
Hei ja sateista sunnuntaita täältä Helsingistä :( Tosi inho ilma...

Teillä on ollu juttua kivunlievityksistä ja kieltämättä synnytys on täälläkin alkanut pyörimään mielessä. Esikoisesta sain epiduraalin ja tunti siitä, tyttö syntyi. Muistan kuinka pyysin sitä lisää ja kätilö sanoi että kuulkaa rouva, nyt ponnistetaan
:LOL:
Kuopuksesta olin suihkussa puolituntia ja muuten meni ilman lääkkeitä. Muistan kyllä kun sanoin kätilölle, että nyt on mitta täynnä, että jotain tähän NYT...kätilö tutki mut ja samalla huusin, että eiku nyt se tulee ja sit se tuli :LOL: Kestoiltaan ne oli eka 7h ja toka 3,5h. En olis tokaa jaksanut kauheesti kauempaa ilman apua, mutta hyvä näin.

Nyt oon ajatellu, jos kaikki näyttää hyvältä, ni mennä ammeeseen ja yrittää taas ilman lääkkeitä. Tiedän rajani mihin asti pystyn ja sit vaan otan jos pitkittyy tai olo sitä muuten vaatii.
Mites teidän yöt muuten menee? Mä en millään löydä hyvää asentoa ja on tyynyjä siellä ja täällä ja aina ahistaa. Onneksi vessassa ei tarvi ravata, mutta aina kun vaihdan asentoa mun täytyy nousta ylös. Tätä tää on varmasti loppuun saakka.
Supistukset täällä pikkasen rauhoittuneet ja lekuri torstaina. sen tiedän ettei musta saa työkuntoista enää kolmeksi viikkoa, mutta saampahan olla rauhassa kotosalla ja makoilla hyvällä omallatunnolla.

Tänään haemme kehdon ja ihana päästä sitä laittamaa.
Vokaa hyvin.
Superheppuli ja "Hellu" 31

JJ-t mä niin ymmärrän sua ja miehesi kyllä pitäis enempi huomioida sinua ja keskittyä perheeseen.(mun mielipide). Toki harrastukset ja omat jutu myös tärkeitä, mutta aikaa täytyisi mielestäni jäädä perheellekin. Voimia sinulle.
 
Kivunlievityksestä: Eli siis mulla oli alkuun ilokaasu, joka ei kyllä tehonnut. Ehken vaan osannut sitä ottaa oikeaan aikaan ja huono olokin siitä tuli.
Aquarakkulat laitettiin ja se oli iso auts.
Epiduraalin kun sai niin se oli ihana autuus sen jälkeen. Ja tällä kertaa todellakin aion myös sen ottaa tai sitten paljon kehutun spinaalipuudutuksen.
Synnytyksessä epiduraalin vaikutus alkoi heikkenemään ja odottelin anestesialääkäriä antamaan toisen satsin, mutta pitkältä tuntuneen ajan jälkeen kun hän vihdoin saapui paikalle olikin jo liian myöhäistä antaa uutta annosta.


Viime yönä mä muuten näin unta että olin synnyttämässä. :)
Vauvalla oli paljon tukkaa, mutta ei kovin tummaa. Ja se oli ihana. :heart:


Ruttana & Beanie 32+4 :heart:
 
Kivunlievityksestä: Eli siis mulla oli alkuun ilokaasu, joka ei kyllä tehonnut. Ehken vaan osannut sitä ottaa oikeaan aikaan ja huono olokin siitä tuli.
Aquarakkulat laitettiin ja se oli iso auts.
Epiduraalin kun sai niin se oli ihana autuus sen jälkeen. Ja tällä kertaa todellakin aion myös sen ottaa tai sitten paljon kehutun spinaalipuudutuksen.
Synnytyksessä epiduraalin vaikutus alkoi heikkenemään ja odottelin anestesialääkäriä antamaan toisen satsin, mutta pitkältä tuntuneen ajan jälkeen kun hän vihdoin saapui paikalle olikin jo liian myöhäistä antaa uutta annosta.


Viime yönä mä muuten näin unta että olin synnyttämässä. :)
Vauvalla oli paljon tukkaa, mutta ei kovin tummaa. Ja se oli ihana. :heart:


Ruttana & Beanie 32+4 :heart:
 
Huh naiset, kun olette kovia kirjottamaan. Nyt sain luettua kaiken ja pääsen itsekin vähän kommentoimaan :)

Koiruuksista joku kyseli. Meillä on kaksi pientä sekarotuista koirulia. Ensimmäistä lasta odotetaan, mutta aika luottavaisin mielin olen sen suhteen, että vauva ja koirat tulevat keskenään hyvin juttuun. Luulen, että toisella herää hoivavietti ja toinen on niin sählä, että luulen ettei se ehdi kiinnittämään vauvaan mitään huomiota sähläämisensä lomasta :D Mielenkiintosta nähdä miten kaikki sitten todellisuudessa menee. Jostain luin, että sairaalasta kannattaa lähettää kakka/pissavaippoja koirien haisteltavaks :D Laitan koirista myöhemmin kuvan, kun ehdin pähkäilemään miten kuva tänne liitetään.


Kivunlievityksestä Mulla on hirveä piikkikammo eikä ilokaasu tunnu mukavalta vaihtoehdolta. Oon lukenu nyt aika paljon luonnonmukasesta synnytyksestä ja yritän selviytyä kivuista veden, hieronnan, lämpötyynyn, liikkumisen ja erilaisten rentoutumistekniikoiden avulla. Tämä siis suunnitelmana, katsotaan miten todellisuudessa - voi olla että piikkikammo unohtuu synnytystuskien kourissa :D

Mulla oli vaikka mitä kommentoitavaa mielessä, mutta kuten usein viime aikoina EN MUISTA mitä :D Tämä hajamielisyys on ihan uskomatonta. Ajatus saattaa hävitä kesken lauseen.

Tulen jatkamaan juttua myöhemmin. Nyt ukin synttäreille :heart:

Noomi- & masuasukki 28+4
 
JJ-t Täällä on ollu samanlaiset tuntemukset :/ Tuntuu vaan siltä et jatkuvasti oot yksin ja mietit asioita päässäs ees takasin... Mies tekee kaksvuoro työtä ja harrastaa päälle, joskus tuntuu ettei sitä sit nääkkään muullon kun yöllä. Nyt on alkanu tuntuun et tartteis sitä toista vieläenemmän kun aiemmin, oma aika käy niin jamalatoman pitkäksi kun on vaan kotona kaikki päivät ja ei pysty oikein mitään tekemään ilman et aina supistaa :'(
Ja kotitöistäkin oon joutunu viimeaikoina sannon jostain syystä aika paljon enmmän kun aiemmin... Tai sit se vaan tuntuu sille kun ei itte pysty tekeen niitäkään juuri ollenkaan. Vaan semmosta pintapuolista pölyjen pyyhintää ja keittiön siivousta. Miehelle on jäänyt kaikki isompi, mut tuntuu ettei sitä vois vähempää kiinnostaa :snotty: Toki ymmärrän senkin et ei sekään välttämättä jaksa, mut...

Superheppuli Kyselit öistä. Juu, täällä kans yksi jolla yöt nykyään melkosta taiteilua :kieh: Illalla uni tulee ihan ok, mut sitten kun alkaa yksi asento painaa niin sitä seuraavaa onkin sitten jo hankala löytää... Tyynyjä pyöritellessä se yö sitten tuntuukin menevän ja melkein joka yö tulee valvottua puol neljästä sinne seittämään ja sit oiskin jo aika nousta ylös... Ja sillonkos se uni maistus :LOL: Ja tätähän tää nyt tulee loppuun saakka sit olemaan...

NK tasan 31
 
sunnuntaita!!
vuffin maha on uskomattoman hieno!! ihanan iso!! söpö..

kivunlievityksestäon ollu paljo puhetta ja sanon oman kantani.eli siis näitä kaikkien inhoamia( =) ) aqva-rakkuloita minneen tuu enää ottamaan... sama ku muilla,ei juurikaa tehoa ja kipeetä käy ku ne laitetaan. sitte PARACERVICAL-puudutteesta,se on mulla toiminu erittäin hyvin 3 kerralla,mutta viimeksi se epäonnistu toiselle puolelle ja se jalka oli tiltissä seuraavaan päivään asti... vähän toisaalta pelottaa ottaa sitä,mutta aion kysyä kätilöiden mielipidettä puudutteista ja jotkit lääkärit vaan osaavat laittaa jnku puudutteen tosi hyvin ja sitä sillon kätilöt ehdottaaki.

Minun veljelle ja sen vaimolle syntyi eilen poika!! :heart: voi että tekis mieli kattomaan sitä,mutta ei pysty ku oon sairas.
sain perjantai ja lauantai-välisenä yönä oksennustaudin.oksensin 5kertaa ja eilen päivällä vielä kerran.eikä siinä kaikki,kuume nousi,lihakset,kaikki,oli niin kipeät ettei tahtonu sängystä päästä.nukuin melkein koko eilisen päivän.huippas ja pääki oli armottoman kipeä... |O maha on edelleen kipeä,siis varsinki ylämaha ja alkaa jo epäilyttään että oisko venähtäny joku vatsalihas... :| paha olo ei niinkää enää oo. no jospa se tästä,nyt sentään jaksaa jo jotenkuiten jalkeilla olla. mies vakuuttaa että olisin niin kovaa urheillu että kosto tuli ja lepo pakollinen :ashamed:

Muu perhe meillä lähti miehen veljen kihlajaisiin,minä ja 2vkuopus jäätiin kotiin lepäämään.
on jotenki oudon hiljaista.

eilen , vaikka lepäsin lähes kokopäivän,supisteli jonku verran.en tiiä sitte,tekikö ne yököttelyt sen.mutta vauva möyri ja liikku aivan mahoton koko päivän.mutta viimeyönä vauvaki sai nukkua ku äiti sai nukkua eikä tarvinnu yökkiä.

Nyt 1-2kk:n päästä meijän pojalle tehdään jalkaan korjausleikkaus ja 7v poika joutuu olemaan pyörätuolissa n.kuukauden... mua pelottaa oikeasti että sattuuko vauvan synnytys niille main,ku tulee olemaan aika rankka jakso jos on ihan pikkuvauva siinä ja isopoika jota joutuu kantamaan vessassa yms,eikä se saa ollenkaa kävellä.miehen kans keskusteltiin tästä yks ilta ja mietittiin vaihtoehtoja,ja mies joutuu näillä näkymin olemaan pois töistä aika kauan.mutta toivon tosiaan että pojan leikkaus saataisiin tosi pian tehtyä niin ehtis hoivata poikaa nyt ku ite on kaikissa voimissa.sitte ku vauva syntyy,väsymys on kova.sen tiiän. synnytyksestä toipuminen vie aika kauan aikaa.eikä saisi nostella juuri vauvaa painavampaa.

tämmöstä.ihania massuja teillä,meillä ei oo koko digikameraa että saisi kuvia laitettua tänne,me ollaan ed.sen vanhanajan kameran "lumoissa" :D

palataan,voijjaan hyvin!!

t.Pai ja nuppu :heart: 30+5vkot
 

Yhteistyössä